abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63839177
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:41 schreef uitje4life het volgende:
Inderdaad, het begint er wel op te lijken dat hij het gaat worden.... Ook dat hij al 2 gesprekken gehad schijnt te hebben, zegt niet niks natuurlijk!
Zal een zware klus worden want beter dan nu kan hij het bijna niet doen.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  maandag 8 december 2008 @ 00:17:11 #202
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_63839699
nouja.... 11-0-0 en geen doelpunten tegen in plaats van 10-1-0 en 9 doelpunten tegen

En zelfs de beste trainer die er is (kies zelf maar iemand) kan het moeilijk beter doen dan he
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
pi_63850472
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:41 schreef uitje4life het volgende:
Katwijk komt trouwens goed weg, thuis tegen ARC. Het had gewoon rood moeten zijn toen die aanvaller doorbrak! Rare verklaring van de scheidsrechter tegenover Alex Redel: Hij zei dat de verdediger eerst de bal terugspeelde, en daarna pas de spits neertrok. Volgens mij maakt dat niets uit toch?
Dat maakt wel uit. Het is alleen rood als: "een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft, een duidelijke scoringskans ontneemt door middel van een overtreding waarvoor een vrije schop of strafschop moet worden toegekend;"

Doordat Holwijn eerste terugspeelde, was er geen duidelijke scoringskans, dus geen rood. Met de opmerking van de scheids is dus niks mis

Het wel geel kunnen zijn, bij vasthouden of trekken moet een waarschuwing gegeven aan de speler en een vrije trap of penalty worden toegekend aan de tegenstander wegens onsportief gedrag. Blijkbaar vond de scheids het geen duwen of trekken (wat natuurlijk wel het geval was).

De overwinning was verder overigens terecht, ondanks een slechte wedstrijd. Het is voor ARC natuurlijk zuur.

Belangrijker: hoe lang blijft De Muynck nog trainer en wordt Hans vd Plas bij Quick Boys eindelijk eens de deur gewezen?
And we are vagabonds
We travel without seatbelts on
We live this close to death
pi_63855806
Over de deur wijzen gesproken:

Scheveningen-trainer John Kila heeft Daniël Rijaard en Giorgio Berkleef, zijn twee uit het betaald voetbal gehaalde aanwinsten, uit de selectie gezet. De TC houdt de deur op een kier voor een rentree na de winterstop, maar Kila hoeft ze niet meer terug te zien.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 8 december 2008 @ 18:25:53 #205
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_63856988
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:11 schreef Insistor het volgende:

[..]

Dat maakt wel uit. Het is alleen rood als: "een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft, een duidelijke scoringskans ontneemt door middel van een overtreding waarvoor een vrije schop of strafschop moet worden toegekend;"

Doordat Holwijn eerste terugspeelde, was er geen duidelijke scoringskans, dus geen rood. Met de opmerking van de scheids is dus niks mis

Het wel geel kunnen zijn, bij vasthouden of trekken moet een waarschuwing gegeven aan de speler en een vrije trap of penalty worden toegekend aan de tegenstander wegens onsportief gedrag. Blijkbaar vond de scheids het geen duwen of trekken (wat natuurlijk wel het geval was).

De overwinning was verder overigens terecht, ondanks een slechte wedstrijd. Het is voor ARC natuurlijk zuur.

Belangrijker: hoe lang blijft De Muynck nog trainer en wordt Hans vd Plas bij Quick Boys eindelijk eens de deur gewezen?
Maar ik denk dat holwijn die bal te zacht terugspeelde, dus ik had nog wel willen zien of het geen scoringskans was!

Die 6-0 tegen barendrecht zal de positie van de muynck niet goed gedaan hebben! En wie is die hans van der plas? Bestuurslid?
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
pi_63857134
quote:
Op maandag 8 december 2008 18:25 schreef uitje4life het volgende:

[..]

Maar ik denk dat holwijn die bal te zacht terugspeelde, dus ik had nog wel willen zien of het geen scoringskans was!

Die 6-0 tegen barendrecht zal de positie van de muynck niet goed gedaan hebben! En wie is die hans van der plas? Bestuurslid?
Of het inderdaad te zacht was (ik denk het eigenlijk ook wel) is discutabel. Maar ik wilde alleen aangeven dat de opmerking van de scheids in principe klopte.

Hans van der Plas is, naast oud-speler, de voorzitter van de Technische commissie. Hij bepaalt het beleid en welke spelers er gehaald worden en is dus in feite meer verantwoordelijk dan Jasper de Muynck.
And we are vagabonds
pi_63858171
Dat de TC van Quick Boys net zo (misschien nog wel meer) verantwoordelijk is voor de belabberde resultaten, lijkt mij ook wel. Iedereen zag toch aankomen dat er aanvallend meer dan voldoende aanwezig was, maar verdedigend veel te weinig! Op Heerjansdam na (1 doelpunt meer) heeft QB de meeste tegendoelpunten geïncasseerd!
Geel-zwart is de baas in Katwijk, al jaren!
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:04:32 #208
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_63873219
quote:
Op maandag 8 december 2008 18:35 schreef Insistor het volgende:

[..]

Of het inderdaad te zacht was (ik denk het eigenlijk ook wel) is discutabel. Maar ik wilde alleen aangeven dat de opmerking van de scheids in principe klopte.
Maar dan had ie dus in ieder geval een vrije trap en geel moeten geven... Zaterdag laatste speelronde voor de winterstop! ik hoop dat RBB de 3 punten thuis kan houden! Excelsior zal wel voor 1 punt komen... De afgelopen 3 jaar verloren we de laatste wedstrijd altijd!
  dinsdag 9 december 2008 @ 23:47:31 #209
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_63893893
DOTO - ASWH dus 0-3 gebleven. Volgens VoZ geloofde DOTO er niet meer in, ASWH vond t wel best.
pi_63908377
DOTO speelde met een tweede elftal, aangevuld met Doeland en El-Yacoubi. Zwaan vond de wedstrijd tegen ARC dit weekend belangrijker!!! Zo kwam ASWH, dat Petrov en Van Kleef wegens griep miste en Van Dalen met een blessure, niet in de problemen.

DOTO - ASWH 0-3 (0-1)
3. 0-1 Ivar Eltenberg 63. 0-2 Youri Petrov 72. 0-3 Youri Petrov
Scheidsrechter: Geuze

DOTO: Ruud Boessen; Paul van Dam, Jan Paul Hoekstra, Ryan Santos St. Aubyn, Rivelhino de Vlugt; Marlon Dandaré, Robert Stols, Bilal El-Yacoubi, Djoemian Sarkam; Leandro Cardoso en Onno Doeland

ASWH: Jacob van den Belt; Brian Berends, Damiën Vereecken, Johan Sturrus (89. Jeroen Rijsdijk), Ivar Eltenberg; Brian Leons, Joshua Brard, Ferry van Lare, Stefan van Dam; Sander Molenaar en Sjoerd van der Waal

STAND

1. Rijnsburgse Boys 11-31
2. Capelle 12-26
3. Ter Leede 11-23
4. Barendrecht 12-22 (+9)
5. ASWH 12-22 (+6)
6. Katwijk 12-22 (+5)
7. Quick Boys 12-18
8. Excelsior Maassluis 12-16
9. FC Lisse 11-15
10. Noordwijk 12-13
11. Scheveningen 11-7
12. ARC 12-7 (-13)
13. DOTO 12-7 (-16)
14. Heerjansdam 12-4

Topscorers:

1. Sergio Ommel (Ter Leede) 13
2. Henk Roeland (Capelle) 8
3. Arie Jonker (Katwijk) 7
=. Joost Leonard (Noordwijk) 7
5. Laurens Visser (Capelle) 6

Joost Kuhlmann zou dus op stage gaan in Schotland. Gevoelig verlies voor RBB als hij er echt een contract zou verdienen!
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 10 december 2008 @ 18:38:25 #211
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_63911750
Oh? Waar heb je dat van? En bij welke club? Had ik nog niets van gehoord.....
pi_63914253
Katwijk-forum. Hamilton Academicals als het goed is.

http://www.aswh.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=648&Itemid=2

Twee spelers met 100 duels in ASWH 1!

Zag dat bij RBB laatst Van der Vijver en Kuhlmann deze mijlpaal bereikten.

[ Bericht 76% gewijzigd door methodmich op 10-12-2008 20:14:38 ]
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 10 december 2008 @ 23:23:50 #213
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_63920485
quote:
Op woensdag 10 december 2008 20:09 schreef methodmich het volgende:
Katwijk-forum. Hamilton Academicals als het goed is.

http://www.aswh.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=648&Itemid=2

Twee spelers met 100 duels in ASWH 1!

Zag dat bij RBB laatst Van der Vijver en Kuhlmann deze mijlpaal bereikten.
Klopt! En peter freke gaat dit seizoen waarschijnlijk nog de 200 halen...

Gaat het op het forum niet toevallig over broertje caspar? Lijkt mij logischer op een vv katwijk forum...

Ik weet trouwens niet of het een verbetering zou zijn... Capaciteit van de accommodatie is 5.400 ongeveer, en ze staan onderaan in de schotse competitie. Afgelopen wedstrijd ging met 7-1 verloren tegen aberdeen dacht ik gelezen te hebben!

We wachten af!

[ Bericht 14% gewijzigd door uitje4life op 10-12-2008 23:59:37 ]
pi_63922339
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:23 schreef uitje4life het volgende:

[..]

Klopt! En peter freke gaat dit seizoen waarschijnlijk nog de 200 halen...

Gaat het op het forum niet toevallig over broertje caspar? Lijkt mij logischer op een vv katwijk forum...

Ik weet trouwens niet of het een verbetering zou zijn... Capaciteit van de accommodatie is 5.400 ongeveer, en ze staan onderaan in de schotse competitie. Afgelopen wedstrijd ging met 7-1 verloren tegen aberdeen dacht ik gelezen te hebben!

We wachten af!
Hoorde dat Dennis Groot ook weggaat aan het eind van het seizoen.
pi_63924994
Jack van den Berg langer bij Barendrecht

BARENDRECHT - Jack van den Berg is ook volgend seizoen trainer van Barendrecht. De oefenmeester begint dan aan zijn vierde seizoen.

Van den Berg maakte de club in zijn eerste jaar kampioen van de eerste klasse, zorgde vorig seizoen voor lijfsbehoud in de hoofdklasse en neemt nu een knappe vierde plaats op de ranglijst in. Van den Berg heeft een vast dienstverband bij Barendrecht, maar dat wordt elk seizoen wel geëvalueerd.

De trainer had op facilitair gebied enkele wensen en die zijn gisteren in een gesprek tussen hem en voorzitter Martin Seltenrijch en Maarten Polderman (technische zaken) zo goed als ingewilligd.

"Ik heb helemaal geen interesse om trainer te worden bij een andere ploeg", vertelt Van den Berg als reactie op de toespelingen in enkele media dat hij een vertrek bij Barendrecht zou overwegen. "Wij zijn op de goede weg met Barendrecht en hebben al forse stappen gezet. We zijn goed bezig, maar we moeten niet te snel tevreden zijn en altijd beter willen worden. We moeten ambitieus blijven!"

Geen Rijnsburg dus...

[ Bericht 22% gewijzigd door Barendrecht op 11-12-2008 17:09:47 ]
pi_63937684
Nee, vooralsnog niet. Was het dus toch een opzetje op zijn Jacks om wat betere mogelijkheden te creëren. Doet ie dan wel weer slim, tweede jaar op rij.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 11 december 2008 @ 18:23:38 #217
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_63939362
quote:
Op donderdag 11 december 2008 00:17 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Hoorde dat Dennis Groot ook weggaat aan het eind van het seizoen.
Ik hoorde dat hij het onwijs naar zijn zin had en dat het ervan afhangt wat het bestuur volgend jaar wil en met welke trainer.

Bron? Hijzelf: http://www.rijnsburgseboys.nl/nabeschouwing/rbb-barendrecht2.htm
pi_63940936
Iedereen hoort wat, het geruchtencircuit begint weer te draaien...wel leuk, maar 80% van de geruchten is gebakken lucht.

We zullen wel zien, de tijd zal het leren. De naam van Oosterlee zal nu nog vaker te horen zijn in Rijnsburg, ik ben benieuwd...
pi_63956110
Twee opvallende passages uit de voorbeschouwing op het voetbalweekeinde van VoZ:

Rijnsburgse Boys is de enige club die IJsselmeervogels en Spakenburg in den lande bij houdt (voorbij streeft?) qua begroting. Er lijkt dus geen maat te staan op de Rijnsburgers die afgetekend aan kop gaan in de hoofdklasse A. Maar Excelsior Maassluis gaat wel een poging wagen voor een stunt, gebaseerd op de wetenschap dat de laatste vijf wedstrijden een bijna perfecte reeks hebben opgeleverd.

Achter de rug van Rijnsburgse Boys is het dringen geblazen. Capelle, met acht verliespunten meer, zit op kop van het peloton. Barendrecht is van plan de nummer twee even tot de orde te roepen.

Ter Leede, de nummer drie van de ranglijst, gaat op bezoek bij Quick Boys. De spelers van de selectie boden deze week (per brief op de website) hun excuus aan voor hun wanprestatie (6-0 nederlaag in Barendrecht) vorige week. Ter Leede is dus gewaarschuwd voor een getergde opponent.

Landskampioen FC Lisse wist afgelopen zaterdag eindelijk weer eens een wedstrijd (2-4 in Noordwijk) te winnen. De Lissenaren krijgen opnieuw een streekgenoot te bestrijden, Katwijk. De Katwijkers willen zeker afsluiten met een serie van drie overwinningen. FC Lisse maakte deze week bekend dat trainer Niek Oosterle aan het eind van dit sezioen de club zal verlaten.
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:06:37 #220
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_63957449
ja, las ik daarstraks ook al! Vond het ook opvallend.... Alleen niemand die precies weet hoeveel het is... of wel?
pi_63965536
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:16 schreef KingRa het volgende:
Twee opvallende passages uit de voorbeschouwing op het voetbalweekeinde van VoZ:

Rijnsburgse Boys is de enige club die IJsselmeervogels en Spakenburg in den lande bij houdt (voorbij streeft?) qua begroting.
natte vingerwerk natuurlijk van de Spakenburger die dat heeft geschreven. Overigens geloof ik best dat RBB in diezelfde regionen zit (al wordt dat door ingewijden altijd ontkend), maar dat geldt ook voor Quick Boys.
And we are vagabonds
pi_63965948
Enige verschil is dat ze bij de Vogels en Spakenburg vele bergen geld hebben en bij Rijnsburg maar drie bergen.

Morgen toch interessante potjes in A. Mocht ASWH kunnen winnen bij buurman Heerjansdam dan is dat met het oog op Capelle - Barendrecht zeer interessant. Geldt ook voor Katwijk bij winst op Lisse.

En DOTO en ARC spelen een degradatiekraker, terwijl Noordwijk bij winst op Scheveningen verder kan klimmen en anders wellicht weer meer naar beneden zal moeten koekeloeren.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 12 december 2008 @ 22:33:51 #223
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_63974031
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:25 schreef methodmich het volgende:
Enige verschil is dat ze bij de Vogels en Spakenburg vele bergen geld hebben en bij Rijnsburg maar drie bergen.
Maar wel vele Driebergen in Rijnsburg....

[ Bericht 12% gewijzigd door uitje4life op 12-12-2008 22:39:08 ]
pi_63978212
Oosterlee weg bij Lisse, 1+1= ?
pi_63982238
Lissov was er nog niet zeker van gisteravond, Henk Wisman zou ook in beeld zijn bij RBB volgens het QB-forum.

Scheveningen - Noordwijk afgelast vandaag, net als Quick Boys - Ter Leede en ARC - DOTO.

[ Bericht 6% gewijzigd door methodmich op 13-12-2008 11:49:59 ]
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 13 december 2008 @ 12:27:00 #226
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_63983138
RBB - Excelsior M. gaat opzeker door!
  zaterdag 13 december 2008 @ 16:49:36 #227
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_63987854
5-0! Simpele overwinning, de 2-0 van Peter Freke was weer heerlijk!! Net als de 4-0 van Van Roosmalen. Opvallend: 5 doelpuntenmakers: Martijn Gootjes, Peter Freke, Danny van der Vijver, Menno van Roosmalen en Joost Kuhlmann!

En Verdonkschot gaat naar Young Boys! Lekker dichtbij huis voor hem, en ambitieus zoals hij graag wilde.
pi_63988052
Volgens mij heeft een ploeg zich zelden zo kansloos gevoeld als Maassluis vandaag. 5-0 is nog maar een schrale afspiegeling van de verhoudingen. RBB was heer en meester, wat een topploeg!

Compliment wat aan Maassluis moet worden gegeven, is dat ze zich niet in hebben gegraven en er voetballend uit wilden komen. Dat is alleen ook wel gelijk hun eigen doodvonnis gebleken.

De stap van Verdonkschot vind ik wel opvallend. Overigens werd op RadioWest bevestigd dat er gisteren een gesprek heeft plaatsgevonden tussen Niek Oosterlee en RBB. Wordt vervolgd..

Nog opvallender is het verlies van ASWH bij Heerjansdam, die lijken het ook opgegeven te hebben. Na de winterstop mogen ze direct op bezoek in Rijnsburg.
  zaterdag 13 december 2008 @ 17:04:45 #229
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_63988171
Ook wel lekker dat Capelle en Barendrecht het op 1-1 houden!

Excelsior Maassluis heeft volgens mij niet eens op doel geschoten... Ook Hein van Heek was op de Middelmors aanwezig.

Misschien interessant, de reactie van Forum: http://www.tboek.nl/gastenboek/lissefans

[ Bericht 16% gewijzigd door uitje4life op 13-12-2008 17:28:27 ]
  zaterdag 13 december 2008 @ 18:11:17 #230
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_63989418
Ja, een vroege Barendrechtse rode kaart, dus de gelijkmaker in het slot was een opsteker.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_63991191
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:58 schreef KingRa het volgende:

Nog opvallender is het verlies van ASWH bij Heerjansdam, die lijken het ook opgegeven te hebben. Na de winterstop mogen ze direct op bezoek in Rijnsburg.
Klotewedstrijd, had sowieso nooit gespeeld mogen worden op dat veld. Maar ja, als het moet, dan moet het. En dat hadden we beter moeten uitspelen. Dramatische arbiter trouwens, de heer Jansen uit Zwolle....

Zure nederlaag voor ASWH in de derby

ASWH speelde vanmiddag bij Heerjansdam de laatste competitiewedstrijd van 2008. De Ambachters liepen daarbij tegen een nederlaag op in de derby, die om meerdere redenen als zeer zuur betiteld mocht worden. Zo had de hekkensluiter van de hoofdklasse A nog geen enkele keer gewonnen, gaf ASWH een voorsprong weg, werd een serie van acht competitieduels zonder nederlaag doorbroken en kwam de nederlaag bovendien tot stand in de laatste minuut van de officiële speeltijd, waarbij arbiter Jansen een zeer groot stempel op de wedstrijd drukte.

Op de amper bespeelbare grasmat van de Molenwei, waar eigenlijk niet gevoetbald had mogen worden, moest ASWH het doen zonder de geblesseerde Leon van Dalen en Sjoerd van der Waal, terwijl Youri Petrov door ziekte ontbrak. Achterin begon Brian Berends in de basis, Sander Molenaar speelde voorin met Louis van Kleef en Dennis Knüppe begon op het middenveld. Dit ging ten koste van Johan Sturrus, aangezien Ferry van Lare een linie zakte.

Al snel bleek dat goed voetbal op het keiharde veld onmogelijk was. Door snel de voorwaartsen te zoeken en van daaruit verder te spelen hoopte ASWH gevaar te stichten. Dit werkte in het begin goed. Achterin werd niets weggegeven en de kansen waren, nadat het eerste kwartier eigenlijk zonder noemenswaardige wapenfeiten voorbij was getrokken, voor ASWH. De ploeg van trainer Willem Leushuis nam dan ook de leiding. Brian Berends onderschepte een uitbraak van Heerjansdam en speelde terug op Jacob van den Belt, die een diepe bal naar voren gaf. Louis van Kleef liet deze slim lopen, waarna Brian Leons kon oppikken en op de goal afsnelde. Hij bleef goed kijken en schoot goed de 0-1 achter doelman Martijn Baan. Kort na zijn goal had hij zelfs de 0-2 op de schoen na een identieke aanval, maar nu ging zijn wippertje via doelman Baan niet in de goal.

Nadat Heerjansdam een waarschuwingsschotje had geleverd via Mohammed Bensadik, die uit de draai in de handen van Jacob van den Belt schoot, kreeg ASWH nog een prima kans. Louis van Kleef ging achter een pass van Brian Berends aan, maar kreeg deze net niet langs de uitgekomen Baan gewerkt. Even na het half uur viel de 1-1 eigenlijk uit het niets. Balverlies op de linkerflank leverde een aanval van de thuisploeg op, waarbij Marwin Richard het duel van Ferry van Lare wist te winnen en de bal voor de goal kon spelen. Daar hoefde Bensadik alleen maar een tikje te geven om Van den Belt kansloos te laten en zo stond het 1-1. Nadat Djerreld Muntslag na een snelle counter alleen voor Van den Belt verscheen en de bal naast schoof, was er opnieuw een prima kans voor ASWH om nog voor rust weer aan de leiding te komen. Wederom gaf Brian Berends vanaf rechts voor, waar Louis van Kleef de bal net niet kon schampen na mistasten van doelman Baan. Zo bleef het 1-1 op het moment dat scheidsrechter Jansen, die twee situaties waarbij een Heerjansdammer in de eigen zestien hands leek te maken wegwuifde, voor rust floot.

In de tweede helft begon ASWH onrustig, nadat Jacob van den Belt weggleed na een terugspeelbal en, overigens zonder verder gevaar, tegen een tegenstander aanschoot. Het gaf de thuisploeg het idee dat er iets te halen viel. Toch had ASWH, met Johan Sturrus voor Dennis Knüppe, op voorsprong moeten komen. Joshua Brard stuurde Brian Leons weg met een mooie steekpass, waarna de rappe rechtermiddenvelder door doelman Baan werd neergelegd. Wilde men bij Heerjansdam recent nog wel eens klagen over de arbitrage, daar was dat vanmiddag bepaald niet nodig. Scheidsrechter Jansen was namelijk de enige die geen strafschop zag in de overtreding van Baan en de leidsman vond het bovendien ook nog nodig om Leons met een gele kaart te bekeuren voor een vermeende fopduik.

Na deze arbitrale misser slaagde ASWH er echter lange tijd niet meer in gevaarlijk te worden. Sterker nog, de thuisploeg kreeg enkele goede kansen. Zo mocht Mohammed Bensadik na een counter, al dan niet in buitenspelsituatie, door richting Van den Belt, maar hij schoof naast. Even later stuurde Remco Roos spits Marwin Richard weg, die op de keeper van ASWH botste, waarna de wegspringende bal voor de voeten van wederom Bensadik kwam. Die produceerde een soort boogbal, die echter over de goal ging. Johan Sturrus diende bovendien invaller Bryan Pereira met een sliding van scoren te houden. ASWH schakelde in de slotfase, met Alex de Jong in de ploeg voor Sander Molenaar, ook weer over op wat opportunistischer spel. In die fase konden beide teams de winst grijpen. Dit leverde wederom een uiterst twijfelachtig tafereel in het strafschopgebied van de thuisploeg op, toen een pass van Alex de Jong toch wel vrij opzichtig met de hand werd tegen gehouden, maar Jansen wilde daar niets van weten. De goed tussen verdediger Lennox Mauris en doelman Baan opduikende Louis van Kleef kreeg nog een kans, maar zijn bal langs de doelman eindigde naast de paal.

In de laatste minuut van de officiële speeltijd kreeg ASWH een enorme domper te verwerken. Een foute terugspeelbal van Brian Berends bracht Marwin Richard in balbezit. De lange spits ging gretig neer in duel met Damiën Vereecken, terwijl Johan Sturrus op enkele meters naast het tweetal stond. Scheidsrechter Jansen floot voor een overtreding, wat op zich al twijfelachtig was, maar vond het bovendien ook nodig om een rode kaart te trekken voor Vereecken. Dit was een volledig onjuiste beslissing, aangezien Richard niet doorgebroken was. Nicky van der Ent schoot de toegekende vrije trap vervolgens op knappe wijze binnen en bracht Heerjansdam op 2-1. Jansen stuurde de terecht protesterende Leushuis vervolgens nog weg. In de extra tijd kreeg ASWH nog een kans op 2-2 toen het een vrije trap mocht nemen, maar de poging van Alex de Jong trof helaas geen doel.

Zo ging ASWH met een kater de winterstop in. De aansluiting met nummer twee Capelle is wat verder uit beeld geraakt en de manier waarop er werd verloren deed ook pijn. Hoewel scheidsrechter Jansen met enkele zeer vreemde beslissingen ASWH benadeelde, was dit niet de reden van de nederlaag. Heerjansdam leek na rust echter met de omstandigheden om te kunnen gaan en mocht op basis daarvan ook meer aanspraak maken op de overwinning. ASWH kan zich nu gaan voorbereiden op de tweede seizoenshelft, al wordt er op 30 december eerst nog in de zaal gestreden om de Joop Valk-cup.

Heerjansdam - ASWH 2-1 (1-1)
19. 0-1 Brian Leons 33. 1-1 Mohammed Bensadik 90. 2-1 Nicky van der Ent
Scheidsrechter: Jansen

Heerjansdam: Martijn Baan; Joren van der Linden, Ivan Divkovic, Lennox Mauris, Lesley van Waas; Roel de Kruijk, Nicky van der Ent, Mohammed Bensadik, Remco Roos; Marwin Richard en Djerreld Muntslag (74. Bryan Pereira)

ASWH: Jacob van den Belt; Brian Berends, Damiën Vereecken, Ferry van Lare, Ivar Eltenberg; Brian Leons, Joshua Brard, Dennis Knüppe (53. Johan Sturrus), Stefan van Dam; Sander Molenaar (62. Alexander de Jong) en Louis van Kleef

Morgen update etc.
www.thuisuiteten.nl
pi_63992275
Heb me vanmiddag voor Jan Lul gehaast naar Lisse, daarna wel een leuke wedstrijd gezien bij Rijnsburg. Maassluis was letterlijk kansloos.

Goede uitslagen voor Katwijk vanmiddag.
And we are vagabonds
pi_63998763
edit: laat maar
pi_63998788
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:49 schreef uitje4life het volgende:
En Verdonkschot gaat naar Young Boys! Lekker dichtbij huis voor hem, en ambitieus zoals hij graag wilde.
Tsja, hij moet toch wel beter kunnen krijgen....
  zondag 14 december 2008 @ 11:14:07 #235
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64002420
Het is een ambitieuze club, net wat hij wou en het is natuurlijk een uitdaging... Hij heeft wel in zijn contract op laten nemen dat als er een bvo komt dat hij dan alsnog weg kan! Dus dat zou ook komend seizoen nog kunnen...

Hier trouwens de beelden van RBB - Excelsior Maassluis: http://televisie.westonline.nl/mms_video/2008%252F1312-sport.wmv

Ook interessant is het gesprek (na de samenvatting) tussen Willem en Niek over dat Niek gezien zou zijn met Cees Driebergen en Ed Bos.....

[ Bericht 45% gewijzigd door uitje4life op 14-12-2008 15:00:47 ]
pi_64008404
Speelronde 13

Capelle - Barendrecht 1-1 (1-0)
40. 1-0 Jeroen Koppelaar 82. 1-1 Mathijs Tabbers
Rood: Patrick Stolk (Barendrecht, 2 x geel)

Heerjansdam - ASWH 2-1 (1-1)
19. 0-1 Brian Leons 33. 1-1 Mohammed Bensadik 90. 2-1 Nicky van der Ent
Rood: Damiën Vereecken (ASWH), Willem Leushuis (trainer ASWH)

Rijnsburgse Boys - Excelsior Maassluis 5-0 (2-0)
12. 1-0 Martijn Gootjes 27. 2-0 Peter Freke 51. 3-0 Danny van der Vijver 81. 4-0 Menno van Roosmalen 84. 5-0 Joost Kuhlmann

ARC - DOTO, FC Lisse - Katwijk, Quick Boys - Ter Leede en Scheveningen - Noordwijk werden afgelast

STAND

1. Rijnsburgse Boys 12-34
2. Capelle 13-27
3. Ter Leede 11-23
4. Barendrecht 13-23
5. Katwijk 12-22
6. ASWH 13-22
7. Quick Boys 12-18
8. Excelsior Maassluis 13-16
9. FC Lisse 11-15
10. Noordwijk 12-13
11. Scheveningen 11-7
12. ARC 12-7 (-12)
13. DOTO 12-7 (-16)
14. Heerjansdam 13-7

Topscorers:

3. Arie Jonker (Katwijk) 7
5. Laurens Visser (Capelle) 6

Joost Kuhlmann maakte zijn vierde goal dit seizoen en won met koploper Rijnsburgse Boys dik van Excelsior Maassluis

Uitslagen zaterdaghoofdklasse
www.thuisuiteten.nl
pi_64008493
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:25 schreef Insistor het volgende:
Heb me vanmiddag voor Jan Lul gehaast naar Lisse,
Als Jansen ballen had gehad had ie net als Van de Ketterij deed om half 2 het veld nog afgekeurd. Maar ja, voor niks uit Zwolle rijden is zeker te vervelend om een goede beslissing te nemen.... Overigens stond het 2e of 3e van Terneuzense Boys gisteren net als Katwijk al klaar op het veld in een uitduel. Helaas niet zo dichtbij, het was in Rijsoord....

Enerzijds toch wel een verrassende keuze van Verdonkschot, hoewel er bij Young Boys volgens mij behoorlijk wat mogelijk is.

Nog een column van Leushuis over onze eerste seizoenshelft, die toch tegenvallend eindigde:
quote:
Column: Evaluatie

Door Willem Leushuis

Nu we zes maanden onderweg zijn is het tijdstip aangebroken om te evalueren.Natuurlijk doen we dit intern met de regelmaat van de klok maar voor de buitenwereld kan het zeker boeiend zijn om te weten hoe we er na deze eerste periode over denken.

Voor de daadwerkelijke eerste training is er door alle betrokkenen hard gewerkt om een amateurtopsportklimaat te creëren, met als belangrijkste sportieve doelstelling eindigen bij de top 5 en plaatsing voor de KNVB beker.
Deze doelstelling zal gehaald moeten worden in een rustig evenwichtig klimaat.
Duidelijkheid voor alle partijen was een vereiste. De eerste veranderingen waren in de bezetting van de staf. Een nieuwe materiaalman, een andere teammanager, een nieuwe invulling van de medische en technische staf, andere opzet van de scouting, een andere organisatie met betrekking tot de trainingskleding, plaatsing van lockers in de kleedkamer, clubkostuums enz.

Als je het zo terugleest lijkt het wel of er voorheen niets van deugde, maar het tegendeel is waar. Toch was het goed om na een bepaalde tijd de zaak eens op de kop te zetten en een frisse start te maken. Naast al deze veranderingen zijn er ook de nodige mutaties geweest in de spelersgroep. Ook dat was nodig gezien het recente verleden.

Na tien wedstrijden voorbereiding en beker in combinatie met een kort maar goed trainingskamp in Noordwijk waren we ervan overtuigd dat we klaar waren voor de competitie. Hoe anders pakte dit uit….. Het bleek dat onder druk spelen totaal verschillend is dan de vrijblijvendheid van een oefenwedstrijd en dus werd er kansloos verloren tegen Rijnsburg. Allemaal waren we verbijsterd want we creëerden niet één kans gedurende 90 minuten.
De veerkracht van het huidige ASWH liet zich gelukkig erg snel zien. In een spetterende wedstrijd in Katwijk tegen Quick Boys werd een verdiende overwinning geboekt. Opvallend tot nu toe is de mentale weerbaarheid van het team. Tegen Quick Boys, Katwijk, Scheveningen en Lisse werd er steeds een achterstand weggewerkt.
De gestaakte wedstrijden lopen hier als een rode draad doorheen. Het meest dramatisch dieptepunt tot op heden is de beenbreuk van Jan Willem Schep. Deze positieve en energieke speler verkeerde in topvorm en werd in het team wekelijks gemist. Drie bizarre incidenten gedurende een half seizoen is op zijn minst gezegd niet normaal.

Tot op heden liggen we sportief op koers. De beker kan uitgroeien tot iets moois en de competitiedoelstelling is nog steeds binnen handbereik.
We hadden er sportief veel beter voorgestaan als we de laatste twee wedstrijden tegen de twee onderste teams gewonnen hadden. Vooral de wedstrijd tegen Heerjansdam heeft ons allemaal een stevige kater opgeleverd.
Vanuit een stabiele omgeving zal in de tweede helft van het seizoen de sportieve lijn worden doorgetrokken met hopelijk enkele uitschieters naar boven.

Namens de staf en gehele selectie wensen wij alle ASWH’ers een gelukkig, gezond en sportief succesvol 2009 toe.
En de eerste nieuweling voor komend seizoen is vastgelegd:
quote:
Giovanni Klaverweide naar ASWH

De 25-jarige Papendrecht-speler Giovanni Klaverweide speelt volgend seizoen bij ASWH. De voor de zondaghoofdklasser Papendrecht uitkomende Dordtenaar komt uit een echte voetbalfamilie. Zijn vader speelde ooit voor DFC waar ook Gio zijn voetbalcarrière begon. Drie jaar geleden verkaste Klaverweide naar Heerjansdam, maar na een jaar ging hij over naar Papendrecht, waar ook zijn twee jaar jongere broer Kenneth speelde. In het seizoen 2009/2010 hoopt hij dus zijn voetballoopbaan voort te zetten bij ASWH. Klaverweide speelt het liefst in een offensieve rol op de (rechter)vleugel.
En nog even over deze walgelijke arbiter, de heer Jansen uit Zwolle.... Precies de man die RBB tegen Capelle al verpestte...

Wat schrijven ze bij Heerjansdam op hun forum over deze brave vriend van Van Peenen:
quote:
wat een perfect trio die mogen we wel meer tegen komen
we hadden nu iedere keer het voordeel van de twijfel ,maar ja het is meestal andersom geweest ,dus zie ik dit als het kerst kado

[ Bericht 6% gewijzigd door methodmich op 14-12-2008 16:23:22 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_64038156
Volgens het verslag van Papendrecht - DESK zou Kenneth Klaverweide ook van Papendrecht naar ASWH komen, als Dennis Knüppe bij ons vertrekt. Ben benieuwd, heb dat verhaal nog niet gehoord.

Ben Spork na dit seizoen vermoedelijk weg als trainer van Maassluis voor de bekende nieuwe uitdaging.

Niek Oosterlee en de trainer van Sportlust '46 zouden in beeld zijn bij ARC.

En dan gaat Melvin Boer vermoedelijk van Heerjansdam naar Baronie en gaat Joren van der Linden van Heerjansdam op studiereis per 1 januari en speelt dus niet meer.
www.thuisuiteten.nl
pi_64062956
Interviewtje met Klaverweide, die ook weer mooie uitspraken over zaterdag A doet!
quote:
Giovanni Klaverweide is toe aan een nieuwe prikkel

Giovanni Klaverweide werd vorig jaar met Papendrecht bijna kampioen in de zondag-hoofdklasse B, maar toch is hij van mening dat zijn nieuwe club ASWH een stapje vooruit is. ,,De zaterdag-hoofdklasse A is voor amateurs het hoogste podium.’’

JAN-DIRK VERHEY

PAPENDRECHT/DORDRECHT

Giovanni Klaverweide verruilt de zekerheid van Papendrecht volgend seizoen voor het avontuur dat ASWH heet. Want waar zijn naam nu steevast in het basiselftal opduikt, moet hij nog maar afwachten of hij volgend jaar in Hendrik-Ido-Ambacht - waar trainer Willem Leushuis nu eenmaal veel meer te kiezen heeft dan zijn Papendrecht-collega Richard Middelkoop - nog steeds de kans krijgt om zo bepalend te zijn.

Het is een gegeven dat de 25-jarige Dordtenaar overigens zelf maar al te goed beseft. ,,En toch zegt mijn gevoel dat deze stap precies op het juiste moment komt,’’ aldus Klaverweide. ,,Ik was er aan toe. Niets ten nadele van Papendrecht, maar ASWH is weer een stapje hoger. De zaterdag-hoofdklasse A is voor een amateurvoetballer het hoogste podium. Volgend seizoen ben ik niet meer zeker van mijn plekje, wat nu wel het geval is. Daar ben ik straks één van de vele goede spitsen, met jongens als Arjan Human en Sjoerd van der Waal die op dat niveau al het één en ander hebben gepresteerd. Speel je even wat minder dan staat een ander te trappelen om je plekje in te nemen. Ik moet me straks weer helemaal opnieuw bewijzen, maar heb zin om die uitdaging aan te gaan.’’

Die prikkel miste hij de laatste maanden geregeld, geeft ook ’Gio’ toe. ,,Zonder dat je het zelf door hebt, mis je dan soms de scherpte. Dat is natuurlijk geen goede zaak. Ik was dan ook erg blij met mijn twee goals tegen DESK, mijn zesde en zevende van het seizoen. Het was door al het gedoe over mijn vertrek een roerig weekje. Als je dan zo diep in blessuretijd de winnende maakt, valt er wel iets van je schouders,’’ verklaart de oud-DFC ’er, die voor zijn overstap naar sportpark Slobbengors één jaar bij Heerjansdam in de hoofdklasse B acteerde.

ASWH haalt de aanvaller in eerste instantie voor de rechterkant, maar ziet in Klaverweide ook een serieuze kandidaat om achter een balvaste centrumspits als bliksemafleider te fungeren in een 4-4-2 systeem. ,,In die rol zie ik mezelf eerlijk gezegd niet, het liefst speel ik op de rechterflank. Daar ben ik ook op mijn best.’’

Zijn broertje Kenneth Klaverweide toont zich verbaasd over het bericht in deze krant van gisteren dat ook hij wellicht een aanbieding uit Ambacht kan verwachten. ,,Ik ben in elk geval nog niet in gesprek met ASWH. Het contact dat er is geweest is via Giovanni gegaan, dus concreet is er nog niets.’’ Giovanni Klaverweide maakt er geen geheim van graag met zijn één jaar jongere broertje in één team te blijven voetballen. ,,Ik zou het leuk vinden als hij ook naar ASWH gaat, maar mijn rol in een eventuele overgang is nihil. Het zou niet chique zijn richting Papendrecht wanneer ik mij hiermee zou bemoeien. Niet omdat het mijn broertje is, maar Kenneth is een belangrijke kracht voor Papendrecht. Zij willen hem graag behouden,’’ weet Giovanni Klaverweide.

Zelf liet de oudste van het tweetal zijn keuze niet afhangen van de voetbaltoekomst van de jongste. ,,Dat heeft totaal niet meegespeeld.’’

Met zijn twee goals van eergisteren is Klaverweide, derdejaars student International Business and Languages in Rotterdam, aardig op weg om zijn doelstelling voor de komende maanden te verwezenlijken: Papendrecht naar de top-vijf in de afdeling loodsen. ,,Ik ga zeker vlammen om Papendrecht te plaatsen voor de Amstel Cup,’’ aldus de snelle rechtspoot. ,,Het is jammer dat de kans op het kampioenschap verkeken is. Maar de eerste vijf moet zeker haalbaar zijn. Ik zou dolgraag op die manier afscheid willen nemen van Papendrecht.’’
www.thuisuiteten.nl
pi_64128463
Willem Leushuis blijft nog twee jaar bij ASWH, zo werd ons dinsdagavond verteld op het kerstdiner. Vind ik wel een logische en goede keuze!

Helaas gaat Dogan Corneille de club wel verlaten. Ik zeg helaas omdat ik Dogan een zeer sympathiek persoon vind en ook vind dat hij een prima assistent is. Wel denk ik dat hij gelijk heeft om te gaan proberen bij een andere club op eigen benen te gaan staan en zich zo verder te ontwikkelen als trainer. Hopelijk lukt het een mooie club te vinden en zien we hem wellicht in de toekomst weer eens terug als hoofdtrainer. De mogelijk nieuwe assistent is ook wel een goede lijkt me.
www.thuisuiteten.nl
pi_64128567
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:30 schreef methodmich het volgende:
De mogelijk nieuwe assistent is ook wel een goede lijkt me.
Hmm, vertel...

Bij RBB nog geen nieuwe trainersontwikkelingen, al wordt zo ongeveer overal gespeculeerd dat het al rond is en na de wedstrijd van zaterdag (tegen Lisse ) bekend wordt gemaakt dat Oosterlee de nieuwe trainer wordt.
pi_64128738
Ik vertel nog niets, omdat het nog verre van zeker is dat hij het gaat worden. Zijn vooralsnog slechts verkennende gesprekken.

Overigens is ook John Blok weer een kandidaat voor clubs in A die een trainer zoeken, want die is per direct weg bij VVSB. ARC, Noordwijk, Lisse of Scheveningen??
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 19 december 2008 @ 08:17:16 #243
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64140271
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:33 schreef KingRa het volgende:

[..]

Hmm, vertel...

Bij RBB nog geen nieuwe trainersontwikkelingen, al wordt zo ongeveer overal gespeculeerd dat het al rond is en na de wedstrijd van zaterdag (tegen Lisse ) bekend wordt gemaakt dat Oosterlee de nieuwe trainer wordt.
Ja, in ieder geval wordt het voor het trainingskamp bekend gemaakt. Wel lekker vroeg!

En de KNVB is weer eens onmenselijk bezig geweest:

Kennemerland (2A) heeft twee strafpunten gekregen van de KNVB vanwege het niet spelen van de thuiswedstrijd tegen WV-HEDW op zaterdag 1 november. Kennemerland kwam niet in actie omdat de moeder van de hoofdtrainer en assistent-trainer op deze dag werd begraven. Ook het tweede team van Kennemerland kreeg een zelfde straf opgelegd vanwege het niet spelen van zijn wedstrijd. Het duel Kennemerland - WV-HEDW is woensdag 5 november afgewerkt, uitslag 0-1.

Bron: VoZ

Dus de trainer en assistent mogen niet naar de begrafenis van hun moeder omdat de KNVB vind dat het voetbal voorgaat....

Raar trouwens dat Kennemerland 2 punten in mindering kreeg hiervoor, terwijl WHC voor iets soortgelijks slechts 1000 euro boete krijgt waarvan 500 voorwaardelijk....
pi_64140459
Ben Spork zal aan het eind van het seizoen vertrekken bij Excelsior Maassluis. Zowel Spork als Excelsior Maassluis hebben in onderling overleg besloten uit elkaar te gaan. Spork is momenteel aan zijn derde seizoen in Maassluis bezig.
pi_64143882
Het gaat snel met de trainerswisselingen in A!
pi_64154064
Spork zat er al aan te komen, eerder deze week kwamen de berichten over een mogelijk afscheid al door (zie post van 15/12). Heeft toch goed gepresteerd met de beperkte middelen daar, steeds handhaving bewerkstelligd.

Verdonkschot zou verder Joost Leonard van Noordwijk gebeld hebben voor Young Boys.

[ Bericht 11% gewijzigd door methodmich op 19-12-2008 17:13:01 ]
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:43:13 #247
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64160918
Ja, Ted zal best wat spelers aantrekken denk ik.
pi_64183557
Uien weer verloren van Lisse, is echt een angstgegner aan het worden.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:42:49 #249
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64183662
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:39 schreef F1Bas het volgende:
Uien weer verloren van Lisse, is echt een angstgegner aan het worden.
Inderdaad, het spel van Rijnsburg ligt Lisse wel volgens mij en Lisse is natuurlijk extra gemotiveerd tegen Rijnsburg. In een interview op Radio West zei een speler van Lisse (ik weet even niet meer wie) dat er iets extra loskomt. Alhoewel een gelijkspel (en dus penalties) terechter was geweest, gaat Lisse dus binnen de 90 minuten al door. Maarja liever voor de beker verliezen van Lisse dan in de competitie!

Misschien is deze nederlaag wel even goed, dat RBB weet dat het niet zo is dat niemand van ze kan winnen. Dan zijn ze na de winterstop tegen ASWH weer lekker scherp!
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:49:36 #250
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_64183841
Barendrecht had weinig moeite, 10-0 winst op Simonshaven.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_64185900
Netjes hoor!

DOTO wint dankzij Onno Doeland met 1-3 bij ARC. Ter Leede stond lang met 1-0 achter bij Quick Boys, maar wint toch met 1-2.

Ook Katwijk door in de beker, 3-1 tegen Scheveningen.

Morgen de competitie-update met stand etc.

En een verhaal met Willem Leushuis:
quote:
Willem Leushuis voelt chemie bij ASWH

Na het - voor ASWH-begrippen althans - turbulente seizoen 2007-2008, bevindt de Ambachtse zaterdag-hoofdklasser zich onder leiding van trainer Willem Leushuis inmiddels in rustiger vaarwater. Beide partijen zijn zelfs zo tevreden over de samenwerking dat afgelopen week de handtekeningen werden gezet onder een contract dat de 56-jarige inwoner van Woudrichem nog twee jaar aan sportpark Schildman bindt.

JAN-DIRK VERHEY

HENDRIK-IDO-AMBACHT

,,De chemie is er,’’ verklaart Leushuis zijn reden om bij te tekenen. ,,Ik klik gewoon erg goed met Wim Helmink (bestuurslid technische zaken, JDV) en de rest van het bestuur. Ik ervaar de korte lijntjes tussen de verschillende partijen binnen de vereniging als erg prettig. Er zijn niet eerst vijf bestuursvergaderingen nodig om een kleinigheidje te veranderen,’’ weet de ervaren oefenmeester. In Nederland was Leushuis eerder werkzaam bij Willem II, Helmond Sport, FC Eindhoven, Kozakken Boys, IJsselmeervogels en Hoek. In België trainde hij aan het begin van zijn loopbaan Beringen en Diest, hij verbleef eveneens verdeeld over drie periodes in het Midden Oosten bij achtereenvolgens Al Jazaria, Al Qadsia en Kuwait Club. Leushuis wil ’uit principe’ geen mededelingen doen over details in het contract. Maar in de nieuwe overeenkomst heeft hij wel een clausule laten opnemen dat hij - mits er een afkoopsom wordt betaald - voor een club uit het betaalde voetbal (in binnen- en buitenland) te allen tijde en per direct ASWH mag verlaten.

Vorig jaar versleet ASWH met Bill Tukker, Henk Wisman en Dogan Corneille liefst drie trainers. Met name Wisman klaagde over de (voor topamateurbegrippen) te gebrekkige organisatie. Leushuis erkent dat hij wat dingen heeft moeten veranderen, maar vooral kleinigheden. ,,Om een voorbeeld te geven: dit jaar wordt alle trainingskleding van de selectiespelers bij de club gewassen. Er verdwijnen nu geen kledingstukken meer, wat vorig jaar nog wel regelmatig het geval was. Dat zorgde in het bestuur, de selectie en de begeleiding voor onrust. Ik wil ook dat we op trainingsavonden met elkaar het veld op gaan. Ik haal de spelers om half acht op in de kleedkamer. Het zijn allemaal kleine dingen, maar juist die zorgen ervoor dat er maximaal gepresteerd kan worden. Met mijn ruime ervaring als trainer ben ik daar inmiddels wel achter.’’

De huidige prestaties van zijn ploeg in de hoofdklasse A beloont Willem Leushuis met een zeven. ,,Dat was een acht geweest als we ’gewoon’ hadden gewonnen van Heerjansdam. Dan hadden we in de winterstop op 25 punten gestaan, normaal gesproken doe je dan mee om de titel. Maar we hebben het vorige week laten afweten, vooral op felheid en in de duels. Afgelopen dinsdag tijdens het kerstdiner met de spelersvrouwen erbij hebben we er een streep onder gezet, dus dat blijft niet heel de winterstop hangen.’’

De doelstellingen voor de Ambachtse formatie voor de komende jaren zijn niet anders dan nu. ,,Meedraaien in de top-vijf en deelname aan de KNVB-beker afdwingen,’’ weet de Woudrichemer. ,,Meer is ook niet reëel voor een club als ASWH.’’ Willem Leushuis zal dat wel moeten realiseren met een andere assistent naast hem, want Dogan Corneille gaat de club aan het einde van het jaar wel verlaten. ,,Ik snap dat hij graag op eigen benen wil staan, daar is hij ook zeker aan toe. Ik ben al heel wat jaren bevriend met Dogan, dus ik betreur zijn besluit wel. Voor mij en ASWH is het jammer dat hij vertrekt.’’

[ Bericht 87% gewijzigd door methodmich op 20-12-2008 20:27:53 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_64209583
Inhaalronde

ARC - DOTO 1-3 (1-1)
3. 1-0 Jim Blom 25. 1-1 Onno Doeland 76. 1-2 Onno Doeland 78. 1-3 Onno Doeland

Quick Boys - Ter Leede 1-2 (1-0)
45. 1-0 Derek van der Plas 83. 1-1 Frank de Groot 86. 1-2 Robin Stolp

STAND

1. Rijnsburgse Boys 12-34
2. Capelle 13-27
3. Ter Leede 12-26
4. Barendrecht 13-23
5. Katwijk 12-22
6. ASWH 13-22
7. Quick Boys 13-18
8. Excelsior Maassluis 13-16
9. FC Lisse 11-15
10. Noordwijk 12-13
11. DOTO 13-10
12. Scheveningen 11-7
13. ARC 13-7 (-14)
14. Heerjansdam 13-7 (-17)

Topscorers:

3. Onno Doeland (DOTO) 7
=. Arie Jonker (Katwijk) 7

Onno Doeland schoot DOTO met drie goals naar een belangrijke zege bij ARC

Uitslagen zaterdaghoofdklasse

Uitslagen districtsbeker
www.thuisuiteten.nl
pi_64248016
quote:
Onno Doeland: En dat is 100!

zondag, 21 december 2008 16:43 Martin Beijer

DOTO-spits Doeland bracht zijn doelpuntentotaal niet alleen van 4 naar 7 voor dit seizoen, maar zijn derde van de dag was tevens zijn 100e doelpunt in de KNVB Hoofdklasse. Een bijzondere prestatie. Het was verder de vierde keer voor Doeland dat hij drie keer scoorde in een Hoofdklasseduel. De eerste keer was voor Kloetinge in april 1999 tegen Heerjansdam. Daarna deed hij dit tégen Kloetinge, namens Achilles Veen en vorig seizoen deed hij de grote hoedentruck voor TOGR.
Onno deed dit namens Kloetinge, Hoek, Achilles Veen, ASWH, Capelle, TOGR en DOTO.

http://www.voetbalrotterd(...)oeland-en-dat-is-100
www.thuisuiteten.nl
  maandag 22 december 2008 @ 20:02:29 #254
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64255906
niek oosterlee is definitief volgend jaar de trainer van rbb! Net van een insider ge-smst gekregen.
pi_64256584
En Rik Vermeulen bijna zeker naar IJsselmeervogels.
pi_64288764
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:02 schreef uitje4life het volgende:
niek oosterlee is definitief volgend jaar de trainer van rbb! Net van een insider ge-smst gekregen.
Stond toen ook al op de site van RBB volgens mij. Tevreden mee?

Terugblik eerste seizoenshelft hoofdklasse A

ARC

Promovendus ARC zou het zwaar krijgen, zo was het algemene gevoel aan het begin van de competitie. De ploeg uit Alphen aan den Rijn was gepromoveerd via de nacompetitie en een play-off tegen VVOG en dat was best verrassend. Bovendien zag trainer Robert de Ruiter enkele belangrijke krachten vertrekken en was het nog maar de vraag of de spelers die naar ARC kwamen net zo goed zouden zijn. Toch begon ARC sterk aan de competitie, met zeven punten uit de eerste vier duels. Met name de zege bij landskampioen FC Lisse maakte indruk en deed even vermoeden dat ARC het misschien wel minder zwaar zou krijgen dan verwacht. De resterende negen competitieduels tot aan de winterstop gingen echter allemaal verloren, waardoor ARC zich inmiddels op de dertiende plaats terugvindt en dus na de winterstop vol aan de bak kan om degradatie te voorkomen. Daarbij zal het hopen dat spits Jim Blom, met vijf goals clubtopscorer, nog enkele keren met scherp zal schieten.

ASWH

Met een grondig gerenoveerde selectie en met de nieuwe trainer Willem Leushuis ging ASWH van start. Na een prima voorbereiding ging het op de openingsdag mis tegen Rijnsburgse Boys, waardoor direct bleek dat het toch even tijd nodig heeft om een team te bouwen. Uit bij Quick Boys werd vervolgens knap gewonnen, waarna ASWH op dag vier een bizarre nederlaag leed bij Ter Leede, waar twee strafschoppen werden gemist. Daarna bleef ASWH acht competitieduels op rij zonder nederlaag en boekte het goede overwinningen bij Capelle en Noordwijk, maar moest het ook op eigen veld een punt toestaan aan Scheveningen. De verrassende nederlaag die daarop volgde bij buurman Heerjansdam maakt dat ASWH toch met een minder tevreden gevoel de winterstop ingaat, want als deze vijf punten tegen de twee laagvliegers niet verloren waren, had men keurig tweede gestaan. Na de winterstop volgt direct een zware serie met achtereenvolgens Rijnsburgse Boys, Quick Boys, Barendrecht en Ter Leede. Dan zal blijken of ASWH mee kan blijven doen bovenin en of het dat kan doen zonder de vele blessures die er al weer waren. Opmerkelijk: liefst drie keer werd een duel van ASWH gestaakt. De thuiswedstrijd tegen Barendrecht (beenbreuk Jan Willem Schep) werd nog hervat, maar voor de uitbeurten bij Capelle (rugblessure scheidsrechter) en DOTO (blessure DOTO-verdediger Dino Rodriques de Pina) moest men twee keer op een later tijdstip terug om met succes een voorsprong te verdedigen in een restant van respectievelijk 48 en 17 minuten.

BARENDRECHT

Het ambitieuze Barendrecht van succestrainer Jack van den Berg mikte voor aanvang van het seizoen al stiekem op de bovenste plaatsen. Met de in het oog springende aanwinsten Michael en Alexander van Dommelen plus het behoud van de geroutineerde kern moest dit ook mogelijk zijn. In de winterstop staat Barendrecht vierde, al kan Katwijk er eventueel nog langs. Dit is een juiste klassering voor de ploeg van Van den Berg, die wederom de op twee na minst gepasseerde defensie heeft. Toch zijn er af en toe nog verrassend slechte dagen, zoals de 4-1 nederlaag bij Scheveningen. Daar staat dan weer de galavoorstelling tegen Quick Boys (6-0) tegenover. Als Michael van Dommelen, tot nu toe vijf keer trefzeker, na de winterstop zijn oude schuttersschoenen van DOTO weer kan vinden, dan is Barendrecht zeker een kandidaat voor de top drie.

CAPELLE

Capelle laat dit seizoen dat de goede klassering van vorig seizoen geen toeval is. De mannen van de immer fanatiek coachende René Vermunt zijn weer uiterst moeilijk te verslaan. Slechts Rijnsburgse Boys en ASWH konden van Capelle winnen. Met 27 punten uit dertien duels is men vooralsnog tweede, al zou Ter Leede er eventueel langs kunnen. Bovendien laat Capelle dit seizoen zien dat het lang niet altijd die defensieve machine is waar men vaak voor wordt versleten. Natuurlijk, indien nodig grijpt men nog terug op de ouderwetse degelijkheid, maar men bewees dit seizoen ook al te kunnen swingen, met de 8-1 tegen Excelsior Maassluis als beste voorbeeld. Met name de van Barendrecht gehaalde vleugelspits Laurens Visser belichaamt het andere gezicht van Capelle, met zijn fraaie sleepbewegingen. Spits Henk Roeland is ook weer als vanouds op dreef met acht treffers en ligt dus weer op schema voor zijn gebruikelijke seizoensgemiddelde.

DOTO

Voor DOTO is het een onrustig seizoen. Die onrust begon al in de zomer. Trainer Koos Waslander mocht blijven en mede daardoor verliet vrijwel de gehele selectie de club. Daar kwam dus ook vrijwel een compleet nieuwe groep voor terug, die uiteraard aan elkaar moest wennen. Na de tegenvallende voorbereiding werd Waslander echter alsnog op non-actief gezet, waarna Gijs Zwaan werd aangesteld als nieuwe trainer. Liefst negen keer moest DOTO met een nederlaag van het veld stappen. Bovendien moest men het veelal stellen zonder de technisch vaardige middenvelder Kerem Yilmaz en de ervaren controleur Rob Prins. De overwinning op ARC op de slotdag bracht echter nieuw vertrouwen voor de terugronde, waarin de ploeg zich op de elfde plaats zal richten. In deze ongetwijfeld lastige strijd hoopt men Jaco de Ligt als keeper op te kunnen stellen. Daarnaast zullen de dribbels van Bilal El-Yacoubi en de goals van Onno Doeland een belangrijk wapen moeten zijn. Doeland staat nu op zeven treffers en maakte tegen ARC zijn honderdste goal in de hoofdklasse. Een dergelijke spits kan goud waard zijn in een degradatiestrijd!

EXCELSIOR MAASSLUIS

Elk seizoen wordt weer gedacht dat Excelsior Maassluis het nu toch echt niet gaat redden. Dat was aan de vooravond van dit seizoen niet anders. Het leek er ook lange tijd op dat dit zo zou zijn, want Excelsior Maassluis kende een dramatische seizoensstart. De eerste vijf duels gingen verloren voor de ploeg van trainer Ben Spork, die na dit seizoen zal vertrekken. Na een zege op Noordwijk werden op dag zes de eerste punten gepakt. Op dag acht begonnen de Tricolores aan een formidabele serie. DOTO, ARC, FC Lisse en Scheveningen beten achtereenvolgens in het stof, waarna ook tegen Heerjansdam nog een punt werd gepakt. Gevolg is de achtste plaats, met al een redelijke voorsprong op de ploegen op de gevaarlijke plaatsen. Met de slimme Demis Xanthopoulos wederom als clubtopscorer – hij maakte er vijf – hoopt Excelsior Maassluis zich na de winterstop zonder problemen te handhaven.

HEERJANSDAM

Promovendus Heerjansdam begon al net zo matig aan het seizoen. De kampioen van de eerste klasse C boekte pas op dag zes de eerste zege, toen Scheveningen werd verslagen. Daar kwam pas op de voorlaatste speeldag een punt bij na een gelijkspel tegen Excelsior Maassluis. De verrassende zege in de derby op een onbespeelbaar veld tegen ASWH bracht Heerjansdam op de valreep nog drie punten en een beter perspectief voor de tweede seizoenshelft. Ineens zijn ARC, DOTO en Scheveningen namelijk weer in het vizier beland. Of het trainer Pippy Pruijmboom en zijn mannen gaat lukken zich te handhaven is echter afwachten. Heerjansdam voetbalde lang niet altijd slecht, maar kreeg toch vaak het deksel op de neus. Daarbij toonde de selectie zich disciplinair niet al te sterk. Bryan Pereira werd na een vechtpartij met Pruijmboom lange tijd geweerd uit de selectie, maar keerde inmiddels terug. Rode kaarten waren er al voor Ivan Divkovic, Rachid Zenzen, Nicky van der Ent, Lesley van Waas, Danny van Valen, Lennox Mauris en Remco Roos. Dat zal, zeker met de krappe selectie, na de winterstop anders moeten. Bovendien kan men vanaf februari niet meer beschikken over de op studiereis gaande allrounder Joren van der Linden.

KATWIJK

Katwijk draait een lekker seizoen. De ploeg van de nieuwe trainer Cees Bruinink staat momenteel vijfde, maar kan als het de inhaalwedstrijd tegen FC Lisse wint op de vierde plaats komen. Dat is een knappe prestatie. Katwijk hoefde tot nu toe slechts twee keer met een nederlaag van het veld te stappen. Alleen Rijnsburgse Boys en Capelle waren te sterk voor de oranjehemden. Hoogtepunt was ongetwijfeld de 0-1 overwinning in de dorpsderby bij Quick Boys, die doordeweeks moest worden afgewerkt. Opvallend is dat bij de duels van Katwijk de minste doelpunten vallen. Na twaalf wedstrijden scoorde men slechts vijftien keer, maar doelman Jim Nederhand en zijn betrouwbare defensie incasseerden ook maar tien goals, waarmee Katwijk de op één na minst gepasseerde verdediging heeft. Als de aanvallers na de winterstop wat scherper worden moet Katwijk zeker in staat worden geacht bovenin mee te blijven draaien. De nieuwelingen maken bovendien ook bijna allemaal een goede indruk, waarbij middenvelder Marcel Huisman en de kleine spelmaker Richard Blonk het meest in het oog springen. Blonk werkt zich op tot vrije trappen koning van de hoofdklasse A, met een galavoorstelling tegen Ter Leede als mooiste proeve van bekwaamheid.

FC LISSE

De ploeg van scheidend trainer Niek Oosterlee kampt met de problemen waar veel relatief kleinere landskampioen mee te maken krijgen. De selectie werd redelijk afgeroomd met het vertrek van Kevin Winter, Patrick Duarte, Richal Leitoe en met name spits Glynor Plet. Plet bewijst bij Telstar met veertien goals tot nu toe hoe zeer hij gemist wordt door Lisse, zeker omdat de club uit de Jupiler League hem pas laat ophaalde en Lisse dus geen vervanger meer kon halen. Daardoor is het met name voorin schipperen voor Oosterlee en als andere clubs dan ook nog eens dubbel zo hard knokken om een resultaat neer te zetten tegen de landskampioen, dan is duidelijk waarom het tot nu toe een lastig seizoen is voor Lisse. Met vijftien punten uit elf duels en een negatief doelsaldo zal men niet tevreden zijn. Toch liet Lisse al enkele keren zien dat men het voetballen nog bepaald niet verleerd is. Zo werd Quick Boys na een sensationeel duel met 5-4 geklopt en is men in de competitie de enige ploeg die Rijnsburgse Boys punten afhandig maakte. Oosterlee hoopt na de winterstop Dion Esajas in de ploeg te kunnen zetten. Hij zal ongetwijfeld een mooi afscheid willen en proberen zo hoog mogelijk te eindigen. Overigens behoort middenvelder Rik Vermeulen, met vijf goals, wederom tot de opvallendste spelers.

NOORDWIJK

Bij Noordwijk heerst nogal wat onvrede. Begrijpelijk, aangezien men het idee had de sterkste selectie in jaren te hebben, wat best zou kunnen kloppen. Toch staat Noordwijk slechts tiende, met dertien punten uit twaalf duels. De degradatieploegen zijn dichterbij dan de ploegen die strijden om een KNVB-bekerticket en Noordwijk verloor al zeven keer. Dat beoogd spits Jeroen Ketting nog voor het seizoen begon door een Belgische profclub werd weggehaald en zijn vervanger Ivar van Dinteren niet echt een spits is, speelt ongetwijfeld een rol. Toch had de ploeg van scheidend trainer Hein van Heek meer punten moeten hebben gezien de aanwezige kwaliteiten. Vaak had men echter fases waarin men niet scherp genoeg was en zo goals moest incasseren. Wellicht had doelman Raymon Kuipers ook al eerder de voorkeur moeten krijgen boven Mark Smith, die aan het seizoen begon en later opstapte. Na de winterstop zal Noordwijk echter anders voor de dag moeten komen en het lijkt er wel op dat iedereen dat beseft.

QUICK BOYS

De nieuwe trainer Jasper de Muijnck had zich zijn entree bij Quick Boys vast anders voorgesteld. De selectie loopt met name op het middenveld en voorin over van kwaliteit, hetgeen ook wel blijkt uit de 28 treffers in dertien duels. Defensief houdt het dit seizoen echter niet over bij de Katwijkers, want doelman Peter Kromhout moest al dertig keer vissen, waardoor Quick Boys samen met Heerjansdam de meest gepasseerde defensie heeft. Dit vertelt het hele verhaal. Het lijkt er op dat Quick Boys met de aanvallende intenties zichzelf regelmatig in de vingers snijdt. De ploeg won zes keer en verloor zeven keer, waardoor men als enige nooit gelijk speelde. Nog een voorbeeld dat het dus alles of niets is. Met name de nederlagen op eigen veld tegen ASWH, Katwijk, Capelle, Rijnsburgse Boys en Ter Leede deden pijn bij de fanatieke aanhang. Zeker omdat vaak het gevoel leefde dat men te weinig had gekregen. Een kleurloos seizoen dreigt, al kan men zich via een goede tweede seizoenshelft nog wel plaatsen voor de KNVB-beker.

RIJNSBURGSE BOYS

Rijnsburgse Boys maakt de hoofdklasse A tot nu toe erg saai. Dat wil zeggen, waar het om de titelstrijd gaat. Twaalf ploegen probeerden het al, maar niemand kon de Uien verslaan. Alleen FC Lisse lijkt te weten hoe de machine uit Rijnsburg te ontregelen is. Het enige puntverlies in de competitie van de ploeg van vertrekkend trainer Ted Verdonkschot was de 1-1 tegen FC Lisse, terwijl de landskampioen ook al te sterk was in de strijd om de Supercup en tevens afgelopen zaterdag verantwoordelijk was voor de uitschakeling van Rijnsburgse Boys in de districtsbeker. Het zijn slechts kleine minpuntjes op een topseizoen. Twaalf gespeeld, 34 punten, 33 goals voor en negen tegen, waardoor men dus zowel de meest scorende voorhoede als de minst gepasseerde defensie heeft. Het geheim? De ingespeelde ploeg bevat achterin en op het middenveld veel degelijkheid en routine en Verdonkschot kan voorin putten uit de vijf topaanvallers Rodney Cairo, Martijn Gootjes, Joost Kuhlmann, Richal Leitoe en Djuric Ascencion. Hoe snel pakt Rijnsburgse Boys de titel? En gaan ze dit jaar voor meer in de nacompetitie? Of gaat het toch nog fout?

SCHEVENINGEN

De promovendus kende een lastige start. De kampioen van de eerste klasse B versterkte zich met enkele geroutineerde hoofdklassespelers en de ex-profs Daniël Rijaard en Giorgio Berkleef. Die twee zijn door trainer John Kila inmiddels buiten de selectie gezet. Scheveningen liet vaak goed voetbal zien, maar scoorde niet en verloor dus erg vaak. Slechts één keer wist men te winnen, met nota bene 4-1 tegen hoogvlieger Barendrecht. Vaker ging het dus mis, al moet Scheveningen nog twee duels inhalen. Nu heeft men zeven punten, net zoveel als ARC en Heerjansdam. Het lijkt dus duidelijk dat Scheveningen zich moet opmaken voor een degradatiestrijd. Daar kan het de ervaring van diverse spelers goed gebruiken, al blijft Scheveningen met de aanwezigheid van enkele notoire heethoofden op een dun lijntje balanceren. Zij kunnen namelijk door hun straatvechtersmentaliteit wedstrijden winnen, maar ook verliezen. De snelle aanvaller Domingos Lopes de Brito zou naar verluidt gevolgd worden door enkele BVO’s. Zijn impulsen kan Scheveningen goed gebruiken in de strijd om handhaving.

TER LEEDE

Wie vooraf had gezegd dat Ter Leede bij het ingaan van de winterstop derde zou staan was ongetwijfeld meewarig aangekeken. De ploeg die vorig seizoen slechts na een play-off tegen Drachtster Boys het vege lijf redde, staat er toch echt. De nieuwe trainer Erik Assink en zijn mannen kunnen, als ze tenminste het inhaalduel van Rijnsburgse Boys winnen, zelfs tweede worden. Assink schroomt niet om zijn ploeg met slechts één spits te laten spelen, ondersteund door de nodige komende mensen vanuit het middenveld. Het leverde opvallende zeges op tegen ASWH, dat twee strafschoppen onbenut liet, FC Lisse, dat volgens ooggetuigen eveneens de betere ploeg was, en Quick Boys, dat al evenzeer had verdiend te winnen. In Sassenheim maalt men er terecht niet om. Of Ter Leede dit na de winterstop kan volhouden is de vraag, maar voorlopig kijkt men met plezier naar teletekstpagina 842. En spits Sergio Ommel vindt zichzelf al maanden terug als topscorer van de complete hoofdklasse als hij op Voetbal op Zaterdag kijkt. Dertien keer scoorde de ex-prof, waarmee hij mogelijk zelfs zichzelf verbaast. Zoals heel Ter Leede vaak scoort, waardoor het opvallend hoge aantal van achttien tegengoals voor doelman Thomas Waasdorp totaal geen probleem vormt.

[ Bericht 0% gewijzigd door methodmich op 23-12-2008 16:38:52 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_64293400
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:31 schreef methodmich het volgende:

[..]

Stond toen ook al op de site van RBB volgens mij. Tevreden mee?
Tsja, persoonlijk zou ik niet op trainers/spelers zitten te wachten van de 'rivaal', even los van de kwaliteit van die trainer/speler.
  woensdag 24 december 2008 @ 01:42:55 #258
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64312245
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:41 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Tsja, persoonlijk zou ik niet op trainers/spelers zitten te wachten van de 'rivaal', even los van de kwaliteit van die trainer/speler.
Ik ben er zeker tevreden mee! Niek heeft natuurlijk - naast een Rijnsburgse vrouw - vroeger bij Rijnsburg gespeeld toen RBB zaterdagkampioen werd. Een vriend van mij, die-hard Quick Boys-supporter, had trouwens het liefst Ted volgend seizoen op Nieuw-Zuid gezien!

Leuke tussenbeschouwing MM!
pi_64317380
quote:
Op woensdag 24 december 2008 01:42 schreef uitje4life het volgende:

[..]

Een vriend van mij, die-hard Quick Boys-supporter
Kan dit?!
pi_64330032
Ik denk dat Oosterlee ook wel een goeie zal zijn hoor. John Kila na dit seizoen weg bij Scheveningen. Kortom, best wat beweging alweer in A. Al zes clubs waar een nieuwe trainer gaat komen, waarvan alleen Rijnsburgse Boys die dus al heeft gevonden, ASWH, Barendrecht, Capelle en Katwijk die hoe dan ook doorgaan met de trainer en vier die waarschijnlijk door zullen gaan (QB, Ter Leede, DOTO, Heerjansdam).

Kerstgroeten van DOTO trouwens:

www.thuisuiteten.nl
pi_64330442
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:34 schreef KingRa het volgende:

[..]

Kan dit?!
Ik heb zelfs een vriend die blauw is
  woensdag 24 december 2008 @ 21:21:48 #262
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64339229
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:34 schreef KingRa het volgende:

[..]

Kan dit?!
Blijkbaar... hij is ook nog voor Feyenoord en ik ben ajacied
pi_64340044
quote:
Op woensdag 24 december 2008 21:21 schreef uitje4life het volgende:

[..]

Blijkbaar... hij is ook nog voor Feyenoord en ik ben ajacied
QB en Feyenoord? Die jongen moet het zwaar hebben
  donderdag 25 december 2008 @ 02:00:30 #264
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64348266
quote:
Op woensdag 24 december 2008 21:48 schreef F1Bas het volgende:

[..]

QB en Feyenoord? Die jongen moet het zwaar hebben
Is ook zo, anders zou ie verdonkschot niet op nieuw-zuid willen zien he!

Worden er nog oefenpotjes gespeeld door de ploegen hier in A? Van RBB heb ik nog geen oefenprogramma gezien...
pi_64352630
Algarve Cup:

http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4088

En verder nog tegen Hibernian uit Schotland, ook in Portugal.

En de 17e tegen DESK.
www.thuisuiteten.nl
pi_64357696
Katwijk speelt in Gran Canaria tegen UD Las Palmas (8/1) en met een mix elftal tegen CWO (9/1).
Daarna is de 17e nog open (tegenstander had inhaal), dinsdag daarna tegen Sportlust '46.

[ Bericht 3% gewijzigd door Insistor op 25-12-2008 17:45:40 ]
And we are vagabonds
pi_64357730
10 januari Trainingskamp-oefenwedstrijd in Doorwerth, IJsselmeervogels - Scheveningen
pi_64357732
tvp
pi_64373460
quote:
Op donderdag 25 december 2008 17:02 schreef hello_moto1992 het volgende:
tvp
Ook fan van een club uit A?

Jaaroverzicht 2008: Amateurvoetbal

Wel een grappige column trouwens op de site van ASWH. Ik kom er ook nog twee keer in voor zag ik.

http://www.aswh.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=672&Itemid=2
www.thuisuiteten.nl
pi_64490670
Alexander en Michael van Dommelen en Marco de Borst zijn ook volgend seizoen te bewonderen op sportpark De Bongerd. Na trainer Jack van den Berg hebben ook deze drie spelers aangegeven bij Barendrecht te blijven om de ambities van de club verder waar te maken.
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:22:52 #271
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64495340
goed voor barendrecht denk ik zo. Ook voor de prestaties van dit seizoen, dat je weet dat belangrijke spelers blijven.

Ter Leede - Rijnsburgse Boys wordt op 17 januari ingehaald!
pi_64499649
Moest Marco de Borst niet eerst drie keer een andere club bellen om meer geld te krijgen?

Goede zaak voor Barendrecht, belangrijke spelers. En een mooi signaal richting Franken en RVVH, die alles op alles wilden zetten om Michael van Dommelen te halen. Maar goed, het is nog geen 31 mei.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 31 december 2008 @ 13:52:39 #273
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_64531462
Vraagje voor methodmich:

De Robin, destijds spelend bij ASWH, die jaren geleden moest stoppen met voetballen door een knieblessure dankzij motorcross, was hij talentvol?
The Most Incredible, Baby
pi_64536638
Ik ken geen Robin die moest stoppen met voetbal en die in ASWH 1 heeft gespeeld.... Heb je geen achternaam?

http://www.aswh.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=679&Itemid=2 zaalvoetbal gewonnen!

Overigens zou John Blok dus kandidaat zijn bij Noordwijk, maar is hij al erg vaak bij Scheveningen gesignaleerd. Scheveningen zou hem graag terug willen halen. Overigens is Rijaard dus weggestuurd omdat hij een te grote mond zou hebben op de training en Berkleef omdat hij geen teamspeler is.

Jasper de Muijnck heeft komende week een gesprek met Quick Boys over zijn aanblijven. Nixon Dias zou in beeld zijn bij QB.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 31 december 2008 @ 18:49:34 #275
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_64541502
Nee, ik heb dus geen achternaam.. Het is een collega van me in Ridderkerk, en hij had het erover dat hij best wel getalenteerd was.
En dan moet ik bij dé ASWH kenner bij uitstek zijn. .
  woensdag 31 december 2008 @ 19:39:47 #276
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64542656
quote:
Op woensdag 31 december 2008 16:20 schreef methodmich het volgende:
Overigens zou John Blok dus kandidaat zijn bij Noordwijk, maar is hij al erg vaak bij Scheveningen gesignaleerd. Scheveningen zou hem graag terug willen halen. Overigens is Rijaard dus weggestuurd omdat hij een te grote mond zou hebben op de training en Berkleef omdat hij geen teamspeler is.
John lijkt mij meer wat voor Scheveningen. Hij is zelf een Scheveninger toch? En heeft hij er niet ook gevoetbald?

Lekker dat Rijaard weg is, weer een speler minder in mn Champonions League-team
pi_64544210
quote:
Op woensdag 31 december 2008 19:39 schreef uitje4life het volgende:

[..]

John lijkt mij meer wat voor Scheveningen. Hij is zelf een Scheveninger toch? En heeft hij er niet ook gevoetbald?

Lekker dat Rijaard weg is, weer een speler minder in mn Champonions League-team
Hij is inderdaad speler geweest (vh kampioensteam) van Scheveningen, maar hij is er ook al 5 jaar trainer geweest hoor.

Wanneer beginnen de transfers eigenlijk voor de CL?
And we are vagabonds
  donderdag 1 januari 2009 @ 05:27:01 #278
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64549987
zo rond nu geloof ik :p

Allemaal een sportief 2009 trouwens! Dat we maar weer leuk voetbal mogen zien!
pi_64557009
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:49 schreef RedGuy het volgende:
Nee, ik heb dus geen achternaam.. Het is een collega van me in Ridderkerk, en hij had het erover dat hij best wel getalenteerd was.
En dan moet ik bij dé ASWH kenner bij uitstek zijn. .
Sowieso weet ik de laatste tien jaar al geen Robin die ook maar in de buurt van ASWH 1 geweest moet zijn. Hoe oud is hij ongeveer??

De enige Robin die ik me direct voor de geest haal is Robin Schmidt en die was inderdaad zeer getalenteerd, maar ja, die is ook prof geweest en voor zover ik weet geen motocrosser.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 1 januari 2009 @ 17:20:39 #280
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_64558085
Naja ik denk dat hij iets ouder dan ik is, zo rond de 24.
En het gebeurde in de A1.
pi_64558387
Hmm... Het zegt me zo gauw niks, dat is dan een jaar of zes, zeven terug. Probeer zijn achternaam eens te achterhalen zou ik zeggen, dan kan ik je misschien verder helpen.
www.thuisuiteten.nl
pi_64582523
Voor RedGuy: Er zijn twee Robins achterhaald al door andere ASWH'ers. De één deed echter niet aan motorcross, de ander wel, maar is dan weer geen 24 maar iets jonger en raakte in C1 geblesseerd.

Jasper de Muijnck blijft bij Quick Boys trouwens.
www.thuisuiteten.nl
pi_64582835
En een stukje statistiek tot aan de winterstop.

Per club een overzicht van alle ingezette spelers. Achter de naam het aantal duels dat men binnen de lijnen stond, tussen haakjes de gemaakte goals. Alle teams dertien duels maximaal, behalve Rijnsburgse Boys, Katwijk, Ter Leede en Noordwijk (12) en Scheveningen en FC Lisse (11).
quote:
ARC: Blom 13 (5), Heldoorn 13 (2), Redel 13 (2), Schaafsma 13 (2), Wijdenbosch 13, Zwart 13, Egberts 12 (2), van Maarseveen 12, Verlaan 11, Kemper 10 (1), Suvakçi 9, Balk 8, van Beest 7, Koning 7, Presierie 5, Splinter 5, Hu 4, Labots 3, Groenendijk 2, van der Plas 2, Tavenier 1

ASWH: van Lare 13 (4), Leons 13 (1), Vereecken (13), van den Belt 12, van Dalen 12 (2), Eltenberg 12 (2), de Jong 12 (2), Petrov 12 (5), Knüppe 11 (1), Brard 10 (2), van Dam 10 (1), van Kleef 10 (1), Sturrus 8, van der Waal 8 (1), Molenaar 6, Rijsdijk 6, Yeboah 6, Berends 3, Schep 3 (1), Barendregt 1

BARENDRECHT: de Borst 13 (1), A. van Dommelen 13 (2), M. van Dommelen 13 (5), van Zwieteren 13, Sandvliet 12 (2), Spoel 12 (1), Stolk 12, Almeida 11, Lodder 11, de Ronde 10 (1), van der Veeke 10, van Zanten 10 (4), Barendregt 7 (1), Tabbers 7 (4), van Wetten 6, Bravenboer 4, Husen 4 (1), Koremans 2, Makaya 2

CAPELLE: van Duijvenbode 13 (1), Hegie 13, Rothman 13 (3), Vermunt 13 (2), Visser 13 (6), van Baaren 12 (3), Breidel 12, Falix 12 (3), Koppelaar 12 (1), Roeland 12 (8), Bosscha 11, Stienstra 11, le Conge 8 (1), Molendijk 7 (3), Witteman 7, Hoogeveen 3

DOTO: Doeland 13 (7), El-Akchaoui 13, El-Yacoubi 13 (2), Hoogendoorn 13, Kargbo 13, van Duijn 11, de Jager 11, Wijngaarde 11, Brouwer 10, End 8 (1), Hoekstra 8, Pires Fonseca 7, D. Rodriques de Pina 7, Sarkam 7, Dandaré 5 (1), Biekman 4, van Dam 4, Soares Neves 4, Yilmaz 4, Boessen 3, Santos St. Aubyn 3, Cardoso 2, Prins 2, L. Rodriques de Pina 2, Stols 2, de Vlugt 1

EXCELSIOR MAASSLUIS: Nouwen 13 (3), Redert 13 (2), R. van de Velde 13, Giessen 12 (2), Monteiro 12, Witvoet 12 (1), Dupon 11, Xanthopoulos 11 (5), Zalmijn 10, Gudde 9, Stans 9 (1), Texeira 9 (1), Nicolaï 7, S. van de Velde 7 (3), Ibrahim 5, Fortes 4, Wever 4, Ramos 3, Coffie 2, Kardol 2, Tavares Ramos 2

HEERJANSDAM: Bensadik 13 (2), Divkovic 13, van der Linden 13, Roos 12, van Waas 12, Traets 11 (1), van Valen 11 (2), Valentijn 11 (4), Baan 10, Richard 10 (1), Hartman 8 (1), Mauris 8, Muntslag 8, van der Ent 7 (2), de Kruijk 7, Zenzen 7, Boer 3, van der Pol 3, Pereira 2, Papa 1, Robalo 1

KATWIJK: Blonk 12 (3), Holwijn 12, Huisman 12, Jonker 12 (7), Nederhand 12, Tuinfort 12, Cameron 11, Groen 11, van Ommeren 11, van der Poel 10 (3), Arends 9, Cieremans 8 (1), Hensen 8, Sahadewsing 7, Jansen 6, Kuhlmann 4, Bekx 3 (1), Mulder 3, de Vreugd 2, Stikic 1

FC LISSE
: van der Heijden 11, Korbee 11, van der Laan 11 (2), Lammers 11 (2), van Schie 11, Vermeulen 11 (5), Breinburg 10 (2), Eijspaart 10 (1), Fong Tin Joen 10, Heemskerk 10, Nieuwlaat 10, Dekker 9, Axwijk 8, Tevreden 6 (3), Weijers 6, van Heusden 1

NOORDWIJK: Bos 12, Leonard 12 (7), Scholten 12, van Wordragen 12, van Zanten 12 (1), Dias 11 (3), Grant 10 (3), van der Niet 10, Vondeling 10 (1), Beyersbergen 9 (2), van Dinteren 8 (1), Krolis 8, Mertens 8 (2), Kuipers 7, Statia 6, van Dam 5, Smith 5, van Duyn 3, Verkuylen 3, de Lange 1

QUICK BOYS: Bak 13 (5), Kastoredjo 13, Kromhout 13, Derek van der Plas 13 (3), Jaap van der Plas 13 (2), Homan 12 (4), Sleur 12, Martha 11 (5), van Beelen 10 (5), Pronk 10 (2), Ravensbergen 9, Schoneveld 9, Comvalius 8 (1), Timmermans 6, van Dam 5, Onyeike 5 (1), van Fruchten 4, Schaap 4, van der Horst 2, Ouwehand 2, Akhrif 1, Marco van der Plas 1

RIJNSBURGSE BOYS: B. Freke 12 (3), Groot 12, Kuhlmann 12 (4), van Noord 12 (2), Orlowski 12, van der Vijver 12 (5), P. Freke 11 (5), Kolder 11, Ascencion 10, Bouma 10, Gootjes 10 (4), Cairo 9 (4), Leitoe 9 (2), Zwarthoed 8, van Roosmalen 7 (3), Hogewoning 3 (1), J.J. Zandbergen 2, J. Zandbergen 2, van den Berg 1

SCHEVENINGEN: da Cruz 11 (2), van der Geest 11 (2), Huisman 11 (1), Ros 11 (3), El Bahri 10, Lopes de Brito 10 (2), Rijaard 10, van Engel 9 (1), Zechiël 9 (1), Berkleef 8, Cabral dos Reis 8, Drosten 8, van Gool 8 (3), van Maren 8, Akgün 7, Beeldsnijder 6, Koning 5

TER LEEDE: Ahaddouch 12 (4), de Groot 12 (2), Holman 12 (1), Kewal 12, Ommel 12 (13), Waasdorp 12, Zoet 12 (2), Bezzai 11 (1), Koot 10, Lagendijk 10 (1), Oudshoorn 10, Stolp 10 (5), Alhassan 9, van Vuuren 9 (1), Lommers 3 (1), Verbeek 3, van der Heijden 2, Wiering 1
Meeste overwinningen: Rijnsburgse Boys 11
Meeste gelijke spelen: Katwijk, ASWH en Scheveningen 4
Meeste nederlagen: ARC en Heerjansdam 10
Minste overwinningen: Scheveningen 1
Minste gelijke spelen: Quick Boys 0
Minste nederlagen: Rijnsburgse Boys 0
Meeste goals: Rijnsburgse Boys 33
Meeste tegengoals: Quick Boys en Heerjansdam 30
Minste goals: DOTO 11
Minste tegengoals: Rijnsburgse Boys 9
Meeste rode kaarten: Heerjansdam 7
Meeste gele kaarten: DOTO 28
Minste rode kaarten: ARC, Noordwijk, Ter Leede 0
Minste gele kaarten: Barendrecht 14
Meeste rode kaarten speler: Richard Rasens (assistent-trainer Excelsior Maassluis) 2
Meeste gele kaarten speler: Jan Groen (Katwijk), Martijn Lagendijk (Ter Leede), Dani Monteiro (Excelsior Maassluis), Michael Ros (Scheveningen), Stefan Schaafsma (ARC), Eef Schoneveld (Quick Boys), Patrick Stolk (Barendrecht), Danny van Valen (Heerjansdam), Harvey Wijngaarde (DOTO) 4
www.thuisuiteten.nl
pi_64589397
Geweldige cijfers!

Ook opmerkelijk:

'Middenstip-uitgraver' voor de rechter

* Gepubliceerd op 01 januari 2009, 17:05

Katwijk -

Een 19-jarige Katwijker komt volgende week donderdag voor de rechter. Voetbalclub Rijnsburgse Boys eist 3500 euro schadevergoeding van de jongen.

Hij zou in november 2007 de middenstip van het Rijnsburgse voetbalveld hebben uitgegraven, stukken gras weggehaald, een van de doelen uit de grond hebben getrokken en nog andere vernielingen hebben gepleegd. Het is niet ongebruikelijk dat fans 'ludieke acties' houden bij rivaliserende clubs. Het is wel zeldzaam dat de rechter in zo'n geval een eis tot schadevergoeding moet beoordelen.

Laten we hopen dat dit stuk vuilnis de volle mep kan betalen. En dan komt hij er nog genadig vanaf...
pi_64600382
Geniaal:

Meeste rode kaarten speler: Richard Rasens (assistent-trainer Excelsior Maassluis) 2
  zaterdag 3 januari 2009 @ 02:23:27 #286
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64604947
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:38 schreef KingRa het volgende:
Geweldige cijfers!

Ook opmerkelijk:

'Middenstip-uitgraver' voor de rechter

* Gepubliceerd op 01 januari 2009, 17:05

Katwijk -

Een 19-jarige Katwijker komt volgende week donderdag voor de rechter. Voetbalclub Rijnsburgse Boys eist 3500 euro schadevergoeding van de jongen.

Hij zou in november 2007 de middenstip van het Rijnsburgse voetbalveld hebben uitgegraven, stukken gras weggehaald, een van de doelen uit de grond hebben getrokken en nog andere vernielingen hebben gepleegd. Het is niet ongebruikelijk dat fans 'ludieke acties' houden bij rivaliserende clubs. Het is wel zeldzaam dat de rechter in zo'n geval een eis tot schadevergoeding moet beoordelen.

Laten we hopen dat dit stuk vuilnis de volle mep kan betalen. En dan komt hij er nog genadig vanaf...
Die 3500 euro valt inderdaad nog mee voor hem inderdaad! Dit was trouwens geen ludieke actie, er was geen wedstrijd tegen Katwijk of Quick Boys op komst. Hij was na of tijdens een feest bij de korfbalvereniging (die vaak verhuurd wordt voor feesten enzo, redelijk goedkoop dus aantrekkelijk) even gaan huishouden bij RBB. Er waren ook nog 2 of 3 ruiten ingegooid meen ik. Verder een doel kapot, behoorlijke stukken uit het gras en het grootste deel van de dug-out-stoeltjes was kapotgetrapt.

Ben benieuwd of hij voor Katwijk of Quick Boys is trouwens....

Leuk stukje statistiek trouwens!
pi_64614529
Vanmiddag wordt de nieuwe trainer van de FC bekend!
Leef naar je eigen talent
pi_64615790
Al enig idee wie Lissov? Een onbekende naam uit Noord-Holland of toch een bekendere?

EDIT: Min of meer het tweede dus, maar wel bekend als speler: Telstar-speler wordt trainer Lisse

http://www.trainingskampe(...)al/alto_daColina.htm Daar gaan we donderdag heen. Aardige locatie.

[ Bericht 18% gewijzigd door methodmich op 03-01-2009 18:45:22 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_64650841
Nog meer trainersnieuws:

John Blok inderdaad terug naar Scheveningen, Edwin Vurens nu bevestigd als nieuwe man bij ARC en Hein van Heek zat op 20 december dus toch niet alleen voor de lol voor mij op de tribune bij RVVH - Voorschoten '97, want hij is nu rond met Voorschoten....
www.thuisuiteten.nl
  zondag 4 januari 2009 @ 18:50:07 #290
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64656465
Ziet er goed uit MM! En dus bijna alle trainersgaten in A zijn opgevuld....
pi_64775889
Excelsior Maassluis heeft Cor van Hoeven en Marco van Rijn als belangrijkste kandidaten.

Daniël Rijaard wilde naar Leonidas, maar dat mag niet van de KNVB.

Deze week in de VI op de liefhebberspagina's stukjes met de koplopers in A, B en C. Verdonkschot is terecht trots, noemt A ook de sterkste competitie. En wat durft Roy Wesseling te beweren? Dat de top in B sterker en breder is dan in A....

Vannacht om 03.00 trouwens al vertrekken. Hopelijk kunnen we de Algarve Cup winnen zaterdag, is toch een leuk extraatje.
www.thuisuiteten.nl
pi_64778376
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:41 schreef methodmich het volgende:
Excelsior Maassluis heeft Cor van Hoeven en Marco van Rijn als belangrijkste kandidaten.

Daniël Rijaard wilde naar Leonidas, maar dat mag niet van de KNVB.

Deze week in de VI op de liefhebberspagina's stukjes met de koplopers in A, B en C. Verdonkschot is terecht trots, noemt A ook de sterkste competitie. En wat durft Roy Wesseling te beweren? Dat de top in B sterker en breder is dan in A....

Vannacht om 03.00 trouwens al vertrekken. Hopelijk kunnen we de Algarve Cup winnen zaterdag, is toch een leuk extraatje.
Is dat stukje van VI nog ergens op internet terug te zien?
Veel plezier in Portugal!
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:08:20 #293
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_64793084
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:15 schreef methodmich het volgende:
Al enig idee wie Lissov? Een onbekende naam uit Noord-Holland of toch een bekendere?

EDIT: Min of meer het tweede dus, maar wel bekend als speler: Telstar-speler wordt trainer Lisse
Hee Mich....weer iemand met HBC roots in de hoofdklasse dus !
quote:
Salden combineert het spelen bij Telstar nu al met het trainerschap. Hij heeft dit seizoen het zondagteam van HBC onder zijn hoede. Met die club promoveerde hij, evenals hij eerder deed met KFC.
maar hoe kom je aan deze info ? HBC is al een jaar of 10 3e klasser
(en als er 1 user is die het ECHT kan weten)
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:47:27 #294
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64802702
klinkt wel beter dan dat ze al 10 jaar 3e klasse zijn toch?
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:18:27 #295
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_64803793
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:47 schreef uitje4life het volgende:
klinkt wel beter dan dat ze al 10 jaar 3e klasse zijn toch?
heb jij wel weer gelijk in !
Betekent alleen wel dat ik nog ergens een feestje heb gemist
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  zaterdag 10 januari 2009 @ 11:25:20 #296
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64880236
http://www.rijnsburgseboys.nl/Content.php?id=2476

uitspraak over de vandaal die op RBB bezig was geweest!
pi_64891098
Het volledige stuk in het LD schrijft dat het een 19-jarige Katwijker is, die zich QB-supporter noemt. Onze blauw-witte vrienden zijn weer lekker positief in het nieuws, voor de verandering!

Karige straf overigens...
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:29:43 #298
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64894517
Ok... moet ik nog even lezen.... Ben ook benieuwd wat RBB tegen Spakenburg gedaan heeft vandaag! Ik las op VoZ dat die tegen elkaar speelden vandaag op Gran Canaria!

Lisse wint 6-2 van LRC Leerdam, na een 1-2 ruststand.
pi_64905080
Messemaker(IJsselmeervogels) naar Quick Boys?
Breienburg(Lisse) naar Spakenburg?
pi_64917682
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:29 schreef uitje4life het volgende:
Ok... moet ik nog even lezen.... Ben ook benieuwd wat RBB tegen Spakenburg gedaan heeft vandaag! Ik las op VoZ dat die tegen elkaar speelden vandaag op Gran Canaria!
3-0 voor RBB tegen Spakenburg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')