quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:28 schreef F1Bas het volgende:[..]
Jullie hebbben een leuke selectie maar bij de favorieten nog niet vind ik, eerst nog maar zien hoe het gaat met zoveel nieuwe spelers en een nieuwe trainer(wel een goeie trouwens).
Qua selectie doen we wat mij betreft voor niemand onder, zeker als Human er weer bij is. En met een bewezen toptrainer moet je dan gewoon mee kunnen doen. Natuurlijk even afwachten, maar in principe zijn we er kwalitatief alleen maar op vooruit gegaan. De enige noemenswaardige vertrekker is Dias.
Lisse ook behoorlijk intact gebleven, als ze niemand meer verliezen. Wel Winter en Duarte kwijt. Met name Duarte is lastig te vervangen denk ik, de nieuwelingen Fong Tin Joen en Lammers hebben zeker kwaliteit, maar hebben nog niet volledig kunnen overtuigen bij hun vorige clubs. Afwachten hoe dat gaat. Zitten wel wat onbekende nieuwelingen bij, dus een mogelijke verrassing.
RBB met name voorin behoorlijk versterkt, maar het is afwachten hoe ze het vertrek van Van der Lugt zullen gaan invullen. Was toch een deel van de kracht, die min of meer vaste verdedigingslinie. Minus Simons en minus Van der Lugt is die gehalveerd, afwachten hoe dat zal gaan.
Bij Quick Boys denk ik dat ze het vertrek van Van Duijn zullen gaan voelen en dat van Ros in mindere mate ook wel. Of Sleur nu wel zo goed is? Martha is een topaanwinst, dus voorin zit het wel goed, alleen misschien in de breedte niet. Wat als Onyeike of Martha wegvalt?
Katwijk goede aanwinsten gehaald, met name Cameron, Tuinfort en Blonk verwacht ik wel wat van. Blonk zou best een bescheiden sensatie in A kunnen worden. Als belangrijke krachten als Van Ommeren dan het seizoen zonder veel blessures doormaken, is Katwijk zeker een ploeg om ook bovenin mee te rekenen.
Noordwijk ook, zijn ook grotendeels bijeen gebleven. Messemaker weg, maar Kuipers kan dat wel invullen denk ik. Defensie blijft. Dias komt, als ze er in zullen slagen hem vaker op zijn top te laten spelen dan ASWH gelukt is, is dat een enorme versterking. Nu is het een versterking. Ketting als spits ook niet gek. Alleen of de groep breed genoeg is?
DOTO klinkt wellicht gek, maar kan alle kanten op. Op papier zijn ze verzwakt, maar het groepje blijvers heeft wel kwaliteit. Met Rob Prins, Kerem Yilmaz, Driss El-Akchaoui en eventueel Patrick End heb je al een goed middenveld, Doeland zal zijn goaltjes meepikken zonder echt uit te blinken, Nabieu Kargbo kan als hij zijn overschrijving niet weer intrekt echt een ontdekking worden. Als ze van een BVO nog een spits, eventueel een goede centrale verdediger en een keeper kunnen halen, zou het nog mee kunnen vallen. Maar ja, ik heb niet zo'n vertrouwen in Waslander.
Barendrecht heeft een flinke slag geslagen met de Van Dommelens. Nadeel was alleen wel dat het budget toen op was en andere door Jack gewenste spelers niet meer konden komen. Duo Lodder - Van der Veeke is top, al wordt Xander weer een jaartje ouder. Hierdoor zal Alex van Dommelen wel op zes gaan spelen, terwijl hij eigenlijk beter is als vier. Michael zal hopen dat Van Wetten hem uit de wind houdt, maar die is wel behoorlijk blessuregevoelig. Afwachten dus.
Capelle blijft zichzelf. Een ploeg waar je lastig van kunt winnen. Witteman heeft ervaring zat, maar of hij nog op niveau is? Martijn le Conge is een goede aanwinst, Marphe Redjosetiko kunnen ze goed gebruiken en Jeroen Koppelaar past er wel bij. Maakt Capelle niet zichtbaar sterker, maar zeker niet zwakker. Bovendien is Laurens Visser echt één van de grootste talenten in de regio Rijnmond, waar ze bij Barendrecht niet genoeg in geïnvesteerd hebben. Als Vermunt dat wel gaat doen.... Henk Roeland maakt er weer tien tot twintig, normaliter.
Scheveningen haalt wel aardige namen, maar daar zitten ook explosieve jongens tussen. Kan ook wel eens af en toe uitlopen in flink wat kaarten. Afwachten wat ze kunnen, ziet er op papier wel aardig uit.
Excelsior Maassluis hoopt met Mike Coffie eindelijk weer een echte spits te hebben, die ze al zoeken sinds De Bruijn vorig jaar in augustus nog vertrok. Maar ja, verder zal het wel weer counteren worden. Zijn absoluut degradatiekandidaat, lijkt me.
ARC denk ik ook wel, die hebben op papier meer kwaliteit verloren dan teruggekregen, al zitten er enkele onbekende jongens bij.
Ter Leede is nog even de vraag. Seger Oudshoorn is goed, maar speelde weinig bij Spakenburg. Waarom? Afspraken met bestuurders die anderen wilden zien of kon hij niet goed meer mee op dat niveau? Ook voorin zal er wel wat wijzigen, als Gotschin echt weg is.
Heerjansdam heeft de groep weer bijeen kunnen houden, veel jongens die nu gezamenlijk hun vierde seizoen ingaan. Maar ja, die groep is ook gedegradeerd, dus een garantie is het niet gebleken. De nieuwelingen is afwachten. Ard Hartman heeft talent en kent de trainer, maar of hij al 26 duels in de zware hoofdklasse A goed kan zijn? Lennox Mauris wil nog wel eens het hoofd verliezen, net als Danny van Valen. Die was jaren voorstopper, speelde bij Papendrecht sinds de winterstop in de spits en komt nu als spits. Tja.
Tot zover mijn eerste idee. Kortom, het wordt een mooi seizoen met veel sterke ploegen!
[ Bericht 17% gewijzigd door methodmich op 13-06-2008 17:36:50 ]