abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_62262245
Deel hier je ervaringen over bezochte sauna's, en stel je vragen aan mede gebruikers

Vorige delen:
Sauna reviews
Sauna reviews deel 2
Sauna Reviews Part III

aanvulling: post liever gezellig ontopic dan enkel 'tvp' , een teveel aan tvp's zal dan ook verwijderd worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mirjam op 09-10-2008 16:36:57 ]
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_62262816
welke zijn eigenlijk al geweest?

wij zijn geweest bij:

1) 5 mei in leiden. leuk, beetje jaren 70 in aankleding
2) centre du lac in pijnacker. leuk en netjes, aan de prijzige kant
3) elysium. veel dingen, wel erg massaal, vinden wij niet erg, dus boeiuh
4) vitalizee in scheveningen. viel tegen. pretendeert erg luxe te zijn, maar was viezig en erg lawaaierig

weet iemand een leuke sauna in de buurt van diever? (jaaaaaahh! we gaan verhuizen naar het platteland)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62262955
ik ben geweest bij
-themen 5 mei in leiden. ik woon in leiden, dus lekker in de buurt, helaas veel te ouwe rotzooi. de aankleding is niks, en al die verdiepingen en een klein dakterrasje zit ik ook niet echt op te wachten.
-elysium lekker groot, veel keus, redelijk ruim opgezet. ben vooral fan van het grote buitengedeelte.
-sauna bussloo. héél ok. erg mooi, mooie buitentoestanden.
-thermen rosmalen. wat ouwige toestanden, rare opzet. heeft een opknapbeurt nodig, maar dat is de nieuwe eigenaar van plan. niet echt mijn favoriet, maar heb er wel een heerlijke relaxdag gehad, de hamambehandeling was heerlijk.
-zwaluwhoeve. wel ok. ook een geweldige hamam behandeling gehad. grote tuin, binnengebeuren vond ik vreselijk, veel te klein voor het aantal mensen dat daar komt. maar dat is alweer 2 jaar geleden ofzo.
-kastelenplein in eindhoven. iieeeh! ouwe rotzooi, héél vies, kleine vieze kutsauna

dat was het geloof ik.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_62263103
Swol - Jaaaaaaaaaaaren geleden, weet er weinig meer van
Zwaluwhoeve - Ik vermaak me er altijd prima. Mooi aangekleed, leuk personeel, veel keuze
pi_62263248
Ik ben geweest bij:

Sauna Bussloo
Sauna de Zwaluwhoeve
Saunadrome Putten
Thermen Holiday Zuidwolde
Sauna Apeldoorn
Sauna Saré Oldenzaal
Ryokan Zutphen

Ik hoop dat het in de herfstvakantie net zulk lekker weer is als vandaag, dan ga ik wel weer naar de sauna toe
pi_62263817
Ik was in Praag in een zwembad wat beschreven werd als de beste van Praag. Tevens ook Spa mogelijkheden enzo. Dus wij daarheen. Het zwembad was zwaar kut en de sauna. Niet normaal hoe klere warm 't daar was. Zo'n beetje happen naar adem en als je naar buiten wou lopen moest je bukken omdat staand lopen gewoon pijn deed aan je keel van de warme lucht happen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:03:25 #8
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_62266751
Ik ben geweest bij
- Vitalizee (Scheveningen)
- Sauna Saré (Oldenzaal)
- Sauna Keizer (Oldenzaal)
- Thermen Bussloo
- De Zwaluwhoeve (Harderwijk)
- Sanadome (Nijmegen). Niet echt een sauna, meer een kuuroord, maar ik noem hem toch maar

Mijn favoriet uit dit lijstje is Thermen Bussloo. Leuke afwisselende faciliteiten, lekker eten en een mooie tuin.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_62284952
De parel in domburg
SCheldorado in Terneuzen (is al dicht inmiddels)
Diverse Sauna's van centerparcs
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:01:25 #10
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_62289993
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:00 schreef kluivie het volgende:
De parel in domburg
SCheldorado in Terneuzen (is al dicht inmiddels)
Diverse Sauna's van centerparcs
Oh ja, ik ben ook nog in een paar sauna's van CP geweest. Het Meerdal en de Kempervennen. Maar dat zijn zulke kleine sauna's, die vind ik niet echt tellen .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_62326064
De Optimel sauna-actie is weer begonnen

En aangezien er hier een pak per dag doorgaat zo'n beetje, kan ik dus lekker veel punten sparen
pi_62355309
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:01 schreef MaLo het volgende:

[..]

Oh ja, ik ben ook nog in een paar sauna's van CP geweest. Het Meerdal en de Kempervennen. Maar dat zijn zulke kleine sauna's, die vind ik niet echt tellen .
Nee klopt wel een beetje gisteren nog in de sauna van Port Zelande geweest, toch best een fijne sauna in ieder geval schoon niet groot natuurlijk maar met twee sauna's een stoomcabine, heerlijk bubbelbad en heerlijke ligstoelen toch een uur of 6 volgehouden was toch weer lekker in het sauna gevoel was weer terug. En was redelijk druk maar goed te doen allemaal voor weinig geld!
pi_62460266
Weet iemand een leuke sauna voor en mij, in Noord-Holland?

Heb al even op internet gezocht. http://www.saunavanegmond.nl en http://www.suomi.nl spraken ons wel aan.
Iemand ervaring met één van deze sauna's?
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:09:00 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_62470024
De thermen in Nijmegen is goed.
ruim opgezet, schoon en een ruime keuze.
zelfs als de sauna vol is (alle kluisjes bezet) is het nog goed te doen.

ps
weet nog iemand een goed sauna in Duitsland
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_62515729
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:22 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Weet iemand een leuke sauna voor en mij, in Noord-Holland?

Heb al even op internet gezocht. http://www.saunavanegmond.nl en http://www.suomi.nl spraken ons wel aan.
Iemand ervaring met één van deze sauna's?
Ben ik ook wel benieuwd naar, weet iemand goede sauna's in Noord-Holland?
pi_62527954
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:09 schreef z80 het volgende:
De thermen in Nijmegen is goed.
ruim opgezet, schoon en een ruime keuze.
zelfs als de sauna vol is (alle kluisjes bezet) is het nog goed te doen.

ps
weet nog iemand een goed sauna in Duitsland
Ik ben van plan om donderdag naar Nijmegen te gaan, dus ben benieuwd
pi_62560653
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:09 schreef z80 het volgende:
De thermen in Nijmegen is goed.
ruim opgezet, schoon en een ruime keuze.
zelfs als de sauna vol is (alle kluisjes bezet) is het nog goed te doen.

ps
weet nog iemand een goed sauna in Duitsland
De mooiste sauna waar ik ooit ben geweest is in Aaken.. Carolus thermen heet die.. Je betaald wel 27 euro entree, maar daar krijg je ook écht wat voor terug..!
Als je daar binnenkomt zie je meteen een erg groot rond bad, en ik vergeet nooit meer toen ik voor de eerste keer in dat bad met mijn oren onder water ging liggen... Muziek! Ik moest echt 3x even goed luisteren, maar ze speelden toch echt muziek onder water!! Ik ging dus lekker languit in dat bad liggen, oren onder water, en automatisch keek ik omhoog... Nu bleek dat ze midden in dat bad grote LED lampen hadden gezet, die in verschillende kleuren omhoog schenen. Hierdoor kreeg je dus de schaduw van het water op een 8 meter hoge koepel in verschillende kleuren te zien, terwijl je genoot van de muziek onder water.. Zó relax was dat!
pi_62560849
Was zaterdag weer in Elysium.....het was heerlijk, alleen heel erg druk.
En goed nieuws......er komt een nieuwe sauna bij, een grote Kelo-sauna waar ze nog meer opgietingen kunnen gaan doen. Hij komt op de plek waar nu die kuil is, buiten.
Vind het nieuwe gedeelte met de kleedruimtes en de grote douches heel mooi. Ook het nieuwe restaurant zag er goed uit. Het eten was ook prima, alleen die bediening.......
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_62561682
Ik heb vandaag gereserveerd voor de Thermen Nijmegen, maar hoop dat ze irl beter zijn dan over de telefoon. Ik gaf dus aan dat ik donderdag voor 1 persoon wilde reserveren, rond kwart over 11 verwachtte aan te komen en een volledige massage wil. Ik heb alles wel 3-5 keer moeten zeggen ofzo. Steeds was het weer "wanneer wilde je ook al weer komen?" enzo :S
pi_62574419
Is er al iemand naar de sauna geweest in Den Ilp?
Look at Krull's necklace. It's got more ice than Liberace, don't you?
Andie: Oh, it's just a little frosting. Frosting? Frosting!
pi_62574650
quote:
Bij deze 3 sauna's ben ik geweest, verlanglijstje bevat toch wel de Sauna in Weesp en de Veluwse Bron.
Ben al een hele tijd niet meer geweest vanwege een heel hardnekkige voetschimmelinfectie
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:50:43 #23
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_62574729
Sylvana, vind je het niet saai alleen in de sauna? Op zich lijkt het me wel heerlijk rustig om alleen te gaan maar vooral als je een hapje gaat eten lijkt het me best saai om alleen te zitten.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_62577748
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:50 schreef MaLo het volgende:
Sylvana, vind je het niet saai alleen in de sauna? Op zich lijkt het me wel heerlijk rustig om alleen te gaan maar vooral als je een hapje gaat eten lijkt het me best saai om alleen te zitten.
Nee, ik vind het totaal niet saai. In je eentje heb je ook wel voldoende aanspraak, en tijdens het eten dan praat ik sowieso nooit eigenlijk. Natuurlijk is het wel leuker als mn vriend meegaat, maar die heeft geen vakantie nu. In mn eentje vind ik het ook heerlijk, lekker doen wat ik zelf wil en geen rekening hoeven te houden met wat iemand anders wil
pi_62584036
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:38 schreef Frosting het volgende:
Is er al iemand naar de sauna geweest in Den Ilp?
Ja, ik. Lang geleden, hoor.
Heel erg klein en een behoorlijk hoog jaren 70 gehalte . Als ik jou was, reed ik even door naar Hoorn....
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_62585146
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:26 schreef Jurk het volgende:
Heel erg klein en een behoorlijk hoog jaren 70 gehalte .
Grote bossen tussen benen en onder oksels?
pi_62588526
http://www.thermenholiday.nl/index.asp?cid=66

zit erover te denken om deze sauna in schiedam binnenkort eens met een bezoekje te vereren
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62589295
In België heb je veel kleine privésauna's, die je dan voor 2/3/4 uur exclusief afhuurt. Iemand ervaring mee?
pi_62628306
Sommige mannen hebben echt lef!!!

Ga je samen met je vrouw naar de sauna, zit je met haar in het bubbelbad, ik zit er bij in, en dan heeft hij nog het lef om aan mij te zitten

Resultaat: Klap in zn gezicht, vrouw die raar opkijkt, ik zeggen wat hij deed, hij bekennen, man sauna uitgezet, en zijn vrouw slaapt iig vannacht in een hotel...

En ik voel me weer eens ontzettend kut dat iemand al weer het gore lef heeft om aan me te zitten in het bubbelbad van een sauna. En dan nog zeggen dat ik hem uitgedaagd had, omdat ik met mijn voet zijn been had aangeraakt ( per ongeluk, toen ik de bubbels weer opnieuw aanzette)

Echt waar, ik kan er echt niet met mijn hoofd bij dat je zoiets doet terwijl je vrouw gewoon fucking naast je zit..

Ik ga iig echt nooit meer alleen naar een sauna, gebeurt me iets te vaak dat er zulke dingen gebeuren, omdat mannen denken van "ow, mooi, een jong meisje dat alleen is"

En het gebeurde echt net een kwartier voor ik eigenlijk weg wilde gaan, dus had echt hele leuke dag gehad al, en nou verpest zo'n klootzak het weer en ben ik weer helemaal overstuur naar huis gegaan. En dan is bijna 1,5 uur reizen echt lang hoor.

Maar verder was sauna erg mooi hoor, goede faciliteiten, vriendelijk personeel dat ook meedenkt (had later rhassoul-behandeling bijgeboekt, gingen ze kijken of dan een rhassoul-arrangement niet goedkoper was, dan een volledige massage en rhassoul-behandeling los) Lekkere sauna's, stoombaden, zwembaden en bubbelbaden, opgietingen waren erg lekker, alleen tweede opgieting zou met oceaanmuziek zijn, alleen muziek deed het niet, hygiene was goed, eten was heerlijk, bediening was erg snel, maarja, het kutte gevoel overheerst toch
pi_62628587
wat een klote- ervaring zeg. Dat zijn dus de vieze mannetjes waar iedereen ( die nooit naar de sauna gaat) altijd bang voor is.

bah, nu kun je nooit meer zo relaxt relaxen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62628720
Idd, ik hou echt van sauna's bezoeken, maar zo gaat de lol er echt wel van af. Ik ga echt niet meer alleen hoor, alleen samen met mn vriend, als ze het dan nog durven te wagen dan zijn ze wel helemaal gestoord ( nou ook wel, maar toch)
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:14:56 #32
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_62632681
He bah Sylvana, wat een klote ervaring .
Goed dat je letterlijk van je afgemept hebt, dat wil ik wel even gezegd hebben .
Prima trouwens van de sauna dat ze hem eruit gebonjourd hebben. Maar ze kunnen ook moeilijk anders.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_62634578
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:57 schreef littledrummergirl het volgende:
http://www.thermenholiday.nl/index.asp?cid=66

zit erover te denken om deze sauna in schiedam binnenkort eens met een bezoekje te vereren
Ik vind het daar heel relaxed, tot vorige week was het de enige sauna die ik bezocht heb.

Vorige week naar Thermen Ridderkerk geweest (vanwege de Milner actie ) met een paar vriendinnen. Heel anders dan in Schiedam, maar het was heel rustig (wij gingen s avonds op een damesdag) en dat was heel fijn, vaak zaten wij gewoon met zijn 5-en in een sauna/bubbelbad etc.

Verder prima ervaring. Enige minpuntje is dat wij heel lang bij de receptie moesten wachten. De vorige bezoekers waren niet helemaal blij met het feit dat de cola van vrouw A op de bon van vrouw B stond, en de koffie van vrouw B op de bon van vrouw C. Toen gingen ze nog allemaal apart pinnen, en ze hebben er 10 minuten over gedaan om te beslissen of ze de volgende keer met zijn 5-en of met zijn 6-en gingen... Goed, kan gebeuren... maar ondertussen had 1 van de 2 receptionistes ons toch kunnen helpen, aangezien wij alleen naar binnen moesten.
Klussen deel 1 en 2
pi_62636664
Fijn te lezen dat Ridderkerk zo rustig was, aangezien mijn vriend en ik er over zitten te twijfelen volgende week daar heen te gaan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot nu toe alleen maar flink wat keren naar thermen 5 mei in leiden ben geweest, dus ik ben niet veel gewend, maar wél erg gewend aan de rust. Het is daar zelfs in de weekenden nog heel normaal dat je een sauna voor jezelf hebt. Dat het verder niet groots is neem ik dan wel voor lief.
Je loopt trouwens niet alleen als meisje risico's hoor, wij hebben één keer gehad dan een man bij ons in het bubbelbad wat voetjevrijerig was richting zowel mij als mijn vriend (en ik maar denken dat die voet van mijn vriend was), en bij het opstaan zijn toch wel zeer erecte geslachtsdeel bijna in het gezicht van mijn vriend duwde. Later kwamen we hem ook nog tegen in het zwembad, lag hij op zijn rug te drijven en één keer raden wat daar weer fier uitstak.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_62637281
Toch nog een "gewoon" verslag van het saunabezoek, want heb natuurlijk verder wel een heerlijke dag gehad, alleen de afloop was minder.

Gisteren ben ik naar Sauna de Thermen Nijmegen geweest. Ik ging gewoon met het openbaar vervoer, en na ongeveer 1 uur en 20 minuten was ik er. Ik had een entree en een volledige massage geboekt, maar bij de kassa stond dat een rhassoul-behandeling vandaag maar 7,50 euro kostte. Dat leek me ook wel eens leuk om te proberen, dus die er ook maar bijgeboekt. Toen ik een rondleiding had gehad en aan mijn thee met appelgebak zat, kwam er een medewerker naar me toe. Hij zei dat hij voor me ging kijken of het nu niet goedkoper was om een rhassoul-arrangement te nemen, aangezien daar dus ook een volledige massage en rhassoul-behandeling in zit. Het bleek dat het los een paar euro goedkoper was dan het arrangement, dus ik heb het maar gewoon zo gelaten. Maar wel goed dat ze iig met je meedenken.

Nadat ik mijn thee en appeltaart ophad, ging ik douchen en scrubben. Daarna heb ik eerst lekker in een mint-stoombad gezeten om mijn luchtwegen open te maken. Toen ging ik in de 65 graden sauna. Hier was een iets verhoogde luchtvochtigheid, en het was er erg goed uit te houden. Na lekker een kwartiertje opgewarmd te zijn, naar buiten gelopen voor wat frisse lucht, een koude douche en daarna weer opwarmen in het zwembad, kruidenbad en bubbelbad. Daarna heb ik een heerlijke tosti ham/kaas gegeten, met wederom een kopje thee, en wat gelezen. Om 2 uur had ik mijn volledige massage. Mijn rug, schouders en nek zaten weer lekker in de knoop, dus daar is hij weer een tijd mee bezig geweest om dat los te krijgen. 3 kwartier gaat echt veel te snel voorbij helaas, maar het was weer erg lekker.

Daarna door naar de event-sauna, waar de opgietingen plaatsvinden. Ik was aan de late kant, en had een plaatsje op de onderste bank. De opgieting werd gedaan met 4 geuren. Er waren 2 fruitgeuren en 2 boomgeuren. Ondertussen kregen we stukjes appel en ijs om mee af te koelen. Er was geen pauze, maar hij was goed vol te houden. Ik ben wel hetere opgietingen gewend. Na de opgieting weer het gebruikelijke afkoelen en opwarmen en daarna ging ik weer even wat drinken en lezen in de rustruimte. Toen ik net zat, kwam er een medewerker naar me toe, die vroeg of ik in plaats van om kwart voor 6, om kwart voor 4 de rhassoul-behandeling wilde doen, aangezien er anders maar 1 vrouw was die de behandeling kreeg. Het maakte mij niet uit, dus ik heb snel mijn drinken opgedronken en mijn tijdschriften weer aan de kant gelegd.

Eerst legde de medewerker uit wat de bedoeling was, aangezien ik nog nooit zo'n behandeling gehad had. We moesten in een stoombad gaan zitten, en onszelf helemaal insmeren met klei. Witte klei voor ons gezicht, en groene klei voor de rest van ons lichaam. Dit zag er erg grappig uit, we leken net marsmannetjes. Daarna ongeveer een kwartiertje rustig op een bankje in het stoombad gezeten, om de klei goed zijn werk te laten doen. Na dat kwartier gingen de stortdouches aan, en konden we ons weer lekker schoonspoelen en scrubben. Na de behandeling was onze huid echt superzacht en glad. De klei had dus goed zijn werk gedaan. Tenslotte kregen we nog een lekker kopje thee.

Na de rhassoul-behandeling ging ik weer naar de event-sauna, waar om 5 uur weer een opgieting was. Dit keer zou er een "Oceaan" opgieting plaatsvinden. Wederom met 4 geuren, alleen dan met oceaanmuziek erbij. De muziek deed het echter niet, dus nou werd het eigenlijk een gewone opgieting. Nou zat ik echter op de tweede bank, en deze opgieting was een stuk pittiger dan de eerste. Ondertussen kregen we ijs en honing, om onszelf lekker mee in te smeren. Nou heb ik dus wel lekker veel gezweet. Er zat weer geen pauze in, maar kon het op zich nog wel volhouden tot het eind. Het moest alleen geen 5 minuten langer duren. Daarna weer afkoelen en opwarmen, en toen was het tijd om een hapje te gaan eten.

Als voorgerecht bestelde ik carpaccio van ossenhaas, met pesto, pijnboompitjes en Parmezaanse kaas. Ik had nog maar net besteld, of het kwam er al aan, supersnel dus. De carpaccio was echt superlekker. Daarna moest ik nog bijna een half uur op het hoofdgerecht wachten. in de tussentijd heb ik weer wat gelezen, je moet toch wat doen als je alleen bent. Als hoofdgerecht had ik varkenshaasmedaillons met peterselie, patat en gekookte groenten. Het peterselie"prutje" op de varkenshaas smaakte wel apart, maar niet vies ofzo. Ik heb er heerlijk van gegeten en zat daarna goed vol. Na het eten heb ik nog bijna 3 kwartier in de rustruimte zitten lezen.

Daarna ging ik in de kleurentherapiesauna, van 80 graden, maar op de een of andere manier kon ik het daar niet echt goed volhouden, en ben ik er na iets van 5 minuten al uit gegaan. Toen heb ik een hele tijd in het bubbelbad gezeten, en daarna ben ik in de 85 graden eucalyptus-sauna geweest. Hier was het wel goed toeven, en ik heb er het hele kwartier in gelegen. Daarna weer afkoelen en opwarmen. Hierna had ik niet echt zin om nog in een andere sauna te gaan, en heb ik nog een tijd in het bubbelbad gezeten. Er waren nog wel 3 andere sauna's, een 90 graden buitensauna, een 100 graden buitensauna en een infraroodcabine, waarin je kon liggen. Dat zie je niet zo heel vaak, meestal zit je voor de lamp. Hier lagen gewoon allemaal matjes waarop je kunt liggen, dus dat is wel fijn, maar ik ben er dus niet ingeweest. Rond 9 uur ging ik weer naar huis toe.
pi_62638278
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:44 schreef Sylvana het volgende:
Er waren nog wel 3 andere sauna's, een 90 graden buitensauna, een 100 graden buitensauna en een infraroodcabine, waarin je kon liggen. Dat zie je niet zo heel vaak, meestal zit je voor de lamp. Hier lagen gewoon allemaal matjes waarop je kunt liggen, dus dat is wel fijn, maar ik ben er dus niet ingeweest.
jammer alleen voor de wat langere personen dat je voeten dan bijna tegen de buitenruit aankomt en je dus iedere keer als iemand binnenkomt je je benen op moet trekken (TIP: ga helemaal achteraan liggen dan, ik lag bij de deur wat helemaal erg was ) + dat je benen ook niet meeprofiteren van de infrarood warmte
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_62665743
Lekker weer, Sylvana en ik begrijp ook niet dat er nog steeds mannen zijn die denken aan je te kunnen zitten in een sauna. Of zijn vrouw er nu wel of niet bij is, dat vind ik verder niet ter zake doen. Misschien volgende keer gewoon met een vriendin gaan... (belachelijk eigenlijk dat dat zou moeten )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_62665954
Ik ga altijd met een vriendin ( en soms meerdere ) naar de sauna, maar we zijn ook al 2 keer lastig gevallen. Het lijkt wel een nieuwe trend ofzo....vroeger had je nooit last van vieze mannetjes, nu hoor je het heel vaak.
Goed van Sylvana dat ze zo ad rem reageerde, in mijn geval stond ik gewoon met mn bek vol tanden....terwijl ik normaal niet op mn mondje gevallen ben.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_62666051
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:32 schreef Jurk het volgende:
Ik ga altijd met een vriendin ( en soms meerdere ) naar de sauna, maar we zijn ook al 2 keer lastig gevallen. Het lijkt wel een nieuwe trend ofzo....vroeger had je nooit last van vieze mannetjes, nu hoor je het heel vaak.
Goed van Sylvana dat ze zo ad rem reageerde, in mijn geval stond ik gewoon met mn bek vol tanden....terwijl ik normaal niet op mn mondje gevallen ben.
Och, wat een onzin dat je daar vroeger geen last van had. Ik ben ca. 15 jaar geleden ook lastig gevallen hoor.
Wat dat betreft is dat slag mannen niet veranderd of zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_62666512
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:22 schreef Isabeau het volgende:
Lekker weer, Sylvana en ik begrijp ook niet dat er nog steeds mannen zijn die denken aan je te kunnen zitten in een sauna. Of zijn vrouw er nu wel of niet bij is, dat vind ik verder niet ter zake doen. Misschien volgende keer gewoon met een vriendin gaan... (belachelijk eigenlijk dat dat zou moeten )
Ik heb geen vriendinnen, maar ga echt alleen nog maar samen met mn vriend, of toch maar naar van die speciale damesdagen...
pi_62666742
Oh ja, speciale vrouwendagen zijn natuurlijk ook een oplossing! Begrijp nu ook weer waar die voor waren
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_62668894
het is toch van de zotte dat je als vrouw zijnde alleen maar veilig van de sauna kunt genieten op een speciale vrouwendag
alleen maar omdat veel mannen denken dat zodra vrouwen geen kleren aanhebben, ze altijd zin in sex hebben, en dus loslopend wild zijn.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_62670085
Ik zie zo snel de sauna waar ik vaste klant ben niet voorbij komen hier, maar jah, Friesland he

Ik ga geregeld naar de saunastate in gorredijk, http://www.saunastate.nl voor de geintresseerden.
Wat mij daar vooral aanspreekt is de gemoedelijke persoonlijke sfeer, het is een oude omgebouwde boerderij met een gezellig restaurantje, leuk personeel en een ons kent ons sfeertje.
We nemen ook geregeld onze kindjes mee, de jongste komt er al vanaf dat ze nog in mn buik zat
pi_62670110
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
het is toch van de zotte dat je als vrouw zijnde alleen maar veilig van de sauna kunt genieten op een speciale vrouwendag
alleen maar omdat veel mannen denken dat zodra vrouwen geen kleren aanhebben, ze altijd zin in sex hebben, en dus loslopend wild zijn.
dat heb je dus niet in de saunastate, ze zijn er wel, de vrouwendagen, maar ik denk, gelet op mijn eigen ervaringen, dat dat meer met de wens van die vrouwen dan met de sfeer daar te maken heeft. Ik heb me er nog nooit bekeken of begluurd gevoeld, zo is de sfeer gewoon niet daar.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:41:44 #45
63722 z80
I fink you freaky
pi_62672601
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
het is toch van de zotte dat je als vrouw zijnde alleen maar veilig van de sauna kunt genieten op een speciale vrouwendag
alleen maar omdat veel mannen denken dat zodra vrouwen geen kleren aanhebben, ze altijd zin in sex hebben, en dus loslopend wild zijn.
En als man heb je gaan last van opdringerige dames?
helaas ook deze zijn er.
het komt gelukkig niet zo vaak voor maar het is me al een keer overkomen.
en als je als man hier iets van zegt/melding maakt,
krijg je als antwoord dat je het zelf uitgelokt hebt en gebeurt er verder niets.
was ook meteen de laatste keer dat ik door na toe gegaan ben.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_62672771
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 15:08 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, speciale vrouwendagen zijn natuurlijk ook een oplossing! Begrijp nu ook weer waar die voor waren
Eh, volgens mij zijn die er omdat er een boel vrouwen zijn die niet naakt tussen de mannen durven lopen. Los van wat die mannen mogelijk wel of niet doen.
pi_62686447
@Z80: welke sauna was dat waar ze zo op jouw melding reageerde?
Niet bepaald klantvriendelijk.
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:05:28 #48
63722 z80
I fink you freaky
pi_62709883
waar het was doet er niet toe.
de betreffende sauna bestaat niet meer.
tot de grond toe afgebrand (beide sauna's van deze gasten)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:29:43 #49
20565 DarkX
Hipperdehipdiehip
pi_62745779
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb geen vriendinnen, maar ga echt alleen nog maar samen met mn vriend, of toch maar naar van die speciale damesdagen...
Jeetje, tis echt gestoord zoiets, als kerel krijg ik bijna een soort plaatsvervangend schuldgevoel bij dit soort knuppels

Eigenlijk zou je gewoon niet moeten toegeven hieraan en gewoon je ding blijven doen. Dan mep maar al die gasten de nationale sauna-blacklist op Goed, snap ook wel dat je het gehad hebt, maar het is jammer dat net de slachtoffers zich moeten gaan aanpassen, zou andersom moeten zijn.

Ben net een vriendin van me aan het overtuigen dat dat naakt allemaal niet zoveel voorstelt, nu maar hopen dat ze niet gelijk bij het eerste bezoek zo'n trauma ervaring krijgt
In sports, it's not about who wins or loses, it's about how drunk you get
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:30:00 #50
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_62764995
heej iedereen ,
ben nieuw in dit topic maar vervent sauna bezoeker een keer in de 3 maanden, vandaar even tvp

Bezochte sauna's + cijfer...als mensen toelichting willen typ ik die ook wel graag, geef maar aan.

Thermen La Mer - Almere (7)
Thermen Bussloo (8.5)
Elysium Bleiswijk (6.5)
Sauna Ridderrode Haarlem (9, de grootste tip, wat een een aankleding, geweldig )
Deco sauna Amsterdam (7)

Binnenkort:
Sauna Weesp
Sauna Amsterdam Zuiver (opent april 2009, ben echt benieuwd, eindelijk een 'echt' complex op fietsafstand op mooie locatie in amsterdamse bos... )
pi_62906324
Afgelopen vrijdag naar Thermen Holiday in Schiedam geweest en dat viel zowel mijn vriend als mij zwaar tegen.
Het was ons namelijk veel en veel te druk. Toen we aankwamen hing er al een briefje dat je zonder reservering niet meer toegelaten kon worden, maar wat mij betreft hadden ze ook de reserveringen wel iets eerder stop mogen zetten.
Het was door die drukte ook ontzettend rumoerig, wat je ook in de meeste sauna's zelf erg goed kon horen, ook in de stiltesauna's. Aangezien je in die sauna's daarnaast ook nog erg hutjemutje zat, kwam er van ontspannen weinig terecht.
We hebben daardoor de meeste sauna's maar overgeslagen en waren met een uurtje of 4 ook wel heel erg klaar.
De sauna's waar we wel in zijn geweest:
-aquariumsauna: een stiltesauna die nu niet erg stil was, verder stelde het aquarium echt helemaal niets voor, dus ik was zwaar teleurgesteld daarin (ik heb zelf aquaria en was dus superbenieuwd ernaar)
-filmsauna: erg leuk, er draaide ice age, altijd goed, alleen was de sauna met 60 graden niet voldoende om voor mij erg heilzaam te werken
-panoramasauna: ook 60 graden, maar met een hele hoge luchtvochtigheid, waardoor je na 10 minuten de waterstraaltjes wel langs je gezicht dropen. Mijn vriend vond het wel geslaagd, ik vond het helemaal niets.

Verder hebben we in het kruidenbad gezeten, waar we weinig merkten van de kruiden, het bubbelbad buiten met uitzicht op een konijntje (groot pluspunt uiteraard ), het bubbelbad binnen dat niet warm genoeg was, het voetenbad dat ook al niet erg warm was,bij lange na niet voldoende om op te warmen voor de sauna, en het binnenzwembad dat ook een tikkeltje aan de koude kant was.
Tussendoor hebben we nog een vrijduurbetaalde mango-yoghurt drankje gedronken: 4,50 voor yoghurt in een glas, met daar over heen mangosap uit een pakje, niets doorelkaar gemixed of zo.
Om toch nog een een pluspuntje te noemen: mijn vriend heeft een ontspanningsmassage gehad waar hij wel tevreden over was, en waarbij de masseuse zelf ook al zei dat het wel erg druk was die dag.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_62906735
Jammer dat het zo tegenviel doordat het zo druk was. In de Zwaluwhoeve was het toen ook erg druk, maar daar merkte je op zich vrij weinig van in de sauna's en baden enzo
pi_62906840
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:46 schreef Sylvana het volgende:
Jammer dat het zo tegenviel doordat het zo druk was. In de Zwaluwhoeve was het toen ook erg druk, maar daar merkte je op zich vrij weinig van in de sauna's en baden enzo
Zwaluwhoeve kan de complete parkeerplaats, en de extra parkeerplaats, plus alle toegangswegen vol staan en verwacht je dat je over de hoofden moet lopen, maar blijkt het binnen allemaal best mee te vallen

Vrijdag ga ik voor het eerst naar de Veluwse Bron. Ben benieuwd
pi_62906955
* MarMar denkt meer en meer dat het zo gek nog niet is hier in het Noorden.
pi_62908629
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:46 schreef Sylvana het volgende:
Jammer dat het zo tegenviel doordat het zo druk was. In de Zwaluwhoeve was het toen ook erg druk, maar daar merkte je op zich vrij weinig van in de sauna's en baden enzo
De opzet van thermen holiday is heel open: een grote ruimte met binnenbad, kruidenbad, bubbelbad, douche, voetenbad enz. en alle binnensauna's grenzen aan die grote open ruimte. Je wordt daardoor met drukte heel snel geconfronteerd. Buiten is het wel iets beter te doen, maar met het weer van nu ga je niet uitgebreid in de tuin liggen, hoeveel lieve leuke konijntjes daar ook rond huppelen
Maar goed, volgende keer ga ik weer lekker naar mijn aftandse jaren 70, maar o zo rustige thermen 5 mei in leiden denk ik. Ik kan de rust daar nu nog vele malen meer waarderen.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_62908655
5 mei is idd rustig,m maar mijn god, wat een oude klere zooi zeg
ik woon er praktisch om de hoek, maar ga er eigenlijk niet zo graag meer heen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_62909742
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
5 mei is idd rustig,m maar mijn god, wat een oude klere zooi zeg
ik woon er praktisch om de hoek, maar ga er eigenlijk niet zo graag meer heen
Ik ga er nog steeds met heel veel plezier heen, maar ik moet zeggen dat een van de redenen daarvoor is dat zowel mijn vriend als ik het romeins caldarium echt hemels vinden, kunnen we uren doorbrengen. Ik ben bijna jaloers dat je er om de hoek woont, hoewel het me waarschijnlijk kapitalen zou gaan kosten dan
Arseen (As), atoomnummer 33
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:24:45 #58
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_62933850
ikzelf ben altijd enorme fan van rustruimtes in sauna's. Beetje bij een open haard hangen met lekker hapje of lekker liggen op een fijn ligbed in een stiltezaal is echt fantastisch in mijn ogen. Daarom heb ik ook iets tegen die grote sauna's zoals Elysium, Zwaluwhoeve of Thermae 2000. Gewoon, teveel mensen. Bussloo heeft bijv. zelfde faciliteiten maar laat veel minder mensen toe, in mijn ogen perfect. Daarnaast hoef ik geen kleurensauna's/aquariumsauna/eilandsauna etc, maar kijk ik alleen of er een 100 graden sauna aanwezig is en of er loyly's zijn.

Welke eisen wegen voor jullie het zwaarst om te beoordelen of je een sauna fijn vindt?
pi_62934116
Het chillen bij een openhaard scoort bij mij ook hoog.
Verder laconium, stoombad en buitenzwembadje, massagebehandelingen en beautybehandelingen en natuurlijk de sfeer.
Als kindjes niet welkom zijn, kom ik al niet.
pi_62937843
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:35 schreef MarMar het volgende:
Als kindjes niet welkom zijn, kom ik al niet.
bij mij zou dat juist een pluspunt zijn
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_62938080
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:35 schreef MarMar het volgende:
Het chillen bij een openhaard scoort bij mij ook hoog.
Verder laconium, stoombad en buitenzwembadje, massagebehandelingen en beautybehandelingen en natuurlijk de sfeer.
Als kindjes niet welkom zijn, kom ik al niet.
Tenzij het je eigen kinderen zijn, kan ik me niet voorstellen dat je ook maar iets positiefs ziet in schreeuwende, rondrennende koters op een plek van ultieme rust
pi_62938304
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:11 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Tenzij het je eigen kinderen zijn, kan ik me niet voorstellen dat je ook maar iets positiefs ziet in schreeuwende, rondrennende koters op een plek van ultieme rust
Ik neem mijn kids dus geregeld mee idd
En ik heb nooit begrepen waarom kids alleen rondrennen en schreeuwen, totdat ik in een zwembad eens goed ging kijken naar ouders die bij dat soort kids horen

Niemand zal last hebben van die van mij in een sauna, de jongste speelt wat en blijft vooral in het restaurant, slaapt lief haar middagdutje op de bank in een hoekje opgerold als een katje en af en toe een bubbelbadje of zwembad, de oudste vindt het heerlijk om met mams in het stoombad te liggen. (ze zijn 2 en 9)
  woensdag 5 november 2008 @ 20:58:16 #63
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_62981372
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:24 schreef Grumpey het volgende:
Welke eisen wegen voor jullie het zwaarst om te beoordelen of je een sauna fijn vindt?
Ik geef niks om opgietingen of 100 graden sauna's; ik hou juist wél van kleurensauna's, rozensauna's en dergelijke .
Voor mij is het belangrijkste aan een sauna, het gevoel dat ik helemaal tot rust kom. En dat lukt inderdaad bij Thermen Bussloo heel goed. Nooit te druk, nette en veelzijdige faciliteiten, lekker eten en prettige behandelingen. En maar 40 minuten rijden .

En wat kinderen betreft: Ik laat mijn dochter (4,5) lekker thuis als ik naar de sauna ga. Een dagje pure ontspanning houdt voor mij niet in dat ik mijn dochter continu in de gaten moet houden . Overigens zou het mij niet storen als er wel kinderen waren. Ik wil gewoon zélf niet moeten letten op míjn kind .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_62982907
Ik vind het belangrijk dat het rustig is in een sauna, dat er goede faciliteiten zijn en dat het personeel vriendelijk/goed is. Ik vind het juist wel fijn als er veel verschillende sauna's en opgietingen zijn. Maar als het niet zo'n grote sauna is, en wel gewoon lekker rustig en hygiënisch enzo, ben ik ook tevreden
pi_63037299
Volgende week zondag naar THermen in Roosendaal, daarna natuurlijk een verslag ben heel benieuwd wat het wordt ....... geen ervaring mee namelijk
pi_63091112
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:51 schreef Sylvana het volgende:
Sommige mannen hebben echt lef!!!

Ga je samen met je vrouw naar de sauna, zit je met haar in het bubbelbad, ik zit er bij in, en dan heeft hij nog het lef om aan mij te zitten

Resultaat: Klap in zn gezicht, vrouw die raar opkijkt, ik zeggen wat hij deed, hij bekennen, man sauna uitgezet, en zijn vrouw slaapt iig vannacht in een hotel...

En ik voel me weer eens ontzettend kut dat iemand al weer het gore lef heeft om aan me te zitten in het bubbelbad van een sauna. En dan nog zeggen dat ik hem uitgedaagd had, omdat ik met mijn voet zijn been had aangeraakt ( per ongeluk, toen ik de bubbels weer opnieuw aanzette)

Echt waar, ik kan er echt niet met mijn hoofd bij dat je zoiets doet terwijl je vrouw gewoon fucking naast je zit..
Goed gedaan! Ook van het saunapersoneel, trouwens, om hem eruit te gooien.

Ik vind het wel vreemd, dat het je blijkbaar vaker gebeurt. In elke sauna zijn ook gewenste intimiteiten verboden.

Die sauna (Thermen Nijmegen) is inderdaad goed. En het leuke is, dat er heel veel kleinere hoeken zijn, waar je met een maatje rustig kunt zitten.
Het is zelfs zo, dat mensen in Nijmegen elkaar tegen kunnen komen gewoon op straat en in het gesprek tot de ontdekking komen, dat ze beiden vaker naar Thermen Nijmegen gaan. Maar de een meestal naar het linkerdeel en de ander naar het rechterdeel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63091317
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Och, wat een onzin dat je daar vroeger geen last van had. Ik ben ca. 15 jaar geleden ook lastig gevallen hoor.
Wat dat betreft is dat slag mannen niet veranderd of zo.
Het schijnt wel iets toe te nemen. Men denkt dat dat komt omdat er veel nieuwe gasten bijkomen, die de regels niet kennen.
Al vind ik het geen kwestie van regel, maar van eenvoudig fatsoen om niet met je stijve rond te zwabberen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63091676
Voor mij zijn eigenlijk vooral de basisvoorzieningen van belang: droge sauna, stoombad, bubbelbad, zwembad, rusten en eten. Geuren vind ik wel erg lekker: dennen of eucalyptus in de droge sauna en munt in het stoombad. Opgietingen zijn ook wel fijn. En voor mijn maatje dompelbaden en ijsgrotten.
Verder moet het personeel natuurlijk vriendelijk zijn en het eten goed. En het moet niet krioelen van de mensen.
En belangrijkste: mijn saunamaatje en lekkere bitterballen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63092395
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:05 schreef z80 het volgende:
waar het was doet er niet toe.
de betreffende sauna bestaat niet meer.
tot de grond toe afgebrand (beide sauna's van deze gasten)
Nuttige informatie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63118854
Maar goed, een oordeel.
Ik ga altijd met een vriendin en we reizen een beetje rond.

De Oase, in Nederasselt: ontspannen, enthousiast en jong personeel, veel kunst.
Palestra, in Braamt: mooie sauna, veel nieuwe en aparte voorzieningen.
Saunadrome, in Putten: leuke en verschillende sauna's
Thermen Nijmegen: erg gevarieerd, met veel ruimte voor privacy
La Mar, in Utrecht: kleine sauna, zou ik naar toe gaan als ik vlakbij woonde, maar is me geen half uur reizen waard
Soesterberg in Soesterberg: niet heel bijzonder, goed te doen
Elysium, in Bleiswijk: veel variatie maar minder bijzonder dan aangekondigd, te ver reizen
De Heuvelrug, in Veenendaal (voor de uitbreiding): binnenruimte te laag, verder niet bijzonder, wel dichtbij
Veluwezoom, in Lunteren: te lang geleden.
Zwaluwhoeve, in Hierden: veel variatie, bij elk bezoek anders (hier zijn we vaker geweest), eigenlijk te ver weg
Sauna Houten: plezierig, maar niet bijzonder.

Mijn oordeel wordt natuurlijk gekleurd door de sfeer tussen mijn maatje en mij, door de sfeer onder de bezoekers, door het weer die dag en door andere bijkomstige zaken.
Zo is bijvoorbeeld het eten erg verschillend, maar wel belangrijk voor een oordeel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63118878
Heeft iemand al eens iemand geregeld in de sauna?
Niet een geheel vreemde vraag lijkt mij zo.
pi_63119026
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:57 schreef OldJeller het volgende:
Heeft iemand al eens iemand geregeld in de sauna?
Niet een geheel vreemde vraag lijkt mij zo.
Je ziet wel meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
Of bedoel je het niet zo?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63119063
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je ziet wel meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
Of bedoel je het niet zo?
Precies. Niet zo van.. oh, interessant persoon, goed gesprek. Nee, meer van: wow, nice body.. seks?
pi_63119189
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:06 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Precies. Niet zo van.. oh, interessant persoon, goed gesprek. Nee, meer van: wow, nice body.. seks?
Tja, voor mezelf sprekend: ik ga meestal met een maatje en dat is een heel leuke meid. Nee, niet op die manier, gewoon een heel plezierige vriendin. Zo plezierig, dat ik vooral aandacht voor haar heb.
Daar komt bij: ik kijk niet te veel naar fraaie dames om me heen, want mijn oordeel over hen is zo snel zichtbaar.

Oh ja, en ook niet onbelangrijk: ik ben zelf niet zo heel aantrekkelijk meer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63119317
Ik wil binnenkort ook weer eens naar een sauna toe, ben er jaren niet geweest maar heb een probleempje. Mijn bril heeft plastic glazen die niet sauna-proof zijn (de coating smelt bleek bij een praktijktest) en gezien mijn sterkte (-12 met cilinder) kan ik echt niet zonder bril, ik loop dan alles en iedereen omver omdat ik geen biet zie

Iemand hier ook ervaring mee? Owja, lenzen is geen optie.
blub blub
pi_63119360
waarom geen glazen glazen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63119387
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:57 schreef OldJeller het volgende:
Heeft iemand al eens iemand geregeld in de sauna?
Niet een geheel vreemde vraag lijkt mij zo.
ook niet geheel vreemde vraag die dan bij me opkomt; ben je dat van plan?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63119498
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:25 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ook niet geheel vreemde vraag die dan bij me opkomt; ben je dat van plan?
Nee, voor de sauna hoef ik niet naar een publiekelijk iets.
Maar ik vroeg het me af... het ligt in de natuur van de mens.
pi_63119765
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:32 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee, voor de sauna hoef ik niet naar een publiekelijk iets.
Maar ik vroeg het me af... het ligt in de natuur van de mens.
het wordt al héél snel lastig vallen
ik heb het helaas ook meerdere malen meegemaakt, als je naar de sauna gaat, zit je daar gewoon echt niet op te wachtemn
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63119943
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:21 schreef nielsgeode het volgende:
Ik wil binnenkort ook weer eens naar een sauna toe, ben er jaren niet geweest maar heb een probleempje. Mijn bril heeft plastic glazen die niet sauna-proof zijn (de coating smelt bleek bij een praktijktest) en gezien mijn sterkte (-12 met cilinder) kan ik echt niet zonder bril, ik loop dan alles en iedereen omver omdat ik geen biet zie

Iemand hier ook ervaring mee? Owja, lenzen is geen optie.
In de sauna (het bedrijf) leg je je bril in een bakje voor je de sauna (de voorziening) in gaat. Dat doet iedereen, omdat het montuur te heet wordt. (Sieraden zitten meteen op de huid en geven hun warmte dus meteen af.)
Als je echt niks ziet zonder bril, zou je met een kennis/vriend kunnen gaan of je kunt mensen vragen je te helpen. Bezoekers van een sauna zijn over het algemeen behoorlijk sociaal.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63121083
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:52 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

het wordt al héél snel lastig vallen
ik heb het helaas ook meerdere malen meegemaakt, als je naar de sauna gaat, zit je daar gewoon echt niet op te wachtemn
Ik heb verhalen gehoord (van iemand die ik daarin vertrouw), dat het wel eens gebeurt. Niet in de sauna, maar gelijk daarna. Dus in de sauna een goed gesprek, buiten de sauna sex.
pi_63121335
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:52 schreef MissyMirjaM het volgende:

het wordt al héél snel lastig vallen
ik heb het helaas ook meerdere malen meegemaakt, als je naar de sauna gaat, zit je daar gewoon echt niet op te wachten
Ik denk dat het heel moeilijk is om met die gedachte 'iets te regelen' in een sauna, precies wat MM zegt. Volgens mij pik je in een kroeg sneller een vrouw op als je seks zoekt. Ik ken niemand die met dat uitgangspunt eens lekker een dagje naar de sauna gaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63121367
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 07:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel moeilijk is om met die gedachte 'iets te regelen' in een sauna, precies wat MM zegt. Volgens mij pik je in een kroeg sneller een vrouw op als je seks zoekt. Ik ken niemand die met dat uitgangspunt eens lekker een dagje naar de sauna gaat.
Ik denk ook dat als het gebeurt het niet met die gedachte begint, maar daar heen groeit (no pun intended).
pi_63122316
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 08:03 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik denk ook dat als het gebeurt het niet met die gedachte begint, maar daar heen groeit (no pun intended).
De meeste mensen die ik in de sauna zie zijn daar als stelletje, als vriendinnen die vooral met elkaar kwebbelen, of soms 2 mannen die ook vooral met elkaar kletsen. Die zijn dan ook helemaal niet bezig met contact zoeken met andere mensen.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63122437
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 01:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In de sauna (het bedrijf) leg je je bril in een bakje voor je de sauna (de voorziening) in gaat. Dat doet iedereen, omdat het montuur te heet wordt. (Sieraden zitten meteen op de huid en geven hun warmte dus meteen af.)
Als je echt niks ziet zonder bril, zou je met een kennis/vriend kunnen gaan of je kunt mensen vragen je te helpen. Bezoekers van een sauna zijn over het algemeen behoorlijk sociaal.
Is een optie maar ik wil liever niet op mn 24e al als een bejaarde afhankelijk zijn van anderen
blub blub
pi_63122445
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:30 schreef As_33 het volgende:

[..]

De meeste mensen die ik in de sauna zie zijn daar als stelletje, als vriendinnen die vooral met elkaar kwebbelen, of soms 2 mannen die ook vooral met elkaar kletsen. Die zijn dan ook helemaal niet bezig met contact zoeken met andere mensen.
Ik ga altijd met een vriend er heen (ik is zelf ook een mannetje) en we hebben best vaak gesprekken met mensen. Gewoon gezellig. Ik kan me best voorstellen dat dat er toe kan leiden dat je de rest van de avond met die andere mensen van sauna naar sauna gaat. En dan kan het daarna nog wel eens gebeuren dat je elkaar ook anders leuk vind. Let op! Op het moment dat je van sauna naar sauna gaat, doe je dat samen omdat het gezellig is, niet omdat je wil neuken.
pi_63123331
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:38 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik ga altijd met een vriend er heen (ik is zelf ook een mannetje) en we hebben best vaak gesprekken met mensen. Gewoon gezellig. Ik kan me best voorstellen dat dat er toe kan leiden dat je de rest van de avond met die andere mensen van sauna naar sauna gaat. En dan kan het daarna nog wel eens gebeuren dat je elkaar ook anders leuk vind. Let op! Op het moment dat je van sauna naar sauna gaat, doe je dat samen omdat het gezellig is, niet omdat je wil neuken.
Ik heb dat zelf dus totaal niet. Ik ga met mijn vriend of met mijn moeder en zusje, en in beide gevallen is het echt bedoelt als quality time, waarbij totaal niet de behoefte bestaat aan een praatje met anderen dat uit meer dan 2 minuutjes beleefdheid bestaat.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63124495
Ja, dat kan. Ik vind het altijd wel gezellig moet ik zeggen. Ik zie er ook niks mis mee en respecteer het als andere er geen behoefte aan hebben. Daarbij ben ik daarin ook heel afwachtend om geen druk uit te oefenen op de andere. Zeker als man lijkt me dat wel verstandig om geen verkeerd beeld te vormen.
pi_63124610
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:21 schreef nielsgeode het volgende:
Ik wil binnenkort ook weer eens naar een sauna toe, ben er jaren niet geweest maar heb een probleempje. Mijn bril heeft plastic glazen die niet sauna-proof zijn (de coating smelt bleek bij een praktijktest) en gezien mijn sterkte (-12 met cilinder) kan ik echt niet zonder bril, ik loop dan alles en iedereen omver omdat ik geen biet zie

Iemand hier ook ervaring mee? Owja, lenzen is geen optie.
Je zou kunnen proberen je bril gewoon te koelen.
ik weet niet hoe snel die coating smelt, maar wat ik zou proberen is de sauna in lopen met bril, en zo gauw je zit hem in een koude natte handoek te rollen. Het koude water zal eerst opwarmen en verdampen, en je bril vast wel een kwartier koel houden. als je het genoeg vind zet je je bril weer op en kun je op eigen gelegenheid de sauna weer uit. Of neem een bakje koud water mee waar je hem in legt, maar let dan wel op dat je niet op andere mensen morst.
Nadeel is dat je zo lang je zit niets ziet, maar ja, de helft van de mensen zit/ligt ook met zijn ogen dicht.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_63124687
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:21 schreef nielsgeode het volgende:
Ik wil binnenkort ook weer eens naar een sauna toe, ben er jaren niet geweest maar heb een probleempje. Mijn bril heeft plastic glazen die niet sauna-proof zijn (de coating smelt bleek bij een praktijktest) en gezien mijn sterkte (-12 met cilinder) kan ik echt niet zonder bril, ik loop dan alles en iedereen omver omdat ik geen biet zie

Iemand hier ook ervaring mee? Owja, lenzen is geen optie.
Bij eigenlijk alle saunabedrijven heb je naast de sauna's bakjes waarin je je bril kunt doen. Ik heb ook een bril, en ik heb hem gewoon de hele dag op, behalve als ik dus in de sauna zelf ga, dan leg ik hem in een bakje neer. Als ik in de sauna zit, dan heb ik verder toch mn ogen dicht meestal. En zodra ik dan uit de sauna kom, zet ik hem meteen weer op.
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:26 schreef As_33 het volgende:

[..]

Ik heb dat zelf dus totaal niet. Ik ga met mijn vriend of met mijn moeder en zusje, en in beide gevallen is het echt bedoelt als quality time, waarbij totaal niet de behoefte bestaat aan een praatje met anderen dat uit meer dan 2 minuutjes beleefdheid bestaat.
Zo is het ook als ik met mn vriend samen ga.
pi_63124802
Tsja, ik ben een gezeliigheidsdier. Maandag ga ik weer, dan met een vriendin, maar ik kan nu al zeggen dat ik dan niet de hele dag alleen maar met haar klep.
pi_63125429
Tja, als ik alleen ben dan klets ik wel met andere mensen hoor, anders is het ook zo saai. Maar als ik met mn vriend naar de sauna ga, dan houden we het op wat beleefde praatjes in het bubbelbad en hebben we verder vooral quality aandacht voor elkaar
pi_63127390
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:19 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen je bril gewoon te koelen.
ik weet niet hoe snel die coating smelt, maar wat ik zou proberen is de sauna in lopen met bril, en zo gauw je zit hem in een koude natte handoek te rollen. Het koude water zal eerst opwarmen en verdampen, en je bril vast wel een kwartier koel houden. als je het genoeg vind zet je je bril weer op en kun je op eigen gelegenheid de sauna weer uit. Of neem een bakje koud water mee waar je hem in legt, maar let dan wel op dat je niet op andere mensen morst.
Nadeel is dat je zo lang je zit niets ziet, maar ja, de helft van de mensen zit/ligt ook met zijn ogen dicht.
Ik heb nog wel een paar oude monturen waar ik het mee zou kunnen proberen. De sterkte in die glazen is 2 of 3 dioptrie verkeerd maar het is genoeg om in ieder geval niet mijn nek te breken

Zo'n natte handdoek? Lijkt me dat dat niet echt gewaardeerd wordt door de rest aangezien je dan als een idioot de luchtvochtigheid aan het verhogen bent
blub blub
  dinsdag 11 november 2008 @ 13:21:29 #94
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63127510
ach, het is meestal toch al warm
pi_63127623
Maar waarom leg je ze dan niet gewoon in zo'n bakje neer? Dan hoef je alleen nog zonder bril de sauna in- en uit te stappen, dat moet toch wel lukken lijkt me?
pi_63130086
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
waarom geen glazen glazen?
De brekingsindex van glas is niet zo hoog vergeleken met het nieuwe high-tech kunststof wat gebruikt wordt. Dat heeft tot gevolg dat je glazen de bijnaam jampotbodems krijgen
blub blub
pi_63130170
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:26 schreef Sylvana het volgende:
Maar waarom leg je ze dan niet gewoon in zo'n bakje neer? Dan hoef je alleen nog zonder bril de sauna in- en uit te stappen, dat moet toch wel lukken lijkt me?
Bedoel je bakje wat buiten de sauna staat? Misschien werkt het maar ik voel me zo gehandicapt zonder bril. Een gesprek met iemand hebben bijvoorbeeld is heel iriitant omdat je geen oogcontact kan maken. Ik heb het ook met zwemtrainingen. Ik heb een duikbril op sterkte maar omdat die ook over je neus zit klink je belachelijk dus zet ik m meestal even af als ik met iemand praat maar echt relaxed is dat niet.

Om even aan te geven hoe slecht ik zonder bril zie: Lettergrootte 72 is te klein om zonder bril vanaf een cm of 30 te kunnen lezen
blub blub
pi_63130332
Maar in de sauna zelf mag je toch niet praten meestal, dus dan hoef je ook geen oogcontact te maken. In de sauna zelf zit je gewoon stil met je ogen dicht meestal.
pi_63130574
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:16 schreef Sylvana het volgende:
Maar in de sauna zelf mag je toch niet praten meestal, dus dan hoef je ook geen oogcontact te maken. In de sauna zelf zit je gewoon stil met je ogen dicht meestal.
ow dat scheelt. Anders voel ik me zo ongemakkelijk Je ziet namelijk niet hoe slecht ik zie en dan hoor ik iemand praten maar zie ik niet goed waar ik moet kijken zodat die ander de indruk krijgt dat ik m aankijk
blub blub
pi_63130649
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:16 schreef Sylvana het volgende:
Maar in de sauna zelf mag je toch niet praten meestal, dus dan hoef je ook geen oogcontact te maken. In de sauna zelf zit je gewoon stil met je ogen dicht meestal.
Nogal een paar aannames meid

Zwaluwhoeve heeft bijvoorbeeld 1 stilte sauna en 1 opgieting per dag die stil is.

Voor de rest mag je gewoon praten (wel even zachtjes, das wel zo netjes )

En met je ogen dicht meestal... tsja, misschien doe je dat en heb je daardoor niet in de gaten dat misschien 20% zijn/haar ogen dicht heeft
pi_63130812
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:28 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nogal een paar aannames meid

Zwaluwhoeve heeft bijvoorbeeld 1 stilte sauna en 1 opgieting per dag die stil is.

Voor de rest mag je gewoon praten (wel even zachtjes, das wel zo netjes )

En met je ogen dicht meestal... tsja, misschien doe je dat en heb je daardoor niet in de gaten dat misschien 20% zijn/haar ogen dicht heeft
Het doet niet af aan het feit dat het op zich heel normaal is om niet te praten terwijl je in de sauna zit.
Dus als dat vanwege heel slecht zicht vervelend is, dan kun je gewoon lekker stil zijn in de sauna's zelf, en dan bij dingen als de voetenbaden, tijdens het bubbelen en in de rustruimten het praten doen.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63131241
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:33 schreef As_33 het volgende:

[..]

Het doet niet af aan het feit dat het op zich heel normaal is om niet te praten terwijl je in de sauna zit.
Dus als dat vanwege heel slecht zicht vervelend is, dan kun je gewoon lekker stil zijn in de sauna's zelf, en dan bij dingen als de voetenbaden, tijdens het bubbelen en in de rustruimten het praten doen.
True, maar het werd gebracht als iets dat verplicht is. Terwijl het één net zo vaak voor komt dan het ander (praten of niet).
pi_63131387
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:33 schreef As_33 het volgende:

[..]

Het doet niet af aan het feit dat het op zich heel normaal is om niet te praten terwijl je in de sauna zit.
Dus als dat vanwege heel slecht zicht vervelend is, dan kun je gewoon lekker stil zijn in de sauna's zelf, en dan bij dingen als de voetenbaden, tijdens het bubbelen en in de rustruimten het praten doen.
Precies.

En ik heb nergens gezegd dat het verboden is om te praten, maar bij de meeste sauna's waar ik ben geweest hangen toch wel vrij veel bordjes met "stilte gewenst"
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 november 2008 @ 17:34:25 #104
163650 Greys
pi_63134156
As_33, ben je al eens in Centre du Lac in Pijnacker geweest?
Ik vraag het omdat je het had over de immense drukte in Schiedam. Ik ben nu twee keer in Pijnacker geweest en ik vind het er zalig! Niet te groot, gezellig, knus, best veel faciliteiten en zelfs op zaterdag (toen ik er was tenminste) niet druk binnen, ondanks dat de parkeerplaats vol stond!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 11 november 2008 @ 19:05:01 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63136543
TVP. Ik wil binnenkort ook eens naar een sauna. Voor de allereerste keer .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 11 november 2008 @ 19:36:23 #106
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63137616
succes, welke regio zoek je een leuke sauna?
pi_63144024
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:36 schreef Grumpey het volgende:
succes, welke regio zoek je een leuke sauna?
groningen natuurlijk

en volgens mij is er maar eentje: die op de grote markt
blub blub
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:46:32 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63144246
Niet per se in Groningen, hoor . Eerder Utrecht of Noord- of Zuid-Holland .
Niet meer actief op Fok!
pi_63147542
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:46 schreef Viking84 het volgende:
Niet per se in Groningen, hoor . Eerder Utrecht of Noord- of Zuid-Holland .
ga je dan even heen en weer van groningen naar zuid holland voor eens saunabezoekje?
blub blub
pi_63148248
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:21 schreef nielsgeode het volgende:
Ik wil binnenkort ook weer eens naar een sauna toe, ben er jaren niet geweest maar heb een probleempje. Mijn bril heeft plastic glazen die niet sauna-proof zijn (de coating smelt bleek bij een praktijktest) en gezien mijn sterkte (-12 met cilinder) kan ik echt niet zonder bril, ik loop dan alles en iedereen omver omdat ik geen biet zie

Iemand hier ook ervaring mee? Owja, lenzen is geen optie.
Inmiddels vast al gezegd: bij de ingang van de (droge) sauna zijn er meestal brillenbakjes. Daar leg ik altijd mijn bril in. Daardoor kun je in de sauna gaan zitten, zonder bril. En buiten de droge sauna heb je dan je bril op.
Verder heb ik een touwtje aan mijn bril, zodat ik met bril kan zwemmen.

Edit: heb ik zelf dus al eens gemeld!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63148428
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:46 schreef Viking84 het volgende:
Niet per se in Groningen, hoor . Eerder Utrecht of Noord- of Zuid-Holland .
Zoals de eigenaar van Thermen Nijmegen zei: "Dan willen mensen in Nijmegen vermijden dat ze elkaar tegenkomen, maar dan komen ze elkaar tegen in Neder-Asselt of Oss."
Zie: http://www.saunagids.nl/zoeken-vinden/

Ik heb geen ervaring met Hollandse sauna's, afgezien van Elysium.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 12 november 2008 @ 10:44:30 #112
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63152652
noord-holland: sauna ridderode in Haarlem (topper) weesp (goed)
zuid-holland: elysium (leuk als je van druk en massaal houdt)

Maar zoals je merkt ben ik nogal fan van die in Haarlem
  woensdag 12 november 2008 @ 10:45:12 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63152680
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:44 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

ga je dan even heen en weer van groningen naar zuid holland voor eens saunabezoekje?
Ik vertoef regelmatig in dat deel vh land en dan ga ik met iemand die in die regio woont .
Niet meer actief op Fok!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 november 2008 @ 12:30:16 #114
163650 Greys
pi_63155514
Viking, www.centredulac.nl te Pijnacker. Niet te massaal en groot, toch veel faciliteiten.
Nee, ik heb geen aandelen. Ik ben er een paar keer geweest en het beviel me tot nu toe beter dan welke sauna dan ook. En je kunt het Conleche ook vragen, die was mee namelijk
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63164531
quote:
Op woensdag 12 november 2008 10:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vertoef regelmatig in dat deel vh land en dan ga ik met iemand die in die regio woont .
ah
ik dacht al, ben je zó bang je studiegenoten tegen te komen
blub blub
pi_63376196
Van de week voor het eerst met een vriendin naar de sauna geweest. Eentje waar ik ook wel eens sex mee heb. Moet zeggen dat ik het voor het eerst echt lastig had. Normaal ga ik met een maat en is het geen probleem om geen groeistulpen te krijgen. Maar dat was nu dus wel lastig.

"Zullen we weer een sauna pakken"
"Nou, nee, ik blijf hier nog even in het zwembad tegen de muur aan staan"
  donderdag 20 november 2008 @ 16:48:06 #117
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63378247
komend weekend naar sauna Ridderkerk....iemand bekend met die sauna toevallig?
pi_63380124
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:48 schreef Grumpey het volgende:
komend weekend naar sauna Ridderkerk....iemand bekend met die sauna toevallig?
Een linkje naar mijn review van sauna Ridderkerk op fok: De Link
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 20 november 2008 @ 23:14:53 #119
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63390279
ah dank....dat wordt niets bijzonders dus.....ach, was toch gratis kaartje, scheelt weer

Volgende keer weer een topper
pi_63392488
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:44 schreef stbabylon het volgende:
Van de week voor het eerst met een vriendin naar de sauna geweest. Eentje waar ik ook wel eens sex mee heb. Moet zeggen dat ik het voor het eerst echt lastig had. Normaal ga ik met een maat en is het geen probleem om geen groeistulpen te krijgen. Maar dat was nu dus wel lastig.

"Zullen we weer een sauna pakken"
"Nou, nee, ik blijf hier nog even in het zwembad tegen de muur aan staan"
Wat is voor mannen nou wel of niet een probleem, is een leuke vraag.
Ik ga naar de sauna met een leuke vriendin, waar ik niet mee vrij. Ik ben haar type niet en 23 jaar ouder en, hoewel ik haar een leuke meid vind, zie ik mezelf niet met haar vrijen.
Naar haar kijken is voor mij geen probleem (voor haar wel: ze wordt verlegen). Maar toen ze een keer vriendschappelijk mijn haar waste, werd het me moeilijk. En we hebben, na enige strubbelingen, een manier van scrubben afgesproken. En toen ik de eerste keer haar arm scrubde, had ik het moeilijk.
In beide gevallen realiseerde ik me, hoe lief ik haar vind. Niet sexueel, maar een lieve, leuke meid. Dat ik graag open voor haar wil zijn, gekend wil worden.

Wel een heel leuk antwoord: "Nou nee, ik blijf nog even staan." Heb je het later nog uitgelegd? Met uitleg?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63394709
Als ik het zo zeg, heeft ze het meteen door
  maandag 24 november 2008 @ 13:05:37 #122
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63475785
Je review was helemaal goed omschreven Isabeau. Thermen Ridderkerk is een kleine sauna met een bonte verzameling aan stijlen (en teveel systeemplafondetjes) waarbij geen enkele keer het wow-gevoel naar voren komt. Eigenlijk alleen maar: "he, wat jammer dat ze dat zo hebben ingericht". Overigens niks ten nadele van het personeel, dat was gewoon top en zoals het hoort. Het probleem zit hem in de faciliteiten, de aankleding, het gevoel van opgeslotenheid en eigenlijk het gebrek aan beleving, hoe vaag dat woord ook is. Een 6 als cijfer geeft het geheel goed weer.

Daarnaast vind ik het, los van deze sauna, gewoon jammer dat turkse stoombaden in nederland altijd zo lauw staan afgesteld. Waarom zie je nou nooit een turks stoombad op 70 graden ipv de eeuwige 50 graden? Sauna's te over, maar variatie in stoombaden is er niet
pi_63479235
Fijn dat je er iets aan hebt gehad. Grumpey en ik begrijp precies wat je bedoelt met dat 'gevoel van opgeslotenheid'. Personeel was er idd allervriendelijkst, ook belangrijk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 24 november 2008 @ 16:56:11 #124
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63482197
Ik was 'm kwijt, even een tvptje
Wilde naar Elysium gaan maar er was een brand geweest dus een deel was gesloten, ik wacht wel ff tot volgend jaar en tot alles weer een beetje op orde is, anders is het zo bizar druk..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63482763
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:56 schreef Enfermera het volgende:
Ik was 'm kwijt, even een tvptje
Wilde naar Elysium gaan maar er was een brand geweest dus een deel was gesloten, ik wacht wel ff tot volgend jaar en tot alles weer een beetje op orde is, anders is het zo bizar druk..
Volgens mij is inmiddels alles wel weer open wat door de brand verwoest was. Alleen een klein stukje wordt nu bij de ( nog niet geopende ) hammam getrokken en bestaat nu dus niet meer.
De hele entree is vernieuwd, er zijn nieuwe douches en een nieuw restaurant. In december komt er nog een nieuwe sauna bij, een grote, speciaal voor opgietingen.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  maandag 24 november 2008 @ 17:26:11 #126
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63482994
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:17 schreef Jurk het volgende:

[..]

Volgens mij is inmiddels alles wel weer open wat door de brand verwoest was. Alleen een klein stukje wordt nu bij de ( nog niet geopende ) hammam getrokken en bestaat nu dus niet meer.
De hele entree is vernieuwd, er zijn nieuwe douches en een nieuw restaurant. In december komt er nog een nieuwe sauna bij, een grote, speciaal voor opgietingen.
Oh echt! Beter. Das wel mooi.. Ben benieuwd. Mja denk dak sowieso beter doordeweeks kan gaan, op vrijdag is het sowieso gewoon veel te druk, laatst wilde ik erheen met een vriendin en er was gewoone en wachttijd van 2,5 uur.. laat maar dan.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:56:25 #127
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63505767
Onbegrijpelijk dat Elysium.
Het is er druk, er is geen systeem voor reserveringen, het is er druk, het is onoverzichtelijk en het is er druk.

Ik ga er zelf niet meer heen, daarvoor zijn andere sauna's, met dezelfde hoeveelheid faciliteiten, echt gewoon een stap vooruit. sauna's met een normaal reserveringssysteem, een overzichtelijke tuin en een hanteerbaar maximum aan aantal mensen
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:14:54 #128
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63506287
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:56 schreef Grumpey het volgende:
Onbegrijpelijk dat Elysium.
Het is er druk, er is geen systeem voor reserveringen, het is er druk, het is onoverzichtelijk en het is er druk.

Ik ga er zelf niet meer heen, daarvoor zijn andere sauna's, met dezelfde hoeveelheid faciliteiten, echt gewoon een stap vooruit. sauna's met een normaal reserveringssysteem, een overzichtelijke tuin en een hanteerbaar maximum aan aantal mensen
Ik vind het idd ook raar dat je niet kan reserveren voor het sauna-gedeelte. Heb jij toevallig nog leuke sauna's in de randstad? Kan ik die ook 's uitproberen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63513228
heeft iemand ervaringen met "het friese woud"? ik kon zo 1-2-3 niks vinden
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63519400
Gewoon: http://www.saunahetfriesewoud.nl/
en via http://www.saunagids.nl/
kunje heel veel sauna's vinden.
Daar staan per sauna ook beoordelingen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63523000
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:08 schreef simmu het volgende:
heeft iemand ervaringen met "het friese woud"? ik kon zo 1-2-3 niks vinden
Jazeker. Ben er vorig jaar 'ns geweest met m'n moeder, zus en schoonzus.

Wat ik zo op kan noemen is: leuke sauna, goede kaart, vriendelijk personeel.
Binnen is een 'hokje' (een sauna) waar je niet kunt liggen, maar gewoon moet zitten. Is een soort opwarmsauna. Verder is binnen ook een groot verwarmd zwembad. Buiten is ook nog een sauna (een best hete) en daarnaast een onverwarmd zwembad.
Verder weet ik 't zo even niet...

Maar Simmu, ik weet niet waar je precies woont? In Linde (onder Hoogeveen) zit ook een heel fijne sauna, genaamd de Linderbrink, ik zie dat ie tegenwoordig Thermen Holiday heet.
pi_63527133
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:57 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Maar Simmu, ik weet niet waar je precies woont? In Linde (onder Hoogeveen) zit ook een heel fijne sauna, genaamd de Linderbrink, ik zie dat ie tegenwoordig Thermen Holiday heet.
Die kan ik ook aanbevelen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63528889
we wonen net een week nu in diever
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63529771
Thermen Holiday is idd een aanrader ja

Wij hebben trouwens al zoveel Optimel-punten dat we al 2 weekendjes weg kunnen en iets van 4 keer naar de sauna, met arrangement Jammer alleen dat het van 10 december-15 januari niet geldig is, we zijn allebei vrij in de kerstvakantie nl.
  woensdag 26 november 2008 @ 11:52:13 #135
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63532433
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:14 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik vind het idd ook raar dat je niet kan reserveren voor het sauna-gedeelte. Heb jij toevallig nog leuke sauna's in de randstad? Kan ik die ook 's uitproberen.
absolute topper in mijn ogen is thermen ridderrhode in Santpoort-Zuid (bij Haarlem). Het blinkt echt uit in sfeer en rust, bekijk hun website maar
pi_63551873
In januari ga ik naar de Veluwse bron. Ik ben erg benieuwd. Iemand hier al geweest? We gaan voor een lekker luxe dagje, met hotstone massage en gezichtsbehandeling. Ik ben nu al aan het aftellen...
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  woensdag 26 november 2008 @ 23:40:28 #137
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63552136
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:52 schreef Grumpey het volgende:

[..]

absolute topper in mijn ogen is thermen ridderrhode in Santpoort-Zuid (bij Haarlem). Het blinkt echt uit in sfeer en rust, bekijk hun website maar
Thanks! Ik ga 's kijken
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:14:45 #138
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63607831
Mooie omgeving ook bij Ridderrode!
Ik krijg door dit topic weer helemaal zin om eens naar de sauna te gaan.
Zijn jullie nooit bang dat als je naar een sauna in je eigen regio gaat, je dan bekende gaat tegenkomen (ik weet het, ben preuts)
Lekker douchen!
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:19:54 #139
63722 z80
I fink you freaky
pi_63607993
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:14 schreef sjak het volgende:
Mooie omgeving ook bij Ridderrode!
Ik krijg door dit topic weer helemaal zin om eens naar de sauna te gaan.
Zijn jullie nooit bang dat als je naar een sauna in je eigen regio gaat, je dan bekende gaat tegenkomen (ik weet het, ben preuts)
nee niet bepaald.
zo ben ik een keer mijn tante tegen ge komen in de sauna.
wat maakt het uit, er wordt na het sauna bezoek echt niet geroddeld over je "maten".
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_63608446
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:14 schreef sjak het volgende:
Mooie omgeving ook bij Ridderrode!
Ik krijg door dit topic weer helemaal zin om eens naar de sauna te gaan.
Zijn jullie nooit bang dat als je naar een sauna in je eigen regio gaat, je dan bekende gaat tegenkomen (ik weet het, ben preuts)
Die ander is ook naakt En ik ben helemaaaaal niet preuts, dus het maakt me niets uit. Als tiener in de sauna het tegenkomen van een leraar Nederlands overleeft, dus ik heb het ergste wel gehad
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63609036
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:19 schreef z80 het volgende:

[..]

nee niet bepaald.
zo ben ik een keer mijn tante tegen ge komen in de sauna.
wat maakt het uit, er wordt na het sauna bezoek echt niet geroddeld over je "maten".
Nou, ik kwam een keer mijn buurman tegen in de sauna, en ik weet zeker dat hij "de dikke tetten van de buuf" toch even met de andere buurman over de schutting besproken heeft . Niet dat het me wat kan schelen, hoor.
Ik vond het geen probleem om een bekende tegen te komen, moest er eigenlijk wel een beetje om lachen.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_63610958
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die ander is ook naakt En ik ben helemaaaaal niet preuts, dus het maakt me niets uit. Als tiener in de sauna het tegenkomen van een leraar Nederlands overleeft, dus ik heb het ergste wel gehad
Dan lijkt "overleeft" me inderdaad erger dan de naaktheid.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63611031
Ik hoorde van diverse saunaeigenaren inderdaad, dat de lokale bevolking gedeeltelijk de eigen sauna mijdt. Maar, zoals een van hen zei: "Dan komen ze elkaar bij de collega verderop tegen."
En ach, wat maakt het uit: iedereen is naakt en iedereen heeft gebreken of niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63614863
Wat ik merk is dat eigenlijk bijna iedereen wel kijkt, maar dat niemand be- of veroordeeld. Het is meer kijken ter kennisgeving. Misschien is dat omdat ik een man ben en is het bij vrouwen wel vergelijken onderling, maar dat weet ik niet.
pi_63614867
Ik kijk eigenlijk zèlden....echt, kan me helemaal niets schelen hoe een ander er uit ziet. Of je moet opmerkelijk zijn, maar dan zou ik ook even naar je omkijken op straat
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63614900
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:52 schreef Grumpey het volgende:

[..]

absolute topper in mijn ogen is thermen ridderrhode in Santpoort-Zuid (bij Haarlem). Het blinkt echt uit in sfeer en rust, bekijk hun website maar
Hier zijn wij onlangs ook een keer geweest, en ik vond het het er inderdaad geweldig.

Voor degenen die in Brabant wonen: de sauna in Geldrop is errug goed
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63615497
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 08:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik kijk eigenlijk zèlden....echt, kan me helemaal niets schelen hoe een ander er uit ziet. Of je moet opmerkelijk zijn, maar dan zou ik ook even naar je omkijken op straat
Ook niet naar andere vrouwen?
pi_63615667
Nee, eigenlijk niet, echt niet! Ik ben er eerlijk gezegd ook helemaal niet in geinteresseerd. Maar misschien komt dat omdat ik vanaf kleuter af aan naar naturisten campings ben gegaan en al heel jong ook in de sauna kwam met mijn ouders.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63622956
Als ik met mijn saunavriendin naar de sauna ga, kijken we (blijkbaar) beiden wel wat rond, maar we bestuderen niet echt. Bij opvallende mensen maken we wel een opmerking tegen elkaar.
Een keer hoorde ik haar de adem inhouden en toen ik keek, begreep ik dat ook wel.
Maar meer ook niet, daar komen we ook niet voor.
En inderdaad: gewoon gekleed op straat doen we dat ook zo.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 29 november 2008 @ 18:43:55 #150
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63623144
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 10:55 schreef Isabeau het volgende:
Nee, eigenlijk niet, echt niet! Ik ben er eerlijk gezegd ook helemaal niet in geinteresseerd. Maar misschien komt dat omdat ik vanaf kleuter af aan naar naturisten campings ben gegaan en al heel jong ook in de sauna kwam met mijn ouders.
Hetzelfde hier, jarenlang naar naturistencampings gegaan en je weet eigenlijk niet beter dan hoe mensen naakt eruit zien. Het doet me eigenlijk niets al die naakte mensen om me heen, ik let er gewoon niet op.
pi_63623699
Het heeft ook niet met het naakt zijn te maken. In het dagelijks leven kijk je ook om je heen toch? Waarom zou het in de sauna anders zijn.
pi_63625413
Ik ben ooit mijn baas bij de sauna tegengekomen. Werkte er net een week. Ik geloof dat hij het vervelender vond dan ik. Verder kom ik wel vaker bekenden tegen. Gewoon even wat smalltalk en verder. Ik heb er niet zo'n probleem mee.

Rondkijken doe je niet echt. Alleen de extremen vallen je op, zoals je die ook in het dagelijks leven op straat opvallen. En dan vallen lelijke tatoeages me eerder op dan een vrouw met cup F hoor.
Zu hause ist alles besser
pi_63646256
Ik ken niet echt veel mensen, dus ben niet echt bang om bekenden tegen te komen in de sauna. En anders zou ik er geen probleem mee hebben.

Ik kijk heus wel naar de andere mensen, als er een lekker ding rondloopt, zeg ik dat heus wel tegen mn vriend, of als er idd iemand niet echt standaard uitziet, maken we daar ook wel een opmerking tegen elkaar over. Maar dat doe je ook gewoon als mensen kleren aan hebben. Ga niet uitgebreid lopen staren ofzo

De Optimel-actie is afgelopen, dus eens even kijken hoeveel punten we totaal hebben. Gaan sowieso 2 keer weekendje weg, en dan even kijken hoe we de rest van de punten gaan verdelen ( sauna bezoek met of zonder arrangement)
pi_63651572
Ik ben vorige week in Arcen geweest, in dat Thermaal bad geweest; geen aanrader.

De thermaal baden hebben een armoedige en gedateerde indruk op me gemaakt, met vieze rubber randjes e.d.

Het sauna gedeelte vond ik erg klein en om de dag compleet te maken heeft een of andere onverlaat mijn slippers gejat in het zwemgedeelte, hoe sneu kun je zijn!
pi_63672551
Sylvana, nog bedankt voor je uitgebreide verslag van de Thermen in Nijmegen!
Alleen wel ontzettend klote voor je, zo'n enge-mannetjes-ervaring erbij...
Ik heb alweer twee Optimel-kaarten vol en dacht er dus aan naar de Thermen in Nijmegen te gaan.
Ik ga dit samen doen met een vriendin die uit het Oosten komt (omgeving van Dieren), zelf kom ik uit Eindhoven.
Dus de tussenweg is waarschijnlijk het fijnste. We gaan dan daar het dag-arrangement doen.
Nogmaals bedankt Sylvana, denk dat we het de Thermen Nijmegen wordt! Heb er nu al zin in!
  maandag 1 december 2008 @ 17:50:31 #156
63722 z80
I fink you freaky
pi_63673739
Gister nog in Nijmegen geweest.
het was al weer ruim een jaar gelden dat ik daar was,
veel veranderd maar het was weer lekker.
alleen de rekening op het einde bevalt me nooit.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_63673790
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:04 schreef Ikook het volgende:
Sylvana, nog bedankt voor je uitgebreide verslag van de Thermen in Nijmegen!
Alleen wel ontzettend klote voor je, zo'n enge-mannetjes-ervaring erbij...
Ik heb alweer twee Optimel-kaarten vol en dacht er dus aan naar de Thermen in Nijmegen te gaan.
Ik ga dit samen doen met een vriendin die uit het Oosten komt (omgeving van Dieren), zelf kom ik uit Eindhoven.
Dus de tussenweg is waarschijnlijk het fijnste. We gaan dan daar het dag-arrangement doen.
Nogmaals bedankt Sylvana, denk dat we het de Thermen Nijmegen wordt! Heb er nu al zin in!
Graag gedaan hoor Hou je er rekening mee dat die optimel kaarten niet geldig zijn van 10 december tot 15 januari?

Veel plezier iig
pi_63679487
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:52 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor Hou je er rekening mee dat die optimel kaarten niet geldig zijn van 10 december tot 15 januari?

Veel plezier iig
Goed dat je het even zegt....had er nog niet naar gekeken maar had van voorgaande jaren in gedachten dat het alleen de kerstvakantie zou zijn! Maar nogmaals bedankt in ieder geval
pi_63683084
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:44 schreef Nordic_Blue het volgende:
Ik ben vorige week in Arcen geweest, in dat Thermaal bad geweest; geen aanrader.

De thermaal baden hebben een armoedige en gedateerde indruk op me gemaakt, met vieze rubber randjes e.d.

Het sauna gedeelte vond ik erg klein en om de dag compleet te maken heeft een of andere onverlaat mijn slippers gejat in het zwemgedeelte, hoe sneu kun je zijn!
Ah, dat is vast een vergissing. Ik heb, zonder bril, wel eens geprobeerd verkeerde slippers aan te doen. Gelukkig kwam de eigenaar me vragen om ze met rust te laten.
Tegenwoordig heb ik heel opvallende slippers, die raak ik niet kwijt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63777478
ik zoek een hamam waar de vrouw door een mannelijke masseur wordt behandeld.
reden, niet elke vrouw vind het fijn om door een vrouw aangeraakt te worden.
zijn er sauna, beauty centra of andere serieuze gelegenheden waar de vrouw een keuze kan en mag maken.

groet dezoeker
pi_63777596
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:36 schreef dezoeker het volgende:
ik zoek een hamam waar de vrouw door een mannelijke masseur wordt behandeld.
reden, niet elke vrouw vind het fijn om door een vrouw aangeraakt te worden.
zijn er sauna, beauty centra of andere serieuze gelegenheden waar de vrouw een keuze kan en mag maken.

groet dezoeker
Bij Thermen Nijmegen heb je ook mannen die het doen, dus denk dat je dat dan wel kunt aangeven daar.
pi_63777627
Dinsdag voor het eerst in de Veluwse Bron geweest. Nu heb ik eigenlijk alleen Zwaluwhoeve als vergelijkingsmateriaal. Maar vanaf nu ga ik dus naar de VB en niet meer naar de ZH. Veel groter, veel mooier, veel ruimer, veel moderner, veel schoner, veel uitgebreider, veel rustiger, veel gezelliger. Een aanrader voor iedereen.
pi_63781058
Zo, de optimelpunten zijn allemaal verzameld en opgeplakt, en we hebben er 38 Dus 1 weekendje weg en 4 keer sauna+ arrangement Dus dat wordt begin volgend jaar minimaal 1x per maand naar de sauna
pi_63786785
Ik vind de arrangement een beetje jammer, zonnebank hoeft van mij niet en die massagestoel vind ik een beetje geldverspilling, doe mij maar een normale massage . En workshops volgen ben ik helemaal niet van plan.

Dus dat wordt gewoon heel vaak naar de sauna
Klussen deel 1 en 2
pi_63821339
Bij sommigen kun je ook een gewone behandeling krijgen hoor

- Behandeling waarbij (± 25 minuten), keuze uit lichaamsmassage- / gezichtsbehandeling of vergelijkend aanbod

Bijvoorbeeld bij thermen Nijmegen kun je ook

# Behandeling waarbij keuze uit kruidenstempelmassage of hot stone massage

krijgen
pi_63829900
Ok dat is dan weer fijn, maar ik ga naar de sauna om te relaxen en 2 uur heen en 2 uur terug reizen vind ik juist het tegenovergestelde . Schiedam is wel slechts 30 minuten met het OV maar daar zijn alleen nutteloze (in mijn ogen) behandelingen inbegrepen.
Klussen deel 1 en 2
pi_63919120
Weet iemand hoe druk het in het weekend is in Carolus Thermen in Aken? Het leek me wel leuk om dit weekend met mijn vriendin naar Aken te gaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_63920884
Dit weekend sauna (ja, non opmerking, maar ik heb er zo'n zin in!! )
Ik wilde een keer zo'n floating cabine proberen, heeft iemand daar ervaring mee? Is dat leuk?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 11 december 2008 @ 17:46:41 #169
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63938475
zo'n floating cabine is een hoop onzin, beetje liggen op water. Vergelijkbaar met een leuk zoutwaterbad alleen dan met wat prietpraat eromheen. Tenminste, als het overeenkomt met hoe ik heb ooit heb meegemaakt: namelijk dat je je partners zijn hielen moest vastpakken en over het water moest trekken met onderwatermuziek.

Sorry, niet mijn ding.
pi_63950375
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:46 schreef Grumpey het volgende:
zo'n floating cabine is een hoop onzin, beetje liggen op water. Vergelijkbaar met een leuk zoutwaterbad alleen dan met wat prietpraat eromheen. Tenminste, als het overeenkomt met hoe ik heb ooit heb meegemaakt: namelijk dat je je partners zijn hielen moest vastpakken en over het water moest trekken met onderwatermuziek.

Sorry, niet mijn ding.
huh? je ligt er toch helemaal alleen in?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:44:54 #171
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_63954033
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

huh? je ligt er toch helemaal alleen in?
Volgens mij wel, het is toch juist de bedoeling dat je afgesloten bent van alle prikkelingen?
Het zou voor mij niks zijn, ben nogal claustrofobisch aangelegd .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:31:52 #172
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63964558
oh, misschien heb ik het niet op de juiste manier meegemaakt, zou goed kunnen hoor
In dat geval: heb niks gezegd, en zal het zelf ook nog eens uitproberen
pi_64035444
Volgende week dinsdag gaan we naar de Veluwse Bron

In de Stentor stond een bon voor een kennismakings-arrangement, inclusief rhassoul-behandeling

Arrangement is eigenlijk van 10-18 uur, maar voor 7.50 extra kun je bijboeken tot 23.30 uur. Dat gaan we ook wel doen, is zo groot daar. Volgens mij red je het nog niet eens om alles te doen als je van 10 tot 23.30 uur gaat.

Maar goed, heb er nu al zin in
pi_64042632
Ja, dat is wel leuk, als die aankondigingen. Maar komen er ook nog eens verhalen hoe het geweest is?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64042787
ik ben altijd trouw met verslagen na afloop hoor, dus volgende week staat er hier wel een verslag ( of een linkje naar het verslag op mn weblog)

edit: en 5 december heeft iemand al kort gepost hoe de Veluwse Bron was.
  maandag 15 december 2008 @ 22:38:46 #176
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_64044048
Ik post ook altijd hoe het was, alleen de eerstvolgende keer laat even op zich wachten...

overigens grote kans dit sauna Deco gaat worden, in hartje grachtengordel Amsterdam.
pi_64208780
in het kader van niet geschoten is altijd mis;
iemand plannen om dinsdag naar elysium te gaan?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_64246373
Nee sorry Mirjam niet naar Elysium een dinsdag

Trouwens ben paar weken terug in Thermen in Roosendaal geweest, hier klein verslagje!

Binnenkomst was beetje kil maar goed ieder zijn manier zullen we maar denken, na de sleutel te hebben gekregen van ons kastje, naar de iets te kleine verkleedruimte gegaan. Die had van mij wel iets ruimer mogen zijn maar oke we gaan voor de sauna en niet voor de kleedruimte natuurlijk!

We werden ontvangen met koffie met heerlijke appeltaart, tjonge wat een begin dachten we al! Gezellige plek ook om lekker bakje koffie of wat dan ook te drinken....

Hierna de sauna in, lekker ruime douche en toen maar kiezen welke zouden we beginnen, we kozen toch voor de lichtsauna lekker rustig nog 's ochtends dus kwam mooi uit......
Na paar rondjes gedaan te hebben en lekker kunnen zwemmen in ruim zwembad, bubbelbad was niet echt groot en je moest een trapje op om er in te gaan dus ja als je er dan in zat en er kwam iemand bij dan keek je wel recht in iemand zijn kruis maar goed dat mag de pret niet drukken.

De lunch die erbij zat was heerlijk wat een salade heerlijk gewoon ........ evenals de hotstone die ik had geboekt heerlijk hoor...

Al bij al een sauna die is aan te raden hoor gezellige sfeer hoor!!!!

In januari of februari gaan we gewoon nog een keer, avond eten was niet veel maar wel lekker
Het was best druk maar je kon nog genoeg doen, ook buitensauna's en dergelijke niet zo luxe als zwaluwhoeve maar goed het scheelt ook qua prijs denk ik hee....

Fijne feestdagen
pi_64246561
Geen Zwaluwhoeve meer voor mij. Sinds ik bij de Veluwse Bron ben geweest, heb ik geen zin meer in de fabriek Zwaluwhoeve.
  maandag 22 december 2008 @ 15:27:13 #180
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_64246716
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:22 schreef stbabylon het volgende:
Geen Zwaluwhoeve meer voor mij. Sinds ik bij de Veluwse Bron ben geweest, heb ik geen zin meer in de fabriek Zwaluwhoeve.
Dat heb ik sinds ik bij Thermen Bussloo ben geweest. De Zwaluwhoeve heeft voor mij ook helemaal afgedaan.
Ben ook erg benieuwd naar de Veluwse Bron; als we weer gaan wordt dat de volgende sauna die we gaan bezoeken!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_64249876
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:22 schreef stbabylon het volgende:
Geen Zwaluwhoeve meer voor mij. Sinds ik bij de Veluwse Bron ben geweest, heb ik geen zin meer in de fabriek Zwaluwhoeve.
Mijn eerste keer Zwaluwhoeve was zalig, prachtig weer en heerlijke dag gehad.

Vorige weekend ook naar de Zwaluwhoeve geweest en het was enorm druk! Dit keer ging uiteraard niemand buiten liggen, maar omdat bijna iedereen binnen bleef viel de drukte wel op. Toen ik samen met een vriendin ergens wilde relaxen konden we aanvankelijk nergens een plekje vinden om even rustig te liggen of zitten. Ook het buffet viel deze keer tegen tov de vorige keer, het smaakte veel meer naar gaarkeuken.

Het was absoluut een toffe dag (hey, er gingen alleen toffe meiden mee), maar ik denk niet dat ik de Zwaluwhoeve de beste sauna in Nederland vind.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64250504
Wat ik jammer vond bij de Zwaluwhoeve was de kleedruimte, doordat het zo druk was had je nauwelijks ruimte om je om te kleden, en sommige sauna's zaten overvol, dat was ook wel jammer..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64250563
ik heb hier een boekje van de veluwse bron liggen, daar wil ik zéker heen!
ziet er goed uit

en bussloo was
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_64323866
Verslag Veluwse Bron

Korte versie:

WOW

Lange versie:

Gisteren zijn Peter en ik naar de Veluwse Bron geweest. Dit is een nieuwe sauna bij Epe, die sinds 11 juli open is. Het saunacomplex is echt supergroot, het totale terrein is 21 hectare en er zijn echt heel veel faciliteiten. In de Stentor stond pas een bon voor een kennismakingsarrangement, dus daar hebben we gebruik van gemaakt. Om kwart over 10 kwamen we aan en nadat we ingecheckt hadden, hebben we eerst een (gratis) kopje koffie en thee gedronken. Daarna hebben we ons omgekleed in de zeer ruime en mooie kleedruimte. Het waren dubbele lockers, voor 2 personen was er ruimte genoeg om je spullen op te ruimen. Daarna kregen we een rondleiding. Het saunacomplex binnen bestaat uit 3 verdiepingen en dan heb je buiten nog heel veel faciliteiten. Aangezien het buiten niet erg warm is in deze tijd van het jaar, besloten we om deze keer vooral de binnenfaciliteiten te bezoeken. Eerst hebben we lekker gescrubd, in het stoombad en in het kruidenbad gezeten. Daarna was het tijd voor de lunch. We namen allebei een broodje met warme beenham, waar ook nog een salade bij zat en het smaakte echt superlekker. De bediening was erg snel, alleen kreeg ik een veelgranenbroodje in plaats van een wit broodje, maar dat merkte ze zelf al op toen ze bij ons kwam en toen werd het snel omgeruild.

Na het eten gingen we de eerste sauna in. Dit was de 70 graden Finse sauna. Ik vond het in deze sauna goed uit te houden, het was een lekkere opwarmer. Alleen liepen er wel steeds veel mensen in en uit, waardoor het steeds weer wat afkoelde, dus dat was wat minder prettig. Het was vandaag ook opgietingsdag, elk uur was er een opgieting. Om 2 uur gingen we dus naar een sauna buiten waar de opgietingen waren. Dit keer was er een opgieting met Hindoestaanse muziek. De sauna was erg groot, er konden echt veel mensen in en het zat ook helemaal vol. De opgieting was goed te doen en erg lekker.

Na de opgieting gingen we in de haardsauna, maar dat was niet echt een succes. Deze was erg heet en we hielden het er dus niet erg lang in vol. Toen zijn we nog maar in de panoramasauna gaan zitten, vanwaar je een mooi uitzicht hebt over het meer en over het buitenterrein. Om 4 uur gingen we weer naar een opgieting, dit keer met als thema "kroegentocht" Er werden allemaal kroegennummers van bijvoorbeeld Jan Smit en Blof gespeeld. Erg gezellig dus.

Na deze opgieting was het tijd voor de Rasulbehandeling. We moesten in een speciale ruimte gaan zitten en kregen daar een bakje met klei. Daar moesten we onszelf mee insmeren. Nadat we dat gedaan hadden, kwam er allemaal stoom in de ruimte en hebben we dus een kwartier in het stoombad gezeten. Daarna sprongen er douches aan en kon je alles weer afspoelen. Ik krijg er altijd een erg zacht huidje van, dus ik vind het wel lekker. Peter merkte weinig verschil, dus voor hem hoefde het niet nog eens. Wat wel minder fijn was, dat er steeds mensen binnenkwamen die te laat waren. Officieel moest je 10 minuten voor aanvang aanwezig zijn en toen waren we met zn vieren. Maar er kwamen steeds meer mensen bij, sommigen pas toen de stoom al aan was en uiteindelijk zaten we met iets van 16 man.

Na de rasulbehandeling gingen we eten. Hier was enige verwarring over, aangezien bij ons arrangement eigenlijk een plategerecht hoorde. Ons arrangement duurde eigenlijk tot 18 uur, maar wij hadden voor 7.50 euro extra tot 23.30 uur bijgeboekt. Hierdoor kregen we ook een dinerbuffetkaartje, maar daar was dus wat verwarring over. Uiteindelijk kregen we dus een tafeltje toegewezen en hebben we heerlijk van het buffet gebruik gemaakt. Eerst lekker salade met brood vooraf gegeten en ik had als hoofdgerecht 2 kleine varkenshaasjes met aardappeltjes en verschillende groenten en Peter had een varkenshaasje en een stuk zalm. Het eten was echt heerlijk, goed warm ook en de schalen werden steeds goed op tijd verwisseld, zodat er geen lege schalen stonden. Je kon zoveel eten als je wilde, maar na 1 keer hadden we allebei wel genoeg gehad. Peter heeft nog hazelnootijs gegeten als dessert en ik heb gewoon een kopje thee genomen.

Om 8 uur gingen we naar de laatste opgieting, dit keer met als thema Kerst. Het was voor het eerst dat er een opgietingsdag was en om te vieren dat het allemaal zo goed verlopen was, waren bij deze opgieting alle opgiet-medewerkers aanwezig. Er stonden dus iets van 10 medewerkers in de sauna en allemaal hielpen ze dus met het opgieten en met het wapperen van de handdoeken. En ondertussen de grootste lol natuurlijk, dus het was erg gezellig. Alleen op een gegeven moment vloog van 1 medewerker de kerstmuts met belletjes af en zo'n belletje kwam precies op mijn schouder terecht, erg pijnlijk en ik heb er de rest van de avond nog wel last van gehad. Na de opgieting kon je gluhwein drinken, maar daar hou ik niet zo van, dus dat heb ik overgeslagen.

Daarna hebben we nog buiten in de zoutsteengrot gelegen, wat echt superlekker was. Ik had daar wel 2 uur in kunnen liggen denk ik. Daarna ook nog buiten in de houtgestookte sauna geweest, van 95 graden en ook hier kon ik het best goed lang in volhouden, ondanks de hoge temperatuur. We hebben ook nog in het zoutwaterbad gelegen, waar je dus heel goed in kunt drijven en dat was echt een aparte ervaring, maar wel erg lekker.

We hebben dus heel veel verschillende sauna's gehad, maar nog lang niet alles. Binnen hebben we alle sauna's gehad, behalve de 90 graden Finse sauna en buiten hebben we nog lang niet alles gehad, maar dat komt de volgende keer wel als het wat mooier weer is. Tussen de sauna's door natuurlijk steeds lekker in de stoombaden, kruidenbaden, zwembaden en bubbelbaden geweest om weer lekker bij te komen van de sauna's.

Het was dus echt een geweldige dag, heel veel faciliteiten, goed eten, snelle en goede bediening, goede hygiëne en ondanks dat het zo;'n groot complex is en er zoveel mensen in kunnen, heb je helemaal geen last van de drukte, hoef je nergens te wachten, zit je soms gewoon met zn 2en in een sauna of bad en was het ondanks de drukte dus gewoon heerlijk rustig ontspannen. We hebben dus echt een heerlijke dag gehad en het is echt een aanrader!

Owja, toen we weggingen kregen we nog een hele mooie tas als presentje, die we zeker vaak zullen gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 24-12-2008 15:29:33 ]
pi_64341619


Je bent wel actief bezig geweest, trouwens: ik tel 5 sauna's, waaronder 2 opgietingen. Mijn respect, wij doen er meestal maar 3.

[ Bericht 26% gewijzigd door Kees22 op 24-12-2008 22:46:26 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64342155
Als ik met een vriend ga 's avonds, doen we er met gemak 5 of 6 eigenlijk... En dat is in 5 uur.
pi_64354478
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:41 schreef Kees22 het volgende:


Je bent wel actief bezig geweest, trouwens: ik tel 5 sauna's, waaronder 2 opgietingen. Mijn respect, wij doen er meestal maar 3.
Dan kun je niet tellen, want we hebben 3 opgietingen gedaan, om 2 uur, om 4 uur en om 8 uur En kom er achter dat ik nog 1 sauna ben vergeten, want 's avonds zijn we voor de 2e keer in de 70 graden Finse sauna binnen geweest

We zijn dinsdag van half 11 tot 23 uur geweest, dus in die tijd kun je ook wel een heleboel doen natuurlijk. We doen net als stbabylon zo'n 1 saunaronde in het uur gemiddeld
pi_64367714
quote:
Op donderdag 25 december 2008 13:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dan kun je niet tellen, want we hebben 3 opgietingen gedaan, om 2 uur, om 4 uur en om 8 uur En kom er achter dat ik nog 1 sauna ben vergeten, want 's avonds zijn we voor de 2e keer in de 70 graden Finse sauna binnen geweest

We zijn dinsdag van half 11 tot 23 uur geweest, dus in die tijd kun je ook wel een heleboel doen natuurlijk. We doen net als stbabylon zo'n 1 saunaronde in het uur gemiddeld
Je hebt gelijk. Ik las eerst je stuk en ging dat later eens vluchtig tellen.
Dan ben je dus echt bijna alleen bezig met de sauna.
Ik zal eens overleggen met mijn maatje, of wij dat ook willen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64371292
wij gaan binnenkort ook naar de veluwse bron. dan ook een review van de kinderopvang die erbij zit
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64396086
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 01:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik las eerst je stuk en ging dat later eens vluchtig tellen.
Dan ben je dus echt bijna alleen bezig met de sauna.
Ik zal eens overleggen met mijn maatje, of wij dat ook willen.
Dat valt echt wel mee hoor, in een uur doe je dan 10-15 minuten sauna en dan nog 45-50 minuten bubbelen, zwemmen, stoombad en dergelijke. Wij vinden het best leuk om ff te zwemmen of in het bubbelbad te zitten ofzo, maar geen uren. Wij gaan ook nooit naar een rustruimte ofzo, alleen na het eten blijven we meestal ff wat langer zitten. Als je zowat 12 uur naar een sauna gaat en er dan maar 3 doet, vind ik dat gewoon zonde van het geld. Je komt tenslotte voor de sauna's neem ik aan.

Wat doen jullie dan de hele dag? Echt uren in de rustruimte liggen ofzo?
pi_64396221
Morgen naar Bleiswijk . Ben echt blij dat ik een auto heb, met OV zou ik het nooit proberen

Wij weten alleen nog niet precies met hoeveel wij gaan, dus hoop dat het vanavond nog mogelijk is om voor morgen te reserveren.
Klussen deel 1 en 2
pi_64414409
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 11:46 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat valt echt wel mee hoor, in een uur doe je dan 10-15 minuten sauna en dan nog 45-50 minuten bubbelen, zwemmen, stoombad en dergelijke. Wij vinden het best leuk om ff te zwemmen of in het bubbelbad te zitten ofzo, maar geen uren. Wij gaan ook nooit naar een rustruimte ofzo, alleen na het eten blijven we meestal ff wat langer zitten. Als je zowat 12 uur naar een sauna gaat en er dan maar 3 doet, vind ik dat gewoon zonde van het geld. Je komt tenslotte voor de sauna's neem ik aan.

Wat doen jullie dan de hele dag? Echt uren in de rustruimte liggen ofzo?
Goede vraag.
Ik ga zelf vooral voor het gevoel van luxe en warmte en om het gezelschap van mijn maatje. Voor haar is de sauna met hitte en afkoeling belangrijker dan voor mij: zij gaat ook naar de sauna in de sportschool.
Tegenwoordig kijken we even rond (als de sauna nieuw is voor ons), dan doen we een sauna, dan afkoelen en wat bubbelen of zwemmen en inderdaad uitrusten in de stoelen buiten of binnen. Vaste prik is een spelletje Machiavelli en een portie bitterballen.
Wij beschouwen een stoombad trouwens ook als een sauna, maar misschien is dat niet nodig.
Ik zal eens met haar overleggen en/of haar op deze draad wijzen.
Want inderdaad: een dagje sauna kost ons per persoon tegen de EUR 40 en dat is voor beiden toch wel een hele hap.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64416292
40 euro per persoon? Eten jullie dan niet in de sauna? Hoe lang blijven jullie dan? Neem niet aan dat jullie dan net zo lang als wij blijven ( 10-12 uur) Wij zijn per persoon meestal wel 75-80 euro kwijt. Dus entree+ lunch+ warm eten+ drankjes en eventueel tussendoor nog wat eten.
pi_64417643
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:49 schreef Sylvana het volgende:
40 euro per persoon? Eten jullie dan niet in de sauna? Hoe lang blijven jullie dan? Neem niet aan dat jullie dan net zo lang als wij blijven ( 10-12 uur) Wij zijn per persoon meestal wel 75-80 euro kwijt. Dus entree+ lunch+ warm eten+ drankjes en eventueel tussendoor nog wat eten.
Jawel. We zoeken aanbiedingen als 2-voor-1 en dergelijke. Acties als van Optimel.
We komen meestal om 13:00 uur of zo en gaan tegen 20:00 uur. Dus we eten wel een buffet of diner.
We doen meestal maar één keer eten. En zoals gezegd: vaste prik zijn de bitterballen en natuurlijk drinken we nog eens een sapje of zo.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64418325
Ja, die doen wij ook wel hoor ( hebben nog 4 kaarten liggen) maar ook vaak zat gewoon entree betalen. En van 13-20 uur is toch al een flink aantal uren minder dan van 10/11-22/23 uur natuurlijk. Maar dan nog, zouden wij als we 7 uur blijven toch wel een sauna of 5 doen, als we ook zouden eten. Maar goed, je moet natuurlijk doen wat je prettig vindt
pi_64427917
Hier het saunamaatje van Kees22.
Ik heb het eigenlijk nooit geteld, maar volgens mij doen we toch wel 4 of 5 sauna's/ stoombaden per bezoek.
Het spel Machiavelli duurt al gauw anderhalf uur en eten zijn we vaak ook wel een uur mee bezig.
Na de sauna rondes rusten we meestal een half uur, door te zwemmen, bubbelen of in de rust/stilte ruimte te relaxen..
Maar we zullen hier de volgende keer eens bewuster op gaan letten.
pi_64428328
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 11:54 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Morgen naar Bleiswijk . Ben echt blij dat ik een auto heb, met OV zou ik het nooit proberen

Wij weten alleen nog niet precies met hoeveel wij gaan, dus hoop dat het vanavond nog mogelijk is om voor morgen te reserveren.
Is helaas niet doorgegaan, maar wij gaan snel een andere dag zoeken!
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 30 december 2008 @ 23:19:24 #198
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_64515892
Ik doe zelf meestal een sauna of 5 of iets, maar ik neem daarnaast echt nog wel anderhalf uur rust in de rustruimte en een uur tijd voor eten. Ik denk dat ik de meeste bezuinig op zwemtijd: dat doe ik meestal maar een minuut of 10 in totaal namelijk

Overigens besteed ik gemiddeld 40-50 euro (25 aan entree en de rest aan eten en drinken, drink niet heel veel, veel water)
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:23:19 #199
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_64766999
Volgend weekend wil ik mijn vriendin en mezelf verwennen met een bezoek aan de sauna. We zijn hier allebij echter nog nooit geweest al lijkt het ons wel heerlijk om op deze manier te ontspannen. Heeft iemand hier tips voor de eerste keer sauna? Ik heb echt geen idee hoe lang, hoe vaak enz. Is 2 a 3 uur genoeg voor de eerste keer of kan je er gelijk al een leuke dag van maken? Ik wil er sowieso een massage bijboeken.

Plan is om naar Thermen Ridderrode te gaan helemaal na de tips hier over deze sauna en omdat het voor ons erg dichtbij is. Alvast bedankt
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:49:46 #200
63722 z80
I fink you freaky
pi_64768024
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:23 schreef Black-Hole het volgende:
Volgend weekend wil ik mijn vriendin en mezelf verwennen met een bezoek aan de sauna. We zijn hier allebij echter nog nooit geweest al lijkt het ons wel heerlijk om op deze manier te ontspannen. Heeft iemand hier tips voor de eerste keer sauna? Ik heb echt geen idee hoe lang, hoe vaak enz. Is 2 a 3 uur genoeg voor de eerste keer of kan je er gelijk al een leuke dag van maken? Ik wil er sowieso een massage bijboeken.

Plan is om naar Thermen Ridderrode te gaan helemaal na de tips hier over deze sauna en omdat het voor ons erg dichtbij is. Alvast bedankt
een paar kleine tips
luister naar je lichaam. dwz als het niet lekker aanvoelt of je wordt duizelig ga dan rustig naar buiten.
laat je niet door andere opjagen.

koel rustig af. even buiten wandelen het liefst zonder iets (anders een handdoek om je middel).
met koud water bij je voeten beginnen. en niet meteen in het dompelbad.

zorg dat je genoeg drinkt. en niet alleen puur water.
je verliest veel vocht en zouten.

neem vooraf een goed maaltijd/lekker ontbijt.

geef bij de sauna aan dat het de eerste keer is.
vaak krijg je dan een rondleiding en uitleg.

en hoelang?
net zo lang/vaak als lekker is.
maar hou er wel rekening mee dat het een behoorlijke aanslag op je lichaam is. (zeker de opgiet sauna)
grote kans dat als je de volgende dag gaat sporten dat je merkt dat het lichaam nog aan het herstellen is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_64768297
ik had na de eerste keer giga spierpijn

verder ben ik behoorlijk 'braaf' qua volgorde: eerst douchen, dan warm voetenbadje, dan de suana zelf, dan douchen, dan afkoelen (liefst ook ff buiten frisse lucht happen) en dan weer warm voetenbadje. daarna mag ik graag ff hangen in een zwembadje, ipv echt rusten. maar goed; dat is dus eigenlijk niet proper rusten

wat ik ook altijd doe: na een minuutje of 10 in de sauna vertrek ik naar een lager bankje, en ga ik zitten ipv liggen of met mijn benen op gelijke hoogte.

maar wat z80 al zegt: luister gewoon goed naar je lichaam. als je je naar voelt in de sauna zelf: rustig aan rechtop gaan zitten, eventjes de tijd nemen zodat je zeker weet dat je niet duizelig wordt en dan gewoon rustig eruit stappen.

zorg wel dat je altijd goed afkoelt. dat hoeft heus niet in een ijskoud dompelbad, een douche met mengkraan steeds kouder laten worden of een nevgeltuin is ook erg prettig. ik ben tijdens mijn zwangerschap gewoon naar de sauna blijven gaan, en dan moet je dus voorzichtig zijn met afkoelen, en sindsdien moet ik dus niks meer hebben van al te abrupt afkoelen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:58:54 #202
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_64768438
het voetenbad doe ik meestal alleen de allereerste keer. Voor de rest vind ik het zonde van mijn tijd en ik merk erg weinig effect op mijn lichaam van het gebeuren. Misschien komt dat nog als ik ouder word overigens.

edit: ook een goede tip: als je dan (na afkoelen!) nog een dompelbad neemt, maak ook even je hoofd nat, anders krijg je hoofdpijn vanwege de temperatuurverschillen en de bloedvaten etc.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:05:41 #203
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_64768684
Bedankt voor alle tips zover
pi_64768934
Komend weekend weer met 't vrouwtje naar Prinsejagt in Eindhoven. Erg fijne sauna, vind ik.

Meer mensen in dit topic die er wel eens zijn geweest?
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:13:57 #205
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_64768988
overigens, ridderrhode is fantastisch. Ga eerst lekker paar uur verschillende sauna's in, en nadat je lichaam helemaal uitgeput is vervolgens heel ontspannen liggen in een van de relaxruimtes met wat eten drinken en een goed tijdschrift.
Als je dan niet ontspannen bent ben je echt een stresskip
pi_64776124
Ja, Prinsejagt ben ik een paar keer geweest.
Zeker een fijne sauna, maar vooral het nieuwe gedeelte. Ik vind persoonlijk die grot minder, vaak glad en de gedeelten waar je moet zitten voelen minder fijn aan. Wij ontdekten de laatste keer dat het laagje bovenop die inhammetjes waar je zit op sommige plaatsen er wat af komt. Voor de rest vind ik het er ook goed eten.
pi_64793059
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:05 schreef Black-Hole het volgende:
Bedankt voor alle tips zover
Persoonlijk vind ik http://www.saunagids.nl/ wel een goede site met veel informatie.
En zoals al gezegd: als je zegt dat het de eerste keer is, krijg je meestal wel wat meer informatie.

Een goede regel: binnen een half uur voor of na de maaltijd kun je beter niet de sauna in gaan. En inderdaad je hoofd goed afkoelen.
Mijn maatje gaat wel in het dompelbad, ik nooit. En ook de koude slang vind ik te koud, maar een koude nevel over mijn hoofd is dan wel weer lekker. Zo ontwikkel je geleidelijk je voorkeuren.
De ene keer kan ik ook beter tegen de warmte dan de andere keer, dus dan kan ik langer blijven zitten.

Veel plezier!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64793180
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:46 schreef Ikook het volgende:
Ja, Prinsejagt ben ik een paar keer geweest.
Zeker een fijne sauna, maar vooral het nieuwe gedeelte. Ik vind persoonlijk die grot minder, vaak glad en de gedeelten waar je moet zitten voelen minder fijn aan. Wij ontdekten de laatste keer dat het laagje bovenop die inhammetjes waar je zit op sommige plaatsen er wat af komt. Voor de rest vind ik het er ook goed eten.
Ik ken alleen de site en was onder de indruk. Maar vroeg me inderdaad af hoe ze die stoomgrot in godsnaam schoonhouden?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64807515
Over 2 weken eindelijk naar de Veluwse bron. Ben er nog nooit geweest, maar hoor er veel goeds over. Op de site ziet het er heel goed uit.
We gaan voor een lekker arrangement met een hotstone massage en een hammam-behandeling.
Heb er zin an...
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_64819881
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik http://www.saunagids.nl/ wel een goede site met veel informatie.
En zoals al gezegd: als je zegt dat het de eerste keer is, krijg je meestal wel wat meer informatie.

Een goede regel: binnen een half uur voor of na de maaltijd kun je beter niet de sauna in gaan. En inderdaad je hoofd goed afkoelen.
Mijn maatje gaat wel in het dompelbad, ik nooit. En ook de koude slang vind ik te koud, maar een koude nevel over mijn hoofd is dan wel weer lekker. Zo ontwikkel je geleidelijk je voorkeuren.
De ene keer kan ik ook beter tegen de warmte dan de andere keer, dus dan kan ik langer blijven zitten.

Veel plezier!
Ja, ik kan ook de ene keer veel beter tegen de hitte/kou dan de andere keer. Het is ook per sauna verschillend, met een hoge temperatuur en een lage luchtvochtigheid ( zoals vaak in haardsauna's enzo) hou ik het soms maar 2-3 minuten vol, terwijl ik het in andere sauna's makkelijk 15 minuten volhou.

Afkoelen doe ik altijd door eerst naar buiten te gaan, dan de koude slang en dan de koude douche. Ik ga nooit in het dompelbad, dat vind ik echt te koud. Idd wel erg belangrijk ook om je hoofd af te koelen, anders krijg je hoofdpijn.
pi_64824774
Ik vind een dompelbad juist fijner dan zo een douche
Klussen deel 1 en 2
pi_64826378
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:27 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik vind een dompelbad juist fijner dan zo een douche
zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren. ik vind zelf het dompelbad ook lekkerder dan een douche, maar bij sommige sauna's is het dompelbad me juist weer TE koud en neem ik liever de douche (of nog beter: neveldouche!). verschilt dus per saunacomplex
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_64826966
de neveldouche is idd erg fijn! maar dan wel echte nevel he, niet dat het te hard staat en je nog druppels krijgt!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64827825
ja de neveldouches vind ik ook altijd erg fijn
pi_65092859
Gisteravond ben ik voor het eerst naar een sauna geweest. veel over gehoord en het leek mij ook een heerlijke manier om te relaxen. Dus ben ik gisteravond naar Sauna Thermen Peize gereden na een review van Isabeau.
Het was Top. Schoon, rondleiding was duidelijk en heb heerlijk gerelaxed..
dat rondje sauna moet nog ff wennen. ik dacht dat gelijk na de sauna in het dompelbad springen een must was.. maar dat viel me wat zwaar. Later (tips nalezend) bleek dus dat het dompelbad niet hoeft.. volgende keer weet ik dus hoe ik me beter kan afkoelen. dit zal mede de reden zijn dat ik vandaag de hele dag koppijn had.. het moet nog wennen....
Ook top vind ik de openingstijden. tot 2330.. helemaal super omdat ik er pas om 1900 uur was.
Zeker een aanrader en de review van Isabeau kan ik me helemaal bij aansluiten.

De Sauna in Zevenhuizen, de Waterlelie lees ik niks over
iemand hier ervaringen mee???
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited, Imgination encircles the world.
pi_65106144
Mooi dat je het zo naar je zin hebt gehad En de meeste sauna's zijn wel tot 23-24 uur open hoor En de volgende keer niet meteen in het dompelbad gaan dan
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:43:40 #217
63722 z80
I fink you freaky
pi_65107307
hoofdpijn kan ook komen door uitdroging.
zorg dat je genoeg vocht binnen krijg.
dit kan door drinken maar ook door b.v. fruit te eten.
alcohol en koffie zijn af te raden omdat deze veel vocht nodig hebben om door het lichaam weer af gevoerd te worden (en er was al een vocht tekort).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:45:46 #218
151515 verita
Happy days
pi_65235774
Ik heb vanuit de TNT agenda een kortingsbon voor iemand die naar de thermen Holiday wil: bij een arrangement van 79 euro ipv 95 euro mag de 2e persoon voor de helft. De eerste die zijn (post)adres in mijn pm / mailadres via profiel stuurt, krijgt de bon voor noppes zo spoedig mogelijk opgestuurd.
Wij houden wel van sauna maar dan niet publiekelijk. We zullen de bon dan ook zelf niet gebruiken.

Kan iemand trouwens uitleggen wanneer, en vooral hoeveel, scrubzout je gebruikt?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_65236244
scrubzout doe ik altijd na een rondje sauna. geen idee of dat de bedoeling is, maar dat is wanneer ik het lekker vind
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65236579
Ik gebruik het 1 keer als we net binnen zijn en we nog geen sauna in zijn geweest. Dan werkt het het beste, omdat dan de porieën open zijn als je een sauna/stoombad in gaat.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:22:32 #221
151515 verita
Happy days
pi_65236635
Ja, dat leek ons ook al, vóóraf. Maar we hebben er nog geen ervaring mee, vandaar.
@ Simmu: bon gaat zsm op de bus. Veel plezier er van!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_65242838
Ik kreeg ooit te horen dat je nooit moet scrubben voor je een sauna in gaat. Iets met zout wat per ongeluk een beetje achterblijft en dan in je huid kan branden. Na de sauna kan je dan zo alle dode huidcelletjes wegscrubben omdat je huid al lekker voorgeweekt is
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65242855
ik doe scrubben altijd als allerlaatst
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_65242947
raar dat dan per sauna weer verschillend is wat ze zeggen.
pi_65243146
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:48 schreef Sylvana het volgende:
raar dat dan per sauna weer verschillend is wat ze zeggen.
Het meest rare is nog dat ik dat verhaal over 'zoutresten branden in je huid in de sauna' kreeg te horen en later bij een andere sauna hadden ze een soort opgietingsritueel waarbij je in de sauna zout kreeg om over je lichaam te scrubben (ik had daar voor de honing gekozen, maar je kon dus ook zout krijgen)

Mijn gok is: ze weten het eigenlijk niet echt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:54:51 #226
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_65243166
In de sauna waar ik regelmatig kom gebeurt het scrubben zelfs halverwege de opgooi. Dan gaat iedereen de sauna even uit, wordt er gescrubd en afgespoeld, en daarna gaat men de sauna weer in.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:14:13 #227
63722 z80
I fink you freaky
pi_65260882
Afhankelijk wat de bedoeling van het scrubben is kun je er voor kiezen om:
op de koude huid met gesloten porieën (je verwijderd dan voornamelijk vet resten weg)
na een sauna gang (je verwijderd naast vet ook dode huid schilfers)
in een sauna (niet om te reinigen maar om extra te zweten)
tijdens een Rasul (je verwijderd naast vet ook dode huid schilfers en restante klei)
wat wel belangrijk is na een scrub sessie is je huid goed verzorgen, dan wel je lichaam aan het werk zetten om de huid weer te herstellen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_65288232
ik doe het altijd op een warme huid met open porieën, dus zeg maar eerst als ik binnenkom warm douchen en dan scrubben
pi_65306916
Ik scrub het liefst bij binnenkomst na de warme douche, tussendoor een keer én als afsluiting. Zal vast niet helemaal goed zijn, maar ik vind scrubben zo fijn en vooral voor mijn bovenarmen is het wel erg goed, daar heb ik permanent kleine rode vlekachtige bultjes (ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen ) zitten, en van veel scrubben worden die iets minder.
Arseen (As), atoomnummer 33
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:12:23 #230
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_65310614
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:51 schreef As_33 het volgende:
Ik scrub het liefst bij binnenkomst na de warme douche, tussendoor een keer én als afsluiting. Zal vast niet helemaal goed zijn, maar ik vind scrubben zo fijn en vooral voor mijn bovenarmen is het wel erg goed, daar heb ik permanent kleine rode vlekachtige bultjes (ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen ) zitten, en van veel scrubben worden die iets minder.
Scrub je je dan thuis ook?
pi_65310686
3 keer per dag scrubben is wel erg veel hoor. Aangeraden wordt om niet meer dan 2 keer per week te scrubben. Ik scrub normaal 1 keer in de week en als ik naar de sauna ga, dan scrub ik die week thuis niet meer.
pi_65311475
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:12 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Scrub je je dan thuis ook?
Af en toe ja, maar goeie scrubzout is duur, dus normaal gesproken scrub ik 1x per week of zo, met een lekker scrubgelletje van rituals. Maar in de sauna heb je toch al betaald en staat zo'n enorme bak vol met dat spul, dat kan ik niet weerstaan.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_65311637
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:37 schreef As_33 het volgende:

[..]

Af en toe ja, maar goeie scrubzout is duur, dus normaal gesproken scrub ik 1x per week of zo, met een lekker scrubgelletje van rituals. Maar in de sauna heb je toch al betaald en staat zo'n enorme bak vol met dat spul, dat kan ik niet weerstaan.
maar echt goed voor je huid is het niet hoor, als je zoveel scrubt ( zie mn vorige post)
pi_65322465
Iemand bekend met Thermen Tilburg? De website ziet er wel aardig uit.
pi_65535945
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:28 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nogal een paar aannames meid

Zwaluwhoeve heeft bijvoorbeeld 1 stilte sauna en 1 opgieting per dag die stil is.

Voor de rest mag je gewoon praten (wel even zachtjes, das wel zo netjes )

En met je ogen dicht meestal... tsja, misschien doe je dat en heb je daardoor niet in de gaten dat misschien 20% zijn/haar ogen dicht heeft
Je hebt het hier natuurlijk ook wel over een massa sauna wat een kutbedrijf die zwaluwhoeve met 300 / 400 entrees op een dag. Het is gvd net de wachtrij van de efteling zo druk.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_65536504
Ik hoorde trouwens dat er pas bij de Zwaluwhoeve een man is opgepakt die in zijn badjas een camera had, een gaatje in zijn badjas had gemaakt en zo dus vrouwen filmde

Wij gaan zaterdag naar de sauna in Apeldoorn, met Optimel-arrangement ( lunch, zonnebank + 25 minuten ontspanningsmassage) Wilden eigenlijk naar Nijmegen, Ommen of Gronau, maar belde dinsdag op en die zaten alledrie al vol Moet dus gewoon ruim een week van te voren bellen als je zo'n arrangement hebt.

Wel zin in om weer te gaan, want ben echt toe aan ontspanning na een drukke tentamenweek. Ff bijkomen voor de volgende periode maandag begint.
pi_65536836
Je moet echt eens naar de woudfennen in Joure en dan het hotelarrangement!

Echt TOP !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_65536998
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:27 schreef Sylvana het volgende:
Ik hoorde trouwens dat er pas bij de Zwaluwhoeve een man is opgepakt die in zijn badjas een camera had, een gaatje in zijn badjas had gemaakt en zo dus vrouwen filmde
nee?!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_65537256
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:41 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nee?!
nieuwsbericht gevonden:
quote:
Werkstraf voor stiekeme foto's in sauna

(Novum) - Een man die stiekem foto's maakte van vrouwen in de sauna is vrijdag door de politierechter in Zutphen veroordeeld tot een werkstraf van tachtig uur. Ook kreeg hij een voorwaardelijke celstraf van twee weken opgelegd.

De veroordeelde, Robert H., maakte foto's van vrouwen die beautyresort de Zwaluwhoeve in het Gelderse Hierden bezochten. De 51-jarige H. fotografeerde de vrouwen door een gat in zijn badjas. "Een ernstig vergrijp", oordeelde de officier van justitie. Een van de slachtoffers ontdekte dat ze werd gefotografeerd en deed aangifte bij de politie.

H. was zelf niet aanwezig bij de zitting voor de politierechter. "Door de afwezigheid van verdachte kan ik niets anders doen dan de eis van het Openbaar Ministerie volgen", zei de rechter. Volgens het OM gaat het om een man met psychische problemen. De veroordeelde, die al eens met justitie in aanraking kwam vanwege mishandeling, heeft aangegeven zich te willen laten behandelen.
Uitgegeven op Vrijdag 23 januari 2009 om 11:53:07

nieuws.nl
pi_65537343
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:37 schreef As_33 het volgende:

[..]

Af en toe ja, maar goeie scrubzout is duur, dus normaal gesproken scrub ik 1x per week of zo, met een lekker scrubgelletje van rituals. Maar in de sauna heb je toch al betaald en staat zo'n enorme bak vol met dat spul, dat kan ik niet weerstaan.
Scrubzout is niets bijzonders hoor; gewoon grof zout met een beetje olie en een beetje aroma. Hoef je niet per se voor naar de sabon
pi_65650223
Zaterdag gingen we naar de sauna in Apeldoorn. We hebben een aantal Optimel-kaarten, waarmee de 2e persoon gratis is. Ik had dinsdag een aantal sauna's gebeld, maar die zaten allemaal al vol met arrangementen. In Apeldoorn hadden ze gelukkig nog wel een plekje vrij. Het is niet echt een grote sauna, ik ga er meestal alleen heen als ik een dagje vrij ben ofzo. Maar nu ging Peter dus ook mee. We hadden een arrangement met lunch, zonnebank en 25 minuten- ontspanningsmassage.

We waren er om kwart voor 11 en nadat we ingecheckt hadden, omgekleed en een kopje koffie/thee gedronken. Daarna hebben we uitgebreid gedouched en gescrubd en toen wilden we in het stoombad, maar die was tijdelijk buiten gebruik. Toen zijn we maar gelijk de sauna in gegaan, de houtgestookte 70 graden binnensauna. Deze sauna is erg lekker en goed vol te houden. Nadat we er een kwartier in hadden gelegen, afgekoeld, wat gezwommen en in het bubbelbad gezeten. Daarna was het stoombad wel weer in gebruik en hebben we daar nog een tijdje ingezeten. Om 1 uur was het tijd voor de lunch. We kregen een kom soep en een uitgebreid broodje gezond, wat erg lekker was.

Na het eten gingen we in de 60 graden kleurentherapie- sauna. De verschillende kleuren hebben een wisselende werking op je lichaam. Aangezien deze sauna niet zo heet is, kun je het hier wel langer volhouden dan een kwartier, we zijn er nu na een minuut of 20 uitgegaan. Daarna heb ik een tijdje zitten lezen, terwijl Peter nog een keer in de 70 graden sauna ging. Om 3 uur konden we onder de zonnebank. Eerst moesten we een vragenlijst invullen om te bepalen welk huidtype je hebt en hoe lang je er dus onder mocht. We mochten er allebei 21 minuten onder, Peter ging onder de gewone zonnebank en ik onder de turbo-zonnebank. Peter had het na 14 minuten wel gezien, toen werd het hem te warm en ik heb er wel lekker 21 minuten onder gelegen.

Na de zonnebank weer even wat gelezen en om 4 uur was de opgieting. Die was er pas sindskort, ik had hem daar ook nog nooit meegemaakt. Er waren 2 rondes, van elk een kwartier. De eerste ronde zaten we op de onderste bank en was de opgieting met een berkelgeur. De sauna is van zichzelf al erg warm ( 90 graden) en het was dus flink zweten. Na een kwartier was de eerste ronde voorbij en konden we buiten even afkoelen. Daarna ging niet iedereen meer terug, was het een stuk rustiger. Aangezien we nu redelijk goed tegen de hitte konden, gingen we nu op de middelste bank zitten. Er werd nu een mintgeur opgegooid, die erg goed is voor je luchtwegen. Alles gaat gelijk open dan. Het was nu nog heter, nog meer zweten dus, maar we hielden het allebei wel vol tot het eind. Toen we buiten kwamen kregen we een beker bouillon, om het zoutgehalte weer bij te vullen. Meestal krijgen we vers fruit, om het vochtgehalte bij te vullen, maar dit keer dus eens wat anders. Na de opgieting hebben we weer gedouched en gescrubd en toen was het al bijna tijd voor de massage.

Om 5 uur kreeg ik als eerste een massage. Het is officieel een ontspanningsmassage, maar aangezien mijn nek, schouders en rug altijd vol met knopen zitten is het hard werken om die knopen eruit te krijgen, zijn ze druk aan het trekken, duwen en knijpen, dus dat is niet heel erg ontspannend. Maar na zo'n massage merk ik altijd wel dat het weer wat losser zit. Nadat ik klaar was met de massage was Peter aan de beurt. Ik ben ondertussen nog een keer in de 70 graden sauna geweest en nadat ik weer afgekoeld was ben ik gaan douchen.

Toen Peter klaar was met de massage kwam hij ook even douchen en daarna gingen we eten, aangezien we 's avonds nog een verjaardag hadden. Als voorgerecht hadden we gewoon stokbrood met kruidenboter en als hoofdgerecht hadden we allebei kogelbiefstuk met patat en salade. Het eten smaakte erg lekker en ik zat ook goed vol. Na het eten hebben we ons aangekleed en rond kwart over 7 gingen we weg. Het was dus een niet erg lange saunadag zoals normaal, maar het was wel erg lekker en vooral de opgieting was erg fijn.
  maandag 2 februari 2009 @ 14:33:46 #242
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_65656211
Mijn lijstje:
- Thermen Bussloo
- De Zwaluwhoeve (Harderwijk)
- de Thermen (Nijmegen)
- Swoll (Zwolle)
- Ridderrode (Santpoort)

Vorige week naar Ridderrode (Santpoort) geweest. Wat een heerlijke sauna zeg, en veel keuze! Het caldarium vond ik echt een fijne ruimte om mee te beginnen en te eindigen (40 graden). De Aufguss was hier wel erg heet maar ook erg lekker. Er was ook een kleine kruidentempel die helaas vaak vol zat maar wel erg lekker is. Het kruidenbad vond ik wat minder. De prijzen van de drankjes waren hier wat duur maar wel een heerlijke sauna .

Een neveldouche vind ik het lekkerst om mee af te koelen maar helaas hebben ze die niet overal... Als ik in 1 keer in een koud bad spring krijg ik het gevoel dat mjn adem me wordt ontnomen.

Voor volgende week heb ik sauna van Egmond (Haarlem) in de planning staan.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_65658557
Ik vind een neveldouche ook erg fijn en wat het voordeel van Apeldoorn is, dat je zelf de temperatuur kunt instellen van de douches. Dus dan kun je het net zo koud maken dat je het net kunt hebben zeg maar
pi_65659581
Heeft iemand ervaring met de sauna in Son en Breugel (Brabant)? Die werd mij laatst door iemand aangeraden en ik wil mijn vriendje een dagje sauna cadeau doen dus dan wil ik wel even zeker weten dat het een goeie is.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_65681090
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:31 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind een neveldouche ook erg fijn en wat het voordeel van Apeldoorn is, dat je zelf de temperatuur kunt instellen van de douches. Dus dan kun je het net zo koud maken dat je het net kunt hebben zeg maar
Om de een of andere reden heb ik de sauna van Apeldoorn niet serieus genomen. Je verhaal was erg goed, we zullen vast wel gaan proberen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65690327
Hoezo heb je hem niet serieus genomen dan?
pi_65741502
Het is al weer bijna 2 weken terug, maar ik ben voor het eerst in de Veluwse bron geweest.
De sauna is nog niet zo lang open, dus alles is nog mooi en nieuw.
De entree ligt naast een restaurant, dus als je wat te vroeg bent, kun je daar genieten van een kopje koffie, je mag daar alleen gekleed komen. We zijn er niet in geweest, maar het zag er mooi uit.
De kleedruimtes zijn zo gemaakt dat je toch een beetje privacy hebt, en de kluisjes zijn ruim. Er zijn zelfs kleedhokjes aanwezig voor bijv. badpakkendagen.
Bij de receptie kun je een plattegrondje krijgen, en dat was ook wel nodig, het is best een doolhof, je kunt ook een rondleiding krijgen.
Wij hadden smorgens een hammam-behandeling. We waren met zn drietjes, en kregen de behandeling ook tegelijk in dezelfde ruimte. Eerst wordt je met warm water overgoten (terwijl je op een verwarmde plaat ligt), daarna van voren en achteren gescrubt. Dan wordt je bedolven onder de olijfzeep en die wordt heerlijk ingemasseerd. Ik vond het erg fijn. Ook de ruimte van de behandeling is erg mooi, helemaal in oosterse sfeer. Na afloop krijg je een kopje thee en wat zoets.

Daarna zijn we lekker de sauna ingegaan. Een haardsauna, 90 graden. Erg ruim en heerlijk warm. Daarna nog naar de zoutsteensauna. Die is lekker maar ziet er vooral heel mooi uit.
Toen lunchbuffet, prima.

Na het lunchen hebben we een stoombad genomen, en afgekoeld in de ijsgrot, maar dat was toch een beetje te koud . Daarna een hotstone massage van een uur. Helemaal geweldig. Ik ben nog nooit zo goed gemasseerd, was zo slap als een washandje na afloop, maar wat heerlijk!
Toen even bijgekomen met een kop thee en daarna gezwommen en gebubbeld.
S'avonds een maaltijdsalade, ook prima.
Na het eten naar de "goed gesprek" sauna, was lekker heet. Er werd geen woord gezegd, wat natuurlijk een aanleidig tot een goed gesprek was. Uiteindelijk werd het toch nog gezellig. We zijn ook nog in het tepidarium (niet zo bijzonder), panoramasauna (lekker ruim en goed heet) en het laconium (is niet warm, wel lekker als afsluiter) geweest.

Ik vond het een geweldige sauna. Heel groot en de vele sauna's zijn goed verdeeld over het terrein waardoor je niet het idee hebt dat het druk is. Wij hadden pas tijdens de lunch een beetje door hoe druk het was. Alles ziet er mooi en nieuw uit, overal zijn toiletten en douches. Er staan zelfs bij de buitensauna's paraplu's die je kan pakken als het regent. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. En "mijn" hotstone masseur verdiend een diepe buiging . Zelfs in het restaurant was alles prima geregeld.
Er zijn zoveel verschillende sauna's en baden dat er voor ieder wat wils is.
Oh, en het uitzicht is erg mooi. Er staat geen omheining, het ligt aan een meer, met aan de overkant een bos. Vooral in het voorjaar vast heel mooi.
Ik heb een nieuwe favoriete sauna .
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_65745323
Mooi dat jij ook zo enthousiast bent over de Veluwse Bron Idd echt een geweldige sauna ja Wij gaan er in het voorjaar/van de zomer, als het wat warmer is weer heen voor het buitengedeelte, vorige keer vooral binnen gedaan.
pi_65745614
wij gaan in het voorjaar ook naar de veluwse bron, met dan ook een review van de oppas-service

selene is nog geen half jaar oud, we (ik ) zijn er naartoe aan het werken om ons dotje aan ***vreemden*** over te laten
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65754120
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:43 schreef Sylvana het volgende:
Hoezo heb je hem niet serieus genomen dan?
Weet ik niet meer precies.
Niet erg groot. Lastig te bereiken. Of gewoon niet erg op de voorgrond tredend. Vermoed ik.
Als ik je verslag lees, is het ten onrechte en verdient deze sauna een bezoek.
Zal het mijn maatje voorstellen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65757638
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:04 schreef simmu het volgende:
wij gaan in het voorjaar ook naar de veluwse bron, met dan ook een review van de oppas-service

selene is nog geen half jaar oud, we (ik ) zijn er naartoe aan het werken om ons dotje aan ***vreemden*** over te laten
Kost dat nog wat die oppas-service, of is die 'gratis' (oftewel, mag iedereen er lekker aan mee betalen)?
pi_65757758
nee, da's nie gratis......

eerst stond het wel op de website, nu niet meer. in de folder staat het nog wel. ik dacht dat het hetzelfde bedrag aan oppas was als voor de entree.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65760337
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Weet ik niet meer precies.
Niet erg groot. Lastig te bereiken. Of gewoon niet erg op de voorgrond tredend. Vermoed ik.
Als ik je verslag lees, is het ten onrechte en verdient deze sauna een bezoek.
Zal het mijn maatje voorstellen.
Het is helemaal niet lastig te bereiken hoor. Het is vanaf de afslag Apeldoorn-Zuid nog maar een paar km en met het OV is het helemaal makkelijk, de bus stopt voor de deur. Maar het is idd niet erg groot en ze zijn niet veel in de publiciteit nee, maar dat heeft ook zijn voordelen vind ik. Zo is het iig erg knus en gezellig
pi_65776197
Zondag weer in Thermen Roosendaal geweest, wederom was het weer heerlijk ........ alleen voor de keuken zou je daar al heen gaan prima hoor daarzo!
Jammer dat de hotstone al vol zat, nou ja hebben we nog twee optimel kaarten
pi_65794297
Na 2,5 jaar verbouwing is voormalig saunacomplex Deshima is Den Bosch weer geopend, nu onder de naam Devarana.
Binnenkort maar eens een kijkje gaan nemen, de foto's zien er veelbelovend uit!

http://www.saunadevarana.nl/
pi_65794389
Iemand toevallig al in de nieuwe sauna geweest in Den Bosch ?
Ik weet dat ie nog niet officieel geopend is maar misschien dat er een gelukkige genodigde onder de FOKkers is geweest ?

Ziet er iig erg luxe uit !
Foto;s op
http://www.bastionoranje.nl/index.php?pagina=nieuws&categorie=646&artikel=1148
http://www.saunachecken.nl/nieuwsbrief/devarana.htm

Binnenkort naar de Sauna in Bussloo
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_65817811
Over een kleine twee weken naar de Thermen in Nijmegen, zin in!

Maar die sauna in Den Bosch, zooooo die ziet er mooi uit zeg!
Ben er niet geweest en ook niet voor de verbouwing, maar nu ik die foto's zie is dat ook weer iets om uit te proberen!
pi_65818224
Maandag over een week weer een dagje naar de Veluwse bron. Manlief wilde ook wel eens weten waarom ik zo enthousiast was, en ik wil hem natuurlijk graag vergezellen...
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_65819919
Veluqse bron, wil ik ook nog eebs geaag heen, lijkt me een heerlijke sauna!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_65841418
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het is helemaal niet lastig te bereiken hoor. Het is vanaf de afslag Apeldoorn-Zuid nog maar een paar km en met het OV is het helemaal makkelijk, de bus stopt voor de deur. Maar het is idd niet erg groot en ze zijn niet veel in de publiciteit nee, maar dat heeft ook zijn voordelen vind ik. Zo is het iig erg knus en gezellig
Dat zal het zijn: niet groot en niet veel in de publiciteit.
Dat heeft inderdaad zijn voordelen. Maar beperkt ook de neiging tot reizen.
Immers: dichterbij vinden we dezelfde voorzieningen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65841433
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:36 schreef ruud.nl het volgende:
Na 2,5 jaar verbouwing is voormalig saunacomplex Deshima is Den Bosch weer geopend, nu onder de naam Devarana.
Binnenkort maar eens een kijkje gaan nemen, de foto's zien er veelbelovend uit!

http://www.saunadevarana.nl/
We zijn pakweg 2 jaar geleden geweest. Op advies en op kosten van mensen die er vaker geweest waren en het een heel mooie sauna vonden. Toen wij er waren, werd de helft verbouwd.
Misschien nog maar eens gaan kijken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 12 februari 2009 @ 11:58:37 #262
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_65980537
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:16 schreef kluivie het volgende:
Nee sorry Mirjam niet naar Elysium een dinsdag

Trouwens ben paar weken terug in Thermen in Roosendaal geweest, hier klein verslagje!

Binnenkomst was beetje kil maar goed ieder zijn manier zullen we maar denken, na de sleutel te hebben gekregen van ons kastje, naar de iets te kleine verkleedruimte gegaan. Die had van mij wel iets ruimer mogen zijn maar oke we gaan voor de sauna en niet voor de kleedruimte natuurlijk!

We werden ontvangen met koffie met heerlijke appeltaart, tjonge wat een begin dachten we al! Gezellige plek ook om lekker bakje koffie of wat dan ook te drinken....

Hierna de sauna in, lekker ruime douche en toen maar kiezen welke zouden we beginnen, we kozen toch voor de lichtsauna lekker rustig nog 's ochtends dus kwam mooi uit......
Na paar rondjes gedaan te hebben en lekker kunnen zwemmen in ruim zwembad, bubbelbad was niet echt groot en je moest een trapje op om er in te gaan dus ja als je er dan in zat en er kwam iemand bij dan keek je wel recht in iemand zijn kruis maar goed dat mag de pret niet drukken.

De lunch die erbij zat was heerlijk wat een salade heerlijk gewoon ........ evenals de hotstone die ik had geboekt heerlijk hoor...

Al bij al een sauna die is aan te raden hoor gezellige sfeer hoor!!!!

In januari of februari gaan we gewoon nog een keer, avond eten was niet veel maar wel lekker
Het was best druk maar je kon nog genoeg doen, ook buitensauna's en dergelijke niet zo luxe als zwaluwhoeve maar goed het scheelt ook qua prijs denk ik hee....

Fijne feestdagen
Ik ga vanavond naar de Thermen in Roosendaal. Ik ben erg benieuwd, ik ben slechts één keer eerder naar een sauna geweest maar dat was met badkleding en in Boedapest. Dus dit gaat toch heel wat anders zijn. Wat je schrijft klinkt iig erg goed
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:04:21 #263
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_65980754
De sauna's van Budapest zijn niet meer zoals ze geweest zijn. Ongeveer in 1995, vlak na de val van het gordijn, was het nog echt strak regiem (badmuts op verplicht, mannen/vrouwen gescheiden, sauna van 110 graden, het heetste turksstoombad wat ik ooit gevoeld heb, kruidenbaden etc.).

Tegenwoordig is het meer een toeristische attractie waarbij geen van bovenstaande meer aanwezig is. Het is doodzonde, en de gemiddelde hongaar baalt er nog steeds van, maar blijkbaar is geld verdienen belangrijker geweest dan hun eigen tradities. Ik baal zelf ook, want heb nergens meer een stoombad gevonden die zo heet was als daar
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:06:55 #264
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_65980847
Mannen en vrouwen was nog steeds gescheiden een paar jaar terug, het was ook loeiwarm. Turks stoombad was niet meer dan 2-3 minuten vol te houden. Maargoed of het 110 graden was heb ik geen idee van.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_65981952
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:39 schreef RoaRRR het volgende:
Iemand toevallig al in de nieuwe sauna geweest in Den Bosch ?
Ik weet dat ie nog niet officieel geopend is maar misschien dat er een gelukkige genodigde onder de FOKkers is geweest ?

Ziet er iig erg luxe uit !
Foto;s op
http://www.bastionoranje.nl/index.php?pagina=nieuws&categorie=646&artikel=1148
http://www.saunachecken.nl/nieuwsbrief/devarana.htm

Binnenkort naar de Sauna in Bussloo
Die Sauna in den bosch is verbouwd het was het vroegere sauna deshima , hopelijk gaan ze met deze sauna wel goed om en wordt het wel bijgehouden en netjes schoongemaakt !

Deshima was een drama !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_65982225
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:06 schreef Rossdale het volgende:
Mannen en vrouwen was nog steeds gescheiden een paar jaar terug, het was ook loeiwarm. Turks stoombad was niet meer dan 2-3 minuten vol te houden. Maargoed of het 110 graden was heb ik geen idee van.
Nou dat is dus niks waar je ergens gescheiden moet zitten, ben benieuwd wat jij van Thermen Roosendaal vondt? Ik ben er nu twee keer geweest en ben er best wel content over!
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:52:59 #267
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_65982588
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:44 schreef kluivie het volgende:

[..]

Nou dat is dus niks waar je ergens gescheiden moet zitten, ben benieuwd wat jij van Thermen Roosendaal vondt? Ik ben er nu twee keer geweest en ben er best wel content over!
In Nederland ga ik wel gewoon naar gemengde sauna's natuurlijk, het ging in Budapest puur om de historie en de achtergrond welke nu volledig verdwenen is. Als iets honderden jaren zo geweest is, is het jammer dat het puur om geldtechnische redenen verdwijnt. Tegenwoordig is het een slap subtropisch zwembad-achtig iets geworden aldaar en dat is gewoon zonde.

In Roosendaal ben ik niet geweest, zal eens kijken! (wel uit de route, helaas)
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:53:32 #268
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_65982611
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:06 schreef Rossdale het volgende:
Mannen en vrouwen was nog steeds gescheiden een paar jaar terug, het was ook loeiwarm. Turks stoombad was niet meer dan 2-3 minuten vol te houden. Maargoed of het 110 graden was heb ik geen idee van.
Was er 2 jaar geleden weer, en toen was het dus afgeschaft
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:14:33 #269
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_65983396
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:53 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Was er 2 jaar geleden weer, en toen was het dus afgeschaft
Bij mij het zo'n 3,5 jaar geleden, tijdens Sziget iig
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_65986643
Een Turks stoombad van 110 graden... riiiiiiiiiight.

Levend gekookt worden, heerlijk!

De enige reden dat een sauna boven de 60~70 graden kan zonder dat je hartstikke dood gaat is omdat de luchtvochtigheid zo laag is. In een stoombad is de luchtvochtigheidsgraad zo hoog dat een stoombad van over de 100 graden hetzelfde is als in een pan op het vuur zitten, waar het water aan de kook is gebracht. Dat overleef je dus niet.

Turkse stoombaden kunnen wel heet worden, maar echt niet meer dan 50~60 graden. Meer dan dat en je krijgt ernstige brandwonden. Een stoombad net zo heet als een sauna en je kunt je vrienden daarna op een diner trakteren, helaas ben jij dan het hoofdgerecht.
  donderdag 12 februari 2009 @ 14:54:16 #271
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_65986793
ik zei niet dat het stoombad 110 graden was, maar de sauna. Dat is daarna door anderen verkeerd gelezen .
Het stoombad was gewoon bloedheet en je kon er niet bewegen, alleen stapvoets. 50-60 graden zou goed gekunt hebben, maar ik weet de precieze temperatuur dus niet. Wel weet ik dat de temperatuur in nederlandse sauna's vaak 45 graden is, en dat het vaak maar lauwtjes aanvoelt (lees: in mijn ogen mag het wel een onsje meer). Iemand enig idee van een stoombad in nederland waar men wel over de 50 graden durft te stoken?
pi_66216282
Vandaag weer naar de Veluwse bron geweest. Het was fijn.....
Zijn oa in de wild-observatie sauna (niet zo heet, wel lekker ruim en mooi uitzicht), de Veluwse sauna (redelijk heet en met berkentakken aan het plafond, ruikt lekker) en de panorama sauna (heet!) geweest.
Ook hebben we een opgieting gedaan. Die was niet zo spectaculair, was niet heel heet en het was met bloemengeurtjes, daar hou ik niet zo van.
We zijn ook nog in de stoomgrot geweest, en die was lekker heet. Jammer alleen dat er gloeiende druppels van het plafond vielen, dat deed behoorlijk pijn. Daardoor ben ik er maar even in geweest. Helaas....want het was een heerlijk heet stoombad.
Lunch was ook weer prima.

Het is gewoon een heel fijne sauna met veel diversiteit en alles ziet er piekfijn uit. Een aanrader
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_66218992
Wat leuk dat er zoveel positieve reacties zijn over Ridderode, daar woon ik heel dichtbij! Toch maar eens proberen dan!

Mooiste sauna waar ik ooit geweest ben was de Claudius Therme in Keulen:

pi_66224558
Claudius Therme is fijn idd
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_66237507
Persoonlijk vond ik de Claudius Thermen maar een oude afgeleefde indruk maken (behoudens het buitensauna gedeelte). Carolus Thermen in Aachen vind ik dan toch net iets mooier.

Afgelopen zomer een keer in Langenfeld (Oostenrijk) in de Aquadome geweest. Schitterend! Jammer dat het net te ver rijden is voor een zaterdagmiddag
Zu hause ist alles besser
pi_66238471
Carolus is ook ok
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_66308252
OMG, het moet niet gekker worden zeg

We hebben nog een aantal optimel-arrangement kaartjes liggen, die we graag willen verzilveren. De afgelopen week verschillende sauna's gebeld. De sauna in Nijmegen zit al tot 7 april vol Bij de sauna in Ommen kon je maximaal 1 week van te voren reserveren voor een arrangement, bel ik net om kwart over 10 op, als ze net een kwartier op zijn, krijg ik te horen dat ze ook al volgeboekt zitten voor volgende week

En ook bij 2 andere sauna' s hier in de buurt waar we heen wilden is al geen plek meer voor een arrangement.

Dus nou gaan we gewoon maar 3 zegeltjes van de kaartjes afhalen en alleen voor de saunabezoeken. Daar was voor volgende week bij Thermen Bussloo iig nog wel plek voor Zijn we al wel eens eerder geweest, maar is goed bevallen toen

Maar sta er echt versteld van dat die arrangementen zo snel volgeboekt zijn :S
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 21 februari 2009 @ 19:33:16 #278
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66321508
Wij gaan binnenkort de Veluwse Bron ook proberen. Mijn vriend is 6 april jarig en ik heb voor 5 april een arrangement geboekt. Reteduur, maar goed. Ik wil al eeeuwen een keer een hammambehandeling doen, dus ik dacht: laat ik het dit keer maar goed doen dan

We hebben nu hammam van een uur, een rasulbehandeling, koffie/thee en dinerbuffet. En entree enzo natuurlijk. Zinnn!
pi_66322772
Lekker! Wij hebben de eerste keer ook een hammam behandeling gedaan, en die was erg fijn.
Eigenlijk had ik geen idee wat je daar nou van moest verwachten in een sauna resort, tenslotte is het geen Turks badhuis. Het gaat er dus ook niet zo "ruw" aan toe als in een echte hammam, maar evengoed is het erg lekker. En je krijgt een lekker zacht velletje van al dat gescrub...
Veel plezier!
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_66401187
Gisteren naar Thermen in Nijmegen geweest, het was de 1e keer sinds mijn jeugd, ik vond het wel aardig maar echt overdonderd ben ik niet, ik miste een beetje gezelligheid ook al is de sauna daar misschien niet voor bedoeld.
Ook rook het wat onfris op sommige plekken, zo'n wc / douche combinatie geur als je begrijpt wat ik bedoel.
Werd in het midden v/d nacht wakker en sindsdien voel ik mij beroerd, beetje misselijk en duizelig terwijl ik alles normaal doorlopen heb.
Denk dat ik v/d zomer nog wel een keertje ga.

[ Bericht 11% gewijzigd door perezoso op 24-02-2009 11:15:33 ]
pi_66402262
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:33 schreef Chell het volgende:
Wij gaan binnenkort de Veluwse Bron ook proberen. Mijn vriend is 6 april jarig en ik heb voor 5 april een arrangement geboekt. Reteduur, maar goed. Ik wil al eeeuwen een keer een hammambehandeling doen, dus ik dacht: laat ik het dit keer maar goed doen dan

We hebben nu hammam van een uur, een rasulbehandeling, koffie/thee en dinerbuffet. En entree enzo natuurlijk. Zinnn!
Wat houdt dat precies in, een hammambehandeling?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_66463646
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:58 schreef perezoso het volgende:
Gisteren naar Thermen in Nijmegen geweest, het was de 1e keer sinds mijn jeugd, ik vond het wel aardig maar echt overdonderd ben ik niet, ik miste een beetje gezelligheid ook al is de sauna daar misschien niet voor bedoeld.
Ook rook het wat onfris op sommige plekken, zo'n wc / douche combinatie geur als je begrijpt wat ik bedoel.
Werd in het midden v/d nacht wakker en sindsdien voel ik mij beroerd, beetje misselijk en duizelig terwijl ik alles normaal doorlopen heb.
Denk dat ik v/d zomer nog wel een keertje ga.
Ik vond het wel een leuke sauna, maar ik was er ook min of meer beroepsmatig. Ik was met een vriend mee, die een sauna wil beginnen en de cursus gedaan had. In het kader van die cursus ging hij daar met de klas op bezoek. Was best leuk: je kunt nog eens achter de schermen kijken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66463785
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:57 schreef Sylvana het volgende:
OMG, het moet niet gekker worden zeg

We hebben nog een aantal optimel-arrangement kaartjes liggen, die we graag willen verzilveren. De afgelopen week verschillende sauna's gebeld. De sauna in Nijmegen zit al tot 7 april vol Bij de sauna in Ommen kon je maximaal 1 week van te voren reserveren voor een arrangement, bel ik net om kwart over 10 op, als ze net een kwartier op zijn, krijg ik te horen dat ze ook al volgeboekt zitten voor volgende week

En ook bij 2 andere sauna' s hier in de buurt waar we heen wilden is al geen plek meer voor een arrangement.

Dus nou gaan we gewoon maar 3 zegeltjes van de kaartjes afhalen en alleen voor de saunabezoeken. Daar was voor volgende week bij Thermen Bussloo iig nog wel plek voor Zijn we al wel eens eerder geweest, maar is goed bevallen toen

Maar sta er echt versteld van dat die arrangementen zo snel volgeboekt zijn :S
Shit, dank je voor de waarschuwing. We hebben samen nog vier kaartjes voor bezoeken, geloof ik, en die krijgen we toch niet meer op. Dus ik was al half en half van plan om er een paar hier of op saunagids.nl aan te bieden, maar dat heeft ook geen zin, dus.
Is trouwens wel vreemd: in de winter is het toch al druk en dan gaan ze dat met zo'n actie nog eens opjagen. In de zomer is het rustig. Je zou denken dat ze juist dan enige stimulans zouden kunnen gebruiken.

Het lijkt er op, dat die actie aan haar eigen succes ten onder gaat.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 26 februari 2009 @ 00:50:42 #284
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_66466838
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:23 schreef karoltje het volgende:
Wat leuk dat er zoveel positieve reacties zijn over Ridderode, daar woon ik heel dichtbij! Toch maar eens proberen dan!

Mooiste sauna waar ik ooit geweest ben was de Claudius Therme in Keulen:

[ afbeelding ]
Over 2 weken ga ik naar Keulen voor een weekend. Nu denk ik om 1 van de 2 dagen die ik er ben in die sauna door te brengen. Is dat het waard? Heb namelijk op internet wel redelijk positieve verhalen gehoord... Hoor ook graag hier de meningen .

Ridderrode is erg leuk ja .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:46:01 #285
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_66472964
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:26 schreef kaputwiehund het volgende:
Persoonlijk vond ik de Claudius Thermen maar een oude afgeleefde indruk maken (behoudens het buitensauna gedeelte). Carolus Thermen in Aachen vind ik dan toch net iets mooier.

Afgelopen zomer een keer in Langenfeld (Oostenrijk) in de Aquadome geweest. Schitterend! Jammer dat het net te ver rijden is voor een zaterdagmiddag
Langenfeld ben ik ook geweest, alleen wel tijdens topdrukte van de wintersport. Dat is wel een afrader qua drukte . De sauna's zijn erg laagdrempelig opgezet, waardoor er een hele groep sauna-onervaren engelsen en polen ook aanwezig waren. Enerzijds erg grappig (engelsen met handdoek in turks stoombad ), Anderzijds wel vervelend (weigeren badkleding uit te doen, raar kijken naar anderen).
Het saunacomplex zelf is niet uniek. Wel uitgebreid aan voorzieningen en alles is aanwezig, maar ik kreeg wel een beetje "ikea-gevoeltje, op turkse stoombad na. Het zwemcomplex is daarintegen natuurlijk geweldig, met die kommen water waarbij je de sterrenhemel tussen de besneeuwde bergtoppen bekijkt

de loyly's waren trouwens niet heet, maar de man die het uitvoerde stak er wel veel meer moeite in dan in Nederland, waar ze vaak al na 1 rondje wapperen stoppen. Deze bleef gewoon 5 minuten doorgaan met 4 sessies achter elkaar
pi_66480317
Maandje terug naar Sauna de Woudfennen in Joure (Friesland) geweest. (http://www.dewoudfennen.nl/)

Was de eerste keer in zo'n thermen ding (m'n moeder heeft een sauna thuis, dus sja...) en t was heerlijk. Het was wel op een ladies night (maandagen), maar het was lekker rustig, schoon, en ze hebben er veel faciliteiten en verschillende sauna's. Ben in de vochtige sauna, finse sauna, gewone sauna, turks stoombad, bubbelbad en zwembad geweest. Finse stoombad deden ze op vaste tijden en dan gingen ze met een hete doek rondzwaaien in een loeihete sauna met verschillende geurtjes, heerlijk Je kon ook buiten afkoelen onder buitendouches met verschillende stralen. Zelf maar 1 keer buiten gekoeld, want het vroor buiten en das niet zo relaxt zonder slippers aan (vergeten)
(:
pi_66481299
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:27 schreef nein het volgende:
Maandje terug naar Sauna de Woudfennen in Joure (Friesland) geweest. (http://www.dewoudfennen.nl/)

Was de eerste keer in zo'n thermen ding (m'n moeder heeft een sauna thuis, dus sja...) en t was heerlijk. Het was wel op een ladies night (maandagen), maar het was lekker rustig, schoon, en ze hebben er veel faciliteiten en verschillende sauna's. Ben in de vochtige sauna, finse sauna, gewone sauna, turks stoombad, bubbelbad en zwembad geweest. Finse stoombad deden ze op vaste tijden en dan gingen ze met een hete doek rondzwaaien in een loeihete sauna met verschillende geurtjes, heerlijk Je kon ook buiten afkoelen onder buitendouches met verschillende stralen. Zelf maar 1 keer buiten gekoeld, want het vroor buiten en das niet zo relaxt zonder slippers aan (vergeten)
Heerlijke sauna he
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_66485178
Hier even een verslagje van het bezoek aan de Thermen in Nijmegen.
Ik ben hier vorige week woensdag geweest met een vriendin en we hebben hier een Optimel arrangement geboekt met zonnebank en Hot Stone massage.
Om elf uur kwamen we aan en de rij stond tot buiten. Nou is dat ook niet zo moeilijk want je staat vanaf de receptie nogal snel buiten
Blijkbaar kwamen meer mensen met een Optimelkaart, dat zag ik bij de receptie wel.
Ik had telefonisch gereserveerd, om half twee hadden we de zonnebank en om half zes de Hot Stone.
Dit werd ons bij de receptie nogmaals medegedeeld en we kregen sleutels mee voor de kluisjes.
Na het omkleden bestelden we ons welkomstdrankje bij de bar, voor mij een warme chocomel en voor mijn vriendin een koffie. Hier kregen we een klein cakeje met slagroom bij
Er werden verschillende rondleidingen gegeven, dus er werd ons verzekerd dat we ons drankje rustig konden opdrinken en dat we ons dus niet hoefden te haasten voor de eerste rondleiding.
Nu is saunabezoek ons beide totaal niet onbekend, maar toch besloten we om mee te doen omdat we beide deze sauna niet kenden.
Wat ons meteen opviel was dat er twee ruimten waren met hiertussen het gedeelte met het restaurant, de bar en de relaxruimte.
Blijkbaar kon je alleen van de ene naar de andere ruimte via buiten of via de bar, want degene die ons rondleidde wilde niet via buiten
aangezien we allemaal net binnen waren en dus niet warm genoeg waren.
Goed, in ruimte 1 waren aanwezig een voetenbad, warm bad zonder bubbels, binnen-buitenzwembad, dompelbad, warme en koude douches, rhassoul ruimte, zonnebanken,
massageruimten, eventsauna met opgietingen en een kruidentempel.
In ruimte 2 was een binnenzwembad, bubbelbad, dompelbad, sanarium, stoombad, kleurensauna, eucalyptussauna en warme en koude douches.
Ik zal vast wel iets vergeten, maar goed.
Buiten is er een afkoelgedeelte en een bubbelbad en een tuin waar je in rond kan lopen (bankjes zijn aanwezig).

We zaten om 12 uur in de eventsauna, waar op dat moment geen opgieting was.
Hier werden we allebei te weinig warm van, ik vond dat ik niet zoveel zweette als anders.
Maar toch goed afgekoeld natuurlijk en even gerelaxed.
We wilden namelijk om 13 uur meedoen aan de opgieting!
Die werd gedaan door 1 saunameester en er werd gewerkt met ijs met citroen om op de sauna te gooien.
Later in de sessie kregen we honing om onszelf mee in te smeren, erg lekker!
Daarna nog geschraapt ijs om onszelf ook mee in te smeren.
We zweetten behoorlijk toen we eruit kwamen en met de hele groep gingen we naar buiten waar stukjes sinasappel en grapefruit op ons wachtten.
Erg lekker, het afkoelen was toen ook een stuk fijner!!
We zijn een kwartier bezig geweest met afkoelen om daarna om 13.30 uur onder de zonnebank te gaan.
Deze werd aan de bar ingesteld op 10 minuten en toen we bij de zonnebanken aankwamen, stonden deze dus al aan.
Vond ik een nadeel: ik wilde dat ding eerst nog schoonmaken voordat ik erop ging liggen dus dat kost me ook weer tijd.
Na de zonnebank zijn we gaan lunchen. Deze lunch zat bij het Optimel arrangement en bestond uit een zelf gekozen tosti, een zelf gekozen soep, een klein, hard, wit broodje en een klein glaasje verse jus.
Het smaakte goed al vonden we wat 'haartjes' in onze bospaddestoelensoep, waarvan wij ook wel zagen dat dat wel van die paddestoelen af moest komen.
Rond drie uur waren we pas weer klaar met eten en hebben we in relaxstoelen gehangen en even liggen pitten
Hierna wat gezwommen etc. Om vijf uur meegedaan met de volgende opgieting, deze was met ijs met mint en werd gedaan door twee saunameesters. Er werd gebruik gemaakt van ijsklontjes om je mee in te smeren en citroenstukjes om in je mond te doen.
Dit keer was het moeilijker vol te houden dan de eerste keer, maar wel weer erg fijn.
Om half zes hadden we de Hot Stone behandeling, die best fijn was. Ik had er iets meer van verwacht, ik vond dat de stenen best snel hun temperatuur verloren. Hoewel ze best heet waren toe ze op me gelegd werden.
Die behandeling duurde een half uurtje en iets na zessen stonden we weer buiten.
We hadden beide honger en bestelden een springbokfilet met rode wijn saus in het restaurant. Hier kregen we friet of rijst bij, en een koude salade en gewokte groeten. Dit waren wel erg kleine porties waardoor we een bakje friet en een bakje gewokte groenten bijbestelden.
De bakjes van de bijbestelling bleken 3x groter te zijn! Waardoor wij ons gingen afvragen of we er misschien voor moesten bijbetalen. Dit bleek niet het geval te zijn. De bediening was qua snelheid en vriendelijkheid erg goed!
Hierna weer gerelaxed en nog wat gezwommen. Mijn vriendin was met het OV waardoor we rekening moesten houden met haar trein die maar 1x per uur terug ging. Hierdoor zijn we gaan douchen rond kwart over zeven/half acht en hebben we daarna nog chocolademousse besteld. Hemels maar machtig! Drie bolletjes chocolademousse met 3 flinke toeven slagroom, Mmmmmm!
En rond tien over acht gingen we weer richting het station en ik zelf met de auto naar huis.

Conclusie:

Goed:
- het eten in het restaurant
- de ligging, erg rustig!
- de opgietingen vonden we erg geslaagd!

Minder goed:
- de indeling: van de ene naar de andere ruimte via buiten of via rustruimte, waardoor de badjas verplicht weer aan moet
- het van te voren aanzetten van zonnebanken
- in de douche ruimte staat een 'paal' met hieraan meerdere douchekoppen, waardoor ik vond dat je best dicht op anderen komt te staan.
Ook de temperatuur wilde nogal eens wisselen en kon je niet zelf instellen.
- geen nevel in de afkoelruimte


Voor mij persoonlijk geldt dat ik er niet snel weer zal komen. Ik woon in Eindhoven en mijn vriendin in de Achterhoek, dus dit was de middenweg.
Maar ik vond de faciliteiten niet zodanig bijzonder dat ik er snel weer terug zal komen.
pi_66489956
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:50 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Over 2 weken ga ik naar Keulen voor een weekend. Nu denk ik om 1 van de 2 dagen die ik er ben in die sauna door te brengen. Is dat het waard? Heb namelijk op internet wel redelijk positieve verhalen gehoord... Hoor ook graag hier de meningen .

Ridderrode is erg leuk ja .
Ansich is het best heel aardig hoor.

Schrik alleen niet van de buitenkant, want je moet parkeren op een locatie waar je eerder een afwerkplek zou verwachten dan een sauna.

Zodra je binnen bent komt je in een ruimte met allemaal aparte kleedhokjes (achteraan is ook een gemengde kleedruimte). Vervolgens kom je via de gescheiden heren -en damesdouches in het zwemgedeelte. Dit is dus nog allemaal met badkleding aan. Persoonlijk vond ik het badgedeelte een wat afgeleefde indruk maken. Dat geldt eveneens voor het saunagedeelte op de 1e verdieping. Het saunagedeelte wat je bereikt als je naar buiten loopt is wel prima. Mooie sauna's in verschillende variatie. Een enorme tuin.

Er is echter een klein dingetje: als je in een tuinstoel ligt kan het gebeuren dat je ineens een kabelbaan met mensen over ziet komen. Dan heb je niet te lang in de sauna gelegen, maar het is echt zo. Ik vond het persoonlijk wel humor hebben.

persoonlijk geeft ik de voorkeur aan de Carolusthermen in Aachen. Hoewel die wat meer compact is.

Grote voordeel blijft voor mij de Duitse saunacultuur. Ik vind de sfeer er toch anders dan in Nederland. FKK en sauna is in Duitsland (zeker in het oosten) echt een stukje cultuur. Nadeel: in het weekend is het er altijd tyfusdruk. (maar dat geldt ook voor de Nederlandse sauna's)
Zu hause ist alles besser
pi_66490136
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:46 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Langenfeld ben ik ook geweest, alleen wel tijdens topdrukte van de wintersport. Dat is wel een afrader qua drukte . De sauna's zijn erg laagdrempelig opgezet, waardoor er een hele groep sauna-onervaren engelsen en polen ook aanwezig waren. Enerzijds erg grappig (engelsen met handdoek in turks stoombad ), Anderzijds wel vervelend (weigeren badkleding uit te doen, raar kijken naar anderen).
Het saunacomplex zelf is niet uniek. Wel uitgebreid aan voorzieningen en alles is aanwezig, maar ik kreeg wel een beetje "ikea-gevoeltje, op turkse stoombad na. Het zwemcomplex is daarintegen natuurlijk geweldig, met die kommen water waarbij je de sterrenhemel tussen de besneeuwde bergtoppen bekijkt

de loyly's waren trouwens niet heet, maar de man die het uitvoerde stak er wel veel meer moeite in dan in Nederland, waar ze vaak al na 1 rondje wapperen stoppen. Deze bleef gewoon 5 minuten doorgaan met 4 sessies achter elkaar
Ik ben er een keer in april en een keer in september geweest. Buiten het hoogseizoen dus. Toen was het heerlijk rustig. Dat het laagdrempelig is ben ik met je eens. Maar dat geld in feite voor alle complexen met een gescheiden zwem -en saunagedeelte. Ook bijvoorbeeld in Aachen, Keulen en Valkenburg krijg je van taferelen waar je plaatsvervangende schaamte van krijgt.

Ik heb in Langenfeld ooit een schitterend tafereel aan mogen schouwen. Twee Italiaanse vrouwen wilde in hun bikini meedoen aan de opgieting. Dat vond de saunameister uiteraard niet oke. UItkleden dus. Dat gingen ze vervolgens op het toilet doen. Met hun handdoek strak om zich heen geslagen kwamen ze terug en wilde de sauna in. Alleen moest er nog wel even gedouched worden van de saunameister. Die ene gaf zich toen maar over, maar die andere weigerde zich pertinent in het bijzijn van andere te douchen. Uiteindelijk dropen ze beiden maar af
Zu hause ist alles besser
  donderdag 26 februari 2009 @ 23:38:43 #291
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_66503896
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:46 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

Ansich is het best heel aardig hoor.

Schrik alleen niet van de buitenkant, want je moet parkeren op een locatie waar je eerder een afwerkplek zou verwachten dan een sauna.

Zodra je binnen bent komt je in een ruimte met allemaal aparte kleedhokjes (achteraan is ook een gemengde kleedruimte). Vervolgens kom je via de gescheiden heren -en damesdouches in het zwemgedeelte. Dit is dus nog allemaal met badkleding aan. Persoonlijk vond ik het badgedeelte een wat afgeleefde indruk maken. Dat geldt eveneens voor het saunagedeelte op de 1e verdieping. Het saunagedeelte wat je bereikt als je naar buiten loopt is wel prima. Mooie sauna's in verschillende variatie. Een enorme tuin.

Er is echter een klein dingetje: als je in een tuinstoel ligt kan het gebeuren dat je ineens een kabelbaan met mensen over ziet komen. Dan heb je niet te lang in de sauna gelegen, maar het is echt zo. Ik vond het persoonlijk wel humor hebben.

persoonlijk geeft ik de voorkeur aan de Carolusthermen in Aachen. Hoewel die wat meer compact is.

Grote voordeel blijft voor mij de Duitse saunacultuur. Ik vind de sfeer er toch anders dan in Nederland. FKK en sauna is in Duitsland (zeker in het oosten) echt een stukje cultuur. Nadeel: in het weekend is het er altijd tyfusdruk. (maar dat geldt ook voor de Nederlandse sauna's)
Thx voor je review! Ik twijfel nog of ik ga, heb maar 2 dagen en ik wil Keulen ook graag zien, bovendien ga ik ook nog eens in het weekend. Is badkleding verplicht? Ik ga met de trein dus Aachen is ook geen optie.

Ik vind gescheiden omkleedhokjes anders ook wel typisch Duits en minder cool als ik met mijn vriend ga. Toch tegenstrijdig want aan de andere kant zie je wel overal naakte mensen in parken liggen in de zomer in (oost) Duitsland.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_66504325
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:29 schreef Ikook het volgende:
Hier even een verslagje van het bezoek aan de Thermen in Nijmegen.

(...)

Conclusie:

Goed:
- het eten in het restaurant
- de ligging, erg rustig!
- de opgietingen vonden we erg geslaagd!

Minder goed:
- de indeling: van de ene naar de andere ruimte via buiten of via rustruimte, waardoor de badjas verplicht weer aan moet
- het van te voren aanzetten van zonnebanken
- in de douche ruimte staat een 'paal' met hieraan meerdere douchekoppen, waardoor ik vond dat je best dicht op anderen komt te staan.
Ook de temperatuur wilde nogal eens wisselen en kon je niet zelf instellen.
- geen nevel in de afkoelruimte


Voor mij persoonlijk geldt dat ik er niet snel weer zal komen. Ik woon in Eindhoven en mijn vriendin in de Achterhoek, dus dit was de middenweg.
Maar ik vond de faciliteiten niet zodanig bijzonder dat ik er snel weer terug zal komen.
Mooi uitgebreid verslag!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66506496
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mooi uitgebreid verslag!
Inderdaad, dat viel me ook op. Ik vond het wel goed hoe hij dingen benoemde die mij wel opgevallen waren, maar eigenlijk onder de drempel bleven. Zoals die typische douchezuilen.
(Als tegenwicht: er is wel op veel plaatsen scrubzout aanwezig!)
Een beschrijving bijna alsof ik er zelf bij was.

En, om op een eerdere discussie terug te komen: 3 keer een saunarondje. Lekker ontspannen.

Edit: eigenlijk sorry Ikook, dat ik niet direct op je reageerde.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 27 februari 2009 @ 08:35:13 #294
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_66509012
TVP...hmmm...sauna...
pi_66514026
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:51 schreef kaputwiehund het volgende:Ik heb in Langenfeld ooit een schitterend tafereel aan mogen schouwen. Twee Italiaanse vrouwen wilde in hun bikini meedoen aan de opgieting. Dat vond de saunameister uiteraard niet oke. UItkleden dus. Dat gingen ze vervolgens op het toilet doen. Met hun handdoek strak om zich heen geslagen kwamen ze terug en wilde de sauna in. Alleen moest er nog wel even gedouched worden van de saunameister. Die ene gaf zich toen maar over, maar die andere weigerde zich pertinent in het bijzijn van andere te douchen. Uiteindelijk dropen ze beiden maar af
Tis toch wat....

Als iemand te veel optimel kaarten heeft zou ik er wel graag 1tje willen anhoewel ik niet precies weet wat die kaarten precies inhouden maar het zal wel voordeliger zijn neem ik aan.
pi_66514545
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:51 schreef perezoso het volgende:

[..]

Tis toch wat....

Als iemand te veel optimel kaarten heeft zou ik er wel graag 1tje willen anhoewel ik niet precies weet wat die kaarten precies inhouden maar het zal wel voordeliger zijn neem ik aan.
Bij 4 punten is de tweede persoon bij een saunabezoek gratis en bij 7 punten is de tweede persoon bij een sauna-arrangement gratis
pi_66564974
Dankjulliewel voor het compliment!
Inderdaad, er is bij de warme douches in beide ruimten scrubzout aanwezig!
Totaal niet aan gedacht om te vermelden maar wel 3x gebruikt
En ik ben een zij haha, maar dat maakt niet uit hoor

Ik heb nog 1 Optimel-kaart, dus die moet ook nog op.
De zegels veranderen ieder jaar of niet? (zodat je ze het volgende jaar niet meer kunt gebruiken bedoel ik)
Dat kan ik me namelijk niet goed herinneren van voorgaande keren.
pi_66568935
Ja, helaas hebben ze elk jaar andere zegels
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66573614
hehe, poehpoeh, nounou. *eindelijk* kunnen we dan ook weer eens

we gaan deze week naar Thermen Holiday Zuidwolde en sauna peize (eenmaal met pa en eenmaal met sangdrax mijn man). zijn daar al reviews van of zal ik gewoon? over anderhalve maand doen we het duo hammam arrangement in schiedam
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66573623
Er zijn van beide sauna's al reviews simmu..

Even zoeken via google.fok.nl, en je vindt ze wel.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_66578980
VOL
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')