abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62240621
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat denk ik dus niet.

de huidige wettelijke regeling is nog steeds dat er een bankgarantie regeling geldt voor 0 - 20k (100% en van 20k - 40k (90%). Als er uitgekeerd moet worden voert de DNB dit uit, en verhaalt dit op de overige banken.

Iets anders dan dit staat er thans niet in de wet. dit is de huidige tekst van het besluit:
http://wetten.overheid.nl(...)esult/javascript=yes

zie aritkel 26(4): geen melding van de hogere grens. Mijn conclusie is dan ook vooralsnog dat de staat (en dus de belastinigbetaler) voor de hogere garantie opdraait, en niet de banken.
Men kan niet in één dag de wet wijzigen natuurlijk

Ook staat er in deze wet wat het minimum moet zijn. Men mag daar wel van afwijken, maar niet te nadele van de belanghebbende. Verder, Bos heeft deze uitspraak gedaan als staatssecretaris (dus niet als privépersoon W. Bos), en daar mag je ook juridisch vertrouwen aan ontlenen.
pi_62240650
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nogmaals, Icesave viel daar juist niet onder (voor de eerste 20k dan).
het gaat niet eens om Icesave. Het is voldoende hoe beangstigend snel iets kan gaan. Dinsdag valt een bank om, en maandag telt al niet eens meer mee bij overboekingen.
Het is voldoende dat men angst heeft 3 maanden (of langer) geen baas over je eigen geld te hebben en te moeten wachten op uitbetaling.

Niet voor niks wil men over het algemeen een rekening "zonder voorwaarden" via internet. Men wil eigen baas in eigen portemonnee zijn. Zelf de broek ophouden. En ja, misschien denken mensen dan wel "dan maar geen rente" en in mijn matras
pi_62240666
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja dat vind ik nog het smerigste
Ik kon dinsdag ochtend nog gewoon overboeken, zou je equens aan kunnen klagen dat ze het stop hebben gezet

overigens voor wat het waard is
http://www.landsbanki.is/(...)outlook2008-2012.pdf
Thnx voor de link.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2008 @ 19:51:35 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62240674
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:07 schreef Q. het volgende:
Eventjes een oud standpunt van de Rabo aanhalen:
[..]

En toen ging iedereen zeuren dat ze zich niet aan moesten stellen. !

En nu:
[..]
Ik kan me de frustratie van de rabobank wel voorstellen. Die worden gestraft voor solide zaken doen.
pi_62240746
Terugvindgeld. Hopelijk. .
pi_62240864
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:47 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het gaat er dan ook niet om wat de beter geïnformeerde mens vind, maar wat de gemiddelde mens vind.
...
Helaas maar al te waar
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:50 schreef avonne het volgende:

[..]

het gaat niet eens om Icesave. Het is voldoende hoe beangstigend snel iets kan gaan. Dinsdag valt een bank om, en maandag telt al niet eens meer mee bij overboekingen.
Het is voldoende dat men angst heeft 3 maanden (of langer) geen baas over je eigen geld te hebben en te moeten wachten op uitbetaling.

Niet voor niks wil men over het algemeen een rekening "zonder voorwaarden" via internet. Men wil eigen baas in eigen portemonnee zijn. Zelf de broek ophouden. En ja, misschien denken mensen dan wel "dan maar geen rente" en in mijn matras
Maar dit ging wél om Icesave! Hier was het één specifiek geval, ga dat nou alsjeblieft, alsjeblieft niet doortrekken naar andere banken die hier geen last van hebben. Het huidige paniek-sentiment is niet nodig, maar het vermoordt de economie. Solide banken kunnen héél snel omvallen, maar dat gebeurt alleen nadat men denkt dat zo'n bank héél snel aan het omvallen is. Het is een selffulfilling profecy, gebaseerd op sentiment en niet op feiten.
pi_62240878
Ik vind trouwens dat ze bij RTL wel erg veel onrust zaaien, als ik niet beter zou weten zou ik er al vanuit gaan dat het geld niet meer uitgekeerd gaat worden.
pi_62240914
De Postbank is op dit moment ook aan het omvallen, zie ook het feit dat ze op dit moment de spaarrekeningen hebben bevroren!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_62240956
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik kan me de frustratie van de rabobank wel voorstellen. Die worden gestraft voor solide zaken doen.
Dat kan ik me ergens ook wel voorstellen, maar dat moeten ze bij DNB regelen, en niet zo uitvallen tegen de concurrerende spaarbankjes. They're barking up the wrong tree.
pi_62240962
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:59 schreef James52 het volgende:
Ik vind trouwens dat ze bij RTL wel erg veel onrust zaaien, als ik niet beter zou weten zou ik er al vanuit gaan dat het geld niet meer uitgekeerd gaat worden.
Idd. Daar stoor ik me mateloos aan . Het dramatische toontje, de suggestieve vragen . Door dit soort media wordt de crisis alleen maar overdreven.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2008 @ 20:02:24 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62241013
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat kan ik me ergens ook wel voorstellen, maar dat moeten ze bij DNB regelen, en niet zo uitvallen tegen de concurrerende spaarbankjes. They're barking up the wrong tree.
Uh, ze hebben het toch aangekaart bij de AFM in Juni?
pi_62241020
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:01 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Idd. Daar stoor ik me mateloos aan . Het dramatische toontje, de suggestieve vragen . Door dit soort media wordt de crisis alleen maar overdreven.
Ja, heel dom. En dan nog die vreselijke stupide hysterische Willem Middelkoop die overal komt blaten.
pi_62241023
quote:
We zitten ondertussen onder de 300 pt, banken failliet, vertrouwen 0 dus er heeft amper iemand overdreven de laatste tijd .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62241060
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het risico was bekend (namelijk 20k die niet onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel vielen). En waar zou dat geld vandaan moeten komen? De Nederlandse banken zullen het niet vrijwillig ophoesten, en de schatkist mogen ze wat mij betreft ook afblijven. Er is uit den treure gewaarschuwd dat dit zou kunnen gebeuren. En hoe goed is het voor de economie om voor 100.000 man even het verloren spaargeld terug te schenken? Het probleem ligt in IJsland, ga daar dan ook de oplossing zoeken.

Verder hoop ik echt dat jullie je centjes krijgen hoor!
Helemaal mee eens.

Het is allemaal zeer lullig voor de mensen die hun centen in Icesave hebben/hadden zitten, maar als je een beetje gaat uitzoeken hoe het zit, zag je dat DNB geen Icesave ondersteunde.

En zelfs die info deed de mensen niet afschrikken. Toen kreeg je verhalen van: "IJsland is een degelijk land die zullen toch niet zomaar omvallen?"

Eigenlijk pure naiviteit.
pi_62241076
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Helaas maar al te waar
[..]

Maar dit ging wél om Icesave! Hier was het één specifiek geval, ga dat nou alsjeblieft, alsjeblieft niet doortrekken naar andere banken die hier geen last van hebben. Het huidige paniek-sentiment is niet nodig, maar het vermoordt de economie. Solide banken kunnen héél snel omvallen, maar dat gebeurt alleen nadat men denkt dat zo'n bank héél snel aan het omvallen is. Het is een selffulfilling profecy, gebaseerd op sentiment en niet op feiten.
Juist, en juist met dit soort problemen (eerst Fortis en nu icsave en het hele gedoe met het garantiestelsel) denken mensen dat ze beter hun geld ergens in een sok kunnen stoppen. En dan gaat het fout inderdaad, ook is leuk dat de media zo leuk paniek zaait (zoals 1 vandaag waarin werd gezegd dat mensen hun geld kwijt zijn).
pi_62241100
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:02 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

We zitten ondertussen onder de 300 pt, banken failliet, vertrouwen 0 dus er heeft amper iemand overdreven de laatste tijd .
Misschien komt dat juist omdat er werd overdreven. Sneeuwbaleffect...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2008 @ 20:07:32 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62241187
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Juist, en juist met dit soort problemen (eerst Fortis en nu icsave en het hele gedoe met het garantiestelsel) denken mensen dat ze beter hun geld ergens in een sok kunnen stoppen. En dan gaat het fout inderdaad, ook is leuk dat de media zo leuk paniek zaait (zoals 1 vandaag waarin werd gezegd dat mensen hun geld kwijt zijn).
De kans IS groot dat mensen hun geld kwijt zijn. IJsland had 67 miljoen in het potje. Alleen de nederlandse spaarders hebben al 1700 miljoen uitstaan. You do the math. Dat is geen paniek zaaien dat is man en paard noemen.

Ik, als spaarder bij de postbank, voel nu echt geen druk om nu daar mijn geld weg te halen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2008 @ 20:08:14 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62241205
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Misschien komt dat juist omdat er werd overdreven. Sneeuwbaleffect...
Ja IJsland valt om door negatieve bericht geving op RTLZ.
pi_62241223
Hoe kom je aan dat bedrag van 67 miljoen? Als dat zo is valt er toch ook weinig "druk" uit te oefenen of wat ?
pi_62241234
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:02 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Als iedereen maar dramatisch blijft doen en bij negatieve zaken nóg negatiever reageert, wordt 't vanzelf nóg slechter....
pi_62241237
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is duidelijk. Echter men hoort over dit prachtige grarantiestelsel (voor welke bank dan ook, Nederlands of niet). Nu blijkt echter dat IJsland niet kan uit betalen. Logische gedachte dan, zeker na de gebeurtenis omtrent Fortis, wat als mijn grote bank omvalt? Kan Nederland dan wel even miljarden op hoesten om mijn spaarcenten veilig te stellen? Het antwoord daarop is nee.

Op deze manier heb je dus een deuk.
bij Van Der Hoop is toch ook 38k uitgekeerd? of niet?

(hoewel de meeste klanten daar wel iets meer hadden staan )
pi_62241269
quote:

[..]

Bij de NOS nu (en eerder bij het zes uur journaal) wordt nadrukkelijk gezegd dat Argenta "niet" (belgisch) gegarandeerd wordt.
pi_62241292
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet en dat weet je zelf ook wel. Er zijn problemen die worden versterkt door negatieve berichtgeving (terecht of onterecht) in de media. Daardoor raken mensen in paniek, daalt het vertrouwen etc. etc. etc.
pi_62241294
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Uh, ze hebben het toch aangekaart bij de AFM in Juni?
Klopt, maar daar is niks uitgekomen (voor zover ik weet). Dan kunnen ze het daar niet mee eens zijn, maar de AFM zal als een soort Rijdende Rechter ongetwijfeld hebben gezegd "Dit is mijn uitspraak en hier moet u het mee doen"'.
pi_62241312
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik, als spaarder bij de postbank, voel nu echt geen druk om nu daar mijn geld weg te halen.
Je kán je geld nieteens meer weghalen bij de Postbank, ze hebben alle tegoeden vanavond bevroren. Probeer maar eens via je Mijn Postbank je geld over te schrijven.
pi_62241338
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, heel dom. En dan nog die vreselijke stupide hysterische Willem Middelkoop die overal komt blaten.
Volgensmij loopt Willem Middelkoop de laatste tijd aardig binnen.
pi_62241350
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. Maar de mensen die nu roepen dat de Postbank ook gaat omvallen omdat er een technische storing bij de spaarrekeningen is, overdrijven. Op 't moment dat dadelijk overboeken wel weer mogelijk is en iedereen ineens geld gaat weghalen daar valt die bank vanzelf wel om ja .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2008 @ 20:12:45 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62241368
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe kom je aan dat bedrag van 67 miljoen? Als dat zo is valt er toch ook weinig "druk" uit te oefenen of wat ?
Zie de OP
quote:
Het IJslandse depositofonds zit ook krap bij kas. Eind 2007 had het 67 miljoen euro in kas, terwijl er 200(!) keer zoveel geld is ondergebracht bij de banken (bron).
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:10 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet en dat weet je zelf ook wel. Er zijn problemen die worden versterkt door negatieve berichtgeving (terecht of onterecht) in de media. Daardoor raken mensen in paniek, daalt het vertrouwen etc. etc. etc.
Bullshit. Professionele handelaren raken echt niet onder de indruk van RTLZ, maar van de feiten. Particulieren brengen hun geld hooguit onder bij een andere bank maar onttrekken het niet aan het financiele stelsel door berichten op RTLZ.
pi_62241386
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:09 schreef GForceT1 het volgende:

[..]

bij Van Der Hoop is toch ook 38k uitgekeerd? of niet?

(hoewel de meeste klanten daar wel iets meer hadden staan )
Nog wel meer dan 38k, ik meen iets van een ton ofzo (per persoon).
pi_62241395
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De kans IS groot dat mensen hun geld kwijt zijn. IJsland had 67 miljoen in het potje. Alleen de nederlandse spaarders hebben al 1700 miljoen uitstaan. You do the math. Dat is geen paniek zaaien dat is man en paard noemen.

IJslandse banken hadden 67 miljoen in het potje. De staat IJsland zelf niet !! En als dat zo zou zijn, waarom heeft onze kontrolerende instantie DNB dan zitten slapen, die had ons moeten waarschuwen. Daar zijn ze voor. Ze hebben toch Landsbanki in hun overzicht staan.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2008 @ 20:13:44 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62241407
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. Maar de mensen die nu roepen dat de Postbank ook gaat omvallen omdat er een technische storing bij de spaarrekeningen is, overdrijven. Op 't moment dat dadelijk overboeken wel weer mogelijk is en iedereen ineens geld gaat weghalen daar valt die bank vanzelf wel om ja .
En ik denk dat dat wel meevalt. Er is tot op heden nog geen enkele bank in de problemen gekomen door een bankrun als hij al niet in de problemen WAS. Niet oorzaak en gevolg omdraaien.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2008 @ 20:15:11 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62241468
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:11 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Je kán je geld nieteens meer weghalen bij de Postbank, ze hebben alle tegoeden vanavond bevroren. Probeer maar eens via je Mijn Postbank je geld over te schrijven.

De postbank internet bankieren website doet het vaker niet dan wel. Het is gewoon een storing. De zoveelste.
pi_62241552
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zie de OP
[..]

[..]

Bullshit. Professionele handelaren raken echt niet onder de indruk van RTLZ, maar van de feiten. Particulieren brengen hun geld hooguit onder bij een andere bank maar onttrekken het niet aan het financiele stelsel door berichten op RTLZ.
Tuurlijk niet, maar Tiny en Lau wel. Dat zou er voor kunnen zorgen dat ook Nederlandse banken vallen.
pi_62241622
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De postbank internet bankieren website doet het vaker niet dan wel. Het is gewoon een storing. De zoveelste.
Ja en heeeeel toevallig zijn het ALLEEN de spaarrekeningen die door deze "storing" getroffen zijn
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:19:58 #135
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62241629
Mooi topic
Wow volgens http://www.ecb.int/stats/(...)ef-graph-isk.en.html is de Kroon daar 25% minder waard geworden in 1 dag!
censuur :O
pi_62241665
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:19 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ja en heeeeel toevallig zijn het ALLEEN de spaarrekeningen die door deze "storing" getroffen zijn
Geloof je het echt of loop je te trollen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2008 @ 20:22:13 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62241688
quote:

[..]

Eh, spaarrekeningen zijn gekoppeld aan gewone rekeningen. Nogmaals, het zou pas spannend worden als de website van de postbank het langer dan 24 uur doet zonder storing.
pi_62241703
http://afp.google.com/article/ALeqM5g-Sx02NAktt9lq-nspZmfkK8RzWg

Iceland, Britain seek solution to frozen bank funds: Reykjavik

54 minutes ago

REYKJAVIK (AFP) — The Icelandic and British governments will try to find a solution to a dispute over money held by British savers in two frozen Icelandic banks, Iceland's prime minister said on Wednesday.

"The governments of the two countries will immediately review the matter in detail through official channels with a view to finding a mutually satisfactory solution," Prime Minister Geir Haarde said in a statement.

"The government of Iceland is determined not to let the current financial crisis overshadow the long-standing friendship between Iceland and the United Kingdom," he added.

Haarde's comments came after his British counterpart Gordon Brown said London would take legal action against Iceland after the island's second largest bank, Landsbanki, was nationalised and subsequently froze two British subsidiaries, Icesave and Heritable.

Angry British customers have voiced frustration at the bank's silence over the future of their savings after it announced Tuesday that customers could no longer withdraw or deposit money.

"It should be highlighted that on Monday evening changes were made to the Act on the Depositors' and Investors' Guarantee Fund strengthening the position of depositors by giving them priority when allocating assets," Haarde said.

"There is a good possibility that the total assets of Landsbanki will be sufficient to cover the deposits in Icesave," he said, stressing that his government would "support the Depositors' and Investors' Guarantee Fund in raising necessary funds."

Iceland's foreign ministry meanwhile said the country's ambassador to Britain, Sverrir Haukur Gunnlaugsson, had held a meeting Wednesday at the British prime minister's office "with a number of high officials."

"The meeting was held at the request of the Icelandic authorities" and "discussed consultations between the two countries on the financial crisis, its impact on the Icelandic financial system and the situation of Icelandic banks," the ministry said in a statement.

"It has been decided that formal talks between the two governments will begin on further consultations and necessary measures," it added.

(hoezo kan de nederlandse overheid nog geen contact met ze krijgen?)
pi_62241723
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:11 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik stel voor mensen met een IQ <100 onder permanente curatele te stellen.
quote:

[..]

Waarom de spaarrekeningen wel en de betaalrekeningen niet? Is niet écht logisch, of wel?
pi_62241812
quote:
Icesave: klanten kunnen gewoon bij hun geld

dinsdag 07 oktober 2008 | 10:31 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 08 oktober 2008 | 19:59

AMSTERDAM (ANP) - Nederlandse klanten van de internetspaarbank Icesave kunnen gewoon bij hun geld. Dat heeft een woordvoerder van Icesave dinsdag gezegd. Maandag nam de IJslandse overheid volledige controle over de nationale bankensector. Icesave is een dochter van de IJslandse bank Landsbanki.

Icesave is op de Nederlandse markt een prijsstunter met een rente van 5,25 procent. Sinds eind mei trok de bank ruim 50.000 Nederlandse klanten aan. ,,De zaken gaan gewoon door. Je kunt gewoon bij je rekening'', aldus de woordvoerder.

In het geval van een faillissement garandeert de IJslandse centrale bank Nederlandse spaarders een bedrag van 20.887 euro. De rest wordt tot een bedrag van 40.000 voor 90 procent door de Nederlandse staat gegarandeerd.
Bron

Uh-huh.

*neemt zich voor nooit een abbonnement op de Gelderlander te nemen*

Al zou het natuurlijk mooi zijn als het zo is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62241933
http://ap.google.com/arti(...)cVvn_OE9vKwD93MFBSG6

Iceland struggles, abandons fixed exchange rate
By JANE WARDELL – 25 minutes ago

REYKJAVIK, Iceland (AP) — Iceland plunged further into financial crisis Wednesday as it scrapped plans to nationalize a major bank, instead placing it into receivership, and abandoned attempts to put a floor under its falling currency by pegging it to the euro.

(...)

Meanwhile, the Icelandic central bank, Sedlabanki, said it was giving up attempts to peg its currency to stop the kronur free-falling

(...)

The intervention of the British and Swedish authorities underscores the effect that a full-blown collapse of Iceland's financial system would have on the rest of Europe, given the heavy investment by Icelandic banks and companies across the continent.

(lang stuk, in totaal)
pi_62242130
Waarom schiet de kroon hier omhoog? http://finance.google.com/finance?q=CURRENCY%3AISK

Komt het omdat ze het weer losgekoppeld hebben en dat mensen er nu meer vertrouwen in hebben? Of omdat andere landen er veel geld inpompen?
pi_62242197
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:22 schreef avonne het volgende:
http://afp.google.com/article/ALeqM5g-Sx02NAktt9lq-nspZmfkK8RzWg

Iceland, Britain seek solution to frozen bank funds: Reykjavik

54 minutes ago

REYKJAVIK (AFP) — The Icelandic and British governments will try to find a solution to a dispute over money held by British savers in two frozen Icelandic banks, Iceland's prime minister said on Wednesday.

"The governments of the two countries will immediately review the matter in detail through official channels with a view to finding a mutually satisfactory solution," Prime Minister Geir Haarde said in a statement.

"The government of Iceland is determined not to let the current financial crisis overshadow the long-standing friendship between Iceland and the United Kingdom," he added.

Haarde's comments came after his British counterpart Gordon Brown said London would take legal action against Iceland after the island's second largest bank, Landsbanki, was nationalised and subsequently froze two British subsidiaries, Icesave and Heritable.

Angry British customers have voiced frustration at the bank's silence over the future of their savings after it announced Tuesday that customers could no longer withdraw or deposit money.

"It should be highlighted that on Monday evening changes were made to the Act on the Depositors' and Investors' Guarantee Fund strengthening the position of depositors by giving them priority when allocating assets," Haarde said.

"There is a good possibility that the total assets of Landsbanki will be sufficient to cover the deposits in Icesave," he said, stressing that his government would "support the Depositors' and Investors' Guarantee Fund in raising necessary funds."

Iceland's foreign ministry meanwhile said the country's ambassador to Britain, Sverrir Haukur Gunnlaugsson, had held a meeting Wednesday at the British prime minister's office "with a number of high officials."

"The meeting was held at the request of the Icelandic authorities" and "discussed consultations between the two countries on the financial crisis, its impact on the Icelandic financial system and the situation of Icelandic banks," the ministry said in a statement.

"It has been decided that formal talks between the two governments will begin on further consultations and necessary measures," it added.

(hoezo kan de nederlandse overheid nog geen contact met ze krijgen?)
Blijkbaar dus wel dit is in ieder geval gunstig nieuws stukken beter dan wat ze vanmorgen aan het verkondigen waren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62242248
Op zich een bemoedigend bericht van de IJslandse premier:
quote:
There is a good probability that the total assets of Landsbankinn will be sufficient to cover the deposits in IceSave.

The Icelandic government reiterates that if needed it will support The Depositors’ and Investors’ Guarantee Fund in raising necessary funds.
Edit: Excuses, zie net dat het hiervoor al was genoemd...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:40:12 #145
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62242252
Wat dat betreft zou het wel een goede oplossing zijn, denk ik, als hetzelfde gebeurt als in Groot Brittannië? De aankoop van tegoeden door een andere bank. Dan heeft IJsland ook weer wat meer cash bijvoorbeeld, in een redelijk stabiele munt. Als er in Euro's betaald wordt dan. En dan hebben ze/we ook geen last van het bankgarantiegedoe.

[ Bericht 9% gewijzigd door DolleMina op 08-10-2008 20:45:23 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2008 @ 20:41:52 #146
862 Arcee
Look closer
pi_62242310
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:01 schreef hydra77 het volgende:
Ontopic: Ik kan me niet voorstellen dat DNB spaartegoeden van Icesave gaat vergoeden. Het blijft een persoonlijke keuze om risico te nemen door geld naar het buitenland door te sluizen.
Het zou krom zijn wanneer de nederlandse staat die risico's gaat afdekken
Inderdaad, maar het komt wel heel ongelukkig uit dat Bos en JP net hebben gezegd dat spaarders zich geen zorgen hoeven maken.

Rationeel zou 't wel kloppen, het is IJsland en geen Nederland, maar om een paar dagen na de geruststellende woorden deze spaarders te laten stikken zou geen vertrouwen wekken (los van of het al dan niet terecht is).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62242376
tvp
pi_62242410
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Blijkbaar dus wel dit is in ieder geval gunstig nieuws stukken beter dan wat ze vanmorgen aan het verkondigen waren
Amen
pi_62242473
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh, spaarrekeningen zijn gekoppeld aan gewone rekeningen. Nogmaals, het zou pas spannend worden als de website van de postbank het langer dan 24 uur doet zonder storing.
De site doet het weer, kan ook weer bij mijn spaargeld op de toprekening.
pi_62242765
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:46 schreef klipper het volgende:

[..]

De site doet het weer, kan ook weer bij mijn spaargeld op de toprekening.
En nu niet snel alles daar weg halen
pi_62242766
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik weet niet....
Het is duidelijk gericht op het paaien van de Britten.
Ik vind het in schril contrast dat Wouter Bos (nog steeds meen ik) zegt dat men geen contact met de IJslanders kan krijgen.

edit:

Ik neem aan dat "receivership" slaat op Landsbanki, maar ik weet het niet zeker
pi_62242951
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:53 schreef avonne het volgende:

[..]

ik weet niet....
Het is duidelijk gericht op het paaien van de Britten.
Ik vind het in schril contrast dat Wouter Bos (nog steeds meen ik) zegt dat men geen contact met de IJslanders kan krijgen.

edit:

Ik neem aan dat "receivership" slaat op Landsbanki, maar ik weet het niet zeker
naja er was ook niets bekend over fortis t/m vrijdag tot opeens alles genationaliseerd was.
Je ziet dat soort grappen ook met het pc-priveproject etc.

af en toe is de overheid behoorlijk snel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_62242981
Op 30 juni 2008 had Landsbanki bijna 32 miljard euro aan bezittingen. Zie http://www.landsbanki.is/(...)ations/?NewsID=12659

Lijkt me dat dat toch voldoende moet zijn om spaarders schadeloos te stellen.
pi_62243063
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op 30 juni 2008 had Landsbanki bijna 32 miljard euro aan bezittingen. Zie http://www.landsbanki.is/(...)ations/?NewsID=12659

Valt niet zo te zeggen. Sowieso zijn lang niet alle assets liquide, en als van alle assets 90% nog-niet-afgewaardeerde subprime-hypotheken zijn gaan ze het zeker niet redden. Je hebt dus meer informatie nodig.
pi_62243074
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:58 schreef Roel_Jewel het volgende:

Ik hoop niet dat dat in eigen aandelen was
pi_62243135
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

naja er was ook niets bekend over fortis t/m vrijdag tot opeens alles genationaliseerd was.
Je ziet dat soort grappen ook met het pc-priveproject etc.

af en toe is de overheid behoorlijk snel
Gisteren wisten we zo goed als niks en vandaag blijkt dat DNB gisteren al de hele administratie van Icesave heeft overgenomen en achter de schermen al druk bezig was. Ik denk dat ze (Bos en DNB) vandaag ook al verder zijn dan ze naar buiten brengen, om teleurstellingen en/of angstaanvallen te voorkomen
pi_62243154
Ik heb drie weken lang geprobeerd om 20.000 euries op icesave te storten: lukte steeds niet en werd teruggestort... baalde er al van tot deze week.
Led Zeppelin forever
pi_62243395
UK's Financial Services Authority Statement To Customers
08/10/08

The UK branch of Icelandic bank, Landsbanki, which includes Icesave, has been declared in default in the UK.

(...)

The FSCS will provide further information for customers shortly, to set out what will happen next and how they can make a claim.

http://www.mondovisione.com/index.cfm?section=news&action=detail&id=77892
pi_62243477
@cat22

Ik had mij voorgenomen om niet te ziejewellen hier maar dit had ik gepost op 7 jul. Ik had zelfs speciaal een FOK UID aangemaakt, omdat ik vond dat jullie allemaal wel heel luchtig dachten over de risico's.

Ik wil jullie toch nog één keer waarschuwen (zie mijn posting) op 1ste pagina. ICESAVE ziet er prima uit en is ook vast een goede deal. Het risico is echter veel groter dan de meesten van jullie inschatten:

- De IJslandse munt is 30% gedaald t.o.v. de euro in 2008;
- Het IJslandse garantiefonds heeft slechts 88 Mil. euro in kas en de regering zit in grote financiële problemen;
- De beurskoers van Landsbanki(het moeder bedrijf) in kronen is gehalveerd de afgelopen 52 weken;
- De markt toont zijn twijfels over de kredietwaardigheid van Landsbanki. Dit uit zich in het flink duurder worden van de z.g.n. Credit Default Swaps (CDS) voor Landsbanki.
- De financiële wereld staat op dit moment in brand. Niemand weet wie wel of niet goed is voor zijn geld en het vertrouwen is weg.

Hoe groot is de kans dat je je eerste 20K kwijt raakt bij ICESAVE het komende jaar? Ik heb geen idee maar op grond van het bovenstaande denk ik dat die kans zeker groter is dan 1/200ste. De deal die je bij ICESAVE krijgt is op z'n best 0,5% beter dan een gelijkwaardige deal die je bij een andere bank onder het Nederlandse depositogarantiestelsel kunt krijgen. Om dat te rechtvaardigen mag het risico niet groter zijn dan 1 op de 200 om de hoofdsom kwijt te raken, maar ik denk dus dat die kans aanzienlijk groter is......
pi_62243496
Ik had een paar maanden leuk geld op een op icesave staan, maar vertrouwde het twee weken geleden niet meer zo. Na een dag twijfelen, op een beetje geld na, alles teruggeboekt naar de good old Rabo. Ben daar nu natuurlijk erg blij mee. Ik heb dus nog dat bedrag + opgebouwde rente daar staan. Ik heb er echt wel vertrouwen in dat ik het terug krijg, maar man als je die verhalen hoort van mensen die een woning moeten laten passeren omdat ze het geld ff op icesave hadden geparkeerd.

Ik denk zelf dat iedereen over een week wel weer over z'n geld kan beschikken.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_62243612
Als het terug is, ga ik het denk ik ook maar bij de Rabo zetten.

Of weten jullie nog een leuke Turkmenistaanse bank ofzo?
pi_62243652
--> [AEX]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_62243798
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:16 schreef SCH het volgende:
Als het terug is, ga ik het denk ik ook maar bij de Rabo zetten.

Of weten jullie nog een leuke Turkmenistaanse bank ofzo?
CEB blijkt veel klanten aan te trekken op dit moment
pi_62243884
Weet iemand hoe het zit met andere exotische banken, zoals de Turkse Credit Europe Bank of AK Bank? Want deze vallen, itt tot Icesave, naar mijn weten wél volledig (tot 100.000) onder het garantiestelsel van DNB. Maar de huidige financiële situatie van het Turkse bancaire stelsel is voor mij in nevelen gehuld...
pi_62244010
Icesave klanten in UK kunnen vanaf vrijdag a.s. een claim indienen

http://www.moneymadeclear.fsa.gov.uk/news/firm/icesave.html
quote:
Will I get all of it back or just the first £50,000?
- No retail depositor will lose any money as a result of the closure of Icesave.

When will I get it back?
- As quickly as possible. HM Treasury, the FSA and FSCS are working closely together on the practical arrangements for paying back customers and the FSCS website will be updated with further information on Friday
pi_62244104
Vergeet niet allemaal naar NOVA te kijken om 22.15 op ned. 2. Daar gaat het over Icesave en hopelijk hebben ze een reactie van DNB of Bos,
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:34:36 #167
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_62244325
We zijn vandaag gewoon met zijn 126000-en voor 1,6 mljrd eigenaar geworden van Ijsland! Ik ga mijn geiser claimen en uitbuiten!

Ach, we moeten wel blijven lachen toch. Het is balen maar eerst maar eens afwachten wat er gebeurt de komende dagen.
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
pi_62244507
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En nu niet snel alles daar weg halen
Nee natuurlijk niet, laat het daar lekker staan.
Mocht het mis gaan, dan heb ik er toch meer vertrouwen in dat ik het terug krijg dan bij ice save op dit moment.
En ik heb mijn geld gelukkig over twee verschillende banken verdeeld, mocht er 1 klappen, dan is het vroeg genoeg om het van de andere bank af te halen.
pi_62244819
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Men kan niet in één dag de wet wijzigen natuurlijk
als fiscalist kan ik je zeggen dat ze dat makkelijk kunnen, vooral als het gaat om buiten werking stellen van allerlei belastingvoordelen zoals investeringspremie etc.
quote:
Ook staat er in deze wet wat het minimum moet zijn. Men mag daar wel van afwijken, maar niet te nadele van de belanghebbende. Verder, Bos heeft deze uitspraak gedaan als staatssecretaris (dus niet als privépersoon W. Bos), en daar mag je ook juridisch vertrouwen aan ontlenen.
formeel is dat niet helemaal zo, maar daar ging het mij ook niet om. Het ging er mij om dat hij alle garantieuitkeringen boven 40k nevernooit kan doorbelasten aan de deelnemende banken. Die gaan wij belastingbetalers gewoon betalen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:50:44 #170
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62244924
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

formeel is dat niet helemaal zo, maar daar ging het mij ook niet om. Het ging er mij om dat hij alle garantieuitkeringen boven 40k nevernooit kan doorbelasten aan de deelnemende banken. Die gaan wij belastingbetalers gewoon betalen.
Dat lijkt mij ook niet fair, maar misschien dat de DNB daar wel toe kan dwingen, geen idee eigenlijk... Is er eigenlijk al duidelijk hoe de verdeling van die saldi is? Als het gros van de rekeningen niet meer dan die 40keur bevat, is het een beetje een moot point.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62244948
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:10 schreef avonne het volgende:

[..]

Bij de NOS nu (en eerder bij het zes uur journaal) wordt nadrukkelijk gezegd dat Argenta "niet" (belgisch) gegarandeerd wordt.
dat klopt sinds enkele dagen inderaad

Belgie geeft sinds een paar dagen een 100k garantie.

Aangezien NL alleen het exedent tot 100k zou garanderen, komt het erop neer dat het gehele tegoed uitsluitend onder de Belgische garantie valt. Wel gegarandeerd dus, maar niet onder het NL stelsel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 08-10-2008 21:56:40 ]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:55:14 #172
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62245082
Volgens mij hier nog niet gemeld (of ik lees er overheen):
quote:
NIB incasso: Beslaglegging Icesave nutteloos, bijna failliet
8 oktober 2008, 21:40 uur | FD.nl/DJ

AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--De voorgenomen beslaglegging door het Nationaal Incasso Bureau (NIB incasso) op de tegoeden van Icesave Nederland zijn afgeketst. Dit als gevolg van een mededeling van Icesave Nederland dat de spaarbank niet langer aan haar verplichtingen kan voldoen. Hierdoor is het leggen van beslag niet zinvol, zo maakt NIB Incasso woensdag bekend.

NIB incasso stelt in een persverklaring de ontstane situatie te betreuren. Er hebben zich bij NIB Incasso in 1,5 dag circa 3.000 Icesave-klanten gemeld met het verzoek om namens hen tot beslaglegging over te gaan, zo meldt de organisatie verder. NIB Incasso verwijst gedupeerden door naar De Nederlandse Bank (DNB).
Van de site van Het Financieele Dagblad
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:56:01 #173
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62245111
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Volgens mij hier nog niet gemeld (of ik lees er overheen):
[..]

Van de site van Het Financieele Dagblad
Is al een tijdje bekend.
pi_62245120
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:50 schreef soylent het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook niet fair, maar misschien dat de DNB daar wel toe kan dwingen, geen idee eigenlijk... Is er eigenlijk al duidelijk hoe de verdeling van die saldi is? Als het gros van de rekeningen niet meer dan die 40keur bevat, is het een beetje een moot point.
in theorie kan de wet al dan niet met terugwerkende kracht gewijzigd worden en kan DNB dus dwingen, maar DNB heeft de banken teveel nodig, en als ze het op de spits drijven denk ik dat met name Rabo en ING wel kunnen uitleggen waarom de DNB de schade zelf veroorzaakt heeft.

En als je de regeling goed leest, is de garantieregeling, en dus ook de doorbelasting ervan naar de banken niet van kracht als de bankvergunning van de failerende bank wordt ingetrokken.
Ik ken niet zoveel failliete ontmantelde banken die aan de eisen voor een bankvergunning voldoen, zoals eisen van interne controle, organisatie etc. .
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:56:57 #175
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62245150
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:56 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Is al een tijdje bekend.
Oh, dan heb ik niet goed gekeken. Het staat nog maar net op FD.nl, maar die zijn ook wel vaker wat langzaam met publiceren van nieuws op de site.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62245282
Zullen we met een fok!deathsquad de top van Icesave even koud maken.

Bij zo'n kredietcrisis heb je nou eenmaal snel een sneeuwbaleffect.

IJsland dat je in de kou laat staan, is nooit grappig!

Iemand meer?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:01:32 #177
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62245305
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik niet goed gekeken. Het staat nog maar net op FD.nl, maar die zijn ook wel vaker wat langzaam met publiceren van nieuws op de site.
Het was in het topic nog niet zo vaak genoemd, ik had het al wel in de OP van dit topic (en het vorige) staan.
pi_62245352
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:00 schreef MoneyTalks het volgende:
Iemand meer?
Euh.... tvp
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:02:45 #179
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62245359
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:00 schreef MoneyTalks het volgende:
Zullen we met een fok!deathsquad de top van Icesave even koud maken.

Bij zo'n kredietcrisis heb je nou eenmaal snel een sneeuwbaleffect.

IJsland dat je in de kou laat staan, is nooit grappig!

Iemand meer?
Icesave.... was te verwachten dat ze je tegoeden bevriezen.
pi_62245386
Een bevroren spaartegoed in IJsland is nooit grappig.
pi_62245588
Icesave, krijg de tering en geef m'n geld terug
Facts don't care about your feelings
pi_62245626
IceSave, het topje van de ijsberg
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:12:00 #183
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62245669
Met die kou daar hebben banken ook grote problemen om liquide middelen te verwerven
pi_62245700
Reminder: NOVA NED2
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:15:45 #185
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62245782
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

in theorie kan de wet al dan niet met terugwerkende kracht gewijzigd worden en kan DNB dus dwingen, maar DNB heeft de banken teveel nodig, en als ze het op de spits drijven denk ik dat met name Rabo en ING wel kunnen uitleggen waarom de DNB de schade zelf veroorzaakt heeft.
Denk dat we pech hebben...

http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_33875.z24
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62245928
Britse overheid pompt 50 miljard in de banksector?
(Nova)
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:20:59 #187
141482 Q.
JurassiQ
pi_62245947
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 @ 22:20 schreef avonne het volgende:
Britse overheid pompt 50 miljard in de banksector?
(Nova)
Hoe was het onder die steen?
For great justice!
pi_62245955
Is dat een Van Gogh?

Ga die eens rap verkopen
pi_62246073
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:15 schreef soylent het volgende:

[..]

Denk dat we pech hebben...

http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_33875.z24
geloof maar dat Rabo er iets voor terug krijgt. Als een eigen risico over de hele linie als de rook is opgetrokken, goedkope funding en een paar leuke belastingdeals.
pi_62246302
die knakker in NOVA ging op zoek naar z'n bank.
heel de etage leeg in dat kantoor. oeps. met de noorderzon vertrokken.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_62246327
hmm hele etages op 20 hoog haal je nie ff weg op een dagje, wel?
pi_62246342
"Moderne roof"

Ja, als er geen kredietcrisis was ontstaan, was er bij Icesave niets aan de hand geweest en had niemand gepiept . Logisch dat een bank omvalt als ineens tig mensen hun geld ophalen.... Of denken ze dat elke bank élke euro spaargeld in een kluis heeft liggen
pi_62246367
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:32 schreef James52 het volgende:
hmm hele etages op 20 hoog haal je nie ff weg op een dagje, wel?
Dat zal wel altijd leeg hebben gestaan. Niet onlogisch.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:36:37 #194
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_62246481
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Moderne roof"

Ja, als er geen kredietcrisis was ontstaan, was er bij Icesave niets aan de hand geweest en had niemand gepiept . Logisch dat een bank omvalt als ineens tig mensen hun geld ophalen.... Of denken ze dat elke bank élke euro spaargeld in een kluis heeft liggen

Serieus, dat wil je volgens mij echt niet weten
pi_62246575
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Of denken ze dat elke bank élke euro spaargeld in een kluis heeft liggen
Sommigen denken dat ze een eigen kluis hebben waar hún euro's in liggen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_62246595
Het was toch de consumentenbond die zo positief was over Icesave?
pi_62246663
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:38 schreef Aether het volgende:
Sommigen denken dat ze een eigen kluis hebben waar hún euro's in liggen.
En die 5,2 % rente haalt men uit die mooie blauwe geisers zeker. Zouden mensen echt zo stom zijn?
pi_62246684
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:39 schreef SCH het volgende:
Het was toch de consumentenbond die zo positief was over Icesave?
Sinds wanneer geeft de consumentenbond deskundige adviezen?
pi_62246741
Wie geeft die ratings eigenlijk uit? Misschien moeten ze dat systeem ook eens heroverwegen .
pi_62246796
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wie geeft die ratings eigenlijk uit? Misschien moeten ze dat systeem ook eens heroverwegen .
De banken betalen de rating-bedrijven zelf voor de rating die ze afgeven, ik snap niet dat mensen daar op af gaan. Kijk eventueel in de boekhouding als je daar meer duidelijkheid over wil, zou ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')