ik weet niet....quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Blijkbaar dus weldit is in ieder geval gunstig nieuws stukken beter dan wat ze vanmorgen aan het verkondigen waren
naja er was ook niets bekend over fortis t/m vrijdag tot opeens alles genationaliseerd was.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:53 schreef avonne het volgende:
[..]
ik weet niet....
Het is duidelijk gericht op het paaien van de Britten.
Ik vind het in schril contrast dat Wouter Bos (nog steeds meen ik) zegt dat men geen contact met de IJslanders kan krijgen.
edit:
Ik neem aan dat "receivership" slaat op Landsbanki, maar ik weet het niet zeker
Valt niet zo te zeggen. Sowieso zijn lang niet alle assets liquide, en als van alle assets 90% nog-niet-afgewaardeerde subprime-hypotheken zijn gaan ze het zeker niet redden. Je hebt dus meer informatie nodig.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op 30 juni 2008 had Landsbanki bijna 32 miljard euro aan bezittingen. Zie http://www.landsbanki.is/(...)ations/?NewsID=12659
Lijkt me dat dat toch voldoende moet zijn om spaarders schadeloos te stellen.
Ik hoop niet dat dat in eigen aandelen wasquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op 30 juni 2008 had Landsbanki bijna 32 miljard euro aan bezittingen. Zie http://www.landsbanki.is/(...)ations/?NewsID=12659
Lijkt me dat dat toch voldoende moet zijn om spaarders schadeloos te stellen.
Gisteren wisten we zo goed als niks en vandaag blijkt dat DNB gisteren al de hele administratie van Icesave heeft overgenomen en achter de schermen al druk bezig was. Ik denk dat ze (Bos en DNB) vandaag ook al verder zijn dan ze naar buiten brengen, om teleurstellingen en/of angstaanvallen te voorkomenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
naja er was ook niets bekend over fortis t/m vrijdag tot opeens alles genationaliseerd was.
Je ziet dat soort grappen ook met het pc-priveproject etc.
af en toe is de overheid behoorlijk snel
CEB blijkt veel klanten aan te trekken op dit momentquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:16 schreef SCH het volgende:
Als het terug is, ga ik het denk ik ook maar bij de Rabo zetten.
Of weten jullie nog een leuke Turkmenistaanse bank ofzo?
quote:Will I get all of it back or just the first £50,000?
- No retail depositor will lose any money as a result of the closure of Icesave.
When will I get it back?
- As quickly as possible. HM Treasury, the FSA and FSCS are working closely together on the practical arrangements for paying back customers and the FSCS website will be updated with further information on Friday
Nee natuurlijk niet, laat het daar lekker staan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En nu niet snel alles daar weg halen
als fiscalist kan ik je zeggen dat ze dat makkelijk kunnen, vooral als het gaat om buiten werking stellen van allerlei belastingvoordelen zoals investeringspremie etc.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Men kan niet in één dag de wet wijzigen natuurlijk![]()
formeel is dat niet helemaal zo, maar daar ging het mij ook niet om. Het ging er mij om dat hij alle garantieuitkeringen boven 40k nevernooit kan doorbelasten aan de deelnemende banken. Die gaan wij belastingbetalers gewoon betalen.quote:Ook staat er in deze wet wat het minimum moet zijn. Men mag daar wel van afwijken, maar niet te nadele van de belanghebbende. Verder, Bos heeft deze uitspraak gedaan als staatssecretaris (dus niet als privépersoon W. Bos), en daar mag je ook juridisch vertrouwen aan ontlenen.
Dat lijkt mij ook niet fair, maar misschien dat de DNB daar wel toe kan dwingen, geen idee eigenlijk... Is er eigenlijk al duidelijk hoe de verdeling van die saldi is? Als het gros van de rekeningen niet meer dan die 40keur bevat, is het een beetje een moot point.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
formeel is dat niet helemaal zo, maar daar ging het mij ook niet om. Het ging er mij om dat hij alle garantieuitkeringen boven 40k nevernooit kan doorbelasten aan de deelnemende banken. Die gaan wij belastingbetalers gewoon betalen.
dat klopt sinds enkele dagen inderaadquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:10 schreef avonne het volgende:
[..]
Bij de NOS nu (en eerder bij het zes uur journaal) wordt nadrukkelijk gezegd dat Argenta "niet" (belgisch) gegarandeerd wordt.
Van de site van Het Financieele Dagbladquote:NIB incasso: Beslaglegging Icesave nutteloos, bijna failliet
8 oktober 2008, 21:40 uur | FD.nl/DJ
AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--De voorgenomen beslaglegging door het Nationaal Incasso Bureau (NIB incasso) op de tegoeden van Icesave Nederland zijn afgeketst. Dit als gevolg van een mededeling van Icesave Nederland dat de spaarbank niet langer aan haar verplichtingen kan voldoen. Hierdoor is het leggen van beslag niet zinvol, zo maakt NIB Incasso woensdag bekend.
NIB incasso stelt in een persverklaring de ontstane situatie te betreuren. Er hebben zich bij NIB Incasso in 1,5 dag circa 3.000 Icesave-klanten gemeld met het verzoek om namens hen tot beslaglegging over te gaan, zo meldt de organisatie verder. NIB Incasso verwijst gedupeerden door naar De Nederlandse Bank (DNB).
Is al een tijdje bekend.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Volgens mij hier nog niet gemeld (of ik lees er overheen):
[..]
Van de site van Het Financieele Dagblad
in theorie kan de wet al dan niet met terugwerkende kracht gewijzigd worden en kan DNB dus dwingen, maar DNB heeft de banken teveel nodig, en als ze het op de spits drijven denk ik dat met name Rabo en ING wel kunnen uitleggen waarom de DNB de schade zelf veroorzaakt heeft.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:50 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook niet fair, maar misschien dat de DNB daar wel toe kan dwingen, geen idee eigenlijk... Is er eigenlijk al duidelijk hoe de verdeling van die saldi is? Als het gros van de rekeningen niet meer dan die 40keur bevat, is het een beetje een moot point.
Oh, dan heb ik niet goed gekeken. Het staat nog maar net op FD.nl, maar die zijn ook wel vaker wat langzaam met publiceren van nieuws op de site.quote:
Het was in het topic nog niet zo vaak genoemd, ik had het al wel in de OP van dit topic (en het vorige) staan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik niet goed gekeken. Het staat nog maar net op FD.nl, maar die zijn ook wel vaker wat langzaam met publiceren van nieuws op de site.
Icesave.... was te verwachten dat ze je tegoeden bevriezen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:00 schreef MoneyTalks het volgende:
Zullen we met een fok!deathsquad de top van Icesave even koud maken.
Bij zo'n kredietcrisis heb je nou eenmaal snel een sneeuwbaleffect.
IJsland dat je in de kou laat staan, is nooit grappig!
Iemand meer?
Denk dat we pech hebben...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
in theorie kan de wet al dan niet met terugwerkende kracht gewijzigd worden en kan DNB dus dwingen, maar DNB heeft de banken teveel nodig, en als ze het op de spits drijven denk ik dat met name Rabo en ING wel kunnen uitleggen waarom de DNB de schade zelf veroorzaakt heeft.
Hoe was het onder die steen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 @ 22:20 schreef avonne het volgende:
Britse overheid pompt 50 miljard in de banksector?
(Nova)
geloof maar dat Rabo er iets voor terug krijgt. Als een eigen risico over de hele linie als de rook is opgetrokken, goedkope funding en een paar leuke belastingdeals.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:15 schreef soylent het volgende:
[..]
Denk dat we pech hebben...
http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_33875.z24
Dat zal wel altijd leeg hebben gestaan. Niet onlogisch.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:32 schreef James52 het volgende:
hmm hele etages op 20 hoog haal je nie ff weg op een dagje, wel?
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Moderne roof"
Ja, als er geen kredietcrisis was ontstaan, was er bij Icesave niets aan de hand geweest en had niemand gepiept. Logisch dat een bank omvalt als ineens tig mensen hun geld ophalen.... Of denken ze dat elke bank élke euro spaargeld in een kluis heeft liggen
![]()
Sommigen denken dat ze een eigen kluis hebben waar hún euro's in liggen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Of denken ze dat elke bank élke euro spaargeld in een kluis heeft liggen![]()
En die 5,2 % rente haalt men uit die mooie blauwe geisers zeker. Zouden mensen echt zo stom zijn?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:38 schreef Aether het volgende:
Sommigen denken dat ze een eigen kluis hebben waar hún euro's in liggen.
Sinds wanneer geeft de consumentenbond deskundige adviezen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:39 schreef SCH het volgende:
Het was toch de consumentenbond die zo positief was over Icesave?
De banken betalen de rating-bedrijven zelf voor de rating die ze afgeven, ik snap niet dat mensen daar op af gaan. Kijk eventueel in de boekhouding als je daar meer duidelijkheid over wil, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wie geeft die ratings eigenlijk uit? Misschien moeten ze dat systeem ook eens heroverwegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |