Denk dat we pech hebben...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
in theorie kan de wet al dan niet met terugwerkende kracht gewijzigd worden en kan DNB dus dwingen, maar DNB heeft de banken teveel nodig, en als ze het op de spits drijven denk ik dat met name Rabo en ING wel kunnen uitleggen waarom de DNB de schade zelf veroorzaakt heeft.
Hoe was het onder die steen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 @ 22:20 schreef avonne het volgende:
Britse overheid pompt 50 miljard in de banksector?
(Nova)
geloof maar dat Rabo er iets voor terug krijgt. Als een eigen risico over de hele linie als de rook is opgetrokken, goedkope funding en een paar leuke belastingdeals.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:15 schreef soylent het volgende:
[..]
Denk dat we pech hebben...
http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_33875.z24
Dat zal wel altijd leeg hebben gestaan. Niet onlogisch.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:32 schreef James52 het volgende:
hmm hele etages op 20 hoog haal je nie ff weg op een dagje, wel?
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Moderne roof"
Ja, als er geen kredietcrisis was ontstaan, was er bij Icesave niets aan de hand geweest en had niemand gepiept. Logisch dat een bank omvalt als ineens tig mensen hun geld ophalen.... Of denken ze dat elke bank élke euro spaargeld in een kluis heeft liggen
![]()
Sommigen denken dat ze een eigen kluis hebben waar hún euro's in liggen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Of denken ze dat elke bank élke euro spaargeld in een kluis heeft liggen![]()
En die 5,2 % rente haalt men uit die mooie blauwe geisers zeker. Zouden mensen echt zo stom zijn?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:38 schreef Aether het volgende:
Sommigen denken dat ze een eigen kluis hebben waar hún euro's in liggen.
Sinds wanneer geeft de consumentenbond deskundige adviezen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:39 schreef SCH het volgende:
Het was toch de consumentenbond die zo positief was over Icesave?
De banken betalen de rating-bedrijven zelf voor de rating die ze afgeven, ik snap niet dat mensen daar op af gaan. Kijk eventueel in de boekhouding als je daar meer duidelijkheid over wil, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wie geeft die ratings eigenlijk uit? Misschien moeten ze dat systeem ook eens heroverwegen.
Je hoeft toch geen financieel expert te zijn om je geld weg te zettenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
ik snap niet dat mensen daar op af gaan.
"(...) oppassen met Bos, voor je het weet heeft ie weer ee bank gekocht"quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:28 schreef Ill-Skillz het volgende:
Vergeet niet allemaal naar NOVA te kijken om 22.15 op ned. 2. Daar gaat het over Icesave en hopelijk hebben ze een reactie van DNB of Bos,
Nee, zeker niet, maar ik vind het raar om ratings af te gaan die bedrijven zelf aanvragen bij een rating-bureau. Als ik niet wist waar ik mijn geld weg zou kunnen zetten dan zou ik zeker niet op die ratings af gaan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je hoeft toch geen financieel expert te zijn om je geld weg te zetten.
Daar geloof ik ook allemaal niet in. Als je gewoon groente, vlees, zuivel en fruit eet heb je echt geen keurmerk nodig.quote:Op voedsel zitten toch ook keurmerken e.d., je kan niet alles weten.
Financieel ziet ING er ook goed uit. Maar als alle rekeninghouders hun geld gaan opnemen dan valt ook het doekquote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Financieel zag Landsbanki er gewoon goed uit...
Mwa, de IJslandse economie kwakkelt al tijden. Al sinds de komst van IceSave op de Nederlandse markt bestaan er twijfels. Zie onderstaand stuk in het AD van 29 mei 2008:quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Financieel zag Landsbanki er gewoon goed uit...
http://www.geldenrecht.nl(...)5_procent_rente.htmlquote:De situatie rond de IJslandse banksector was de afgelopen maanden zorgelijk. De kredietcrisis heeft het eiland harder getroffen dan andere landen. De IJslandse banken hadden veel moeite om geld te lenen om hun buitenlandse schulden te blijven dragen. Er waren ook twijfels of IJslandse Centrale Bank in staat zou zijn om het faillissement van een bank op te vangen.
In moeilijke tijden werkt de IJslandse centrale bank gelukkig samen met de centrale banken van Zweden, Noorwegen en Denemarken. In mei werd hun hulp ingeroepen: Zweden, Noorwegen en Denemarken lieten weten dat ze ieder voor 500 miljoen euro extra garant stonden voor IJsland. Het vertrouwen van investeerders in de IJslandse economie is lijkt sindsdien herstellende.
een land met een rente van 15%, hyperinflatie. Een land waaraan geen enkele marktpartij geld wilde lenen, met een financiele sector die bijkans groter dan het land zelf was. Waarvan banken andere landen afstruinen met rekeningen die aanzienlijk hoger dan de markt liggen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:57 schreef YoshiBignose het volgende:
1. die bank zag er financieel goed uit, beter dan sommige banken hier
2. ijsland is financieel geen armzalig land, hogere BNP dan NL (tenminste in 2007)
3. garantiestelsel dus gewoon garantie dat je geld terug krijgt ALS ze failliet gaan
4. andere landen zouden inspringen als ijsland naar klote gaat (scandinavie e.d.)
maar ja met zo'n crisis kan er van alles gebeuren kijk maar naar grote banken in amerika, of in NL zelfs met fortis en ABN... en dan krijg je doordat het IJsland is zo'n bankrun dat iedereen zijn geld weghaalt uit paniek, daar maak je elke bank kapot mee.
dus geef niet de mensen de schuld met "gegokt en verloren", "als je risico's neemt kan het fout gaan" e.d. want dat was het gewoon niet.
"Voor 22.500 Britse rekeninghouders van Icesave is er wel goed nieuws: ING heeft hun tegoeden overgenomen voor bijna 700 miljoen euro."quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |