Vond het wel een goede tt om het verschil in negativisme en positivisme in het topic te benadrukken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:40 schreef Sethje het volgende:
Eerder een tt die nergens op slaat.....
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Busje naar Birmingham is geregeld. Negen personen. We zijn alleen met zijn tienen
Even kijken hoe we dat gaan oplossen
Lijkt me niet meer dan logischquote:
Die van jou is dan weer iets minderquote:
Ja, je act om een gestoorde te spelen is nu wel uitgewerkt BsB.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Serieus? Ik denk dat met de huidige harde kern alles mogelijk is behalve het kampioenschap, ik neig eerder naar een seizoen van niets.²
Ja, ook ik koester die hoop, ik heb Ajax nl. hoog zitten. Alleen spelen ze m.i. veels te wisselvallig, terwijl ze een voorhoede hebben om je vingerkootjes bij af te likken. Tevens ben ik er van overtuigd dat ze mét Sno beter spelen dan zonder. Zijn chassis voegt toch net dat extra benodigde body aan je elftal.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:46 schreef Devz het volgende:
We zullen wel weer 2e/3e worden.
Opgelost. Komt nog een extra busje. Met 18 man naar Birminghamquote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Busje naar Birmingham is geregeld. Negen personen. We zijn alleen met zijn tienen
Even kijken hoe we dat gaan oplossen
Zou bijzonder prettig zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:48 schreef Blight het volgende:
Gelukkig zijn Oleguer en Gabri er waarschijnlijk bij tegen Groningen.
Beetje jammer dat het van Praag niet echt haalbaar is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Opgelost. Komt nog een extra busje. Met 18 man naar Birmingham
Hehe, moet je nu nog 8 man regelen dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Opgelost. Komt nog een extra busje. Met 18 man naar Birmingham
Nee, ik geloof nog drie ofzo. Maar dat gaat makkelijk lukken. Busje huren kost pp 25 euro en dan heb je al een volle tank. Dus dan ben je al een heel eind. Ik denk dat we voor 80 euro (incl hotelovernachting) klaar zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:57 schreef Silenus het volgende:
[..]
Hehe, moet je nu nog 8 man regelen dan?
Gelukkig wel zeg.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:48 schreef Blight het volgende:
Ik zie ons eerder van Milan winnen dan van Heerenveen hoorquote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:04 schreef kalinho het volgende:
Kampioenschap of UEFA cup lijkt me eerder.
Als Heerenveen Milan nou uitschakelt wordt de kans al groter:)
Wat een positivisme.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:37 schreef Urquhart het volgende:
Wie zal er tegen Groningen geblesseerd raken?
Ik gok op Vermaelen.
Met Gabri mogen we best blij zijn, maar met Olegeur????quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:48 schreef Blight het volgende:
Het andere Oranje, ja.quote:
Aangezien vd Wiel geblesseerd is kunnen we Oleguer er goed bij hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met Gabri mogen we best blij zijn, maar met Olegeur????Die zou zelfs door de Graafschap te licht bevonden worden.
²
Geschorst he. Al die blessures zijn al overdreven genoeg, dus niet extra overdrijven.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:42 schreef toma het volgende:
[..]
Aangezien vd Wiel geblesseerd is kunnen we Oleguer er goed bij hebben.
Waar haal je dat vandaan dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:46 schreef Ruiseart het volgende:
Van der Wiel is zowel geblesseerd als geschorst.
sorry dat bedoel ikquote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:43 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Geschorst he. Al die blessures zijn al overdreven genoeg, dus niet extra overdrijven.
quote:
quote:Van der Wiel geschorst en geblesseerd
Gregory van der Wiel heeft aan de wedstrijd tegen SC Heerenveen verscheidene pijntjes aan zijn heup en lies overgehouden.
Hierdoor moest hij de oefenwedstrijd met Oranje onder 21 (de beloften) laten schieten. In zijn plaats is clubgenoot John Goossens opgenomen.
Overigens is van der Wiel voor de eerstvolgende wedstrijd geschorst, vanwege zijn twee maal geel en dus rode kaart tegen Heerenveen.
Ah, gelukkig maar pijntjes dat zijn maar 2 tot 4 wekenquote:
Ik baal er ook van, maar ik heb niet het gevoel dat het seizoen al voorbij is zoals sommigequote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:24 schreef RayMania het volgende:
Ben ik de enige die zich nog niet zo druk maakt?
Ja, 5-2 is dramatisch, maar liever nu dan halverwege het seizoen. Nu kun je er wat van leren.
Paralympisch team?quote:
Nee, dat gevoel heb ik ook niet. En in Eindhoven bleef men bij de 1-5 tegen Ajax vrij rustig, terwijl PSV in die wedstrijd Ajax nog uitzicht gaf op de titel. Waarom moet het in Amsterdam altijd zo onrustig zijn?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:26 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ah, gelukkig maar pijntjes dat zijn maar 2 tot 4 weken
[..]
Ik baal er ook van, maar ik heb niet het gevoel dat het seizoen al voorbij is zoals sommige
Volendam, al lees ik net dat het ID-team zich ook Het Andere Oranje noemt.quote:
RM & HW, net Yin en Yang.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:24 schreef RayMania het volgende:
Ben ik de enige die zich nog niet zo druk maakt?
Ja, 5-2 is dramatisch, maar liever nu dan halverwege het seizoen. Nu kun je er wat van leren.
Als iedereen dezelfde mening zou hebben, dan leven we in een saaie wereldquote:
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:40 schreef RayMania het volgende:
[..]
Als iedereen dezelfde mening zou hebben, dan leven we in een saaie wereld.
Ja I knowquote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:36 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tegenstander van ons in de beker.
Laten we dat iig hopen, als we ook van Groningen verliezen ga ik allemaal wel een stuk somberder zienquote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:36 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, dat gevoel heb ik ook niet. En in Eindhoven bleef men bij de 1-5 tegen Ajax vrij rustig, terwijl PSV in die wedstrijd Ajax nog uitzicht gaf op de titel. Waarom moet het in Amsterdam altijd zo onrustig zijn?
In 2001/2002 verloren we nog dikker van Heerenveen, maar we werden wel kampioen. Kom op, het seizoen is vijf competitiewedstrijden oud. Ik weet zeker dat het team tegen Groningen in ieder geval vanaf minuut één strijd zal leveren.
Afgelopen weekend was hij kut, maarja wie niet op Vermeer na.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:45 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Ja I knowMaar ja, aangezien sommigen totaal anti-Urby zijn zullen ze hem daar wel tussen plaatsen
![]()
Tot nu toe heeft 'ie het best aardig gedaan trouwens vind ik, maar het is echt op elke plek meestal een net-niet speler. Hij kan overal op de linkerkant spelen maar nergens heeft ie echt constant gepresteerd of uberhaupt constant gespeeld. Ben benieuwd hoe Urby zichzelf dit seizoen ontwikkeld, alhoewel ik nog steeds een goede linksback geen overbodige luxe vind.
Nee, Urby moet gewoon een kans krijgen..zondag speelde iedereen kutquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:28 schreef Roysen het volgende:
Volgende wedstrijd dan maar Schilder ipv Urby?
Zo mooi is eindhoven niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:38 schreef Aanvoerder het volgende:
Heb er zin in.
16 nov. PSV,
27 nov. HSV
30 nov. FCU
Wordt een mooi maandje reizen voor Ajax.
De reden waarom ik onrustig ben is het aantal geblesseerden. Waarom moet dat in elk nieuw seizoen weer een hoogtepunt bereiken? Echt triest gewoon hoor.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:36 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, dat gevoel heb ik ook niet. En in Eindhoven bleef men bij de 1-5 tegen Ajax vrij rustig, terwijl PSV in die wedstrijd Ajax nog uitzicht gaf op de titel. Waarom moet het in Amsterdam altijd zo onrustig zijn?
PSV-thuis Nashje.quote:
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:28 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
PSV-thuis Nashje.Ik moet vanuit Praag reizen he.
Ah.. de gouden lichtingquote:De 29-jarige Delorge werd deze zomer samen met Kenneth Perez, Jürgen Colin en Albert Luque naar het tweede elftal gezet. Dit trio is inmiddels al gebonden aan nieuwe werkgevers. In december zal Delorge ook gaan praten met de clubleiding over deze mogelijkheid
Deze opmerking heeft bij mij gewerkt als een soortement van laxeermiddel.quote:
quote:Vonk wees Van Geel al op Enoh
Eyong Enoh was misschien wel de opvallendste speler die Ajax afgelopen zomer naar Amsterdam haalde. De Kameroener kwam over van Ajax Cape Town. Hij kwam als onbekende binnen in Nederland, maar al snel speelde de 22-jarige middenvelder zich in de basis bij Ajax.
Marco van Basten werd door de toenmalige trainer van Enoh, Craig Rosslee, getipt. Hans Vonk, de nieuwe doelman van Ajax, heeft echter ook aangegeven dat Enoh een goede speler voor Ajax zou zijn. Hij deed dit echter al een tijd eerder.
In de periode dat Martin van Geel nog technisch directeur was van Ajax heeft Vonk hem getipt over de ontwikkeling van zijn toenmalige ploeggenoot in Zuid-Afrika. ''Toen Martin van Geel nog technisch directeur was, heb ik hem een paar keer gewezen op de ontwikkeling van Enoh,'' zegt Vonk tegenover Voetbal International, die er overigens niet van op kijkt dat Enoh het niveau in Nederland aankan. ''Ik wist dat hij een complete voetballer is.''
Het heeft Vonk echter wel verbaasd dat Enoh zich al zo snel in Ajax 1 speelde. ''Ik had niet gedacht dat hij zich zo snel zou aanpassen aan het voetbal in Nederland. Ik gun hem dit van harte. Bij Ajax Cape Town was hij in het veld altijd fantastisch coachbaar. Ideaal om als keeper zo'n speler voor je neus te hebben. En het is een intelligente, welbespraakte en sociaal gevoelige jongen uit een goed milieu,'' besluit de 38-jarige reservedoelman van Ajax.
Ja, één van Derksen's vele stokpaardjes.quote:
Nog noemenswaardige dingen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:00 schreef denthemen het volgende:
Net vergadering ASR gehad, zal binnenkort wel op de site komen
Wel wat dingetjes, maar dat wordt nog gecommuniceerd vanuit de ASRquote:
Ja, inderdaad. Suggestief gedrag, lekker hard-to-get spelen, zul je zien dat hij feitelijk geen nieuwe info heeft maar meer wil schermen met interessantdoenerij. Ik gun het hem van harte.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:20 schreef Suijk het volgende:
Argh, komt 'ie weer met dat er een vergadering is geweest maar dat 'ie nog niks kan zeggen.Zeg dan niks!
Jij wilt niet weten wat ik jou allemaal gun.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Suggestief gedrag, lekker hard-to-get spelen, zul je zien dat hij feitelijk geen nieuwe info heeft maar meer wil schermen met interessantdoenerij. Ik gun het hem van harte.²
Dank je, maar ik mag geen bier. Hoest voor de rest?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:26 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Jij wilt niet weten wat ik jou allemaal gun.
Deze gesprekken mag je voor een PM bewaren BSB.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank je, maar ik mag geen bier. Hoest voor de rest?²
Wat valt hieraan op?quote:De terugkeer van Gabri en Oleguer komt als geroepen voor Van Basten. Hij kan tegen FC Groningen niet beschikken over de geblesseerde Miralem Sulejmani, Ismaïl Aissati, Eyong Enoh en Maarten Stekelenburg. Gregory van der Wiel is geschorst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
quote:8/10/2008 - 'Van Basten wilde Pranjic dolgraag hebben'
(Gepost door SvdE)
Marco van Basten had Danijel Pranjic afgelopen zomer dolgraag naar Ajax gehaald. Dat meldt Voetbal International in de nieuwste uitgave. Volgens VI zag Van Basten de komst van Pranjic zeker zitten, maar lag de prioriteit van Ajax bij het aantrekken van Miralem Sulejmani. [reageer]
http://ajax.netwerk.to
Mooi, ik kijk er naar uit. Ben nl. best benieuwd. FC Twente heeft m.i. een hele goede weg ingeslagen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:09 schreef denthemen het volgende:
ik had en heb nu geen tijd om elk punt te bespreken.. Morgen zal ik dingen toelichten!! Maar verwacht niet die standaard dingen (oude logo etc) @ bansheeboy: ik ook van jou mop
Is dat niet van Oger?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:41 schreef Nashje het volgende:
Weet iemand waar dit vest te koop is?
[ afbeelding ]
Hoeveel kansen moet Urby nog krijgen volgens jou? Als je rond de 100!! wedstrijden in Ajax 1 gespeeld hebt en daarvan is driekwart bagger heb je wat mij betreft genoeg kansen gehadquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:37 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nee, Urby moet gewoon een kans krijgen..zondag speelde iedereen kut
Kan je mij wat gegevens PM'en? Verhuurbedrijf, ferry (Duinkerken ook?) etc.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:05 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Nee, ik geloof nog drie ofzo. Maar dat gaat makkelijk lukken. Busje huren kost pp 25 euro en dan heb je al een volle tank. Dus dan ben je al een heel eind. Ik denk dat we voor 80 euro (incl hotelovernachting) klaar zijn.
quote:
Je hebt PM.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 07:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Kan je mij wat gegevens PM'en? Verhuurbedrijf, ferry (Duinkerken ook?) etc.
Bedankt voor de infoquote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:48 schreef denthemen het volgende:
Op verzoek wat punten uit de ASR. Voor een volledige uitleg + Notulen moeten jullie even wachten tot alles op de site komt, maar hier een paar belangrijke punten:
Rookverbod:
Het viel mensen op dat roken op 410 vaker voorkomt dan op andere vakken en dat er daar niet hard genoeg tegen werd opgetreden. Ajax wilt overal het rookverbod handhaven natuurlijk maar Ajax snapt ook dat groepen als Zuid en 410 ander soort jongens zijn dan iemand op de lange zijde. Men zal ook op 410 mensen gaan aanspreken maar men verwacht dat dit vanzelf wel goed komt. Overigens is het zo dat wanneer je 3 keer een waarschuwing hebt gehad op een dag van een steward dat je dan een brief thuis krijgt.
Kaartverkoop uitwedstrijden, tussenuitkaart:
Er kwam een idee om een soort gelijk systeem als bij feyenoord te doen, met punten en zo. Wij hebben een duidelijke en heldere uitleg gekregen waarom dit eigenlijk niet eerlijk is. Zo krijg je bij feyenoord ook punten voor de afstand, zo kan iemand met 3 wedstrijden meer punten krijgen dan iemand die 8 keer gaat, wat natuurlijk oneerlijk is. Er zijn nu circa 5000 uitkaart houders waarvan de helft maar 1 keer per seizoen gaat. Ajax wilt (of heeft?) het minimum daarom ook op 2 gezet.
Vak 423 :
Er was een grote groep op 423 die bij wedstrijden ging staan. Wat volgens de regels niet is toegestaan. Ajax heeft eergister een goed gesprek met ze gehad en alle kou is uit de lucht. Men gaat nog bespreken of ze naar 410 gaan of zo. Het belangrijkste voor Ajax is nu dat ze niet gaan uitbreiden. Overigens is North Fanatics gestopt, waarom weet ik niet precies. Wel weet ik dat ze laatst ook een gesprek bij Ajax hadden..
Mogelijkheid seizoenkaartverkoop bij thuiswedstrijden, Skelper :
Skelper is inmiddels overgenomen door een bedrijf dat de kaarten aanbied voor bijvoorbeeld 8 keer de normale prijs, zo'n klote bedrijf dus. Uit cijfers bleek ook dat feyenoord niet meer dan 50 kaarten per thuiswedstrijd verkocht via Skelper. Hoe Ajax eventueel zo'n systeem op wilt zetten is niet bekend, mede door de regels van de KNVB ( Je mag je kaarten niet doorverkopen )
Door dit onderwerp kwamen we ook op het kaart systeem dat nu 2 keer niet goed gegaan is. Dit is een systeem van de KNVB, Ajax heeft 2 keer een brandbrief gestuurd en als het nog 1 keer fout gaat, dan gaat het systeem definitief de deur uit. Oh, en feyenoord schijnt nu een probleem te hebbben omdat Skelper een vrij belangrijke sponsor is
Ik denk dat ik zo'n beetje de belangrijkste dingen wel heb kunnen vertellen. Volgende keer komt er iemand van de politie en de catering, dus mocht je vragen hebben; Stuur ze in via de website van Ajax
quote:Deel twee Ajax Bibliotheek: Onvoltooid verleden
Amsterdam, 09 okt 2008
In deel twee van de Ajax Bibliotheek, Onvoltooid verleden, schetst David Endt 22 portretten van Ajacieden wier carrière in het rood-witte shirt te kort is geweest. Lees hier het hoofdstuk over Rafael van der Vaart.
WATER EN ZEEP
Aanvankelijke wilde het hoofd van de afdeling opleidingen hem niet afstaan. De jongen was nog een jongen, een dartel veulen dat je niet zomaar bloot mocht stellen aan de gevaren van de grote boze voetbalwereld. Maar verbazend, toen het hoofd van de opleidingen opeens zelf de trainer was, waren er geen obstakels meer. Zijn eerste daad was om het veulen niet langer te beteugelen maar hem in de kraal zijn gang te laten gaan.
Zo maakte Rafael van der Vaart op woensdag 19 april van het jaar 2000 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax. De boze wereld was een nietig stadionnetje dat toebehoorde aan FC Den Bosch en de trainer had gezegd dat hij op links zijn gang mocht gaan. Dat hij zich niets van het zware alles om hem heen hoefde aan te trekken, gewoon dartelen en het gevoel volgen. Terwijl er rond hem geploeterd werd, voetbalde Rafael zijn voetbal en de kenners zagen aan de balcontrole, het dribbelen, de cadans en het combinatievermogen, dat hij een volbloedje was. Een speler met een extra kwaliteit die hem lichter maakte, het voetbal liet schuimen. Dat deed Rafael zonder in enige mate beslissend te zijn. Dat hoefde ook niet. De wedstrijd modderde voort met een zich overdreven ergerende trainer op de bank. De onrust deerde het volbloedje niet, hij was gelukkig met zijn debuut, ook al was dat in een afzichtelijke Bossche kraal.
In zijn voorgaande Ajax-jaren was hij niet eens puur de beste geweest, anderen leken meer talent te hebben. Maar talent is meer dan de kunde in de voeten, talent is ook de aangescherpte intuïtie, de gehaaidheid, het gogme. Talent is zonder expliciet snel te zijn toch de rest te snel af te zijn. Talent is ook de kunst om het beste van jezelf op het goede moment uit jezelf naar boven te halen. Talent is ook onvoorwaardelijke overgave aan je passie. En dat alles had Rafael en die elementen stuurden zijn natuurlijke begaafdheid naar een hoger plan en dat maakte hem tot wat iedereen herkent als een echte Ajax-voetballer.
De trainer had zijn statement gegeven. Na de openingservaring keerde Rafael terug naar de A1-junioren, in afwachting van wat het seizoen daarop zou brengen. Snel door, anderen te snel af, op naar Jong Ajax, maar dat duurde niet lang. De assistent van de trainer van het eerste elftal kende hem goed en die had zo’n vertrouwen in hem dat hij de hoofdcoach wist te overtuigen: neem die jongen, neem Rafael, hij is jong als een veulen maar hij is een volbloed en voor volbloedvoetballers komt het echte leven nooit te vroeg. De hoofdtrainer ging overstag en prees zich gelukkig met zijn keuze.
Het publiek was ook gelukkig. Een echte Ajax-jongen, onbevangen en technisch mooi onderlegd. Hij maakte zijn doelpunten en werd al snel een onmisbare bron van inventiviteit in tijden waarin het donkerde boven Ajax. Allemachtig wat voetbalde dat joch prachtig. Met het elan van een volgroeide voetballer en met het aanstekelijke enthousiasme dat bij zijn ware leeftijd hoorde, reeg Rafael van der Vaart de wondertjes aaneen. Zijn relatie met de bal was als die tussen water en zeep. Uitbundig en schuimend, klaterend en verfrissend. Het voetbalveulentje met volbloedjesbloed schilderde in zijn tweede heuse seizoen de doelpunten tot een prachtig schilderij. En spelend vanaf links penseelde hij ze in verschillende stijlen. Ragfijn, grof, abstract, impressionistisch en klassiek. Doelpunten van allerlei kleur en intensiteit. Veertien in getal in één seizoenshelft! Wat moest dat worden, een middenvelder als topscorer! Tot zijn lichaam stuikte. Achteraf op een moment dat de roofbouw onderkend had moeten worden, haakte zijn voet in het gras, duwde het gewicht van zijn kleine sterke lijf op het kniegewricht en spleet zijn seizoen in twee delen. Een triomfantelijk onaantastbaar deel en een droevig kwetsbaar deel.
Na de pijn van het wachten op het herstel dat altijd zo lang, zo lang duurt, stapte hij in een andere wereld. Een veeleisende wereld vol verwachting en die veel verder ging dan het veld. Het zorgde voor wat zand in het water en de zeep. Nog geen twintig jaar en hij was de onschuld voorbij. Of hij wilde of niet, het onbevangen dartele veulentje dat was opgegroeid in de eigen stal moest zijn ziel verlaten om een volwassen voetballer te zijn, onvermijdelijk. Het voetbal werd denk- en soms piekerwerk, het zoeken naar vorm ging gepaard met druk van buitenaf. En juist nu regen de tegenslagen zich tot een ketting. Hijzelf zocht mee naar het ware volbloedje dat zich ergens had verstopt. Ook het overwinnen van tegenspoed hoort tot het talent van een topvoetballer. Het leven hardde hem, knechtte hem en schiep afstand tussen hem en zijn ware passie. Het zware speelde nu een rol. Maar zijn voetbal zou weer worden als water en zeep, een kwestie van tijd. Geduld Raffie, geduld. Want wat er was, is geen leugen. Het bal raken en goud toveren, het was echt en het is echt. Het zal je nooit verlaten. Geduld Raffie... We zijn trots op je, al klinkt er soms kritiek. We zijn trots op je want je bent een echte Ajacied.
Waarom verlaat een rasvoetballer van Ajax-goud zijn club al wanneer hij 23 is? Waarom trekt het buitenland harder dan de eer om in het rood-witte shirt prijzen te winnen? Waarom?
Rafael is niet de enige die zijn huis en haard verliet. Een reden ligt altijd voorhanden. En hij is een kind van zijn tijd en zijn beweging is een teken van de tijd. Wanneer je er al vanaf je achtste voetbalt, is dan de club van je dromen geen droomclub meer maar geworden tot een middel? Het schrijnt, maar het is de realiteit. Rafael, Nigel, Steven, Andy. Te velen die zich zonder het heden goed te kennen naar een onvoltooid verleden spoeden.
Over Onvoltooid verleden.
Allen hadden de potentie om uit te groeien tot Ajax-heldendom, maar obstakels en verleidingen van zeer uiteenlopende aard stonden die voltooiing in de weg. Endt belicht in dit boek het hoe en waarom van het onvoltooide Ajax-verleden van spelers als Frank Arnesen, Michel Kreek, Rob Alflen, Nwankwo Kanu, Patrick Kluivert, Dani en Rafael van der Vaart. Een boeiend sportrelaas voor iedere Ajax-liefhebber.
Auteur David Endt is teammanager van Ajax. Hij doorliep de jeugdopleiding van Ajax en speelde in de jaren zeventig in Jong Ajax. Hij schreef diverse boeken over de club, waaronder De Godenzonen van Ajax, en hij werkte mee aan het jubileumboek Ajax 1900-2000.
In de Ajax Bibliotheek verscheen eerder Historische grond van Marcelle van Hoof.
Het boek Onvoltooid verleden ligt nu in de winkel.
vakkie 4-2-7 oh ho ho hoquote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:57 schreef Luco het volgende:
[..]
Bedankt voor de info!
Ik wil trouwens met m'n broertje naar Ajax-Sparta (Of all matches), iemand enig idee in welk vak ik dan het beste kaarten kan kopen?
Ligt er aan waar je voor komt en hoeveel geld je uit wilt geven enzo. Wij hebben geen idee zo natuurlijkquote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:57 schreef Luco het volgende:
[..]
Bedankt voor de info!
Ik wil trouwens met m'n broertje naar Ajax-Sparta (Of all matches), iemand enig idee in welk vak ik dan het beste kaarten kan kopen?
Ik ben student, m'n broertje wordt 14... Wil dus niet te dicht bij VAK410 zitten met 'm... Is vak424-425 iets? (Weet niet waar die gasten tegenwoordig zitten)quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je voor komt en hoeveel geld je uit wilt geven enzo. Wij hebben geen idee zo natuurlijk
Als je goedkoop wilt zitten, moet je proberen achter het doel. Zuid is 426 tot 430 ofzo. En op Noord is dat 409 tot 415. Wil je de wedstrijd goed kunnen zien en is geld geen probleem kun je op de lange zijde gaan zitten.
Ik weet dat VAK410 verhuist is... Die zitten nu dus op 424/425quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:45 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Je maakt een grapje neem ik aan?
Zuidquote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:41 schreef Luco het volgende:
[..]
Ik ben student, m'n broertje wordt 14... Wil dus niet te dicht bij VAK410 zitten met 'm... Is vak424-425 iets? (Weet niet waar die gasten tegenwoordig zitten)
Ja dus... Ok, weet ik dat ook weer. Dus die hoek valt dan voor deze wedstrijd af (Al helemaal als het geen Sparta maar PSV wordt). Sfeer zal ongetwijfeld geweldig zijn, maar even rustig inkomen... Wordt ook mijn eerste Ajax-wedstrijd in 6 jaar ofzo...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:49 schreef Luco het volgende:
[..]
Ik weet dat VAK410 verhuist is... Die zitten nu dus op 424/425? Ok, dan valt die hoek dus af...
Diagonaal daartegenover heb je dus het vak 410... Proberen we dat wel
Wat heb je tegen 410 dan?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:53 schreef Luco het volgende:
[..]
Ja dus... Ok, weet ik dat ook weer. Dus die hoek valt dan voor deze wedstrijd af (Al helemaal als het geen Sparta maar PSV wordt). Sfeer zal ongetwijfeld geweldig zijn, maar even rustig inkomen... Wordt ook mijn eerste Ajax-wedstrijd in 6 jaar ofzo...
quote:Marco van Basten wilde Danijel Pranjic afgelopen zomer naar Ajax halen. De Amsterdammers gaven echter prioriteit aan het aantrekken van Miralem Sulejmani, die een veelvoud kostte in vergelijking met de vraagprijs voor Pranjic. De Kroaat scoorde tot dusverre zeven keer in de Eredivisie. Mogelijk gaan de hoofdstedelingen in de komende transferperiode een nieuwe poging ondernemen. (Voetbal International)
quote:In de zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer is Roda JC gestuit op Adrie Koster. De oefenmeester van Jong Ajax is de belangrijkste kandidaat om de dinsdag op non-actief gezette Raymond Atteveld op te volgen. Eerder werden al de namen van Ernie Brandts, Jos Luhukay en de Belg Hugo Broos genoemd. (L1)
Bedoel je dan de sfeergroep VAK410 of het vak 410? Ik bedoel de sfeergroep. Ik heb er niks tegen, vind het zelfs mooi wat ze doen, maar als ik met m'n 14jarige broertje naar Ajax ga, wil ik even wat rustiger beginnen. Daarnaast zullen m'n ouders dat niet tof vindenquote:
VAK410 = VAK410. Niks geen sfeergroep (heb echt een hekel aan die term net als sfeervakquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:11 schreef Luco het volgende:
[..]
Bedoel je dan de sfeergroep VAK410 of het vak 410? Ik bedoel de sfeergroep. Ik heb er niks tegen, vind het zelfs mooi wat ze doen, maar als ik met m'n 14jarige broertje naar Ajax ga, wil ik even wat rustiger beginnen. Daarnaast zullen m'n ouders dat niet tof vinden
Wat is het probleem dan?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:29 schreef Aanvoerder het volgende:
Ajax-Slavia op 17 december en niet 18 december. Stond dus eerst wel goed op de Slavia site en niet goed op de Ajax site.
Ze hossen enkel in hun blote barst als we 2-0 voorstaan tegen Boracquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
VAK410 = VAK410. Niks geen sfeergroep (heb echt een hekel aan die term net als sfeervak)
Wij staan nu inderdaad op 424/425, dus aan de Zuidzijde van het stadion. Op het vak 410 (aan de noordzijde dus) kun je nu lekker rustig zitten en op je gemak de wedstrijd kijken. Dus als je dat wilt, moet je daar lekker gaan zitten. Heb je nog een mooi uitzicht op ons ook
En verder zijn wij best lieve jongens (en meisjes) hoor.
Nou gelukkig had ik nog niks geboekt. Die maten gaan met SkyEurope ipv. de auto dit keer.quote:
Ik vind het qua geluid ook wel een verbetering hoor. Je hoort op tv duidelijk meer zang dan voorheen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:54 schreef denthemen het volgende:
Ajax zelf is iig erg blij met 410 op het moment.. Op Zuid moeten sommige er nog aan wennen, is ook logisch ook natuurlijk!
Los van het feit dat we weer gegroeit zijn en dat er nu ook vaker met Zuid1 samen gezongen wordt, komt dat ook door dat we nu idealer zitten mbt de luidsprekers / camera's van de televisie. Dat was ook de reden dat je voorgaande jaren 410 niet of nauwelijks op tv hoorde en het uitvak wel.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:57 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik vind het qua geluid ook wel een verbetering hoor. Je hoort op tv duidelijk meer zang dan voorheen.
Idd. Net als toen bij Willem II, heb je nu extra lang zo'n nare nasmaak.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:21 schreef Schanulleke het volgende:
Klote interlands!
Zeker een stuk duidelijker. Uitwedstrijden valt het me ook meer op trouwens.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:05 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Los van het feit dat we weer gegroeit zijn en dat er nu ook vaker met Zuid1 samen gezongen wordt, komt dat ook door dat we nu idealer zitten mbt de luidsprekers / camera's van de televisie. Dat was ook de reden dat je voorgaande jaren 410 niet of nauwelijks op tv hoorde en het uitvak wel.
Ik weet natuurlijk niet hoe het op tv overkomt maar in het stadion is het verschil echt hughe. Volgens mij was het tegen Utreg of Vitesse, maar op een gegeven moment werd er dat 'Wij zijn Ajax Amsterdam' ingezet waarbij ik bij wijze van spreken van m'n stoel afflikkerde, jezus mina hé.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:05 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Los van het feit dat we weer gegroeit zijn en dat er nu ook vaker met Zuid1 samen gezongen wordt, komt dat ook door dat we nu idealer zitten mbt de luidsprekers / camera's van de televisie. Dat was ook de reden dat je voorgaande jaren 410 niet of nauwelijks op tv hoorde en het uitvak wel.
Okidoki dacht al hahaquote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:26 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Busje heb je niet veel aan, want dat heeft een maatje van me via zijn werk geregeld. Verder krijg je nergens zo goedkoop een busje natuurlijk
Maar wel een extra weekje om de slachtoffers van de medische staf weer op de been te krijgen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Idd. Net als toen bij Willem II, heb je nu extra lang zo'n nare nasmaak.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:18 schreef Nashje het volgende:
[..]
Maar wel een extra weekje om de slachtoffers van de medische staf weer op de been te krijgen.
quote:
Het kan toch veel simpeler: gewoon een tussenuitkaart voor mensen die 6/7/8 uitwedstrijden per seizoen bezoeken. Zonder puntensysteem of wat.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:48 schreef denthemen het volgende:
Op verzoek wat punten uit de ASR. Voor een volledige uitleg + Notulen moeten jullie even wachten tot alles op de site komt, maar hier een paar belangrijke punten:
Kaartverkoop uitwedstrijden, tussenuitkaart:
Er kwam een idee om een soort gelijk systeem als bij feyenoord te doen, met punten en zo. Wij hebben een duidelijke en heldere uitleg gekregen waarom dit eigenlijk niet eerlijk is. Zo krijg je bij feyenoord ook punten voor de afstand, zo kan iemand met 3 wedstrijden meer punten krijgen dan iemand die 8 keer gaat, wat natuurlijk oneerlijk is. Er zijn nu circa 5000 uitkaart houders waarvan de helft maar 1 keer per seizoen gaat. Ajax wilt (of heeft?) het minimum daarom ook op 2 gezet.
Dat wil Ajax gewoon niet, dat is wel duidelijk.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:28 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Het kan toch veel simpeler: gewoon een tussenuitkaart voor mensen die 6/7/8 uitwedstrijden per seizoen bezoeken. Zonder puntensysteem of wat.
Nee, maar wel raar dat ze het voor leden van de supportersvereniging wel kunnen invoeren (types die het teveel moeite vinden om naar een thuiswedstrijd te gaan maar wel ineens naar Ajax willen als ze 2 kilometer verderop in Breda spelen) en niet voor mensen die Ajax overal willen volgen maar door die 'mensen-die-maar-één-keer-gaan' dwars worden gezeten bij Feyenoord-uit.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:38 schreef Jasza het volgende:
[..]
Dat wil Ajax gewoon niet, dat is wel duidelijk.
Er klopt ook geen teringmoer van natuurlijk, hopelijk haal ik gewoon voorrang dit jaar, heb ik iig niet dat gezeik of ik wel of geen kaarten hebquote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:40 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nee, maar wel raar dat ze het voor leden van de supportersvereniging wel kunnen invoeren (types die het teveel moeite vinden om naar een thuiswedstrijd te gaan maar wel ineens naar Ajax willen als ze 2 kilometer verderop in Breda spelen) en niet voor mensen die Ajax overal willen volgen maar door die 'mensen-die-maar-één-keer-gaan' dwars worden gezeten bij Feyenoord-uit.
Ik blijf het maar een raar verhaal vinden.
Zoals ik al eerder zei, men is bezig om de lat steeds hoger te leggen. De helft komt maar 1 wedstrijd, het worden er nu 2.. Je kunt er vanuit gaan dat ze dat ook nog wel doen, maar dan worden het er 3, net zolang tot je van dat soort af bentquote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:40 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nee, maar wel raar dat ze het voor leden van de supportersvereniging wel kunnen invoeren (types die het teveel moeite vinden om naar een thuiswedstrijd te gaan maar wel ineens naar Ajax willen als ze 2 kilometer verderop in Breda spelen) en niet voor mensen die Ajax overal willen volgen maar door die 'mensen-die-maar-één-keer-gaan' dwars worden gezeten bij Feyenoord-uit.
Ik blijf het maar een raar verhaal vinden.
Wees blij, kunnen ze even herstellen.. 1 week dichterbij blessurevrijquote:
Vitesse, Roda, PSV en welke nog meer; Twente/Groningen ofzo?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:51 schreef denthemen het volgende:
Weet je wat het ook is, vorig jaar waren er 6 (!) uitwedstrijden niet uitverkocht, als het nou elke week flitsverkoop was, dan was het iets anders, maar zoals het nu is, ziet men de noodzaak er niet van
Twente wel, NAC en WII waren niet uitverkocht vorig jaar volgens mij.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:08 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Vitesse, Roda, PSV en welke nog meer; Twente/Groningen ofzo?
quote:'Ajax volgt aanvaller Dubarbier (22)'
Sebastián Dubarbier (22) van CFR Cluj uit Roemenie wordt in de gaten gehouden door de scouts van Ajax. Cluj speelt dit seizoen voor het eerst Champions League en Dubarbier maakt veel indruk.
Naast een aantal Franse clubs hebben ook Atlético Madrid, Ajax en Zenit Sint-Petersburg interesse hebben in de 22-jarige aanvaller van Argentijnse komaf, die ook over een Frans paspoort beschikt. FC Zenit zou al een bod hebben gedaan van 10 miljoen euro.
Mwah, zijn er niet heul vroeg bij ofzo.quote:
Gezellig met een biertje in de hand en een zak zoute knabbels op de bank vanachter de TV gescout zo te zien.quote:
TOPPERTJE een aanvaller!!!!!!! Die hadden we nog niet jongens!!!!!!!!!!quote:
Inderdaad. Alleen maar aanvallers.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:58 schreef marp0 het volgende:
zoek een talentvolle verdediger meteen dan!
NEC was overboektquote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:03 schreef HeinekenAFCA het volgende:
NEC-uit was vorig jaar ook niet uitverkocht dacht ik. Verder zal die Dubarbier vast niet komen als er al 10 miljoen door Zenit is geboden.
waarschijnlijk gewoon gespot bij de NOS tijdens de Champions League samenvattingenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:49 schreef _Mike_ het volgende:
ZOMG Scouting !1111
Joh, waarom denk je die postquote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:19 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
waarschijnlijk gewoon gespot bij de NOS tijdens de Champions League samenvattingen
Roda en PSV waren ook uitverkocht. (Met 1600 gekken in dat vak en die glasplaat die naar beneden vloog, weet je nog)quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:08 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Vitesse, Roda, PSV en welke nog meer; Twente/Groningen ofzo?
Zover ik weet waren de volgende wedstrijden niet uitverkocht: Psv (in 1e instantie), Vitesse, Groningen, Nac, Willem II, Heerenveenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:28 schreef Silenus het volgende:
[..]
Roda en PSV waren ook uitverkocht. (Met 1600 gekken in dat vak en die glasplaat die naar beneden vloog, weet je nog)
Vitesse was in ieder geval niet uitverkocht, Willem II was ik niet zo zeker van (supp cc kreeg in ieder geval de kans), NAC niet en FC Groningen ook niet. De rest wel hoor.
Voordat je het weet zijn de huidige geblesseerd, dus waarom niet?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:01 schreef Houniet het volgende:
[..]
TOPPERTJE een aanvaller!!!!!!! Die hadden we nog niet jongens!!!!!!!!!!
48quote:Mat nummero 48; met SGL-techniek
Nieuwsfoto In de ArenA komt weer een nieuwe grasmat, nummertje 48 sinds 1996. Ditmaal wordt de mat voorzien van SGL-techniek, waardoor het gras mooi groener zou blijven.
Onder andere Feyenoord, PSV, Heerenveen, AZ, Chelsea en Manchester United hebben hun velden laten renoveren middels de SGL-techniek. Afgelopen maandag heeft SGL het nieuwe systeem geinstalleerd in de Amsterdam ArenA.
Met het SGL Concept zijn deze omstandigheden nu, met een computergestuurd systeem, 24 uur per dag inzichtelijk voor de Amsterdam ArenA en SGL. Het SGL Concept heeft inmiddels in ruim 30 stadions wereldwijd zijn waarde bewezen.
Het SGL-concept wordt op de website van de onderneming beschreven als: 'Door de volledige controle over alle groeifactoren zoals licht, temperatuur, CO2, water, lucht en voeding is het mogelijk om onder vrijwel elke conditie het gras optimaal te laten groeien. Assimilatiebelichting levert een belangrijke bijdrage aan het succes'.
Nico van Vuuren, directeur van SGL en bedenker van het SGL Concept, is verheugd over de samenwerking. 'Dit is een geweldig project, de Amsterdam ArenA en Ajax zijn allebei wereldwijd bekend. De samenwerking met het team van de Amsterdam ArenA verloopt erg goed en wij zijn er van overtuigd dat we ook hier een goed resultaat kunnen behalen', aldus Van Vuuren.
Van Vuuren legt uit dat met dit project de cirkel voor SGL min of meer rond is: 'Het idee voor het SGL Concept is eind jaren negentig ontstaan. Aanleiding hiervoor was onder andere grasgroei omstandigheden in de Amsterdam ArenA. De laatste jaren heeft het grasteam van de ArenA al grote vooruitgang geboekt op het gebied van de kwaliteit. Het is voor SGL dan ook een eer en een uitdaging om samen met het grasteam de kwaliteit tot een nog hoger niveau te brengen'.
450 beetje weinig daar of niet?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:59 schreef Silenus het volgende:
Heerenveen wel, weet ik heel zeker. Voor de competitie dan he, 1280 man, was erg druk toen.
De rest heb je dan gelijk in. Volendam uit (beker) wordt ook vrij vervoer overigens (zou eerst auto-omwissel of buscombi worden), 450 kaarten.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:01 schreef Jasza het volgende:
[..]
450 beetje weinig daar of niet?
Heerenveen zat er met 600 man ofzo hoorde ik.
Ajaxlife.nlquote:Vaak is het vooroverleg dat wordt gevoerd voor een uitwedstrijd een wassen neus. De lokale overheid heeft al een besluit genomen hoe de supporters van de bezoekende club te ontvangen, en is niet van mening hiervan af te wijken. Maatwerk leveren blijkt doorgaans niet mogelijk. Een goed voorbeeld dat het ook anders kan is de gemeente Volendam.
In het vooroverleg werd duidelijk dat de bekerontmoeting met Ajax (12 november 2008) als een middenrisico wedstrijd (B) was ingedeeld. Gevolg: een buscombi of een omwisselprocedure voor auto's bij de Amsterdam Arena.
Aangezien de wedstrijd in de avonduren wordt gespeeld was dit voor ons niet bespreekbaar omdat supporters hierin veel hinder zouden ondervinden van de avondspits. Daarnaast is een dergelijke regeling in onze ogen niet nodig.
Na goed overleg is dit omgezet naar een procedure waarbij de Ajax-supporters op eigen vervoer kunnen afreizen naar Volendam. Voorwaarde die wel gesteld wordt is dat de Ajacieden met een kaartje op een verplichte (gratis) parkeerplaats de auto parkeren. Meer info hierover volgt. De gemeente Volendam heeft aangegeven dat de regeling bij het bekerduel ook zal gelden bij de ontmoeting voor de competitie wanneer deze zonder problemen verloopt.
De verkoop van de 450 kaarten voor de bekerwedstrijd start op 11 oktober om 10.00 uur.
Bij Heerenveen was er bovenin nog vrij veel ruimte, ook als er 50 kaarten over zijn is het niet uitverkochtquote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:59 schreef Silenus het volgende:
Heerenveen wel, weet ik heel zeker. Voor de competitie dan he, 1280 man, was erg druk toen.
De rest heb je dan gelijk in. Volendam uit (beker) wordt ook vrij vervoer overigens (zou eerst auto-omwissel of buscombi worden), 450 kaarten.
Ja, weet ik. Maar toen het zondag afgelast was, gingen er ineens nog kaarten in de verkoop die in eerste instantie niet verkocht waren. Gloryhunters in het kwadraat, jeweetzelluf.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:28 schreef Silenus het volgende:
[..]
Roda en PSV waren ook uitverkocht. (Met 1600 gekken in dat vak en die glasplaat die naar beneden vloog, weet je nog)
Dat komt omdat iedereen dan beneden op de trappen staat (of pas in de 30e minuut aan komt kakken, dat komt ook wel eens voor in Heerenveen), maar als we er dan toch een principestrijd van gaan maken:quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:08 schreef denthemen het volgende:
[..]
Bij Heerenveen was er bovenin nog vrij veel ruimte, ook als er 50 kaarten over zijn is het niet uitverkocht
Moet op de valreep nog één ticket voor iemand regelen en dit lijkt een goede mogelijkheid te zijn. Hoe beperkt is beperkt zicht? Op de tweede ring staan hier en daar van die glaswanden ja, maar wat beperkt het zicht op bijvoorbeeld 112?quote:50% korting op de allerlaatste kaarten voor Ajax- FC Groningen
Vanaf vrijdag 10 oktober, 09:00 uur zijn via TicketBox en Onlineverkoop de allerlaatste plaatsen voor de topper tegen FC Groningen verkrijgbaar. Het betreft hier plaatsen met beperkt zicht welke worden verkocht met 50% korting! Er zijn nog diverse plaatsen naast elkaar beschikbaar. De korting is reeds in de prijs verwerkt.
Einde voorverkoop via TicketBox za. 18 oktober, 20:45 uur.
Vakken
112 alle rijen ¤ 7,75
125* , 129* alle rijen ¤ 7,75
402, 403, 408, 409, 418, 423 rij 1 t/m 15 ¤ 13,25
402, 403, 408, 409, 418, 423 rij 16 t/m 27 ¤ 12,50
Hij wel hoorquote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:43 schreef denthemen het volgende:
Mijn kaarten voor Volendam zijn al geregeld
quote:Auw! Ajax TV haalt schnabbelkoning en draaikont Ali B. weer eens voor de camera. Nog geen vijf maanden geleden liep Ali nog vrolijk centjes te verdienen op het kampioensfeest van PSV. Nu staat hij weer doodleuk te verkondigen dat hij een echte Ajacied is en zelfs een glipper in de Meer is geweest. Nou Ali, vind je het erg dat we er niets van geloven?
Geef ons maar Peter en Mick!
Naast het feit dat de redactie van Ajaxlife.nl de sinterklaasrijmpjes-op-beat van Ali B. al niet kon waarderen, zien wij toch liever echte Ajacieden zoals Peter Beense en Mick Harren. Ook dan valt nog over smaak te twisten, maar van deze jongens weten wij zeker dat ze altijd Ajacied zullen blijven. Volgende BN'er graag!
Zeg dus maar dag met die speler.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:44 schreef Urquhart het volgende:
FC Zenit zou al een bod hebben gedaan van 10 miljoen euro.
Ik vraag me af of er iemand is die hem zou willen hebben in zijn huidige vorm. Scheenbeschermers.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:56 schreef w00h00 het volgende:
48Van al dat geld hadden we Ronaldinho al bij ons hebben kunnen voetballen.
Jij hebt liever het koetswerk van onze Nederlandse neger Snoquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er iemand is die hem zou willen hebben in zijn huidige vorm. Scheenbeschermers.²
Lekker intelligente opmerking. Als hij zegt Ajaxied te zijn geloven we hem toch gewoon op zijn degelijke ietwat romige woord?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:55 schreef Urquhart het volgende:
Optyfen met die Ali B
Moet ie niet bij het kampioensfeest van PSV gaan optreden en roepen:"Helemaal niets in Amsterdam" en weet ik wat hij nog meer zei.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lekker intelligente opmerking. Als hij zegt Ajaxied te zijn geloven we hem toch gewoon op zijn degelijke ietwat romige woord?²
Leer dat degelijke en ietwat romige woord dan eerst eens goed te spellen, dan praten we verderquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lekker intelligente opmerking. Als hij zegt Ajaxied te zijn geloven we hem toch gewoon op zijn degelijke ietwat romige woord?²
Zelfs dan nietquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Leer dat degelijke en ietwat romige woord dan eerst eens goed te spellen, dan praten we verder
Die colum is ook echt suf...quote:
Ja is goed man. Nee, je hebt gelijk. Het moet Ajacied zijn, ik zag het net op google. Sorry.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Leer dat degelijke en ietwat romige woord dan eerst eens goed te spellen, dan praten we verder
Heerlijk die comments onder dat filmpjequote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:55 schreef Urquhart het volgende:
Optyfen met die Ali B
Ajax.nl wrote:quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:37 schreef Noshiba het volgende:
Lekker om 14:10 naar volendam rijden en dan nog 10 minuten voor tijd aanwezig zijn =D
quote:07/12/2008 12:30 FC Volendam-Ajax
Haha... jij wilde toch ook al naar de Gelredome gaan toen Ajax thuis tegen Vitesse speelde.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:37 schreef Noshiba het volgende:
Lekker om 14:10 naar volendam rijden en dan nog 10 minuten voor tijd aanwezig zijn =D
Kwestie van smaak, ik daarentegen vind hem erg fijn. Alleen die camera bewegingen irriteren me. Voor de rest vind ik Ali er erg chill en stabiel uitzien.quote:
Beter nog, ik was in het gelredomequote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:55 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Haha... jij wilde toch ook al naar de Gelredome gaan toen Ajax thuis tegen Vitesse speelde.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:43 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ajax.nl wrote:
[..]
Misschien pik je nog net de laatste minuut van de blessuretijd mee.
But... Why?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:28 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Beter nog, ik was in het gelredome[...]
Wat lul jij nou manquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:40 schreef Fortitudo het volgende:
aan het eind van het seizoen bestaat jullie hoofdsponsor als het tegenzit niet meer. komt door al die onrust die rond aegon wordt gekweekt. tijd voor een persbericht om aandeelhouders en klanten gerust te stellen lijkt me.
Mwa Aegon is gezonder dan het lijkt.. Maar anders gewoon Staatskas op het shirtquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:40 schreef Fortitudo het volgende:
aan het eind van het seizoen bestaat jullie hoofdsponsor als het tegenzit niet meer. komt door al die onrust die rond aegon wordt gekweekt. tijd voor een persbericht om aandeelhouders en klanten gerust te stellen lijkt me.
Wat een vreselijk lelijk narcistisch shirt zeg. Meteen een sprong van 30 jaar terug de tijd in.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:47 schreef Radegast het volgende:
AEGON nationaliseren, en dan Ajax laten voetballen in een reclamevrij shirt.![]()
[ afbeelding ]
quote:Suarez prijst teamgeest
Amsterdam, 09 okt 2008
Ondanks de grillige seizoensstart met Ajax is Luis Suarez tot nu toe bezig aan een goed seizoen. De 21-jarige Ajacied dribbelt met enige regelmaat in zijn karakteristieke stijl door vijandige defensies en pikt zijn doelpunten mee.
Vooral zijn treffer in het bekerduel met Utrecht was er één om in te lijsten. Nadat de aanvaller zijn tegenstander Gregoor van Dijk op het verkeerde been zette, joeg hij de bal via de korte hoek in het dak van het doel. ,,Na dat doelpunt kon ik ’s avonds moeilijk de slaap vatten", bekent de Uruguayaan.
Volgens de Zuid-Amerikaan is zijn goede vorm mede te danken aan zijn ploeggenoten. ,,Omdat ik voel dat zij vertrouwen in mij hebben, krijg ik vleugels", steekt hij de loftrompet over zijn teamgenoten. Suarez is sowieso zeer te spreken over de sfeer in de ploeg. ,,Die is heel goed", aldus de spits. ,,Iedereen gunt elkaar het beste. Niemand voelt zich beter dan een ander. Dat komt vooral omdat we bijna allemaal dezelfde leeftijd hebben en jong en gretig zijn."
Verder heeft Suarez naar eigen zeggen in fysiek opzicht enkele stappen gemaakt. ,,Dat komt ook omdat ik voor het eerst vrijwel de gehele voorbereiding heb meegemaakt. Vorig seizoen miste ik die vanwege interlandverplichtingen en mijn late overgang naar Ajax." Die kreeg pas in augustus gestalte. Daarnaast lijkt hij baat te hebben bij de werkwijze van trainer Marco van Basten. ,,Als ik aan de bal ben, heb ik het liefst zoveel mogelijk vrijheid en die krijg ik van de trainer", aldus de international.
Hoewel Suarez zijn coach nooit heeft zien voetballen, is hij bijgepraat door zijn omgeving. ,,Van Basten is in Uruguay een heel grote naam. Mijn familie en vrienden vinden het ongelooflijk dat ik training van hem krijg en dat hij me wel eens tips geeft." Wie hij wel ooit in actie zag, is stagiair Dennis Bergkamp. ,,Ongelooflijk, ik had nooit kunnen bedenken dat ik met hen nog eens op één veld zou staan."
Een dag na de fikse 5-2-nederlaag tegen sc Heerenveen reisde Suarez samen met ploeggenoot Bruno Silva af naar Uruguay om zich voor te bereiden op de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Argentinië en Bolivia. Vooral het duel met het buurland belooft veel emotie. ,,Dat wordt een zware wedstrijd, maar niet onmogelijk. Wedstrijden tussen Uruguay en Argentinië zijn klassiekers."
Bang om zoals eerder dit seizoen te laat terug te keren in Amsterdam, waardoor hij tegen Roda JC op de reservebank begon, is Suarez niet. ,,Nee, de vorige keer was echt uniek. Toen werden vanwege het slechte weer alle vluchten geannuleerd. We spelen op dinsdag tegen Bolivia en zijn donderdag weer terug in Nederland."
Twee dagen later hervat Ajax in de ArenA de competitie tegen koploper FC Groningen, de voormalige club van de aanvaller. Speciale gevoelens roept die ontmoeting niet meer bij hem op. ,,Nee, vorig jaar was het nog wel bijzonder", zegt Suarez. ,,Nu denk ik alleen aan Ajax, waarmee ik kampioen wil worden. Ik heb ook geen contact meer met mensen bij FC Groningen. Toen ik net weg was sms'te ik nog wel eens met trainer Ron Jans, maar dat is nu een beetje verwaterd."
quote:
quote:• Peter Bosz: 'Ekramy heeft toch maar mooi de nul gehouden!'
Johan Korteland
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:47 schreef Radegast het volgende:
AEGON nationaliseren, en dan Ajax laten voetballen in een reclamevrij shirt.![]()
[ afbeelding ]
Ik weet zeker dat het commercieel gezien echt wel interessant is, alleen al die huidige shirtjes met die smurf eropquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:05 schreef denthemen het volgende:
Heb zelf uit betrouwbare bron vernomen dat Aegon het oude logo toch echt snel terug wilt, maar dit was al wel bekend hier denk ik. Hoe het met het nieuwe bestuur zit weet ik niet, maar Jaakke en Fontein hadden er nu Aegon zou komen wel oren naar
Zeg maar dag met je geld wh00tjeh00 en zeg maar dag met je geld wh00tjeh00quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:25 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het commercieel gezien echt wel interessant is, alleen al die huidige shirtjes met die smurf erop![]()
Ik zou echt een gat in de lucht springen als Aegon dit door zou kunnen krijgen. Ik sluit meteen al mijn verzekeringen naar ze over
Mij ook weinig. Vind dat nieuwe ook wel herkenbaar genoeg. En zo nieuw is het nou ook weer niet. Bovendien denk ik dat Aegon wel even wat andere dingen aan z'n hoofd heeft.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:41 schreef Nashje het volgende:
Mij boeit dat logo echt helemaal niks eerlijk gezegd.
Aegon kan op deze manier heel veel positieve publiciteit scoren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:08 schreef Suijk het volgende:
[..]
Mij ook weinig. Vind dat nieuwe ook wel herkenbaar genoeg. En zo nieuw is het nou ook weer niet. Bovendien denk ik dat Aegon wel even wat andere dingen aan z'n hoofd heeft.
Coronel zei dat het niet ging gebeuren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:05 schreef denthemen het volgende:
Heb zelf uit betrouwbare bron vernomen dat Aegon het oude logo toch echt snel terug wilt, maar dit was al wel bekend hier denk ik. Hoe het met het nieuwe bestuur zit weet ik niet, maar Jaakke en Fontein hadden er nu Aegon zou komen wel oren naar
Zijn tekst:quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:46 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Coronel zei dat het niet ging gebeuren.
quote:Je kunt beter duidelijk zijn over bepaalde dingen dan blijven kletsen. Een deel van de problemen is ook wel geweest dat we overdreven lief waren. Als men aan mij zegt dat het oude logo terug moet, zeg ik dat we gauw uitgepraat zullen zijn, want dat logo komt niet terug. Einde verhaal. Hetzelfde met de rode stoeltjes waar sommigen om vragen. We gaan geen stoeltjes weggooien die nog prima zitten om een beeld te creeeren dat je toch niet ziet als het stadion vol zit.
Dat absoluut, je ziet al zoveel mensen met het oude logo lopen. En natúúrlijk is dat belangrijk, het zijn één van de weinige Ajaxdingen die we nog (of eigenlijk niet meer) hebben.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:22 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Aegon kan op deze manier heel veel positieve publiciteit scoren.
Wat is er mis met Bob Marley?quote:
Jup in Hengelo als ik het goed hebquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:07 schreef Silenus het volgende:
Weet iemand van de mensen die naar Twente uit is geweest vorig jaar of er toen een alternatieve opstapplaats was? M'n maat heeft een afspraak smiddags nog in de buurt van Enschede dus het zou extreem handig zijn namelijk.
Okay thanks, zal dan wel goedkomen denk ik.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:33 schreef Jasza het volgende:
[..]
Jup in Hengelo als ik het goed heb
In elk geval ben ik toen via een alternatieve gegaan, alleen weet ik niet 100% meer of het hengelo was.
Bij die Sligro (of wat voor groothandel daar ook zit)? Was ook opstapplaats tegen Heracles vorig jaar. Tering, ik wil wel naar Heracles, maar ik ga niet eerst naar Amsterdam.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:33 schreef Jasza het volgende:
[..]
Jup in Hengelo als ik het goed heb
In elk geval ben ik toen via een alternatieve gegaan, alleen weet ik niet 100% meer of het hengelo was.
Eredivisiequote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Bij die Sligro (of wat voor groothandel daar ook zit)? Was ook opstapplaats tegen Heracles vorig jaar. Tering, ik wil wel naar Heracles, maar ik ga niet eerst naar Amsterdam.
Het zijn heldere uitspraken, maar mooi zou ik het niet willen noemen. In het door Coronel opgestelde rapport stond;quote:
En vervolgens worden twee belangrijke veranderpunten voor de supporters zonder enig overleg van de tafel geveegd door dezelfde persoon. Dat strookt niet bepaald met het bovenstaande citaat.quote:Er is sprake van erosie van clubliefde. Het gevoel van het zijn van een voetbalclub moet in alle lagen van de organisatie terugkeren. Hoewel er al het nodige is gedaan op het gebied van supportersbeleid moet gestreefd worden naar verdere verbetering. Dit dient een speerpunt te blijven van het beleid van Ajax.
Ik kon dat De Hop ook al niet vinden op internet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:56 schreef Silenus het volgende:
Ja, nu is het omwisselen op parkeerplaats De Hop ofzo? Als ik op internet zoek waar dat ligt kom ik uit op een Homo Ontmoetings Plaats.![]()
Zou mooi zijn als ze die kerel die "Dit is mijn club" zingt naar de ArenA kunnen krijgenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:43 schreef M0NTANA het volgende:
Niet alleen André Hazes, Silenus. Mix het met Bob Marley, Madness en stampende beats.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:35 schreef denthemen het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ze die kerel die "Dit is mijn club" zingt naar de ArenA kunnen krijgen
quote:Het afketsen van zijn transfer naar Ajax was een grote teleurstelling voor Rob Wielaert. Volgens de verdediger van FC Twente hebben de Amsterdammers een bod gedaan waarmee zijn club akkoord had moeten gaan.
,,Ik leefde in een bepaalde onzekerheid", verklaart hij in ELF. ,,Hoewel ik besloten had me ervoor af te sluiten totdat het rond was, merkte ik dat ik ’s avonds toch wat langer wakker lag. En dat ik vaker op mijn telefoon keek. Wat dat betreft is het goed dat het nu voorbij is."
,,Ajax heeft in mijn ogen een heel goed bod gedaan", zegt Wielaert, die het niet tot een arbitragezaak wilde laten komen om een overgang naar de 29-voudig kampioen af te dwingen.
Lekker hoorquote:
Hehe.quote:
quote:Volgens de Britse tabloid The Daily Mail heeft ex-Ajacied Jaap Stam een nieuw baantje gevonden; namelijk scout voor Manchester United.
En van het briljante 'Haar in mijn glas'quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:22 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
En tevens zanger van het lied "Dit is mijn club"
Geniaal van Binsbergenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:35 schreef Suijk het volgende:
[..]
En van het briljante 'Haar in mijn glas'
Ik vind het gewoon realistisch dat men niet de randzaken als belangrijke items gaat behandelen. Al hebben we Pipo de Clown als logo, laten we eerst maar kampioen worden en alle zaken afstemmen om dat te behalen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:53 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Het zijn heldere uitspraken, maar mooi zou ik het niet willen noemen. In het door Coronel opgestelde rapport stond;
[..]
En vervolgens worden twee belangrijke veranderpunten voor de supporters zonder enig overleg van de tafel geveegd door dezelfde persoon. Dat strookt niet bepaald met het bovenstaande citaat.
Klopt, al zijn de tegenstanders niet heel aansprekend.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:22 schreef Jasza het volgende:
Voor Ajax begrippen is dat inderdaad vrij weinig.
Zeker, ben ik helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:18 schreef kevin6188 het volgende:
40 euro voor twee wedstrijdjes, dat is best te doen.
Je weet wat we vorig jaar tegen Slavia gedaan hebben he?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:18 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Klopt, al zijn de tegenstanders niet heel aansprekend.
Ja, maar daar wordt de tegenstander niet aansprekend van.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:48 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Je weet wat we vorig jaar tegen Slavia gedaan hebben he?
Als we in een poule zouden zitten met Lausanne Sports, Hapoel Haifa, FC Kopenhagen en Real Mallorca wil dat niet zeggen dat elke Ajacied daar een stijve piemel van krijgt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:48 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Je weet wat we vorig jaar tegen Slavia gedaan hebben he?
Ik ben het met je eens dat dit economisch gezien een goede zet is, alleen dat ze hierdoor beter zouden voetballen is natuurlijk een utopie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Goedkopere kaarten is economisch toch ook veel beter voor Ajax? Dan zit het veel voller, dus meer kaarten verkocht is meer steun voor het team en meer omzet bij de horeca.
quote:Sarpong en Goossens keren geblesseerd terug
Geschreven door: Wesley Theunissen - Bron: Ajax - Discussieer hierover
Zowel John Goossens als Jeffrey Sarpong zullen morgenmiddag geblesseerd terugkeren naar Ajax. Goossens raakte geblesseerd aan zijn enkel in het duel met het Nederlandse beloftenelftal. De andere Ajacied, Sarpong, kwam zelfs helemaal niet in actie voor de beloften. Hij werd wegens nekklachten aan de zijkant gehouden.
Oranje tot en met 21 speelde uiteindelijk met 0-0 gelijk tegen Oekraïne. Goossens klapte al na vijf minuten door zijn enkel en werd direct vervangen door Vurnon Anita.
Ajax verdient in verhouding geen fuck aan de kaartverkoop. Valt echt reuze mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Goedkopere kaarten is economisch toch ook veel beter voor Ajax? Dan zit het veel voller, dus meer kaarten verkocht is meer steun voor het team en meer omzet bij de horeca.
quote:
3 stuks hierquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:04 schreef Silaz het volgende:
Kaartje ajax - psv ook binnen : )
Denk volgend weekend.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:15 schreef Breach het volgende:
Weet iemand wanneer Twente uit in de verkoop gaat?
Stel ze doen de kaarten voor de helft van de prijs. Ik denk dat er dan minstens twee keer zoveel man zit. Dus qua kaartverkoop is de opbrengst even hoog, zo niet hoger. De cateringomzet is dan ook twee keer zo groot en de steun van de tribunes ook. Plus je kweekt een hoop goodwill bij je aanhang. Ik zie alleen maar voordelen. En 90 euro voor twee wedstrijden tegen ploegen waar ik niemand van ken, is belachelijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 08:37 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ajax verdient in verhouding geen fuck aan de kaartverkoop. Valt echt reuze mee.
En dat ik de prijzen mee vind vallen, is puur op mij persoonlijk van toepassing. Twintig euro per wedstrijd is niet veel meer dan ik altijd betaal. Prijzen van negentig euro gaan mij ook (veel) te ver.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |