Hoewel het de raarste docent was die ik heb gehad, was het ook de tofste; onze natuurkunde leraar:
Elk jaar, voor de diploma uitreiking (VMBO) schoor hij zich kaal, de rest van het jaar liet hij alles wild groeien, het is een echte boer en kwam dagelijks vanaf een buurtschap fietsend naar school. Het was een stevige maar niet al te dikke vent. Veel kleren had die niet en dat had hij ook niet nodig; een paar witte hemden, meestal lang en uitgelubbert, kapotte spijkerbroeken, geitenwollen sokken (deze gingen over de voorgenoemde spijkerbroek), klompen en in de winter een roze trui waarvan 1 mouw te lang was en de andere te kort. Na de diploma uitreiking hield hij zijn pak een paar dagen aan, het is namelijk zonde om hem zo weer in de kast te hangen.
Het was echt een held qua lesgeven, regels waren er en NIEMAND maar dan ook niemand twijfelde daaraan, ik was nieuw in de klas en had van hem gehoord, echter alleen van de 4de klassers (waarmee die aardiger was in de omgang, ik zat in de 2de). Niemand in de klas sprak of keek zelfs de andere kant op, iedereen was 5 min van te voren aanwezig en had op tafel:
- klapper
- pen, potlood
- liniaal
- rekenmachine
En niks anders, waarom? Omdat hij dat had aangegeven, was je je papieren vergeten, dan had je het van te voren moeten lenen, in de klas werd niks gevraagd. Aantekeningen werden woord voor woord opgeschreven, vroeg hij 2 weken later of je wat voor wou lezen en het klopte niet dan had die je gelijk door...
De lessen waren duidelijk, die man wist alles uit zijn hoofd, iedereen lette op en ook al waren de toetsen moeilijk toch haalde iedereen meestal een hoog cijfer.
Als iemand zijn huiswerk niet had gedaan kreeg je een SO bestaand uit 5 vragen, deze waren moeilijk en moest met 10 min af zijn, onvoldoende's kon je bespreken met de scholier die zijn HW niet gemaakt had, in de pauze...
Ook te laat komers werden hartelijk ontvangen, zo mocht dan een willekeurige scholier bepalen of hij de les nog in mocht; bij een nee mocht de te-laat-komer 2 uur in de kantine wachten

Goede docent, dat zeker!