En weer leg je me woorden in de mond, het gaat er helemaal niet om hoe ik ben of wat ik vind. Het gaat erom dat als je niet kunt samenwerken of daar geen initiatief toe toont, je in de meeste functies niet ver komt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:42 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Sure, alleen jij en de jouwen zullen het schoppen tot de functies waar jij zometeen ook terecht komt.. Dream on.
Niet alleen het huilgedrag maar ook nog het geduld en inlevingsvermogen van een kleuter. Nee, ik begrijp opeens veel beter waarom jouw eigenschappen zo uitmuntend zullen passen in het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:45 schreef Juhnino het volgende:
Het kan me geen fuck schelen dat ze verlegen is, ze hoeft alleen maar 'ja' of 'nee' te antwoorden als ik haar vraag of ze om 2 uur tijd heeft.
Hou eens op met de hele tijd alles bij mij te leggen. Ik ga en wil geen tijd maken omdat iemand anders onaangepast is.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:48 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Niet alleen het huilgedrag maar ook nog het geduld en inlevingsvermogen van een kleuter.
Hoppa, en weer doe je het. Misschien bereik ik wel nooit wat in het bedrijfsleven, maar dat zal in elk geval niet liggen aan mijn vermogen om te functioneren in teamverband. Dat is heel mijn leven al prima gegaan, in tegenstelling tot bij gothic-meisje dat al een keer eerder uit een groep gezet is.quote:Nee, ik begrijp opeens veel beter waarom jouw eigenschappen zo uitmuntend zullen passen in het bedrijfsleven..
Weet wat nou de grap is? Dat je te dom bent om de diversiteit te zien. Ik werk bijv. op een afdeling met behoorlijk wat rasechte econometristen, natuurkundigen en wiskundigen. En daar zitten best wat mensen tussen die volgens jouw maatstaven minder makkelijk communiceren to say the least. Maar, en het is bijna niet te geloven maar toch is het écht waar, ze functioneren erg goed, vangen een erg goed salaris en leveren een hele belangrijke bijdrage. Weet je wat het grote geheim is? Gewoon een beetje op elkaars eigenschappen inspelen en wat geduld hebben! Je houdt het niet voor mogelijk he.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:48 schreef Juhnino het volgende:
[..]
En weer leg je me woorden in de mond, het gaat er helemaal niet om hoe ik ben of wat ik vind. Het gaat erom dat als je niet kunt samenwerken of daar geen initiatief toe toont, je in de meeste functies niet ver komt.
Je maakt dat 'onaangepast' tot een veel te absolute en belangrijke waarde. Verschillende mensen hebben verschillende sterke en zwakke kanten, communicatief vermogen is er daar slechts één van. Dat jij niet bereid bent te investeren in samenwerking met iemand die niet in je straatje past is misschien wel een grotere zwakte, begrijp je dat nou echt niet?!?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:53 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Hou eens op met de hele tijd alles bij mij te leggen. Ik ga en wil geen tijd maken omdat iemand anders onaangepast is.
[..]
Hoppa, en weer doe je het. Misschien bereik ik wel nooit wat in het bedrijfsleven, maar dat zal in elk geval niet liggen aan mijn vermogen om te functioneren in teamverband. Dat is heel mijn leven al prima gegaan, in tegenstelling tot bij gothic-meisje dat al een keer eerder uit een groep gezet is.
Netjes en duidelijk toch? Weer zo'n kutantwoord en ik mail de docent vanavond nog.quote:Beste , ok het kan gebeuren dat je geen Word hebt (ook al lijkt me dat onhandig gezien het aantal teksten/portfolio's dat we voor school moeten maken maar dat terzijde) dus bij deze even de tekst gewoon in de mail zelf dan maar.
Als ik eerlijk mag zijn kom je niet echt over alsof je graag samen met mij deze opdracht tot een goed einde wilt brengen. Ik wil er het beste van maken zoals ik altijd met opdrachten en projecten doe, ik hoop dat jij dit ook wilt en ook laat zien, ok? Groeten,
denk nou nog eens goed na. als jij moet samenwerken met iemand die zuchtend en steunend en zeer negatief tegenover jou staat, zou jij dan nog zin hebben?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:48 schreef Juhnino het volgende:
[..]
En weer leg je me woorden in de mond, het gaat er helemaal niet om hoe ik ben of wat ik vind. Het gaat erom dat als je niet kunt samenwerken of daar geen initiatief toe toont, je in de meeste functies niet ver komt.
Allang ingecheckt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:55 schreef servus_universitas het volgende:
Heeft Dr.Crane deze topic al gespot?
afgezien van je snedige en agressieve toonquote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:58 schreef Juhnino het volgende:
Zo, een allerlaatste mail naar haar.
[..]
Netjes en duidelijk toch? Weer zo'n kutantwoord en ik mail de docent vanavond nog.
Yep, te neerbuigend en paternalistisch, TS heeft echt de levenservaring van een donut.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
afgezien van je snedige en agressieve toon
de doodsteekquote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:58 schreef Juhnino het volgende:
Zo, een allerlaatste mail naar haar.
[..]
Netjes en duidelijk toch? Weer zo'n kutantwoord en ik mail de docent vanavond nog.
Nou. Waar haal je de goddelijke inspiratie vandaan, echt waar.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:04 schreef afcajos het volgende:
Foto van de dame in kwestie:
[ afbeelding ]
als ze dat al is, wat is dan het probleem? je hoeft niet met haar te neuken. je hoeft alleen maar een opdracht met goed gevolg af te leveren.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:04 schreef afcajos het volgende:
Foto van de dame in kwestie:
[ afbeelding ]
echt deze zin..quote:Beste , ok het kan gebeuren dat je geen Word hebt (ook al lijkt me dat onhandig gezien het aantal teksten/portfolio's dat we voor school moeten maken maar dat terzijde) dus bij deze even de tekst gewoon in de mail zelf dan maar.
Als ik eerlijk mag zijn kom je niet echt over alsof je graag samen met mij deze opdracht tot een goed einde wilt brengen. Ik wil er het beste van maken zoals ik altijd met opdrachten en projecten doe, ik hoop dat jij dit ook wilt en ook laat zien, ok? Groeten,
topic zelf is wel geslaagdquote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:15 schreef keesjeislief het volgende:
Verdomme TS, over het algemeen zijn Gothictopics altijd een garantie op succes. Je doet misschien toch iets niet helemaal goed..
ja. dan doe je zelf iets verkeerd. je zult je hele leven meemaken dat mensen niet denken of doen zoals jij bent of doet.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:15 schreef Morrigan het volgende:
Het is wel zo dat samenwerken met mensen die niet gemotiveerd zijn sowieso enorm kut is. Ik heb het zelf bij mijn vorige opleiding meegemaakt. Één klasgenoot die nooit naar school kwam, één klasgenoot die halverwege het project met school stopte en een klasgenoot die voor een groot deel stoned op school liep.
Hebben we hier de eerste kloon?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:13 schreef hoplateef het volgende:
fok ik haat de meeste mensen ook en ik wil ook met rust gelaten en ik ben niet eens een goth
inderdaad, net als je verkracht wordt als je een kort rokje draagtquote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:18 schreef zoalshetis het volgende:
ja. dan doe je zelf iets verkeerd.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:21 schreef Triforce_Courage het volgende:
Zal het kort houden:
Ben het eens met het punt dat TS zich ergert aan iemand waarmee hij iets moet doen en de ander geen motivatie toont. Snap alleen niet wat dat met andere levensstijlen te maken heeft..? Punt is goed, argumenten bar slecht.
*mompelt iets over scheren en 1 kam*
Nou ja, een verband tussen beide is niet geheel ondenkbaar natuurlijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:50 schreef Herald het volgende:
[..]
inderdaad, net als je verkracht wordt als je een kort rokje draagt
wat een intens trieste vergelijking zeg. jij wilt toch je opdracht goed beoordeeld krijgen? desnoods zonder hen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:50 schreef Herald het volgende:
[..]
inderdaad, net als je verkracht wordt als je een kort rokje draagt
nee, onder een rokje dragen de meeste Nederlandse vrouwen een lekker dikke panty en daar -zo beweren mannen zelf- krijgt elke vent een slappe vanquote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:51 schreef servus_universitas het volgende:
Nou ja, een verband tussen beide is niet geheel ondenkbaar natuurlijk.
ché-cliché is ook aanwezigquote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:57 schreef Gia het volgende:
Ik haat mensen die andere mensen beoordelen op hun kleding. Laat mensen toch eens in hun waarde en leer die persoon eerst eens goed kennen voordat je een oordeel velt.
er is een reden waarom je die opdracht met meer personen moet doen en het werkt heel demotiverend om voor andere mensen hun werk te gaan doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:54 schreef zoalshetis het volgende:
wat een intens trieste vergelijking zeg. jij wilt toch je opdracht goed beoordeeld krijgen? desnoods zonder hen.
ik heb jouw reactie op mijn reactie op jouw reactie anders ook nog niet gelezenquote:
dan moet je leren je leiderscapaciteiten te ontplooien.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:57 schreef Herald het volgende:
[..]
er is een reden waarom je die opdracht met meer personen moet doen en het werkt heel demotiverend om voor andere mensen hun werk te gaan doen.
rot eens op sukkel.quote:
Welke? ik heb niet alles teruggelezenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:58 schreef Herald het volgende:
[..]
ik heb jouw reactie op mijn reactie op jouw reactie anders ook nog niet gelezen
Met een vieze halve gothic moeten samenwerkenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:59 schreef afcajos het volgende:
Welke? ik heb niet alles teruggelezen
Het is toch verdomme ook een cliché zin 1e klas of niet dan?quote:
Ik bedoel gewoon mensen die altijd lopen te klagen dat ze geaccepteerd willen worden door de maatschappij maar er als een malloot bijlopen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:03 schreef Herald het volgende:
[..]
Met een vieze halve gothic moeten samenwerken
Dat is ook iets heel anders. Je hoeft met deze persoon geen vrienden te worden, je hoeft niet met haar op stap. Je hoeft er alleen maar een werkstuk mee te maken.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:03 schreef afcajos het volgende:
[..]
Het is toch verdomme ook een cliché zin 1e klas of niet dan?
Als jij in je zwarte jurk op een sollicitatiegesprek komt wordt je bij voorbaat al niet aangenomen. (tenzij je solliciteert voor envelope-vouwer of iets dergelijks). Maar solliciteer je voor een baan waar je veelvuldig onder de mensen komt en je dus toch een beetje representatief eruit moet zien zal je je gewoon degelijk moeten kleden.
Een werkgever gaat zich heus niet eerst verdiepen in de persoonlijkheid van de sollicitant als die zich als een zwerver meldt op het gesprek.
Dat klopt, (owja dit topic gaat niet over mij, juninho is de ts) Verder heb ik IK er ook geen problemen mee hoe iemand eruit ziet, ik zeg alleen dat het in de toekomst nog wel eens problemen kan gaan opleveren. Maar het is dan ook maar net wat voor doelstellingen je in je leven hebtquote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is ook iets heel anders. Je hoeft met deze persoon geen vrienden te worden, je hoeft niet met haar op stap. Je hoeft er alleen maar een werkstuk mee te maken.
Je zult in je leven nog weleens vaker moeten samenwerken met mensen die je niet liggen. Je kunt over het algemeen niet zelf je collega´s uitzoeken, bijvoorbeeld.
Ik ga dat ook proberen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:17 schreef zoalshetis het volgende:
ts. ik hoop echt voor jou dat je deze opdracht met haar afmaakt. zie de kritiek niet als persoonlijk, maar als leerzaam.
en ik bedoel dat eigenschappen die 'normale' mensen zich toekennen als positief juist bij gothics als negatief worden gezien.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:04 schreef afcajos het volgende:
Ik bedoel gewoon mensen die altijd lopen te klagen dat ze geaccepteerd willen worden door de maatschappij maar er als een malloot bijlopen.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:24 schreef Laton het volgende:
zeg haar na 2 weken dat je gevoelens voor haar begint te krijgen, dan wordt het pas echt lachen
Ik weet niet met wat voor mensen jij omgaat, maar over het algemeen zul je van de meeste mensen van begin 20 toch niet de reactie "tof man!" krijgen als je zegt dat je 'niet aan mode doet' of 'top 40-muziek haat'. Eerder iets als "maak je ff lekker druk joh".quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:14 schreef Herald het volgende:
[..]
en ik bedoel dat eigenschappen die 'normale' mensen zich toekennen als positief juist bij gothics als negatief worden gezien.
Als een 'normaal' persoon zegt "ik doe niet aan mode" wordt hij toegejuicht. Iedereen is het met hem eens, mode is voor losers die niet na kunnen denken.
Draagt een gothic geen g-star en gucci dan is het een enge freak die alleen zwart draagt.
Als een 'normaal' persoon zegt "top40 muziek is te commercieel" wordt hij toegejuicht. Iedereen is het met hem eens, top40 muziek is voor mensen zonder muzieksmaak.
Luistert een gothic niet naar Britney en Madonna dan is het een enge freak die satanische muziek luistert.
Als een 'normaal' persoon zegt "ik ben geen meeloper en doe mijn eigen ding" wordt hij toegejuicht. Iedereen is het met hem eens, iedereen is immers uniek met dezelfde spijkerbroek
De enige gothic in de klas is echter een meeloper iemand die zich conformeert aan de massa.
Ze wil maar 1 dingquote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:55 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Waarom niet mijn topic eens beter lezen? Ik wil juist dit hele gedoe snel afhebben, zij blijft echter overal omheen dwalen.
Gemiddeld gesprek met haar:
Ik: "Dinsdagmiddag hebben we 2 tussenuren, dan kunnen we dat interview doen, is dat goed?"
Zij: "Misschien, we moeten even kijken dan".
Ik: "2 uur doen?"
Zij: "Uhm... ja maar uhm..."
[Stilte...]
Ik: "We moeten wel even duidelijk een tijd afspreken, dat is wel zo handig. Welke tijd heb je het liefst?".
Zij: "Ja uhh."
Ik: "kwart over 2 dan?"
Zij: "ja even kijken, *mompel*
Ik: "SMS me maar ff als je het weet"
Zij: "ik heb je nummer niet"
Ik: 'Jawel die heb ik je gisteren gegeven"
Zij: "Ow.."
Godverdomme
wees eens concreet, doos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:39 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Ze wil maar 1 dingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Never.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:41 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zijn bilmaatje moest ook met een ander
Zij dus niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:50 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Oh jawel Zonder die makeup en vleermuispak is het best een leuk meisje
Volgens mij ben jij zelf een op z'n teentjes getrapte gothic.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:58 schreef Heathen. het volgende:
TS is niet echt bijster intelligent dat is wel duidelijk.
En weer een opmerking waaruit blijkt dat je grote moeite hebt met verbanden trekken.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:00 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij zelf een op z'n teentjes getrapte gothic.
Komt door jouw slechte posts. Die vragen gewoon om slechte reacties.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:03 schreef Heathen. het volgende:
[..]
En weer een opmerking waaruit blijkt dat je grote moeite hebt met verbanden trekken.
met FOK!kersquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:38 schreef Crane het volgende:
Ik weet niet met wat voor mensen jij omgaat
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:29 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Ik ga dat ook proberen.Ik had d'r allang een hak kunnen zetten maar dat laat ik.
Jij bent duidelijk nog lang niet klaar voor de maatschappij. Ga eerst maar weer eens terug naar de kleuterklasquote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:07 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Komt door jouw slechte posts. Die vragen gewoon om slechte reacties.
als ik lees hoe kinderachtig het hbo nu is, dan is de kleuterklas niet nodig.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:15 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk nog lang niet klaar voor de maatschappij. Ga eerst maar weer eens terug naar de kleuterklas
Nee, iemand die er als een kras-panda bij loopt en niet normaal kan communiceren is idd wel geheel klaar.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:15 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk nog lang niet klaar voor de maatschappij. Ga eerst maar weer eens terug naar de kleuterklas
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:17 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Nee, iemand die er als een kras-panda bij loopt en niet normaal kan communiceren is idd wel geheel klaar.
diepgaand is niet nodig voor een schoolopdracht.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:31 schreef Maurari het volgende:
TS heeft gewoon gelijk hoor. Al die pussy-alto reacties hier weer... tjonge jonge
Alsof die gothic thuis pas los komt en stiekem een heel diepgaand persoon is.
Heb je dat nou al eens gewoon direct tegen haar gezegd? En dan mag je dat onder invloed-gedeelte eruit laten, maar dat het niet opschiet en dat je iets meer samenwerking verwacht mag je best zeggen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:05 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Het wordt mooi omgedraait hier ja. Ik toonde goede wil om het projectje snel en zakelijk tot een goed eind te brengen, maar zij stelt zich op een manier op waardoor de samenwerking stug verloopt door niet duidelijk te zijn. Ik heb direct haar e-mail en nummer gevraagd en heb direct geprobeerd een afspraak met d'r te maken, zonder ook maar een beetje vervelend richting haar te doen. Omdat zij zich opstelt alsof ze constant onder invloed is, schiet het gewoon niet op nu.
Ik ga geen rekening houden met haar rare karakter/houding, ik wil gewoon zo snel mogelijk de boel goed afronden en dit kost me teveel tijd. Het feit dat ze 'anders' is moet ze zelf weten, maar ik wil er geen last van hebben.
Ja, want je kleren zitten vastgeplakt aan je lijf en als je gaat solliciteren of ergens werken, dan moet je dus in dezelfde kleren als die je altijd aan hebt. Dan kun je geen nette kleding aan doen of zo. En al die mensen die netjes in pak of een rokje met een kanten blouse naar het werk gaan, die lopen er altijd zo bij.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:03 schreef afcajos het volgende:
[..]
Het is toch verdomme ook een cliché zin 1e klas of niet dan?
Als jij in je zwarte jurk op een sollicitatiegesprek komt wordt je bij voorbaat al niet aangenomen. (tenzij je solliciteert voor envelope-vouwer of iets dergelijks). Maar solliciteer je voor een baan waar je veelvuldig onder de mensen komt en je dus toch een beetje representatief eruit moet zien zal je je gewoon degelijk moeten kleden.
Een werkgever gaat zich heus niet eerst verdiepen in de persoonlijkheid van de sollicitant als die zich als een zwerver meldt op het gesprek.
jij hebt geen vrienden? school gaat ook voor een (heul) groot deel om je sociale ontwikkeling, en dat is sowieso misschien wel het belangrijkste in het leven (ja zelfs op school)quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:28 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ten eerste is samenwerken met iemand die je niet mag voor niemand leuk, ook niet als je een loner of een gothic bent. Ten tweede, ik ben sowieso tegen groepswerk, maar als je dan toch in een groep moet werken, zou ik niet weten waarom dat per se met je vriendjes moet zijn. Je komt op school om te leren, niet voor je sociale contacten. Je dient gewoon het werk te doen dat je opgedragen wordt, leuk of niet leuk.
Overigens zijn het volgens mij juist de mensen die altijd met hun kliekje willen werken die heel onzeker zijn, anders zou je ook wel gewoon zelfstandig kunnen werken of goed en zakelijk samen kunnen werken met iemand die je niet goed kent. Juist dat kliekje is 'veiligheid' zoeken, lekker in je eigen groepje zodat je vooral maar geen moeite hoeft te doen om te overleggen met iemand die er anders over denkt.
Sociale ontwikkeling betreft ook omgaan met mensen die andersgezind zijn of mensen waar je normaliter niet mee zou omgaan. Dat de TS liever met z'n vrienden zou zitten is te begrijpen, maar dit hoort er ook gewoon bij. Denkt hij dat hij later op kantoor (of waar dan ook) alleen maar vriendjes heeft?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:47 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
jij hebt geen vrienden? school gaat ook voor een (heul) groot deel om je sociale ontwikkeling, en dat is sowieso misschien wel het belangrijkste in het leven (ja zelfs op school)
Ik had meer vrienden buiten school, maar dan nog. Ik ging naar school voor m'n diploma, niet voor m'n vrienden, en ik ging niet in een hoekje zitten huilen als ik met iemand anders moest werken dan een vriend(in). En zeker later tijdens m'n studie interesseerde het me echt geen fuck wie er om me heen zat. Toevallig ben ik tijdens m'n studie een paar keer buitengesloten door 'kliekjes', bijv. toevallig met een werkgroepje als enige terecht gekomen in een groepje waar de rest elkaar al kende. Die zaten dan lullige opmerkingen te maken of maakten achter mijn rug om afspraken met de docent, zodat ik als enige niet bij een bespreking was (en dat was niet mijn schuld denk ik - ik maakte tijd vrij voor de bijeenkomsten, was altijd aanwezig en op tijd, had m'n werk op tijd af en had gewoon goede beoordelingen). Dus ja, ik heb niet echt respect voor dat soort mensen en vind het best wel droevig als je per se je school- of studietijd aan je vriendjes geplakt wilt zitten. Zeker op HBO of WO moet je gezien je leeftijd gewoon zelfstandig genoeg zijn om in vrijwel iedere willekeurige groep goed te kunnen meedraaien.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:47 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
jij hebt geen vrienden? school gaat ook voor een (heul) groot deel om je sociale ontwikkeling, en dat is sowieso misschien wel het belangrijkste in het leven (ja zelfs op school)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk erover na.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:52 schreef Herald het volgende:
TS heeft haar al op Marktplaats gezet
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |