jij denkt dat door het gegniffel (op een hbo notabenequote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:04 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Welke vooroordelen heb ik dan? Zeg ik ergens dat ik per definitie niet zou samenwerken met mensen die 'anders' dan mij zijn? Ik heb haar een kans gegeven, en ik geef haar dat nog steeds 1 dag.
[..]
Ja, en zij straalt positiviteit en motivatie uit om met mij samen te werken?
[..]
Op basis waarvan zou ze mij bekrompen vinden? Ik heb d'r nooit uitgescholden, heb me nooit met d'r bezig gehouden (dat kan toch?), heb d'r nooit genegeerd of wat dan ook.
Ah, iemand die wat verlegener is en andere kleding draagt de huid volschelden kwalificeer jij als 'normaal'? God damn, nog zo'n geestelijk wat beperkte HBO-er.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:51 schreef Crane het volgende:
[..]Haha nu draai je het wel heel mooi om, waarom zou TS het moeilijk krijgen en dat kind niet? In het echt zijn die goth-pubers tegen de tijd dat ze klaar met hun opleiding zijn allang dood door zelfmoord, over hun zichzelf overal tegen afzettende gedrag heen of hebben ze een baantje op een plek waar ze weinig met mensen te maken krijgen.
Anti-sociale mensen dienen zich aan te passen, en niet de mensen die wel normaal met anderen kunnen communiceren. En als ik de posts van de TS zo lees, lijkt hij me in elk geval makkelijker om mee samen te werken dan die klasgenote.
Nee, ze had idd de schijn tegen. Ook omdat ze vorig jaar ook al uit een groepje is getrapt wegens het niet nakomen van afspraken. Die twijfels had ze weg kunnen halen toen ik haar benaderde om afspraken te maken.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:09 schreef frame31 het volgende:
[..]
Ze heeft] nooit een kans gehad bij je, geef dat nou eens toe.
Het is ook niet zo snel goed he? Moet ik met iedereen beste vrienden worden en me in iedereen verdiepen? Flikker toch een eind op. Dat zou ten koste gaan van de tijd die ik in vrienden en mensen die ik wel mag steek.quote:Schijnheilig groeten en vriendelijk doen zijn niet positief maar denigrerend.
Woah, je bent wel een held zeg. Je weet echt alles. Hoe ik denk, hoe ik ben en je kunt me ook nog eens haar gevoelens vertellen.quote:Vermoedelijk is de dame in kwestie gevoelig genoeg om te voelen wat je over haar denkt en misschien is dat wat jou zo dwars zit. Ze trapt niet in jouw spelletje en masker.
Ooh jij was erbij! Zeg dat dan meteen! Ze was notabene niet eens aanwezig aangezien ze te laat was in die les.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij denkt dat door het gegniffel (op een hbo notabene) dat ontstond toen jij met die nog-net-geen-gothic-meid moest samenwerken, je diepe zucht en wellicht weerbarstige uitdrukking zij niet doorhad dat je geen negatieve signalen gaf?
Over welke anderen heb je het nou? Ik werd slechts een beetje vriendschappelijk geplaagd, het is niet zo dat heel de klas bulderend van het lachen riep wat ik nou met die kut-gothic moest ofzo. En ik wou er meteen het beste van maken, zij heeft ook wel door dat we nooit vrienden zullen worden, maar dat kan toch?quote:kom op man. maak iets moois van die opdracht. laat anderen zien dat je beter bent dan hen. doe meer moeite om met haar samen tot een goed resultaat te komen.
Het is erg makkelijk om mensen waar je het niet mee eens bent direct bekrompen te noemen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:17 schreef frame31 het volgende:
Sarcasme is een veelgebruikte overlevingsstrategie tegenwoordig.
Je laat in ieder geval genoeg van jezelf zien in dit topic om te weten dat je nog een behoorlijk bekrompen blik hebt.
kijk, kijk, gezien je reactie kan ik afleiden dat ik 100% goed zit. had ook niet anders verwacht eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:19 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Ooh jij was erbij! Zeg dat dan meteen! Ze was notabene niet eens aanwezig aangezien ze te laat was in die les.
[..]
Over welke anderen heb je het nou? Ik werd slechts een beetje vriendschappelijk geplaagd, het is niet zo dat heel de klas bulderend van het lachen riep wat ik nou met die kut-gothic moest ofzo. En ik wou er meteen het beste van maken, zij heeft ook wel door dat we nooit vrienden zullen worden, maar dat kan toch?
Iemand constant bekrompen noemen en niet inhoudelijk ingaan op posts is nog een betere strategie blijkbaar.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:17 schreef frame31 het volgende:
Sarcasme is een veelgebruikte overlevingsstrategie tegenwoordig.
Jaaa, issie weer!quote:Je laat in ieder geval genoeg van jezelf zien in dit topic om te weten dat je nog een behoorlijk bekrompen blik hebt.
Imago.quote:Maar zoals ik al eerder zei ben ook jij slachtoffer hierin. Vooral bezig met carrierre en imago zoals dat van iedereen wordt verwacht in onze maatschappij.
Helemaal mee eens. Tuurlijk, look outside the box once in a while, maar het is nu eenmaal niet prettig als je vastzit aan iemand die jou totaal niet ligt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:55 schreef Juhnino het volgende:
Alleen dergelijke 'loners' als gothic-meisje en mensen die moeite hebben om zelf contact te maken hebben hier voordeel bij. Dwing mensen niet om met elkaar om te gaan, zeker niet als er met diegene nauwelijks om te gaan valt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach je hoeft geen onderzoek te doen om te snappen dat gothics vaak de neiging hebben om zich een beetje af te zetten tegen anderen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:21 schreef Triforce_Courage het volgende:
Zal het kort houden:
Snap alleen niet wat dat met andere levensstijlen te maken heeft..? Punt is goed, argumenten bar slecht.
Dat is niet prettig idd, maar er valt mee te leven zolang diegene gewoon z'n best doet om de samenwerking goed te laten verlopen. Ik heb in de vorige projecten met mensen samengewerkt die ik vreselijk vond, maar in de samenwerking en inhoudelijk over de stof waren ze geweldig.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:27 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Tuurlijk, look outside the box once in a while, maar het is nu eenmaal niet prettig als je vastzit aan iemand die jou totaal niet ligt.
Haha en vervolgens ging de pester lekker de stad in en kon de gepeste al het werk doen. Echt nutteloos idd.quote:Bij mij deden docenten dat ook altijd. Vreselijke onzin vond ik het.
Bijv. wat ze dan deden: pester bij gepeste zetten. En ook nog denken dat dat echt iets oplevert
nu wens ik je nog veel meer sterkte met je verdere leven, zeker als je een keer moet samenwerken met andere mensen die je zo graag in een hokje stopt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:29 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Ach je hoeft geen onderzoek te doen om te snappen dat gothics vaak de neiging hebben om zich een beetje af te zetten tegen anderen.
Desondanks had ze ook geen gothic kunnen zijn, maar, ik noem maar wat, een 'hockeymeisje'. Als die zich zo opstelde, was waarschijnlijk de titel van dit topic iets in de trand van: "met een domme hockeytrut/kakwijf samen moeten werken". Als je je aan mensen ergert ga je vaak opvallende eigenschappen gebruiken om diegene uit te schelden, gewoon een soort van afreageren.
En als je verder las zag je dat, ondanks dat ik het belachelijk vind, ik niet vind dat ze aan de hand van mijn mening zich anders moet gaan kleden. Ik vind wel dat ze zich qua samenwerking anders moet gaan gedragen aangezien IK er last van heb.
En dat is nou net het punt waar de "meerderheid" zich hier aan ergert. Gewoon voortaan even je ongezouten mening voor je houden en naar je leidinggevende/leraar of whatever stappen met de vraag of het misschien anders kan. Werkt die niet mee dan heeft hij/zij natuurlijk ook altijd nog zijn/haar baas. Of is politiek te ingewikkeld voor je?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:29 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Ach je hoeft geen onderzoek te doen om te snappen dat gothics vaak de neiging hebben om zich een beetje af te zetten tegen anderen.
Desondanks had ze ook geen gothic kunnen zijn, maar, ik noem maar wat, een 'hockeymeisje'. Als die zich zo opstelde, was waarschijnlijk de titel van dit topic iets in de trand van: "met een domme hockeytrut/kakwijf samen moeten werken". Als je je aan mensen ergert ga je vaak opvallende eigenschappen gebruiken om diegene uit te schelden, gewoon een soort van afreageren.
En als je verder las zag je dat, ondanks dat ik het belachelijk vind, ik niet vind dat ze aan de hand van mijn mening zich anders moet gaan kleden. Ik vind wel dat ze zich qua samenwerking anders moet gaan gedragen aangezien IK er last van heb.
Krijg ik net terug:quote:Hey [naam], we moeten voor TCO komend week een aantal dingen afhebben zoals je weet.
Ik heb even in het meegestuurde Word-document een overzichtje en planning gezet, graag hoor ik van je of je het er mee eens bent. Tot vrijdag. Groetjes
Ja wat heb ik daar godverdomme nou aan.quote:Hoi ik heb geen word dus kan het niet lezen.
Ja hallo, dit is de Klaagbaak en niet een politieke bijeenkomst ofzo.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:35 schreef Triforce_Courage het volgende:
[..]
En dat is nou net het punt waar de "meerderheid" zich hier aan ergert. Gewoon voortaan even je ongezouten mening voor je houden en naar je leidinggevende/leraar of whatever stappen met de vraag of het misschien anders kan. Werkt die niet mee dan heeft hij/zij natuurlijk ook altijd nog zijn/haar baas. Of is politiek te ingewikkeld voor je?
En wat als ZIJ nu gewoon verlegener is? Waarom maak je daar zo'n fucking drama van? Zoals al eerder door een aantal anderen is gezegd, je zult op school en bij je werk nog veel vaker mensen tegenkomen die je niet zo goed liggen. Bijvoorbeeld verlegener zijn. Het grote probleem is jouw huilgedrag, stel je niet aan alsof je een klein kind bent dat een blauw i.p.v. rood snoepje krijgt en blijf gewoon je best er iets van te maken.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:29 schreef Juhnino het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:35 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Mensen die moeite hebben in de omgang met anderen lopen wel op tijd tegen de lamp aan hoor. Die komen de sollicitatieprocedure niet eens door, en anders worden ze er later wel uitgegooid omdat ze in geen enkel team kunnen functioneren.
Dan blijf je lekker klagen i.p.v. je inzetten voor je eigen toekomst. Laat vooral niet over je heen lopen hoor. Sluit je straks lekker aan bij je favoriete (lees: waar de meeste vriendjes inzitten) dispuut en praat daar achter gesloten deuren verder over de "zwakkeren" in onze maatschappij.quote:Ja hallo, dit is de Klaagbaak en niet een politieke bijeenkomst ofzo.
dit is ook wel een hele schijnheilige en sneaky manier om het vermijden van lastige dingen in je leven aan te prijzen. mensen moeten juist dingen confronteren waar ze absoluut bij moeten afzien. overwinning van problemen maakt je sterk. anders blijf je je leven lang een wezel.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:35 schreef Triforce_Courage het volgende:
[..]
En dat is nou net het punt waar de "meerderheid" zich hier aan ergert. Gewoon voortaan even je ongezouten mening voor je houden en naar je leidinggevende/leraar of whatever stappen met de vraag of het misschien anders kan. Werkt die niet mee dan heeft hij/zij natuurlijk ook altijd nog zijn/haar baas. Of is politiek te ingewikkeld voor je?
Sure, alleen jij en de jouwen zullen het schoppen tot de functies waar jij zometeen ook terecht komt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:35 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Mensen die moeite hebben in de omgang met anderen lopen wel op tijd tegen de lamp hoor. Die komen de sollicitatieprocedure niet eens door, en anders worden ze er later wel uitgegooid omdat ze in geen enkel team kunnen functioneren.
Ben het met je eens, maar als het project niet opschiet omdat de andere persoon een iets andere toekomstvisie heeft dan jij (desinteresse) en je daar dus in meegesleurd wordt, vindt ik het wel geoorloofd om op deze manier tot een oplossing te komen. Voorkeur is natuurlijk direct de persoon confronteren, maar volgens mij werd al eerder gezegd dat het meisje daar geen oren naar had.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit is ook wel een hele schijnheilige en sneaky manier om het vermijden van lastige dingen in je leven aan te prijzen. mensen moeten juist dingen confronteren waar ze absoluut bij moeten afzien. overwinning van problemen maakt je sterk. anders blijf je je leven lang een wezel.
En weer leg je me woorden in de mond, het gaat er helemaal niet om hoe ik ben of wat ik vind. Het gaat erom dat als je niet kunt samenwerken of daar geen initiatief toe toont, je in de meeste functies niet ver komt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:42 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Sure, alleen jij en de jouwen zullen het schoppen tot de functies waar jij zometeen ook terecht komt.. Dream on.
Niet alleen het huilgedrag maar ook nog het geduld en inlevingsvermogen van een kleuter. Nee, ik begrijp opeens veel beter waarom jouw eigenschappen zo uitmuntend zullen passen in het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:45 schreef Juhnino het volgende:
Het kan me geen fuck schelen dat ze verlegen is, ze hoeft alleen maar 'ja' of 'nee' te antwoorden als ik haar vraag of ze om 2 uur tijd heeft.
Hou eens op met de hele tijd alles bij mij te leggen. Ik ga en wil geen tijd maken omdat iemand anders onaangepast is.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:48 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Niet alleen het huilgedrag maar ook nog het geduld en inlevingsvermogen van een kleuter.
Hoppa, en weer doe je het. Misschien bereik ik wel nooit wat in het bedrijfsleven, maar dat zal in elk geval niet liggen aan mijn vermogen om te functioneren in teamverband. Dat is heel mijn leven al prima gegaan, in tegenstelling tot bij gothic-meisje dat al een keer eerder uit een groep gezet is.quote:Nee, ik begrijp opeens veel beter waarom jouw eigenschappen zo uitmuntend zullen passen in het bedrijfsleven..
Weet wat nou de grap is? Dat je te dom bent om de diversiteit te zien. Ik werk bijv. op een afdeling met behoorlijk wat rasechte econometristen, natuurkundigen en wiskundigen. En daar zitten best wat mensen tussen die volgens jouw maatstaven minder makkelijk communiceren to say the least. Maar, en het is bijna niet te geloven maar toch is het écht waar, ze functioneren erg goed, vangen een erg goed salaris en leveren een hele belangrijke bijdrage. Weet je wat het grote geheim is? Gewoon een beetje op elkaars eigenschappen inspelen en wat geduld hebben! Je houdt het niet voor mogelijk he.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:48 schreef Juhnino het volgende:
[..]
En weer leg je me woorden in de mond, het gaat er helemaal niet om hoe ik ben of wat ik vind. Het gaat erom dat als je niet kunt samenwerken of daar geen initiatief toe toont, je in de meeste functies niet ver komt.
Je maakt dat 'onaangepast' tot een veel te absolute en belangrijke waarde. Verschillende mensen hebben verschillende sterke en zwakke kanten, communicatief vermogen is er daar slechts één van. Dat jij niet bereid bent te investeren in samenwerking met iemand die niet in je straatje past is misschien wel een grotere zwakte, begrijp je dat nou echt niet?!?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:53 schreef Juhnino het volgende:
[..]
Hou eens op met de hele tijd alles bij mij te leggen. Ik ga en wil geen tijd maken omdat iemand anders onaangepast is.
[..]
Hoppa, en weer doe je het. Misschien bereik ik wel nooit wat in het bedrijfsleven, maar dat zal in elk geval niet liggen aan mijn vermogen om te functioneren in teamverband. Dat is heel mijn leven al prima gegaan, in tegenstelling tot bij gothic-meisje dat al een keer eerder uit een groep gezet is.
Netjes en duidelijk toch? Weer zo'n kutantwoord en ik mail de docent vanavond nog.quote:Beste , ok het kan gebeuren dat je geen Word hebt (ook al lijkt me dat onhandig gezien het aantal teksten/portfolio's dat we voor school moeten maken maar dat terzijde) dus bij deze even de tekst gewoon in de mail zelf dan maar.
Als ik eerlijk mag zijn kom je niet echt over alsof je graag samen met mij deze opdracht tot een goed einde wilt brengen. Ik wil er het beste van maken zoals ik altijd met opdrachten en projecten doe, ik hoop dat jij dit ook wilt en ook laat zien, ok? Groeten,
denk nou nog eens goed na. als jij moet samenwerken met iemand die zuchtend en steunend en zeer negatief tegenover jou staat, zou jij dan nog zin hebben?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:48 schreef Juhnino het volgende:
[..]
En weer leg je me woorden in de mond, het gaat er helemaal niet om hoe ik ben of wat ik vind. Het gaat erom dat als je niet kunt samenwerken of daar geen initiatief toe toont, je in de meeste functies niet ver komt.
Allang ingecheckt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:55 schreef servus_universitas het volgende:
Heeft Dr.Crane deze topic al gespot?
afgezien van je snedige en agressieve toonquote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:58 schreef Juhnino het volgende:
Zo, een allerlaatste mail naar haar.
[..]
Netjes en duidelijk toch? Weer zo'n kutantwoord en ik mail de docent vanavond nog.
Yep, te neerbuigend en paternalistisch, TS heeft echt de levenservaring van een donut.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
afgezien van je snedige en agressieve toon
de doodsteekquote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:58 schreef Juhnino het volgende:
Zo, een allerlaatste mail naar haar.
[..]
Netjes en duidelijk toch? Weer zo'n kutantwoord en ik mail de docent vanavond nog.
Nou. Waar haal je de goddelijke inspiratie vandaan, echt waar.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:04 schreef afcajos het volgende:
Foto van de dame in kwestie:
[ afbeelding ]
als ze dat al is, wat is dan het probleem? je hoeft niet met haar te neuken. je hoeft alleen maar een opdracht met goed gevolg af te leveren.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:04 schreef afcajos het volgende:
Foto van de dame in kwestie:
[ afbeelding ]
echt deze zin..quote:Beste , ok het kan gebeuren dat je geen Word hebt (ook al lijkt me dat onhandig gezien het aantal teksten/portfolio's dat we voor school moeten maken maar dat terzijde) dus bij deze even de tekst gewoon in de mail zelf dan maar.
Als ik eerlijk mag zijn kom je niet echt over alsof je graag samen met mij deze opdracht tot een goed einde wilt brengen. Ik wil er het beste van maken zoals ik altijd met opdrachten en projecten doe, ik hoop dat jij dit ook wilt en ook laat zien, ok? Groeten,
topic zelf is wel geslaagdquote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:15 schreef keesjeislief het volgende:
Verdomme TS, over het algemeen zijn Gothictopics altijd een garantie op succes. Je doet misschien toch iets niet helemaal goed..
ja. dan doe je zelf iets verkeerd. je zult je hele leven meemaken dat mensen niet denken of doen zoals jij bent of doet.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:15 schreef Morrigan het volgende:
Het is wel zo dat samenwerken met mensen die niet gemotiveerd zijn sowieso enorm kut is. Ik heb het zelf bij mijn vorige opleiding meegemaakt. Één klasgenoot die nooit naar school kwam, één klasgenoot die halverwege het project met school stopte en een klasgenoot die voor een groot deel stoned op school liep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |