abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62026418
Nou ja maar augustus was absurd slecht. De indicator voor het consumentenvertrouwen van de Universiteit van Michigan (die iets lager aangeschreven staat) was overigens sterker gestegen deze maand.
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:25:10 #152
110952 Tweeke
Consumentenmannetje
pi_62026757
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=alszNo3N0CHo&refer=home
quote:
Libor Rises Most on Record After U.S. Congress Rejects Bailout

By Gavin Finch

Sept. 30 (Bloomberg) -- The cost of borrowing in dollars overnight rose the most on record after the U.S. Congress rejected a $700 billion bank-rescue plan, putting an unprecedented squeeze on the global financial system.

The London interbank offered rate, or Libor, that banks charge each other for such loans climbed 431 basis points to an all-time high of 6.88 percent today, the British Bankers' Association said. The euro interbank offered rate, or Euribor, for one-month loans jumped to a record 5.05 percent, the European Banking Federation said. The Libor-OIS spread, a gauge of the scarcity of cash, also increased to an all-time high.

``This is unheard of, the money markets should be the engine driving the financial system but they have broken down,'' said Kornelius Purps, a fixed-income strategist in Munich for UniCredit Markets and Investment Banking, a unit of Italy's largest lender. ``Any institution that hasn't completed its 2008 funding needs by now is going to be in very serious trouble. More banks are going to need to be bailed out.''

The seizure in the credit markets is tipping lenders toward insolvency, forcing U.S. and European governments to rescue five banks in the past two days, including Dexia SA, the world's biggest provider of loans to local governments, and Wachovia Corp. Money-market rates climbed even after the Federal Reserve yesterday more than doubled the size of its dollar-swap line with foreign central banks to $620 billion. In Europe, banks borrowed dollars from the ECB at almost six times the Fed's benchmark interest rate today.

[...]
pi_62026802
Pas op de 4e pagina? De vaart lijkt er een beetje uit.

TVP.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_62026981
BTW, de stemming onder mijn collega's is als volgt. Van uiterst links tot zeer gematigd rechts is men er van overtuigd dat het een goede zaak was dat dit bail out plan niet is aangenomen.

Het lijkt er ook op dat zowel de Dems als de Reps eindelijk naar de kiezer aan het luisteren zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_62027008
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:33 schreef Lyrebird het volgende:
BTW, de stemming onder mijn collega's is als volgt. Van uiterst links tot zeer gematigd rechts is men er van overtuigd dat het een goede zaak was dat dit bail out plan niet is aangenomen.

Het lijkt er ook op dat zowel de Dems als de Reps eindelijk naar de kiezer aan het luisteren zijn.
Wat gebeurt er als er geen reddingsplan doorheen komt met die banken?
Make my day!
pi_62027017
Balkenende op tv nu/zo
pi_62027021
Dollar trouwens na weer flink gezakt te zijn weer sterker. Was 1.40, en ging vorige week naar 1,46+ en de laatste dagen weer naar de 1,41 van vandaag.
pi_62027124
quote:

da's nog steeds links van het midden... stelletje krakers
pi_62027705
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:40 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

da's nog steeds links van het midden... stelletje krakers
Als fiscal conservative zit ik hier op uiterst rechts. Niet dat het wel eens anders is geweest, zelfs in Nederland niet.
  dinsdag 30 september 2008 @ 17:06:15 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62027877
Die bailout komt er toch wel door.
Helaas.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62027935
quote:
Laten we hopen dat ze dat blijven doen.
pi_62027949
We zijn in ieder geval weer aan het rallyen. BAC + 10%, AMZN + 9%
pi_62028341
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 17:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Laten we hopen dat ze dat blijven doen.
Jij als econoom in opleiding zou toch ook moeten weten dat niet altijd de meerderheid gelijk heeft.

Wanneer we alleen naar de publieke opinie zouden luisteren gaan we het volgende krijgen : "geen gezeik iedereen rijk"
pi_62030891
Toch gek, die deal is afgeblazen maar de DJ is toch de hele dag al groen..
Hoe zit dat dan precies?
-
pi_62030976
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
Toch gek, die deal is afgeblazen maar de DJ is toch de hele dag al groen..
Hoe zit dat dan precies?
Dat verlies is gisteren al genomen he.
Vandaag wat koopjesjagers en de hoop dat het plan, al dan niet in gewijzigde vorm, er alsnog door komt.
pi_62033022
Hoe meer ik over de deal lees, hoe meer de heren en dames senatoren het hebben over "the small businesses that will need a FCID insurance of $250k and fameelees that will have to move", hoe meer ik denk dat deze deal totaal onnodig is.

Amerikanen moeten net zoals vroeger weer gewoon gaan sparen voordat ze geld uitgeven. Veel van mijn vrienden en kennissen hier kopen spullen op krediet. Ik hoop van harte dat deze crisis leidt tot een omschakeling en dat mensen wat verantwoordelijker gaan leven. Ijdele hoop, maar toch.
pi_62034188
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:18 schreef Lyrebird het volgende:
Hoe meer ik over de deal lees, hoe meer de heren en dames senatoren het hebben over "the small businesses that will need a FCID insurance of $250k and fameelees that will have to move", hoe meer ik denk dat deze deal totaal onnodig is.

Amerikanen moeten net zoals vroeger weer gewoon gaan sparen voordat ze geld uitgeven. Veel van mijn vrienden en kennissen hier kopen spullen op krediet. Ik hoop van harte dat deze crisis leidt tot een omschakeling en dat mensen wat verantwoordelijker gaan leven. Ijdele hoop, maar toch.
Waarom zou je op krediet kopen? Dat kost toch alleen maar rente ?
pi_62034353
BTW, je zou denken dat dit een prima moment voor Obama is om zijn boodschap van "Change" te preken. Waar is de senator?
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:13:57 #171
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62034595
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom zou je op krediet kopen? Dat kost toch alleen maar rente ?
Als de inflatie hoger is dan de rente ben je dan geen dief van je eigen portemonnee als je juist niet leent en er leuke dingen voor koopt die strax duurder zijn
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_62035568
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:10 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Dat verlies is gisteren al genomen he.
Vandaag wat koopjesjagers en de hoop dat het plan, al dan niet in gewijzigde vorm, er alsnog door komt.
1000 miljard dollar gisteren toch? 1 Biljoen, 1.000.000.000.000..... Dat zijn bedragen waar je je geen besef van kan maken zeg.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:07:41 #173
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62036436
S&P500 = 1165
Dow Jones = 10857

Wat een absurd hoge koersen voor een crisis van deze omvang!

* SeLang bergt zijn kooplijstje maar weer op
Mijn reisverslagen
pi_62036561
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

1000 miljard dollar gisteren toch? 1 Biljoen, 1.000.000.000.000..... Dat zijn bedragen waar je je geen besef van kan maken zeg.
de helft daarvan hebben ze vandaag al weer terug verdiend.

Dow
10,850.66 +485.21 (4.68%)
Nasdaq
2,082.33 +98.60 (4.97%)
S&P 500
1,164.73 +58.34 (5.27%)

10y bond
3.83% +0.20 (5.51%)
Life sucks
pi_62036629
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

1,2 zelfs

CNN had een overzichtje van wat je er voor kon kopen..
360 miljard hamburgers, 100den miljoenen Ferrari's , etc. en wereldwijde gezondsheidszorg (en dan hield je nog wat over ook)
pi_62039005
zeg, ik vraag me af he, ik ben burger en ik betaal belasting. een heleboel mensen betalen belasting, en de overheid incasseert dat, en die geeft dan ook weer dingen uit. hence: een balans. alles gaat echter niet instant lijkt me. dus de overheid heeft ook een huishoudrekening, een spaarrekening, etc.. nodig. er is dus regelmatig zowel voor de korte, als de lange termijn 'opslag' nodig. waar is dat dan? hoe is dat geregeld?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62039276
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:11 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

de helft daarvan hebben ze vandaag al weer terug verdiend.

Dow
10,850.66 +485.21 (4.68%)
Nasdaq
2,082.33 +98.60 (4.97%)
S&P 500
1,164.73 +58.34 (5.27%)

10y bond
3.83% +0.20 (5.51%)
reken mee lieverd, uitgaande van een startpositie van 500, een dag-1 verlies van 8% en dag-2 winst van 4%:

8% verlies op dag 1:
500 / 100 * 92 = 460

4% winst op dag 2:
460 / 100 * 104 = 478.4

dus totaal op 2 dagen: (500 - 478.4) / 5 = 4.32% verlies

en met dergelijke bedragen maakt een procentpuntje meer of minder wel uit!
pi_62040006
De Dow zakte gisteren 7%, vandaag 4,7% omhoog dus dat is wel bijna tweederde.
pi_62040079
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:30 schreef simmu het volgende:
zeg, ik vraag me af he, ik ben burger en ik betaal belasting. een heleboel mensen betalen belasting, en de overheid incasseert dat, en die geeft dan ook weer dingen uit. hence: een balans. alles gaat echter niet instant lijkt me. dus de overheid heeft ook een huishoudrekening, een spaarrekening, etc.. nodig. er is dus regelmatig zowel voor de korte, als de lange termijn 'opslag' nodig. waar is dat dan? hoe is dat geregeld?
In de rijksschatkist, vraag me niet waar die is, wel een goede vraag. Vast in Beatrix Paleis
edit; Of toch gewoon in de Nederlandse bank
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:53:54 #180
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_62040577
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:13 schreef DJKoster het volgende:

[..]

1,2 zelfs

CNN had een overzichtje van wat je er voor kon kopen..
360 miljard hamburgers, 100den miljoenen Ferrari's , etc. en wereldwijde gezondsheidszorg (en dan hield je nog wat over ook)
Doe mij die hamburgers dan maar
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_62041795
Moet wel zeggen dat ik een beetje opgelucht ben doordat het niet helemaal ingestort is. Nu maar kijken of het geen tijdelijke opleving was. De boel zit zo zenuwachtig in elkaar dar de kans groot is dat het circus zich gewoon voortzet. weet het eigenlijk wel zeker.

Aan de andere kant is het de enige manier om het systeem weer zuiver te krijgen. De gebeurtenissen van de laatste maanden kan als stok achter de deur gebruikt worden voor toekomstige beslissingen. Wel zuur is dat ABN-AMRO zo te grabbel is gegooid.Zelf ben ik toch wat nationalistisch ingesteld en steekt het me als een grote diamant uit de Nederlandse economie zo op straat ligt.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 04:39:11 #182
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62041805
Het is nog niet over hoor..... de rente tussen banken onderling is nog nooit zo hoog geweest.
Zonder interventie van de centrale banken lagen er veel meer banken plat.
pi_62042060
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 04:39 schreef Drugshond het volgende:
Het is nog niet over hoor..... de rente tussen banken onderling is nog nooit zo hoog geweest.
Waar baseer je dat op, "nog nooit zo hoog geweest"? Volgens mij valt het allemaal wel mee namelijk. De rente tussen banken is inderdaadwel relatief hoog vergeleken met de afgelopen jaren.
pi_62042118
Als we nu heel hard roepen dat <insert banknaam> ook problemen heeft staat vandaag alles weer op ploffen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_62042191
Geloof dat ze daar in Taiwan iemand voor in de bajes hebben gestopt.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 07:52:45 #186
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_62042300
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 07:15 schreef Pheno het volgende:
Als we nu heel hard roepen dat <insert banknaam> ook problemen heeft staat vandaag alles weer op ploffen
Precies. De media wordt gebruikt om te indoctrineren. Ik hoorde laatst (maandag dacht ik) op de radio dat mensen op dit moment het beste kunnen beleggen, omdat dan grote winsten te behalen zijn.

Het is misschien deels wel waar, maar in werkelijkheid is het gewoon een schreeuw om geld.
pi_62042870
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:41 schreef simmu het volgende:

[..]

reken mee lieverd, uitgaande van een startpositie van 500, een dag-1 verlies van 8% en dag-2 winst van 4%:

8% verlies op dag 1:
500 / 100 * 92 = 460

4% winst op dag 2:
460 / 100 * 104 = 478.4

dus totaal op 2 dagen: (500 - 478.4) / 5 = 4.32% verlies

en met dergelijke bedragen maakt een procentpuntje meer of minder wel uit!
dat is toch wat ik ongeveer bedoelde?
Life sucks
pi_62042876
quote:
111 Teletekst wo 01 okt
PvdA:ontzie kleine spaarders

` PvdA-Kamerlid Tang wil mensen met een
klein vermogen fiscaal tegemoetkomen.
Volgens hem teren deze spaarders in
2009 in op hun vermogen,omdat de rente
die ze krijgen ongeveer gelijk is aan
de verwachte inflatie.

Mensen die meer dan 20.000 euro op een
spaarrekening hebben staan,moeten een
vermogensrendementsheffing betalen.De
PvdA wil dat deze heffing verlaagd of
afgeschaft wordt voor mensen met een
klein vermogen.

Het plan wordt vandaag ingediend bij de
Financiële Beschouwingen in de Tweede
Kamer.Andere partijen lijken bereid het
te steunen.
Wilt men op deze manier ook meer geld naar de banken krijgen.

Verder bevestigd dit plan weer eens dat onze overheid een onbetrouwbare partner is door weer eens regelingen om te gooien. De argumentatie gaat helemaal nergens over, want de afgelopen jaren hebben de meeste mensen op hun spaarrekening ook bijna geen rente boven de inflatie gekregen. Vooral als we in ons achterhoofd meenemen dat inflatie cijfers ook opgepoetst worden.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:09:37 #189
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62043284
Goed de beurs begint wederom in de plus....
Soms vraag ik mezelf wel eens af.. had ik nu maandag op het eind van de dag moeten kopen...of niet..
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_62043874
Fortis en ING weer 5% hoger
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:55:24 #191
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62044121
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:09 schreef appelsientje het volgende:
Goed de beurs begint wederom in de plus....
Soms vraag ik mezelf wel eens af.. had ik nu maandag op het eind van de dag moeten kopen...of niet..
Blijft altijd een gok. Maar ik denk dat je komende tijd niet erg veel winst zult maken. De truc is om dat moment te kiezen wanneer het omslaat en de oude waardes langzaam weer worden opgezocht.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_62046009
Afgelopen nacht op CNN: vandaag weer een stemming over het reddingsplan.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:35:28 #193
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62046305
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:55 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Blijft altijd een gok. Maar ik denk dat je komende tijd niet erg veel winst zult maken. De truc is om dat moment te kiezen wanneer het omslaat en de oude waardes langzaam weer worden opgezocht.
Ik zit dan ook te denken op lange termijn, dus ik koop nu en kijk over 1 jaar hoe het ervoor staat..
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:39:38 #194
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_62046392
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:35 schreef appelsientje het volgende:

Ik zit dan ook te denken op lange termijn, dus ik koop nu en kijk over 1 jaar hoe het ervoor staat..
lange termijn is >10 jaar geloof ik.
Korte termijn is 1 jaar of korter schat ik.
As je iets koopt van een dag of week, dan is dat speculeren.

Maar goed, dat is natuurlijk mierenneuken van mij.

Overigens heb je tegenwoordig op de lange termijn ook nog geen garantie dat je aandelen hoger staan. De AEX staat nu even hoog als 11 jaar geleden.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:43:09 #195
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62046487
quote:
If There Must Be a Bailout, Here's How to Do It: Jonathan Weil

Commentary by Jonathan Weil

Oct. 1 (Bloomberg) -- Maybe Congress isn't so dumb after all.

The fatal flaw in Treasury Secretary Hank Paulson's $700 billion bailout plan was that it wouldn't fix the problem: Too many important financial institutions don't have enough capital.

If the government wants to save dying banks before they take others down with them, it should choose the clean and direct path: Inject capital into them. Take ownership stakes in return. And, where that's not feasible, seize them and sell their assets in an orderly way, just as the Resolution Trust Corp. did after the 1980s savings-and-loan crisis.

Only after a company's shareholders and debtholders have been flattened should taxpayers take a hit. And for a $700 billion investment, U.S. taxpayers should get a lot more in return than a gargantuan pile of toxic waste.

For that much money, at yesterday's prices, the government could buy 23 of the 24 banks in the KBW Bank Index, including Bank of America Corp. and Wells Fargo & Co. And it still would have money left to buy a stake in JPMorgan Chase & Co., the largest company in the index.

Infusing capital directly, though, was too simple for Paulson. It lacked subterfuge. He decided the way to save the financial system from the evils of structured finance was through more structured finance.

Instead of asking Congress to let Treasury recapitalize needy banks, he proposed buying some of their troubled assets at above-market prices. This would have let other banks create phony capital by writing up the values of similar assets on their own balance sheets, using Treasury's prices as their guide.

Small Wonder

In short, Paulson's plan was one part robbery (with the banks doing the robbing) and one part accounting sleight of hand. No wonder House members rejected it.

If Paulson or congressional leaders devise a Plan B, they should look to the example of Fortis, Belgium's biggest financial-services company. This week, the governments of Belgium, the Netherlands and Luxembourg invested 11.2 billion euros ($16.3 billion) in Fortis. In exchange, they got ownership of almost half its banking business.

That's how a government intervention is supposed to work. The company gets fresh capital, which has the added benefit of not being fake. The buyers get equity. Legacy shareholders get slammed with dilution. And if the company recovers, the government can sell shares to the public later, maybe even at a profit.

Such simplicity might feel unnatural to someone like Paulson, who used to run Goldman Sachs Group Inc., or a congressman such as Barney Frank who depends on campaign checks from bankers like an infant needs mother's milk. And lots of taxpayers might object anyway, because it still would involve sending big checks to banks.

Gaining Understanding

At least voters could understand a plan in the European mold, which might lead them to be more forgiving about any unpleasant details. That's better than trying to scare the public into supporting a bailout that doesn't make sense.

As for the illiquid assets still on banks' balance sheets, the best way to find out what they're worth is to start disclosing every conceivable piece of data about them, right down to the daily cash flows they produce. A big reason subprime mortgage-related securities aren't selling is that outsiders can't see what's underlying them on a timely basis.

Remove the kimonos, and capitalism will take its course. At some price, buyers will emerge, once they can see what they're buying. Banks could clear their books. The companies that are able to attract fresh capital would survive. And the ones that couldn't would die, as they should.

What Congress must remember is that Americans don't exist at the pleasure of the country's banks. It's supposed to be the other way around. There's still time for the politicians to come up with a rescue plan that will work. The important part is making sure you and I get something of value in return for our money.

Bron: Bloomberg
Goed stuk!
Mijn reisverslagen
pi_62047940
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:43 schreef SeLang het volgende:

Goed stuk!
Selang wil je nu zeggen dat je een "linkse" bailout, waarbij de banken gedeeltelijk genationaliseerd worden wel goed vind.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 12:54:48 #197
89730 Drugshond
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:15:37 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62048359
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Selang wil je nu zeggen dat je een "linkse" bailout, waarbij de banken gedeeltelijk genationaliseerd worden wel goed vind.
Als een bailout persé moet om het 'systeem' te beschermen (dat staat voor mij nog niet vast, maar goed), dan vind ik nationalisatie in elk geval een minder slechte oplossing dan wat nu wordt voorgesteld. De overheid moet zich dan gedragen als een investeringsmaatschappij en zorgen dat ze een goede deal maken waarbij de belastingbetaler grote kans op winst heeft als zij de geredde banken over een paar jaar weer verkoopt.
Mijn reisverslagen
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:16:25 #200
89730 Drugshond
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:17:27 #201
89730 Drugshond
pi_62048397
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als een bailout persé moet om het 'systeem' te beschermen (dat staat voor mij nog niet vast, maar goed), dan vind ik nationalisatie in elk geval een minder slechte oplossing dan wat nu wordt voorgesteld. De overheid moet zich dan gedragen als een investeringsmaatschappij en zorgen dat ze een goede deal maken waarbij de belastingbetaler grote kans op winst heeft als zij de geredde banken over een paar jaar weer verkoopt.
Pcies dat.... What's in it for me.
  Redactie Frontpage woensdag 1 oktober 2008 @ 13:58:32 #202
145738 superworm
is erbij
pi_62049304
Ik vraag me zo af: gaat die 'totale collapse' uberhaupt nog komen?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:08:12 #204
89730 Drugshond
pi_62049537
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:58 schreef superworm het volgende:
Ik vraag me zo af: gaat die 'totale collapse' uberhaupt nog komen?
Noob question.

• 3 van de 5 'big five' bestaan niet meer.
  • De doorslag naar de reële economie moet nog beginnen (kijk eens voor de grap naar de aandelen van wat tech-pionieers, Google, Apple, M$).
    Aegon, Farmer Mac en nog een hele boel ondernemingen beginnen nu pas de fall-out te merken na het omvallen van Lehmann Brothers.
  • De US Option ARM-hypomarkt is in 2010 op zijn hoogtepunt. Dat zal een vergelijkbare fall-out opleveren als nu de subprime-krisis.
  • Huizenprijzen die blijven kelderen in de US.
  • Vele hedgefonds die blowup gaan.

Hoeveel erger wil je het nog hebben... en het wordt nog erger.
  •   Redactie Frontpage woensdag 1 oktober 2008 @ 14:24:24 #205
    145738 superworm
    is erbij
    pi_62049939
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 14:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Noob question.

• 3 van de 5 'big five' bestaan niet meer.
  • De doorslag naar de reële economie moet nog beginnen (kijk eens voor de grap naar de aandelen van wat tech-pionieers, Google, Apple, M$).
    Aegon, Farmer Mac en nog een hele boel ondernemingen beginnen nu pas de fall-out te merken na het omvallen van Lehmann Brothers.
  • De US Option ARM-hypomarkt is in 2010 op zijn hoogtepunt. Dat zal een vergelijkbare fall-out opleveren als nu de subprime-krisis.
  • Huizenprijzen die blijven kelderen in de US.
  • Vele hedgefonds die blowup gaan.

Hoeveel erger wil je het nog hebben... en het wordt nog erger.
  • I know, noob question, ben zelf geen econoom of beurstype. Ik volg het pas een aantal dagen nauwgezet, en ik moet zeggen dat het een volledig schizofrene wereld lijkt. Ikzelf heb de beslissing genomen een verzameling zilver aan te leggen; ik had altijd al een paar munten, maar verzamelen is 1. leuk, en 2. je kunt het verpatsen in moeilijke(re) tijden
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_62050161
    Kees
    Life sucks
      Redactie Frontpage woensdag 1 oktober 2008 @ 15:17:02 #207
    145738 superworm
    is erbij
    pi_62051428
    BNR:
    quote:
    Lagere opening Wall Street verwacht
    1 oktober 2008, 15:07 | ANP

NEW YORK (AFN) - Wall Street begint waarschijnlijk lager aan de nieuwe handeldag. Beleggers wachten gespannen op de beslissing van de Amerikaanse Senaat over het reddingsplan voor de financiële sector.

De Amerikaanse beleggers kregen voorbeurs nieuwe werkgelegenheidscijfers van salarisstrookverwerker ADP. Die meldde dat in september in de private sector achtduizend banen verloren zijn gegaan, fors minder dan analisten hadden verwacht.

De Senaat stemt woensdagavond over het reddingsplan. ,,Blind vertrouwen werkt dit keer niet na de afwijzing van maandag. Beleggers zijn voorzichtig'', aldus een Amerikaanse handelaar. Het Huis van Afgevaardigden stemt niet eerder dan donderdagmiddag over het plan.

Deutsche Bank

Een half uur voor handelsaanvang staat de future op de S&P 500-index 11,5 punten lager op 1157,50 punten. Dat is 11,02 punten onder de zogenoemde fair value. Dit betekent dat de S&P 1 procent lager opent. Bij deze berekening wordt rekening gehouden met de rente en het dividend tot de afloop van het futurecontract. Op basis van eenzelfde berekening voor de future op de Nasdaq opent de technologiebeurs 12,42 punten, of 0,6 procent, lager.

Naar verwachting zal het industriële concern General Electric een daling laten zien. Zakenbank Deutsche Bank verlaagde zijn koersdoel voor de industriële reus, die geldt als een belangrijke graadmeter voor de stand van zaken in de Amerikaanse economie is.
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_62051705
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 14:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Finance crisis: in graphics.
    Doet t niet hier...
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:36:50 #209
    89730 Drugshond
    pi_62052030
    Amerika is best nerveus vandaag.... ik zie meer streamings opdoemen die aangeven dat Amerika nog een heel lange weg te gaan heeft. En dat het reddingsplan fundamenteel fout is.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:39:01 #210
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_62052100
    Hmmm daar gaat de plus van de AEX...

trouwens de euro schoot net onder de 1,40...
    pi_62052172
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 15:39 schreef appelsientje het volgende:
    trouwens de euro schoot net onder de 1,40...
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:42:34 #212
    89730 Drugshond
    pi_62052198
    Ook wordt de undergrondse kritiek harder.... hoe kan Ben Bernanke 2 jr geleden beweren dat de Amerikaanse economie 'sound' was. Op de vooravond van de kredietkrisis.
    We krijgen vanavond weer leuke TV op CNBC.... zeker als het plan weer niet doorgaat.
    pi_62052297
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 15:42 schreef Drugshond het volgende:
    zeker als het plan weer niet doorgaat.
    Dan gaat het record van maandag eraan
    -1000 ofzo
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:52:52 #214
    89730 Drugshond
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:01:14 #215
    213360 ChrisMoneymaker
    heeft geen idee.
    pi_62052719
    Ze hebben de stemprocedure omgedraaid. Vannacht stemt eerst de Senaat, voordat het voorstel naar het Huis gaat. De Senaat zal wel voor stemmen en daarna is het hopen dat het Huis v Afgevaardigden ook deze versie tegenhoudt.

Anyway, zo'n circus zal het vandaag niet worden op Wall Street. Eerste helft van de dag vrij rustig, misschien anderhalf procent in de min, en de dag eindigen in een kleine plus.
    pi_62052746
    het plan gaat toch al niet door?
    De senaat stemt nu over een aangepaste versie, maar die moet dan toch alsnog door het house ook worden goedgekeurd?

Stemming van vanavond boeit toch niet echt?

ps. Hoe laat stemmen ze eigenlijk?
    Life sucks
    pi_62052842
    Ze stemmen pas na de sluiting.. Senaat vanavond, Huis v Afgevaardigden morgen (geen idee welk tijdstip)
    pi_62052935
    hier een linkje met meer linkjes: http://www.minyanville.com/articles/index/a/15468

veel uitleg, geschikt voor n00bs
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:08:01 #219
    146230 Liewec
    70's movies rule
    pi_62052947
    En sowieso, hoevaak gaan ze opnieuw laten stemmen? Sinds wanneer werkt het zo?

'Tegen.'
    - 'Ja, nee, wacht, jullie moeten wel vóór stemmen. Nog een keer.'
    'TEGEN!'
    - 'Ja, nee, luister nou, het is de bedoeling dat jullie vóór stemmen. Voohoor. Nog een keer.'
    'TE-GEN!!!!!'
    People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:09:19 #220
    146230 Liewec
    70's movies rule
    pi_62052982
    Oh kijk aan, de Dow gaat al lekker naar beneden.
    People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
    pi_62053037
    VS industrie bedrijfsindex sept verwachting was 49,5 1-10-2008 16:05:56
    VS industriesector bedrijfsindex sept 43,5 vs 49,9 in aug 1-10-2008 16:05:28
    VS industrie prijsindex sept 53,5 vs 77,0 in aug 1-10-2008 16:00:00
    VS industrie werkgelegenheidsindex sept 41,8 vs 49,7 in aug 1-10-2008 16:00:00
    VS industrie index nieuwe orders sept 38,8 vs 48,3 in aug 1-10-2008 16:00:00
    VS industrie productieindex sept 40,8 vs 52,1 in aug 1-10-2008 16:00:00
    VS industrie voorraadindex sept 43,4 vs 49,3 in aug 1-10-2008 16:00:00

Ajjjj
    pi_62053291
    Ah, de achtbaan gaat weer van start!
    Ich bin der Führer.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:20:37 #223
    89730 Drugshond
    pi_62053337
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:10 schreef ItaloDancer het volgende:

Ajjjj
    Yup.....
    pi_62053642
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:10 schreef ItaloDancer het volgende:

Ajjjj
    dit is wel echt matig.

buy the ticket, take the ride
    Life sucks
      Redactie Frontpage woensdag 1 oktober 2008 @ 16:41:06 #225
    145738 superworm
    is erbij
    pi_62053904
    Sorry, ik ben weer de noob, maar dat maakt het voor andere noobs weer toegankelijker:

Die indexcijfers, op welk jaar staat '100' dan?
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')