quote:Libor Rises Most on Record After U.S. Congress Rejects Bailout
By Gavin Finch
Sept. 30 (Bloomberg) -- The cost of borrowing in dollars overnight rose the most on record after the U.S. Congress rejected a $700 billion bank-rescue plan, putting an unprecedented squeeze on the global financial system.
The London interbank offered rate, or Libor, that banks charge each other for such loans climbed 431 basis points to an all-time high of 6.88 percent today, the British Bankers' Association said. The euro interbank offered rate, or Euribor, for one-month loans jumped to a record 5.05 percent, the European Banking Federation said. The Libor-OIS spread, a gauge of the scarcity of cash, also increased to an all-time high.
``This is unheard of, the money markets should be the engine driving the financial system but they have broken down,'' said Kornelius Purps, a fixed-income strategist in Munich for UniCredit Markets and Investment Banking, a unit of Italy's largest lender. ``Any institution that hasn't completed its 2008 funding needs by now is going to be in very serious trouble. More banks are going to need to be bailed out.''
The seizure in the credit markets is tipping lenders toward insolvency, forcing U.S. and European governments to rescue five banks in the past two days, including Dexia SA, the world's biggest provider of loans to local governments, and Wachovia Corp. Money-market rates climbed even after the Federal Reserve yesterday more than doubled the size of its dollar-swap line with foreign central banks to $620 billion. In Europe, banks borrowed dollars from the ECB at almost six times the Fed's benchmark interest rate today.
[...]
Wat gebeurt er als er geen reddingsplan doorheen komt met die banken?quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:33 schreef Lyrebird het volgende:
BTW, de stemming onder mijn collega's is als volgt. Van uiterst links tot zeer gematigd rechts is men er van overtuigd dat het een goede zaak was dat dit bail out plan niet is aangenomen.
Het lijkt er ook op dat zowel de Dems als de Reps eindelijk naar de kiezer aan het luisteren zijn.
En ook die manier van liquiditeit in de markt brengen droogt dus in rap tempo op.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:25 schreef Tweeke het volgende:
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=alszNo3N0CHo&refer=home
[..]
da's nog steeds links van het midden... stelletje krakersquote:Op dinsdag 30 september 2008 16:33 schreef Lyrebird het volgende:
BTW, de stemming onder mijn collega's is als volgt. Van uiterst links tot zeer gematigd rechts is men er van overtuigd dat het een goede zaak was dat dit bail out plan niet is aangenomen.
Het lijkt er ook op dat zowel de Dems als de Reps eindelijk naar de kiezer aan het luisteren zijn.
Als fiscal conservative zit ik hier op uiterst rechts. Niet dat het wel eens anders is geweest, zelfs in Nederland niet.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
da's nog steeds links van het midden... stelletje krakers
Laten we hopen dat ze dat blijven doen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:33 schreef Lyrebird het volgende:
Jij als econoom in opleiding zou toch ook moeten weten dat niet altijd de meerderheid gelijk heeft.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ze dat blijven doen.
Dat verlies is gisteren al genomen he.quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
Toch gek, die deal is afgeblazen maar de DJ is toch de hele dag al groen..
Hoe zit dat dan precies?
Waarom zou je op krediet kopen? Dat kost toch alleen maar rentequote:Op dinsdag 30 september 2008 20:18 schreef Lyrebird het volgende:
Hoe meer ik over de deal lees, hoe meer de heren en dames senatoren het hebben over "the small businesses that will need a FCID insurance of $250k and fameelees that will have to move", hoe meer ik denk dat deze deal totaal onnodig is.
Amerikanen moeten net zoals vroeger weer gewoon gaan sparen voordat ze geld uitgeven. Veel van mijn vrienden en kennissen hier kopen spullen op krediet. Ik hoop van harte dat deze crisis leidt tot een omschakeling en dat mensen wat verantwoordelijker gaan leven. Ijdele hoop, maar toch.
Als de inflatie hoger is dan de rente ben je dan geen dief van je eigen portemonnee als je juist niet leent en er leuke dingen voor koopt die strax duurder zijnquote:Op dinsdag 30 september 2008 20:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zou je op krediet kopen? Dat kost toch alleen maar rente?
1000 miljard dollar gisteren toch? 1 Biljoen, 1.000.000.000.000..... Dat zijn bedragen waar je je geen besef van kan maken zeg.quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:10 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat verlies is gisteren al genomen he.
Vandaag wat koopjesjagers en de hoop dat het plan, al dan niet in gewijzigde vorm, er alsnog door komt.
de helft daarvan hebben ze vandaag al weer terug verdiend.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
1000 miljard dollar gisteren toch? 1 Biljoen, 1.000.000.000.000..... Dat zijn bedragen waar je je geen besef van kan maken zeg.
1,2 zelfsquote:Op dinsdag 30 september 2008 21:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
1000 miljard dollar gisteren toch? 1 Biljoen, 1.000.000.000.000..... Dat zijn bedragen waar je je geen besef van kan maken zeg.
reken mee lieverd, uitgaande van een startpositie van 500, een dag-1 verlies van 8% en dag-2 winst van 4%:quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:11 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
de helft daarvan hebben ze vandaag al weer terug verdiend.
Dow
10,850.66 +485.21 (4.68%)
Nasdaq
2,082.33 +98.60 (4.97%)
S&P 500
1,164.73 +58.34 (5.27%)
10y bond
3.83% +0.20 (5.51%)
In de rijksschatkist, vraag me niet waar die is, wel een goede vraag. Vast in Beatrix Paleisquote:Op dinsdag 30 september 2008 23:30 schreef simmu het volgende:
zeg, ik vraag me af he, ik ben burger en ik betaal belasting. een heleboel mensen betalen belasting, en de overheid incasseert dat, en die geeft dan ook weer dingen uit. hence: een balans. alles gaat echter niet instant lijkt me. dus de overheid heeft ook een huishoudrekening, een spaarrekening, etc.. nodig. er is dus regelmatig zowel voor de korte, als de lange termijn 'opslag' nodig. waar is dat dan? hoe is dat geregeld?
Doe mij die hamburgers dan maarquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:13 schreef DJKoster het volgende:
[..]
1,2 zelfs
CNN had een overzichtje van wat je er voor kon kopen..
360 miljard hamburgers, 100den miljoenen Ferrari's , etc. en wereldwijde gezondsheidszorg(en dan hield je nog wat over ook)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |