Mwah, als kees gelijk heeft (en die schijn heeft hij zeker). Kunnen we nog lachen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:46 schreef MoltiSanti het volgende:
word wel een beetje treurig van de hele situatie zo door Kees geschetst
Kees versus Willem..... (ik zet mijn geld op het eerste).quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:09 schreef pberends het volgende:
Ik vind Willem Middelkoop beter, omdat hij originaliter gezien helemaal geen econoom is, puur auto-didactisch. En heeft ook een paar interessante boeken geschreven, die in de long term zeker waarheid zullen worden.
Ik vind bij De Kort dat hij de grote lijnen vaak niet ziet. Hij heeft het nooit over het handelstekort van Amerika, wat eigenlijk de essentie van het probleem is van de huidige kredietcrisis. Ook zijn negativiteit over renteverlagingen klopt niet helemaal. De AEX had op 100 gestaan zonder renteverlagingen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kees versus Willem..... (ik zet mijn geld op het eerste).
Midelkoop krijgt nogwel gelijk.... maar dat duurt nog (minstens) 5 jr. Kees is spot on.
Handelstekort is een hype (tot op zekere hoogte). Qua bailouts >> tekort (2008+2009).quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind bij De Kort dat hij de grote lijnen vaak niet ziet. Hij heeft het nooit over het handelstekort van Amerika, wat eigenlijk de essentie van het probleem is van de huidige kredietcrisis. Ook zijn negativiteit over renteverlagingen klopt niet helemaal. De AEX had op 100 gestaan zonder renteverlagingen.
Het doel van zijn praatje is toch ook niet om de AEX boven de 100 te houden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind bij De Kort dat hij de grote lijnen vaak niet ziet. Hij heeft het nooit over het handelstekort van Amerika, wat eigenlijk de essentie van het probleem is van de huidige kredietcrisis. Ook zijn negativiteit over renteverlagingen klopt niet helemaal. De AEX had op 100 gestaan zonder renteverlagingen.
Zero effect zou ik niet zeggen. Zonder steunoperaties zou niemand meer kunnen bankieren, simpelweg omdat allerlei essentiele banken failliet zouden zijn gegaan. Geen spaargeld meer, geen betalingen van facturen, geen loonbetalingen meer. Depressie 2.0.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Handelstekort is een hype (tot op zekere hoogte). Qua bailouts >> tekort (2008+2009).
Wel een probleem overigens... maar het kan erger.
Na de val van LEH zitten we in een systeemcrisis, maar niemand durft het nog toe te geven. De realiteit is zuurder dan wat we nu durven hopen en de echte klabasch verwacht k vrij snel. 1000+ (3000+ ?!) miljard steun operaties met zero effect.... do the math.
Als je De Kort's visie nu zou volgen zou je veel geld kunnen verliezen. Simpelweg omdat hij altijd bearish is. Neem iemand als Marc Faber, Dr. Doom genaamd, maar hij is tenminste wel eerlijk over waar de aandelenmarkt naar toe zou kunnen gaan, en dat zou ook omhoog kunnen zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:37 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Het doel van zijn praatje is toch ook niet om de AEX boven de 100 te houden.
(3)1000+ miljard (whatever) om de glory days in stand te houden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Zero effect zou ik niet zeggen. Zonder steunoperaties zou niemand meer kunnen bankieren, simpelweg omdat allerlei essentiele banken failliet zouden zijn gegaan. Geen spaargeld meer, geen betalingen van facturen, geen loonbetalingen meer. Depressie 2.0.
Zonder steunoperaties zou NIEMAND meer iets hebben, behalve degene die fysiek goud in de kluis thuis hebben. Daar hoor ik nooit iemand over. Zelfs de bearish types die op bergen geld zitten zouden niets meer hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Als je De Kort's visie nu zou volgen zou je veel geld kunnen verliezen. Simpelweg omdat hij altijd bearish is. Neem iemand als Marc Faber, Dr. Doom genaamd, maar hij is tenminste wel eerlijk over waar de aandelenmarkt naar toe zou kunnen gaan, en dat zou ook omhoog kunnen zijn.
Zeker.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:48 schreef Drugshond het volgende:
[..]
... in the long rong heeft de Ned. Dr Doom gelijk.
Nu smullen we..... (de komende 6-9 mnd ook nog).quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Zeker.
Maar er komt ooit een recovery, en hoe De Kort zijn verhaal dan wil volhouden is mij een raadsel.
Hij heeft de afgelopen maanden toch ook regelmatig aandelen getipt die je nu zou kunnen kopen omdat ze mee zakken, goed dividend geven en sterk staan.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:52 schreef pberends het volgende:
Maar er komt ooit een recovery, en hoe De Kort zijn verhaal dan wil volhouden is mij een raadsel.
Oh welke dan?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:37 schreef elcastel het volgende:
[..]
Hij heeft de afgelopen maanden toch ook regelmatig aandelen getipt die je nu zou kunnen kopen omdat ze mee zakken, goed dividend geven en sterk staan.
Verder vind ik De Kort vooral een mooi stuk tegengas voor de immer te optimistische aandelenmarkt.
O.a. RDS, dat viel op, want die had ik de dag ervoor ingeslagen. Jim Rogers is van een ander level wat mij betreft, heerlijk figuur.quote:Op zondag 18 januari 2009 11:05 schreef pberends het volgende:
Oh welke dan?
Uiteraard ben ik niet anti-De Kort, ben zelf fan van "doemdenkers" als Marc Faber, Jim Rogers, Peter Schiff, Nouriel Roubini en Willem Middelkoop.
RDS is echt niet interessant. Dat is een soort olietanker die met de AEX meebeweegt. Niet erg interessant.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:37 schreef elcastel het volgende:
[..]
O.a. RDS, dat viel op, want die had ik de dag ervoor ingeslagen. Jim Rogers is van een ander level wat mij betreft, heerlijk figuur.
Ik luister als ik kan altijd even naar de scherpe analyses van Kees de Kort. Hij is doorgaans vrij scherp en blijkt het achteraf weleens bij het rechte eind te hebben.quote:Op maandag 29 september 2008 22:38 schreef elcastel het volgende:
Elke werkdag te horen op BNR om +/- 12.13u tijdens de Powerlunch.
De BNR omschrijving van Kees :
[..]
Foto :
[ afbeelding ]
Zijn columns worden ook op de BNR site geplaatst, dus online te beluisteren ..
Al jaren een top gozer met puike analyses. Door velen gezien als een negatieve zeiksnor en dat klopt wel, alleen hij heeft nog wel eens gelijk. Ik wou hem even aanraden aan iedereen die hem nog niet kent, op in goeie tijden is hij scherp, maar zeker nu is het 5 minuten smullen per dag.
Nee jewordt er niet veel rijker van, maar als je dan toch aandelen wilt, vind ik het geen verkeerde.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:41 schreef pberends het volgende:
RDS is echt niet interessant. Dat is een soort olietanker die met de AEX meebeweegt. Niet erg interessant.
Zo zuur als vandaag heb ik hem zelden gehoord met z'n "meisjespraatjes".quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:07 schreef elcastel het volgende:
Ik heb niks leuks gehoord vandaag ? Nog maar een keer luisteren dus ?
Ow ja, nee nu weet ik wat je bedoelt, denk ik ... niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:17 schreef Lemmeb het volgende:
Zo zuur als vandaag heb ik hem zelden gehoord met z'n "meisjespraatjes".
Ik denk dat je hem nog een keer moet luisteren...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:31 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ow ja, nee nu weet ik wat je bedoelt, denk ik ... niet.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem nog een keer moet luisteren...
bedenk wel, dat RDS momenteel geen ene fuck verdient, ( in vergelijking met vroeger dan), dat RDS het aandelen inkoopprogramma is gestopt en stopt met het luxe investeren in alternatieve energie, is een teken dat ze geschrokken zijn van de resultaten tot hedenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nee jewordt er niet veel rijker van, maar als je dan toch aandelen wilt, vind ik het geen verkeerde.
Dan doe ik dat speciaal voor mezelf zo nog een keertje.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:47 schreef Lemmeb het volgende:
Ik denk dat je hem nog een keer moet luisteren...
Dat is waar. Maar wat hij zegt snijdt gewoon hout. Er is meestal geen speld tussen te krijgen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:40 schreef TeringHenkie het volgende:
Mensen vergeet niet dat Kees de Kort zelf een hedgefund beheert, hij heeft er dus baat bij als zijn azijnpisserij ook daadwerkelijk uitkomt (Jim Cramer). This man is not to be trusted!
waarom zet je ze allemaal op youtube terwijl ze ook gewoon op bnr staan?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:46 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
De feedback die er bij YT wordt gegeven kan interessant zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:31 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
waarom zet je ze allemaal op youtube terwijl ze ook gewoon op bnr staan?
Dikke onzin. AFS is geen hedge fund maar gewoon een respectabele vermogensbeheerder en broker.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:40 schreef TeringHenkie het volgende:
Mensen vergeet niet dat Kees de Kort zelf een hedgefund beheert, hij heeft er dus baat bij als zijn azijnpisserij ook daadwerkelijk uitkomt (Jim Cramer). This man is not to be trusted!
1) Ik denk te weten wat een hedgefund is...........UGHHHHHHHHHH FAILquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:40 schreef TeringHenkie het volgende:
Dat is om een link te houden tussen Kees en de luisteraar Xeno.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:08 schreef Xenomaniac het volgende:
Ik ben er uit; Lara Rense is een extreem dom wijf.
Lara Rense is nu toch weg?quote:Op woensdag 8 april 2009 20:58 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat is om een link te houden tussen Kees en de luisteraar Xeno.
Ik ben geen betrouwbare bron, ik heb vandaag sinds weken pas weer BNR aanstaan. Het is economisch voor mij meer van hetzelfde, ik heb een positie en ik vind het saai worden (de hele crisis).quote:
powerlunch is weg, dat is nu Peptalk, kan je bellen enzo.quote:
Jepquote:
Ja, waarom in godsnaam? Ik vond haar echt top. Leek net of er een heel lekker wijf zat te kakelen en dat klinkt altijd wel aangenaam bij de lunch.quote:
Oh ja, Lara heeft echt een mooie vrouwenstem die je zo doet vermoeden dat het een geile slet is.quote:Op zaterdag 11 april 2009 09:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, waarom in godsnaam? Ik vond haar echt top. Leek net of er een heel lekker wijf zat te kakelen en dat klinkt altijd wel aangenaam bij de lunch.
Overigens, dat ze niet zo lekker is als ze klinkt en tevens lesbie, weet ik ook wel, maar dat maakt me niet uit.
eentje die met mooi weer zonder slip door de stad wandelt??quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh ja, Lara heeft echt een mooie vrouwenstem die je zo doet vermoeden dat het een geile slet is.
jah die was ook lache jah, get real folks , bull shit!quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:21 schreef pberends het volgende:
De Kort's commentaar op de stresstests was weer hilarisch donderdag.
In een hele korte mini-rokquote:Op zaterdag 11 april 2009 18:59 schreef henkway het volgende:
[..]
eentje die met mooi weer zonder slip door de stad wandelt??
Precies!quote:Op zaterdag 11 april 2009 09:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, waarom in godsnaam? Ik vond haar echt top. Leek net of er een heel lekker wijf zat te kakelen en dat klinkt altijd wel aangenaam bij de lunch.
Overigens, dat ze niet zo lekker is als ze klinkt en tevens lesbie, weet ik ook wel, maar dat maakt me niet uit.
briljante uitspraak weerquote:Op zaterdag 18 april 2009 01:39 schreef Stansfield het volgende:
Vandaag had hij ook weer een mooie uitspraak over het feit dat de aex voo de 6e achtereenvolgende week stijgt.
Maar nog steeds wordt ieder miniplusje opgeblazen tot een ballon van ongekende omvang en wordt een tsunami van slecht nieuws gereduceerd tot het overlopen van een wasbakje.
Waar heb je d'r mogen 'bewonderen'?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:02 schreef komopzeg het volgende:
Hadden jullie me niet even kunnen waarschuwen? Dat het geen lekker wijf is wist ik dan wel, maar dit viel wel heel erg tegen
Ik vind de columns altijd hilarisch en vaak zit er ook wel wat in. Maar inderdaad, stem en hoofd lijken van twee verschillende mensen te zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:22 schreef Stansfield het volgende:
Het blijft een lachen gozer, alleen vind ik zijn stem totaal niet bij zijn hoofd passen. Ik had er in ieder geval een heel ander beeld van.
Ik vroeg het aan komopzegquote:
Ja, ik zit er ook niet echt mee moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:49 schreef Xenomaniac het volgende:
Lara.
Klinkt als een Oost-Duitse coupé.
Positief kantje aan de crisis zullen we maar zeggen. Veelzeggend ook dat BNR haar er als eerste uit pleurt.
Volkomen terecht.
Waarschuwen, voor wat?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:02 schreef komopzeg het volgende:
Hadden jullie me niet even kunnen waarschuwen? Dat het geen lekker wijf is wist ik dan wel, maar dit viel wel heel erg tegen
Doe niet zo dom, je weet toch ook wel dat Kees een hele grote bak met geld onder zijn beheer heeft? Als de aandelenmarkten alleen maar zouden dalen dan zou Kees niet zo'n azijnpisser zijn.quote:Op woensdag 8 april 2009 20:38 schreef Pulu het volgende:
[..]
1) Ik denk te weten wat een hedgefund is...........UGHHHHHHHHHH FAIL
2) Ik volg Kees de Kort dagelijks.......UGHHHHHHHH FAIL
3) MIjn hele post is eigenlijk onzin, maar ik wil ook wat toevoegen.......PRIENGGGG...Correct!
quote:
leuke jongenquote:Op maandag 27 april 2009 13:29 schreef komopzeg het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je denkt dan, oke - schijnt geen lekker wijf te zijn maar klinkt wel zo. En ach, die zeikerds die roepen dat ze is zullen wel pubertjes zijn die onder een poster van Pamela Anderson slapen. Zo erg kan het niet zijn. Valt vast mee. NOT
Nee, ik wist al dat ze er zo uitzag. Maar d'r stem is zo aangenaam dat ik toch elke keer weer aan een superlekker wijf moest denken.quote:Op maandag 27 april 2009 13:29 schreef komopzeg het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je denkt dan, oke - schijnt geen lekker wijf te zijn maar klinkt wel zo. En ach, die zeikerds die roepen dat ze is zullen wel pubertjes zijn die onder een poster van Pamela Anderson slapen. Zo erg kan het niet zijn. Valt vast mee. NOT
Het licht uit doen schijnt ook te werkenquote:Op maandag 27 april 2009 19:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, ik wist al dat ze er zo uitzag. Maar d'r stem is zo aangenaam dat ik toch elke keer weer aan een superlekker wijf moest denken.
Bij BNR heeft een reorganisatie plaatsgevonden (bezuiniging). Er moesten per 1 april een X-aantal mensen weg. De programmering is ook aangepast door deze gewijzigde koers.quote:Op zaterdag 11 april 2009 09:54 schreef Lemmeb het volgende:
En da's vooralsnog geen succes.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:43 schreef josvr het volgende:
De programmering is ook aangepast door deze gewijzigde koers.
Neuh, als het slecht met de tent gaat en er best wat mensen uit moeten en er komt dan een programma als dit uit je koker, vrees ik het ergste. Ik luister echt amper nog, 's-morgens effe.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:02 schreef henkway het volgende:
http://www.bnr.nl/artikel/11050082/bnr-werft-tientjesleden
zat in mijn auto te lachen toen ik harry hoorde.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:23 schreef pberends het volgende:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?datum=06/05/2009&tijd=12:20:00&lengte=15&title=Titel
Kees de Kort en Harry Mens.
Volgens Mens is het bijna allemaal psychologischquote:Op woensdag 6 mei 2009 19:13 schreef Airforce1 het volgende:
[..]
zat in mijn auto te lachen toen ik harry hoorde.
krediet crisis aangedikt
De crisis is toch ook voor een groot deel psychologisch.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Volgens Mens is het bijna allemaal psychologisch.
nee, het is een geld probleem, er is teveel uitgeleend in de USAquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De crisis is toch ook voor een groot deel psychologisch.
Dat probleem is heel simpel op te lossen, niet meer uitlenen aan mensen die het niet terug kunnen betalen en de bestaande leningen tot 0 afwaarderen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:51 schreef henkway het volgende:
[..]
nee, het is een geld probleem, er is teveel uitgeleend in de USA
De economie is daar opgeblazen met geleend geld, en iedereen maar kopen kopen, en daardoor werd Bush herkozen
uiteindelijk wel maar als niet iedereen in blinde paniek al zijn aandelen had verkocht was de beurs nooit zo ingestort als nu, dus het is imho wel degelijk een stuk pyschologie.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:51 schreef henkway het volgende:
[..]
De economie is daar opgeblazen met geleend geld, en iedereen maar kopen kopen, en daardoor werd Bush herkozen
Hoe weet jij dat er sprake was van blinde paniek?quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:06 schreef Metro2005 het volgende:
uiteindelijk wel maar als niet iedereen in blinde paniek al zijn aandelen had verkocht was de beurs nooit zo ingestort als nu, dus het is imho wel degelijk een stuk pyschologie.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat er sprake was van blinde paniek?
Of de verkopers zagen een hoop ellende aankomen en wilde zo snel mogelijk liquide zitten om zo weinig mogelijk geld te verliezen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]Kijk naar de prijzen waar de aandelen voor verkocht werden en wat ze nu waard zijn. Dat doe je alleen maar als je volledig in paniek raakt .
En de personen die het niet zagen aankomen zagen ineens de koers dalen en gingen ook verkopen -> negatieve spiraal aangewakkerd door sentiment imho.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:45 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Of de verkopers zagen een hoop ellende aankomen en wilde zo snel mogelijk liquide zitten om zo weinig mogelijk geld te verliezen.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En de personen die het niet zagen aankomen zagen ineens de koers dalen en gingen ook verkopen -> negatieve spiraal aangewakkerd door sentiment imho.
In NL is de economie niet opgeblazen met geleend geld wil je zeggen?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:51 schreef henkway het volgende:
[..]
Hier is het nog erger (alhoewel wij een handelsoverschot hebben ipv tekort).quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
In NL is de economie niet opgeblazen met geleend geld wil je zeggen?
Nee we moeten nu beginnen met afbouwen van schulden dus of we gaan de hyperstagflatie in of we blijven de bubble verder oppompen, want echt aflossen dat zal niet meer gaan met een staatsschuld die in twee jaar met 50% toeneemt terwijl we niets extra's doen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:54 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Guess whatquote:Op donderdag 9 juli 2009 09:06 schreef henkway het volgende:
Tenzij we de nationale woningvoorraaad gaan nationaliseren
Of iedereen woonaftrekquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Guess what![]()
Zometeen geen HRA meer, maar gewoon iedereen huursubsidie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |