Foto :quote:Met Kees de Kort is het als met schimmelkaas: je houdt er van of je vindt het vreselijk. Iedere werkdag geeft de analist van AFS Capital Management zijn messcherpe commentaar op de beursontwikkelingen.
Echt weer een heerlijke dit, gooi er maar wat van die spreuken in inderdaad.quote:Op maandag 29 september 2008 22:50 schreef Xenomaniac het volgende:
'Dat licht aan het eind van de tunnel is een aanstormende trein, Lara.'
Probeer eens : info@bnr.nl ??quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:29 schreef CoolKappie het volgende:
nog een fan meldt zich, waar kan ik Kees de Kort t-shirts and mokken kopen???
quote:Je betaalt in de Pijp hier in Amsterdam nu 280.000 euro voor een etage die vijftien jaar geleden 100.000 gulden waard was. Vind jij dat normaal? [...] Dat betaal jij alleen maar omdat je denkt dat er na jou een nog grotere sukkel is die nog meer wil betalen.
Haha ja prachtig was het weerquote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Lara, ..
Lara, ..
Lara, ..
Lara, ..
Ritje naar de sociale werkplaats en papierprikken op het strand.
![]()
ik maak kees de kort speldjes en pettenquote:Op dinsdag 30 september 2008 00:29 schreef CoolKappie het volgende:
nog een fan meldt zich, waar kan ik Kees de Kort t-shirts and mokken kopen???
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:25 schreef henkway het volgende:
[..]
ik maak kees de kort speldjes en petten
Mee eens, maar het moet een beetje begrijpelijk blijven, er luisteren niet alleen mensen uit de financiele wereld mee. Ik vind het goed in elkaar steken, ik ga even [vandaag] luisteren.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:51 schreef Xenomaniac het volgende:
Ze stelt toch met enige regelmaat zeer onnozele vragen. Verder geen klachten. BNR is sowieso beter dan radio 1.
Je hebt toch van die shops waar je je eigen shirts kunt ontwerpen en slijten ? Evenals mokken en pannenlappen enzo ? Ik ga hem denk ik mailen over zijn portretrecht en aan de bak.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:25 schreef henkway het volgende:
ik maak kees de kort speldjes en petten
Of Chase the Short. Ik vond hem weer top vandaag en ik ben het weer eens helemaal met hem eens. Er wordt niet gekeken naar de oorzaken, er wordt niet gekeken naar de conjuncturele golf die nog komen gaat. Er wordt gekeken naar Wall Street .... Bagwan voor beginners, treffend.quote:
Kees besteedt veel aandacht aan het grote plaatje de laatste tijd, maar tipt eigenlijk best vaak bepaalde fondsen. Zo van : 'de mensen zitten weer niet op te letten, xxx had allang in je portefeuille moeten zitten ...'. Alleen op dit moment is er zoveel te vertellen over individuele fondsen, daar heeft hij helemaal geen tijd voor en moet hij ook nogeens een breed publiek (diverse soorten beleggers) aanspreken ...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:44 schreef Hyperdude het volgende:
Ik moet nog even al zijn columns afhoren![]()
Maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat vlgns. Kees eigelijk alles niks waard is. Als ik dan wil profiteren van koersdalingen, mag Kees best even vertellen wat dan echt de allerslechtste beleggingen zijn; zodat ik daar ff mooi op kan binnenlopen.
Hij is niet de enige hoor, alle goede analisten zeggen het, google maar eens op wil gommans ofwel WIGO die staat al een jaar hoog op bindex met verkopen crash comingquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:44 schreef elcastel het volgende:
[..]
Kees besteedt veel aandacht aan het grote plaatje de laatste tijd, maar tipt eigenlijk best vaak bepaalde fondsen. Zo van : 'de mensen zitten weer niet op te letten, xxx had allang in je portefeuille moeten zitten ...'. Alleen op dit moment is er zoveel te vertellen over individuele fondsen, daar heeft hij helemaal geen tijd voor en moet hij ook nogeens een breed publiek (diverse soorten beleggers) aanspreken ...
En Kees praat (dus) ook niet alles in de grond, alleen op dit moment moet je wegwezen en dat zegt hij al een tijdje, in het huidige klimaat heeft de (particulaire) beleggers weinig of niets te zoeken. Dat kun je laf noemen, maar ik hoor liever iemand die veel de gond in trapt, dan iemand die (zoals het gros) de boel omhoog probeert te praten.
Het maakt Kees niet uniek inderdaad, maar de algehele trend is omhoog lullen. Of ze houden - zoals nu - helemaal hun mond.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:25 schreef henkway het volgende:
Hij is niet de enige hoor, alle goede analisten zeggen het, google maar eens op wil gommans ofwel WIGO die staat al een jaar hoog op bindex met verkopen crash coming
lees de DFT maar op WIGO
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?url=http://streaming.bnr.nl/csStreamingAudio/columns/y2008/m10/d14/kort_20081014.mp3&title=Kees+de+Kortquote:
Ik ben hem na 2002 gaan volgen, eerst af en toe, tegenwoordig zo goed als dagelijks. Een van de eerste columns die ik van hem hoorde vertelde hij over het soort hypotheken die ze in de VS verkochten en hij zei erbij : ik spreek u over 5 jaar als al deze hypotheken aan het eind van hun rentevaste periode aanzitten ... Vanuit dat opzicht kreeg hij steeds meer gelijk, dat kun je makkelijk noemen, maar vanuit mijn punt gezien is het toch wel een tijger natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:18 schreef LXIV het volgende:
Ik volg Kees de Kort al jaren, en hij is altijd bearisch. Dan ben je in tijden als deze een held natuurlijk. Maar ook toen het na de dotcombubble eigenlijk jarenlang heel goed ging op de beurs bleef hij maar roepen dat het slecht was. Had je toen naar hem geluisterd, had je ook veel winst laten liggen.
Altijd negatief zijn is net zo gemakkelijk als altijd positief zijn. Liever iemand die het sentiment goed weet te peilen op het juiste moment.
Omdat jet zelfreinigende vermogen van de markt zijn werk dan niet kan doen. Op langer termijn zul je daar de rekening voor gepresenteerd krijgen omdat banken te veel risico zullen blijven nemen. Regelgeving zal niet helpen want dat loopt toch altijd achter de feiten aan, en bovendien is het niet waarschijnlijk dat de overheid die maatregelen wil nemen die voorkomen dat er ooit nog een bancaire crisis komt, daarvoor staan er te veel belangen op het spel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:21 schreef ItaloDancer het volgende:
Hij zegt zelf dat het probleem voor een groot deel vertrouwen is, waarom mag een gezond bedrijf als ING niet geholpen worden??
Betrouwbaarheid en vertrouwen zijn de kern van een bank, snap dat dan. Als niemand een bepaalde bank vertrouwt omdat deze niet betrouwbaar is, dan kan die bank geen producten meer verkopen omdat zij geen geld aan kan trekken. De bank kan daarmee een heel arsenaal aan management strategieën uit de kast trekken, in de economie telt enkel of je met je producten klanten weet te trekken, dat is het enige wat bedrijven bestaansrecht geef.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:34 schreef ItaloDancer het volgende:
Neh, daar ben ik het niet mee eens, dit zijn uitzonderlijke marktomstandigheden, waarin ING (deels) wordt meegetrokken, ondanks een gedegen risk management. Buiten dat is ING gewoon te belangrijk voor Nederland.
Bedrijven kiezen er zelf voor om te groeien hoor.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:55 schreef elcastel het volgende:
Je kunt je als bank niet 100% vrijwaren van de kredietcrisis, tenminste als je enigzins speler bent.
Klopt, maar als bank met een lager rendement (omdat je je risico's te goed afdekt) kom je niet mee met de sector en heb je in betere tijden geen bestaansrecht. Wat ik probeer te zeggen is dat als de risico's gaan schuiven er geen houden meer aan is, iedere bank loopt risico's op dit moment. Dat heeft lang niet altijd met goed of slecht managment te maken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Bedrijven kiezen er zelf voor om te groeien hoor.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:37 schreef elcastel het volgende:
Over de mogelijke opsplitsing of verkoop van Citigroup :
elke dag gebeuren er echt ontzettende dingen, moet je je voorstellen opsplitsing van Citigroup ... dat was een paar maanden geleden net zo ondenkbaar als dat 'FC Bal Op het Dak' kampioen van Nederland kan worden met voetbal ...
FF op youtube gezet:quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:57 schreef Isdatzo het volgende:
Die compilatie
Dat stukje over linke ballen
Tja daar zal ook wel hier en daar een ljk in de kast zitten hoor. Problee is dat de Rabo totaal niet transparant is. Ze claimen bijvoorbeeld dat hypotheken lokaal beoordeeld worden maar ondertussen heeft RTLZ onderzoek aangetoond dat het toch allemaal centraal wordt beheert via een jungle van opslagen. Vertrouwen zal ik die Rabo op een of andere manier nooit doen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:15 schreef ItaloDancer het volgende:
Ze hebben niet de grootste financiële crisis sinds the Great Depression zien aankomen, nee, tja...
Lang niet alle klanten reageren rationeel... je pikt in de media op dat de beurskoers gezakt is enz...
Rabobank heeft geen beursnotering en men denkt daar alles koek en ei ismaar ja.
Bedrijven kiezen ervoor om te groeien, gelukkig wel, anders was onze welvaart een aardig stukje minder.
Ja dit gaat er weer eentje worden wsl.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:13 schreef ItaloDancer het volgende:
*Kick* alvast voor het commentaar van Kees de Kort morgen. Dat moet een legendarische uitzending worden
Hier is ie ook kapot. Of hij is in een klikkende en piepende robot veranderd.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:32 schreef ItaloDancer het volgende:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?datum=17/12/2008&tijd=12:13:00&lengte=15&title=Titel
Iemand die hier normaal geluid krijgt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |