Alsof de Nederlandse media Wilders lekker laat speechen.quote:Op maandag 29 september 2008 15:52 schreef Bananenman het volgende:
Ik vind het inderdaad - vreemd genoeg - een bijzonder goede speech. Waarom doet hij dat hiet niet eens? Al spreekt ie met dom blaten natuurlijk meer mensen aan in Nederland. Op zich ook wel te begrijpen
De hoofdstroming die niet moslims als 2e rangs burgers neerzet?quote:Op maandag 29 september 2008 16:01 schreef Dodecahedron het volgende:
Welke islamitische stroming spoort aan om oude vrouwtjes te beroven en herrie te schoppen in het uitgaansleven?
Geen. Alhoewel ik natuurlijk met versen aan kan komen dat de decadente ongelovige (en dat zijn westerlingen en uitgaansmensen) beschimping verdienen. Maar dat was nou juist m'n hele punt: het is geen theologische kwestie. Wel heb je een religie die wij en zij predikt, en degene die godsvruchtig zijn, zullen beloond worden. Nou dat is niet makkelijk te rijmen met de ongebreidelde wilde waar de decadente mensen in leven. Daar leef je dan, in alles wordt een sterk groepsgevoel met andere moslimbroeders en de speciaalheid van de eigen groep gepredikt, en je bent allemaal arme, laagopgeleide have-nots, tussen de rijke westerling die overal ter wereld de baas speelt over andere moslims. Terwijl dat heel duidelijk andersom zou moeten zijn, natuurlijk.quote:Op maandag 29 september 2008 16:01 schreef Dodecahedron het volgende:
Welke islamitische stroming spoort aan om oude vrouwtjes te beroven en herrie te schoppen in het uitgaansleven?
Grotendeels, hetzelfde onderzoek gaf aan dat grofweg zo'n 53% van de jongens niet of nauwelijks in een moskee kwam.quote:Op maandag 29 september 2008 15:23 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar nooit een moskee van binnen gezien, dat zijn allemaal mannen. Dus 27% * 2 = 54% van de Marokkaanse mannelijke jongeren zit regelmatig in de Moskee.
En toen? Het gaat nu juist om de georganiseerde imperialistische beweging die nou niet bepaald bestaat.quote:En daar nog niet bij opgeteld het aantal marok forums waar meer dan de helft van de bezoekers in het Islam topic zit of non stop religieuze en anti-westerse uitspraken doet.
Er zijn zoveel groepen in de NLse samenleving die zichzelf heel wat vinden, maar dat betekent nog niet dat ze strafbare feiten gaan plegen.quote:Op maandag 29 september 2008 16:20 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
De hoofdstroming die niet moslims als 2e rangs burgers neerzet?
Gut, als een blanke een racistische opvatting heeft is het land te klein, maar voor moslims met fascistische opvattingen heeft links een speciaal warm plekje gereserveerd?quote:Op maandag 29 september 2008 16:46 schreef Dodecahedron het volgende:
Er zijn zoveel groepen in de NLse samenleving die zichzelf heel wat vinden, maar dat betekent nog niet dat ze strafbare feiten gaan plegen.
Relatief is dat lang niet zo'n probleem als onder de Antilliaanse en Marokkaanse minderheden hier. Werkeloosheid komt ook minder voor onder die groepen, ze komen daar immers voor werk, niet voor uitkeringen.quote:Op maandag 29 september 2008 13:07 schreef Reraise het volgende:
[..]
net als de marokanen in nederland veel al werkeloos en crimineel en bende vorming gedrag.
zoals de mexicanen in de vs.
Haat zaaien door moslims is natuurlijk net zo erg.quote:Op maandag 29 september 2008 17:32 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Gut, als een blanke een racistische opvatting heeft is het land te klein, maar voor moslims met fascistische opvattingen heeft links een speciaal warm plekje gereserveerd?
Dat is geen immigratie-probleem, dat is een grote steden probleem. Ben je wel eens door de Ghetto's van Rome, Parijs of Berlijn gelopen? Daar voelde ik me echt niet meer op mijn gemak als in Southie of Harlem. Ben overigens in geen van die plaatsen beroofd of iets dergelijks.quote:Op maandag 29 september 2008 17:48 schreef MrX1982 het volgende:
In Amerika heb je wijken waar je echt niet moet komen als buitenstaander. Delen van steden die niet misstaan in een derde wereldland. Onze problemen verdwijnen daarbij vergeleken als sneeuw voor de zon. De aanpak in Amerika van immigranten en integratie is vrij beroerd tenzij mensen zelf iets van hun leven maken.
Maar dat hoeft geen probleem te zijn zoals ik in een post hierboven heb geprobeerd uit te leggen.quote:Ik heb ook sterk het idee dat je daar veel meer etnische enclaves hebt. Blanken wonen in blanke buurten, zwarten in zwarte buurten etc.
Het is wel degelijk ook een immigratie-probleem. Het zijn vaak wijken waar minderheden wonen. In Europa heb je ook gettovorming in grote steden maar of het net zo erg is als in Amerika weet ik niet.quote:Op maandag 29 september 2008 18:13 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat is geen immigratie-probleem, dat is een grote steden probleem. Ben je wel eens door de Ghetto's van Rome, Parijs of Berlijn gelopen? Daar voelde ik me echt niet meer op mijn gemak als in Southie of Harlem. Ben overigens in geen van die plaatsen beroofd of iets dergelijks.
Je kunt alleen niet spreken over een juiste aanpak van integratie omdat het dat niet is.quote:Maar dat hoeft geen probleem te zijn zoals ik in een post hierboven heb geprobeerd uit te leggen.
Heb de eerste helft gelezen. Wat een vreselijk Engels braakt die man op. En zoals gewoonlijk zegt ie weer helemaal niks in de eerste helft. Hij verwart de koran (inderdaad een vreselijk haatdragend boek) en het gedrag van de warlord Mohammed met datgene wat moslims als islam in Europa belijden. En gelukkig voor ons, Europeanen, valt het allemaal best mee. Tuurlijk, je hebt er gekken tussen zitten en daar moet je geen respect voor hebben. Vrouwen in burqa's, handenschudweigeraars en andere idioten moet je uitlachen. Volledig los van de werkelijkheid geraakt dat soort eikels. Maar dat is niet representatief voor de moslimgemeenschap in Europa/Nederland. Gelukkig niet zeg.quote:Op maandag 29 september 2008 02:50 schreef dvr het volgende:
Geert Wilders is op tournee in de VS,.....
Dat klopt wel, maar het is niet zo dat die problemen voorkomen in alle wijken waar voornamelijk minderheden wonen. Daarom denk ik niet dat het probleem inherent is aan immigratie.quote:Op maandag 29 september 2008 18:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is wel degelijk ook een immigratie-probleem. Het zijn vaak wijken waar minderheden wonen. In Europa heb je ook gettovorming in grote steden maar of het net zo erg is als in Amerika weet ik niet.
Dat is moeilijker te vergelijken, in Nederland zijn immers geen echt grote steden. Boston en Rotterdam zijn misschien wel te vergelijken, beide hebben arme delen waar ik liever niet zou komen, hoogstens uit nieuwsgierigheid.quote:Daarnaast ging het toch over Nederland en Amerika in je post?
Ok, immigratie dan. En er is natuurlijk tot op zekere hoogte wel sprake van integratie. Ze gaan actief deelnemen aan de maatschappij, zoals ik zei door onderwijs te volgen, te werken en belasting te betalen.quote:[..]
Je kunt alleen niet spreken over een juiste aanpak van integratie omdat het dat niet is.
Je vergeet even voor het gemak de Aziaten in de VS? De Russen? De joden? De Hispanics?quote:Op maandag 29 september 2008 19:18 schreef SeventhWave het volgende:
De VS is historisch gezien een immigratieland geweest voor Europeanen, en met de smeltkroes wordt dan ook de versmelting van Europeanen bedoelt.
Dat links hier een andere betekenis aan geeft mag duidelijk zijn. Moslims assimileren niet anders in de VS dan in Nederland, hoewel ze dunner gespreid zijn en vaker beter opgeleid zijn waardoor ze voor minder problemen zorgen.
Tussen 1921 en 1965 kwamen die de VS niet binnen.quote:Op maandag 29 september 2008 19:21 schreef El_Matador het volgende:
Je vergeet even voor het gemak de Aziaten in de VS? De Russen? De joden? De Hispanics?
Zou je niet zeggen in de zwarte ghettos, maar immigranten hebben een sponsor nodig en hebben zodoende geen recht op subsidie - en halen daardoor ook kwalitatief gezien betere immigranten binnen.quote:De enige reden waarom immigranten in de VS voor minder problemen zorgen, is dat ze zichzelf ermee hebben als ze het wel doen. Waar in Nederland de mantel der liefde (al dan niet voorzien van een flinke subsidiepot voor stuntlessen voor scooterrijders) het werk doet, doet in de VS de zelfredzaamheid het.
Van moslims moeten ze toch echt niets hebben na 9/11. En van atheisten en homos hebben velen het ook niet hoog op.quote:Maar de VS is lang niet zo xenofoob als Geertje W.
Linkje?quote:Op maandag 29 september 2008 19:34 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Tussen 1921 en 1965 kwamen die de VS niet binnen.
Onzin. Moslims worden juist veel meer gerespecteerd dan atheisten. Veel Amerikanen zijn gristelijk en die zien liever een ander geloof dan een ongeloof. Net als moslims trouwens.quote:Van moslims moeten ze toch echt niets hebben na 9/11. En van atheisten en homos hebben velen het ook niet hoog op.
Juist maar ik beweer ook niet het tegendeel.quote:Op maandag 29 september 2008 19:19 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat klopt wel, maar het is niet zo dat die problemen voorkomen in alle wijken waar voornamelijk minderheden wonen. Daarom denk ik niet dat het probleem inherent is aan immigratie.
Ik ken Boston niet maar als die stad vergelijkbaar is met andere grote steden met slechte wijken loop ik liever in Rotterdam in een slechte buurt.quote:Dat is moeilijker te vergelijken, in Nederland zijn immers geen echt grote steden. Boston en Rotterdam zijn misschien wel te vergelijken, beide hebben arme delen waar ik liever niet zou komen, hoogstens uit nieuwsgierigheid.
Het lijkt me niet dat er een andere keuze is en daarin te participeren. Spaanstaligen vormen in delen van Amerika al een meerderheid. In hoeverre is dat een ontwikkeling die de integratie bevordert ten opzichte van de Engelstaligen.quote:Ok, immigratie dan. En er is natuurlijk tot op zekere hoogte wel sprake van integratie. Ze gaan actief deelnemen aan de maatschappij, zoals ik zei door onderwijs te volgen, te werken en belasting te betalen.
Inderdaad want de Moslims bevolking in de VS groeit ook erg, terwijl ze daar geen problemen kennen met Moslims.quote:Op maandag 29 september 2008 13:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat en het geeft aan hoe weinig Wilders eigenlijk weet van de VS.
Obama en McCain maken hun verkiezing spotjes gewoon in het Spaans.quote:Op maandag 29 september 2008 20:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Juist maar ik beweer ook niet het tegendeel.
[..]
Ik ken Boston niet maar als die stad vergelijkbaar is met andere grote steden met slechte wijken loop ik liever in Rotterdam in een slechte buurt.
[..]
Het lijkt me niet dat er een andere keuze is en daarin te participeren. Spaanstaligen vormen in delen van Amerika al een meerderheid. In hoeverre is dat een ontwikkeling die de integratie bevordert ten opzichte van de Engelstaligen.
Met een kleine overheid boeit het niet zo veel wat iemand doet. In zo'n groot land boeit het niet dat Spaans een belangrijke taal wordt.quote:Op maandag 29 september 2008 20:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Juist maar ik beweer ook niet het tegendeel.
[..]
Ik ken Boston niet maar als die stad vergelijkbaar is met andere grote steden met slechte wijken loop ik liever in Rotterdam in een slechte buurt.
[..]
Het lijkt me niet dat er een andere keuze is en daarin te participeren. Spaanstaligen vormen in delen van Amerika al een meerderheid. In hoeverre is dat een ontwikkeling die de integratie bevordert ten opzichte van de Engelstaligen.
De Amerikaanse overheid is enorm. Hoe dan ook ik zet mijn twijfels bij zo'n tweedeling.quote:Op maandag 29 september 2008 21:08 schreef Fokski het volgende:
[..]
Met een kleine overheid boeit het niet zo veel wat iemand doet. In zo'n groot land boeit het niet dat Spaans een belangrijke taal wordt.
quote:Op maandag 29 september 2008 20:51 schreef Reraise het volgende:
[..]
Obama en McCain maken hun verkiezing spotjes gewoon in het Spaans.
Als een Partij dat in Nederland had gedaan (Arabisch bijvoorbeeld)
Dan had Geertje kamervragen gesteld.
Ik de VS doen ze daar niet zo moeilijk over.
De federale overheid is niet enorm en de staten zijn zowat even autonoom als elk afzonderlijk land in de EU. Je wordt daarom ook veel meer afgerekend op politiek op staatsniveau dan je zou denken. Zie de VS als de EU met een grotendeels gemeenschappelijke taal en een volwassen eenheidsgevoel.quote:Op maandag 29 september 2008 21:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De Amerikaanse overheid is enorm. Hoe dan ook ik zet mijn twijfels bij zo'n tweedeling.
quote:Op maandag 29 september 2008 09:16 schreef GasTurbine het volgende:
Mooie speech
Ik hoop echt dat deze man premier wordt
Laat me niet lachen zeg , Wilders heeft nog het charisma nog de overtuigingskracht nog de inhoud en vooral totaal geen gevoel voor humor deze manquote:Op maandag 29 september 2008 12:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Om precies te zijn: Wilders = Fortuyn 2.0.
Jij was eerst toch zo links?quote:Op maandag 29 september 2008 09:16 schreef GasTurbine het volgende:
Mooie speech
quote:Op maandag 29 september 2008 20:51 schreef Reraise het volgende:
[..]
Obama en McCain maken hun verkiezing spotjes gewoon in het Spaans.
Als een Partij dat in Nederland had gedaan (Arabisch bijvoorbeeld)
Dan had Geertje kamervragen gesteld.
Ik de VS doen ze daar niet zo moeilijk over.
quote:Op maandag 29 september 2008 09:16 schreef GasTurbine het volgende:
Mooie speech
Waarom mogen mosllims dat dan niet?quote:Op maandag 29 september 2008 09:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mwa, Wilders mag zeggen wat-ie wel, zelfs als zijn ideeën door diep-christelijke theocraten worden betaald.
Delen van het platteland daar kunnen ook erg derde wereld zijn. Dat heeft niet zozeer te maken met immigratie maar met het politiek-economische systeem.quote:Op maandag 29 september 2008 17:48 schreef MrX1982 het volgende:
In Amerika heb je wijken waar je echt niet moet komen als buitenstaander. Delen van steden die niet misstaan in een derde wereldland.
Daar sla je de spijker op zijn kop. Waar we in Europa immigranten praktisch aanmoedigen om niets te doen (uitkeringsaanvragen in het Turks en Arabisch bv) moet je in de VS zelf je broek ophouden.quote:Onze problemen verdwijnen daarbij vergeleken als sneeuw voor de zon. De aanpak in Amerika van immigranten en integratie is vrij beroerd tenzij mensen zelf iets van hun leven maken.
Er zijn ook veel meer minderheden in de VS dan hier.quote:Ik heb ook sterk het idee dat je daar veel meer etnische enclaves hebt. Blanken wonen in blanke buurten, zwarten in zwarte buurten etc.
Daarom is het des te erger dat sommige van die mensen hier zo durven te zeuren over kansen e.d.quote:Daar sla je de spijker op zijn kop. Waar we in Europa immigranten praktisch aanmoedigen om niets te doen (uitkeringsaanvragen in het Turks en Arabisch bv) moet je in de VS zelf je broek ophouden.
Als je alleen naar de steden kijkt misschien wel. Minderheden trekken eerder naar de stad. Maar als je naar het platteland kijkt dan heb je hele gebieden vol blanke Lyndie England en Tim McVeigh figuren hoor.quote:Op maandag 29 september 2008 18:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is wel degelijk ook een immigratie-probleem. Het zijn vaak wijken waar minderheden wonen. In Europa heb je ook gettovorming in grote steden maar of het net zo erg is als in Amerika weet ik niet.
Daarnaast ging het toch over Nederland en Amerika in je post?
[..]
Je kunt alleen niet spreken over een juiste aanpak van integratie omdat het dat niet is.
Maar kijk... is het ook niet zo dat in Amerika politici een buitenlandse taal spreken om stemmen te krijgen, veel buitenlanders of immigranten in hun eigen wijk wonen, hun eigen zender hebben, hun eigen krant, hun eigen taal? Heb ik weinig problemen mee. Maar als de immigranten in Nederland zo zouden doen als de immigranten in Amerika, en misschien doen ze dat ook wel, dan zou er hier worden gesproken van een integratieprobleem, terwijl het in Amerika geen punt is. Voor velen ongetwijfeld wel.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:26 schreef Viajero het volgende:
Daar sla je de spijker op zijn kop. Waar we in Europa immigranten praktisch aanmoedigen om niets te doen (uitkeringsaanvragen in het Turks en Arabisch bv) moet je in de VS zelf je broek ophouden.
Wilders krijgt juist stemmen omdat de gevestigde politici juist die figuren niet aanpakten, en ze allemaal in het hokje "Moslim" duwden. Als ze die gekken niet met zoveel respect hadden behandeld was de relatie tussen Moslims en Nederlanders veel beter geweest, en had Wilders geen stemmen gehad.quote:Op maandag 29 september 2008 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb de eerste helft gelezen. Wat een vreselijk Engels braakt die man op. En zoals gewoonlijk zegt ie weer helemaal niks in de eerste helft. Hij verwart de koran (inderdaad een vreselijk haatdragend boek) en het gedrag van de warlord Mohammed met datgene wat moslims als islam in Europa belijden. En gelukkig voor ons, Europeanen, valt het allemaal best mee. Tuurlijk, je hebt er gekken tussen zitten en daar moet je geen respect voor hebben. Vrouwen in burqa's, handenschudweigeraars en andere idioten moet je uitlachen.
En dat vinden de meeste Amerikanen geen probleem, zolang ze zich maar aan de wet houden.quote:Volledig los van de werkelijkheid geraakt dat soort eikels. Maar dat is niet representatief voor de moslimgemeenschap in Europa/Nederland. Gelukkig niet zeg.
Wel erg vreemd om in een immigratieland als de VS te gaan oreren over de komst van zoveel migranten in Europa. Geert, ik heb nieuws voor je: in de VS zijn ook overal uithangborden die je niet kan lezen en wordt religie ook door migrantengemeenschappen erg serieus genomen.
Helemaal mee eens.quote:Het erge is dat Wilders de problemen die spelen terecht benoemt en dat geen enkele andere partij dat doet, laat staan er iets aan doet. Maar dat wil niet zeggen dat Wilders goede oplossingen biedt. Integendeel.
Je hebt een goed punt. Ik denk dat ook veel meespeelt dat Amerikanen zichzelf nog steeds zien als settlers en pioneers, en daarom meer sympathie hebben voor beginnende immigranten.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar kijk... is het ook niet zo dat in Amerika politici een buitenlandse taal spreken om stemmen te krijgen, veel buitenlanders of immigranten in hun eigen wijk wonen, hun eigen zender hebben, hun eigen krant, hun eigen taal? Heb ik weinig problemen mee. Maar als de immigranten in Nederland zo zouden doen als de immigranten in Amerika, en misschien doen ze dat ook wel, dan zou er hier worden gesproken van een integratieprobleem, terwijl het in Amerika geen punt is. Voor velen ongetwijfeld wel.
Is een erg groot punt niet gewoon dat Nederland en Nederlanders heel andere, meer 'assimilerende' dingen verwachten van immigranten dan Amerika en Amerikanen?
Ik durf te betwijfelen of de meeste Amerikanen economisch beter af zijn dan wij. Heb je daar een cijfers van? Het land kent een nogal scherpe tegenstelling tot have's en have not's. Veel scherper dan hier dat maakt de armoede veel zichtbaarder en grootschaliger.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:26 schreef Viajero het volgende:
Delen van het platteland daar kunnen ook erg derde wereld zijn. Dat heeft niet zozeer te maken met immigratie maar met het politiek-economische systeem.
Daar sla je de spijker op zijn kop. Waar we in Europa immigranten praktisch aanmoedigen om niets te doen (uitkeringsaanvragen in het Turks en Arabisch bv) moet je in de VS zelf je broek ophouden.
Er zijn ook veel meer minderheden in de VS dan hier.
Je hebt een nogal negatieve kijk op de VS. Die arme gebieden zijn er, maar het is wel een kleine minderheid. De meeste Amerikanen zijn economisch beter af dan wij, en dat geldt voor eerste, tweede tot vijftiende generatie Amerikanen.
Verwar een economisch systeem niet met intergratie. Immigranten worden in de VS veel sneller geaccepteerd, en voelen zich veel sneller Amerikaan.
Da's een beetje moeilijk te zeggen natuurlijk, maar ik denk dat je wel gelijk hebt. Maar, naast wat Viajero zegt (en dat zal de hoofdmoot zijn), zal dat ook komen door het sociale systeem (en bijbehorende cultuur) dat we hier hebben. In Amerika zijn immigranten minder erg, want als die het willen rooien zullen ze toch de armen uit de mouwen moeten steken. Dat wordt verwacht, want het is nodig. In Nederland hebben we meer een welfare state*, niet 'each according to his ability', maar 'each according to his need'. Dat is eigenlijk een vrij precair systeem, want het werkt alleen als de mensen niet te hard gaan zeuren. Immers, hard zeuren getuigt van grotere need en dus meer geld krijgen. Zodra iemand zichzelf in de slachtofferrol manoeuvreert betekent dat dus dat ie weinig hoeft te doen en verzorgd wordt door de staat, 'over de rug van de hardwerkende burger'**. Zodra dan een zielige bevolkingsgroep heel veel aandacht opvraagt (of uberhaupt krijgt), leidt dat tot hele scheve ogen. Het is mijns inziens een collectivistische egalitaire reflex om iedereen boven èn ònder het maaiveld af te kappen, voor het socialistische systeem om te kunnen functioneren.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:34 schreef Monidique het volgende:
Maar als de immigranten in Nederland zo zouden doen als de immigranten in Amerika, en misschien doen ze dat ook wel, dan zou er hier worden gesproken van een integratieprobleem, terwijl het in Amerika geen punt is. Voor velen ongetwijfeld wel.
Ik heb daar niet direct cijfers van, maar dat verschil tussen arm en rijk draagt juist bij tot integratie. Als je ziet dat mensen zelf moeten werken om goed te leven is dat minder een probleem dan dat ze de hele dag thuis satelliet tv zitten te kijken en hetzelfde krijgen als jij, terwijl jij wel de hele dag hard werkt en dus voor hun luiheid betaalt.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik durf te betwijfelen of de meeste Amerikanen economisch beter af zijn dan wij. Heb je daar een cijfers van? Het land kent een nogal scherpe tegenstelling tot have's en have not's. Veel scherper dan hier dat maakt de armoede veel zichtbaarder en grootschaliger.
Mediaan huishoudinkomen VS: $46,326quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:49 schreef MrX1982 het volgende:
Ik durf te betwijfelen of de meeste Amerikanen economisch beter af zijn dan wij. Heb je daar een cijfers van? Het land kent een nogal scherpe tegenstelling tot have's en have not's. Veel scherper dan hier dat maakt de armoede veel zichtbaarder en grootschaliger.
Al heeft hij het natuurlijk niet over mediaan hequote:Op dinsdag 30 september 2008 12:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Mediaan huishoudinkomen VS: $46,326
Mediaan huishoudinkomen NL: $36,398
Op basis van welke Euro / Dollar koers is dat berekend?quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Mediaan huishoudinkomen VS: $46,326
Mediaan huishoudinkomen NL: $36,398
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |