LinkseFrieseVegetarier | zondag 28 september 2008 @ 17:21 |
En dan heb ik het dus over die huilies die zelf van begin tot eindbestemming met 160 km/u op de linkerbaan zitten, en dan verwachten dat mensen die zich wél aan de maximumsnelheid houden en een rij auto's inhalen voor ze aan de kant gaan. Alsof ik tussen de vrachtwagens ga rijden omdat een of andere pauper in een dure auto toevallig haast heeft. ![]() Wie is er nou eigenlijk de notoire linksrijder? | |
jitzzzze | zondag 28 september 2008 @ 17:22 |
Beide ![]() | |
appelsjap | zondag 28 september 2008 @ 17:23 |
rij dan ook gewoon door. ![]() | |
tongytongylickylicky | zondag 28 september 2008 @ 17:24 |
Jij.... | |
tongytongylickylicky | zondag 28 september 2008 @ 17:24 |
...en ik rij niet in een dure auto | |
EasyDakota | zondag 28 september 2008 @ 17:26 |
TS is zo'n typ die op een snelweg met 95 een vrachtwagen gaat inhalen. | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 17:29 |
Terechte klacht! Voor veel weggebruikers zou je een jaarlijkse herkeuring en een zwarte doos in de auto de uitkomst zijn!! ![]() | |
CantFazeMe | zondag 28 september 2008 @ 17:30 |
quote:Zwarte Doos? ![]() | |
jitzzzze | zondag 28 september 2008 @ 17:32 |
quote:Geel mag ook ![]() | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 17:33 |
quote:Het valt niet mee om bij te blijven ![]() Ter info: http://tweakers.net/nieuw(...)onge-chauffeurs.html | |
Sigg | zondag 28 september 2008 @ 17:35 |
Ikke ook zo'n notoire te hard rijdende linksrijder. Bekeuringen voor te hard rijden accepteer ik, moet ik maar niet te hard rijden. Maar wat betreft de te langzame rijders op de linkerbaan. Bij mij is tijdens de rijlessen altijd erin gehamerd: Wat kan en mag, dat moet. Oftewel, op de snelweg mag 120, dus als dat kan doe dat dan ook. Let wel, rij dan bij voorkeur op je teller 130 km/h, dan is dat in werkelijkheid iets van 125 km/h. Niets zo irritant als mensen die met 119 op te teller op de linkerbaan blijven hangen:( | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 17:35 |
quote:Sommige auto's gaan niet harder dan 120 km/h. Niet iedereen heeft een scheurijzer uit de stal van AMG of Abarth. | |
GizartFRL | zondag 28 september 2008 @ 17:36 |
Zie ook : [PTA Column] Linkslijers.![]() | |
CantFazeMe | zondag 28 september 2008 @ 17:36 |
quote:De meesten mensen hebben het niet door dat de actuele gemiddelde lager uitvalt dan je gereden hebt. Was volgens mij iets van 3% of 5% afwijkend boven de 100 km p. uur. | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 17:36 |
quote:Nee, grappenmakers die met 160km/h je binnenspiegel induiken, dat is prettig autorijden ![]() ![]() | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 17:38 |
quote:De afwijking op de aangegeven snelheid is per merk verschillend. Als ik bijvoorbeeld de snelheden vergelijk met Tomtom in een Citroën C5, dan wijkt de teller bij 120 km/h maar 2% af, terwijl dat bij mijn Seat Leon 8% is. | |
GioStyle | zondag 28 september 2008 @ 17:39 |
quote:Die paar kilometertjes per uur. ![]() OMG, ga een brug koppen ofzo. ![]() | |
Koewam | zondag 28 september 2008 @ 17:40 |
quote:Ja vooral principieel doen op de weg, daar schiet je wat mee op ![]() | |
CantFazeMe | zondag 28 september 2008 @ 17:40 |
quote:Volgens mij is dat toch wettelijk bepaald dat er zoveel "%" afwijkend mag zijn van een "modernere" auto (ongeacht welke soort) boven de 100 km p. uur? Ik weet wel dat het bij wat oudere auto's een grote percentage afwijkt van de actuele snelheid. Best wel raar als je er bij stil staat en er over nadenkt. | |
Shivo | zondag 28 september 2008 @ 17:44 |
quote:Ik heb juist vette pret als er weer zo'n opgefokt mannetje in mijn binnenspiegel zit die denkt dat 135km/h echt tijdswinst oplevert. | |
Sigg | zondag 28 september 2008 @ 17:45 |
quote:Volgens mij bij mijn Leon idd ook zoiets. Ik kan het feit dat je je zo braaf aan de max. snelheid rijdt trouwens niet rijmen met het bezitten van een Seat Leon, je moet dat vooroordeel over Leon rijders wel een beetje in stand houden hoor ![]() | |
jitzzzze | zondag 28 september 2008 @ 17:49 |
quote:Goede redenatie ook ![]() Tegenwoordig gaan alle auto's harder dan 120. Mensen met een auto die niet harder kan dan 120, weten dat, en houden daar rekening mee. Abarth maakt bijna geen auto's meer, en auto's van AMG zijn niet te betalen voor 98% van de Nederlanders. | |
The_Terminator | zondag 28 september 2008 @ 18:02 |
Bagger verwijderd. Linksrijders ![]() | |
TheYoung1 | zondag 28 september 2008 @ 18:16 |
Topic verklooit.... | |
Sigg | zondag 28 september 2008 @ 18:17 |
quote:Doe er dan wat aan ![]() | |
Ladidadida | zondag 28 september 2008 @ 18:18 |
Heerlijk om dan net even wat gas terug te nemen als er zo'n mongool aankomt achter je ![]() | |
TheYoung1 | zondag 28 september 2008 @ 18:22 |
Ik haat bumperklevers. Vooral als ze voor me rijden... ![]() | |
appelsjap | zondag 28 september 2008 @ 18:24 |
http://www.dumpert.nl/med(...)tte_vliegt_laag.html | |
Athmozz | zondag 28 september 2008 @ 18:27 |
quote:heerlijk om er dan met een grijs rechts voorbij te gaan ![]() | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 18:29 |
quote:Verkeersregels zijn er voor iedereen, daar is niets principieels aan. Als je zo nodig denkt iets buiten de regels te doen en daar ook nog iemand anders mee te hinderen, dan ben je zelf niet al te snugger bezig. ![]() | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 18:31 |
quote:Dat neemt niet weg dat er 'tegenwoordig' nog genoeg auto's rondrijden die 30+ jaar oud zijn en vaak wat meer moeite hebben met die snelheden. Recente Abarth: ![]() | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 18:32 |
quote:Linksrijders nemen over het algemeen alleen gas terug als er rechts naast hen ook een voertuig bevindt ![]() | |
Ladidadida | zondag 28 september 2008 @ 18:33 |
quote:Dat kan niet hè, als ik aan het inhalen ben ![]() | |
jitzzzze | zondag 28 september 2008 @ 18:34 |
quote:Het enige model wat ze tegenwoordig hebben. Nog steeds niet echt een heel groot gamma aan modellen. En daarbij is een Fiat 500 van Abarth echt belachelijk. Een Fiat 500 is een vrouwenauto, en vrouwen willen geen racemonster. En die auto's die moeite hebben met 120? Die hebben vaak een eiganaar die dat weet, en dat dan dus ook niet doet. Die blijft lekker 90 rijden ofzo. [ Bericht 4% gewijzigd door jitzzzze op 28-09-2008 18:43:07 ] | |
Athmozz | zondag 28 september 2008 @ 18:37 |
quote:als je aan het inhalen bent kan je niet echt van linksklevers spreken, ik heb het eerder op mensen die 100/u op het linkervak rijden & blijven rijden, ook al is het verkeer rechts ervan weg. Dan ga ik ze inderdaad rechts voorbij, als die voor mij nog aan t inhalen is dan wahct ik wel een beetje :p | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 18:41 |
quote:En wat dacht je van al die druiven die op een driebaansweg vrolijk op de middelste baan blijven hangen? Altijd fijn om die te 'slachtofferen' door er zelf rechts voorbij te rijden en ze ook nog tegelijkertijd links worden gepassseerd. Krijgen ze altijd een beetje vertwijfelde gezichtsuitdrukking van ![]() | |
eer-ik | zondag 28 september 2008 @ 18:41 |
quote:Dus als ik jou ergens tegenkom als ik met 160 aankom, moet ik ruim vantevoren al af gaan remmen naar de 120, zodat jij niet door hebt dat ik je eigenlijk wil passeren? ![]() Veel nederlanders zouden een voorbeeld moeten nemen aan hoe er in Duitsland gereden wordt. | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 18:44 |
quote:Het feit dat je achter me rijd en daar even daarvoor nog niet reed, geeft wel aan dat je harder dan de maximaal toegestande snelheid aan kwam rijden en is duidelijk genoeg om zodra er gelegenheid voor is weer netjes naar rechts te gaan. Zo hard en onbeschoft mogelijk, zodat je bij een crash de garantie hebt dat de orgaandonatie helikopter direct op kan stijgen? Het is in Nederland VOL, dus hardrijden kan simpelweg niet en de verkeersregels verbieden je je dusdanig in het verkeer te begeven dat je een gevaar bent of kan worden voor je medeweggebruikers. | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 18:46 |
quote:Nog maar eentje dan: ![]() ![]() | |
eer-ik | zondag 28 september 2008 @ 18:48 |
quote:Nee, ik heb het niet over de snelheden die ze daar rijden maar de manier waarop. Links is gewoon voor als je inhaalt en anders rijdt je gewoon rechts. Zoals het bedoeld is, alleen houdt hier geen hond zich aan dat feit, want je kunt op de meest rechterbaan hier vaak honderden meters lang achter elkaar mensen in blijven halen met 120 waar je 120 mag. Dáár stoor ik me aan. Nederland is wel wat vol ja, wat dat betreft is het misschien wat moeilijker te bewerkstelligen om fatsoenlijk verkeer te hebben maar toch, ga gewoon rechts rijden. Zeker als je met 0,000009 km/uur verschil probeert in te halen. | |
jitzzzze | zondag 28 september 2008 @ 18:53 |
quote:Dat zijn twee (2) modellen, niet echt overweldigend he? | |
Athmozz | zondag 28 september 2008 @ 18:54 |
quote:ik rij nooit op het rechtervak, dat is voor vrachtwagens & daar ga ik niet tussen rijden. Maar goed, heb niet echt last van mensen die me rechts inhalen omdat ik te traag rijd ![]() | |
JDude | zondag 28 september 2008 @ 19:13 |
quote: ![]() | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 19:30 |
quote:Weet je zeker dat je wel een rijbewijs hebt?? ![]() | |
Athmozz | zondag 28 september 2008 @ 19:52 |
quote:spitsstroken hebben wij hier niet, als het minder druk is heb je gewoon 3 rijstroken. Dat ik geacht wordt rechts te houden interesseert me geen zak, rechts heb je gewoon veel meer kans op een ongeluk met een vrachtwagen dan op het middenvak (waar ze niet/amper komen), dus rij ik maar op het middenvak of links (tenzij er geen vrachtwagens op de baan zitten, maar dat gebeurt zowat nooit). Het is niet omdat een paar mensen die verkeersregeltjes uitvinden dat je je er ook moet aan houden als ze onlogisch zijn; als je niet hindert op het midden / linker vak dan blijf je gewoon daar, aangezien het risico op de andere vakken groter is. | |
JDude | zondag 28 september 2008 @ 19:56 |
quote:Op de Belgische wegen, met op de rechterstrook spoorvorming zo diep als de Schelde, zou je nog eens gelijk kunnen hebben ook ![]() | |
Athmozz | zondag 28 september 2008 @ 19:58 |
quote:Daarbij kan ik niet te veel van vak wisselen, de knipperlichten waren een optie op mijn auto ![]() (krijg ik vaak naar mijn hoofd geslingerd) | |
Nobu | zondag 28 september 2008 @ 20:02 |
TS is een duidelijk geval van een plebejer die er niet mee om kan gaan dat andere mensen hun zaakjes beter voor elkaar hebben. | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 20:21 |
quote:Oh, je bent een belg, vandaar ![]() | |
Bob-B | zondag 28 september 2008 @ 20:24 |
ja die klevers zijn echt lachuh. Cruise control, uit late rollen tot 100km/u, kruipend langs de vrachtwagen en dan terugschakelen, vol gas weg als ik ervoorbij ben tot 150 en dan wachten op die nerd ![]() | |
kikoooooo | zondag 28 september 2008 @ 20:24 |
quote:Mensen die anderen proberen op te voeden in het verkeer ![]() 'ik durf niet harder, dus jij mag niet hader' ![]() Kanker een eind op, kutmongool. Als je niet naar rechts KUNT is het een ander verhaal. | |
Bob-B | zondag 28 september 2008 @ 20:26 |
Of als ze rechts er langs willen gas bijgeven, zodat ze kankerhard moeten remmen om niet op degene te botsen die ik wil inhalen ![]() | |
Hyperdude | zondag 28 september 2008 @ 20:30 |
Ik ben ook notoir linksrijder. In Duitsland. Daar kennen mensen hun plaats nog tenminste. In NL wordt je niet goed van die vegetariërs in hun "ik weet niets van auto's en lichaamshygiëne; maar alles is goed als het maar niks kost " Citroen rijders. ![]() NB Ook typisch NL: kilometer van te voren inhalen met 3 km/u snelheidsverschil. Als het ff past haal ik ze rechts in en duik dan weer naar links. | |
kikoooooo | zondag 28 september 2008 @ 20:30 |
quote:Als ze er rechts voorbij kunnen, dan had jij ook naar rechts gekund. | |
Dolichologofobie | zondag 28 september 2008 @ 20:31 |
quote:Ja, mensen die dit bij flikken zal ik bij 150km/h nog op je achterbumper 'kleven' en mits de ruimte knal ik er gewoon met hoge snelheid voorbij zodat je even verbaasd kunt gaan staren dat je toch niet zo snel bent... ![]() | |
eer-ik | zondag 28 september 2008 @ 20:33 |
quote:Dus omdat iemand reageert op jouw stupiditeit ga je een rare actie uithalen? Rijbewijs innemen, dat zouden ze moeten doen bij dat soort mensen. | |
Bob-B | zondag 28 september 2008 @ 20:39 |
quote:Misschien als je een porsche hebt, een M of een RS, anders succes! quote:Ik ben niet degene die kleeft, het interesseert me geen kanker dat je te laat bent vertrokken, ga zulke grapjes niet bij mij flikken. Mannetjes die denken dat ze goed kunnen rijden ![]() | |
Dolichologofobie | zondag 28 september 2008 @ 20:45 |
quote:Ik moet het doen met 12-cilinders, kom maar op. ![]() | |
Bob-B | zondag 28 september 2008 @ 20:46 |
Als het een amerikaan is ben je nog steeds geen baas ![]() | |
Dolichologofobie | zondag 28 september 2008 @ 20:47 |
quote:Maar met een Audi uit 2004 wel. ![]() | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 20:47 |
quote:Ik denk het niet, ik weet het! ![]() | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 20:48 |
quote:Ook die wordt geacht zich gewoon aan de maximumsnelheid te houden, net als ieder ander ![]() | |
Bob-B | zondag 28 september 2008 @ 20:50 |
quote:Feit is dat mensen die zichzelf het beste vinden rijden de grootste kutzooi ervan maken. Als ik 200+ wil rijden ga ik wel ff die 25km naar de grens rijden. Daar kunnen ze er wel mee omgaan. | |
Dolichologofobie | zondag 28 september 2008 @ 20:53 |
quote:Lekker boeiend moraalriddertje, m'n stinger doet z'n werk perfect. ![]() En 200km/h merk ik niet eens, dan komen die 12-cilinders net op gang. ![]() | |
eer-ik | zondag 28 september 2008 @ 20:56 |
quote:Wie zegt dat ik kleef? Dat het je geen 'kanker' interesseert dat iemand te laat weggaat zal mij m'n reet roesten, als jij naar rechts kan, moet je dat ook doen, je moet niet onnodig het verkeer ophouden, dat ie ronduit zielig en bovendien schiet niemand daar wat mee op. Klaarblijkelijk vind jij zelf dat je behoorlijk goed kan rijden... ![]() | |
SterreMarit | zondag 28 september 2008 @ 21:05 |
quote:Hé ![]() | |
Bob-B | zondag 28 september 2008 @ 21:09 |
quote:Goh, misschien moet je beter lezen, ik heb het over als ik aan het INHALEN ben, ergo, ik zit al naast een vrachtwagen en een mongool denkt dattie moet gaan kleven bij me. Alsof m'n auto dan harder gaat ofzo. nee het gaspendaal zit ook op mijn auto niet op m'n bumper. Voor de rest ben ik tegen onnodig links rijden ja. En nee ik heb niet de illusie dat ik een perfecte bestuurder ben. | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 21:13 |
quote:Maar je kunt er wel naar streven om de perfecte chauffeur te zijn! (in tegenstelling tot al die linkerbaanpiraten die denken dat de hele wereld van hun is en als de spitsstroken open zijn, er een maximumsnelheid van 100 km/h geldt er vrolijk met 140 + doorheen scheuren) | |
Bob-B | zondag 28 september 2008 @ 21:15 |
quote:Het interesseert me echt geen kut hoe hard mensen willen rijden, als ik me daar al druk om ga maken word ik een heel gefrustreerd mannetje. Alleen IK moet er GEEN last van hebben. Dan ben je bij mij echt aan het verkeerde adres. | |
flyguy | zondag 28 september 2008 @ 21:19 |
quote:Check | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 21:21 |
Ik heb er heden nog een paar rechts ingehaald ![]() | |
Bob-B | zondag 28 september 2008 @ 21:24 |
nog zo'n "baas" | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 21:25 |
Sukkels die links blijven rijden moeten opzouten.. Onlangs op wegmisbruikers stond het als irritatie op nummer 1 | |
Dolichologofobie | zondag 28 september 2008 @ 21:30 |
quote:Zegt meneer die stoer naar 150km/h optrekt met een pauperauto. ![]() | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 21:33 |
quote:Nou? Wat doe je dan?! Heb je je emotie dan niet onder controle | |
Ladidadida | zondag 28 september 2008 @ 21:34 |
quote:Dit zijn de top 10 ergernissen in het verkeer: 1. Agressief rijgedrag 2. Files 3. Rijden met alcohol op 4. Bumperklevers 5. Onnodig links rijden Jij bent een grotere ergenis dus ![]() | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 21:36 |
quote:Ow wat krachttaal erbij.. Hoe sneu.. Weten we gelijk met wat we te maken hebben Lonsdale | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 21:36 |
quote:Ach, oude data ![]() | |
Ladidadida | zondag 28 september 2008 @ 21:38 |
quote:Dan zal het je iig niet ontgaan zijn dat rechts inhalen gevaarlijker is dan links rijden. | |
Bob-B | zondag 28 september 2008 @ 21:39 |
quote:Tuurlijk....baas.... ![]() | |
Athmozz | zondag 28 september 2008 @ 21:39 |
quote:maar links rijden lokt wel rechts inhalen uit... | |
Ladidadida | zondag 28 september 2008 @ 21:40 |
quote:Meisjes in rokjes lokken ook verkrachtingen uit. | |
Athmozz | zondag 28 september 2008 @ 21:41 |
quote: ![]() 1ste maakt niet uit dat je het doet, 2de krijg je gelazer van ![]() | |
Bob-B | zondag 28 september 2008 @ 21:41 |
quote:Heel sterk | |
eNaSnI | zondag 28 september 2008 @ 21:52 |
quote:Het is niet zozeer het links/rechtsrijden of inhalen, maar het opletten bij zijdelingse verplaatsingen naar links danwel rechts wat het gevaar met zich meebrengt. Het 'over de schouder kijken' is voor veel bestuurders een dusdanige speciale move, dat ze deze met name bij het naar rechts gaan nauwelijks uitvoeren (met alle gevolgen vandien als er eens een voertuig rechts passeert, wat ook weleens een voorrangsvoertuig kan zijn!) | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 21:52 |
quote:Als men links blijft rijden, beperk je de doorstroom en krijg je files Alsof de mensen die al 10 km links rijden terwijl ze al lang naar rechts kunnen opeens naar rechts gaan?! Wel knap dat ik er 4 kan inhalen zonder dat er wat gebeurt | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 21:53 |
quote:Waar komt dat nou vandaan? Wat een trieste opmerking.. Waarom denk je dat vrachtwagens tijdens de spits niet meer mogen inhalen.. Precies.. | |
tongytongylickylicky | zondag 28 september 2008 @ 21:55 |
Hahhaha dit wordt zo'n prachtig topic. Maarja...mensen die links blijven rijden ![]() Nog leuker zijn de mensen die te gierig zijn om even te wachten en jou aan zien komen met 150 en dan toch nog even 100meter van te voren naar links gaan en 30sec later een auto gaan inhalen, zodat jij mag afremmen tot 100km/h (waar je 120 km/h mag) | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 21:56 |
Het zijn de sukkels die niet hun spiegels in de gaten houden.. Men moet gewoon te allen tijde rechts rijden waar mogelijk. Op een snelweg met 3 banen zie je diezelfde sukkels in het midden blijven rijden.. Geef al die gasten eens een dikke boete.. Opzouten | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 21:57 |
quote:Ben je trots op dat soort uitspraken? Ik vind het een dieptepunt | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 21:59 |
Men kan gewoon geen afstand inschatten.. Geen idee wat snelheid en afstand met elkaar te maken heeft. Die gaan de weg op en halen in zonder een inschatting te maken van de auto die hen aan het naderen is. Of ze blijven links rijden omdat ze niet kunnen inschatten dat ze al heeeeel lang naar rechts hadden gekund. Die mensen moeten ze de snelweg afnemen en de B wegen tot hun beschikking geven | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 22:03 |
quote:EMO rijders zoals jij.. Dat is pas gevaarlijk.. | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 22:04 |
quote:Gast een afwijking is auto onafhankelijk. Diezelfde C5 met nieuwe banden heeft wederom een andere afwijking | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 22:07 |
quote:Dat is in je ergenis top 5 de nummer 1 van vervelende dingen. Gevaarlijk rijden.. Heb je weer zo'n lelijke auto met een nichtesvis en het vooroordeel over die mensen op de weg is weer bevestgd | |
Irritatie100 | zondag 28 september 2008 @ 22:07 |
Als ik 2 auto's aan het inhalen ben met een tussenruimte van een meter of 10 en ik zie in mijn achteruitkijkspiegel een snelle bestuurder aankomen ga ik gewoon ff opzij in die tussenruimte ![]() SPOILEROok 1 keer gehad dat een of andere sjonnie al ging seinen met zijn groot licht toen ik nog NAAST een auto reed, toen heb ik de tussenruimte maar niet benut ![]() | |
KhaZ | zondag 28 september 2008 @ 22:09 |
Mede-automobilisten die haast hebben ruimte geven: ![]() Mensen die dat niet doen: ( ![]() ![]() ![]() "Jamaar ik rij al 120" ![]() Aan de kant hoer! ![]() | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 22:09 |
quote:Met het 1e gedeelte ben ik het eens. 2e gedeelte is jammer... | |
draaijer | zondag 28 september 2008 @ 22:09 |
quote: ![]() ![]() | |
Irritatie100 | zondag 28 september 2008 @ 22:11 |
quote:Als ie niet als een of andere pauper ging lopen seinen... dan raak ik geirriteerd. Omdat ik zelf ook meestal harder rijd dan is toegestaan kan ie best ff 140 rijden in plaats van 180 | |
El_Liberaliste | zondag 28 september 2008 @ 22:16 |
Aan de ene kant heeft TS best wel een punt, maar aan de andere kant komt het nogal afgunstig over. | |
LinkseFrieseVegetarier | maandag 29 september 2008 @ 00:09 |
quote:Zoals ik in de OP al zei beschouw ik tussen de vrachtwagens gaan rijden als niet naar rechts kunnen. Als ik mensen in mijn binnenspiegel 'kanker op, kutmongool' zie roepen trap ik trouwens bij voorkeur op de rem. Mijn achterbumper is stevig, werkt jouw airbag ook? ![]() | |
Dolichologofobie | maandag 29 september 2008 @ 01:16 |
quote:Wie dit soort achterlijk gedrag vertoond, zou per direct levenslang moeten krijgen... ![]() | |
Athmozz | maandag 29 september 2008 @ 08:20 |
quote:Uiteraard, en daarna verhaal ik alle schade op jou aangezien jij niet zomaar mag remmen op een snelweg. Vergeet trouwens niet als ik vol gas in jouw koffer rijdt jij de whiplash hebt, en je bij een aanrijding in je koffer meer kans hebt om de stabiliteit van je wagen te verliezen & van de baan te gaan dan als je ergens frontaal in gaat. De grootste risico's (op het financieel gebied na misschien) liggen dus volledig bij jou. Doe dus gerust zo voort, we raken wel van je af. ![]() (daarbij remt mijn auto'tje minimaal even goed of waar die remmende linksklevertjes mee rijden, dus 20m verschil en ik raak je achterkant toch niet) | |
jitzzzze | maandag 29 september 2008 @ 08:24 |
quote:Ja, dat zal ze leren. Goed bezig om jezelf en anderen in gevaar te brengen ![]() Niet dat die ander moet bumperkleven, maar om dan onnodig nog meer gevaar te veroorzaken.. ![]() | |
jitzzzze | maandag 29 september 2008 @ 08:25 |
quote:Dit is ook weer een beetje optimistisch, vind je zelf ook niet? | |
Athmozz | maandag 29 september 2008 @ 08:33 |
quote:0,5 sec reactietijd, 120 is zo'n 30m/sec, dus 15 meter reactietijd ongeveer. Remmen doe ik toch minstens even hard, dus met 15 meter moet ik ongeveer toekomen. als er dan nog een half metertje tekort is is dat maar een aanrijding met enkele km/u verschil, dat levert geen schade op (tenzij die persoon een trekhaak heeft ![]() | |
jitzzzze | maandag 29 september 2008 @ 08:35 |
quote:Maar een 'normaal' persoon heeft 1 seconde reactietijd nodig. Waaruit blijkt dat jij maar een halve nodig hebt? ![]() | |
Athmozz | maandag 29 september 2008 @ 08:38 |
quote:omdat ik normaal geen bumperklever ben & zelf half gestressed zit als zo'n soepkieken dat niet uitkijkt voor zij/hij inhaalt op een paar meters van mijn bumper zit. Aandachtiger => betere reactietijd. | |
jitzzzze | maandag 29 september 2008 @ 08:40 |
quote:Ah, op die fietsch. Klinkt wel logisch, maar toch blijf ik mijn twijfels houden of je wel op tijd stil staat. | |
Walter81 | maandag 29 september 2008 @ 09:25 |
quote:In Belgenland gelden al helemáál andere regels dan hier in NL lijkt het vaak wel. Maar wat mij in al dit soort topics opvalt is dat de normale rijder (120km/u links) klaagt over de hardrijdende inhalers (160km/u links), en dat de hardrijders dan telkens met het verhaal komen van met 95km/u naar links gaan. Zij gaan niet in op de argumenten van de 120-rijder. Deze mág gewoon niet harder, dus kan je deze niet kwalijk nemen als hij dat niet doet. Als hij met 120 een langzamere auto inhaalt, en er komt toevallig een 160-rijder aan, dan is dat pech voor de 160-rijder. Híj wil zo graag zich niet aan de regels houden, maar soms lukt dat nou eenmaal niet. Om de doodeenvoudige reden dat men niet alléén op de weg zit, maar ook met anderen te maken heeft. En dat wordt vergeten (dat hebben ze egoïsten genoemd). | |
Walter81 | maandag 29 september 2008 @ 09:27 |
quote:Aandachtiger => betere reactietijd ben ik het mee eens. Maar het niet-bumperkleven heeft totaal niks te maken met reactietijd. Enkel dat deze tijd wat langer kan zijn dan bij het kleven. | |
draaijer | maandag 29 september 2008 @ 09:29 |
quote:Ehm, Ome Koos Spe heeft in wegmisbruikers aangegeven dat als iemand links blijft hangen je even moet aangeven dat er ruimte is door je auto naar de rechterbaan te manouvreren en als dat niet werkt even achter de auto gaan rijden en een kort lichtsignaal te geven. Helaas interpreteren de nerds die links blijven hangen het als agressief behavior.. ![]() Die gaan vervolgens weer op hun remmen staan om zogenaamd de normale bestuurder op te willen voeden omdat ze hun emotie niet onder controle kunnen houden. Dat zijn de gevaarlijke mensen. In Frankrijk en Duitsland halen ze ook in, maar na elke auto manouvreren ze keurig naar rechts. Chapeau het kan dus wel | |
draaijer | maandag 29 september 2008 @ 09:33 |
quote:Wat een taal gebruik.. Jij zou gelijk op cursus gestuurd moeten worden. Mensen zoals jij zijn HET gevaar op de weg.. Eigen rechter spelen is zoooo goedkoop. Misschien moet je even dmv therapie je gedrag onder controle proberen te krijgen. ![]() | |
Walter81 | maandag 29 september 2008 @ 09:39 |
quote:Maar sommigen denken dat ze als een soort ambulance met knipperend groot licht over de linkerbaan kunnen blijven racen, en telkens als ze in de verte een auto zien rijden voor hen, met licht moeten seinen van 'ik kom eraan, maak plaats maak plaats!' Dat is iets anders dan een langdurig onnodig linksrijder even er op te wijzen dat hij naar rechts kan, zodat jij hem met 120 kan inhalen. | |
leolinedance | maandag 29 september 2008 @ 09:40 |
quote:Zonder richting aan te geven zeker ook nog.. | |
draaijer | maandag 29 september 2008 @ 09:41 |
quote:Wie ben jij om te bepalen of iemand het recht heeft of niet. Je hebt toch geen enkel idee wat de reden is voor hun gedrag? Misschien is zijn of haar partner opgenomen in het ziekenhuis, misschien moet zijn vrouw bevallen.. You never know.. Voor mij is het geen moeite om aan de kant te gaan. Ik spiegel heel erg veel en ik denk dat dat het verschil is met de links rijders. Ze weten niet eens wie of wat er achter hun aan het rijden is | |
punchdrunk | maandag 29 september 2008 @ 09:53 |
quote:linksrijden doe je om in te halen. is er niks in te halen, dan ga je naar rechts. om de doorstroom enigzins te bevorderen, haal je in met minimaal 5 km/u verschil in snelheid. bij het wisselen van rijstrook hebben personen op de doelrijstrook voorrang. is dat nu zo moeilijk? naar links als er niets aankomt dat harder rijd dan jij, terug naar rechts zodra je erlangs bent, en netjes richting aangeven. | |
Walter81 | maandag 29 september 2008 @ 10:40 |
quote:Dat bepaal ik niet. Dat heeft de wetgever bepaald. En ik moet me aan die regels houden. Jij ook, net zoals een ieder ander. quote:Als hij of zij al in het ziekenhuis opgenomen is, zijn er al hulpverleners beschikbaar. Daar hoef je geen anderen mee in gevaar te brengen. quote:Hoe groot is het percentage van de 'grootlichtknipperende-laat-me-er-langs-aso's' wat werkelijk voor zo'n geval haast heeft? 99,999% heeft onzinnige redenen, zoals op tijd zijn voor die voetbalwedstrijd op tv, of onder de plak bij moeder de vrouw oid. Ik noem maar iets. quote:Ik laat een aso-rijder er ook niet zomaar langs. Laat hem altijd eerst wat snelheid minderen voordat ik eventueel op zij ga. Maar dat ik niet meteen plaats maak betekent niet dat ik hem niet gezien heb. Ik weet donders goed wat er achter me gebeurt. | |
Catbert | maandag 29 september 2008 @ 10:48 |
quote:Wat een onzin. Buiten de directe spits zijn er genoeg plekken en situaties waar je prima door kunt rijden. Ik zit me iedere zondag te ergeren aan die zondagsrijders die met 100 op de linkerbaan rijden (op een 120km weg dus). Dat je liever 100 rijdt is prima, maar dan blijf je maar lekker rechts, of je versnelt eerst naar 120 voordat je de linkerbaan opgaat. | |
Walter81 | maandag 29 september 2008 @ 10:52 |
quote:Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben. Tenzij je jezélf misdraagt in het verkeer. Maar dan moet je het probleem bij jezelf zoeken, en niet bij een ander. | |
Dolichologofobie | maandag 29 september 2008 @ 10:54 |
quote:Moraalridder... ![]() | |
jitzzzze | maandag 29 september 2008 @ 10:57 |
quote:We hebben een examinator of iemand van het KLPD gevonden ![]() | |
Catbert | maandag 29 september 2008 @ 10:58 |
quote:Als ik met 140 aankom (rij vooral vanwege prijstechnische redenen liever niet harder), en er rijdt niks op de midden/rechterbaan, vind ik het ook bijzonder irritant als iemand niet gewoon even opzij gaat. Ik sein dan ook regelmatig ff met grootlicht, afremmen is gewoon pure energieverspilling. Ik heb een beetje een broertje dood aan mensen die menen mij 'duidelijk' te moeten maken dat 140 te hard is door links te blijven rijden. Je hebt wat dat betreft echt complete mafketels op de weg. Heb zelf een keer meegemaakt dat een bejaarde idioot in een mercedes net voordat ik bij hem was naar links dook op een verder compleet verlaten A1 midden in de nacht. Was maar goed dat ik net een Red Bull achter de kiezen had. Wat ik gewoon niet snap is dat 'jennen' van mensen. Dat iemand die harder rijdt kennelijk meteen prijsschieten is. Dat soort mensen zijn wat mij betreft hetzelfde slag mensen die motorrijders in de file opzettelijk blokkeren. Innemen dat rijbewijs, ze kunnen kennelijk niet omgaan met die verantwoordelijkheid. | |
LinkseFrieseVegetarier | maandag 29 september 2008 @ 11:12 |
quote:Oh ja joh? Ik was gewoon aan het inhalen, hield me netjes aan de maximumsnelheid en moest toevallig remmen omdat er vóór mij een stuk karton over de weg waaide. Jij reed te hard, bumperkleefde en vertoonde agressief rijgedrag. Daarbij heb ik nog nooit ook maar een bon gehad voor te hard rijden, terwijl jij de Belgische staat al voor duizenden euro's hebt gespekt dankzij je overtredingen. Wie-o-wie zou gelijk krijgen van de verzekering? | |
Catbert | maandag 29 september 2008 @ 11:16 |
quote:FF ter info: als je remt voor een stuk karton of een overstekend dier ofzo, dan heb jij schuld als er iemand op je knalt. | |
jitzzzze | maandag 29 september 2008 @ 11:17 |
quote:Dat dus. | |
Ps2K | maandag 29 september 2008 @ 11:23 |
quote:Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden. Maar on topic: Eikels die die vrachtwagens met 100-110 inhalen moeten eigenlijk ter plekke de berm ingedrukt worden en doodgeschoten worden. Ik rij graag door en ik heb ook helemaal geen problemen met mensen die even 120 op de linkerbaan rijden om in te halen. Maar trage mensen en bumperklevers mogen van mijn part per direct worden neergeschoten. Werkelijk... vanochtend ook weer zo'n kut Audi die blijkbaar vind dat 160 niet hard genoeg gaat | |
draaijer | maandag 29 september 2008 @ 11:32 |
quote:Wat is er aan de hand? Je hebt gewoon een mentaliteits challenge.. Waarom zou je niet aan de kant gaan als het kan.. Wat een kinderlijk gedrag zeg.. Daar begint het dus mee. Dat soort gasten moeten gestraft worden | |
draaijer | maandag 29 september 2008 @ 11:34 |
quote:Bij het lessen leer je dat je met iets snelheid verhoging moet inhalen omdat de actie zo snel mogelijk afgerond dient te zijn. Met 125 inhalen dus en niet met 120 | |
Catbert | maandag 29 september 2008 @ 11:37 |
quote:Nee, ongeacht de afstand; als jij op een 80km weg bijvoorbeeld vol in de ankers gaat voor een overstekende hond kan iemand dat achter je onmogelijk aan zien komen. Als die persoon in jouw kofferbak beland, heb JIJ schuld. Typisch hoe weinig mensen van de verkeersregels weten ![]() | |
JDude | maandag 29 september 2008 @ 11:48 |
RVV, artikel 19:quote:Met andere woorden: als je je voertuig niet tot stilstand weet te brengen voor je in de kofferbak van de voorganger zit, ben jíj fout. Dit neemt niet weg dat je met dollemans-remacties midden op de snelweg óók fout zit, maar dan hebben we het over artikel 5 van de Wegenverkeerswet. | |
Dolichologofobie | maandag 29 september 2008 @ 11:48 |
quote:Maar 160km/h is ook niet hard genoeg. Gewoon 200km/h @ cruisecontrol. | |
Ps2K | maandag 29 september 2008 @ 11:51 |
quote:Wat Jdude hierboven post dus. Je moet altijd genoeg ruimte houden om een noodstop te kunnen maken. (2 seconden regel) | |
Catbert | maandag 29 september 2008 @ 11:58 |
quote:Ja, wat niet wegneemt dat je andere weggebruikers niet in gevaar mag brengen. Wat je dus doet als je vol in ed ankers gaat. Als jij met 120km/u achter me rijdt, met 2sec afstand, en ik ga vol op de rem, dan zit jij gewoon achter in m'n kofferbak. Simpelweg omdat jij niet snel genoeg in kan schatten hoe hard ik precies rem, en niet verwacht dat ik in een normale situatie zo hard in de ankers ga. http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/news.details?p_show_header=Y&p_ni_id=11700 quote: | |
JDude | maandag 29 september 2008 @ 12:06 |
quote:Vandaar mijn verwijzing naar Art. 5 Wvw. | |
Catbert | maandag 29 september 2008 @ 12:10 |
quote:Ja, maar je bent dus als je vol in de ankers gaat als de ander wel genoeg ruimte heeft alsnog (gedeeltelijk) aansprakelijk voor schade. Is dat nu duidelijk? | |
Wheelgunner | maandag 29 september 2008 @ 12:16 |
Niet eens met TS, ik heb een grafhekel aan mensen die links gaan rijden zonder een beetje snelheid te maken. Laatst ook zo'n trut, een file van 20 auto's achter d'r. En maar schaapachtig kijken naar alle toeterende middelvingers die ze kreeg toen ze haar eindelijk voorbij konden. In dat soort situaties ga ik ook zonder problemen bumper-kleven of rechts inhalen als dat mogelijk is. Als je te bang bent om normaal deel te nemen in het verkeer, maak ik je wel zo bang dat je helemaal niet meer de weg op durft ![]() | |
Walter81 | maandag 29 september 2008 @ 12:40 |
quote:Nee en nee... Al heb ik het ooit wel overwogen maar heb genoeg andere redenen om het niet te doen, maar dat is hier nvt. | |
Walter81 | maandag 29 september 2008 @ 12:41 |
quote:Dat is juist. quote:Nee, als jij door die snelheidsverhoging harder moet rijden dan de maximum snelheid, moet je niet gaan inhalen. | |
draaijer | maandag 29 september 2008 @ 13:16 |
quote:Ik ben het met je eens dat je niet moet inhalen als het weinig zin heeft. Als iemand 119 aan het rijden is (op jou teller) en je wilt inhalen, dan moet je echt versnellen en niet met 1 km op je teller. Dan hou je onnodig andere op waarvan een teller afwijking minder is dan jouw auto of van mensen die op 120km/uur GPS snelheid rijden | |
Catbert | maandag 29 september 2008 @ 13:59 |
quote:Toch wordt je echt geleerd dat het prima is de max snelheid een beetje te overschreiden als dat je inhaalweg verkort. Helemaal op 80km wegen. | |
Foozy | maandag 29 september 2008 @ 14:00 |
Ongelofelijk dat er nog zoveel mensen achter het stuur zitten met bekrompen schoolmeester/juffrouw ambities als in: "ff lekker op de rem trappen zodat ze moeten remmen" "lekker de auto uit laten rollen, hahaha" Als je in de verte een auto ziet aankomen waarvan je ziet dat de snelheid beduidend hoger is dan die van jou, wat is het dan voor moeite om heel even te wachten totdat deze voorbij is (nog geen 2 seconden misschien), en dan in te halen? Vanwaar het wanhopige geijver om mensen proberen op te voeden, terwijl diegene zich waarschijnlijk juist groen en geel ergert? | |
Athmozz | maandag 29 september 2008 @ 14:07 |
quote:Klopt volledig. Ik heb de situatie al meegemaakt, dus ik weet duidelijk hoe het ineen zit. Jij remt om om het even welke reden (de persoon voor mij zei dat het voor een vogel was, dat is ongeveer hetzelfde of een kat of een stuk papier). Ik rij (vrij zacht) in jouw kofferdeksel; resultaat nieuwe bumper bij mij, nieuwe kofferklep bij jou. Verdeling van de schade; Jij wordt in fout gesteld omdat je zomaar remt, en jouw verzekering mag dus voor de kosten opdraaien Ik krijg een boete van de politie thuisgestuurd vanwegens te kort op mijn voorligger rijden. Resultaat is dus dat jij de grootste kost hebt, want die boete valt op zich mee; de bonusmalus die stijgt blijf je nog jaren voelen (tenzij je van de laagste trede start) | |
servus_universitas | maandag 29 september 2008 @ 14:24 |
Als er zo'n eikel mij op mijn bumper zit te drukken omdat ik niet snel genoeg inhaal naar zijn mening, dan ga ik juist extra rustig rijden en dan ook heel rustig weer naar de rechter baan, zodat het nog langer duurt voordat hij er langs kan. | |
Dolichologofobie | maandag 29 september 2008 @ 14:29 |
quote:Zulk soort mensen druk ik juist naar rechts, als ze langzaam naar rechts gaan, vaak kun je aan de linkerkant ook nog een stukje 'strook' pakken. Dat zal je leren, schorriemorrie! ![]() | |
Walter81 | maandag 29 september 2008 @ 14:56 |
quote:En dan moet je dat tuig zien schrikken als je langzaam naar rechts gaat, maar net weer een beetje naar links komt ![]() | |
draaijer | maandag 29 september 2008 @ 14:58 |
quote:Als ik het bovenstaande lees, dan denk ik het onderstaande quote: | |
servus_universitas | maandag 29 september 2008 @ 14:59 |
quote:In plaats van dat je er nu eens lering uit trekt, nee hoor ![]() | |
Walter81 | maandag 29 september 2008 @ 14:59 |
quote:Vraag me af waar je les gehad hebt... Ik zie het al voor me: "Meneer, wij zetten u aan de kant ivm overschrijding van de maximum snelheid." - "Ja maar ja maar ik was aan het inhalen dus dan mag het " "Aah excuses meneer ![]() | |
draaijer | maandag 29 september 2008 @ 15:04 |
quote:Jij bent het gevaar op de snelweg | |
fathank | maandag 29 september 2008 @ 15:20 |
Ik heb ook zo'n hekel aan die idioten die bij invoegstroken persé nog 2 auto's voor me moeten inhalen. Ik laat altijd voor me een groot gat vallen waar ze in kunnen voegen. Maar vervolgens geven ze nog ff gas bij zodat ze nog net via een verdrijvingsvlak voor die vrachtwagen langs kunnen. | |
Catbert | maandag 29 september 2008 @ 15:32 |
quote:Agenten zetten je niet aan de kant als je even 10km/u versnelt om een wagen in te halen en daarna teruggaat naar 120km/u. quote:Tja, maar dat is danook iets van 250E als je gepakt wordt. Blijven hopen dus. | |
servus_universitas | maandag 29 september 2008 @ 16:24 |
quote:Nee, ik bedoel niet dat ik ga remmen of zachter ga rijden, maar ik doe het gewoon rustig aan. Ik ga niet harder rijden zodat meneer (of mevrouw) er sneller langs kan. | |
Drijfzand | maandag 29 september 2008 @ 16:38 |
quote:onvolledige zin. klacht onduidelijk. Afgewezen. Volgende. ![]() | |
KhaZ | maandag 29 september 2008 @ 17:07 |
Het is heel simpel: mensen die anderen die sneller zijn/gaan er bewust niet langs laten moeten een pijnlijke dood sterven, het is gewoon TE kinderachtig om niet netjes aan de kant te gaan. Nuance: ik heb het dus niet over mensen die onnodig kleven, alles in de redelijkheid. | |
eNaSnI | maandag 29 september 2008 @ 17:38 |
quote:Je hebt sneller en je hebt mensen die de maximumsnelheid overschrijden! Voor die laatste categorie (meestal ook de irritantste en juist degene die ik tegenkom, aangezien ik zelf altijd de maximaal toegestane snelheid rijd) heb ik totaal geen respect en zal ik het zoveel mogelijk tot een ergernis maken om er voorbij te komen. Uiteraard valt het moedwillig 'wegremmen' hier niet onder, want dit kan levensgevaarlijke situaties veroorzaken. Aangezien iemand anders veranderen niet lukt, probeer ik het zelf maar tot in detail foutloos te doen. Zo kan ik eventuele fouten van overige weggebruikers nog corrigeren, indien nodig (en dat is vaker nodig dan je denkt, helaas) | |
Catbert | maandag 29 september 2008 @ 17:44 |
quote:Waarom zou jij het recht in eigen hand mogen nemen wat dat betreft? Als ik 140 rij is dat een zaak tussen mij en de politie. Daar heb jij geen zak mee te maken. Je hebt er bovendien uberhaupt geen last van. | |
servus_universitas | maandag 29 september 2008 @ 17:44 |
quote:Ik ben het met je eens in bijvoorbeeld de situatie dat je al iemand in je zijspiegel hard aan ziet komen rijden en dat je hem er dan nog even voor gooit. Maar het is zeker niet kinderachtig wanneer je al aan het inhalen bent en er verschijnt dan opeens iemand achter je die je loopt op te jutten omdat je niet sneller gaat. Voorbeeld: je rijdt op de snelweg netjes 120 km/u. Je nadert een serie auto's die achter elkaar zo rond de 110 km/u rijden. Je gaat naar de linker rijbaan en gaat daar 120 km/u rijden om in te halen. Dan zie je opeens in je achteruitkijkspiegel een snelheidsduivel naderen die zo'n 150 km/u rijdt. Hij nadert je in een aantal seconden terwijl jij nog aan het inhalen bent. Hij gaat vlak achter je rijden met het idee om je harder te laten rijden. In zo'n geval zeg ik: fuck it, je past zelf je snelheid maar aan! | |
littledrummergirl | maandag 29 september 2008 @ 17:45 |
ik haal in alle rust in, ik doe niks verkeerds ![]() ![]() | |
servus_universitas | maandag 29 september 2008 @ 17:46 |
quote:Verkeersregels zijn er in de eerste plaats om de veiligheid van verkeerdeelnemers te vergroten. Het is dus vooral een zaak tussen deelnemers onderling. Met het oog op de veiligheid van je medeweggebruikers moet jij je aan de regels houden. Doe je dat niet, dan zijn je medeweggebruikers wat mij betreft gemachtigd om je te corrigeren. | |
Catbert | maandag 29 september 2008 @ 17:51 |
quote:M.a.w. je houdt je zelf dus ook niet aan de wet, maar maakt je er druk over dat andere mensen dat niet doen. Mocht ik ooit getuige zijn dan een sukkel die z'n wagen voor iemand gooit en daar een (eventueel indirect) ongeluk mee veroorzaakt, zal ik zeker stoppen en m'n best doen om de agent ervan te overtuigen dat de desbetreffende hypochriete lul in de fout ging. Echt ongelovelijk wat mensen in hun hoofd halen. Kennelijk ben je "shoot on sight" als je 140 rijdt op de snelweg... | |
Dolichologofobie | maandag 29 september 2008 @ 18:11 |
quote:Ik trek zo hard voorbij dat je niet eens de kans krijgt om terug naar links te gaan omdat je je de pleuris in schrikt en een rukbeweging naar rechts maakt, dat zal je leren! Tuig! ![]() ![]() quote:Juist dit soort moraalridders moeten per direct een GESTAPO-uitje krijgen, want juist dit soort achterlijke mongolen zorgen voor het grootste gevaar op de Nederlandse wegen. ![]() | |
eNaSnI | maandag 29 september 2008 @ 18:47 |
quote:En degene die te hard rijden zijn natuurlijk het braafste jongetje van de klas ![]() ![]() | |
Dolichologofobie | maandag 29 september 2008 @ 18:52 |
quote:Als ik te hard rijd, hebben andere mensen daar geen last van. ![]() | |
KhaZ | maandag 29 september 2008 @ 19:06 |
Ongelofelijk dat zoveel mensen anderen willen corrigeren ![]() | |
Athmozz | maandag 29 september 2008 @ 19:15 |
quote:Snelheidsduivels aan 150? Ik probeer mij aan die 120/130 te houden, maar het gebeurt me soms dat ik op m'n teller zie dat ik op 160 zit zonder dat er echt erg in heb... 150 is echt geen snelheid dat je "bewust te snel rijdt", daar zit je gewoon vrij snel aan (daarom ook dat mijn volgende cruisecontrol moet hebben) | |
eNaSnI | maandag 29 september 2008 @ 19:23 |
quote:Een auto hebben waarin je niet merkt dat je 150 i.p.v. 120 km/h rijdt en dan geen cc aan boord? ![]() | |
Athmozz | maandag 29 september 2008 @ 19:25 |
quote:2dehands, kon de opties niet kiezen ![]() | |
eNaSnI | maandag 29 september 2008 @ 19:39 |
quote:Ondanks dat vind ik dat je je, net als ieder ander, aan de regels moet houden! ![]() Het zou wat wezen als een voetbalspeler ineens een hockeystick meeneemt het veld op ![]() | |
Athmozz | maandag 29 september 2008 @ 20:07 |
quote:probeer ik ook, een tomtom staat op mijn verlanglijstje om me te waarschuwen als ik te snel ga rijden ![]() | |
Dolichologofobie | maandag 29 september 2008 @ 21:04 |
quote:Moraalridder... ![]() ![]() Overigens een enorm kutte vergelijking die totaal niet opgaat... | |
Catbert | maandag 29 september 2008 @ 22:08 |
quote:Wat een vergelijking... ![]() | |
Walter81 | dinsdag 30 september 2008 @ 08:34 |
quote:dat zijn gewoon KUTsmoesjes. Per ongeluk 130 waar je 120 mag kan ik me nog wel voorstellen, maar 160 niet. Zonder op mn teller te kijken kan ik wel inschaatten of ik te hard rij of niet. Als jij dat niet kan, ben een je ZEER onbekwame bestuurder en ben je je rijbewijs niet waard. Maar ja, het systeem om in België een rijbewijs te halen slaat natuurlijk ook nergens op. (niet dat het in Nederland zo goed is, hier laten ze óók alles toe op de weg ![]() | |
Ps2K | dinsdag 30 september 2008 @ 09:26 |
quote:Ik let op het verkeer, niet op mijn snelheid. En idd met een fatsoenlijke auto merk je niet dat je 160 rijdt, niet dat het me iets uitmaakt, want als 160 kan dan rijdt ik 160. (of nog iets harder) | |
draaijer | dinsdag 30 september 2008 @ 09:33 |
quote:Dude jij hebt waarschijnlijk nooit in een Audi S8 gereden.. Trust me.. Ik rol rond de 50k km per jaar en met een S8 had ik zelfs niet in de gaten hoe hard en hoe makkelijk het gaat. In mijn huidige auto heb ik ook een snelheids alarm ingeschakeld anders tik ik het steeds aan. | |
Ps2K | dinsdag 30 september 2008 @ 09:40 |
quote:Ik ken het, ik heb laatst een XC70 geleend... met 140 heb je het gevoel dat je stilstaat ![]() | |
Dolichologofobie | dinsdag 30 september 2008 @ 10:32 |
quote:Dat geloof ik, je wordt van alle kanten ingehaald... ![]() Bij een Audi W12 heb je pas boven de 180km/h het idee dat je een beetje rap gaat. En als je van de 280km/h komt, heb je bij 200km/h het idee alsof je als een slak gaat. ![]() | |
Catbert | dinsdag 30 september 2008 @ 11:29 |
quote:Nog nooit in een goeie auto gereden zeker? Zowel in een Volvo S40 als een XC90 (nee, beiden niet van mezelf) merk je het verschil gewoon niet wat betreft motorgeluid en handling. Het enige waaraan het opvalt is het snelheidsverschil tussen jou en medeweggebruikers, maar ook dat is natuurlijk relatief. quote:Paps heeft een XC90, zulke auto's zijn erg goed voor het CJIB ![]() | |
-Muse- | dinsdag 30 september 2008 @ 12:16 |
quote:Inderdaad. Die mensen leven compleet in hun eigen wereldje. Dit zijn ook de mensen die het grootste gevaar vormen op de weg. Oudjes, vrouwen en beginnende bestuurders... blegh | |
-Muse- | dinsdag 30 september 2008 @ 12:17 |
quote:Stap eerst maart eens in een snelle/luxe wagen, dan praten we verder ![]() | |
Walter81 | dinsdag 30 september 2008 @ 12:49 |
quote:Dat zijn stuk voor stuk dure patserwagens, die men alleen maar aanschaft of leaset om 'met een dure bak te rijden'. Want voor het normale autorijden zijn ze niet geschikt, zoals blijkt. Je merkt niet eens dat je te hard rijdt.. Nee, zo'n gare bak hoef ik niet. Zelf rij ik in een auto van 3 jaar oud, van een kwalitatief goed en fatsoenlijk merk, maar ik heb echt wel door wanneer ik te hard zou rijden... Dat is een kwestie van auto kunnen rijden. | |
Dolichologofobie | dinsdag 30 september 2008 @ 12:53 |
quote:Onzin Walter81, dat is een kwestie van een kut auto hebben en niet de ervaring hebben van een luxe merk in de top klasse (Audi, Mercedes, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Porsche, et cetera).... Voor de rest ben je wel vermakelijk met je kromme gedachtegoed. ![]() | |
fathank | dinsdag 30 september 2008 @ 13:13 |
Ik vind het prima dat mensen hun inhaalmanouvre met 120 km/h netjes afmaken, maar ga daarna dan ook verdomme aan de kant en blijf niet links plakken om de hardrijders te pesten. Dat ik 140 wil rijden is toch mijn zaak. En bumperkleven doe ik ook niet, want daar heb ik zelf ook een hekel aan als dat gebeurt. En al helemaal irritant van die mensen die 110 op de linkerbaan gaan rijden als er een spatjes regen vallen. | |
Walter81 | dinsdag 30 september 2008 @ 13:17 |
quote:Ik vind al die drogredenen die verzonnen worden om om hard te rijden ook wel vermakelijk. | |
fathank | dinsdag 30 september 2008 @ 13:20 |
quote:Sneller op je bestemming zijn vind ik geen drogreden. En als ik door 20 minuten eerder op locatie te zijn m'n werkgever 3000 euro kan besparen is m'n baas maar wat bereidwillig om die boete van 5 tientjes te betalen. | |
Walter81 | dinsdag 30 september 2008 @ 13:38 |
quote:Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen. En wat dacht je van eerder vertrekken? Jij houdt wel veel van je baas als je je rijbewijs op het spel zet voor hem. | |
Dolichologofobie | dinsdag 30 september 2008 @ 14:05 |
quote:Sommige mensen hebben een drukke baan, en kunnen niet eerder vertrekken. Daarbij is een winst van 20 minuten makkelijk haalbaar (ik heb genoeg dergelijke winsten behaald). Overigens vind ik het gewoon fijn om hard/door te rijden, niets geen drogreden. ![]() | |
Athmozz | dinsdag 30 september 2008 @ 14:21 |
quote:ik zeg er zelf bij dat ik niet te snel wil rijden, dat ik me er zelfs een tomtom voor ga kopen om me er op te wijzen als ik te snel ga gaan... Je hoort gewoon het verschil tussen 120 en 160 amper (als je er op let wel, anders niet) en je gaat nu ook weer zoveel sneller niet dan de rest van het verkeer rond je hoor. En om terug te komen op de patser/dure wagen die je ervoor nodig zou hebben; ik rij een gewone 2dehandse BMW 3 serie, meer niet (zelfs niet eens met een zware motor). Duur zijn die niet, maar je krijgt wel ontzettend veel auto voor je geld. Qua tijdswinst; ik kan door sneller te rijden van hier naar mijn school makkelijk 10 minuten eraf krijgen op een ritje van 20 minuten. Als je de rode lichten een beetje weet staan weet je ook waar je te snel moet rijden om niet voor het volgende rode licht te staan en dergelijke, dus "maximaal" 20 minuten is BS. De vraag of het nuttig is is iets anders; als ik 20 minuutjes over thuis-school doe dan verbruik ik ongeveer de helft van als ik het in 10 minuutjes doe. Dat heb ik er dus niet voor over. Ritje van 200km aan 120 kost je 1.66 uur, aan 150 kost het je maar 1.33u. Je hebt je 20 minuutjes al goed gemaakt... | |
fathank | dinsdag 30 september 2008 @ 14:52 |
quote:Eerder vertrekken? Moet ik dan in m'n glazen bol kijken ofzo? Ik kan toch niet van te voren zien dat er materieel in de soep loopt of wel dan. En zeker wel dat ik er 20 minuten vanaf kan rijden op een rit van 230 kilometer. Met gemak zelfs. Daarvoor hoef ik me echt niet asociaal te gedragen op de weg. En ik zet mijn rijbewijs niet op het spel. Met een meting van ongeveer 140/150 raak je je rijbewijs nog lang niet kwijt. En bovendien, hoe groot is de pakkans? Aangezien ik vaste flitspalen in de navigatie heb staan en altijd de radio aan heb voor de actuele verkeersinformatie. En van te voren even op teletekst kijken naar de aangekondigde snelheidscontroles. En als je vaak dezelfde trajecten rijdt dan weet je dat vaste plekken waar ze evt. zouden kunnen staan ook wel dus daar is het even opletten geblazen. | |
Catbert | dinsdag 30 september 2008 @ 15:45 |
quote:Het is hoe dan ook jouw probleem niet. Je hebt er geen last van, en het is dus bijzonder kinderachtig mensen te gaan lopen pesten omdat ze haast hebben. Je bent zeker zo'n type die op de roltrap lekker links gaat stilstaan zeker. | |
Ps2K | dinsdag 30 september 2008 @ 15:57 |
quote:Dit is werkelijk een kul redenering. De duurdere wagens rijden over het algemeen een stuk beter dan die goedkope koekblikken. Er is een wereld van verschil of je 5 uur op een dag in een Kia Picanto zit of in een Audi A3. Maarja jij zult wel een of ander wrak rijden waarbij het stuur gaat trillen bij 80 en de onderdelen eraf flikkeren bij 120. | |
Ps2K | dinsdag 30 september 2008 @ 16:01 |
quote:Zwolle - Groningen via de A32 en A7 is volgens de tom tom iets van 1h15 voor iets meer dan 100km. Dat kan met gemak in 45min en dan rijdt je nog steeds veilig genoeg om je rijbewijs te houden (max 160) en je hoeft er niemand voor op te drukken. | |
Walter81 | dinsdag 30 september 2008 @ 16:04 |
quote:Het is wel mijn probleem wanneer ik met 120 aan het inhalen ben, en iemand anders zit haast tegen mijn bumper om mij op te jagen. Daar ging dit topic over. Als ik plotseling moet remmen zit die er bovenop, en dan kan ik niet verder rijden.. Dan is het wel een probleem voor mij geworden. En op de roltrap sta ik rechts, maar voor inhalen op de roltrap staat ook geen maximum snelheid waar je je aan moet houden. | |
rival | dinsdag 30 september 2008 @ 16:05 |
quote:had je amar eerder aan dekant moeten gaan. voel je je ook niet opgejaagd. hoef je ook geen anderen lastig te vallen met je "oude-oma-gedrag" | |
Walter81 | dinsdag 30 september 2008 @ 16:06 |
quote:Nee hoor, in een 3 jaar oude 307. En een 307 vergelijk ik niet met een Kia Picanto. Voor iemand die niet geilt op dure patserwagens is dit een prima auto. Geen trillend stuur en geen onderdelen die eraf flikkeren. | |
rival | dinsdag 30 september 2008 @ 16:09 |
quote:dat is het dus! ' ![]() ![]() | |
fathank | dinsdag 30 september 2008 @ 16:11 |
quote:Bij jou staat iemand die te hard rijdt gelijk aan een bumperklever. Gues what, dit is lang niet altijd het geval. | |
Ps2K | dinsdag 30 september 2008 @ 16:11 |
quote:Inderdaad.. die ergerlijke lui die de hele tijd achter een vrachtwagen rijden en dan opeens de auto op de linkerbaan donderen zonder dat ze even in de achteruitkijk spiegel hebben gekeken. Ik word best moe van al die achterlijken op de weg die het verkeer niet kunnen inschatten. | |
rival | dinsdag 30 september 2008 @ 16:16 |
haha... en dan rijden ze de hele tijd links.. 120.. want dat is de max.. ze gaan niet aan de kant want de "klever"moet maar rustig doen... maar zodra de klever dan naar rechts gaat om in te halen, dan kan plotseling het gas erop. ![]() | |
rival | dinsdag 30 september 2008 @ 16:24 |
quote:nee en dan rem je af tot op de bumper van die auto... maar dan kijken ze, ohjee, die zit er dicht op... laat ik maar 110 gaan rijden ![]() totaal niet beseffen dat achter die "klever" ongeveer nog 10 auto's moesten remmen en die de "klever" op zitten te drukken.... vaak zitten achter dat soort mensen echt rijen van 15+ auto's ... ik snap niet dat die mensen in hun spiegel kijken, en zich dan niet schamen... vette opstopping... ja maar ik ging de max hoor ![]() | |
fathank | dinsdag 30 september 2008 @ 16:26 |
quote:Dat is helemaal een ramp ja. Hoe die mensen ooit hun rijbewijs hebben kunnen krijgen. Eerst lekker bumperkleven achter een vrachtwagen die ze doordat ze zo kort erop zitten niet eens kan zien (de vrachtwagenchauffeur..) en dan vervolgens dat hondehok wielen naar links gooien zonder te kijken. Nekschot voor die mensen graag ![]() | |
Athmozz | dinsdag 30 september 2008 @ 16:27 |
quote:dat is nu juist de reden waarom ik geen 307 SW gekocht heb; die bak rammelt ![]() | |
Ps2K | dinsdag 30 september 2008 @ 16:33 |
quote:Ik heb het een keer meegemaakt dat terwijl ik bezig was een vrachtwagen in te halen de turbo sensor het begaf... en dan rijdt je opeens 100 naast een vrachtwagen met een hele rij achter je. Ik schaamde me idd dood, dus maar de paniek lichten aangezet en maar de vluchtstrook op gegaan. | |
rival | dinsdag 30 september 2008 @ 16:39 |
quote:of van die mensen (coentunnel anyone) die de hele tijd links rijden naast een vrachtwagen of bus. opeens beseffen dat ze bij de splitsing rechts moeten.. en dan ipv de bus/vrachtwagen inhalen... alsnog gaan remmen en dan achterlangs die wagen eraf gaan ![]() | |
draaijer | dinsdag 30 september 2008 @ 17:22 |
Ik verbaas me werkelijk over het aantal mensen die menen andere weggebruikers op te voeden d.m.v. remmen op de snelweg of snelheid verminderen. Ik schaam me een beetje voor die groep, want ze zitten te zeuren over weggedrag van anderen en ze veroorzaken files en ongelukken.. It's amazing | |
eNaSnI | dinsdag 30 september 2008 @ 21:09 |
quote:Files en ongelukken worden veroorzaakt door mensen die andere weggebruikers in gevaar brengen. Dit kan door te langzaam én door te snel rijden. Helaas verwijten beiden groepen dit nog al eens mekaar in deze. ![]() | |
Dolichologofobie | dinsdag 30 september 2008 @ 21:15 |
quote:Slechts 2% van alle ongelukken op de snelweg wordt veroorzaakt door te hard rijden. Dit was gebleken uit een rapport uit 2004. ![]() | |
Sigg | dinsdag 30 september 2008 @ 21:28 |
Deze week blijkt trouwens ook wel weer dat er een hoop automobilisten weer eens naar rijvaardigheidstraining mogen. Wat is nou precies het moeilijke van autorijden in regen. Paar druppies regen en het hele land weer vast. Alle bezitters van auto's met visje achterop het stemrecht ontnemen en het rijbewijs invorderen zou dit land al veel goed doen ![]() | |
Vitalogy | dinsdag 30 september 2008 @ 22:03 |
Het is natuurlijk ook heel erg moeilijk om in de spiegel te kijken en een juiste inschatting te maken voordat je gaat inhalen. Als je ziet dat dan iemand met een veel hogere snelheid nadert dan het is heel makkelijk om gewoon even het gas los te laten en direct daarna pas in te halen. Echt hele kleine moeite en volgens de letter van de wet ook de enige juiste handeling. Je veroorzaakt dan geen gevaarlijke situatie en je hindert het andere verkeer dan niet tijdens het inhalen. Ja allebei regels die dan van toepassing zijn, ondanks dat jij 120 rijdt en de ander niet. | |
SimtekF1 | dinsdag 30 september 2008 @ 22:17 |
Heb me vandaag ook weer zo lopen ergeren aan een aantal mensen. Lui die, omdat het regent op een lange, overzichtelijke weg 70 gaan rijden terwijl je er 80 mag. Helaas kon ik die debiel niet inhalen, maar je vraagt je toch echt af waarom ze zo rijden. Of van die lui die bij het stoplicht echt 10 seconden nodig hebben om weg te rijden. En dan geef je gas en zit je er vlak achter en dan zie je ze heel dom in de spiegel kijken met zo'n blik van "oow wat zou die auto achter me nou moeten" Pff, rij gvd gewoon door. | |
eNaSnI | dinsdag 30 september 2008 @ 22:17 |
quote:De enige die zichzelf hindert is diegene die met 120+ km/h inrijdt op het overige verkeer! Zolang mensen denken dat zodra ze de maximumsnelheid overtreden nog wel alle andere regelgeving van kracht is, kun je binnenkort de puinhoop opvegen! 'Maar agent, ik kwam van rechts (met een gangetje van 50 km/h de gelijkwaardige kruising over)' En het dan maar raar vinden dat er steeds van die bizarre ongevallen gebeuren. Iedereen wil tenslotte veilig van A naar B!! ![]() | |
eNaSnI | dinsdag 30 september 2008 @ 22:19 |
quote:De oorzaak kan wel ergens anders liggen, maar de gevolgen van het te hard rijden zijn vele malen desastreuzer dan van een klap met de aangegeven snelheid en goed opletten! ![]() | |
eNaSnI | dinsdag 30 september 2008 @ 22:21 |
quote:Die 80 km/h mag je er alleen mits de weersomstandigheden het toelaten. Als deze chauffeur besluit dat de weeromstandigheden niet dusdanig zijn dat de aangegeven maximumsnelheid gereden kan worden (bijvoorbeeld door regen icm extreme spoorvorming of iets te gladde banden), dan is het zijn/haar goed recht om iets zachter te cruisen! ![]() | |
SimtekF1 | dinsdag 30 september 2008 @ 22:26 |
Punt is dat het ook veel gebeurd als de zon schijnt. En ja ik weet dat het dan nog steeds mag maar ik vind het gewoon irritant, hou je gewoon aan de snelheid, klaar. | |
Vitalogy | woensdag 1 oktober 2008 @ 00:33 |
quote:Iets te gladde banden mag ook niet ![]() | |
Catbert | woensdag 1 oktober 2008 @ 10:31 |
quote:Ja, als je te hard rijdt zonder op te letten, is de kans groter dat je een ongeluk krijgt dan wanneer je onder de max snelheid rijdt en wel oplet. Duh ![]() | |
rival | woensdag 1 oktober 2008 @ 10:41 |
quote:daar ging het eventjes niet om. maar om het feit dat er werd gezegt dat de oorzaak bij de hoge snelheid ligt ![]() | |
rival | woensdag 1 oktober 2008 @ 10:43 |
quote:ik snap het ook niet. er vallen een paar druppels uit de lucht en ik zie iedereen zijn ruitenwissers op standje turbo zetten en de snelheid halveren..... alsof de snelweg veranderd in een ijsbaan ![]() voor die mensen heb ik maar 1 advies. haal die barum en wan-li onder je auto vandaan ![]() ![]() | |
Irritatie100 | woensdag 1 oktober 2008 @ 12:52 |
quote:Alsof ze je daarvoor aan de kant zetten ![]() Ik reed laatst rond 10 uur 's avonds op de snelweg. Vanwege het tijdstip was het behoorlijk leeg. Ik reed dus constant tussen de 120 en 130 (Vmax was 100). Achter me reed een politieauto, maar die hield me niet aan, maar hij kwam gewoon met 160 voorbij blazen ![]() | |
rival | woensdag 1 oktober 2008 @ 12:58 |
quote:ietsjes te hard rijden vinden ze ook niet erg.... erger vinden ze het als je op de linkerbaan net zo hard rijd als op de rechterbaan gereden wordt ![]() | |
Irritatie100 | woensdag 1 oktober 2008 @ 13:06 |
quote:Klopt, laatst op wegmisbruikers ( ![]() | |
eNaSnI | woensdag 1 oktober 2008 @ 17:54 |
quote:Vaak is er bij een aanrijding niet één oorzaak, maar een combinatie van snelheid, onoplettendheid, weersomstandigheden, voertuigstatus, etc. bij betrokken. Feit is echter wel dat aanrijdingen met hogere snelheid vaak ernstigere gevolgen hebben en daarom wordt het redelijk hard aangepakt. Bovendien is een te hoge snelheid makkelijker te constateren dan dat iemand bijvoorbeeld een rit van twaalf uur achtereen erop heeft zitten ![]() | |
Dolichologofobie | woensdag 1 oktober 2008 @ 18:06 |
Vandaag weer van die achterlijke linksrijders, en dan verbaasd kijken als je er rechts voorbij rijdt. ![]() Zelfs toen er een ambulance aankwam (ik had die al van kilometers ver gezien) bleven ze links hangen, want ze snapten niet dat het slimmer was om even rechts achter de stoet aan te sluiten zodat de ambulance door kan rijden, elke seconde telt! Ik ben daarna overigens op afstand maar achter die ambulance blijven hangen, vrij baan voor mij! ![]() | |
draaijer | donderdag 2 oktober 2008 @ 13:52 |
quote:De langzame gasten proberen (zie dit topic al als voorbeeld) de anderen op te voeden?! Dus die zijn toch echt het gevaar kan ik je vertellen | |
Steeven | donderdag 2 oktober 2008 @ 14:13 |
Ik zie anders dagelijks dat juist de mensen die de verkeerssituaties niet in kunnen schatten, vaak rechts rijden en pas naar de linkerstrook gaan als ze haast tegen een vrachtwagen rijden. Dagelijks. En dan vaak lekker 100 blijven rijden, omdat ze dat toch al reden. Rot alstjeblieft op van de weg. Iemand die met 120 een vrachtwagen inhaalt, prima, maar zulke zondagsrijders zijn heel wat linker en irritanter dan mensen die 150-160 rijden. Die zijn je in 1 seconde voorbij en zie je niet meer terug. | |
Walter81 | donderdag 2 oktober 2008 @ 15:29 |
quote:Wat betreft dat met 100 naar links en blijven rijden vind ik ook zeer irritant. Als men nou gewoon afstand houdt tov de vrachtwagen, dan heb je ruimte om te versnellen naar 120 op de rechterbaan, en met 120 naar links te gaan (en te blijven rijden). Te langzaam op de linkerstrook moet ook verboden worden. Net als te hard rijden. Gewoon 120. niet meer, niet minder. | |
P0rt0 | donderdag 2 oktober 2008 @ 15:58 |
tvp alle zeikerds ![]() | |
Steeven | donderdag 2 oktober 2008 @ 17:57 |
quote:140 vind ik prima hoor, kun je even snel een vrachtwagen voorbij, zodat de rest ook snel door kan. | |
brienen | donderdag 2 oktober 2008 @ 20:41 |
Zo dit was weer vermakelijk om te lezen ![]() Mensen die te hard rijden vs de slommies. Beide is gewoon irri. Het liefst rij ik gewoon met een gangetje van 125km op de CC en probeer een beetje rekening te houden met de mensen om me heen. Komt er iemand met hoge snelheid aan er rijd een slomie voor me op de rechterbaan tik ik meestal ff de CC er af, beetje rollen en we kunnen beide zonder irritatie verder. Ben ik echter een rits vrachtwagens en slommies aan het inhalen en je komt aan geblazen en je vind het nodig om m'n bumper goed te bekijken, blijft de auto lekker op de CC, merk ik dat er een rij begint te komen wil ik meestal nog wel wat gas bij geven, geen probleem. Sinds ik CC in de auto heb, merk ik ook dat veel mensen echt sloom rijden. Als ik hem netjes op 120/100 heb staan haal je nog 70% van de mensen in. | |
FallenAngel666 | donderdag 2 oktober 2008 @ 22:02 |
Links rijden is ok. Hoe harder hoe beter! ![]() Zolang je de magische grens van 50 km/u boven de toegestane snelheid maar niet overschrijdt, tenzij de pakkans nihil is. Kleven is niet ok, maar met de toegestane maximum snelheid links blijven hangen is dat ook niet. | |
SimtekF1 | donderdag 2 oktober 2008 @ 22:29 |
quote:En wat heeft dat met CC te maken dan? Ik vat hem niet helemaal. ![]() | |
eer-ik | vrijdag 3 oktober 2008 @ 00:13 |
ik gok dat ie bedoelt dat veel mensen niet 120 rijden doordat ze niet hun voet stil kunnen houden waardoor hun snelheid altijd fluctueert. | |
maartena | vrijdag 3 oktober 2008 @ 01:44 |
quote:Ik. Ook notoire middenbaan rijder en notoire rechtsrijder. Maar ja, hier mag je dan ook gewoon rechts inhalen, en gewoon zelf beslissen in welke baan je rijdt zonder dat je perse naar rechts moet. En ik kan je wel vertellen dat dat een heel stuk beter werkt voor de doorstroming van het verkeer dan de wet in Nederland. Men gaat niet achter iemand aanplakken met knipperende lichten, men gaat er gewoon rechts voorbij. ![]() | |
Walter81 | vrijdag 3 oktober 2008 @ 08:19 |
quote:Zolang rechts inhalen en onnodig links rijden verboden is,moet iedereen zich gewoon aan de nu geldende regels houden. (Met 120 een rij vrachtwagens inhalen terwijl er een hardrijder/klever achter je zit reken ik niet tot het onnodig links rijden.) Maar ik ben er dan ook wel van overtuigd dat als men 'onnodig links rijden' en 'rechts inhalen' zouden legaliseren, dit voor minder opstoppingen zou zorgen (mits men niet op beide stroken 90 gaat rijden, met het idee van '90 mag ook'. Ik vind dat iedereen dan wel, indien mogelijk, de maximum snelheid moet rijden. Gevaarlijk is het niet, als het duidelijk gemaakt wordt dat het is toegestaan. Dan kan je bij het naar rechts wisselen van rijstrook gewoon extra goed uitkijken, op de zelfde manier als bij het naar links verplaatsen. | |
brienen | vrijdag 3 oktober 2008 @ 08:35 |
quote:Dat fluctueren valt me inderdaad ook op, maar wat ik meer bedoelde is dat veel mensen niet eens de toegestane snelheid rijden......vast mensen zonder lease auto die zuinig willen rijden :p | |
Catbert | vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:25 |
quote:Ugh, breek me de bek niet open. Rij ik 's nachts met 140 over de A1, op de cruisecontrol, wordt je ingehaald door een of andere SUV. Is 'ie je net voorbij, haal je 'em in omdat 'ie 130 gaat rijden. Even later komt 'ie weer voorbij, hop weer terug naar 130 waardoor je er weer langs komt. Hoe moeilijk is het met een constante snelheid te rijden zeg! quote:Ga dan met 80 achter een vrachtwagen rijden... | |
#ANONIEM | vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:29 |
quote:Dat soort mensen dienen een pijnlijke dood te sterven. Echt waar, al die imbecielen die met dit weer ook weer ongelukken veroorzaken. Ik hoop echt dat dat volk zichzelf uitroeit, dan kan ik normaal doorrijden zonder weer eens in een file te staan door een of andere bosmongool die niet kan autorijden ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:31 |
quote:Eens. Het ergste vind ik nog dat zulke types geen enkel besef hebben van inzicht, en dat ze vertragend bezig zijn. | |
eNaSnI | vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:18 |
quote:Eeuh, dit is altijd al zo geweest? ![]() ![]() | |
jassy | vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:48 |
Eens iets heel anders: Vorige week vrijdag dikke mist in het Oosten van het land. Zicht van rond een meter of 100. Ik trek mij er niets van aan, en ga gewoon 80 à 85 rijden. Er zijn echter lui die denken dan gewoon 50 te gaan rijden 'Jaa want het is zo mistig'. Wie is hier nu het gevaar op de weg, degene die 80 rijdt en zich dus aan de snelheid houd, en bij een situatie die het gewoon toestaat (Come on, beetje mist!)? Of iemand die 50 rijdt, omdat diegene gewoon gigantisch bang is achter het stuur, en weer een of andere kul redenen verzind om te zeggen dat ze 50 mag gaan rijden? Zelfde op de autobaan: 120kmh links prima, maar zodra je naar rechts kan, ook naar rechts gaan! De wet schrijft het voor (Jullie willen je toch zo graag aan de regels houden? Doe dat dan ook!). Dan kunnen de lui die zich niet aan de regels willen houden, en lekker met 160 over de autobaan willen trappen dat lekker doen. Als je aan het inhalen bent met 120, en er komt iemand harder aan, dan heeft diegene er vast wel begrip voor dat je aan het inhalen bent, maar dan ook weer svp zo snel mogelijk naar rechts (Regels zijn toch regels??). Ik ben iemand die wel graag harder als 120 rijdt, en ik moet zeggen dat hier in het oosten van het land de mensen gelukkig niet links blijven hangen en netjes aan de kanten gaan. Zo kan het dus ook! | |
eNaSnI | vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:11 |
quote:Het inschatten van het juiste (veilige!!) verkeersgedrag gebeurd door niemand hetzelfde. Het voornaamste is en blijft dat iedereen veilig van A naar B komt en dat hoeft echt niet de in de snelste tijd ever ![]() quote:Iemand die zich zelf niet aan de regels houdt wil iemand anders wel even dwingen om dat te doen?? ![]() ![]() | |
FallenAngel666 | vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:12 |
Godverdomme ![]() De hele week is het al een grote tering bende op de weg, dus waarom zou vandaag anders zijn... Weer ruim een uur vertraging opgelopen, omdat een of andere vrachtwagenchauffeur met een hoofd vol stront en een combinatie breder dan 3 meter dacht dat ie hem wel over de Haringvlietbrug heen kon krijgen. Die verbodsborden staan er niet voor niets droplul. Achterlijke zak hooi. | |
eNaSnI | zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:30 |
quote:Wat heeft dat met onnodig linksrijden te maken? ![]() | |
Walter81 | maandag 6 oktober 2008 @ 08:28 |
quote:Ja dat is zeker altijd al zo geweest. Maar wat ik bedoel te zeggen, is dat 'veiligheid' geen argument is om het rechts inhalen niet te legaliseren. Er is m.i. geen verschil tussen het rechts inhalen of links inhalen. Als iedereen maar ervan op de hoogte is dat het dan toegestaan is zodat je weet wat je kan verwachten (al moet je er nu ook al rekening mee houden dat dat gebeurt) | |
Tuvai.net | maandag 6 oktober 2008 @ 09:45 |
Notoire bumperklevers en linksrijders zijn niets meer dan kleine mensjes met Parkinson®. | |
KhaZ | maandag 6 oktober 2008 @ 15:14 |
Niet om stoer te doen, maar ik ben gewoon ongeduldig: vandaag weer een automobilistje of 15 rechts ingehaald, ongelofelijk dat dat tuig niet opschuift naar rechts als er gewoon ruimte is! | |
Ps2K | maandag 6 oktober 2008 @ 15:38 |
quote:Zo denk ik er ook over. Vandaag ook weer, iedereen rijdt aan de linkerkant zonder dat daar een reden voor is. Naja dan ga ik maar rechts rijden ![]() | |
Walter81 | maandag 6 oktober 2008 @ 15:58 |
quote:9 van de 10x zal er tussen de auto's op de linkerstrook maar max een meter of 4 tussenruimte zijn. Dan ga ik vaak, als ik niet rechts wil inhalen, schuin achter de laatste auto rijden. Dan rij je in feite met die stroom mee, met het verschil dat je niet gestrest hoeft te gaan zitten om meteen te kunnen remmen, maar lekker een lange remweg hebt. | |
Athmozz | maandag 6 oktober 2008 @ 20:17 |
quote:vakken zijn écht niet breed genoeg om met 2 naast elkaar op te rijden (ervan uitgaande dat je niet met een aixam of een ligier rijdt), dus ook als jij met 20 meter ruimte op je voorligger volgt maar er wat schuin naast rijdt & die voor je gaat vol in de remmen, dan heb jij dus de keuze om ofwel 1) héél snel te reageren & van vak nog te wisselen, maar op 20 meter tijd van vak wisselen zal héél moeilijk gaan, zeker als je nog eens wil spiegelen ook 2) hem in plaats van vol in de koffer maar half in de koffer aan te rijden. Véél slechter dan vol in de koffer, aangezien je beter je volledige front gebruikt om op te kreukelen 3) tussen de 2 vakken in te gaan rijden, een deel op het linker en een deel op middenvak. Je dwingt dus andere chauffeurs van de baan. Conclusie: nutteloos. | |
Walter81 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:11 |
quote:Dus: als iedereen links gaat zitten, lekker de vrije rechter baan nemen ![]() | |
rival | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:07 |
quote:jij behoort tot de onnodig linksrijders walter, dat is allang vastgesteld op fok. niet ineens met de rest meelullen | |
Walter81 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:06 |
quote:Nee Rival, dan heb je het steeds verkeerd begrepen. Wanneer ik gewoon normaal naar rechts kan, zal ik altijd naar rechts gaan. Wat ik steeds beweer komt er op neer dat ik, als ik met 120 aan het inhalen ben, ik niet ineens mn snelheid verlaag om rechts in een gaatje te duiken, omdat er achter me iemand hard aan komt rijden. Dan blijf ik gewoon met 120 inhalen. Pas wanneer ik klaar ben met inhalen ga ik naar rechts, en heeft de notoire hardrijder weer kans om het gas er op te geven. Maar ik zal mijn inhaalactie niet afbreken met als reden de hardrijder ruimte geven. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:16 |
quote:Goedzo, jij bent dus zo`n persoon die treintjes achter zich maakt ![]() | |
CasB | dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:25 |
Treintjes? Dat ligt dan aan jezelf. ![]() | |
rival | dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:36 |
quote:mijn instructeur gaf mij al aan in dat soort situaties een beetje gas bij te geven zodat je zsm de linkerbaan weer vrij kan maken. | |
Walter81 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:51 |
quote:Inderdaad. Als ik dan even naar rechts zou gaan, dan rijdt die auto achter mij het ontstane gat dicht, en kan ik de hele tijd 90 achter die vrachtwagen blijven rijden. En waarom? Omdat zon hardrijder zich niet aan de regels wil houden. | |
Walter81 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:52 |
quote:Dan moet je het probleem bij je instructeur zoeken, en niet bij mij. | |
rival | dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:06 |
quote:dus je blijft expres lang links hangen voor het geval dat, mogelijk, in de toekomst, ooit eens iemand het gaatje dicht gaat rijden! ![]() | |
rival | dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:06 |
quote:die probeerde het probleem juist op te lossen! helaas zijn niet alle instructeurs zo bezig met doorstroming ![]() | |
JDude | dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:14 |
In een voor de doorstroming ideale situatie zou iedereen precies dezelfde snelheid rijden. | |
Walter81 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:30 |
quote:Met de snelheidsverschillen krijg je op een bepaald punt een 'ophoping' van auto's, en raakt dat stuk weg verzadigd. Hier ontstaan dan de files. Wanneer dit in de spits gebeurt, en het aantal auto's op de weg blijft toenemen, blijft die file daar staan (de bekende ochtend- en avondspitsfiles). Pas op het moment dat het aantal auto's dat de snelweg opkomt afneemt lost de file op. | |
rival | dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:41 |
quote: en ik probeer je te vertellen hoe jij die ophoping kan voorkomen of in ieder geval kan verminderen. dat probeer ik duidelijk te maken. als de rest achter je netjes 120 zou rijden kwam die ophoping er ook niet. ook dat besef ik. maar als je ziet dat je zo een ophoping veroorzaakt kan je toch best even een beetje gas bij geven? thats all | |
BigKahuna | dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:45 |
Ik mag heul nog geen autorijden ![]() ![]() | |
Walter81 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:57 |
quote:Wees blij.. door sommige automobilisten wordt het autorijden er niet leuker op | |
Walter81 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:59 |
quote:Een aantal mensen overtreedt de wet, dit heeft problemen (files/ophoping) ten gevolg, dus moet ik óók maar harder rijden dan toegestaan. Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Moet je dan niet als hardrijder bij jezelf te rade gaan en kijken of je zélf niet gewoon je aan de regels moet houden? | |
rival | dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:12 |
quote:die 20 man achter je... die zijn hier nu niet.... jij wel.. dus "praat" ik tegen jou. als je dus zo een rij achter je ziet, een rij, dus meer dan 1 auto.... laat dan alleen even door je hoofd schieten dat JIJ er iets aan kan doen..... en ik vraag je niet constant te hard te rijden... maar eventjes dat stukje van 50 meter zodat je weer in kan voegen.... alsof je zelf NOOIT boven de 120 komt in andere gevallen???? wel toch? vaak gaan mensen kleven om dezelfde reden dat jij niet naar rechts gaat, ze zijn bang dat er iemand voor ze in het treintje komt... maar dat treintje kunnen we weghalen, tenminste, degene die vooraan rijdt kan dat ![]() laten we proberen deze neerwaarste spiraal om te buigen naar een positieve! ![]() | |
rival | dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:13 |
quote:nog 1 opmerking..... als ik de hele weg 120 ga ... kom ik ook onnodig linksrijders tegen.... ![]() | |
Walter81 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:01 |
quote:Daar ben ik het mee eens. Die rijden dan zo'n 100 - 110km/h en dat vind ik ook zeer irritant. Ik vind dat je du swel minimaal (én maximaal) 120 moet rijden op de linkerstrook, indien mogelijk. En als je 'voor de ontspanning rijdt en van de omgeving wil genieten', neem dan een provinciale weg vlak naast de snelweg. | |
rival | dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:13 |
quote:selectief lezen ftw ![]() | |
Steeven | dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:37 |
quote:Ik geef inderdaad geen ruimte voor dat soort volk nee. Waarom niet? Heel simpel. Meestal zijn dit mensen die ik al eerder benoemde in dit topic, nl. met tunnelvisie. Die rijden tegen de kont van een vrachtwagen aan en willen er dan ineens voorbij. Meestal doen ze dit echter maar met 100kmu en als je geluk hebt met 120. Dan nog ga ik mijn gang van 140 niet onderbreken om iemand die niet vooruit kan denken ertussen te laten. Wacht en leer ervan zou ik zeggen. Er zijn nl. GENOEG gaten te vinden waar ze in hadden kunnen rijden, maar op zo'n moment zitten ze blijkbaar niet op te letten en geven ze de schuld maar aan de notoire hardrijder. Please. | |
Walter81 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:39 |
quote:Jij bent dus een egoïst, want je zegt: "ik geef geen ruimte aan mensen die niet net als ik te hard rijden. Die moeten maar in een ander gaatje (lees: ergens áchter mij) gaan rijden zodat ze mij niet storen in mijn misdragingen " ![]() | |
Catbert | dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:42 |
quote:Sorry hoor, maar mensen die net voordat je langskomt met 20km verschil hun auto d'r voor gooien hebben of last van tunnelvisie, of ze vinden dat jij te snel rijdt. Ongeacht de snelheid waarmee je rijdt is dat gewoon op z'n minst irritant, en vaak gevaarlijk. | |
Steeven | dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:43 |
quote:Cursusje begrijpend lezen? Als er iemand een egoïst is, is het de bestuurder wel die niet vooruit kan kijken en zodoende het verkeer ophoudt met een wanhopige actie de auto de linkerrijbaan op te gooien terwijl de snelheid 100kmu blijft bedragen. Zoals ik net zei, maar wat je dus ws. niet begrijpt, is dat er genoeg gaten zijn om in te duiken, maar er rijden er nogal wat met tunnelvisie. Maar aangezien je je aangesproken voelt zul jij ook wel zo'n zondagsrijder zijn. Ik zal ff toeteren de volgende keer. | |
fathank | dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:43 |
quote:Het gaat niet over te hard rijden of niet, maar over anticiperen op je medeweggebruikers. En dat is nogal moeilijk voor heel veel mensen. | |
Walter81 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:51 |
quote:Ik ben ook niet een persoon die hem met 100 naar de linkerbaan gooit, maar die bv achter een vrachtwagen ruimte houdt om daar te versnellen naar 120, om dán pas in te voegen. Ik zal nooit met 100 naar rechts gaan, daar heb ik zelf een hekel aan kan je een paar posts teruglezen. Ik heb het ook niet over om hem vlák voor een auto te gooien, maar als ik een rij auto's / vrachtwagens inhaal, en dan komt er inmiddels een hardrijder achter mij rijden, dan maak ik toch eerst mijn inhaalactie af alvorens ik aan de kant ga. Dat is mijn goed recht want dat stukje weg is net zo veel van mij als van jou. | |
rival | dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:00 |
quote:helemaal gelijk jongen! ![]() maar gebeurd dit nou en zie je een hele trein achter je, dan ziet de rest gaatjes daar waar jji ze niet ziet ![]() | |
Steeven | dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:29 |
quote:Tja, mijn rij-instructeur zei altijd dat je zoveel mogelijk moet zorgen het verkeer soepel door te laten stromen. Als ik inhaal doe ik dat zo snel mogelijk, zodat andere mensen er ook snel voorbij kunnen, ik ga niet wachten tot ik een hele trein achter me heb verzameld. Ik weet niet of je daar een harde plasser bij krijgt ofzo. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima dat je op jouw eigen tempo inhaalt, maar ik vind het wat anders als je te beroerd bent dat iets sneller te doen als er mensen achter je duidelijk sneller willen rijden. Weet jij veel of ze naar het ziekenhuis op weg zijn. Los van dat scheelt het natuurlijk maar een paar seconden, maar in die paar seconden kan er flink wat irritatie ontstaan en dat is ook niet iets wat je wil op de weg, want dan gaan mensen domme dingen doen. | |
michail8 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:07 |
Ik rij ook altijd links en altijd te hard en erger me dood aan mensen die zich op de linkerbaan aan de snelheid houden. De mensen op de middelste baan houden zich ook aan de snelheid, dus inhalen gaat dan niet als je even hard blijft rijden he?! ![]() Als je niet te hard wilt rijden, blijf dan weg van de linkerbaan ![]() | |
CasB | woensdag 8 oktober 2008 @ 00:13 |
quote:Nee, sorry, dat gaat er bij mij niet in. Als ik netjes voor 1 van jullie paupers naar rechts ga, omdat jullie zo nodig moeten inhalen, dan wil ik ook wel weer netjes kunnen inhalen, indien mogelijk. Mijn auto is helaas niet zo snel als jullie golf gti, audi a3 of bmw 316, maar ik wil wel graag achter die vrachtwagen vandaan omdat jullie medesjonnie me daartoe bekant gedwongen heeft. En wat is er mis met iemand wat ruimte geven? Kom je zelf wat tekort, misschien? Kun je er niet tegen als je wordt ingehaald? Wees blij dat ik uberhaupt ruimte voor je maak, anders blijf ik inderdaad lekker notiore links rijden, alleen maar omdat jij er niet tegen kan. | |
Steeven | woensdag 8 oktober 2008 @ 00:27 |
quote:Doe je dat toch lekker knul ![]() | |
CasB | woensdag 8 oktober 2008 @ 00:31 |
quote:Ik wil best lekker 130 rijden, maar dat moet je me er wel eerst tussen laten, stoere vent. Als jij genoeg afstand houdt tussen jou en je voorganger, kan ik er netjes tussen, maar ja als jij zo nodig harder moet rijden dan iedereen en dus gaat kleven, of er op 20 meter achter gaat hangen, dan kan ik er niet tussen nee. En als ik 80 rijd (achter een vrachtwagen dus), en ik wil er voorbij, dan moet je er ook maar vrede mee hebben dat het iets langer duurt dan jij als driftkikker kan hebben. En ja, ik schakel terug en geef plankgas. | |
JDude | woensdag 8 oktober 2008 @ 07:06 |
quote: ![]() | |
Walter81 | woensdag 8 oktober 2008 @ 08:22 |
quote:Weet je wat ook dan het probleem blijft? Als ik 120 rij, rijdt er iemand achter me die 130 wil. Versnel ik naar 130, dan wil die persoon dat ik 140 rij. Rij ik 150, dan .... enz Het gaat er niet om dat jullie iets harder dan die 120 rijden, je wilt zelf 'vooraan ![]() | |
Ps2K | woensdag 8 oktober 2008 @ 09:03 |
quote:Blijkbaar heeft niet iedereen een winnaars mentaliteit ![]() | |
Steeven | woensdag 8 oktober 2008 @ 09:19 |
quote:Als je vast zit achter een vrachtwagen kun je niet rijden. | |
Steeven | woensdag 8 oktober 2008 @ 09:20 |
quote:Ik denk dat er weinig mensen kleven als je laat zien dat je meedenkt en even wat meer gas geeft. Daar hoef je heus geen 180 voor te gaan rijden. Ik heb er altijd wel begrip voor nl. Maar ja, sommige mensen zijn nu eenmaal notoire klevers, gewoon negeren. | |
KhaZ | woensdag 8 oktober 2008 @ 10:04 |
Ik wil best mensen ertussen laten die naar rechts zijn gegaan, een vrachtwagen tegenkomen en weer naar links willen. Alleen vanaf nu doe ik het niet meer. Ik word helemaal gek van de prutsers die 'm er dan niet tussen durven te schuiven en toch achter de vrachtwagen blijven hangen. Ik laat m'n gas los, ik geef 2x een seintje met de koplampjes, niets helpt. Achterlijken. Volgende keer blijf je maar lekker achter de vrachtwagen rijden, ik rij 't gat dicht in ieder geval. Zitten ze dus de hele tijd zo van: "laat je me er nou tussen of niet, ik durf niet ![]() | |
Ps2K | woensdag 8 oktober 2008 @ 10:05 |
quote:Daar heb je helemaal gelijk! Enneh de notaire klevers rijden ook eigenlijk allemaal mercedes, audi of bmw is mij opgevallen... | |
rival | woensdag 8 oktober 2008 @ 14:09 |
quote:tegen die tijd kan je allang weer rechts zitten ![]() | |
rival | woensdag 8 oktober 2008 @ 14:10 |
quote:die is wel heel erg ja. snelwegen met 3 banen waar de linker net zo hard gaat als de middelste... jamaar ik rij al de max hoor ![]() | |
Steeven | woensdag 8 oktober 2008 @ 14:59 |
quote:Ja zo'n gevalletje kwam ik net dus tegen op de weg. Ik liet mijn gas los, zodat de mensen van de invoegstrook voor mij konden aansluiten en zo een vrachtwagen konden inhalen. Maar na te lang onzeker rijden van de mensen schuin naast me gaf ik dan maar weer gas. Wat zijn dat toch voor mensen. | |
fathank | woensdag 8 oktober 2008 @ 16:39 |
Vandaag ook weer een stel van die idioten meegemaakt die niet kunnen rijden. Reed met een grote zware aanhanger op de rechterbaan lekker 90 te tuffen. Heb je van die mongolen die er zo dicht achter gaan rijden dat ik ze niet eens meer kan zien. Vervolgens halen ze me in met 100 km/h en daarna snijden ze me bijna af. Is me vandaag tot 3 keer overkomen. | |
rival | woensdag 8 oktober 2008 @ 16:52 |
quote:in je hele verhaal lees ik geen problemen? | |
CasB | woensdag 8 oktober 2008 @ 18:57 |
quote:Dat is wel vervelend inderdaad, zeker als je ruimte voor ze laat. Maargoed, 90% van de gevallen zijn het vrouwen die niet durven in te halen. | |
eer-ik | woensdag 8 oktober 2008 @ 18:59 |
quote:Offensief rijden ![]() Ik 'moet' ook wel met de eend, anders kom ik nergens voorbij, maar als ik een gaatje zie ergens, ram ik 'm er zonder pardon in. (uiteraard wel gekeken of er niet iemand met 239048723408 per uur aan komt knallen en z'n motorkap onder m'n voeten gaat parkeren) Dat getwijfel is nergens goed voor, ruimte is ruimte. | |
Steeven | woensdag 8 oktober 2008 @ 19:08 |
quote: ![]() | |
leolinedance | woensdag 29 april 2009 @ 14:29 |
quote:sukkel ![]() | |
fathank | woensdag 29 april 2009 @ 14:34 |
quote:Als jij met een zwaar beladen aanhanger heb je liever geen idioten die rare fratsen uithalen voor je neus. Of heb je nog nooit met een zwaar beladen aanhanger gereden? Vast niet. | |
Xbm360 | woensdag 29 april 2009 @ 16:50 |
Gasten die achter mij gaan lopen drukken, als ik op de linkerbaan rij die zien regelmatig m'n remlichten & als ik dan terug ga naar de rechter rijbaan, dan neem ik daar rustig de tijd voor. Als ik ergens 'n hekel aan heb dan zijn 't wel die aso's in die moffen-bakken die denken dat de hele wereld van hun is & continue iedereen moeten inhalen. Wat dat betreft ben ik wel voorstander van 't Amerikaanse systeem, iedereen z'n aparte rijstrook. Vrachtverkeer op de meest rechtse strook. Langzaam verkeer op de middelste strook & verkeer wat haast heeft op de linkerrijstrook. Dat voorkomt 'n hoop irritatie & je hoeft niet continu jouw cruise-control bij te regelen. | |
maartena | woensdag 29 april 2009 @ 18:24 |
quote:Vrachtwagens mogen hier even hard als normale autos, en mogen ook gewoon op andere rijstroken doorkachelen.... ik weet niet over wat voor "Amerikaans systeem" jij het hebt, maar ik rij hier nu 7 jaar rond, en er is niet zoiets als "ieder z'n aparte rijstrook". Je MAG hier alleen wel links blijven rijden, en tevens rechts inhalen. ![]() | |
maartena | woensdag 29 april 2009 @ 18:27 |
![]() |