quote:Op zaterdag 27 september 2008 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft voor ergens in het zuiden van het land 10 Citea's besteld, dus ze komen er aan.
quote:Chauffeurs bezorgd om 'stille bus'
APELDOORN - In Apeldoorn gaat binnenkort op proef een schone, zuinige en stille bus rijden; de Whisper. Chauffeurs zijn bang dat zo'n geluidsarme bus gevaarlijk kan zijn in het verkeer. De buschauffeurs zijn bang dat andere verkeersdeelnemers de bus niet horen aankomen. Een oplossing is overigens al voorhanden in de vorm van luidsprekers met motorgeluid. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft tien miljoen euro beschikbaar gesteld voor het project.
Dat is ook de reden waarom ze in het buitenland nauwelijks interesse ontlokken. Ik dacht alleen enkele orders uit Denemarken en Zweden, voor de rest niets.quote:Op zondag 28 september 2008 16:01 schreef zwahiel het volgende:
Aangezien ik tegenwoordig woonachtig ben in België zie ik wat meer 'vreemde' bussen opduikelen her en der...
Deze bijvoorbeeld, de VDL Jonckheere Transit 2000G.
Ik weet niet wie deze op de tekentafel gelegd heeft, maar de 80's zijn al een hele poos voorbij!
Hoef ik ook helemaal niet te zien hier. Weer zo'n fantasieloze lelijke vierkante doos.quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:56 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
wanneer gaan we de nieuwe citea eens in het straatbeeld zien?
of nog beter: MAN Lion's City op aardgas.quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Doe maar geluiden van een Alliance of O408 dan
Aardgasbus heeft wel een heel vet geluid.quote:klinkt tenminste nog een beetje pittig
Ik had al zo'n vermoeden.quote:
quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Doe maar geluiden van een Alliance of O408 dan
klinkt tenminste nog een beetje pittig
Ik. Het is niet nodig om aan te geven waar je verder gaat, omdat je voor een nieuw topic toch wel in PTA kijkt.quote:Op zondag 28 september 2008 23:34 schreef BeefRWijker het volgende:
Welke halve zool heeft topic 13 afgesloten zonder aan te geven waar het verder gaat![]()
Dan kun je diverse nu courante bussen ook wel afschrijven.quote:Op zondag 28 september 2008 16:01 schreef zwahiel het volgende:
Aangezien ik tegenwoordig woonachtig ben in België zie ik wat meer 'vreemde' bussen opduikelen her en der...
Deze bijvoorbeeld, de VDL Jonckheere Transit 2000G.
Ik weet niet wie deze op de tekentafel gelegd heeft, maar de 80's zijn al een hele poos voorbij!
Zet toch tram bestuurders op die bus. Vervang de claxon door een bel. Probleem opgelost.quote:Op zaterdag 27 september 2008 17:48 schreef ReisT het volgende:
quote:
Chauffeurs bezorgd om 'stille bus'
APELDOORN - In Apeldoorn gaat binnenkort op proef een schone, zuinige en stille bus rijden; de Whisper. Chauffeurs zijn bang dat zo'n geluidsarme bus gevaarlijk kan zijn in het verkeer. De buschauffeurs zijn bang dat andere verkeersdeelnemers de bus niet horen aankomen. Een oplossing is overigens al voorhanden in de vorm van luidsprekers met motorgeluid. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft tien miljoen euro beschikbaar gesteld voor het project..]
Bij nadere beschouwing is het inderdaad een scheur en toch niet een deuk.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[.plastic bussen.]
Zit ik voor alle zekerheid nog even die 2400 wagens na te trekken komt er een geval-
letje schade voorbij. Zit er inderdaad een deuk in het front en is de bumper gebarsten.![]()
Is dus ook gewoon zo.quote:[ afbeelding ]
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-17731
Zou toch gezworen hebben dat die voorkant in een mal gemaakt was.
quote:
Ik denk dat er foto's rondgestuurd worden met de busfoto mailinggroep en er staan foto's op het onofficiële arrivaforum.quote:Op maandag 29 september 2008 00:58 schreef NoBody122 het volgende:
Wie stonden er allemaal op de stalling in Leeuwarden gistermiddag, foto's te maken? Het was duidelijk een georganiseerde busspottersmeet, aangezien men er zelfs zo'n ouwe gele bus met Veonn-opdruk voor had laten komen (MB200?)
Helaas zie ik geen pics terug op openbaarvervoerinboskoop.nl, so far
Je bent in de war met de voormalige Phileas.quote:Op maandag 29 september 2008 01:26 schreef zwahiel het volgende:
Serieus gaat ie EINDELIJK rijden, echt dat is pas een stukje techniek met een hoofdletter T!
Nee joh, echt?quote:Overigens herkent iemand die linker bus? Da's 't laatste prototype van Den Oudsten!De X serie.
Moet je dan toch eens uitleggen. Straks heeft MB ook nog gejat van DO met hun Citaro.quote:Hou dat al een tijdje in de gaten en hoop dat 't nu echt wat gaat worden met The Wisper zoals ie genoemd wordt. De X van DO zou echt een mooie bus zijn, volgens mij heeft VDL die ontwerpen een beetje gepikt en heeft daarop zijn Amba lijn aangepast, want ze tonen wel gelijkenissen.
Pure stadsbus, punt. Vervanger van de Jonckheer en Diplomat.quote:[..]
Wat wel dan weer mooi is is de nieuwe Citea welke onder Belgische vlag uit gaat komen, een broertje of zusje van de Amba. Voor mensen die een ander exterieur willen. Productdiversificatie zullen we maar zeggen. De Citea is meer een stadsbus,
Merkwaardig dat die belgiese bus van Gnittoo (iemand enig idee waar die foto gebleven is, cq vandaanquote:met rechtopstaande motor aan de achterkant. Hij is geënt op de looks van de laatste nieuwe Jonckheere touringcar en is volledig modulair in te richten. Van binnen lijkt hij wel wat op een Van Hool 300 of 320 met die motor achterin. Persoonlijk vind ik 'm iets te boos kijken, een Amba heeft een wat vriendelijkere uitstraling zeg maar...
[ afbeelding ]
quote:[..]
quote:Op maandag 29 september 2008 01:26 schreef zwahiel het volgende:
Maar het toppunt is deze schoolbus, welke ook daadwerkelijk rondtuft in Belgique...
Geen idee welke t zijnquote:Op maandag 29 september 2008 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
Als je die oude Volvo's bedoelt, dan lijkt het me logisch, maar als het VanHools zijn, dan is het vreemd.
Toch best grappig dat veel Veonn matteriaal later bij Arriva / noordned nog in die kleurstellingen heeft gereden..quote:
Nee waarom, wat heeft the Whisper met de Phileas te maken, totaal andere insteek, andere bussen. Het heeft niets met het Phileas project te maken. The Whisper rijdt al een tijdje test op een paar bestelbussen en op een kleine (ik geloof Mitsubishi) busje met open laadbak. E-traction leverde wel techniek aan Phileas maar the Whisper heeft Phileas nooit gehad, het heeft geloof ik wel gedraaid op The Wheel, een op assig gemonteerde electromotor met directe overbrenging verkleind zodat hij op de assen past en weinig plek in neemt. Zo heeft elke as een eigen motor zeg maar. Maar dat is totaal iets anders als the Whisper waar het bij die DO X om gaat... The Wisper is een totaal concept dus niet alleen de motoren maar de rest ook. Deels gebaseerd op het onderzoek van Fokker Aerospace en Den Oudsten wat zij al toepaste in de X97. Dat ging zo goed dat de energie die vrij kwam van het remmen zorgde dat het eerste prototype affikte. E-traction heeft het concept geperfectioneerd over de jaren heen (ze zijn ook al sinds 1989 met een dergelijk concept bezig!) en daaruit is The Wisper en The Wheel ontstaan. Nu vliegt de bus niet meer in de fik, maar wordt de energie terug geleid. En vergeet niet dat deze rem terug vloei techniek op best veel machines gebruikt wordt. TNT rijdt ook al een jaarje of 2 / 3 rond met E-traction techniek... Ben dus niet in de war.quote:Op maandag 29 september 2008 12:04 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Je bent in de war met de voormalige Phileas.
Slaat opquote:Nee joh, echt?
Een deel van de technologie welke DO gebruikt heeft om samen met Fokker de X97 zo licht mogelijk te maken heeft zijn weg gevonden naar VDL via overnamen en samenwerkingen die het al had met bijvoorbeeld Fokker, Stork en TSN. Deze Modular Lightweight Body zoals Fokker die noemde is ook terug gekomen in de Phileas, en welk bedrijf bouwde deze bussen ook alweerquote:Moet je dan toch eens uitleggen. Straks heeft MB ook nog gejat van DO met hun Citaro.
Zoek het woord productdiversificatie eens op in het woordenboek voor je begint te blaten a.u.b..quote:Pure stadsbus, punt. Vervanger van de Jonckheer en Diplomat.
Geen idee, maar we moeten 't toch wel eens zijn dat dit er gewoon absoluut niet uit ziet!quote:Merkwaardig dat die belgiese bus van Gnittoo (iemand enig idee waar die foto gebleven is, cq vandaan
komt?) een andere configuratie van koelroosters heeft van het (externe deel van het) motor compartiment.
Helaas niet te zien wat dat aan de binnenkant voor consequenties heeft gehad.
Volgens mij heel normaal bij opgelegde bussen en in tijden dat een concessie afloopt en men het huidigequote:Op maandag 29 september 2008 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Toch best grappig dat veel Veonn materiaal later bij Arriva / Noordned nog in die kleurstellingen heeft gereden..
Is in het buitenland al niet anders.quote:sterker nog.. er rijd er nog 1 rond in die kleurstelling.. wel buiten de lijndienst en een ander bedrijf
Jij bedoelt inderdaad de 5700 serie.quote:Op maandag 29 september 2008 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
en de langere dingen van de Gado.
ZWN ook.quote:Op maandag 29 september 2008 23:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bedoelt inderdaad de 5700 serie.
Dat waren als ik me niet vergis Daf-Berkhofs.
Daar had de Gado idd een paar van , maar de Veonn ook.
Later pas toch? Eerst had de Gado toch nog de eerste versie van de Mercedes Integro's of zelfs de voorlopers ervan?quote:Op maandag 29 september 2008 23:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bedoelt inderdaad de 5700 serie.
Dat waren als ik me niet vergis Daf-Berkhofs.
Daar had de Gado idd een paar van , maar de Veonn ook.
Phileas, dat is pas een stukje techniek met een hoofdletter T. Whisper is gewoon een geconverteerde bestaande bus.quote:Op maandag 29 september 2008 23:36 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Nee waarom, wat heeft the Whisper met de Phileas te maken,
Wel wat "techniek met een hoofdletter T" betreft.quote:[...]
... Ben dus niet in de war.
Alsof er nog twijfel bestaat wat die Den Oudsten is als de enige andere bus een AMBA is.quote:[..]
Slaat op
Niet iedereen kent alle bustypen uit zijn blote bolletje, jij misschien wel maar dat betekend niet dat de rest 't kent.
Ja hoor, als jij het woord Jonckheer en Diplomat even opzoekt dan. Goed?quote:[..]
[..]
Zoek het woord productdiversificatie eens op in het woordenboek voor je begint te blaten a.u.b..
Tuurlijk. En een Frysker. Of een Parade. ... paard en wagen ...quote:Een Amba kan ook als stadsbus ingezet worden,
Als jij het zegt.quote:maar heeft alleen een enkele in en uitstap.
Doof en blind tegelijk.quote:Een 'echte' stadsbus miste VDL inderdaad en daarvoor wordt deze Citea ingezet.
Baarlijke nonsens.quote:Maar een bestaand product aanpassen naar wensen en eisen vanuit de markt is gewoonweg het diversificatie van je producten/productlijn.
Die Citea foto van Gnittoo, geachte heer de communicatiedeskundige.quote:[.Belgische bus van Gnittoo op OVBoskoop.]
Geen idee, maar we moeten 't toch wel eens zijn dat dit er gewoon absoluut niet uit ziet!
De foto komt overigens van de site van VDL Jonckheere in België.
Vind 't een beetje zo'n paardenvrachtwagen eigenlijk, maar dan voor kids. De kleuren kloppen bijna ook nog
Ik heb 't inderdaad niet zo heel erg op de slimste jongetjes van de klas die een heel boek overschrijvenquote:Als je me niet moet of zo mag je 't ook zeggen en anders fijn PM-en
Dit is niet voor niets een bussentopic, dus laat maar komenquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Gaaf filmpje
Ik ben gister op de IAA in Frankfurt geweest,ook best wat bussen (wereldprimeurs en zo) op de foto gezet. Interesse?
linkje, omdat mijn foto's het tijdelijk even niet doen op fok. Komen nog meer busfoto's bij als Wietze, de grote busliefhebber van BuzzyBee, zijn fotos er ook heeft staan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dit is niet voor niets een bussentopic, dus laat maar komen
de kutssnits heeft tenminste een normale set assen achteropquote:Op dinsdag 30 september 2008 17:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat is GEEN Frysker, de Frysker stond niet eens op de VDL standDit is een Kutsenits, staat er nota bene nog bij ook
Daarvan hebben er nog twee in Groningen gereden, en is er bij Wijdewormer later een van gaan zwemmen.
Maar het zou me niets verbazen dat een VDL tekenaar (ik hoop een stageloper) geïnspireerd is geraakt in Groningen....
Het is Oostenrijks.quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar komt zo'n Kutsenits aan zo'n kutnaam? Lijkt wel Russisch of zo
bestelwagen motoren zijn ook niet geschikt voor personen transportquote:Op dinsdag 30 september 2008 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is Oostenrijks.
Die 2 blauwe citybusjes van Kutsenits die Arriva in Groningen rond had rijden, bevielen niet, omdat ze met hun lichte vw-motor nauwelijks met volle bepakking het emmaviaduct op konden komen als P-citybus. Daarna is dus een in Waterland ingezet en gaan zwemmen, terwijl de ander meestal nu in Oost-Groningen op schijnt te duiken.
Ziet er uit als Den Oudsten, let ook op het merkje onderaan bij het barrel op de tweede foto. Kunnen ze die dingen niet inzetten voor nachtdiensten? Fatsoenlijke nachtlijnen zoals in A'dam is er ook nog steeds niet in Utrechtquote:
ghehe, in Venlo rijden er geloof ik twee of drie als uitgaansbus en her en der duiken ze nu ook op.quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
Busje nodig?!
[ afbeelding ]
wel ff nieuwe achterlichtjes monteren
[ afbeelding ]
en nog wat nummertjes met een mooie waterdruppel op mn lensje voor de vage vlek
oh!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:17 schreef zwahiel het volgende:
[..]
ghehe, in Venlo rijden er geloof ik twee of drie als uitgaansbus en her en der duiken ze nu ook op.
James Bond wist er wel raad mee, die reed d'r zo eentje doormidden (stiekempjes twee!)
Den Oudsten B88.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:10 schreef Peterselieman het volgende:
Bussen zijn ook van Den Oudsten.
Chassis.quote:Ze zijn geleverd met een volvomotor,
Volvo B10M ART chassis voor de geledes zoals die van GVU. Maar ook enkele DAF SBG220.quote:waarbij er veel soortgenoten van een Daf motor zijn voorzien.
(Voel ik daar soms enige prikkelbaarheid?)quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
alles hoeft niet tot achter de komma correct hier hoor
Voorlopig; hoeft alleen een nieuwe deur in voor, want die auto heeft zich precies daar in de Frysker geboord, sortofquote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat je een aanrijding hebt gehad, maar ja er is nu wel een Frysker minder op de weg
Of dat 'natuurlijk' is zou ik niet weten, maar die bussen zijn inderdaad minder oud dan je op hetquote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:23 schreef J_TM het volgende:
Ik kwam laatst een twee jaar oud nieuwsbericht tegen over XX en het afschrijven van jong materieel vanwege de wildgroei aan overbodige bussen; dit verklaart natuurlijk waarom de Berkhof geledes naar Arriva en Veolia zijn vertrokken.
Die is weer terecht:quote:Op dinsdag 30 september 2008 01:14 schreef BeefRWijker het volgende:
Die Citea foto (in Belgie) van Gnittoo .....
whehe!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:51 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag, met een Maxx-Frysker, op het MCL-terrein een aanrijding gehad
De auto, die van t parkeerterrein kwam, raakte precies de rechterkant van de deur voor..
In het kader van [PAINT]als het even niet meezit heb ik e.e.a., naast op het schadeformulier, ook in een paint geschetst:
[ afbeelding ]
Echte bussen ftw!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
Zug-chef als busfotograaf![]()
Wel leuke platen van een echte bus
Bij mijn weten had de Gado vanaf de start van de Interliner de Berkhofs.quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Later pas toch? Eerst had de Gado toch nog de eerste versie van de Mercedes Integro's of zelfs de voorlopers ervan?
quote:Jongens stelen bus en bieden gratis vervoer
Uitgegeven: 8 oktober 2008 16:16
ZAGREB - Drie dronken jongemannen hebben in de Kroatische hoofdstad Zagreb een stadsbus gestolen. Ze reden met de bus langs de gebruikelijke haltes en namen vijf passagiers mee die niets hoefden te betalen, aldus de lokale media woensdag.
ANP
De passagiers waren blij dat ze niets hoefden te betalen en voelden geen nattigheid.
In een buitenwijk stopte de bus en vluchtten de drie drinkebroers voor de inmiddels gealarmeerde politie.
Lijkt haast Nederland welquote:De passagiers waren blij dat ze niets hoefden te betalen en voelden geen nattigheid.
quote:Jongens stelen bus en bieden gratis vervoer
Uitgegeven: 8 oktober 2008 16:16
ZAGREB - Drie dronken jongemannen hebben in de Kroatische hoofdstad Zagreb een stadsbus gestolen. Ze reden met de bus langs de gebruikelijke haltes en namen vijf passagiers mee die niets hoefden te betalen, aldus de lokale media woensdag.
ANP
quote:
Connexxion zoekt nog drinkebroers.quote:Gratis OV herfstvakantie
Van 11 t/m 19 oktober biedt Connexxion iedereen
gratis reizen. Doordeweeks vanaf 9.00 uur en in het
weekeinde de hele dag. Ook de Interliners zijn gratis.
Klik hier voor meer informatie.
en dan parkeren ze er niet even heel rap een procity tegen aan?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
In Den Helder heeft gister een xx-bus in de brand gestaan. Zou me niet verbazen als het om een Alliance zou gaan.
quote:DEN HELDER In Den Helder is woensdag een Connexxionbus spontaan in brand gevlogen. Niemand raakte gewond. De bus strandde met een brandende motor op de Schootenweg.
Het gebeurt de laatste tijd vaak dat bussen brandend stranden. Volgens sommige chauffeurs zou het veroorzaakt worden door slecht onderhoud. Connexxion doet er onderzoek naar.
quote:den helder -
Een Connexxionbus in Den Helder is woensdagmiddag rond half vijf spontaan in de brand gevlogen. Er raakte niemand gewond. De stadsbus strandde met brandende motor op de Schootenweg en is later weggesleept.
Het is al de derde Connexxionbus die in Den Helder in de brand vliegt. Eerder dit jaar vlogen ook in Alkmaar, bij Van Ewijcksluis en in Haarlem de motoren van Connexxionbussen in de fik. Een woordvoerster van de busmaatschappij kan niet met zekerheid zeggen of de brand hier ook door de motor komt. ,,We zijn de zaak aan het onderzoeken.'' Anonieme buschauffeurs wijtten de branden eerder aan achterstallig onderhoud. Na de eerste branden heeft Connexxion bij een bepaald type bus de constructie aangepast. Ook de inspectie van Verkeer en Waterstaat heeft zich over de busbranden gebogen.
Na de eerste branden heeft Connexxion bij een bepaald type bus de constructie aangepast.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en dan parkeren ze er niet even heel rap een procity tegen aan?
[..]
[..]
brandende motoren.. hmm klinkt alliance
iddquote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:37 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Na de eerste branden heeft Connexxion bij een bepaald type bus de constructie aangepast.
dat kan haast niks anders zijn.
Den Helder, -> stadsbus <-. Nog meer hints nodig?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:37 schreef Gnittoo het volgende:
[.Alliance.]
Na de eerste branden heeft Connexxion bij een bepaald type bus de constructie aangepast.
dat kan haast niks anders zijn.
Precies, moet dus wel een alliance zijn, kan niet anders. Toch?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Alsof wij weten wat er allemaal in Den Helder rondtuft,
Wat raar, aangezien er een hele trits bussen afbrand, waaronder Integros, Citaros, Duvedecs etc.quote:
maar bij brand is een Alliance het eerste waar wij aan denken.
Dat is echt het eerste waar je aan denkt, omdat daar al zoveel van zijn gegaan. Voor Den Helder kun je indenken dat daar inmiddels idd Citaro's rijden, maar ook Duvedecjes, Alliances, Berkhofjes en Amba's en eventueel een Volvo. En xx zet van alles in op de stadsdienst wat er niet voor bedoeld is.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Precies, moet dus wel een alliance zijn, kan niet anders. Toch?
Die fikken minder vaak af dan een Alliance. En vooral het zinnetje over de aangepaste constructie wijst in de richting van de Alliance. Tuurlijk kun je ook aan een Citaro denken, maar daarvan was niet bekend dat xx de constructie had aangepast. Wel dat MB dat gedaan heeft na de eerste serie Citaro's die tot begin 2000 zijn geproduceerd.quote:[..]
Wat raar, aangezien er een hele trits bussen afbrand, waaronder Integros, Citaros, Duvedecs etc.
De 2633 om precies te zijn. Ben namelijk ook lid van Busfreaks.nl.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en dan parkeren ze er niet even heel rap een procity tegen aan?
[..]
[..]
brandende motoren.. hmm klinkt alliance
en zijn er dan ook plaatjes van deze buurtbus bbq?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De 2633 om precies te zijn. Ben namelijk ook lid van Busfreaks.nl.
Niet dat ik weet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en zijn er dan ook plaatjes van deze buurtbus bbq?
En toch was het dus weer een alliancequote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Den Helder, -> stadsbus <-. Nog meer hints nodig?
Die bus in Alkmaar was overigens ook een gelede Citaro. De bus in Haarlem was een Duvedec.
Ja, het opgevoerde persbericht was dus nadrukkelijk fout.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En toch was het dus weer een alliance
Zou het zo kunnen zijn omdat daar ook nog al relatief veel van rondrijden/reden.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die fikken minder vaak af dan een Alliance.
quote:En vooral het zinnetje over de aangepaste constructie wijst in de richting van de Alliance. Tuurlijk kun je ook aan een Citaro denken, maar daarvan was niet bekend dat xx de constructie had aangepast.
Kennelijk niet voldoende:quote:
Wel dat MB dat gedaan heeft na de eerste serie Citaro's die tot begin 2000 zijn geproduceerd.
Wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat ze dan maar een zelfdestruct mogen doen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar de Londense gelede Citaro's zijn sowieso zwakker dan hun Europese soortgenoten, vanwege de achterlijke regeltjes van Transport for London.
quote:Die 279 pk, een versnellingsbak waarvan de hoogste versnelling afgeknepen is en een zwakke koppel (ik dacht 1000-1100 kNm) in combinatie met steile hellingen zijn ingrediënten voor grote problemen.
En dan heb ik het nog niet over dubbeldekkers, hoe nieuw dan ook, die identieke problemen ondervinden.
125x-127x (en daar zitten nog een paar O408 tussen) waarvan de eerste City's zijnquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren middag was er hier in Leeuwarden ook nog een Arriva Alliance defect geraakt, nummertje half kunnen zien, 12xx
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
De Alliances van Arriva uit de 1268-1276 serie zijn idd B95.
quote:De 1254-1257 zijn B96, De serie 1152-1162 betrof een Alliance B91.
Volgens .arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.quote:De serie 1138-1147 zijn weer B95.
En de source daarvan is?quote:Arriva heeft wel B89 gehad, maar die zijn allang verdwenen uit het wagenpark. Daarvan zijn er relatief weinig geleverd, omdat ze wat negatieve eigenschappen hadden, zoals zeer traag optrekken.
Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.quote:De opvolger, de B91, was wel een succes.
Is één van de bronnen ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:33 schreef BeefRWijker het volgende:
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?
B95 staat voor het bouwjaar van de eerste bus van dit typequote:Volgens .arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.
Volgens de algemene Den Oudsten kennisbase zou dat dus niet moeten kunnen en B89's moeten zijn.
Die bussen zijn van '95, de tekentafel datum van de B95.
Sommigen nog wel ja. Zelfs Arriva heeft er nog enkele, maar dan wel diep weggestopt in de touring hoekquote:Ik gok dus op B89.
Volgens de RDW rijden die hier nog steeds.
Mijn eigen ervaringen toen ik met Frambussen reisde. Die had ze wel en de meeste van deze dingen werden op de Interlinerdiensten ingezet.quote:En de source daarvan is?
Mja, bij de Alliance was het zo dat ze bij elk herontwerp een nieuw typenummer meegaven aan de bus.quote:Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.
En die zijn geheim?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
quote: Op vrijdag 10 oktober 2008 13:33 schreef BeefRWijker het volgende:
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?
Is één van de bronnen ja.
quote:quote:
Volgens arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.
Volgens de algemene Den Oudsten kennisbase zou dat dus niet moeten kunnen en B89's moeten zijn.
quote:quote: Die bussen zijn van '95, de tekentafel datum van de B95.
Dat zou kunnen als de werkvloer de tekentafel is en alleen die ene demo bus in dat jaar is gebouwd enquote:B95 staat voor het bouwjaar van de eerste bus van dit type
En dat is waar ik ze dus van ken. Is me nooit wat aan opgevallen.quote:quote :Ik gok dus op B89. Volgens de RDW rijden die hier nog steeds.
Sommigen nog wel ja. Zelfs Arriva heeft er nog enkele, maar dan wel diep weggestopt in de touring hoek
quote: En de source daarvan is?
Mijn eigen ervaringen toen ik met Frambussen reisde. Die had ze wel en de meeste van deze dingen werden op de Interlinerdiensten ingezet.
Da's geen antwoord. De B91 had een staande motor, integenstelling tot z'n voorganger en opvolger.quote:quote:Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.
Mja, bij de Alliance was het zo dat ze bij elk herontwerp een nieuw typenummer meegaven aan de bus.
B89 B90 B91 B93 B95 B96 X97 X98. Hmm, scheelt niet veel.quote:
niks?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:18 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
B89 B90 B91 B93 B95 B96 X97 X98. Hmm, scheelt niet veel.
Failliet in 2001. Wat ze dan in die laatste 3 jaar hebben uitgespookt?
Waarschijnlijk zijn de verbeteringen gewoon in de bestaande lijnen geintegreerd.quote:
En ja hoor, daar gaan we weer. Nummerplaat, bij gebrek aan wagennummer?quote:en wat een pracht op de weg naar huiseen O408 van iemand zonder reclame reed namens XX!
Volgens mij zijn ze dat. Dat en de niet reguliere of extra ritten.quote:dr was zeker ff geen vervanging binnen het eigen wagenpark voor de 8042 die vanmorgen strande
geel wittequote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:37 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de verbeteringen gewoon in de bestaande lijnen geintegreerd.
Of waren ze niet belangrijk genoeg om een nieuw typenummer aan te spenderen.
Of namen de experimentele versies meer tijd en waren ze misschien ook nog voor New Flyer bezig.
Wie zal het zeggen.
[..]
En ja hoor, daar gaan we weer. Nummerplaat, bij gebrek aan wagennummer?
En voor de lol, ik ga voor zo'n volledig witte zoals die over de verschillende concessies is verspreid.
Zo een dus
[..]
Volgens mij zijn ze dat. Dat en de niet reguliere of extra ritten.
Google is je vriendquote:
Dat is wel een heel erg betweterig toontje dat je daar aanslaat, dus met antwoord bij dit stukje kom ik nietquote:Dat zou kunnen als de werkvloer de tekentafel is en alleen die ene demo bus in dat jaar is gebouwd en
latere bussen geruime tijd later zijn gebouwd. Helaas zijn al die Iveco's op het zelfde tijdstip gebouwd.
Probeer het nog eens, zou ik zo zeggen.
Later is het idd beter geworden, maar in het begin waren ze niet vooruit te branden.quote:En dat is waar ik ze dus van ken. Is me nooit wat aan opgevallen.
Als ik goed ben ingelicht waren die van Fram/Veonn MB230's.
Misschien dat de SB220 en B9M B89's beter gemotoriseerd waren.
Qua uiterlijk komt die Iveco meer overeen met een B91 of B95 dan een B89.quote:Da's geen antwoord. De B91 had een staande motor, integenstelling tot z'n voorganger en opvolger.
Als die 'eenduidige' B91 zoveel beter was dan al die verschillende B89's dan is het dus raar als
ze dat idee weer hebben laten vallen bij de opvolger(s).
Er zijn d'r volgens mij ook niet zo gek veel van gebouwd, de B89 werd tamelijk lang doorgebouwd.
Daarom denk ik dat die Iveco's daar ook deel van uitmaken.
Ik heb zelfs ergens nog een foto van een B89 Interliner met Thermo Kings boven op het dak.
ze zetten tegen het einde van de consessie tenminste eens comfortabele bussen inquote:Op zondag 12 oktober 2008 00:28 schreef NoBody122 het volgende:
Opvallend dat Arriva in Friesland tegenwoordig zoveel van die Mercedessen heeft rijden. Eerder zag je haast alleen maar Wrights, zo nu en dan een Ambassador en een enkele keer een Alliance
O408tjes. heeft XX Die nog dan?quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:04 schreef NoBody122 het volgende:
Sinds de andere Friese consessie naar Cxx is gegaan, heb ik al niet meer in zo'n Mercedes gezeten.. Het zou erg tof zijn als Cxx ook een paar hierheen haalt!
Jazeker wel, alleen zijn die helemaal grijs/wit, zonder reclame. Daar had BeefRWijker het ook over volgens mij, na jouw eerdere postquote:
En dat is alweer een tijdje terug helaasquote:en toen arriva ( noordned ) weg ging hier reden er ook eigenlijks al geen O408en meer :p
41tjequote:Op zondag 12 oktober 2008 01:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jazeker wel, alleen zijn die helemaal grijs/wit, zonder reclame. Daar had BeefRWijker het ook over volgens mij, na jouw eerdere post
Ze worden vaak door Cxx ingezet bij evenementenvervoer. Op gewone lijnen zie je ze praktisch niet volgens mij. Dat wat jij had was dan ook een uitzondering, zal wel door het materielentekort komen waar Cxx mee zit in Frieslân
Op welke lijn was jouw O408-avontuurtje trouwens, waar je het over had?
[..]
En dat is alweer een tijdje terug helaas
En nu spreekt de provincie Friesland er schande van.quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ze zetten tegen het einde van de consessie tenminste eens comfortabele bussen in( wrights zijn NIET comfortabel
)
schande dat er kwalitiets bussen rond scheuren?quote:Op zondag 12 oktober 2008 03:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En nu spreekt de provincie Friesland er schande van.
Nee, schande dat er geen lagevloersbussen meer rondrijden.quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
schande dat er kwalitiets bussen rond scheuren?! t moet niet gekker worden?
O408'en reden nog niet zo heel lang geleden in Zeeland, en inderdaad, in geel/wit outfit.quote:
Alliance B95, van begin 1996.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag nog eens wezen kijken in Drachten:
[...]
http://i184.photobucket.c(...)lliance_1276-Dra.jpg
Den Oudsten Alliance 1276 arriveert als 116 uit Assen en is hier al omgenummerd naar lijn 13 naar Surhuisterveen en Leeuwarden.
1162 dus. Een alliance B91, ook van begin 1996, slechts een paar maanden eerder.quote:http://i184.photobucket.c(...)lliance_1162-Dra.jpg
Op het Knobeldorffsplein staat Den Oudsten Alliance 1276 te wachten op vertrek als lijn 18 via Nijbeets naar Heerenveen.
quote:[...]
al die laagvloerse troep mag van mij weg roesten!quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, schande dat er geen lagevloersbussen meer rondrijden.
En ook Google zegt: Iveco Alliance is een B89.quote:
Met andere woorden ik heb gelijk en dat krijg jij niet uit je strot.quote:[..]
Dat is wel een heel erg betweterig toontje dat je daar aanslaat, dus met antwoord bij dit stukje kom ik niet![]()
Voor wat dat waard is met die verschillende versies van de B89.quote:[..]
Later is het idd beter geworden, maar in het begin waren ze niet vooruit te branden.
Da's raar aangezien de B89 en B95 als 2 druppels water op elkaar lijken als je die latere Thermo Kingsquote:[..]
Qua uiterlijk komt die Iveco meer overeen met een B91 of B95 dan een B89.
Heb je waarschijnlijk nog niet in een 2400 wagen gezeten.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
al die laagvloerse troep mag van mij weg roesten!
en een Alliance moauw zit redelijk maar is net niet het he
Zit daar eigenlijk nooit langer dan 5 minuten in, als ik er al eentje tref tussen Bolsward en Nijland.quote:* Ou-Tannu mag nog wel eens wat voormalige herpes alliances treffen
hehe 2400/2500/2600 rijd hier ook...quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:25 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Heb je waarschijnlijk nog niet in een 2400 wagen gezeten.
Was het eerste wat me opviel toen er eentje per toeval op Alk'r-B'wijk reed.
Maar je hebt gelijk, coach stoelen zijn het niet. Daarvoor staan ze gewoon te recht op.
[..]
Zit daar eigenlijk nooit langer dan 5 minuten in, als ik er al eentje tref tussen Bolsward en Nijland.
Die witte demo bus die ook nummer 3159 heeft?quote:Op maandag 13 oktober 2008 01:58 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de laatste helft van mijn dienst (hele namiddag/avond lijn 54, met 1x 51 er tussenin) de 4061 (VDL Coach Amba200) meegehad, nadat tijdens een rit de 1764 al z'n koelvloeistof verloor door een losgeschoten slang
Erg fijne bus, die 4061
Correctie: B9M moet natuurlijk B10M zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[...]
Als ik goed ben ingelicht waren die van Fram/Veonn MB230's.
Misschien dat de SB220 en B9M B89's beter gemotoriseerd waren.
kan haast niet anders, rijdt idd een stuk lekkerder dan de 1700/8200-serie. de 3158 heb ik trouwens al tijden niet meer gezien, die had ook nog cruise control.quote:Die witte demo bus die ook nummer 3159 heeft?
* Ou-Tannu ziet NB122 al met wat schroevendraaiers om de slangklemmen bij andere amba's los te draaien zodat ze droogkokenquote:Op maandag 13 oktober 2008 01:58 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de laatste helft van mijn dienst (hele namiddag/avond lijn 54, met 1x 51 er tussenin) de 4061 (VDL Coach Amba200) meegehad, nadat tijdens een rit de 1764 al z'n koelvloeistof verloor door een losgeschoten slang
Erg fijne bus, die 4061
Dan kan de 4061 beter zijn Deense nummer houden, want straks heb je een Deense 3159 en een Utrechtse 3159.quote:Op maandag 13 oktober 2008 02:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die witte demo bus die ook nummer 3159 heeft?
Hier is een poll met betrekking tot de Berkhof Ambassador:
http://www.busfreaks.nl/forum/showthread.php?tid=150&page=1
Schijnt een wereld van verschil te zitten tussen de eerste Amba's en de huidige.
Leuk geprobeerd, je vergeet alleen dat ik stiekem Amba-aanhanger benquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
* Ou-Tannu ziet NB122 al met wat schroevendraaiers om de slangklemmen bij andere amba's los te draaien zodat ze droogkoken
En dat nummer is/was ....?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan kan de 4061 beter zijn Deense nummer houden,
Waar het om gaat -als het al ergens om gaat- is of er een Friese en een Utrechtse 3159 met Infoxxquote:want straks heb je een Deense 3159 en een Utrechtse 3159.
Het is maar de vraag of dat nummer daarin zelfs enig belang speelt.quote:Maar dat zal geen probleem zijn, aangezien de provincie Utrecht ander communicatieapparatuur gebruikt.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:20 schreef NoBody122 het volgende:
De 3159 idd. Vond het al vreemd dat er op openbaarvervoerinboskoop.nl een ouwe Cxx Alliance staat in het archief, onder 4061
Er rijden 2 van die demobussen rond hier in de provincie, net als dat er 2 van die witte Amba's,
Je bedoeld niet toevallig 2 blauwe strepen (plus 2 gele) met reclames op de zijkant? Hermes outfit?quote:met bovenop 1 blauwe streep,
quote:rondrijden. Ze hebben steeds die bussen op de stalling in Leeuwarden willen houden, maar met het nieuwe dienstenpakket is dat haast niet meer te doen ivm de vele buswissels. Je weet tegenwoordig dus nooit waar ze staan
Zou ie kleurenblind zijn, dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
Die wit/blauwen zijn ex-BBA ex-ex-MTI als ik het goed heb. Die hebben dus een blauwe baan aan de onderkant en volgens mij boven de ramen een gele streep.
Merkwaardig dan dat Nobody daar zo over te spreken is, gezien de slechte reputatie van die eerste bussen.quote:Het waren zo ongeveer de eerste amba's die geleverd waren.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
Het zijn eenlingen,
Daar lijkt 't inderdaad op.quote:waarbij de 3158 en 3159/4061 veel nieuwer zijn dan de andere 2
bij procity's kan t vast ook welquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, je vergeet alleen dat ik stiekem Amba-aanhanger ben
Infoxx werkt d.m.v. SIM-kaarten. Het enige probleem dat kan spelen is dat er bij de selectie van bus op busnummer onduidelijkheid kan ontstaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:07 schreef BeefRWijker het volgende:
Waar het om gaat -als het al ergens om gaat- is of er een Friese en een Utrechtse 3159 met Infoxx
rondrijden die dezelfde unieke codes uitzenden.
[..]
Het is maar de vraag of dat nummer daarin zelfs enig belang speelt.
Ik denk eerder aan ritnummers en een uniek nummer toegekend aan de Infoxx.
Niet binnen één bedrijf, dacht ik?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:07 schreef BeefRWijker het volgende:Er zijn overigens veel meer overlappende wagennummers in NL.
Daar kan ik even bizonder weinig mee, als verklaring.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:56 schreef Carport het volgende:
[.Infoxx en wagennummer.]
Infoxx werkt d.m.v. SIM-kaarten.
Je bedoelt dat de sjoof z'n bus niet zou kunnen vinden in de stalling 's ochtends?quote:Het enige probleem dat kan spelen is dat er bij de selectie van bus op busnummer onduidelijkheid kan ontstaan.
Definieer "bedrijf".quote:[.doublures.]
Niet binnen één bedrijf, dacht ik?
Maar dat gebeurt allemaal niet, aangezien geeneen van de genoemde Amba's (3156-3159) in het bezit is van InfoXXquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:56 schreef Carport het volgende:
[..]
Infoxx werkt d.m.v. SIM-kaarten. Het enige probleem dat kan spelen is dat er bij de selectie van bus op busnummer onduidelijkheid kan ontstaan.
Hij bedoelt dat ze dan, als ze de specifieke bus for some reason willen opzoeken in de InfoXX-database, dubbele records terugkrijgen. Maar goed, zoals ik net al typte; dat is op dit moment dus niet aan de orde.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:57 schreef BeefRWijker het volgende:
Je bedoelt dat de sjoof z'n bus niet zou kunnen vinden in de stalling 's ochtends?
[..]
Dan heb ik dat niet goed gezien.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:11 schreef BeefRWijker het volgende:
En ook Google zegt: Iveco Alliance is een B89.
Helaas ga je niet door voor de koelkastquote:Met andere woorden ik heb gelijk en dat krijg jij niet uit je strot.
Da's heel volwassen van jou.
Waaruit merk je dat op?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
over de infoxx..
t werkt de laatste tijd best GOED!
dat ze niet halverwege de rit ineens uit vallen?quote:
bron: FOK!quote:De provincie Friesland start een boeteprocedure tegen vervoerder Arriva. De provincie eist dat zestien lagevloerbussen die zijn weggehaald, uiterlijk 27 oktober in Friesland worden ingezet. Friesland legt Arriva een boete op van honderdduizend euro wanneer het gestelde ultimatum niet wordt nageleefd, meldt de provincie vandaag.
Arriva haalde onlangs zestien van de 54 lagevloerbussen weg en zette ze buiten de provincie in. Voor deze bussen zijn hogevloerbussen in de plaats gekomen. Lagevloerbussen zijn beter toegankelijk, meent de provincie. Vooral ouderen en mindervaliden zouden hiervan profiteren.
Arriva haalt de bussen weg, aldus Friesland, omdat in andere gebieden meer opdrachten zijn. De provincie noemt dit argument niet relevant. "De indruk ontstaat dat de Friese lagevloerbussen worden ingezet om een probleem ergens anders op te lossen. Zo werkt dat niet", stelt gedeputeerde Piet Adema. Eerder bepaalden de twee partijen dat Arriva het tot en met half december zou doen met de reeds aanwezige bussen. Volgens de provincie had de vervoerder dit zelf als uitgangspunt gesteld.
Arriva heeft nog niet gereageerd.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt allemaal niet, aangezien geeneen van de genoemde Amba's (3156-3159) in het bezit is van InfoXX
Denk eigenlijk ook niet dat ze dat voorlopig gaan inbouwen, tenzij ze die bussen nog een tijd willen houden en in de tussentijd de combobox-licentie verloopt
[..]
Da's maar goed ook, want anders zou je er dus eentje kwijt zijn, hè.quote:Hij bedoelt dat ze dan, als ze de specifieke bus for some reason willen opzoeken in de InfoXX-database, dubbele records terugkrijgen.
quote:Maar goed, zoals ik net al typte; dat is op dit moment dus niet aan de orde.
Is dat zo? Voor de goede orde, waar werd ik dan precies op aangevallen want dat is me even ontgaan.quote:Je hoeft je trouwens niet wederom aangevallen te voelen hoor
Alsof ze überhaupt ooit in een (OV)bus hebben gezeten.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:35 schreef NoBody122 het volgende:
Die mensen van de provincie hebben zeker nog nooit in zo'n Mercedes gezeten
Ik zou niet durvenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:21 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Je probeert me toch niet een schuldgevoel aan te praten, hè. Pas op hoor.
Ze hebben anders wel een eigen bus bij ITS-reizen die ze voor werkbezoeken gebruikenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:27 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Alsof ze überhaupt ooit in een (OV)bus hebben gezeten.
quote:Arnhemse bussen omgeleid na incidenten
Ov-bedrijf Connexxion leidt twee buslijnen in Arnhem in de avond voorlopig om vanwege drie incidenten. Daarbij zijn bussen vernield en bekogeld nabij de IJssellaan in de probleemwijk Presikhaaf. Eerder was er al een bus vernield in Arnhem-Zuid. Er zijn geen gewonden gevallen, maar de veiligheid van chauffeurs en reizigers is volgens Connexxion wel in het geding geweest.
Woensdagochtend overleggen politie, gemeente en het bedrijf over oplossingen om het busvervoer weer veilig te krijgen. De uitkomsten hiervan worden voorgelegd aan vakbonden en de ondernemingsraad.
Op 3 oktober en afgelopen zon-, maan- en dinsdag werden projectielen naar bussen gegooid. Ook is er mogelijk geschoten. Er zijn alleen ruiten vernield, maar in alle gevallen zaten er reizigers in de bus. Met ingang van woensdag rijdt lijn 5 vanaf 19.00 uur een omleidingsroute. Voor lijn 43 vervalt 's avonds een aantal haltes in Presikhaaf. Wel wordt op andere plekken gestopt.
Vorige maand ontstond nogal wat consternatie nadat in Gouda een buschauffeur was overvallen. Connexxion besloot voor een paar dagen geen bussen meer door de wijk Oosterwei te laten rijden, omdat chauffeurs de agressie van Marokkaanse jongeren beu waren.
Bron: Arnhemse bussen omgeleid na incidenten
Niet dat de gemiddelde reiziger dat ene moer interesseert waar de bus naar toe gaat nadat ie is uitgestapt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat ze niet halverwege de rit ineens uit vallen?![]()
en keurig op tijd de nieuwe lijn er op toverd bij t eindpunt.
erg handig hoorweet je direct waar die daarna heen rijd ..
Wat wel handig is als dat toevallig je aansluiting is en de bus te laat. Kan je niet missen.quote:en als je dus kan blijven zitten of moet uit stappen
Bij Maxx Leeuwarden komt dit aspect anders nog wel van pas, daar mensen vaak over moeten stappen en de bussen eigenlijk continu doorrijdenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 01:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Niet dat de gemiddelde reiziger dat ene moer interesseert waar de bus naar toe gaat nadat ie is uitgestapt.
[..]
Wat wel handig is als dat toevallig je aansluiting is en de bus te laat. Kan je niet missen.
Maar op hoeveel lijntjes komt dat voor, of voor hoeveel mensen geldt dat.
Zo niet ben je al te laat om nog maatregelen te treffen om je aansluiting te regelen.
Heb je al 5 minuten of langer in de rats gezeten of ie't wel haalt. Als je de dienstregeling al uit je hoofd weet
dus. Zo niet wordt je als passagier niet wijzer of je vertraging hebt of niet want dat geeft het systeem niet aan.
Dat weet alleen de sjoof. Sterker nog, het geeft je de valse indruk dat de bus op tijd is en alles zoals het hoort.
Voor de rest heb je er dus dan ook geen ene zak aan.
Het voegt helemaal niets toe waar je ook maar daadwerkelijk iets aan hebt.
Daar is de mogelijkheid om direct zonder vertraging (via kort verkeer) je aansluiting te regelen voor ingeleverd.
En, heeft die een invaliden lift voor rolstoelende staten leden?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
[.OV bussen.]
Ze hebben anders wel een eigen bus bij ITS-reizen die ze voor werkbezoeken gebruiken
als t kreng op tijd is moet ik er uit... omdat die dan 5 min op de buffer belandquote:Op donderdag 16 oktober 2008 01:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Niet dat de gemiddelde reiziger dat ene moer interesseert waar de bus naar toe gaat nadat ie is uitgestapt.
[..]
Wat wel handig is als dat toevallig je aansluiting is en de bus te laat. Kan je niet missen.
Maar op hoeveel lijntjes komt dat voor, of voor hoeveel mensen geldt dat.
Zo niet ben je al te laat om nog maatregelen te treffen om je aansluiting te regelen.
Heb je al 5 minuten of langer in de rats gezeten of ie't wel haalt. Als je de dienstregeling al uit je hoofd weet
dus. Zo niet wordt je als passagier niet wijzer of je vertraging hebt of niet want dat geeft het systeem niet aan.
Dat weet alleen de sjoof. Sterker nog, het geeft je de valse indruk dat de bus op tijd is en alles zoals het hoort.
Voor de rest heb je er dus dan ook geen ene zak aan.
Het voegt helemaal niets toe waar je ook maar daadwerkelijk iets aan hebt.
Daar is de mogelijkheid om direct zonder vertraging (via kort verkeer) je aansluiting te regelen voor ingeleverd.
Geen flauw idee. Heb het ding wel zien rijden, maar niet in detail bestudeerdquote:Op donderdag 16 oktober 2008 01:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En, heeft die een invaliden lift voor rolstoelende staten leden?
ghehehequote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Heb het ding wel zien rijden, maar niet in detail bestudeerd![]()
Ik ken Leeuwarden lijntechnisch niet maar ik neem aan dat 't niet echt afwijkt van andere middelgrote steden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 01:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Bij Maxx Leeuwarden komt dit aspect anders nog wel van pas, daar mensen vaak over moeten stappen
De vraag is alleen wie veranderd van lijn, de sjoof of de wagen.quote:en de bussen eigenlijk continu doorrijden
quote:[.]
Hè?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als t kreng op tijd is moet ik er uit... omdat die dan 5 min op de buffer beland![]()
En dan wat?quote:rijd die met vertraging dan kan ik blijven zitten en maak ik een rondje om het station
Vaak genoeg, kan ik je rechtstreeks uit de praktijk mededelenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik ken Leeuwarden lijntechnisch niet maar ik neem aan dat 't niet echt afwijkt van andere middelgrote steden.
Lijnen vertrekken van een buitenwijk en rijden meestal over het station naar een andere buitenwijk
om vervolgens op het eind dezelfde route in omgekeerde richting terug te rijden.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je op het station over moet stappen op een andere lijn en
dat de bus waar je inzit toevallig op dat moment ook op een andere lijn gaat rijden en dat een andere
bus zijn lijntje overneemt en dat jouw bus precies dat lijntje neemt waar jij op moest overstappen en
nog wel in de goeie richting ook. Hoe vaak komt dat nou voor?
InfoXX is aan 1 omloop -en dus 1 wagen- gebonden. De wagen, dusquote:[..]
De vraag is alleen wie veranderd van lijn, de sjoof of de wagen.
ik hoorde t op de Radio jaquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:18 schreef J_TM het volgende:
Vaonchtend was er in Amstelveen een aanvaring tussen een tram en een Lion's City; allebei vlogen ze uit de bocht en laatstgenoemde ramde een gebouw.
Vond dat eerlijk gezegd van buiten nogal meevallen als je schade aan de binnenkant bekijkt (weggedruktequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Behoorlijk wat schade zo aan de platen te zien
Helaas wel jaren telaat!!!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de haters van Dennisbussen is er goed nieuws. Arriva heeft enkele exemplaren naar Tsjechië gestuurd
http://www.k-report.net/discus/messages/2484/220.html?1224260725
Aha, dus toch.. Viel me al op dat de filmkast van die bus op lijn 7 stond toen ik hem pakte van de stalling.. Dat was de 8007 overigens, die met aan de rechterkant voor een groen stuk bumperquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:59 schreef Gnittoo het volgende:
vandaag een 8000 en 2500/2600 serie gespot op de leeuwarder stadsdienst.
Ik zou het niet weten. Busfoto weet daar vast meer van.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:42 schreef NoBody122 het volgende:
Die amba's komen tegenwoordig ook in allemaal ranges voor he
(Niet zo heel erg goed als er een tram tegenaan rijdt).quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.openbaarvervoe(...)onnexxion3856-01.jpg
Hoe zijn deze bussen trouwens?
Daar heb je gelijk in, maar dat is sowieso het manko van de moderne bus. Er is op alles bespaard, zodat er gelijk veel schade is bij een ongeval.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:05 schreef BeefRWijker het volgende:
Niet zo heel erg goed als er een tram tegenaan rijdt.
Mooi zo, tis niet allemaal kommer en kwel dusquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:08 schreef Peterselieman het volgende:
Rijden bij mijn weten prima. Zitten voor de passagiers vrij aardig, al is misschien hier en daar de beenruimte wat aan de krappe kant en het motorlawaai achterin is duidelijk te horen, maar dat laatste is in een Amba ook het geval. Wel een duidelijk lager motorgeluid dan een amba trouwens. Het is een low-entrybus met direct na de achterdeur een opstapje. Bussen kunnen goed hard remmen (Heb dat in Hilversum ondervonden), dus al met al een vrij aardige bus, die bij mijn weten een stuk minder rammelt dan een Amba.
Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:08 schreef Peterselieman het volgende:
Rijden bij mijn weten prima. Zitten voor de passagiers vrij aardig, al is misschien hier en daar de beenruimte wat aan de krappe kant en het motorlawaai achterin is duidelijk te horen, maar dat laatste is in een Amba ook het geval.
Dan hebben ze dat alvast gemeen met de ardgas bus. "t Is volgens mij een lagetoeren bus die constant in dequote:
Wel een duidelijk lager motorgeluid dan een amba trouwens.
En dan schuif je zo van die platte zittingen af.quote:
Het is een low-entrybus met direct na de achterdeur een opstapje.
Bussen kunnen goed hard remmen (Heb dat in Hilversum ondervonden),
quote:dus al met al een vrij aardige bus, die bij mijn weten een stuk minder rammelt dan een Amba.
Tsja, de kilometers zijn in Fryslân dan ook een heel stuk langer dan in 't Gooi hè.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:23 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet wel een beetje een oostblok uiterlijk op de koop toe nemen. Ik heb alleen 2 korte stukjes in het gooi met zo'n bus meegereisd, dus ik wil wel eens zien wat zo'n ding op de Friese wegen gaat doen. In ieder geval krijgen de dingen dan wel lekker veel kilometers.
Dat lijkt me godsonmogelijk.quote:Maar ja de botsveiligheid is bij deze bus waarschijnlijk wel een stukje minder dan een amba.
Foto's van de 'nieuwe' bussen in Alkmaar: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jeroendivendal/quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.
Btw, Alkmaar heeft z'n eerste nieuwe Citaro's voor de stadsdienst binnen.
Interessante indeling van 't zit meubilair achterin met 2x 3 stoelen overdwars naar mekaar toe en een achterbalkon.
[..]
Dan hebben ze dat alvast gemeen met de ardgas bus. "t Is volgens mij een lagetoeren bus die constant in de
lage toeren rijdt. Die gasbus heeft ook nog eens een sportuitlaat, dus als ie gas geeft komt er zo'n hele vette
grauw uit de achterkant terwijl ie bij stationair juist zo stil als een muis is.
[..]
En dan schuif je zo van die platte zittingen af.
[..]
1000 meter is nog steeds 1000 meter hoor, alleen zijn er hier wat meer kilomters af te leggenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Tsja, de kilometers zijn in Fryslân dan ook een heel stuk langer dan in 't Gooi hè.
Ik heb ik een gecrashte amba nog nooit afgebroken stoelen gezien en hier wel ...quote:[..]
Dat lijkt me godsonmogelijk.
Gelede Citaro's zijn prima hoor. De stoelen in die van Groningen Streek zitten soms wel wat dicht op elkaar, maar last van motorlawaai heb je daar zelfs achterin niet. Die van Groningen Stad zitten iets harder, maar er is meer ruimte tussen de stoelen. Nadeel van deze bussen is echter wel dat ze bij snelheden boven de 60 km/h meer lawaai maken, omdat de bus niet meer naar een hogere versnelling over kan schakelen. En een aantal van die dingen rijdt dagelijks wel even buiten de stad.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:38 schreef BeefRWijker het volgende:
Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.
zo'n indeling hebben de zuidtangent citaro's toch ook? had toch te maken met sociale controle??quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:38 schreef BeefRWijker het volgende:
Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.
Btw, Alkmaar heeft z'n eerste nieuwe Citaro's voor de stadsdienst binnen.
Interessante indeling van 't zit meubilair achterin met 2x 3 stoelen overdwars naar mekaar toe en een achterbalkon.
Toevallig vorige week bij Cosmo Bolsward fotos gemaakt, en je hebt gelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
"Connexxion 4164 Utrecht "
busfoto.nl
Volgens mij stond deze afgelopen zaterdag nog in Bolsward bij Cosmo Trucks, tezamen met aan aantal
van z'n broertjes en zusjes uit de 416x range. Verder stond er ook nog eentje van Syntus op een brug.
Zit bij mijn weten een behoorlijke kans in dat ook xx ze hier in gaat zetten.quote:
Nee, die discussies lopen daar wat door elkaar heen. Het gaar daar wel degelijk over xx en niet over Kubusquote:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:04 schreef Gnittoo het volgende:
erg jammer dat de alliances weg gaan, 2500/2600-series rijden heeerlijk.
Die zijn afgezaagd. Beknellingen en zo, dan heb je dat wel 's.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
1000 meter is nog steeds 1000 meter hoor, alleen zijn er hier wat meer kilomters af te leggen![]()
[..]
Ik heb ik een gecrashte amba nog nooit afgebroken stoelen gezien en hier wel ...
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zit bij mijn weten een behoorlijke kans in dat ook xx ze hier in gaat zetten.
Het was een sjoofs oordeel. Niet noodzakelijkerwijs een passagiers oordeel.quote:
Ik prefereer de gelede Citaro's van GVB en Connexxion. Twee extra versnellingen die ook nog eens overdrive zijn en ik vind de versnellingsbak een mooi geluid maken als de bussen vanuit de hoogste versnelling remmen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelede Citaro's zijn prima hoor. De stoelen in die van Groningen Streek zitten soms wel wat dicht op elkaar, maar last van motorlawaai heb je daar zelfs achterin niet. Die van Groningen Stad zitten iets harder, maar er is meer ruimte tussen de stoelen. Nadeel van deze bussen is echter wel dat ze bij snelheden boven de 60 km/h meer lawaai maken, omdat de bus niet meer naar een hogere versnelling over kan schakelen. En een aantal van die dingen rijdt dagelijks wel even buiten de stad.
Ik ben echter wel blij dat de 2300-Berkhofs eruit gaan. Voor de passagiers zijn deze ondingen oncomfortabel en de buschauffeurs krijgen deze wagens met geen mogelijkheid vooruit als er een kleine klim overweldigd moet worden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:04 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zo'n indeling hebben de zuidtangent citaro's toch ook? had toch te maken met sociale controle??
ik ben benieuwd wat voor lagevloers bussen we in december/januari in friesland krijgen. hopelijk geen afgedankte amba's. erg jammer dat de alliances weg gaan, 2500/2600-series rijden heeerlijk.
Dat zijn gelede. ik kan tot op heden nog gen interieur vinden van een standaard Citaro.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:04 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zo'n indeling hebben de zuidtangent citaro's toch ook?
Misschien verwar je je met die afsluitbare aanhanger?quote:had toch te maken met sociale controle??
quote:ik ben benieuwd wat voor lagevloers bussen we in december/januari in friesland krijgen.
Die gaan al naar NH-N.quote:hopelijk geen afgedankte amba's.
quote:erg jammer dat de alliances weg gaan,
Welke, en hoe rijden die dan anders dan de 8000?quote:2500/2600-series rijden heeerlijk.
Berkhof ST2000NL met Premier kopquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben echter wel blij dat de 2300-Berkhofs eruit gaan.
Je kan 't natuurlijk ook overdrijven.quote:Voor de passagiers zijn deze ondingen oncomfortabel
* BeefRWijker ontmoet anders de laatste tijd ook best sjoofs die er prima over te spreken zijn.quote:en de buschauffeurs krijgen deze wagens met geen mogelijkheid vooruit als er een kleine klim overweldigd moet worden.
Nou, die van Alkmaar dus niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelede Citaro's zijn prima hoor.
Bij deze dus wel degelijk. Was daar eventjes gaan zitten om uit te vinden hoe die motor nou eigenlijk geplaatst was. Nou, daar was helemaal geen enkele onduidelijkheid over -als je de plaatsing van de motor compartiment luiken even buiten beschouwing laat-.quote:De stoelen in die van Groningen Streek zitten soms wel wat dicht op elkaar, maar last van motorlawaai heb je daar zelfs achterin niet.
Dit ding was oorverdovend tijdens het optrekken.quote:Die van Groningen Stad zitten iets harder, maar er is meer ruimte tussen de stoelen. Nadeel van deze bussen is echter wel dat ze bij snelheden boven de 60 km/h meer lawaai maken, omdat de bus niet meer naar een hogere versnelling over kan schakelen. En een aantal van die dingen rijdt dagelijks wel even buiten de stad.
Nee, echt serieus. Ik heb er aan het begin van dit decennium vaak in gezeten. Voor mensen langer dan 1,80 meter krijg je al heel snel knieklachten en op de fameuze lijn 59/52 (Noordwijk-Hoofddorp) kwamen ze nauwelijks boven de 80 km/h uit op de N207. In tegenstelling tot de Alliances, die nog wat trekkracht over hadden op die snelheid.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Berkhof ST2000NL met Premier kop
[ afbeelding ]
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-15647
[..]
Je kan 't natuurlijk ook overdrijven.
[..]
* BeefRWijker ontmoet anders de laatste tijd ook best sjoofs die er prima over te spreken zijn.
En je bent niet in de war met 1300 en 2100 wagens (ook Premiers) ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, echt serieus. Ik heb er aan het begin van dit decennium vaak in gezeten.
quote:Voor mensen langer dan 1,80 meter krijg je al heel snel knieklachten
Da's maar goed ook. Harder mag ie toch niet, krijg je een bon.quote:en op de fameuze lijn 59/52 (Noordwijk-Hoofddorp) kwamen ze nauwelijks boven de 80 km/h uit op de N207.
Vermoedelijk vanwege een verschillende begrenzing.quote:In tegenstelling tot de Alliances, die nog wat trekkracht over hadden op die snelheid.
Inmiddels via een ander forum via via gehoord dat een sjoof uit Fryslân dat op zn werk gehoord heeft. De 8800 serie zal het worden dus.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zit ook in mijn hoofd. Heb ik volgens mij van een XX sjoof van NH.
Is volgens mij ook waarom niemendal123 er naar informeerde
sommige XX alliances halen de 120?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:11 schreef Ofyles2 het volgende:
Volgens mij zijn de 2300-Berkhofs en de Alliances allebei begrensd op 100 km/h, daar ligt het niet aan.
dan is ie alsnog een domme oetlul. ik ben gestopt te posten op een hulpverleningsforum op het moment dat ik bij een ambulancefabriek kwam te werken, te linke soep dat soort geintjes.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
en als je t nou perongelijk aan iemand vertelt ( mondeling, PM, msn, icq, weet ik veel )
en die t plaatst?
njaquote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dan is ie alsnog een domme oetlul. ik ben gestopt te posten op een hulpverleningsforum op het moment dat ik bij een ambulancefabriek kwam te werken, te linke soep dat soort geintjes.
Er lezen meer mensen mee dan je denkt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja
als r een grote groep mensen is die dingen weet..
en die "lekt" het naar iemand.. how would they know wie t precies was?
Gelukkigquote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:50 schreef NoBody122 het volgende:
Maar ik stop niet met posten hier, hoor
Het duurt gewoon ff wat langer voor anderen ook achter dat soort dingen komen en je erover kunt posten in topics als dezequote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
GelukkigMaar ik weet hoe je je voelt qua op handen zitten
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk om te zien trouwens is dat ze een tweedehands stadsbus uit Maastricht in Hongarije omgebouwd hebben van een dieselbus naar een trolleybus.
http://autobussen.blogspo(...)t-trolleybus-in.html
Ja, kan je hier ook zo overal inzetten.quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
"Connexxion 4164 Utrecht "
busfoto.nl
Volgens mij stond deze afgelopen zaterdag nog in Bolsward bij Cosmo Trucks, tezamen met aan aantal
van z'n broertjes en zusjes uit de 416x range. Verder stond er ook nog eentje van Syntus op een brug.
Dat zal dan de 4156 zijn. Ook die is afgelopen maandag onderweg naar Utert gesnapt.quote:
Maar met een beetje opblazen is 't nummer nog te zien.quote:edit: door de resizer worden mijn fotos op fok nog matiger dan ze al waren
Off-topic: Ben jij toevallig familie van Ou-Tannu?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, zo te zien krijgt Syntus dus ook nieuw mat, want dit barrel hadden ze nog niet voor de deur staan.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dat moest er nog eens bij komen zeg
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Off-topic: Ben jij toevallig familie van Ou-Tannu?
Dan begin ik nu toch ernstig te twijfelen of ik niet de 426x'en heb gezien in plaats van de 416x'en.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Op de originele foto is duidelijk te zien dat het toch echt de 4256 is![]()
He, ik gaf alleen de voorzetquote:Maar doordat je Ou Tannu en PSM in één adem beledigd door de voor elkaars familie aan te zien vergeef ik je![]()
Dat lijkt me wel meevallen, 4133-4170 zit zo goed als vol, daarna heb je alleen nog 4184/85quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Bussen worden nooit helemaal op numerieke volgorde geleverd en het terrein in Heerenveen heeft de afgelopen maanden volgestaan met bussen, dus dan kunnen dat best zo veel zijn geweest dat dat kan.
Dan nog zit er een aaneengesloten leeg gat van 45 a 60 tussen.quote:En wie weet zit er nog een serie van een andere fabrikant tussen.
quote:Misselijk en licht in het hoofd van busrit
Door SJAAK VAN DE GROEP
AMERSFOORT/SPAKENBURG - Het rijgedrag van sommige buschauffeurs van Connexxion valt slecht bij passagiers van de vervoerder.
Dit bleek uit eigen onderzoek van deze krant en ervaringen van reizigers over twee maanden.
Een buschauffeuse rijdt aan het einde van een middag met lijn 76 van Amersfoort naar Spakenburg. Het gaat er ruig aan toe. Nabij een rotonde in Nieuwland kan ze nog slechts op het nippertje remmen voor een auto. Mensen schieten in hun banken naar voren.
Een paar weken later dezelfde lijn. Een jonge buschauffeur wekt de indruk ervan uit te gaan een lading koeien en varkens achterin te hebben. Hij rijdt op de hobbelige Brabantsestraat in Amersfoort zo hard, dat de verslaggever loskomt van de achterbank.
De chauffeur vervolgt zijn rit als een echte Michael Schumacher. De irritatie onder passagiers is groot. Een buurvrouw houdt angstvallig haar kind op schoot. ,,Dit is dramatisch,’’ schampert ze. ,,Ik neem sporadisch de bus. De volgende keer ga ik weer met de auto.’’
,,Het gevoel van de python in de Efteling had die mevrouw zeker?’’ vraagt de buschauffeur van lijn 56 naar Wijk bij Duurstede. ,,Ik herken mij daar niet in en houdt uiteraard rekening met de passagiers. Het is net als bij verkopers in een winkel: de een is vriendelijk en de ander chagrijnig.’’
Neem de wat oudere chauffeur met bril. Hij rijdt alsof hij zelf de bus moet halen. Asociaal en met hoge snelheid. Tot drie keer toe raakt hij met een achterwiel de verhoogde rand van een rotonde. Als passagier relaxed een krantje lezen? Forget it. ,,Het lijkt wel alsof we in Turkije rijden,’’ zegt een vrouw.
De buschauffeur van lijn 9 naar het Leusderkwartier wijst naar de reizigers. ,,Ze betalen vaak met groot geld of zoeken traag naar hun vervoersbewijs. Wij moeten op tijd rijden en willen geen ritten laten uitvallen.’’
De chauffeur sluit de deuren en wil wegrijden. Een meisje komt aanrennen en sommeert de chauffeur te stoppen. De deuren gaan weer open. ,,Zie je wat ik bedoel?’’ vraagt de chauffeur.
Yvette Barten (25) pakt geregeld lijn 80 van Scherpenzeel naar Amersfoort. ,,Ik vind het irritant dat de chauffeurs flink doorrijden. Ik word er misselijk van en licht in mijn hoofd.’’ Jordi Zeeman (14) staat op het Amersfoortse station te wachten op lijn 103 naar Nijkerk. ,,Enkele weken geleden remde de bus zo hard dat ik van de achterste bank naar voren viel. De bus reed een fietser aan.’’
Een buschauffeuse, actief op meerdere lijnen, bevestigt dat sommige chauffeurs te hard rijden. ,,Er zijn reizigers die liever een halte wachten dan dat ze bij bepaalde chauffeurs instappen. We hebben ook veel nieuwe chauffeurs in dienst. Ik vind dat de oude garde beter rijdt.’’
,,Het hangt vaak van de chauffeur af hoe de rit verloopt,’’ zegt Mark Leeman (21). Leeman reist met lijn 2 naar Nieuwland en heeft soms last van de hoge snelheid over verkeersdrempels in Hoogland. ,,Maar over het algemeen valt het mee, hoor.’’
Alleen vind ik dat voorbeeld van die fietser niet helemaal terecht. Het lijkt me logisch dat de chauffeur vol in de ankers gaat op het moment dat hij een fietser dreigt aan te rijden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:16 schreef NoBody122 het volgende:
Het ligt ook wel deels aan te strakke tijden op sommige ritten... De chauffeur is niet de enige die daar verantwoordelijk voor is
Ik ben ook niet altijd zo braaf in het verkeer, ook niet op de bus.. Wel probeer ik te alle tijde het aantal G-krachten laag te houden i.v.m. passagiers
Die voorbeelden uit dat artikel zijn wel extreem trouwens..
Die "stadsbussen" van tegenwoordig zijn ook niet gebouwd voor het betere gooi en smijtwerk, hè.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:16 schreef NoBody122 het volgende:
Het ligt ook wel deels aan te strakke tijden op sommige ritten... De chauffeur is niet de enige die daar verantwoordelijk voor is
Ik ben ook niet altijd zo braaf in het verkeer, ook niet op de bus.. Wel probeer ik te alle tijde het aantal G-krachten laag te houden i.v.m. passagiers
Die voorbeelden uit dat artikel zijn wel extreem trouwens..
De desbetreffende passagiers hebben nog nooit met de Zuidtangent gereisd?quote:
Uitgezonderd de Maxx-Fryskersquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die stadsbussen van tegenwoordig zijn ook niet gebouwd voor het betere gooi en smijtwerk, hè.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Vast wel. Zet je alle normale bussen apart van de Fryskers, de Fyskers allemaal bij elkaar en zo zou het moeten kunnen.
Dat dusquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben allang 13 geweest. Maar ik verklap niet hoe lang geleden.
De 'inzittenden' worden dan inderdaad door de hele bus 'gegooid en gesmeten'.quote:
Ik vrees dat je gelijk hebt, Groenteman.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt mij toch echt de 4256 te zijn BeefRWijker.
Joh, is-dat-zo.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
Maxx is het stadsdienstconcept van xx
Ware het niet dat je het over stadsbussen had. De non-Maxx Fryskers zijn dat dus officiëel nietquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Joh, is-dat-zo.![]()
Dan zijn die Maxx Fryskers natuurlijk ook heel andere Fryskers dan die Frysker Fryskers hè.
Dat ik daar nou niet aan gedacht heb.
Ach, meneer is gekwetst. Ellende?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:33 schreef Alexxxxx het volgende:
je had ook gewoon even naar me kunnen mailen met een verzoek voor een foto op origineel formaat, dan had je die in de rpely gekregen, en je jezelf een heleboel ellende bespaard
Ik ben helemaal niet gekwetst ik wijs je er alleen op dat je jezelf overbodig veel werk hebt bezorgdquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:42 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ach, meneer is gekwetst. Ellende?
Wat haal jij je nou toch weer in je hoofd. Diskussie heet dat, iets wat hier maar bar weinig plaats vindt.
Als jouw foto's niet bedoeld zijn om naar te kijken, en be-discussieerd, waarom post je ze dan?
Had gelijk 't origineel gepost. D'r worden hier zat foto's gepost die wel van goede kwaliteit zijn
dan wel met een link erbij voor het origineel dus daar ligt 't niet aan. 't Lijkt wel of je 't erom doet.
En als ik dan 's een vraag stel geef je niet thuis. Maak ik een opmerking die om een weerwoord
vraagt, geef je niet thuis. Dit is een forum, interactie is gewenst, anders verwordt 't tot een web
based memo recorder van onbegrijpelijke one- en halfliners en een dumping ground voor spam
van lui die proberen geld te verdienen met hun kiekjes.
Ja, dat was ironies bedoeld voor streekbussen/ bussen in 't algemeen, had dat even tussen kwootjes moeten zetten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:35 schreef NoBody122 het volgende:
[.Frysker Fryskers en Maxx Fryskers.]
Ware het niet dat je het over stadsbussen had.
Nee? ProCity ?quote:De non-Maxx Fryskers zijn dat dus officiëel niet
Frysker is het concept voor de regio Fryslan toch?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal geen boete worden. Een bus met een Frysker opschrift, of het nu een ProCity is of een Amba, zie ik regelmatig rijden op de stadsdienst Leeuwarden. Andersom heb het nog maar 1 keer gezien. Was een ProCity op mijn stamlijntje
Daar leer je het meeste van. Als ik er gewoon overheen gelezen had had ik nog steeds gedacht datquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet gekwetst ik wijs je er alleen op dat je jezelf overbodig veel werk hebt bezorgd![]()
Kijk, toch gekwetst. Ik maak er geen probleem van. Als ik iets mis heb kan ik dat heel goed toegeven.quote:En ik heb tot twee keer toe gezegd wat het nummer is, als jij dat niet gelooft is jou probleem dan verder.
Waarom neem je ze dan zo groot als je die resolutie toch nooit gebruikt. Scheelt vast een hoop extra werk.quote:
En als ik van al mijn foto's het origineel zou posten, zou dat achterlijk veel webruimte in beslag nemen in dat is me net wat te duur.
Had ook niet de indruk dat Fryslan d'r echt helemaal bovenop zit gezien de rommel die erquote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal geen boete worden.
quote:Een bus met een Frysker opschrift, of het nu een ProCity is of een Amba, zie ik regelmatig
rijden op de stadsdienst Leeuwarden. Andersom heb het nog maar 1 keer gezien.
Was een ProCity op mijn stamlijntje
Ik ook! Een tijd geleden was er een chauffeur die als een ware coureur de bus telkens op de tramrails gooide en alles inhaalde wat zich op de weg ernaast bevond. Het leuke was dat hij er telkens op en af ging met een hoge snelheid en dat we hier in Amsterdam een verhoging naast de tramrails hebben liggen, het comfort was dus wel ver te zoeken, vooral achterin voelde je het achterste deel met een ruk alle kanten opzwaaien (het was dus een gelede bus).quote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:10 schreef TommyGun het volgende:
Whaha jank volk. Ik hou er juist van als ze hard rijden. Liever dan dat trage gesukkel. Af en toe hard remmen hoort er dan bij ja maja who cares, dat houdt het spannend
quote:Een chauffeur van Connexxion vertelde mij dat ter vervaning van de Alliances en Fryskers de Lion City's T uit Utrecht naar Friesland worden overgeplaatst.
bron: http://www.casfiles.net/arriva/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=970
Erger nog: "de Frysker". Om de verwarring even geheel compleet te maken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Frysker is het concept voor de regio Fryslan toch?
Amba's met Frysker bestikkering anyone?![]()
of 'een Frysker' of 'de Frysker'quote:maar goed als we t over fryskers hebben
quote:hebben we t doorgaans over de ProCity :-)
ik heb ergens opgevangen dat er maar een paar fryskers blijven. ach zoiets blijft altijd afwachten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:07 schreef NoBody122 het volgende:
Worden de Fryskers ook vervangen dan? Ik dacht dat het voornamelijk was i.v.m. de Alliances, en dan met name die zonder InfoXX
Degene die dat daar neergemept heeft is een jochie van 13 dat meestal niet te serieus te nemen is, maar nu waarschijnlijk wel eens gelijk heeft.quote:
Vast een aantal Fryskers dat onderhands allang verdwenen is.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:07 schreef NoBody122 het volgende:
Worden de Fryskers ook vervangen dan?
Dat zijn er toch niet zo heel veel?quote:Ik dacht dat het voornamelijk was i.v.m. de Alliances, en dan met name die zonder InfoXX
Het is natuurlijk niet zo dat er helemaal geen reden was om Fryskers in Fryslân te gaan gebruiken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:31 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik heb ergens opgevangen dat er maar een paar fryskers blijven.
Dat hoor ik helaas ook wel vaker.quote:ach zoiets blijft altijd afwachten.
Soms besteld iemand wel eens een wallpaper of poster bij me, of worden ze voor tijdschriften gebruikt, dan is het handig de foto's ook groot te hebben. En dus voor de identificatie, zodat ik geen kladblok bij me hoef te hebben om de busnummers op te schrijven, maar ik kan ze op de grote foto gewoon aflezen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waarom neem je ze dan zo groot als je die resolutie toch nooit gebruikt. Scheelt vast een hoop extra werk.
Hermes in tour-uitvoeringquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vast een aantal Fryskers dat onderhands allang verdwenen is.
Zijn daar die paar 2400 wagens (en andere enkeldeur's ex-XX/Midnet B95's) niet voor ingestroomd?
[..]
Dat zijn er toch niet zo heel veel?
Ook al zijn het er dan onderhand wel een paar meer, een paar Hermes in tour uitvoering (Interliner?) incluis.
geloof dat je de 8081/8082/8083 (oid) bedoeld. waren ook de enige bussen met een radioquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Die reserve-interliners van Hermes zijn jammergenoeg geloof ik terzijde gesteld. Waren trouwens goede bussen en volgens mij ook iets stiller dan de anderen uit dezelfde serie.
Radio'tje ingebouwd, beklede zijwanden, luchtverversing met poortjes in de bagagerekken geinte-quote:
Helaas.quote:Heb je daar pics van toevallig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |