quote:Op zaterdag 27 september 2008 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft voor ergens in het zuiden van het land 10 Citea's besteld, dus ze komen er aan.
quote:Chauffeurs bezorgd om 'stille bus'
APELDOORN - In Apeldoorn gaat binnenkort op proef een schone, zuinige en stille bus rijden; de Whisper. Chauffeurs zijn bang dat zo'n geluidsarme bus gevaarlijk kan zijn in het verkeer. De buschauffeurs zijn bang dat andere verkeersdeelnemers de bus niet horen aankomen. Een oplossing is overigens al voorhanden in de vorm van luidsprekers met motorgeluid. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft tien miljoen euro beschikbaar gesteld voor het project.
wat een kut tvpquote:Op zondag 28 september 2008 18:33 schreef Alexxxxx het volgende:
Bussen
Dat is ook de reden waarom ze in het buitenland nauwelijks interesse ontlokken. Ik dacht alleen enkele orders uit Denemarken en Zweden, voor de rest niets.quote:Op zondag 28 september 2008 16:01 schreef zwahiel het volgende:
Aangezien ik tegenwoordig woonachtig ben in België zie ik wat meer 'vreemde' bussen opduikelen her en der...
Deze bijvoorbeeld, de VDL Jonckheere Transit 2000G.
Ik weet niet wie deze op de tekentafel gelegd heeft, maar de 80's zijn al een hele poos voorbij!
Hoef ik ook helemaal niet te zien hier. Weer zo'n fantasieloze lelijke vierkante doos.quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:56 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
wanneer gaan we de nieuwe citea eens in het straatbeeld zien?
of nog beter: MAN Lion's City op aardgas.quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Doe maar geluiden van een Alliance of O408 dan
Aardgasbus heeft wel een heel vet geluid.quote:klinkt tenminste nog een beetje pittig
Ik had al zo'n vermoeden.quote:Op zondag 28 september 2008 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
We zullen de bus niet missen
quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Doe maar geluiden van een Alliance of O408 dan
klinkt tenminste nog een beetje pittig
Ik. Het is niet nodig om aan te geven waar je verder gaat, omdat je voor een nieuw topic toch wel in PTA kijkt.quote:Op zondag 28 september 2008 23:34 schreef BeefRWijker het volgende:
Welke halve zool heeft topic 13 afgesloten zonder aan te geven waar het verder gaat
Dan kun je diverse nu courante bussen ook wel afschrijven.quote:Op zondag 28 september 2008 16:01 schreef zwahiel het volgende:
Aangezien ik tegenwoordig woonachtig ben in België zie ik wat meer 'vreemde' bussen opduikelen her en der...
Deze bijvoorbeeld, de VDL Jonckheere Transit 2000G.
Ik weet niet wie deze op de tekentafel gelegd heeft, maar de 80's zijn al een hele poos voorbij!
Zet toch tram bestuurders op die bus. Vervang de claxon door een bel. Probleem opgelost.quote:Op zaterdag 27 september 2008 17:48 schreef ReisT het volgende:
quote:
Chauffeurs bezorgd om 'stille bus'
APELDOORN - In Apeldoorn gaat binnenkort op proef een schone, zuinige en stille bus rijden; de Whisper. Chauffeurs zijn bang dat zo'n geluidsarme bus gevaarlijk kan zijn in het verkeer. De buschauffeurs zijn bang dat andere verkeersdeelnemers de bus niet horen aankomen. Een oplossing is overigens al voorhanden in de vorm van luidsprekers met motorgeluid. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft tien miljoen euro beschikbaar gesteld voor het project..]
Bij nadere beschouwing is het inderdaad een scheur en toch niet een deuk.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[.plastic bussen.]
Zit ik voor alle zekerheid nog even die 2400 wagens na te trekken komt er een geval-
letje schade voorbij. Zit er inderdaad een deuk in het front en is de bumper gebarsten.
Is dus ook gewoon zo.quote:[ afbeelding ]
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-17731
Zou toch gezworen hebben dat die voorkant in een mal gemaakt was.
quote:
Ik denk dat er foto's rondgestuurd worden met de busfoto mailinggroep en er staan foto's op het onofficiële arrivaforum.quote:Op maandag 29 september 2008 00:58 schreef NoBody122 het volgende:
Wie stonden er allemaal op de stalling in Leeuwarden gistermiddag, foto's te maken? Het was duidelijk een georganiseerde busspottersmeet, aangezien men er zelfs zo'n ouwe gele bus met Veonn-opdruk voor had laten komen (MB200?)
Helaas zie ik geen pics terug op openbaarvervoerinboskoop.nl, so far
Je bent in de war met de voormalige Phileas.quote:Op maandag 29 september 2008 01:26 schreef zwahiel het volgende:
Serieus gaat ie EINDELIJK rijden, echt dat is pas een stukje techniek met een hoofdletter T!
Nee joh, echt?quote:Overigens herkent iemand die linker bus? Da's 't laatste prototype van Den Oudsten! De X serie.
Moet je dan toch eens uitleggen. Straks heeft MB ook nog gejat van DO met hun Citaro.quote:Hou dat al een tijdje in de gaten en hoop dat 't nu echt wat gaat worden met The Wisper zoals ie genoemd wordt. De X van DO zou echt een mooie bus zijn, volgens mij heeft VDL die ontwerpen een beetje gepikt en heeft daarop zijn Amba lijn aangepast, want ze tonen wel gelijkenissen.
Pure stadsbus, punt. Vervanger van de Jonckheer en Diplomat.quote:[..]
Wat wel dan weer mooi is is de nieuwe Citea welke onder Belgische vlag uit gaat komen, een broertje of zusje van de Amba. Voor mensen die een ander exterieur willen. Productdiversificatie zullen we maar zeggen. De Citea is meer een stadsbus,
Merkwaardig dat die belgiese bus van Gnittoo (iemand enig idee waar die foto gebleven is, cq vandaanquote:met rechtopstaande motor aan de achterkant. Hij is geënt op de looks van de laatste nieuwe Jonckheere touringcar en is volledig modulair in te richten. Van binnen lijkt hij wel wat op een Van Hool 300 of 320 met die motor achterin. Persoonlijk vind ik 'm iets te boos kijken, een Amba heeft een wat vriendelijkere uitstraling zeg maar...
[ afbeelding ]
quote:[..]
Met de cabine van een Premium/LF/FLquote:Op maandag 29 september 2008 01:26 schreef zwahiel het volgende:
Maar het toppunt is deze schoolbus, welke ook daadwerkelijk rondtuft in Belgique...
Geen idee welke t zijn ze reden daar ook even een XX amba de loods in ben alleen te beroerd om mn fiets te pakken en 500 meter te fietsenquote:Op maandag 29 september 2008 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
Als je die oude Volvo's bedoelt, dan lijkt het me logisch, maar als het VanHools zijn, dan is het vreemd.
Toch best grappig dat veel Veonn matteriaal later bij Arriva / noordned nog in die kleurstellingen heeft gereden..quote:
Nee waarom, wat heeft the Whisper met de Phileas te maken, totaal andere insteek, andere bussen. Het heeft niets met het Phileas project te maken. The Whisper rijdt al een tijdje test op een paar bestelbussen en op een kleine (ik geloof Mitsubishi) busje met open laadbak. E-traction leverde wel techniek aan Phileas maar the Whisper heeft Phileas nooit gehad, het heeft geloof ik wel gedraaid op The Wheel, een op assig gemonteerde electromotor met directe overbrenging verkleind zodat hij op de assen past en weinig plek in neemt. Zo heeft elke as een eigen motor zeg maar. Maar dat is totaal iets anders als the Whisper waar het bij die DO X om gaat... The Wisper is een totaal concept dus niet alleen de motoren maar de rest ook. Deels gebaseerd op het onderzoek van Fokker Aerospace en Den Oudsten wat zij al toepaste in de X97. Dat ging zo goed dat de energie die vrij kwam van het remmen zorgde dat het eerste prototype affikte. E-traction heeft het concept geperfectioneerd over de jaren heen (ze zijn ook al sinds 1989 met een dergelijk concept bezig!) en daaruit is The Wisper en The Wheel ontstaan. Nu vliegt de bus niet meer in de fik, maar wordt de energie terug geleid. En vergeet niet dat deze rem terug vloei techniek op best veel machines gebruikt wordt. TNT rijdt ook al een jaarje of 2 / 3 rond met E-traction techniek... Ben dus niet in de war.quote:Op maandag 29 september 2008 12:04 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Je bent in de war met de voormalige Phileas.
Slaat opquote:Nee joh, echt?
Een deel van de technologie welke DO gebruikt heeft om samen met Fokker de X97 zo licht mogelijk te maken heeft zijn weg gevonden naar VDL via overnamen en samenwerkingen die het al had met bijvoorbeeld Fokker, Stork en TSN. Deze Modular Lightweight Body zoals Fokker die noemde is ook terug gekomen in de Phileas, en welk bedrijf bouwde deze bussen ook alweer Ow ja, VDL ja, Goh hoe komt het toch dat een Amba 8700 kilo ledig weegt terwijl een MB Citaro met zijn 10.900 kilo toch wel even wat zwaarder is. Welke bussen waren ook alweer volledig modulair opgebouwd? Ow ja, de Amba en de nieuwe Citea, met technologie van wijlen Fokker Aerospace...quote:Moet je dan toch eens uitleggen. Straks heeft MB ook nog gejat van DO met hun Citaro.
Zoek het woord productdiversificatie eens op in het woordenboek voor je begint te blaten a.u.b..quote:Pure stadsbus, punt. Vervanger van de Jonckheer en Diplomat.
Geen idee, maar we moeten 't toch wel eens zijn dat dit er gewoon absoluut niet uit ziet!quote:Merkwaardig dat die belgiese bus van Gnittoo (iemand enig idee waar die foto gebleven is, cq vandaan
komt?) een andere configuratie van koelroosters heeft van het (externe deel van het) motor compartiment.
Helaas niet te zien wat dat aan de binnenkant voor consequenties heeft gehad.
Volgens mij heel normaal bij opgelegde bussen en in tijden dat een concessie afloopt en men het huidigequote:Op maandag 29 september 2008 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Toch best grappig dat veel Veonn materiaal later bij Arriva / Noordned nog in die kleurstellingen heeft gereden..
Is in het buitenland al niet anders.quote:sterker nog.. er rijd er nog 1 rond in die kleurstelling.. wel buiten de lijndienst en een ander bedrijf
Jij bedoelt inderdaad de 5700 serie.quote:Op maandag 29 september 2008 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
en de langere dingen van de Gado.
ZWN ook.quote:Op maandag 29 september 2008 23:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bedoelt inderdaad de 5700 serie.
Dat waren als ik me niet vergis Daf-Berkhofs.
Daar had de Gado idd een paar van , maar de Veonn ook.
Later pas toch? Eerst had de Gado toch nog de eerste versie van de Mercedes Integro's of zelfs de voorlopers ervan?quote:Op maandag 29 september 2008 23:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bedoelt inderdaad de 5700 serie.
Dat waren als ik me niet vergis Daf-Berkhofs.
Daar had de Gado idd een paar van , maar de Veonn ook.
Phileas, dat is pas een stukje techniek met een hoofdletter T. Whisper is gewoon een geconverteerde bestaande bus.quote:Op maandag 29 september 2008 23:36 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Nee waarom, wat heeft the Whisper met de Phileas te maken,
Wel wat "techniek met een hoofdletter T" betreft.quote:[...]
... Ben dus niet in de war.
Alsof er nog twijfel bestaat wat die Den Oudsten is als de enige andere bus een AMBA is.quote:[..]
Slaat op
Niet iedereen kent alle bustypen uit zijn blote bolletje, jij misschien wel maar dat betekend niet dat de rest 't kent.
Ja hoor, als jij het woord Jonckheer en Diplomat even opzoekt dan. Goed?quote:[..]
[..]
Zoek het woord productdiversificatie eens op in het woordenboek voor je begint te blaten a.u.b..
Tuurlijk. En een Frysker. Of een Parade. ... paard en wagen ...quote:Een Amba kan ook als stadsbus ingezet worden,
Als jij het zegt.quote:maar heeft alleen een enkele in en uitstap.
Doof en blind tegelijk.quote:Een 'echte' stadsbus miste VDL inderdaad en daarvoor wordt deze Citea ingezet.
Baarlijke nonsens.quote:Maar een bestaand product aanpassen naar wensen en eisen vanuit de markt is gewoonweg het diversificatie van je producten/productlijn.
Die Citea foto van Gnittoo, geachte heer de communicatiedeskundige.quote:[.Belgische bus van Gnittoo op OVBoskoop.]
Geen idee, maar we moeten 't toch wel eens zijn dat dit er gewoon absoluut niet uit ziet!
De foto komt overigens van de site van VDL Jonckheere in België.
Vind 't een beetje zo'n paardenvrachtwagen eigenlijk, maar dan voor kids. De kleuren kloppen bijna ook nog
Ik heb 't inderdaad niet zo heel erg op de slimste jongetjes van de klas die een heel boek overschrijvenquote:Als je me niet moet of zo mag je 't ook zeggen en anders fijn PM-en
Dit is niet voor niets een bussentopic, dus laat maar komenquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Gaaf filmpje
Ik ben gister op de IAA in Frankfurt geweest,ook best wat bussen (wereldprimeurs en zo) op de foto gezet. Interesse?
linkje, omdat mijn foto's het tijdelijk even niet doen op fok. Komen nog meer busfoto's bij als Wietze, de grote busliefhebber van BuzzyBee, zijn fotos er ook heeft staan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dit is niet voor niets een bussentopic, dus laat maar komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |