Dan begin ik nu toch ernstig te twijfelen of ik niet de 426x'en heb gezien in plaats van de 416x'en.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Op de originele foto is duidelijk te zien dat het toch echt de 4256 is![]()
He, ik gaf alleen de voorzetquote:Maar doordat je Ou Tannu en PSM in één adem beledigd door de voor elkaars familie aan te zien vergeef ik je![]()
Dat lijkt me wel meevallen, 4133-4170 zit zo goed als vol, daarna heb je alleen nog 4184/85quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Bussen worden nooit helemaal op numerieke volgorde geleverd en het terrein in Heerenveen heeft de afgelopen maanden volgestaan met bussen, dus dan kunnen dat best zo veel zijn geweest dat dat kan.
Dan nog zit er een aaneengesloten leeg gat van 45 a 60 tussen.quote:En wie weet zit er nog een serie van een andere fabrikant tussen.
quote:Misselijk en licht in het hoofd van busrit
Door SJAAK VAN DE GROEP
AMERSFOORT/SPAKENBURG - Het rijgedrag van sommige buschauffeurs van Connexxion valt slecht bij passagiers van de vervoerder.
Dit bleek uit eigen onderzoek van deze krant en ervaringen van reizigers over twee maanden.
Een buschauffeuse rijdt aan het einde van een middag met lijn 76 van Amersfoort naar Spakenburg. Het gaat er ruig aan toe. Nabij een rotonde in Nieuwland kan ze nog slechts op het nippertje remmen voor een auto. Mensen schieten in hun banken naar voren.
Een paar weken later dezelfde lijn. Een jonge buschauffeur wekt de indruk ervan uit te gaan een lading koeien en varkens achterin te hebben. Hij rijdt op de hobbelige Brabantsestraat in Amersfoort zo hard, dat de verslaggever loskomt van de achterbank.
De chauffeur vervolgt zijn rit als een echte Michael Schumacher. De irritatie onder passagiers is groot. Een buurvrouw houdt angstvallig haar kind op schoot. ,,Dit is dramatisch,’’ schampert ze. ,,Ik neem sporadisch de bus. De volgende keer ga ik weer met de auto.’’
,,Het gevoel van de python in de Efteling had die mevrouw zeker?’’ vraagt de buschauffeur van lijn 56 naar Wijk bij Duurstede. ,,Ik herken mij daar niet in en houdt uiteraard rekening met de passagiers. Het is net als bij verkopers in een winkel: de een is vriendelijk en de ander chagrijnig.’’
Neem de wat oudere chauffeur met bril. Hij rijdt alsof hij zelf de bus moet halen. Asociaal en met hoge snelheid. Tot drie keer toe raakt hij met een achterwiel de verhoogde rand van een rotonde. Als passagier relaxed een krantje lezen? Forget it. ,,Het lijkt wel alsof we in Turkije rijden,’’ zegt een vrouw.
De buschauffeur van lijn 9 naar het Leusderkwartier wijst naar de reizigers. ,,Ze betalen vaak met groot geld of zoeken traag naar hun vervoersbewijs. Wij moeten op tijd rijden en willen geen ritten laten uitvallen.’’
De chauffeur sluit de deuren en wil wegrijden. Een meisje komt aanrennen en sommeert de chauffeur te stoppen. De deuren gaan weer open. ,,Zie je wat ik bedoel?’’ vraagt de chauffeur.
Yvette Barten (25) pakt geregeld lijn 80 van Scherpenzeel naar Amersfoort. ,,Ik vind het irritant dat de chauffeurs flink doorrijden. Ik word er misselijk van en licht in mijn hoofd.’’ Jordi Zeeman (14) staat op het Amersfoortse station te wachten op lijn 103 naar Nijkerk. ,,Enkele weken geleden remde de bus zo hard dat ik van de achterste bank naar voren viel. De bus reed een fietser aan.’’
Een buschauffeuse, actief op meerdere lijnen, bevestigt dat sommige chauffeurs te hard rijden. ,,Er zijn reizigers die liever een halte wachten dan dat ze bij bepaalde chauffeurs instappen. We hebben ook veel nieuwe chauffeurs in dienst. Ik vind dat de oude garde beter rijdt.’’
,,Het hangt vaak van de chauffeur af hoe de rit verloopt,’’ zegt Mark Leeman (21). Leeman reist met lijn 2 naar Nieuwland en heeft soms last van de hoge snelheid over verkeersdrempels in Hoogland. ,,Maar over het algemeen valt het mee, hoor.’’
Alleen vind ik dat voorbeeld van die fietser niet helemaal terecht. Het lijkt me logisch dat de chauffeur vol in de ankers gaat op het moment dat hij een fietser dreigt aan te rijden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:16 schreef NoBody122 het volgende:
Het ligt ook wel deels aan te strakke tijden op sommige ritten... De chauffeur is niet de enige die daar verantwoordelijk voor is
Ik ben ook niet altijd zo braaf in het verkeer, ook niet op de bus.. Wel probeer ik te alle tijde het aantal G-krachten laag te houden i.v.m. passagiers
Die voorbeelden uit dat artikel zijn wel extreem trouwens..
Die "stadsbussen" van tegenwoordig zijn ook niet gebouwd voor het betere gooi en smijtwerk, hè.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:16 schreef NoBody122 het volgende:
Het ligt ook wel deels aan te strakke tijden op sommige ritten... De chauffeur is niet de enige die daar verantwoordelijk voor is
Ik ben ook niet altijd zo braaf in het verkeer, ook niet op de bus.. Wel probeer ik te alle tijde het aantal G-krachten laag te houden i.v.m. passagiers
Die voorbeelden uit dat artikel zijn wel extreem trouwens..
De desbetreffende passagiers hebben nog nooit met de Zuidtangent gereisd?quote:
Uitgezonderd de Maxx-Fryskersquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die stadsbussen van tegenwoordig zijn ook niet gebouwd voor het betere gooi en smijtwerk, hè.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Vast wel. Zet je alle normale bussen apart van de Fryskers, de Fyskers allemaal bij elkaar en zo zou het moeten kunnen.
Dat dusquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben allang 13 geweest. Maar ik verklap niet hoe lang geleden.
De 'inzittenden' worden dan inderdaad door de hele bus 'gegooid en gesmeten'.quote:
Ik vrees dat je gelijk hebt, Groenteman.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt mij toch echt de 4256 te zijn BeefRWijker.
Joh, is-dat-zo.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
Maxx is het stadsdienstconcept van xx
Ware het niet dat je het over stadsbussen had. De non-Maxx Fryskers zijn dat dus officiëel nietquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Joh, is-dat-zo.![]()
Dan zijn die Maxx Fryskers natuurlijk ook heel andere Fryskers dan die Frysker Fryskers hè.
Dat ik daar nou niet aan gedacht heb.
Ach, meneer is gekwetst. Ellende?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:33 schreef Alexxxxx het volgende:
je had ook gewoon even naar me kunnen mailen met een verzoek voor een foto op origineel formaat, dan had je die in de rpely gekregen, en je jezelf een heleboel ellende bespaard
Ik ben helemaal niet gekwetst ik wijs je er alleen op dat je jezelf overbodig veel werk hebt bezorgdquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:42 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ach, meneer is gekwetst. Ellende?
Wat haal jij je nou toch weer in je hoofd. Diskussie heet dat, iets wat hier maar bar weinig plaats vindt.
Als jouw foto's niet bedoeld zijn om naar te kijken, en be-discussieerd, waarom post je ze dan?
Had gelijk 't origineel gepost. D'r worden hier zat foto's gepost die wel van goede kwaliteit zijn
dan wel met een link erbij voor het origineel dus daar ligt 't niet aan. 't Lijkt wel of je 't erom doet.
En als ik dan 's een vraag stel geef je niet thuis. Maak ik een opmerking die om een weerwoord
vraagt, geef je niet thuis. Dit is een forum, interactie is gewenst, anders verwordt 't tot een web
based memo recorder van onbegrijpelijke one- en halfliners en een dumping ground voor spam
van lui die proberen geld te verdienen met hun kiekjes.
Ja, dat was ironies bedoeld voor streekbussen/ bussen in 't algemeen, had dat even tussen kwootjes moeten zetten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:35 schreef NoBody122 het volgende:
[.Frysker Fryskers en Maxx Fryskers.]
Ware het niet dat je het over stadsbussen had.
Nee? ProCity ?quote:De non-Maxx Fryskers zijn dat dus officiëel niet
Frysker is het concept voor de regio Fryslan toch?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal geen boete worden. Een bus met een Frysker opschrift, of het nu een ProCity is of een Amba, zie ik regelmatig rijden op de stadsdienst Leeuwarden. Andersom heb het nog maar 1 keer gezien. Was een ProCity op mijn stamlijntje
Daar leer je het meeste van. Als ik er gewoon overheen gelezen had had ik nog steeds gedacht datquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet gekwetst ik wijs je er alleen op dat je jezelf overbodig veel werk hebt bezorgd![]()
Kijk, toch gekwetst. Ik maak er geen probleem van. Als ik iets mis heb kan ik dat heel goed toegeven.quote:En ik heb tot twee keer toe gezegd wat het nummer is, als jij dat niet gelooft is jou probleem dan verder.
Waarom neem je ze dan zo groot als je die resolutie toch nooit gebruikt. Scheelt vast een hoop extra werk.quote:
En als ik van al mijn foto's het origineel zou posten, zou dat achterlijk veel webruimte in beslag nemen in dat is me net wat te duur.
Had ook niet de indruk dat Fryslan d'r echt helemaal bovenop zit gezien de rommel die erquote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal geen boete worden.
quote:Een bus met een Frysker opschrift, of het nu een ProCity is of een Amba, zie ik regelmatig
rijden op de stadsdienst Leeuwarden. Andersom heb het nog maar 1 keer gezien.
Was een ProCity op mijn stamlijntje
Ik ook! Een tijd geleden was er een chauffeur die als een ware coureur de bus telkens op de tramrails gooide en alles inhaalde wat zich op de weg ernaast bevond. Het leuke was dat hij er telkens op en af ging met een hoge snelheid en dat we hier in Amsterdam een verhoging naast de tramrails hebben liggen, het comfort was dus wel ver te zoeken, vooral achterin voelde je het achterste deel met een ruk alle kanten opzwaaien (het was dus een gelede bus).quote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:10 schreef TommyGun het volgende:
Whaha jank volk. Ik hou er juist van als ze hard rijden. Liever dan dat trage gesukkel. Af en toe hard remmen hoort er dan bij ja maja who cares, dat houdt het spannend
quote:Een chauffeur van Connexxion vertelde mij dat ter vervaning van de Alliances en Fryskers de Lion City's T uit Utrecht naar Friesland worden overgeplaatst.
bron: http://www.casfiles.net/arriva/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=970
Erger nog: "de Frysker". Om de verwarring even geheel compleet te maken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Frysker is het concept voor de regio Fryslan toch?
Amba's met Frysker bestikkering anyone?![]()
of 'een Frysker' of 'de Frysker'quote:maar goed als we t over fryskers hebben
quote:hebben we t doorgaans over de ProCity :-)
ik heb ergens opgevangen dat er maar een paar fryskers blijven. ach zoiets blijft altijd afwachten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:07 schreef NoBody122 het volgende:
Worden de Fryskers ook vervangen dan? Ik dacht dat het voornamelijk was i.v.m. de Alliances, en dan met name die zonder InfoXX
Degene die dat daar neergemept heeft is een jochie van 13 dat meestal niet te serieus te nemen is, maar nu waarschijnlijk wel eens gelijk heeft.quote:
Vast een aantal Fryskers dat onderhands allang verdwenen is.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:07 schreef NoBody122 het volgende:
Worden de Fryskers ook vervangen dan?
Dat zijn er toch niet zo heel veel?quote:Ik dacht dat het voornamelijk was i.v.m. de Alliances, en dan met name die zonder InfoXX
Het is natuurlijk niet zo dat er helemaal geen reden was om Fryskers in Fryslân te gaan gebruiken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:31 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik heb ergens opgevangen dat er maar een paar fryskers blijven.
Dat hoor ik helaas ook wel vaker.quote:ach zoiets blijft altijd afwachten.
Soms besteld iemand wel eens een wallpaper of poster bij me, of worden ze voor tijdschriften gebruikt, dan is het handig de foto's ook groot te hebben. En dus voor de identificatie, zodat ik geen kladblok bij me hoef te hebben om de busnummers op te schrijven, maar ik kan ze op de grote foto gewoon aflezen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waarom neem je ze dan zo groot als je die resolutie toch nooit gebruikt. Scheelt vast een hoop extra werk.
Hermes in tour-uitvoeringquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vast een aantal Fryskers dat onderhands allang verdwenen is.
Zijn daar die paar 2400 wagens (en andere enkeldeur's ex-XX/Midnet B95's) niet voor ingestroomd?
[..]
Dat zijn er toch niet zo heel veel?
Ook al zijn het er dan onderhand wel een paar meer, een paar Hermes in tour uitvoering (Interliner?) incluis.
geloof dat je de 8081/8082/8083 (oid) bedoeld. waren ook de enige bussen met een radioquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Die reserve-interliners van Hermes zijn jammergenoeg geloof ik terzijde gesteld. Waren trouwens goede bussen en volgens mij ook iets stiller dan de anderen uit dezelfde serie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |