Inderdaad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
Het zijn eenlingen,
Daar lijkt 't inderdaad op.quote:waarbij de 3158 en 3159/4061 veel nieuwer zijn dan de andere 2
bij procity's kan t vast ook welquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, je vergeet alleen dat ik stiekem Amba-aanhanger ben
Infoxx werkt d.m.v. SIM-kaarten. Het enige probleem dat kan spelen is dat er bij de selectie van bus op busnummer onduidelijkheid kan ontstaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:07 schreef BeefRWijker het volgende:
Waar het om gaat -als het al ergens om gaat- is of er een Friese en een Utrechtse 3159 met Infoxx
rondrijden die dezelfde unieke codes uitzenden.
[..]
Het is maar de vraag of dat nummer daarin zelfs enig belang speelt.
Ik denk eerder aan ritnummers en een uniek nummer toegekend aan de Infoxx.
Niet binnen één bedrijf, dacht ik?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:07 schreef BeefRWijker het volgende:Er zijn overigens veel meer overlappende wagennummers in NL.
Daar kan ik even bizonder weinig mee, als verklaring.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:56 schreef Carport het volgende:
[.Infoxx en wagennummer.]
Infoxx werkt d.m.v. SIM-kaarten.
Je bedoelt dat de sjoof z'n bus niet zou kunnen vinden in de stalling 's ochtends?quote:Het enige probleem dat kan spelen is dat er bij de selectie van bus op busnummer onduidelijkheid kan ontstaan.
Definieer "bedrijf".quote:[.doublures.]
Niet binnen één bedrijf, dacht ik?
Maar dat gebeurt allemaal niet, aangezien geeneen van de genoemde Amba's (3156-3159) in het bezit is van InfoXXquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:56 schreef Carport het volgende:
[..]
Infoxx werkt d.m.v. SIM-kaarten. Het enige probleem dat kan spelen is dat er bij de selectie van bus op busnummer onduidelijkheid kan ontstaan.
Hij bedoelt dat ze dan, als ze de specifieke bus for some reason willen opzoeken in de InfoXX-database, dubbele records terugkrijgen. Maar goed, zoals ik net al typte; dat is op dit moment dus niet aan de orde.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:57 schreef BeefRWijker het volgende:
Je bedoelt dat de sjoof z'n bus niet zou kunnen vinden in de stalling 's ochtends?
[..]
Dan heb ik dat niet goed gezien.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:11 schreef BeefRWijker het volgende:
En ook Google zegt: Iveco Alliance is een B89.
Helaas ga je niet door voor de koelkastquote:Met andere woorden ik heb gelijk en dat krijg jij niet uit je strot.
Da's heel volwassen van jou.
Waaruit merk je dat op?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
over de infoxx..
t werkt de laatste tijd best GOED!
dat ze niet halverwege de rit ineens uit vallen?quote:
bron: FOK!quote:De provincie Friesland start een boeteprocedure tegen vervoerder Arriva. De provincie eist dat zestien lagevloerbussen die zijn weggehaald, uiterlijk 27 oktober in Friesland worden ingezet. Friesland legt Arriva een boete op van honderdduizend euro wanneer het gestelde ultimatum niet wordt nageleefd, meldt de provincie vandaag.
Arriva haalde onlangs zestien van de 54 lagevloerbussen weg en zette ze buiten de provincie in. Voor deze bussen zijn hogevloerbussen in de plaats gekomen. Lagevloerbussen zijn beter toegankelijk, meent de provincie. Vooral ouderen en mindervaliden zouden hiervan profiteren.
Arriva haalt de bussen weg, aldus Friesland, omdat in andere gebieden meer opdrachten zijn. De provincie noemt dit argument niet relevant. "De indruk ontstaat dat de Friese lagevloerbussen worden ingezet om een probleem ergens anders op te lossen. Zo werkt dat niet", stelt gedeputeerde Piet Adema. Eerder bepaalden de twee partijen dat Arriva het tot en met half december zou doen met de reeds aanwezige bussen. Volgens de provincie had de vervoerder dit zelf als uitgangspunt gesteld.
Arriva heeft nog niet gereageerd.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt allemaal niet, aangezien geeneen van de genoemde Amba's (3156-3159) in het bezit is van InfoXX
Denk eigenlijk ook niet dat ze dat voorlopig gaan inbouwen, tenzij ze die bussen nog een tijd willen houden en in de tussentijd de combobox-licentie verloopt
[..]
Da's maar goed ook, want anders zou je er dus eentje kwijt zijn, hè.quote:Hij bedoelt dat ze dan, als ze de specifieke bus for some reason willen opzoeken in de InfoXX-database, dubbele records terugkrijgen.
quote:Maar goed, zoals ik net al typte; dat is op dit moment dus niet aan de orde.
Is dat zo? Voor de goede orde, waar werd ik dan precies op aangevallen want dat is me even ontgaan.quote:Je hoeft je trouwens niet wederom aangevallen te voelen hoor
Alsof ze überhaupt ooit in een (OV)bus hebben gezeten.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:35 schreef NoBody122 het volgende:
Die mensen van de provincie hebben zeker nog nooit in zo'n Mercedes gezeten
Ik zou niet durvenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:21 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Je probeert me toch niet een schuldgevoel aan te praten, hè. Pas op hoor.
Ze hebben anders wel een eigen bus bij ITS-reizen die ze voor werkbezoeken gebruikenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:27 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Alsof ze überhaupt ooit in een (OV)bus hebben gezeten.
quote:Arnhemse bussen omgeleid na incidenten
Ov-bedrijf Connexxion leidt twee buslijnen in Arnhem in de avond voorlopig om vanwege drie incidenten. Daarbij zijn bussen vernield en bekogeld nabij de IJssellaan in de probleemwijk Presikhaaf. Eerder was er al een bus vernield in Arnhem-Zuid. Er zijn geen gewonden gevallen, maar de veiligheid van chauffeurs en reizigers is volgens Connexxion wel in het geding geweest.
Woensdagochtend overleggen politie, gemeente en het bedrijf over oplossingen om het busvervoer weer veilig te krijgen. De uitkomsten hiervan worden voorgelegd aan vakbonden en de ondernemingsraad.
Op 3 oktober en afgelopen zon-, maan- en dinsdag werden projectielen naar bussen gegooid. Ook is er mogelijk geschoten. Er zijn alleen ruiten vernield, maar in alle gevallen zaten er reizigers in de bus. Met ingang van woensdag rijdt lijn 5 vanaf 19.00 uur een omleidingsroute. Voor lijn 43 vervalt 's avonds een aantal haltes in Presikhaaf. Wel wordt op andere plekken gestopt.
Vorige maand ontstond nogal wat consternatie nadat in Gouda een buschauffeur was overvallen. Connexxion besloot voor een paar dagen geen bussen meer door de wijk Oosterwei te laten rijden, omdat chauffeurs de agressie van Marokkaanse jongeren beu waren.
Bron: Arnhemse bussen omgeleid na incidenten
Niet dat de gemiddelde reiziger dat ene moer interesseert waar de bus naar toe gaat nadat ie is uitgestapt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat ze niet halverwege de rit ineens uit vallen?![]()
en keurig op tijd de nieuwe lijn er op toverd bij t eindpunt.
erg handig hoorweet je direct waar die daarna heen rijd ..
Wat wel handig is als dat toevallig je aansluiting is en de bus te laat. Kan je niet missen.quote:en als je dus kan blijven zitten of moet uit stappen
Bij Maxx Leeuwarden komt dit aspect anders nog wel van pas, daar mensen vaak over moeten stappen en de bussen eigenlijk continu doorrijdenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 01:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Niet dat de gemiddelde reiziger dat ene moer interesseert waar de bus naar toe gaat nadat ie is uitgestapt.
[..]
Wat wel handig is als dat toevallig je aansluiting is en de bus te laat. Kan je niet missen.
Maar op hoeveel lijntjes komt dat voor, of voor hoeveel mensen geldt dat.
Zo niet ben je al te laat om nog maatregelen te treffen om je aansluiting te regelen.
Heb je al 5 minuten of langer in de rats gezeten of ie't wel haalt. Als je de dienstregeling al uit je hoofd weet
dus. Zo niet wordt je als passagier niet wijzer of je vertraging hebt of niet want dat geeft het systeem niet aan.
Dat weet alleen de sjoof. Sterker nog, het geeft je de valse indruk dat de bus op tijd is en alles zoals het hoort.
Voor de rest heb je er dus dan ook geen ene zak aan.
Het voegt helemaal niets toe waar je ook maar daadwerkelijk iets aan hebt.
Daar is de mogelijkheid om direct zonder vertraging (via kort verkeer) je aansluiting te regelen voor ingeleverd.
En, heeft die een invaliden lift voor rolstoelende staten leden?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
[.OV bussen.]
Ze hebben anders wel een eigen bus bij ITS-reizen die ze voor werkbezoeken gebruiken
als t kreng op tijd is moet ik er uit... omdat die dan 5 min op de buffer belandquote:Op donderdag 16 oktober 2008 01:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Niet dat de gemiddelde reiziger dat ene moer interesseert waar de bus naar toe gaat nadat ie is uitgestapt.
[..]
Wat wel handig is als dat toevallig je aansluiting is en de bus te laat. Kan je niet missen.
Maar op hoeveel lijntjes komt dat voor, of voor hoeveel mensen geldt dat.
Zo niet ben je al te laat om nog maatregelen te treffen om je aansluiting te regelen.
Heb je al 5 minuten of langer in de rats gezeten of ie't wel haalt. Als je de dienstregeling al uit je hoofd weet
dus. Zo niet wordt je als passagier niet wijzer of je vertraging hebt of niet want dat geeft het systeem niet aan.
Dat weet alleen de sjoof. Sterker nog, het geeft je de valse indruk dat de bus op tijd is en alles zoals het hoort.
Voor de rest heb je er dus dan ook geen ene zak aan.
Het voegt helemaal niets toe waar je ook maar daadwerkelijk iets aan hebt.
Daar is de mogelijkheid om direct zonder vertraging (via kort verkeer) je aansluiting te regelen voor ingeleverd.
Geen flauw idee. Heb het ding wel zien rijden, maar niet in detail bestudeerdquote:Op donderdag 16 oktober 2008 01:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En, heeft die een invaliden lift voor rolstoelende staten leden?
ghehehequote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Heb het ding wel zien rijden, maar niet in detail bestudeerd![]()
Ik ken Leeuwarden lijntechnisch niet maar ik neem aan dat 't niet echt afwijkt van andere middelgrote steden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 01:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Bij Maxx Leeuwarden komt dit aspect anders nog wel van pas, daar mensen vaak over moeten stappen
De vraag is alleen wie veranderd van lijn, de sjoof of de wagen.quote:en de bussen eigenlijk continu doorrijden
quote:[.]
Hè?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als t kreng op tijd is moet ik er uit... omdat die dan 5 min op de buffer beland![]()
En dan wat?quote:rijd die met vertraging dan kan ik blijven zitten en maak ik een rondje om het station
Vaak genoeg, kan ik je rechtstreeks uit de praktijk mededelenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik ken Leeuwarden lijntechnisch niet maar ik neem aan dat 't niet echt afwijkt van andere middelgrote steden.
Lijnen vertrekken van een buitenwijk en rijden meestal over het station naar een andere buitenwijk
om vervolgens op het eind dezelfde route in omgekeerde richting terug te rijden.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je op het station over moet stappen op een andere lijn en
dat de bus waar je inzit toevallig op dat moment ook op een andere lijn gaat rijden en dat een andere
bus zijn lijntje overneemt en dat jouw bus precies dat lijntje neemt waar jij op moest overstappen en
nog wel in de goeie richting ook. Hoe vaak komt dat nou voor?
InfoXX is aan 1 omloop -en dus 1 wagen- gebonden. De wagen, dusquote:[..]
De vraag is alleen wie veranderd van lijn, de sjoof of de wagen.
ik hoorde t op de Radio jaquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:18 schreef J_TM het volgende:
Vaonchtend was er in Amstelveen een aanvaring tussen een tram en een Lion's City; allebei vlogen ze uit de bocht en laatstgenoemde ramde een gebouw.
Vond dat eerlijk gezegd van buiten nogal meevallen als je schade aan de binnenkant bekijkt (weggedruktequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Behoorlijk wat schade zo aan de platen te zien
Helaas wel jaren telaat!!!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de haters van Dennisbussen is er goed nieuws. Arriva heeft enkele exemplaren naar Tsjechië gestuurd
http://www.k-report.net/discus/messages/2484/220.html?1224260725
Aha, dus toch.. Viel me al op dat de filmkast van die bus op lijn 7 stond toen ik hem pakte van de stalling.. Dat was de 8007 overigens, die met aan de rechterkant voor een groen stuk bumperquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:59 schreef Gnittoo het volgende:
vandaag een 8000 en 2500/2600 serie gespot op de leeuwarder stadsdienst.
Ik zou het niet weten. Busfoto weet daar vast meer van.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:42 schreef NoBody122 het volgende:
Die amba's komen tegenwoordig ook in allemaal ranges voor he
(Niet zo heel erg goed als er een tram tegenaan rijdt).quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.openbaarvervoe(...)onnexxion3856-01.jpg
Hoe zijn deze bussen trouwens?
Daar heb je gelijk in, maar dat is sowieso het manko van de moderne bus. Er is op alles bespaard, zodat er gelijk veel schade is bij een ongeval.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:05 schreef BeefRWijker het volgende:
Niet zo heel erg goed als er een tram tegenaan rijdt.
Mooi zo, tis niet allemaal kommer en kwel dusquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:08 schreef Peterselieman het volgende:
Rijden bij mijn weten prima. Zitten voor de passagiers vrij aardig, al is misschien hier en daar de beenruimte wat aan de krappe kant en het motorlawaai achterin is duidelijk te horen, maar dat laatste is in een Amba ook het geval. Wel een duidelijk lager motorgeluid dan een amba trouwens. Het is een low-entrybus met direct na de achterdeur een opstapje. Bussen kunnen goed hard remmen (Heb dat in Hilversum ondervonden), dus al met al een vrij aardige bus, die bij mijn weten een stuk minder rammelt dan een Amba.
Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:08 schreef Peterselieman het volgende:
Rijden bij mijn weten prima. Zitten voor de passagiers vrij aardig, al is misschien hier en daar de beenruimte wat aan de krappe kant en het motorlawaai achterin is duidelijk te horen, maar dat laatste is in een Amba ook het geval.
Dan hebben ze dat alvast gemeen met de ardgas bus. "t Is volgens mij een lagetoeren bus die constant in dequote:
Wel een duidelijk lager motorgeluid dan een amba trouwens.
En dan schuif je zo van die platte zittingen af.quote:
Het is een low-entrybus met direct na de achterdeur een opstapje.
Bussen kunnen goed hard remmen (Heb dat in Hilversum ondervonden),
quote:dus al met al een vrij aardige bus, die bij mijn weten een stuk minder rammelt dan een Amba.
Tsja, de kilometers zijn in Fryslân dan ook een heel stuk langer dan in 't Gooi hè.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:23 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet wel een beetje een oostblok uiterlijk op de koop toe nemen. Ik heb alleen 2 korte stukjes in het gooi met zo'n bus meegereisd, dus ik wil wel eens zien wat zo'n ding op de Friese wegen gaat doen. In ieder geval krijgen de dingen dan wel lekker veel kilometers.
Dat lijkt me godsonmogelijk.quote:Maar ja de botsveiligheid is bij deze bus waarschijnlijk wel een stukje minder dan een amba.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |