abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62385622
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
Het zijn eenlingen,
Inderdaad.
Klassieke fout: alle 4 wit, alle 4 airco, opeenvolgende nummers. Moeten wel uit dezelfde serie zijn . Mis.
quote:
waarbij de 3158 en 3159/4061 veel nieuwer zijn dan de andere 2
Daar lijkt 't inderdaad op.
Misschien dat ze alle 4 tweede hands bij VDL zijn gekocht en dat zij die nieuwe nummers er op hebben geplakt.
Slordig blijft 't wel dat ze dat niet op uniforme en duidelijke wijze hebben gedaan.
Beef R. Wijker
pi_62385979
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:33 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, je vergeet alleen dat ik stiekem Amba-aanhanger ben
bij procity's kan t vast ook wel
pi_62391049
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:07 schreef BeefRWijker het volgende:

Waar het om gaat -als het al ergens om gaat- is of er een Friese en een Utrechtse 3159 met Infoxx
rondrijden die dezelfde unieke codes uitzenden.
[..]

Het is maar de vraag of dat nummer daarin zelfs enig belang speelt.
Ik denk eerder aan ritnummers en een uniek nummer toegekend aan de Infoxx.
Infoxx werkt d.m.v. SIM-kaarten. Het enige probleem dat kan spelen is dat er bij de selectie van bus op busnummer onduidelijkheid kan ontstaan.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:07 schreef BeefRWijker het volgende:Er zijn overigens veel meer overlappende wagennummers in NL.
Niet binnen één bedrijf, dacht ik?
pi_62392797
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:56 schreef Carport het volgende:

[.Infoxx en wagennummer.]

Infoxx werkt d.m.v. SIM-kaarten.
Daar kan ik even bizonder weinig mee, als verklaring.
Edit: OK, ondanks dat ik dacht dat SIM een enorme hoop niet relevante hits zou opleveren leert de praktijk dat
het in combinatie met Infoxx oplevert dat Infoxx op GSM werkt voor het communicsatie met de CVL gedeelte.
Vandaar dus die ->GSM<- SIM kaart. Hoewel het mogelijk is binnen GSM om te bepalen waar de GSM zich grof-
weg bevindt wordt dat niet gebruikt voor de plaatsbepaling van de bus. Ik ga er van uit dat de Infoxx zelf een
uniek nummer heeft -zoals GSM's zelf ook een uniek nummer hebben- en dat dat nummer via GPRS en GSM
naar een centrale computer wordt verzonden. Omdat Infoxx evenwel geen consumer product is zou het best
eens zo kunnen zijn dat de SIM functionaliteit vast in de Infoxx is geintegreerd en dat een 2e uniek nummer niet
nodig is. De Infoxx software zou dan aan het SIM kaart nummer voldoende hebben om de bus te duiden.
quote:
Het enige probleem dat kan spelen is dat er bij de selectie van bus op busnummer onduidelijkheid kan ontstaan.
Je bedoelt dat de sjoof z'n bus niet zou kunnen vinden in de stalling 's ochtends?
quote:
[.doublures.]

Niet binnen één bedrijf, dacht ik?
Definieer "bedrijf".

En ja, de voorbeelden ervan vindt je zelfs al op de vorige pagina.
Het kan echter goed zijn dat de doublures zich na december vanzelf hebben opgelost.

[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 16-10-2008 00:02:39 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker woensdag 15 oktober 2008 @ 01:11:37 #155
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62393992
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:56 schreef Carport het volgende:

[..]

Infoxx werkt d.m.v. SIM-kaarten. Het enige probleem dat kan spelen is dat er bij de selectie van bus op busnummer onduidelijkheid kan ontstaan.
Maar dat gebeurt allemaal niet, aangezien geeneen van de genoemde Amba's (3156-3159) in het bezit is van InfoXX

Denk eigenlijk ook niet dat ze dat voorlopig gaan inbouwen, tenzij ze die bussen nog een tijd willen houden en in de tussentijd de combobox-licentie verloopt
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:57 schreef BeefRWijker het volgende:
Je bedoelt dat de sjoof z'n bus niet zou kunnen vinden in de stalling 's ochtends?

[..]
Hij bedoelt dat ze dan, als ze de specifieke bus for some reason willen opzoeken in de InfoXX-database, dubbele records terugkrijgen. Maar goed, zoals ik net al typte; dat is op dit moment dus niet aan de orde.

Je hoeft je trouwens niet wederom aangevallen te voelen hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door NoBody122 op 15-10-2008 01:59:53 ]
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 oktober 2008 @ 01:12:37 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62394008
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:11 schreef BeefRWijker het volgende:

En ook Google zegt: Iveco Alliance is een B89.
Dan heb ik dat niet goed gezien.
quote:
Met andere woorden ik heb gelijk en dat krijg jij niet uit je strot.
Da's heel volwassen van jou.
Helaas ga je niet door voor de koelkast
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62394227
over de infoxx..

t werkt de laatste tijd best GOED!
  Spellchecker woensdag 15 oktober 2008 @ 02:00:22 #158
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62394407
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 01:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
over de infoxx..

t werkt de laatste tijd best GOED!
Waaruit merk je dat op?
Tevens -purist.
pi_62400015
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 02:00 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Waaruit merk je dat op?
dat ze niet halverwege de rit ineens uit vallen?

en keurig op tijd de nieuwe lijn er op toverd bij t eindpunt.

erg handig hoor weet je direct waar die daarna heen rijd .. en als je dus kan blijven zitten of moet uit stappen
pi_62403844
Door een kapotte auto heb ik ook weer busritjes geplanned Straks XX lijn 72 Cornjum-Leeuwarden en XX lijn 15 in leiden, zaterdag weer lijn 15 in Leiden en de Arriva, ik dacht, 169 (Den Bosch-Veghel via Heeswijk Dinther)
pi_62412255
quote:
De provincie Friesland start een boeteprocedure tegen vervoerder Arriva. De provincie eist dat zestien lagevloerbussen die zijn weggehaald, uiterlijk 27 oktober in Friesland worden ingezet. Friesland legt Arriva een boete op van honderdduizend euro wanneer het gestelde ultimatum niet wordt nageleefd, meldt de provincie vandaag.

Arriva haalde onlangs zestien van de 54 lagevloerbussen weg en zette ze buiten de provincie in. Voor deze bussen zijn hogevloerbussen in de plaats gekomen. Lagevloerbussen zijn beter toegankelijk, meent de provincie. Vooral ouderen en mindervaliden zouden hiervan profiteren.

Arriva haalt de bussen weg, aldus Friesland, omdat in andere gebieden meer opdrachten zijn. De provincie noemt dit argument niet relevant. "De indruk ontstaat dat de Friese lagevloerbussen worden ingezet om een probleem ergens anders op te lossen. Zo werkt dat niet", stelt gedeputeerde Piet Adema. Eerder bepaalden de twee partijen dat Arriva het tot en met half december zou doen met de reeds aanwezige bussen. Volgens de provincie had de vervoerder dit zelf als uitgangspunt gesteld.

Arriva heeft nog niet gereageerd.
bron: FOK!


! pwnd!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 oktober 2008 @ 19:18:18 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62412758
Dat is ook voor het eerst, maar wel leuk zoiets
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:38:20 #163
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  Spellchecker woensdag 15 oktober 2008 @ 23:35:44 #164
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62420826
Die mensen van de provincie hebben zeker nog nooit in zo'n Mercedes gezeten
Tevens -purist.
pi_62422237
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 01:11 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt allemaal niet, aangezien geeneen van de genoemde Amba's (3156-3159) in het bezit is van InfoXX

Denk eigenlijk ook niet dat ze dat voorlopig gaan inbouwen, tenzij ze die bussen nog een tijd willen houden en in de tussentijd de combobox-licentie verloopt
[..]
quote:
Hij bedoelt dat ze dan, als ze de specifieke bus for some reason willen opzoeken in de InfoXX-database, dubbele records terugkrijgen.
Da's maar goed ook, want anders zou je er dus eentje kwijt zijn, hè.
Ik neem aan dat daar gerust een oplossing voor is net zoals er een oplossing zal zijn voor de doublures in lijn
nummers in de verschillende vervoers gebieden. Kwestie van regionaal filteren.
quote:
Maar goed, zoals ik net al typte; dat is op dit moment dus niet aan de orde.
quote:
Je hoeft je trouwens niet wederom aangevallen te voelen hoor
Is dat zo? Voor de goede orde, waar werd ik dan precies op aangevallen want dat is me even ontgaan.
Waar ik niks mee kan/kon is een zin van 4 woorden waar een ruime paragraaf verklaring voor nodig is/was.
Niks meer of minder. Je probeert me toch niet een schuldgevoel aan te praten, hè. Pas op hoor.
Beef R. Wijker
pi_62422369
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:35 schreef NoBody122 het volgende:
Die mensen van de provincie hebben zeker nog nooit in zo'n Mercedes gezeten
Alsof ze überhaupt ooit in een (OV)bus hebben gezeten.
Ben eigenlijk wel benieuwd wie er aan de bel getrokken heeft.
Normaliter krijg je nog niet eens antwoord van ze terug. Idem ditto, ROCOV.
En bij Rover fitten ze liever op NS. Daar hebben ze geen idee hoe dat zit met bussen en zo.

[ Bericht 20% gewijzigd door BeefRWijker op 16-10-2008 00:33:45 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker donderdag 16 oktober 2008 @ 00:30:06 #167
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62422435
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:21 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Je probeert me toch niet een schuldgevoel aan te praten, hè. Pas op hoor.
Ik zou niet durven
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 00:32:26 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62422483
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:27 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Alsof ze überhaupt ooit in een (OV)bus hebben gezeten.
Ze hebben anders wel een eigen bus bij ITS-reizen die ze voor werkbezoeken gebruiken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker donderdag 16 oktober 2008 @ 01:12:50 #169
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62423116
quote:
Arnhemse bussen omgeleid na incidenten

Ov-bedrijf Connexxion leidt twee buslijnen in Arnhem in de avond voorlopig om vanwege drie incidenten. Daarbij zijn bussen vernield en bekogeld nabij de IJssellaan in de probleemwijk Presikhaaf. Eerder was er al een bus vernield in Arnhem-Zuid. Er zijn geen gewonden gevallen, maar de veiligheid van chauffeurs en reizigers is volgens Connexxion wel in het geding geweest.

Woensdagochtend overleggen politie, gemeente en het bedrijf over oplossingen om het busvervoer weer veilig te krijgen. De uitkomsten hiervan worden voorgelegd aan vakbonden en de ondernemingsraad.

Op 3 oktober en afgelopen zon-, maan- en dinsdag werden projectielen naar bussen gegooid. Ook is er mogelijk geschoten. Er zijn alleen ruiten vernield, maar in alle gevallen zaten er reizigers in de bus. Met ingang van woensdag rijdt lijn 5 vanaf 19.00 uur een omleidingsroute. Voor lijn 43 vervalt 's avonds een aantal haltes in Presikhaaf. Wel wordt op andere plekken gestopt.

Vorige maand ontstond nogal wat consternatie nadat in Gouda een buschauffeur was overvallen. Connexxion besloot voor een paar dagen geen bussen meer door de wijk Oosterwei te laten rijden, omdat chauffeurs de agressie van Marokkaanse jongeren beu waren.

Bron: Arnhemse bussen omgeleid na incidenten
Tevens -purist.
pi_62423206
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat ze niet halverwege de rit ineens uit vallen?

en keurig op tijd de nieuwe lijn er op toverd bij t eindpunt.

erg handig hoor weet je direct waar die daarna heen rijd ..
Niet dat de gemiddelde reiziger dat ene moer interesseert waar de bus naar toe gaat nadat ie is uitgestapt.
quote:
en als je dus kan blijven zitten of moet uit stappen
Wat wel handig is als dat toevallig je aansluiting is en de bus te laat. Kan je niet missen.
Maar op hoeveel lijntjes komt dat voor, of voor hoeveel mensen geldt dat.
Zo niet ben je al te laat om nog maatregelen te treffen om je aansluiting te regelen.
Heb je al 5 minuten of langer in de rats gezeten of ie't wel haalt. Als je de dienstregeling al uit je hoofd weet
dus. Zo niet wordt je als passagier niet wijzer of je vertraging hebt of niet want dat geeft het systeem niet aan.
Dat weet alleen de sjoof. Sterker nog, het geeft je de valse indruk dat de bus op tijd is en alles zoals het hoort.

Voor de rest heb je er dus dan ook geen ene zak aan.
Het voegt helemaal niets toe waar je ook maar daadwerkelijk iets aan hebt.
Daar is de mogelijkheid om direct zonder vertraging (via kort verkeer) je aansluiting te regelen voor ingeleverd.
Beef R. Wijker
  Spellchecker donderdag 16 oktober 2008 @ 01:26:52 #171
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62423309
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:19 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Niet dat de gemiddelde reiziger dat ene moer interesseert waar de bus naar toe gaat nadat ie is uitgestapt.
[..]

Wat wel handig is als dat toevallig je aansluiting is en de bus te laat. Kan je niet missen.
Maar op hoeveel lijntjes komt dat voor, of voor hoeveel mensen geldt dat.
Zo niet ben je al te laat om nog maatregelen te treffen om je aansluiting te regelen.
Heb je al 5 minuten of langer in de rats gezeten of ie't wel haalt. Als je de dienstregeling al uit je hoofd weet
dus. Zo niet wordt je als passagier niet wijzer of je vertraging hebt of niet want dat geeft het systeem niet aan.
Dat weet alleen de sjoof. Sterker nog, het geeft je de valse indruk dat de bus op tijd is en alles zoals het hoort.

Voor de rest heb je er dus dan ook geen ene zak aan.
Het voegt helemaal niets toe waar je ook maar daadwerkelijk iets aan hebt.
Daar is de mogelijkheid om direct zonder vertraging (via kort verkeer) je aansluiting te regelen voor ingeleverd.
Bij Maxx Leeuwarden komt dit aspect anders nog wel van pas, daar mensen vaak over moeten stappen en de bussen eigenlijk continu doorrijden

Overigens, iets anders: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/marceldebruijn/

Dat is dus waar ik het hier laatst over had
Tevens -purist.
pi_62423347
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:32 schreef Peterselieman het volgende:

[.OV bussen.]

Ze hebben anders wel een eigen bus bij ITS-reizen die ze voor werkbezoeken gebruiken
En, heeft die een invaliden lift voor rolstoelende staten leden?
Beef R. Wijker
pi_62427816
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:19 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Niet dat de gemiddelde reiziger dat ene moer interesseert waar de bus naar toe gaat nadat ie is uitgestapt.
[..]

Wat wel handig is als dat toevallig je aansluiting is en de bus te laat. Kan je niet missen.
Maar op hoeveel lijntjes komt dat voor, of voor hoeveel mensen geldt dat.
Zo niet ben je al te laat om nog maatregelen te treffen om je aansluiting te regelen.
Heb je al 5 minuten of langer in de rats gezeten of ie't wel haalt. Als je de dienstregeling al uit je hoofd weet
dus. Zo niet wordt je als passagier niet wijzer of je vertraging hebt of niet want dat geeft het systeem niet aan.
Dat weet alleen de sjoof. Sterker nog, het geeft je de valse indruk dat de bus op tijd is en alles zoals het hoort.

Voor de rest heb je er dus dan ook geen ene zak aan.
Het voegt helemaal niets toe waar je ook maar daadwerkelijk iets aan hebt.
Daar is de mogelijkheid om direct zonder vertraging (via kort verkeer) je aansluiting te regelen voor ingeleverd.
als t kreng op tijd is moet ik er uit... omdat die dan 5 min op de buffer beland rijd die met vertraging dan kan ik blijven zitten en maak ik een rondje om het station
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 10:18:20 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62427829
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:29 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

En, heeft die een invaliden lift voor rolstoelende staten leden?
Geen flauw idee. Heb het ding wel zien rijden, maar niet in detail bestudeerd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62427957
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Heb het ding wel zien rijden, maar niet in detail bestudeerd
ghehehe


pi_62438717
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:26 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Bij Maxx Leeuwarden komt dit aspect anders nog wel van pas, daar mensen vaak over moeten stappen
Ik ken Leeuwarden lijntechnisch niet maar ik neem aan dat 't niet echt afwijkt van andere middelgrote steden.

Lijnen vertrekken van een buitenwijk en rijden meestal over het station naar een andere buitenwijk
om vervolgens op het eind dezelfde route in omgekeerde richting terug te rijden.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je op het station over moet stappen op een andere lijn en
dat de bus waar je inzit toevallig op dat moment ook op een andere lijn gaat rijden en dat een andere
bus zijn lijntje overneemt en dat jouw bus precies dat lijntje neemt waar jij op moest overstappen en
nog wel in de goeie richting ook. Hoe vaak komt dat nou voor?
quote:
en de bussen eigenlijk continu doorrijden
De vraag is alleen wie veranderd van lijn, de sjoof of de wagen.
quote:
[.]
Beef R. Wijker
pi_62438948
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als t kreng op tijd is moet ik er uit... omdat die dan 5 min op de buffer beland
Hè?
quote:
rijd die met vertraging dan kan ik blijven zitten en maak ik een rondje om het station
En dan wat?
Beef R. Wijker
  Spellchecker vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:27:03 #178
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62449616
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:09 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ik ken Leeuwarden lijntechnisch niet maar ik neem aan dat 't niet echt afwijkt van andere middelgrote steden.

Lijnen vertrekken van een buitenwijk en rijden meestal over het station naar een andere buitenwijk
om vervolgens op het eind dezelfde route in omgekeerde richting terug te rijden.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je op het station over moet stappen op een andere lijn en
dat de bus waar je inzit toevallig op dat moment ook op een andere lijn gaat rijden en dat een andere
bus zijn lijntje overneemt en dat jouw bus precies dat lijntje neemt waar jij op moest overstappen en
nog wel in de goeie richting ook. Hoe vaak komt dat nou voor?
Vaak genoeg, kan ik je rechtstreeks uit de praktijk mededelen
quote:
[..]

De vraag is alleen wie veranderd van lijn, de sjoof of de wagen.
InfoXX is aan 1 omloop -en dus 1 wagen- gebonden. De wagen, dus
Tevens -purist.
pi_62464696
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:17 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Hè?
[..]

En dan wat?
hoef ik de warme bus niet uit.. en kan ik zo door naar de halte waar ik mot weten
pi_62464763
Vaonchtend was er in Amstelveen een aanvaring tussen een tram en een Lion's City; allebei vlogen ze uit de bocht en laatstgenoemde ramde een gebouw.
pi_62464797
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:18 schreef J_TM het volgende:
Vaonchtend was er in Amstelveen een aanvaring tussen een tram en een Lion's City; allebei vlogen ze uit de bocht en laatstgenoemde ramde een gebouw.
ik hoorde t op de Radio ja
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:39:29 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62467851
Behoorlijk wat schade zo aan de platen te zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62470488
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Behoorlijk wat schade zo aan de platen te zien
Vond dat eerlijk gezegd van buiten nogal meevallen als je schade aan de binnenkant bekijkt (weggedrukte
bankjes). Van de buitenkant gezien kan ik me de beknellingen niet echt voorstellen. Of het moet zijn dat de
boel een aantal keer geknald is en er mensen tussen de buitenwand en de opgeschoven bankjes zijn geraakt.

Wat mij overigens opvalt is dat de ramen toch niet tot aan boven doorlopen zoals we het daar eerder al eens
over hebben gehad en het toch het hele dak is dat lichtgroen is gespoten. Ik vraag me nu toch af of deze Lion's
en de Aardgas variant niet alleen aan de binnen kant maar ook aan de buitenkant verschillen en dan bedoel ik
niet alleen het schilderwerk maar dus ook de dak constructie.

[ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 17-10-2008 21:43:25 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:47:11 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62491497
Voor de haters van Dennisbussen is er goed nieuws. Arriva heeft enkele exemplaren naar Tsjechië gestuurd

http://www.k-report.net/discus/messages/2484/220.html?1224260725
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:59:48 #185
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_62493084
vandaag een 8000 en 2500/2600 serie gespot op de leeuwarder stadsdienst.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:03:56 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62493168
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62494154
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de haters van Dennisbussen is er goed nieuws. Arriva heeft enkele exemplaren naar Tsjechië gestuurd

http://www.k-report.net/discus/messages/2484/220.html?1224260725
Helaas wel jaren telaat!!!
  Spellchecker zondag 19 oktober 2008 @ 01:11:19 #188
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62496658
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 21:59 schreef Gnittoo het volgende:
vandaag een 8000 en 2500/2600 serie gespot op de leeuwarder stadsdienst.
Aha, dus toch.. Viel me al op dat de filmkast van die bus op lijn 7 stond toen ik hem pakte van de stalling.. Dat was de 8007 overigens, die met aan de rechterkant voor een groen stuk bumper

Er staat volgens mij een aantal Maxx-Amba's bij de garage voor onderhoud ofzo, want er reed vandaag ook een Citaro op een gewone 12-meter omloop, naast de gewone zaterdag-Citaro-omloop
Tevens -purist.
pi_62538018

"Connexxion 4164 Utrecht "
busfoto.nl

Volgens mij stond deze afgelopen zaterdag nog in Bolsward bij Cosmo Trucks, tezamen met aan aantal
van z'n broertjes en zusjes uit de 416x range. Verder stond er ook nog eentje van Syntus op een brug.
Beef R. Wijker
  Spellchecker maandag 20 oktober 2008 @ 22:42:26 #190
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62541861
Die amba's komen tegenwoordig ook in allemaal ranges voor he
Tevens -purist.
pi_62544686
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:42 schreef NoBody122 het volgende:
Die amba's komen tegenwoordig ook in allemaal ranges voor he
Ik zou het niet weten. Busfoto weet daar vast meer van.

Nou ik je toch tref: had zaterdag de Qliner 2928 op lijntje 350 naar Lwd.
Normaal rijdt die op lijntje 351 naar H'veen.
Zag 'm gistermiddag op m'n terug reis ook weer uit NH komen.
Begon die ietsjes teveel op te vallen of zo, zo zonder film (en zonder passagier info systeem)?
Zo van: laten we 'm ergens ander laten rijden, misschien denken de mensen dan dat ie gerepareerd
is omdat ze 'm niet meer zien .....?
Beef R. Wijker
  Spellchecker dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:45:17 #192
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62544840
Er reed afgelopen vrijdag een groene Alliance op 351 vanuit Harlingen, toen ik op het treinstation daar mijn laatste rit terug naar Leeuwarden stond af te wachten..

Bovendien zag ik laatst een Integro bij de garage staan, dus ik gok dat ze er, wegens tekort, één uit Harlingen hebben gehaald voor de 350, dat zal dan ws die 2928 zijn

Achja, er worden wel vaker Integro's uitgewisseld...
Tevens -purist.
  Spellchecker dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:49:59 #193
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62545070
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 00:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.openbaarvervoe(...)onnexxion3856-01.jpg

Hoe zijn deze bussen trouwens?
(Niet zo heel erg goed als er een tram tegenaan rijdt).

Ik zou 't niet weten. Hier rijden ze alleen als gas bus en in Low Floor uitvoering.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:08:45 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62545100
Rijden bij mijn weten prima. Zitten voor de passagiers vrij aardig, al is misschien hier en daar de beenruimte wat aan de krappe kant en het motorlawaai achterin is duidelijk te horen, maar dat laatste is in een Amba ook het geval. Wel een duidelijk lager motorgeluid dan een amba trouwens. Het is een low-entrybus met direct na de achterdeur een opstapje. Bussen kunnen goed hard remmen (Heb dat in Hilversum ondervonden ), dus al met al een vrij aardige bus, die bij mijn weten een stuk minder rammelt dan een Amba.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:10:28 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62545125
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:05 schreef BeefRWijker het volgende:
Niet zo heel erg goed als er een tram tegenaan rijdt.
Daar heb je gelijk in, maar dat is sowieso het manko van de moderne bus. Er is op alles bespaard, zodat er gelijk veel schade is bij een ongeval.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:14:10 #197
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62545153
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:08 schreef Peterselieman het volgende:
Rijden bij mijn weten prima. Zitten voor de passagiers vrij aardig, al is misschien hier en daar de beenruimte wat aan de krappe kant en het motorlawaai achterin is duidelijk te horen, maar dat laatste is in een Amba ook het geval. Wel een duidelijk lager motorgeluid dan een amba trouwens. Het is een low-entrybus met direct na de achterdeur een opstapje. Bussen kunnen goed hard remmen (Heb dat in Hilversum ondervonden ), dus al met al een vrij aardige bus, die bij mijn weten een stuk minder rammelt dan een Amba.
Mooi zo, tis niet allemaal kommer en kwel dus
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:23:31 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62545224
Je moet wel een beetje een oostblok uiterlijk op de koop toenemen. Ik heb alleen 2 korte stukjes in het gooi met zo'n bus meegereisd, dus ik wil wel eens zien wat zo'n ding op de Friese wegen gaat doen. In ieder geval krijgen de dingen dan wel lekker veel kilometers. Maar ja de botsveiligheid is bij deze bus waarschijnlijk wel een stukje minder dan een amba.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62545343
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:08 schreef Peterselieman het volgende:
Rijden bij mijn weten prima. Zitten voor de passagiers vrij aardig, al is misschien hier en daar de beenruimte wat aan de krappe kant en het motorlawaai achterin is duidelijk te horen, maar dat laatste is in een Amba ook het geval.
Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.
Btw, Alkmaar heeft z'n eerste nieuwe Citaro's voor de stadsdienst binnen.
Interessante indeling van 't zit meubilair achterin met 2x 3 stoelen overdwars naar mekaar toe en een achterbalkon.
quote:

Wel een duidelijk lager motorgeluid dan een amba trouwens.
Dan hebben ze dat alvast gemeen met de ardgas bus. "t Is volgens mij een lagetoeren bus die constant in de
lage toeren rijdt. Die gasbus heeft ook nog eens een sportuitlaat, dus als ie gas geeft komt er zo'n hele vette
grauw uit de achterkant terwijl ie bij stationair juist zo stil als een muis is.
quote:

Het is een low-entrybus met direct na de achterdeur een opstapje.
Bussen kunnen goed hard remmen (Heb dat in Hilversum ondervonden ),
En dan schuif je zo van die platte zittingen af.
quote:
dus al met al een vrij aardige bus, die bij mijn weten een stuk minder rammelt dan een Amba.
Beef R. Wijker
pi_62545497
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:23 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet wel een beetje een oostblok uiterlijk op de koop toe nemen. Ik heb alleen 2 korte stukjes in het gooi met zo'n bus meegereisd, dus ik wil wel eens zien wat zo'n ding op de Friese wegen gaat doen. In ieder geval krijgen de dingen dan wel lekker veel kilometers.
Tsja, de kilometers zijn in Fryslân dan ook een heel stuk langer dan in 't Gooi hè.
quote:
Maar ja de botsveiligheid is bij deze bus waarschijnlijk wel een stukje minder dan een amba.
Dat lijkt me godsonmogelijk.
Beef R. Wijker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')