Ja, het opgevoerde persbericht was dus nadrukkelijk fout.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En toch was het dus weer een alliance
Zou het zo kunnen zijn omdat daar ook nog al relatief veel van rondrijden/reden.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die fikken minder vaak af dan een Alliance.
quote:En vooral het zinnetje over de aangepaste constructie wijst in de richting van de Alliance. Tuurlijk kun je ook aan een Citaro denken, maar daarvan was niet bekend dat xx de constructie had aangepast.
Kennelijk niet voldoende:quote:
Wel dat MB dat gedaan heeft na de eerste serie Citaro's die tot begin 2000 zijn geproduceerd.
Wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat ze dan maar een zelfdestruct mogen doen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar de Londense gelede Citaro's zijn sowieso zwakker dan hun Europese soortgenoten, vanwege de achterlijke regeltjes van Transport for London.
quote:Die 279 pk, een versnellingsbak waarvan de hoogste versnelling afgeknepen is en een zwakke koppel (ik dacht 1000-1100 kNm) in combinatie met steile hellingen zijn ingrediënten voor grote problemen.
En dan heb ik het nog niet over dubbeldekkers, hoe nieuw dan ook, die identieke problemen ondervinden.
125x-127x (en daar zitten nog een paar O408 tussen) waarvan de eerste City's zijnquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren middag was er hier in Leeuwarden ook nog een Arriva Alliance defect geraakt, nummertje half kunnen zien, 12xx
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
De Alliances van Arriva uit de 1268-1276 serie zijn idd B95.
quote:De 1254-1257 zijn B96, De serie 1152-1162 betrof een Alliance B91.
Volgens .arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.quote:De serie 1138-1147 zijn weer B95.
En de source daarvan is?quote:Arriva heeft wel B89 gehad, maar die zijn allang verdwenen uit het wagenpark. Daarvan zijn er relatief weinig geleverd, omdat ze wat negatieve eigenschappen hadden, zoals zeer traag optrekken.
Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.quote:De opvolger, de B91, was wel een succes.
Is één van de bronnen ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:33 schreef BeefRWijker het volgende:
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?
B95 staat voor het bouwjaar van de eerste bus van dit typequote:Volgens .arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.
Volgens de algemene Den Oudsten kennisbase zou dat dus niet moeten kunnen en B89's moeten zijn.
Die bussen zijn van '95, de tekentafel datum van de B95.
Sommigen nog wel ja. Zelfs Arriva heeft er nog enkele, maar dan wel diep weggestopt in de touring hoekquote:Ik gok dus op B89.
Volgens de RDW rijden die hier nog steeds.
Mijn eigen ervaringen toen ik met Frambussen reisde. Die had ze wel en de meeste van deze dingen werden op de Interlinerdiensten ingezet.quote:En de source daarvan is?
Mja, bij de Alliance was het zo dat ze bij elk herontwerp een nieuw typenummer meegaven aan de bus.quote:Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.
En die zijn geheim?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
quote: Op vrijdag 10 oktober 2008 13:33 schreef BeefRWijker het volgende:
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?
Is één van de bronnen ja.
quote:quote:
Volgens arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.
Volgens de algemene Den Oudsten kennisbase zou dat dus niet moeten kunnen en B89's moeten zijn.
quote:quote: Die bussen zijn van '95, de tekentafel datum van de B95.
Dat zou kunnen als de werkvloer de tekentafel is en alleen die ene demo bus in dat jaar is gebouwd enquote:B95 staat voor het bouwjaar van de eerste bus van dit type
En dat is waar ik ze dus van ken. Is me nooit wat aan opgevallen.quote:quote :Ik gok dus op B89. Volgens de RDW rijden die hier nog steeds.
Sommigen nog wel ja. Zelfs Arriva heeft er nog enkele, maar dan wel diep weggestopt in de touring hoek
quote: En de source daarvan is?
Mijn eigen ervaringen toen ik met Frambussen reisde. Die had ze wel en de meeste van deze dingen werden op de Interlinerdiensten ingezet.
Da's geen antwoord. De B91 had een staande motor, integenstelling tot z'n voorganger en opvolger.quote:quote:Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.
Mja, bij de Alliance was het zo dat ze bij elk herontwerp een nieuw typenummer meegaven aan de bus.
B89 B90 B91 B93 B95 B96 X97 X98. Hmm, scheelt niet veel.quote:
niks?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:18 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
B89 B90 B91 B93 B95 B96 X97 X98. Hmm, scheelt niet veel.
Failliet in 2001. Wat ze dan in die laatste 3 jaar hebben uitgespookt?
Waarschijnlijk zijn de verbeteringen gewoon in de bestaande lijnen geintegreerd.quote:
En ja hoor, daar gaan we weer. Nummerplaat, bij gebrek aan wagennummer?quote:en wat een pracht op de weg naar huiseen O408 van iemand zonder reclame reed namens XX!
Volgens mij zijn ze dat. Dat en de niet reguliere of extra ritten.quote:dr was zeker ff geen vervanging binnen het eigen wagenpark voor de 8042 die vanmorgen strande
geel wittequote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:37 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de verbeteringen gewoon in de bestaande lijnen geintegreerd.
Of waren ze niet belangrijk genoeg om een nieuw typenummer aan te spenderen.
Of namen de experimentele versies meer tijd en waren ze misschien ook nog voor New Flyer bezig.
Wie zal het zeggen.
[..]
En ja hoor, daar gaan we weer. Nummerplaat, bij gebrek aan wagennummer?
En voor de lol, ik ga voor zo'n volledig witte zoals die over de verschillende concessies is verspreid.
Zo een dus
[..]
Volgens mij zijn ze dat. Dat en de niet reguliere of extra ritten.
Google is je vriendquote:
Dat is wel een heel erg betweterig toontje dat je daar aanslaat, dus met antwoord bij dit stukje kom ik nietquote:Dat zou kunnen als de werkvloer de tekentafel is en alleen die ene demo bus in dat jaar is gebouwd en
latere bussen geruime tijd later zijn gebouwd. Helaas zijn al die Iveco's op het zelfde tijdstip gebouwd.
Probeer het nog eens, zou ik zo zeggen.
Later is het idd beter geworden, maar in het begin waren ze niet vooruit te branden.quote:En dat is waar ik ze dus van ken. Is me nooit wat aan opgevallen.
Als ik goed ben ingelicht waren die van Fram/Veonn MB230's.
Misschien dat de SB220 en B9M B89's beter gemotoriseerd waren.
Qua uiterlijk komt die Iveco meer overeen met een B91 of B95 dan een B89.quote:Da's geen antwoord. De B91 had een staande motor, integenstelling tot z'n voorganger en opvolger.
Als die 'eenduidige' B91 zoveel beter was dan al die verschillende B89's dan is het dus raar als
ze dat idee weer hebben laten vallen bij de opvolger(s).
Er zijn d'r volgens mij ook niet zo gek veel van gebouwd, de B89 werd tamelijk lang doorgebouwd.
Daarom denk ik dat die Iveco's daar ook deel van uitmaken.
Ik heb zelfs ergens nog een foto van een B89 Interliner met Thermo Kings boven op het dak.
ze zetten tegen het einde van de consessie tenminste eens comfortabele bussen inquote:Op zondag 12 oktober 2008 00:28 schreef NoBody122 het volgende:
Opvallend dat Arriva in Friesland tegenwoordig zoveel van die Mercedessen heeft rijden. Eerder zag je haast alleen maar Wrights, zo nu en dan een Ambassador en een enkele keer een Alliance
O408tjes. heeft XX Die nog dan?quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:04 schreef NoBody122 het volgende:
Sinds de andere Friese consessie naar Cxx is gegaan, heb ik al niet meer in zo'n Mercedes gezeten.. Het zou erg tof zijn als Cxx ook een paar hierheen haalt!
Jazeker wel, alleen zijn die helemaal grijs/wit, zonder reclame. Daar had BeefRWijker het ook over volgens mij, na jouw eerdere postquote:
En dat is alweer een tijdje terug helaasquote:en toen arriva ( noordned ) weg ging hier reden er ook eigenlijks al geen O408en meer :p
41tjequote:Op zondag 12 oktober 2008 01:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jazeker wel, alleen zijn die helemaal grijs/wit, zonder reclame. Daar had BeefRWijker het ook over volgens mij, na jouw eerdere post
Ze worden vaak door Cxx ingezet bij evenementenvervoer. Op gewone lijnen zie je ze praktisch niet volgens mij. Dat wat jij had was dan ook een uitzondering, zal wel door het materielentekort komen waar Cxx mee zit in Frieslân
Op welke lijn was jouw O408-avontuurtje trouwens, waar je het over had?
[..]
En dat is alweer een tijdje terug helaas
En nu spreekt de provincie Friesland er schande van.quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ze zetten tegen het einde van de consessie tenminste eens comfortabele bussen in( wrights zijn NIET comfortabel
)
schande dat er kwalitiets bussen rond scheuren?quote:Op zondag 12 oktober 2008 03:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En nu spreekt de provincie Friesland er schande van.
Nee, schande dat er geen lagevloersbussen meer rondrijden.quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
schande dat er kwalitiets bussen rond scheuren?! t moet niet gekker worden?
O408'en reden nog niet zo heel lang geleden in Zeeland, en inderdaad, in geel/wit outfit.quote:
Alliance B95, van begin 1996.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag nog eens wezen kijken in Drachten:
[...]
http://i184.photobucket.c(...)lliance_1276-Dra.jpg
Den Oudsten Alliance 1276 arriveert als 116 uit Assen en is hier al omgenummerd naar lijn 13 naar Surhuisterveen en Leeuwarden.
1162 dus. Een alliance B91, ook van begin 1996, slechts een paar maanden eerder.quote:http://i184.photobucket.c(...)lliance_1162-Dra.jpg
Op het Knobeldorffsplein staat Den Oudsten Alliance 1276 te wachten op vertrek als lijn 18 via Nijbeets naar Heerenveen.
quote:[...]
al die laagvloerse troep mag van mij weg roesten!quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, schande dat er geen lagevloersbussen meer rondrijden.
En ook Google zegt: Iveco Alliance is een B89.quote:
Met andere woorden ik heb gelijk en dat krijg jij niet uit je strot.quote:[..]
Dat is wel een heel erg betweterig toontje dat je daar aanslaat, dus met antwoord bij dit stukje kom ik niet![]()
Voor wat dat waard is met die verschillende versies van de B89.quote:[..]
Later is het idd beter geworden, maar in het begin waren ze niet vooruit te branden.
Da's raar aangezien de B89 en B95 als 2 druppels water op elkaar lijken als je die latere Thermo Kingsquote:[..]
Qua uiterlijk komt die Iveco meer overeen met een B91 of B95 dan een B89.
Heb je waarschijnlijk nog niet in een 2400 wagen gezeten.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
al die laagvloerse troep mag van mij weg roesten!
en een Alliance moauw zit redelijk maar is net niet het he
Zit daar eigenlijk nooit langer dan 5 minuten in, als ik er al eentje tref tussen Bolsward en Nijland.quote:* Ou-Tannu mag nog wel eens wat voormalige herpes alliances treffen
hehe 2400/2500/2600 rijd hier ook...quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:25 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Heb je waarschijnlijk nog niet in een 2400 wagen gezeten.
Was het eerste wat me opviel toen er eentje per toeval op Alk'r-B'wijk reed.
Maar je hebt gelijk, coach stoelen zijn het niet. Daarvoor staan ze gewoon te recht op.
[..]
Zit daar eigenlijk nooit langer dan 5 minuten in, als ik er al eentje tref tussen Bolsward en Nijland.
Die witte demo bus die ook nummer 3159 heeft?quote:Op maandag 13 oktober 2008 01:58 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de laatste helft van mijn dienst (hele namiddag/avond lijn 54, met 1x 51 er tussenin) de 4061 (VDL Coach Amba200) meegehad, nadat tijdens een rit de 1764 al z'n koelvloeistof verloor door een losgeschoten slang
Erg fijne bus, die 4061
Correctie: B9M moet natuurlijk B10M zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[...]
Als ik goed ben ingelicht waren die van Fram/Veonn MB230's.
Misschien dat de SB220 en B9M B89's beter gemotoriseerd waren.
kan haast niet anders, rijdt idd een stuk lekkerder dan de 1700/8200-serie. de 3158 heb ik trouwens al tijden niet meer gezien, die had ook nog cruise control.quote:Die witte demo bus die ook nummer 3159 heeft?
* Ou-Tannu ziet NB122 al met wat schroevendraaiers om de slangklemmen bij andere amba's los te draaien zodat ze droogkokenquote:Op maandag 13 oktober 2008 01:58 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de laatste helft van mijn dienst (hele namiddag/avond lijn 54, met 1x 51 er tussenin) de 4061 (VDL Coach Amba200) meegehad, nadat tijdens een rit de 1764 al z'n koelvloeistof verloor door een losgeschoten slang
Erg fijne bus, die 4061
Dan kan de 4061 beter zijn Deense nummer houden, want straks heb je een Deense 3159 en een Utrechtse 3159.quote:Op maandag 13 oktober 2008 02:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die witte demo bus die ook nummer 3159 heeft?
Hier is een poll met betrekking tot de Berkhof Ambassador:
http://www.busfreaks.nl/forum/showthread.php?tid=150&page=1
Schijnt een wereld van verschil te zitten tussen de eerste Amba's en de huidige.
Leuk geprobeerd, je vergeet alleen dat ik stiekem Amba-aanhanger benquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
* Ou-Tannu ziet NB122 al met wat schroevendraaiers om de slangklemmen bij andere amba's los te draaien zodat ze droogkoken
En dat nummer is/was ....?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan kan de 4061 beter zijn Deense nummer houden,
Waar het om gaat -als het al ergens om gaat- is of er een Friese en een Utrechtse 3159 met Infoxxquote:want straks heb je een Deense 3159 en een Utrechtse 3159.
Het is maar de vraag of dat nummer daarin zelfs enig belang speelt.quote:Maar dat zal geen probleem zijn, aangezien de provincie Utrecht ander communicatieapparatuur gebruikt.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:20 schreef NoBody122 het volgende:
De 3159 idd. Vond het al vreemd dat er op openbaarvervoerinboskoop.nl een ouwe Cxx Alliance staat in het archief, onder 4061
Er rijden 2 van die demobussen rond hier in de provincie, net als dat er 2 van die witte Amba's,
Je bedoeld niet toevallig 2 blauwe strepen (plus 2 gele) met reclames op de zijkant? Hermes outfit?quote:met bovenop 1 blauwe streep,
quote:rondrijden. Ze hebben steeds die bussen op de stalling in Leeuwarden willen houden, maar met het nieuwe dienstenpakket is dat haast niet meer te doen ivm de vele buswissels. Je weet tegenwoordig dus nooit waar ze staan
Zou ie kleurenblind zijn, dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
Die wit/blauwen zijn ex-BBA ex-ex-MTI als ik het goed heb. Die hebben dus een blauwe baan aan de onderkant en volgens mij boven de ramen een gele streep.
Merkwaardig dan dat Nobody daar zo over te spreken is, gezien de slechte reputatie van die eerste bussen.quote:Het waren zo ongeveer de eerste amba's die geleverd waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |