abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62270883
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En toch was het dus weer een alliance
Ja, het opgevoerde persbericht was dus nadrukkelijk fout.
http://www.noordhollandsd(...)de_fik_in_Den_Helder
Helaas moet je voor de eerste reactie doorscrollen. Daar staat een correctie dat het niet een stadsbus betrof
maar een streekbus.
Blijft het feit dat gelede Citaro's (zoals ze die ook hebben in Den Helder, zie Busfoto.nl) ook goed willen fikken.
Naast die van Connexxion in Alkmaar is er ook een van Arriva afgefikt bij de Schiphol Tunnel.
Het lag dus gezien de inhoud van het bericht het meest voor de hand dat het een Citaro was.
Beef R. Wijker
pi_62274333
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die fikken minder vaak af dan een Alliance.
Zou het zo kunnen zijn omdat daar ook nog al relatief veel van rondrijden/reden.
quote:
En vooral het zinnetje over de aangepaste constructie wijst in de richting van de Alliance. Tuurlijk kun je ook aan een Citaro denken, maar daarvan was niet bekend dat xx de constructie had aangepast.
quote:

Wel dat MB dat gedaan heeft na de eerste serie Citaro's die tot begin 2000 zijn geproduceerd.
Kennelijk niet voldoende:

quote:

"London fires

Main article: London articulated bus controversy

When Transport for London bought articulated Citaros in 2003 and 2004, four buses caught fire, although there were no casualties involved. In fact, one was burnt on its delivery journey, for unexplained reasons. Mercedes-Benz did, however, address the problem, though the buses were withdrawn for some time that saw the brief return of the just-retired Routemasters. Unfortunately, these buses were said to have marred the reputation of articulated buses in the United Kingdom, and some Londoners nicknamed them "Chariots of Fire"

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_O530_Citaro
Beef R. Wijker
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:28:54 #103
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62275041
Maar de Londense gelede Citaro's zijn sowieso zwakker dan hun Europese soortgenoten, vanwege de achterlijke regeltjes van Transport for London.

Die 279 pk, een versnellingsbak waarvan de hoogste versnelling afgeknepen is en een zwakke koppel (ik dacht 1000-1100 kNm) in combinatie met steile hellingen zijn ingrediënten voor grote problemen.

En dan heb ik het nog niet over dubbeldekkers, hoe nieuw dan ook, die identieke problemen ondervinden.
pi_62275953
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar de Londense gelede Citaro's zijn sowieso zwakker dan hun Europese soortgenoten, vanwege de achterlijke regeltjes van Transport for London.
Wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat ze dan maar een zelfdestruct mogen doen.
D'r schijnt toch wel degelijk een structureel probleem in die bussen te hebben gezeten:

"Three incidents of fire on bendy buses led to the withdrawal of the 130-strong fleet from London.

The buses were brought back into service after engineers replaced and modified pipework in the bus engines which was identified as the problem."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/7024164.stm
quote:
Die 279 pk, een versnellingsbak waarvan de hoogste versnelling afgeknepen is en een zwakke koppel (ik dacht 1000-1100 kNm) in combinatie met steile hellingen zijn ingrediënten voor grote problemen.

En dan heb ik het nog niet over dubbeldekkers, hoe nieuw dan ook, die identieke problemen ondervinden.
Beef R. Wijker
pi_62278918
van morgen is Alliance 8042 ook gestrand..

reden onbekend
pi_62280101
Gisteren middag was er hier in Leeuwarden ook nog een Arriva Alliance defect geraakt, nummertje half kunnen zien, 12xx
pi_62283708
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren middag was er hier in Leeuwarden ook nog een Arriva Alliance defect geraakt, nummertje half kunnen zien, 12xx
125x-127x (en daar zitten nog een paar O408 tussen) waarvan de eerste City's zijn
De Intercity's zouden zelfs nog wel eens B89's kunnen zijn (horizontaal rooster) maar
de City's zijn B96 en van het zelfde jaar dus zullen de IC's wel hele vroege B95's zijn.
Opvallend is dus dat ze zonder Thermo Kings zijn uitgerust. Busjes zijn zo'n 12 jaar oud.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:27:19 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62284108
De Alliances van Arriva uit de 1268-1276 serie zijn idd B95. De 1254-1257 zijn B96, De serie 1152-1162 betrof een Alliance B91. De serie 1138-1147 zijn weer B95.

Arriva heeft wel B89 gehad, maar die zijn allang verdwenen uit het wagenpark. Daarvan zijn er relatief weinig geleverd, omdat ze wat negatieve eigenschappen hadden, zoals zeer traag optrekken. De opvolger, de B91, was wel een succes.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62285819
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
De Alliances van Arriva uit de 1268-1276 serie zijn idd B95.
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?
Nog ideeën over die Thermo Kings, toevallig?
quote:
De 1254-1257 zijn B96, De serie 1152-1162 betrof een Alliance B91.
quote:
De serie 1138-1147 zijn weer B95.
Volgens .arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.
Volgens de algemene Den Oudsten kennisbase zou dat dus niet moeten kunnen en B89's moeten zijn.
Die bussen zijn van '95, de tekentafel datum van de B95. Ik gok dus op B89.
Volgens de RDW rijden die hier nog steeds.
quote:
Arriva heeft wel B89 gehad, maar die zijn allang verdwenen uit het wagenpark. Daarvan zijn er relatief weinig geleverd, omdat ze wat negatieve eigenschappen hadden, zoals zeer traag optrekken.
En de source daarvan is?
quote:
De opvolger, de B91, was wel een succes.
Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 10-10-2008 13:41:33 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:55:48 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62286476
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:33 schreef BeefRWijker het volgende:
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?
Is één van de bronnen ja.
quote:
Volgens .arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.
Volgens de algemene Den Oudsten kennisbase zou dat dus niet moeten kunnen en B89's moeten zijn.
Die bussen zijn van '95, de tekentafel datum van de B95.
B95 staat voor het bouwjaar van de eerste bus van dit type
quote:
Ik gok dus op B89.
Volgens de RDW rijden die hier nog steeds.
Sommigen nog wel ja. Zelfs Arriva heeft er nog enkele, maar dan wel diep weggestopt in de touring hoek
quote:
En de source daarvan is?
Mijn eigen ervaringen toen ik met Frambussen reisde. Die had ze wel en de meeste van deze dingen werden op de Interlinerdiensten ingezet.
quote:
Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.
Mja, bij de Alliance was het zo dat ze bij elk herontwerp een nieuw typenummer meegaven aan de bus.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62286544
dat was ook zo`n beetje elk jaar?
pi_62288350
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:55 schreef Peterselieman het volgende:

quote: Op vrijdag 10 oktober 2008 13:33 schreef BeefRWijker het volgende:
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?

Is één van de bronnen ja.
En die zijn geheim?
quote:
quote:
Volgens arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.
Volgens de algemene Den Oudsten kennisbase zou dat dus niet moeten kunnen en B89's moeten zijn.
quote:
quote: Die bussen zijn van '95, de tekentafel datum van de B95.
quote:
B95 staat voor het bouwjaar van de eerste bus van dit type
Dat zou kunnen als de werkvloer de tekentafel is en alleen die ene demo bus in dat jaar is gebouwd en
latere bussen geruime tijd later zijn gebouwd. Helaas zijn al die Iveco's op het zelfde tijdstip gebouwd.
Probeer het nog eens, zou ik zo zeggen.
quote:
quote :Ik gok dus op B89. Volgens de RDW rijden die hier nog steeds.

Sommigen nog wel ja. Zelfs Arriva heeft er nog enkele, maar dan wel diep weggestopt in de touring hoek

quote: En de source daarvan is?

Mijn eigen ervaringen toen ik met Frambussen reisde. Die had ze wel en de meeste van deze dingen werden op de Interlinerdiensten ingezet.
En dat is waar ik ze dus van ken. Is me nooit wat aan opgevallen.
Als ik goed ben ingelicht waren die van Fram/Veonn MB230's.
Misschien dat de SB220 en B9M B89's beter gemotoriseerd waren.
quote:
quote:Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.

Mja, bij de Alliance was het zo dat ze bij elk herontwerp een nieuw typenummer meegaven aan de bus.
Da's geen antwoord. De B91 had een staande motor, integenstelling tot z'n voorganger en opvolger.

Als die 'eenduidige' B91 zoveel beter was dan al die verschillende B89's dan is het dus raar als
ze dat idee weer hebben laten vallen bij de opvolger(s).
Er zijn d'r volgens mij ook niet zo gek veel van gebouwd, de B89 werd tamelijk lang doorgebouwd.
Daarom denk ik dat die Iveco's daar ook deel van uitmaken.
Ik heb zelfs ergens nog een foto van een B89 Interliner met Thermo Kings boven op het dak.

[ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 10-10-2008 15:12:14 ]
Beef R. Wijker
pi_62288753
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
dat was ook zo`n beetje elk jaar?
B89 B90 B91 B93 B95 B96 X97 X98. Hmm, scheelt niet veel.
Failliet in 2001. Wat ze dan in die laatste 3 jaar hebben uitgespookt?
Beef R. Wijker
pi_62291302
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:18 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

B89 B90 B91 B93 B95 B96 X97 X98. Hmm, scheelt niet veel.
Failliet in 2001. Wat ze dan in die laatste 3 jaar hebben uitgespookt?
niks?

en wat een pracht op de weg naar huis een O408 van iemand zonder reclame reed namens XX!

dr was zeker ff geen vervanging binnen het eigen wagenpark voor de 8042 die vanmorgen strande
pi_62293865
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

niks?
Waarschijnlijk zijn de verbeteringen gewoon in de bestaande lijnen geintegreerd.
Of waren ze niet belangrijk genoeg om een nieuw typenummer aan te spenderen.
Of namen de experimentele versies meer tijd en waren ze misschien ook nog voor New Flyer bezig.
Wie zal het zeggen.
quote:
en wat een pracht op de weg naar huis een O408 van iemand zonder reclame reed namens XX!
En ja hoor, daar gaan we weer. Nummerplaat, bij gebrek aan wagennummer?
En voor de lol, ik ga voor zo'n volledig witte zoals die over de verschillende concessies is verspreid.

Zo een dus
quote:
dr was zeker ff geen vervanging binnen het eigen wagenpark voor de 8042 die vanmorgen strande
Volgens mij zijn ze dat. Dat en de niet reguliere of extra ritten.

[ Bericht 21% gewijzigd door BeefRWijker op 10-10-2008 19:02:13 ]
Beef R. Wijker
pi_62295308
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:37 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn de verbeteringen gewoon in de bestaande lijnen geintegreerd.
Of waren ze niet belangrijk genoeg om een nieuw typenummer aan te spenderen.
Of namen de experimentele versies meer tijd en waren ze misschien ook nog voor New Flyer bezig.
Wie zal het zeggen.
[..]

En ja hoor, daar gaan we weer. Nummerplaat, bij gebrek aan wagennummer?
En voor de lol, ik ga voor zo'n volledig witte zoals die over de verschillende concessies is verspreid.

Zo een dus
[..]

Volgens mij zijn ze dat. Dat en de niet reguliere of extra ritten.
geel witte
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:42:26 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62296584
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:03 schreef BeefRWijker het volgende:

En die zijn geheim?
Google is je vriend
quote:
Dat zou kunnen als de werkvloer de tekentafel is en alleen die ene demo bus in dat jaar is gebouwd en
latere bussen geruime tijd later zijn gebouwd. Helaas zijn al die Iveco's op het zelfde tijdstip gebouwd.
Probeer het nog eens, zou ik zo zeggen.
Dat is wel een heel erg betweterig toontje dat je daar aanslaat, dus met antwoord bij dit stukje kom ik niet
quote:
En dat is waar ik ze dus van ken. Is me nooit wat aan opgevallen.
Als ik goed ben ingelicht waren die van Fram/Veonn MB230's.
Misschien dat de SB220 en B9M B89's beter gemotoriseerd waren.
Later is het idd beter geworden, maar in het begin waren ze niet vooruit te branden.
quote:
Da's geen antwoord. De B91 had een staande motor, integenstelling tot z'n voorganger en opvolger.

Als die 'eenduidige' B91 zoveel beter was dan al die verschillende B89's dan is het dus raar als
ze dat idee weer hebben laten vallen bij de opvolger(s).
Er zijn d'r volgens mij ook niet zo gek veel van gebouwd, de B89 werd tamelijk lang doorgebouwd.
Daarom denk ik dat die Iveco's daar ook deel van uitmaken.
Ik heb zelfs ergens nog een foto van een B89 Interliner met Thermo Kings boven op het dak.
Qua uiterlijk komt die Iveco meer overeen met een B91 of B95 dan een B89.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62297663
Vandaag nog eens wezen kijken in Drachten:


Met op de linkerachtergrond een kerkje van Drachten, arriveert Arriva Mercedes O408 nummer 1263 op het Drachter Knobeldorffsplein als lijn 13 uit Leeuwarden en is hier al omgenummerd naar lijn 116 als sneldienst naar Assen.


Den Oudsten Alliance 1276 arriveert als 116 uit Assen en is hier al omgenummerd naar lijn 13 naar Surhuisterveen en Leeuwarden.


Op het Knobeldorffsplein staat Den Oudsten Alliance 1276 te wachten op vertrek als lijn 18 via Nijbeets naar Heerenveen.


Middagspitsversterkingen vinden onder andere plaats op lijn 10 tussen Drachten, Burgum en Leeuwarden. Arriva Mercedes O408 nummer 1260 staat gereed voor vertrek.


Met bijna een kwartier vertraging vertrekt Mercedes O408 nummer 1262 vanuit de busremise bij het Busstation Noord als lijn 18 naar Heerenveen.


Den Oudsten Alliance 1268 schiet door de bocht ter hoogte van de Drachtster Noorderbuurt als sneldienst lijn 14 naar Leeuwarden.


In de spits rijden er versterkingsritten tussen het Groninger Zernike complex en Drachten. Ingezet worden voornamelijk bussen van het type DAF Berkhof, zoals hier de 5845, ter hoogte van de Noorderbuurt (Centrumnoord-zijde).


Tot slot de aankomst van 89 vanuit Groningen C.S. in Drachten, gereden door de 1258.
pi_62299543
trouwens.. ligt t aan mij of zitten er tegenwoordig antennes op die bussen van arrivA?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:05:04 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62299712
Is voor de Albatros
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62304504
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
Is voor de Albatros
en dan moet er zo`n lelijk ding op?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:31:53 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62311774
Ja, anders kan ie de signalen van de centrale niet ontvangen en versturen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker zondag 12 oktober 2008 @ 00:28:13 #123
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62319925
Opvallend dat Arriva in Friesland tegenwoordig zoveel van die Mercedessen heeft rijden. Eerder zag je haast alleen maar Wrights, zo nu en dan een Ambassador en een enkele keer een Alliance
Tevens -purist.
pi_62320030
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:28 schreef NoBody122 het volgende:
Opvallend dat Arriva in Friesland tegenwoordig zoveel van die Mercedessen heeft rijden. Eerder zag je haast alleen maar Wrights, zo nu en dan een Ambassador en een enkele keer een Alliance
ze zetten tegen het einde van de consessie tenminste eens comfortabele bussen in ( wrights zijn NIET comfortabel )
  Spellchecker zondag 12 oktober 2008 @ 01:04:53 #125
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62320323
Sinds de andere Friese consessie naar Cxx is gegaan, heb ik al niet meer in zo'n Mercedes gezeten.. Het zou erg tof zijn als Cxx ook een paar hierheen haalt!
Tevens -purist.
pi_62320448
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 01:04 schreef NoBody122 het volgende:
Sinds de andere Friese consessie naar Cxx is gegaan, heb ik al niet meer in zo'n Mercedes gezeten.. Het zou erg tof zijn als Cxx ook een paar hierheen haalt!
O408tjes. heeft XX Die nog dan?


en toen arriva ( noordned ) weg ging hier reden er ook eigenlijks al geen O408en meer :p
  Spellchecker zondag 12 oktober 2008 @ 01:34:25 #127
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62320727
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 01:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

O408tjes. heeft XX Die nog dan?
Jazeker wel, alleen zijn die helemaal grijs/wit, zonder reclame. Daar had BeefRWijker het ook over volgens mij, na jouw eerdere post

Ze worden vaak door Cxx ingezet bij evenementenvervoer. Op gewone lijnen zie je ze praktisch niet volgens mij. Dat wat jij had was dan ook een uitzondering, zal wel door het materielentekort komen waar Cxx mee zit in Frieslân

Op welke lijn was jouw O408-avontuurtje trouwens, waar je het over had?
quote:
en toen arriva ( noordned ) weg ging hier reden er ook eigenlijks al geen O408en meer :p
En dat is alweer een tijdje terug helaas
Tevens -purist.
pi_62320753
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 01:34 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Jazeker wel, alleen zijn die helemaal grijs/wit, zonder reclame. Daar had BeefRWijker het ook over volgens mij, na jouw eerdere post

Ze worden vaak door Cxx ingezet bij evenementenvervoer. Op gewone lijnen zie je ze praktisch niet volgens mij. Dat wat jij had was dan ook een uitzondering, zal wel door het materielentekort komen waar Cxx mee zit in Frieslân

Op welke lijn was jouw O408-avontuurtje trouwens, waar je het over had?
[..]

En dat is alweer een tijdje terug helaas
41tje

van mij mogen die procity's per direct naar de afdeling evenementen vervoer.. trek de O408en maar naar de lijndienst

in die dingen kan je tenminste relaxed zitten... en slapen
  zondag 12 oktober 2008 @ 03:01:31 #129
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62321384
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ze zetten tegen het einde van de consessie tenminste eens comfortabele bussen in ( wrights zijn NIET comfortabel )
En nu spreekt de provincie Friesland er schande van.
pi_62323085
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 03:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En nu spreekt de provincie Friesland er schande van.
schande dat er kwalitiets bussen rond scheuren? ! t moet niet gekker worden?
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:11:19 #131
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62327785
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 10:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

schande dat er kwalitiets bussen rond scheuren? ! t moet niet gekker worden?
Nee, schande dat er geen lagevloersbussen meer rondrijden.
pi_62335102
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 01:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

O408tjes. heeft XX Die nog dan?
O408'en reden nog niet zo heel lang geleden in Zeeland, en inderdaad, in geel/wit outfit.
Vermoedelijk in de zelfde functie als die ze hier nu vervullen.
Wel raar dat ze dan de groene generieke Connexxion stickers er afgehaald hebben.
Beef R. Wijker
pi_62337421
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag nog eens wezen kijken in Drachten:

[...]

http://i184.photobucket.c(...)lliance_1276-Dra.jpg

Den Oudsten Alliance 1276 arriveert als 116 uit Assen en is hier al omgenummerd naar lijn 13 naar Surhuisterveen en Leeuwarden.
Alliance B95, van begin 1996.
quote:
http://i184.photobucket.c(...)lliance_1162-Dra.jpg

Op het Knobeldorffsplein staat Den Oudsten Alliance 1276 te wachten op vertrek als lijn 18 via Nijbeets naar Heerenveen.
1162 dus. Een alliance B91, ook van begin 1996, slechts een paar maanden eerder.

Blijkt maar weer hoe een ouder ontwerp nog steeds gebouwd wordt naast een nieuwer.
quote:
[...]

Beef R. Wijker
pi_62337829
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nee, schande dat er geen lagevloersbussen meer rondrijden.
al die laagvloerse troep mag van mij weg roesten!

en een Alliance moauw zit redelijk maar is net niet het he

* Ou-Tannu mag nog wel eens wat voormalige herpes alliances treffen
pi_62339086
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 20:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Google is je vriend
En ook Google zegt: Iveco Alliance is een B89.
quote:
[..]

Dat is wel een heel erg betweterig toontje dat je daar aanslaat, dus met antwoord bij dit stukje kom ik niet
Met andere woorden ik heb gelijk en dat krijg jij niet uit je strot.
Da's heel volwassen van jou.
quote:
[..]

Later is het idd beter geworden, maar in het begin waren ze niet vooruit te branden.
Voor wat dat waard is met die verschillende versies van de B89.
quote:
[..]

Qua uiterlijk komt die Iveco meer overeen met een B91 of B95 dan een B89.
Da's raar aangezien de B89 en B95 als 2 druppels water op elkaar lijken als je die latere Thermo Kings
en de Conneexxion variant even buiten beschouwing laat en je de B91 er meteen tussen uit haalt aan
het afwijkend geplaatste motor rooster. En ja, daar lijkt de Iveco op de B91 maar dus niet op de B95.
Aan de andere kant mist de B91 het karakteristieke rooster achter het chauffeurs raampje zoals bij de
B89 en B95 en de Iveco heeft dat weer wel. OK, er zijn B89's met sideskirts, maar ze zijn er ook zonder.
Hezelfde geldt evenwel ook voor de B91.

Edit: zal je net zien dat die B91 van hierboven dat vermaledijde roostertje weer wel heeft, grrr.
Edit2: Zie net dat die 4600 Interliners wel degelijk een herkenbaar andere voorkant hebben.
Ik neem aan dat de MB230 versies hieraan herkenbaar zijn. Ze hebben een extra richel tussen de nep
grille en de bumper, voorzien van sleuven. Verder, de wagens op Volvo chassis hebben ook een mid-
den motor en hebben daarom het motor rooster direct achter het voorwiel. De Interliner versies hebben
een enkelblads staart deur inplaats van de dubbelblads middendeur. Het zijn de latere B89's op SB220
die identiek ogen aan de B95. De oudere SB220 hebben of skirts of een klein roostertje achter.
Zie overigens ook B89's uit '94 bij Hermes met Thermo Kings. Blijkbaar zijn die dan toch optioneel voor
alle types. Een aantal van deze wagens zijn overigens (ex)Interliners wat ook een verklaring kan zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 13-10-2008 10:57:33 (edits) ]
Beef R. Wijker
pi_62339476
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

al die laagvloerse troep mag van mij weg roesten!

en een Alliance moauw zit redelijk maar is net niet het he
Heb je waarschijnlijk nog niet in een 2400 wagen gezeten.
Was het eerste wat me opviel toen er eentje per toeval op Alk'r-B'wijk reed.
Maar je hebt gelijk, coach stoelen zijn het niet. Daarvoor staan ze gewoon te recht op.
quote:
* Ou-Tannu mag nog wel eens wat voormalige herpes alliances treffen
Zit daar eigenlijk nooit langer dan 5 minuten in, als ik er al eentje tref tussen Bolsward en Nijland.
Beef R. Wijker
pi_62339537
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:25 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Heb je waarschijnlijk nog niet in een 2400 wagen gezeten.
Was het eerste wat me opviel toen er eentje per toeval op Alk'r-B'wijk reed.
Maar je hebt gelijk, coach stoelen zijn het niet. Daarvoor staan ze gewoon te recht op.
[..]

Zit daar eigenlijk nooit langer dan 5 minuten in, als ik er al eentje tref tussen Bolsward en Nijland.
hehe 2400/2500/2600 rijd hier ook... naast de 8000en
  Spellchecker maandag 13 oktober 2008 @ 01:58:03 #138
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62341791
Vandaag de laatste helft van mijn dienst (hele namiddag/avond lijn 54, met 1x 51 er tussenin) de 4061 (VDL Coach Amba200) meegehad, nadat tijdens een rit de 1764 al z'n koelvloeistof verloor door een losgeschoten slang

Erg fijne bus, die 4061
Tevens -purist.
pi_62341948
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 01:58 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de laatste helft van mijn dienst (hele namiddag/avond lijn 54, met 1x 51 er tussenin) de 4061 (VDL Coach Amba200) meegehad, nadat tijdens een rit de 1764 al z'n koelvloeistof verloor door een losgeschoten slang

Erg fijne bus, die 4061
Die witte demo bus die ook nummer 3159 heeft?


Hier is een poll met betrekking tot de Berkhof Ambassador:
http://www.busfreaks.nl/forum/showthread.php?tid=150&page=1

Schijnt een wereld van verschil te zitten tussen de eerste Amba's en de huidige.

[ Bericht 17% gewijzigd door BeefRWijker op 13-10-2008 02:26:53 ]
Beef R. Wijker
pi_62344596
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:03 schreef BeefRWijker het volgende:

[...]

Als ik goed ben ingelicht waren die van Fram/Veonn MB230's.
Misschien dat de SB220 en B9M B89's beter gemotoriseerd waren.
Correctie: B9M moet natuurlijk B10M zijn.
Beef R. Wijker
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:02:04 #141
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_62347215
quote:
Die witte demo bus die ook nummer 3159 heeft?
kan haast niet anders, rijdt idd een stuk lekkerder dan de 1700/8200-serie. de 3158 heb ik trouwens al tijden niet meer gezien, die had ook nog cruise control.
  Spellchecker maandag 13 oktober 2008 @ 13:20:30 #142
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62349165
De 3159 idd. Vond het al vreemd dat er op openbaarvervoerinboskoop.nl een ouwe Cxx Alliance staat in het archief, onder 4061

Er rijden 2 van die demobussen rond hier in de provincie, net als dat er 2 van die witte Amba's, met bovenop 1 blauwe streep, rondrijden. Ze hebben steeds die bussen op de stalling in Leeuwarden willen houden, maar met het nieuwe dienstenpakket is dat haast niet meer te doen ivm de vele buswissels. Je weet tegenwoordig dus nooit waar ze staan
Tevens -purist.
pi_62351989
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 01:58 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de laatste helft van mijn dienst (hele namiddag/avond lijn 54, met 1x 51 er tussenin) de 4061 (VDL Coach Amba200) meegehad, nadat tijdens een rit de 1764 al z'n koelvloeistof verloor door een losgeschoten slang

Erg fijne bus, die 4061
* Ou-Tannu ziet NB122 al met wat schroevendraaiers om de slangklemmen bij andere amba's los te draaien zodat ze droogkoken
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:57:00 #144
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62367182
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 02:19 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Die witte demo bus die ook nummer 3159 heeft?


Hier is een poll met betrekking tot de Berkhof Ambassador:
http://www.busfreaks.nl/forum/showthread.php?tid=150&page=1

Schijnt een wereld van verschil te zitten tussen de eerste Amba's en de huidige.
Dan kan de 4061 beter zijn Deense nummer houden, want straks heb je een Deense 3159 en een Utrechtse 3159.

Maar dat zal geen probleem zijn, aangezien de provincie Utrecht ander communicatieapparatuur gebruikt.
  Spellchecker dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:33:30 #145
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62370814
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

* Ou-Tannu ziet NB122 al met wat schroevendraaiers om de slangklemmen bij andere amba's los te draaien zodat ze droogkoken
Leuk geprobeerd, je vergeet alleen dat ik stiekem Amba-aanhanger ben
Tevens -purist.
pi_62382892
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan kan de 4061 beter zijn Deense nummer houden,
En dat nummer is/was ....?
Bij de 3158 staat dat nummer nl op de verwachte plaats terwijl bij de 3159 dit op een vreemde plaats is geplakt.
Bovendien zijn die nummers in het zelfde grijs als de andere opschriften. Het licht dus meer voor de hand dat
dat de deense nummers zijn.

Edit: Voor wat 't waard is, bij die andere 2 staan ze overigens ook willekeurig geplakt.
Edit2: Gezien de totaal verschillende herkomst van de bussen zijn die nummers zeer waarschijnlijk toch van hier.
quote:
want straks heb je een Deense 3159 en een Utrechtse 3159.
Waar het om gaat -als het al ergens om gaat- is of er een Friese en een Utrechtse 3159 met Infoxx
rondrijden die dezelfde unieke codes uitzenden.
quote:
Maar dat zal geen probleem zijn, aangezien de provincie Utrecht ander communicatieapparatuur gebruikt.
Het is maar de vraag of dat nummer daarin zelfs enig belang speelt.
Ik denk eerder aan ritnummers en een uniek nummer toegekend aan de Infoxx.

Er zijn overigens veel meer overlappende wagennummers in NL.

[ Bericht 7% gewijzigd door BeefRWijker op 14-10-2008 20:09:29 ]
Beef R. Wijker
pi_62383487
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:20 schreef NoBody122 het volgende:
De 3159 idd. Vond het al vreemd dat er op openbaarvervoerinboskoop.nl een ouwe Cxx Alliance staat in het archief, onder 4061

Er rijden 2 van die demobussen rond hier in de provincie, net als dat er 2 van die witte Amba's,
quote:
met bovenop 1 blauwe streep,
Je bedoeld niet toevallig 2 blauwe strepen (plus 2 gele) met reclames op de zijkant? Hermes outfit?
quote:
rondrijden. Ze hebben steeds die bussen op de stalling in Leeuwarden willen houden, maar met het nieuwe dienstenpakket is dat haast niet meer te doen ivm de vele buswissels. Je weet tegenwoordig dus nooit waar ze staan
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:41:45 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62383588
Die wit/blauwen zijn ex-BBA ex-ex-MTI als ik het goed heb. Die hebben dus een blauwe baan aan de onderkant en volgens mij boven de ramen een gele streep.

Het waren zo ongeveer de eerste amba's die geleverd waren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62384186
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
Die wit/blauwen zijn ex-BBA ex-ex-MTI als ik het goed heb. Die hebben dus een blauwe baan aan de onderkant en volgens mij boven de ramen een gele streep.
Zou ie kleurenblind zijn, dan?

Die 2 bussen hebben inderdaad nummers 3156 en 3157, in dezelfde range als die andere 2.
quote:
Het waren zo ongeveer de eerste amba's die geleverd waren.
Merkwaardig dan dat Nobody daar zo over te spreken is, gezien de slechte reputatie van die eerste bussen.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:06:19 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62384247
Het zijn eenlingen, waarbij de 3158 en 3159/4061 veel nieuwer zijn dan de andere 2
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')