Een discrepantie tussen IQ en EQ staat bijna garant voor problemen.quote:Op donderdag 25 september 2008 18:47 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Die sociale zwakte is zelfs het fundament geweest voor zijn zieke ideeën, zoals dat altijd gebeurt bij mensen met zieke politieke ideeën.
Intelligentie staat er daarom los van. Zelfs een zeer hoogbegaafd mens kan omslaan in een maniak als hij sociaal gezien enorm zwak is en als gevolg daarvan getraumatiseerd raakt.
De joods-christelijke 'wortels' liggen niet in Nederland maar in het midden oosten. En het is zo grappig dat degenen die het hardst roepen dat we de zogenaamde joods-christelijke cultuur moeten behouden zelf vaak totaal niet gelovig zijn.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je bedoelt het wrs als een understatement, maar ik zou echt niet weten wat er nou fout is aan het verdedigen aan de Joods-Christelijke wortels.
Of verloochen jij liever die?
Een standbeeld voor een man die zich omringde met neo-nazi's en knokploegbazen?quote:Op vrijdag 26 september 2008 02:03 schreef SeventhWave het volgende:
Janmaat trok zich geen reet aan van de oppositie en pleegde sociale zelfmoord door openlijk voor zijn standpunten uit te komen. Dat is buitengewoon omdat de meeste mensen daar niet genoeg ruggengraat voor hebben. Met kop en schouder de grootste voorvechter van vrije mening uiting (door velen een stem te geven) en daardoor een open democratie.
Janmaat verdient zeker een standbeeld.
In die tijd was er een enorme kloof tussen het nationalisme en het anti-nationalisme waardoor beide stromingen zeer extreem waren. De moord aanslag op de CD top (met brand bommen) en Pim Fortuyn en de demonstraties tegen de democratisch verkregen zetel van Janmaat waren hier voorbeelden van.quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:17 schreef arjan1212 het volgende:
Een standbeeld voor een man die zich omringde met neo-nazi's en knokploegbazen?
raad je aan om het boek: underkuffer bij de centrum demoncraten van peter rensen eens te lezen
Dit lijkt me het enige logische en correcte antwoordquote:Op woensdag 24 september 2008 18:06 schreef teamlead het volgende:
Janmaat is veroordeeld voor uitspraken die Wilders nu stemmen oplevert. Triest maar waar.
Andere tijd, andere gewoonten.
Al ben ik er persoonlijk meer voorstander van dat Wilders/Verdonk and friends net zo worden aangepakt als Janmaat destijds ipv Janmaat rehabiliteren
Leuk bedacht. Maar fascisme is nooit goed. Ik vind dat de regereing het ons wel verleidelijker maakt dat wel.quote:Op vrijdag 26 september 2008 02:03 schreef SeventhWave het volgende:
Janmaat trok zich geen reet aan van de oppositie en pleegde sociale zelfmoord door openlijk voor zijn standpunten uit te komen. Dat is buitengewoon omdat de meeste mensen daar niet genoeg ruggengraat voor hebben. Met kop en schouder de grootste voorvechter van vrije mening uiting (door velen een stem te geven) en daardoor een open democratie.
Janmaat verdient zeker een standbeeld.
De CD en Wilders zijn niet te vergelijken, bij de CD kleefde er altijd een rottende rioollucht aan. Ook nu zou de partij gewoon een eng stelletje bij elkaar zijn. Wilders zijn uitspraken zijn hard, maar wel to-the-point en hij weet wel wat hij wel en niet kan zeggen.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Janmaat was gewoon echt enorm, enorm, enorm fout. Wilders is ook niet tof, maar toch, 't is anders.
Te optimistisch. Het gaat hem en zijn publiek niet om feiten, cijfers en de waarheid. Hij zal altijd blijven overdrijven, het is zijn core-businessquote:Bij Wilders weet je.. als de Marokkanen straks geen overlast veroorzaken (ff een ideaalbeeld) zit er een kans in dat hij ze daarvoor nog wel een compliment wil geven.
Zonder mijn ogen dicht te doen voor de veelal marokkaanse problematiek van reljeugd, zou ik Wilders niet aan de macht willen. Iets zegt me dat deze man zijn eigen vrouw aan de Joodse ambassade zou verkopen als de prijs hoog genoeg is. Laat staan onze landsgeheimen. Deze man riekt naar belangenverstrengeling en narcisme.quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Te optimistisch. Het gaat hem en zijn publiek niet om feiten, cijfers en de waarheid. Hij zal altijd blijven overdrijven, het is zijn core-business
Tweede Kamerleden hebben binnen de kamer volledige vrijheid, buiten de kamer hebben ze net als alle burgers in het openbaar zich aan meerdere wetten te houden, Wilders ook. Wilders weet dat hij zijn uitspraken niet in het openbaar kan herhalen, omdat het dan onder dingen als smaad, laster, haatzaaien, opruiing, en dat soort dingen valt. Wilders weet ook dat hij de regels van Orde bínnen de Kamer volledig overtreedt.quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De CD en Wilders zijn niet te vergelijken, bij de CD kleefde er altijd een rottende rioollucht aan. Ook nu zou de partij gewoon een eng stelletje bij elkaar zijn. Wilders zijn uitspraken zijn hard, maar wel to-the-point en hij weet wel wat hij wel en niet kan zeggen.
Een rationele politicus? Wilders rationeel? Yeah right. En alsof je kunt verwachten dat er nooit meer overlast van mensen zal komen, wie die heck heeft die zieke utopie ooit bedacht.quote:Bij Wilders weet je.. als de Marokkanen straks geen overlast veroorzaken (ff een ideaalbeeld) zit er een kans in dat hij ze daarvoor nog wel een compliment wil geven. Janmaat z'n fundament was dat hij gewoon voor dezelfde denkbeelden stond als in de Nazi tijd. Een blank ras en alle buitenlanders eruit.
een hele andere insteek, hele andere problematiek en een andere tijd. Daarom vind ik het vaak wat makkelijk als de link tussen Wilders en Janmaat wordt gelegd.
quote:Wat Wilders ook weet, is dat zodra hij volgens de regels gesommeerd wordt zijn woorden terug te nemen, hij wekenlang op het schild van Telegraaf Media Groep (Telegraaf, Geenstijl, etc.) en Elsevier gedragen zal worden. Het is ook niet voor niets dat het OM de aangiftes tegen Wilders niet graag in behandeling neemt. Volledig de regels niet in acht nemende, weet hij inderdaad wat hij kan zeggen.
Gelukkig maar dat toen De telegraaf niet zo op de hand van janmaat was als ze nu bij wilders zijnquote:In het telefoon gesprek dat Janmaat onlangs voerde met de redactie van dit blad ontstak hij in een woedeaanval jegens dagblad De Telegraaf. Jarenlang had de krant hem doodgezwegen terwijl die Fortuyn toch maar mooi de pagina’s 1, 3, 7 en 8 tot zijn beschikking had. Zelfs voor zijn dood. «En in wezen heb ik altijd hetzelfde gezegd. Wat die LPF’ers ook beweren mogen.»
Nou, het was anders Drs. Janmaat, daar waar Wilders een niet afgeronde cursus Nederlands recht heeft gedaan... Met de nadruk op cursus en niet afgerondquote:Op zaterdag 27 september 2008 00:01 schreef Vodkadruppel het volgende:
Wilders is een intellectueel vergeleken met Janmaat.
Wilders moet ook niet regeren, maar mooi in de oppositie overal tegen blijven aantrappen net als de SP.quote:Op vrijdag 26 september 2008 22:10 schreef santax het volgende:
[..]
Zonder mijn ogen dicht te doen voor de veelal marokkaanse problematiek van reljeugd, zou ik Wilders niet aan de macht willen. Iets zegt me dat deze man zijn eigen vrouw aan de Joodse ambassade zou verkopen als de prijs hoog genoeg is. Laat staan onze landsgeheimen. Deze man riekt naar belangenverstrengeling en narcisme.
Wat ik dan niet begrijp is, 'na fitna ga ik in debat met de moslims, dan ga ik het hele land door en praten met ze'. Fitna kwam uit, verschillende Moslim-organen hebben hem uitgenodigd om dan maar te komen spreken daarover... Wilders was een no-show... Wilders is in mijn ogen echt de man van de one-liners. Snel scoren om er daarna nooit meer op terug te komen. Niet omdat ik wil dat hij dat is, maar dat is wel wat hij tot nu heeft gedaan. Iets roepen dat zo hard is dat de media het overneemt en dan weer radiostilte... Dat is het patroon dat ik steeds weer bij Wilders zie. Ik bedoel: ga dan die wijken in. Ga praten met de Moslims. Maar dat doet hij niet. Hij draagt niet bij aan een oplossing, maar door de vergaande stigmatisatie (janmaat is echt voor minder veroordeeld) draagt hij uiteindelijk alleen bij aan het probleem. In mijn ogen tenminste...quote:Op zaterdag 27 september 2008 00:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wilders moet ook niet regeren, maar mooi in de oppositie overal tegen blijven aantrappen net als de SP.
Hij vertegenwoordigt niet mijn stem, maar wel de stem van een bepaalde groep die niets zagen in de politiek maar nooit CD wilde stemmen omdat deze groep zich niet met het rechts-extremisme wilde voegen.
Misschien gaat hij ver maar hij houdt het kabinet scherp en die taak hoort de oppositie ondermeer te voeren.
Ik heb bij Wilders weleens het vaag vermoeden dat er toch wel iets positiefs achterzit als er straks minder criminaliteit van deze groep komt. En dit gaat binnen 10 jaar zeker gebeuren. Als de regering het probleem oplost kan hij voor het eerst z'n doel bereiken en het met succes op z'n naam schrijven. Als hij b.v. ook zou bijdragen tot een modernisering van de Islam hier in Nederland dan heeft hij al een tweede succes te pakken.
Ik denk dat het spelletje wat hij speelt wel degelijk voor het belang van het land doet zonder er zelf 'direct' beter van te worden. Dus niet om de populist uit te hangen maar om de discussie aan te zwengelen buiten en binnen de nederlandse en marokkaanse gemeenschap waardoor er uiteindelijk ook een kans bestaat dat het meer naar elkaar toe gaat groeien.
Hij kanaliseert een hele hoop ontevreden stemmers en hierbij zitten vast en zeker ook oud-cd stemmers die nu met Wilders 'minder' extremistisch stemmen. De extreem rechtse protesten op straat nemen af omdat Wilders hen deze stem in de kamer geeft. Daar zal het hem ook om te doen zijn. Iemand moet het doen..
Het mes snijdt aan 2 kanten..
Janmaat is voor erger veroordeeld, omdat in zijn tijd alles dat enigszins naar rechts rook als racistisch werd bestempeld.quote:Op zaterdag 27 september 2008 00:48 schreef santax het volgende:
[..]
Wat ik dan niet begrijp is, 'na fitna ga ik in debat met de moslims, dan ga ik het hele land door en praten met ze'. Fitna kwam uit, verschillende Moslim-organen hebben hem uitgenodigd om dan maar te komen spreken daarover... Wilders was een no-show... Wilders is in mijn ogen echt de man van de one-liners. Snel scoren om er daarna nooit meer op terug te komen. Niet omdat ik wil dat hij dat is, maar dat is wel wat hij tot nu heeft gedaan. Iets roepen dat zo hard is dat de media het overneemt en dan weer radiostilte... Dat is het patroon dat ik steeds weer bij Wilders zie. Ik bedoel: ga dan die wijken in. Ga praten met de Moslims. Maar dat doet hij niet. Hij draagt niet bij aan een oplossing, maar door de vergaande stigmatisatie (janmaat is echt voor minder veroordeeld) draagt hij uiteindelijk alleen bij aan het probleem. In mijn ogen tenminste...
De wijken in zou niet slim zijn.. dat is in zijn geval levensbedreigend. Ik ben voor een andere partij maar Wilders is op dit moment nodig als drill instructor voor het zittende kabinet.quote:Op zaterdag 27 september 2008 00:48 schreef santax het volgende:
[..]
Wat ik dan niet begrijp is, 'na fitna ga ik in debat met de moslims, dan ga ik het hele land door en praten met ze'. Fitna kwam uit, verschillende Moslim-organen hebben hem uitgenodigd om dan maar te komen spreken daarover... Wilders was een no-show... Wilders is in mijn ogen echt de man van de one-liners. Snel scoren om er daarna nooit meer op terug te komen. Niet omdat ik wil dat hij dat is, maar dat is wel wat hij tot nu heeft gedaan. Iets roepen dat zo hard is dat de media het overneemt en dan weer radiostilte... Dat is het patroon dat ik steeds weer bij Wilders zie. Ik bedoel: ga dan die wijken in. Ga praten met de Moslims. Maar dat doet hij niet. Hij draagt niet bij aan een oplossing, maar door de vergaande stigmatisatie (janmaat is echt voor minder veroordeeld) draagt hij uiteindelijk alleen bij aan het probleem. In mijn ogen tenminste...
Je laatst twee beweringen, heb jij daar net zo hard om gelachen toen je die schreef als ik toen ik ze las?quote:Op woensdag 24 september 2008 18:02 schreef GasTurbine het volgende:
Nee. Dat was een infantiel die maar vage dingen riep, Rita Verdonk is een politica. Zelfs Wilders is meer politicus dan hem.
Ik ben het grotendeels met je eens ja. Het is te makkelijk om de 'marokkaan' aan te wijzen als degene die niet wil intregreren als wij ze niet laten intregeren. Zelf heb ik de kans gehad om in Brussel, Schaerbeek te wonen. 90% Moslims dus. De omgekeerde wereld als het ware. Een wijze les voor me, want ik werd daar gewoon opgenomen en de mensen waren oprecht geinteresseerd in me. Maar de Nederlander is wat dat betreft nog steeds: wat de boer niet kent...quote:Op zaterdag 27 september 2008 01:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De wijken in zou niet slim zijn.. dat is in zijn geval levensbedreigend.
Eigenlijk zouden het niet de politici moeten zijn die in gesprek gaan maar wij als Nederlanders met de moslims voor 'echt' wederzijds begrip. Want iedereen vind er het zijne van maar met de marokkaanse buurman wordt vaak niet gesproken.
En 'dat' is waar de integratie ook voor een groot deel mislukt is. Wij als Nederlanders zijn veel te koud en afstandelijk en als we niet uitgenodigd worden zullen we er weinig aan doen om in contact te komen met nieuwelingen. Hier doe ik zelf niet aan mee want het maakt mij echt niets uit waar iemand vandaan komt. Een gesprek aangaan is erg makkelijk als je het tenminste met goede intensies wilt doen.
Wat ik nu zeg klinkt wellicht even links en ook utopisch maar het is iets wat in andere landen werkt. Als er namelijk meer contact onderling was, was er geen ghettovorming, waren we goede buren of vrienden van elkaar en zouden de jongeren zich wel 3x bedenken om iets geweldadigs tegen een ander uit te halen want dat doe je niet bij vrienden of vrienden-van.
Maar dat contact is er niet, Wij en zij. In Turkije waar ik gestudeert heb maakte het niets uit waar je vandaan kwam, je kon zo overal aankloppen om mee te eten of te blijven slapen. Die gastvrijheid maakt dat het echt een samenleving wordt ipv een eiland vol individueen dat maar een beetje langs elkaar leeft. Want dat is in de 'echte' kern wat het geval is, dat het nu escaleert aan beide kanten zegt hier al genoeg over.
Laat Wilders maar lekker z'n gang gaan als roeptoeter. Het is goed dat hij de media activeert, de regering staat nu onder druk om de problematiek die er is sneller aan te pakken. Kortom er moet gewerkt worden. Eerst de problemen onder marokaanse jongeren laten verdwijnen en dan op naar de volgende problemen.
Niet echt, als Janmaat zijn zin had gekregen waren de Turken, Marokkanen, en andere niet westerse lui terug naar huis gestuurd. Omdat het nog redelijke kleine groepen waren in die tijd was dit zonder bloed vergieten gebeurd, probleem opgelost.quote:Op zaterdag 27 september 2008 00:18 schreef santax het volgende:
Nou, het was anders Drs. Janmaat, daar waar Wilders een niet afgeronde cursus Nederlands recht heeft gedaan... Met de nadruk op cursus en niet afgerond
Qua denkbeelden zijn ze beiden voor mij gelijk. Narcistisch, egoistisch en niet probleemoplossend.
Hoe oud was je toen Janmaat in de politiek zat?quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:18 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Niet echt, als Janmaat zijn zin had gekregen waren de Turken, Marokkanen, en andere niet westerse lui terug naar huis gestuurd. Omdat het nog redelijke kleine groepen waren in die tijd was dit zonder bloed vergieten gebeurd, probleem opgelost.
Als het over 40 jaar op een burgeroorlog uitdraait, en die kans is er als je naar andere voorheen islamitische landen kijkt, heb je een onhoudbare situatie die net als in Servie in massamoord zal resulteren. De Nederlandse pers heeft dit nooit duidelijk gemaakt aan de burgers, maar Srebrenica was het resultaat van een religieuze burgeroorlog. De geschiedenis zal bepalen of Janmaat een held was of niet.
Zijn we al zo ver afgezakt? Dat 'links' een pejoratief, een scheldwoord is?quote:Wat ik nu zeg klinkt wellicht even links en ook utopisch maar het is iets wat in andere landen werkt.
Oud genoeg om te stemmen.quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:23 schreef santax het volgende:
Hoe oud was je toen Janmaat in de politiek zat?
Gevaarlijke rechts-extremistenquote:Want volgens mij heb je niet echt meegekregen hoe de situatie toen was. Janmaat wilde alles wat niet Nederlands was eruit. Zijn nauwe banden met zeer gevaarlijke rechts-extremisten die niet vies waren van geweldsmisdrijven doet mij iets totaal anders vermoeden dan 'zonder bloedvergieten'.
Mja, ik zal het wel fout hebben danquote:Op zaterdag 27 september 2008 19:51 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Oud genoeg om te stemmen.
[..]
Gevaarlijke rechts-extremisten![]()
![]()
De terroristische dreiging van extreem rechts in Nederland is vandaag de dag nihil en was nog kleiner in de tijd van Janmaat, dat zat allemaal tussen de oren. In die tijd was het ook heel normaal om de 'skinhead' de schuld te geven als je een zondebok zocht, zoals een jongen die zichzelf met zijn mes stak en toen maar vertelde dat een skinhead hem gestoken had, en zo waren er meer broodje aap verhalen die zonder pardon landelijk nieuws werden.
Weet niet of je het weet maar Geert had een tour door nederland georganiseerd om met voor en tegenstanders te debateren... maar er kwam niemand opdagen... en hij zag die massa moslim bijeenkomsten niet zitten; die zouden ook onzinnig zijn want daar komen mainstraim moslims en daar heb ie nou juist geen problemen mee.quote:Op zaterdag 27 september 2008 00:48 schreef santax het volgende:
[..]
Verwacht jij een burgeroorlog? ik niet.. over 40 jaar zijn er namelijk 4 miljoen ''hollanders'' vertrokken naar het buitenland... en zijn de overgebleven ''hollanders'' voornamelijk 60+ van de jongeren zal 10% ''holllander'' zijn tegen die tijd... dat hele verzet van Wilders is te weinig en te laat.. je kon in 1980 al aanvoelen dat het daar opuit zou draaien...quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:18 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Niet echt, als Janmaat zijn zin had gekregen waren de Turken, Marokkanen, en andere niet westerse lui terug naar huis gestuurd. Omdat het nog redelijke kleine groepen waren in die tijd was dit zonder bloed vergieten gebeurd, probleem opgelost.
Als het over 40 jaar op een burgeroorlog uitdraait, en die kans is er als je naar andere voorheen islamitische landen kijkt, heb je een onhoudbare situatie die net als in Servie in massamoord zal resulteren. De Nederlandse pers heeft dit nooit duidelijk gemaakt aan de burgers, maar Srebrenica was het resultaat van een religieuze burgeroorlog. De geschiedenis zal bepalen of Janmaat een held was of niet.
Nee, Geert kwam niet opdagenquote:Op zaterdag 27 september 2008 20:19 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Weet niet of je het weet maar Geert had een tour door nederland georganiseerd om met voor en tegenstanders te debateren... maar er kwam niemand opdagen... en hij zag die massa moslim bijeenkomsten niet zitten; die zouden ook onzinnig zijn want daar komen mainstraim moslims en daar heb ie nou juist geen problemen mee.
jij hebt niet goed opgelet; er waren meerdere dingetjes georganiseerd.. bij de ene kwamen de moslims niet opdagen en bij de andere kwam geert niet opdagenquote:Op zaterdag 27 september 2008 20:25 schreef santax het volgende:
[..]
Nee, Geert kwam niet opdagen
Daarnaast zou ik het niemand kwalijk nemen als ze inderdaad niet kwamen. Met zo een man valt toch ook niet te praten? Ik ga toch ook niet in discussie met mijn petekindje van 4 als ik zeg: het is 19.00 bedtijd voor je.
De wijk waar ik woonde had de meeste Janmaat-stemmers. Waren echter wel voor het grootste deel proteststemmen. Allochtonen in de buurt hadden echt niks te vrezen hoor.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:04 schreef Klopkoek het volgende:
Vergeet niet dat Janmaat in de peilingen ooit op 10-15 zetels stond. Vlak voor de verkiezingen van 1994 brak er tumult uit in zijn partij en er wordt aangenomen dat daardoor Janmaat lager is uitgekomen. Grootste bastions? In Rotterdam haalde hij 10% van de stemmen.
Dat is zeker een mogelijkheid, maar je moet de 40 en 60+ ers en Oost Europa niet afschrijven. Maar het zullen ongetwijfeld interessante tijden worden.quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:24 schreef arjan1212 het volgende:
Verwacht jij een burgeroorlog? ik niet.. over 40 jaar zijn er namelijk 4 miljoen ''hollanders'' vertrokken naar het buitenland... en zijn de overgebleven ''hollanders'' voornamelijk 60+ van de jongeren zal 10% ''holllander'' zijn tegen die tijd... dat hele verzet van Wilders is te weinig en te laat.. je kon in 1980 al aanvoelen dat het daar opuit zou draaien...
'Die tijd', je bedoelt de kabinetten van Agt III (CDA-VVD-D'66) Lubbers 1, 2 (CDA-VVD), Lubbers 3 (CDA-PvdA) en Kok 1 (PvdA-VVD-D'66)? Waarbij de PvdA slechts onder Kok 1 de grootste partij was?quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:03 schreef spy08 het volgende:
elke extremist is er een teveel. Maar JM was in zijn tijd niet goed bezig en je kon zien dat NL zwaar geregeerd werd door links. Fortuyn, om maar iemand te noemen, was zelfs toen een socialist.
Wilders heeft vind elke moslim een probleem dat is toch wel duidelijk.quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:19 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Weet niet of je het weet maar Geert had een tour door nederland georganiseerd om met voor en tegenstanders te debateren... maar er kwam niemand opdagen... en hij zag die massa moslim bijeenkomsten niet zitten; die zouden ook onzinnig zijn want daar komen mainstraim moslims en daar heb ie nou juist geen problemen mee.
quote:Op zondag 28 september 2008 17:02 schreef SeventhWave het volgende:
? Het waren allemaal multi-cul partijen toentertijd. De VVD sputterde wat in 1990 met Bolkestein, maar uiteindelijk werd het lekker allahtonen knuffelen in Paars.
Waar hij op doelt is waarschijnlijk dat men in die tijd met onze verzorgingsstaat erg coulant was met de onderkant van de samenleving, moslim of christen. Maar sommige mensen durven daarin geen onderscheid in te maken, bang dat ze buiten de groep vallen en overkomen alsof ze zich in anderen kunnen inleven.quote:Op maandag 29 september 2008 18:03 schreef Reraise het volgende:
[..]
Wat zijn Moslims meer geknuffeld dan Niet Moslims dan????
Want ik als Indonesische Moslim merk er weinig van...
Huh?quote:Op woensdag 24 september 2008 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
De boodschap van Hans Janmaat kwam te vroeg. Hij kwam op in een periode dat je een racist was als je durfde te zeggen dat er te veel buitenlanders kwamen. Met alle problemen van dien.
Ik denk dat hij ook toen al een punt had. De persoon Janmaat die het verkondigde had zichzelf nogal tegen, hij was te stupide qua presentatie. Ik herinner mij de persiflage van Erik van Muiswinkel nog als de dag van gisteren.
Ik vond het destijds erg fout van de overigen partijen die hem volkomen hadden genegeerd. Hij had wel degelijk een punt. Nederland is zeer dichtbevolkt. Daar kunnen we niet omheen. Dat geeft problemen, of je het wilt zien of niet. Mensen mogen vinden dat het een keer genoeg is. Te snelle en te massale immigratie en integratie is ook het vragen om problemen.
Een van de oorzaken van de Fortuynrevolte is overduidelijk de verstikkende politiek correctheid om vooral het debat destijds met Janmaat te negeren. Dat is de kat in de kelder metselen. En zie wat er gebeurde.
Een les hadden de politici dus moeten trekken.
Rehabilitatie gaat misschien ietwat ver, wat hij over Dales zei raakte kant nog wal.
Feit is wel dat hij een groot probleem benoemde maar gepoogd heeft om dat op de kaart te zetten in een politiek correcte verstikkende periode.
Alles vraagt om een evenwicht. om een evenwicht te bereiken zijn er mensen als Wilders ook nodig. Al was het maar om de rest niet in slaap te laten sukkelen.
ik maak mij dan ook zeer ernstige zorgen mbt de islamisering. We waren ooit het meest Christelijke natie van dit land. Strak een Islamitisch land? Nee never nooit.
Wat dat betreft denk ik dat Wilders een beschermer van het Christendom kan zijn .
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |