abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61890037
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aandacht voor taalachterstanden is er in Nederland altijd al geweest. Daar heeft een veranderende kijk op het multiculturalisme in het publieke debat niets aan veranderd. Scholing van allochtonen was een speerpunt van bv de PvdA juist in de tijd dat de multiculturele gedachte opkwam.
Nu komt elke poging om iets voor de integratie te doen vooral van alle kanten op veel kritiek te staan.
Dit is een ernstige misvatting. Scholing in de taal van herkomst om integratie te bevorderen is simpelweg gangbaar geweest, net zoals diverse subsidiestromen voor tolken, gemeentebalies die werkten met meerdere voertalen, etc.
Maar laten we het hebben over andere componenten, bijvoorbeeld sociale componenten; segregatie, etnocentrisme, hogere kosten integratie, sociale achterstand, maatschappelijke spanningen, etc.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_61890117
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is een ernstige misvatting. Scholing in de taal van herkomst om integratie te bevorderen is simpelweg gangbaar geweest, net zoals diverse subsidiestromen voor tolken, gemeentebalies die werkten met meerdere voertalen, etc.
Maar laten we het hebben over andere componeneten, bijvoorbeeld sociale componenten; segregatie, etnocentrisme, hogere kosten integratie, sociale achterstand, maatschappelijke spanningen, etc.
Precies, dat vind nu plaats en niet ten tijde van paars of ten tijde van de politiek correctheid.
Allah Al Watan Al Malik
pi_61890224
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, dat vind nu plaats en niet ten tijde van paars of ten tijde van de politiek correctheid.
De ideologie van het multiculturalisme postvatte langer dan vanaf de jaren'90.
pi_61891466
Nee, hij verdient geen rehabilitatie. Daarvoor speelde hij de stereotype extreem-rechtse mafkees compleet met (poging tot) roddelcampagnes tegen joden en mensen met een andere huidskleur omdat ze een andere huidskleur hadden. Dat sommige van zijn opvattingen min of meer gemeengoed zijn geworden maakt 'm tevens niet direct een visionair.
pi_61891655
Dat hij wat had tegen Joden en Aziaten maakt hem eigenlijk toffer vind ikzelf dan een Wilders die in alle hoeken en gaten kruipt om alleen Arabieren te beledigen. Maarja, ik vind ze uiteindelijk beide even walgelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61891690
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat sommige van zijn opvattingen min of meer gemeengoed zijn geworden maakt 'm tevens niet direct een visionair.
Een visie dat niet, maar geen gebrek aan visie.. Was zijn tijd wel voor. Of je het eens met hem was of juist niet, dat kan toch niet ontkend worden.
pi_61891694
quote:
Dat sommige van zijn opvattingen min of meer gemeengoed zijn geworden maakt 'm tevens niet direct een visionair.
Ga maar eens opzoeken in welke steden hij steun had, komt verdacht veel overeen met het Widlersvolk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61891735
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:00 schreef Klopkoek het volgende:
Dat hij wat had tegen Joden en Aziaten maakt hem eigenlijk toffer vind ikzelf dan een Wilders die in alle hoeken en gaten kruipt om alleen Arabieren te beledigen. Maarja, ik vind ze uiteindelijk beide even walgelijk.
pi_61891798
Waarom ? Als je wat tegen buitenlanders hebt en Nederland wilt beschermen tegen buitenlandse cultuurinvloeden dan moet je het gewoon goed doen. Janmaat had ook wat tegen Amerikanen bijvoorbeeld.

Dat heet een consequente visie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_61892041
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:03 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom ? Als je wat tegen buitenlanders hebt en Nederland wilt beschermen tegen buitenlandse cultuurinvloeden dan moet je het gewoon goed doen. Janmaat had ook wat tegen Amerikanen bijvoorbeeld.

Maar je kan toch je wortels niet verloochen? Wij zijn een Joods-Christelijke natie van oudsher. . Het Joodse volk is het volk van God. Je kan het niet tof vinden om het Joodse volk zo weg te laten zetten

(ik begrijp ook niet dat van Agt dat zo te grabbel heeft gegooid)

Wat dat betreft waardeer ik Wilders weer, dat hij het zo op heeft met dit mooie land dat Israel heet.
pi_61892137
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat staat zeker niet haaks op het aanbieden van lessen in de Nederlandse taal en extra aandacht voor de taalproblemen bij migrantenkinderen.

En formulieren eenvoudiger maken zodat iedereen ze snapt kan ook het aanbieden in diverse talen bijhoren.
quote:
Maar laten we het hebben over andere componenten, bijvoorbeeld sociale componenten; segregatie, etnocentrisme, hogere kosten integratie, sociale achterstand, maatschappelijke spanningen, etc.
Die zaken gaan met meer polarisatie inderdaad een steeds belangrijkere rol vervullen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61892578
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:03 schreef Klopkoek het volgende:

Heeft geen hout te maken met consequent zijn, het ligt in het verlgende van zijn ideologie.
Wilders is meer een aftreksel van de Amerikaanse neo-cons, Janmaat eentje van de NSDAP, hij had lange tijd banden met de NVU, een neonazi organisatie. Het is gewoon niet hetzelfde.
Wilders is niet voor het etnisch zuiveren van Nederland, hij stelt enkel eisen aan gedrag, niet aan ras of afkomst an sich. Ik ben geen adept van hem maar het komt gewoon vanuit een andere hoek aanwaaien. Dat de vroegere CP/CD stemmers nu PVV stemmen is logisch, ze kiezen gewoon voor de partij die de meeste kritiek op de multicultuur geeft.

Hij was echter bepaald geen dommerdje en wist al snel dat hij beter niet te ver kon gaan op tv, dus koos hij voor een gematigde toen en noemde hij zijn partij de 'centrum democraten' (genuanceerder kan het niet klinken toch?).
pi_61892982
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat staat zeker niet haaks op het aanbieden van lessen in de Nederlandse taal en extra aandacht voor de taalproblemen bij migrantenkinderen.

En formulieren eenvoudiger maken zodat iedereen ze snapt kan ook het aanbieden in diverse talen bijhoren.
De multiculturalistische ideologie heeft geen breed draagvlak meer (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).
quote:
Die zaken gaan met meer polarisatie inderdaad een steeds belangrijkere rol vervullen.
Segregatie is in de hand gewerkt door het ontbreken van een duidelijk immigratie- en intgratiebeleid waardoor clustering van etnische minderheden in oude stadswijken ontstond en verloedering optrad, het ontstaan van 'witte' en 'zwarte' scholen, hoge werkloosheid, schooluitval, criminaliteit, etc.

Lees eens wat Paul Scheffer acht jaar geleden daarover schreef;
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Multicultureel/scheffer.html
en zijn vervolg:
http://www.trouw.nl/opinie/letter-en-geest/article1485932.ece
pi_61893248
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ga maar eens opzoeken in welke steden hij steun had, komt verdacht veel overeen met het Widlersvolk.
Widler?
pi_61893328
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Widler?
Adolf Widler.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_61893339
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Widler?
Heil Widler.
pi_61893346
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
Als ik soms oude fragmenten bekijk van Janmaat dan valt het me op hoe weinig me dat tegenwoordig nog doet. Het lijkt wel of ik gewend ben geraakt aan dergelijke uitspraken. En eerlijk is eerlijk: wat Janmaat zei verschilt achteraf gezien weinig van wat Wilders en Verdonk tegenwoordig zeggen.

Een illustratie:
http://www.dumpert.nl/med(...)_maat_van_de_cd.html

Oké, het openlijk voor de camera gaan juichen omdat een PvdA-minister doetdood is gegaan en daarbij roepen 'hopelijk is zij de hele PvdA voorgegaan' zie ik Wilders nog niet zo snel doen. Maar afgezien daarvan....

Verdient hij niet een rehabilitatie? In ieder geval bij rechts Nederland.
Nee dat verdient hij niet.

a) omdat wat hij zei nog steeds zuigt
b) omdat het in die tijd utlra extreem was en je eea nooit los moet koppelen van een context
Jusqu'ici tout va bien...
pi_61893374

Voor de liefhebber. 5 deeltjes pure pret en jolijt
pi_61893503
quote:
Heil Widler.
Zal ik je een geheimpje vertellen? Ik was vroeger zo rechts als de nete
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_61893504
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:48 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Heil Widler.
Dat kwam ook als eerste in mij op. Klinkt wel lekker moet ik zeggen, doet het vast goed op massabijeenkomsten.

Best belangrijk voor wie vooruit wil komen in de politiek. Met een lullige naam red je het dan niet.
pi_61893535
Rita Führdonk
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_61893627
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als het om poolse arbeidsmigranten gaat ben je het nog steeds.
pi_61893643
kunnen extreme mensen nooit rehabilitatie verdienen? wellicht, maar niet in een tijd dat overal extremen opdoemen die je diezelfde eer niet gunt

de mensen die nu wat verdienen zijn degenen die rust en weloverwogen, realistische besluiten brengen zonder inachtname van welke kongsi ook
Jusqu'ici tout va bien...
pi_61893667
quote:

[..]

Je zit nog lekker in het jargon dus.
pi_61893678

Dat ie nog niet geplaatst is!

"Bij Wodan!"
pi_61893718
Rauter Bos.
pi_61893784
Guusje ter Horst Wessel
pi_61893882
S.A. Blokzijl (die verzin je toch niet )
pi_61893897
quote:

[..]

Jammer. Dan was je niet rechts genoeg, anders was je het nu nog steeds.
pi_61893920
Dion Raus
pi_61894016
Henk Kampf
pi_61894091
Je bent wel op dreef hè?

André Rost van Tonningen. (matig )
pi_61894112
pi_61894240
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
Je bent wel op dreef hè?

André Rost van Tonningen. (matig )
Het gaat lekker inderdaad

Jacqueline Kramer (voor de kenners ).
pi_61894396
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:

ik maak mij dan ook zeer ernstige zorgen mbt de islamisering. We waren ooit het meest Christelijke natie van dit land. Strak een Islamitisch land? Nee never nooit.

Voor dit opstel krijgt u een onvoldoende wegens taalfouten (hetgeen in strijd is met uw idealen) en het spuien van religieus fundamentalisme waardoor er enkele kotsvlekken op uw opstel zijn geraakt. Opnieuw!
  donderdag 25 september 2008 @ 01:22:14 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61894960
Nee,

Janmaat was misschien de enige die in zijn tijd het allochtonenvraagstuk op de agenda zette. Hij bleef een akelige vent met hele foute ideeën. Dan nog niet te spreken over het CD-kader dat vooral uit incompetent tuig en andere schimmige figuren bestond.

Ik vond Janmaat ook vele malen fouter dan Geert Wilders. Geert is evenzo paranoide maar heeft nog niet zulke verderfelijke ideeén als die CD-vertegenwoordigers ook op die frequin docu laten zien. Ik heb bij GW nog wel het idee dat zijn ongenuanceerde conservatisme nog wel enig geweten kent maar dat had ik niet bij de ronduit fascistische CD>
pi_61895754
Dat filmpje met Willibrord is wel geniaal.

"Waarom heb je dat gedaan dan, is toch vreselijk?"
pi_61896653
quote:
Ik vond Janmaat ook vele malen fouter dan Geert Wilders. Geert is evenzo paranoide maar heeft nog niet zulke verderfelijke ideeén als die CD-vertegenwoordigers ook op die frequin docu laten zien. Ik heb bij GW nog wel het idee dat zijn ongenuanceerde conservatisme nog wel enig geweten kent maar dat had ik niet bij de ronduit fascistische CD>
Kun je dat uitleggen want ik zie het niet zo. Het enige wat je kunt zeggen is dat de CD geweld gebruikte en de PVV (aanhangers daarvan wel) niet. Maar misschien komt dat ook gewoon doordat de PVV uberhaupt geen leden heeft.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 25 september 2008 @ 09:48:12 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61897602
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kun je dat uitleggen want ik zie het niet zo. Het enige wat je kunt zeggen is dat de CD geweld gebruikte en de PVV (aanhangers daarvan wel) niet. Maar misschien komt dat ook gewoon doordat de PVV uberhaupt geen leden heeft.
En een van de redenen om geen leden toe te laten is om dat soort types buiten de deur te houden.

Wilders begon nog vrij redelijk maar is de laatste jaren helemaal doorgedraaid en gedreven door angst en paranoia voor de islam. Maar ik heb niet het idee hij echt kwaadaardig is. Ik verwacht niet dat hij ministers dood gaat wensen of voor rassenhaat kiest. Ik denk ook niet dat de PVV affeniteit heeft met het nazi-gedachtengoed en daar ook wle dezelfde afkeer van kent dan de res..

Terwijl Janmaat zoiets wel deed en volgens mij ook echt zieke idee"en had. Maar ook als je naar enkele van die gemeenteraadsleden keek. Zo'n vent over homokindertjes, of die kerel die zonder blikken, blozen of nuance een allochtoon op straat schoffeert, een kerel met nazicontacten, een ood SS'er en als klap op de vuurpijl Nico Bodemeier. Wie zich met dat soort figuren omringt moet zelf ook alleminst deugen.
pi_61897655
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:48 schreef Hexagon het volgende:

Wilders begon nog vrij redelijk maar is de laatste jaren helemaal doorgedraaid en gedreven door angst en paranoia voor de islam. Maar ik heb niet het idee hij echt kwaadaardig is. Ik verwacht niet dat hij ministers dood gaat wensen of voor rassenhaat kiest. Ik denk ook niet dat de PVV affeniteit heeft met het nazi-gedachtengoed en daar ook wle dezelfde afkeer van kent dan de res..

Terwijl Janmaat zoiets wel deed en volgens mij ook echt zieke idee"en had. Maar ook als je naar enkele van die gemeenteraadsleden keek. Zo'n vent over homokindertjes, of die kerel die zonder blikken, blozen of nuance een allochtoon op straat schoffeert, een kerel met nazicontacten, een ood SS'er en als klap op de vuurpijl Nico Bodemeier. Wie zich met dat soort figuren omringt moet zelf ook alleminst deugen.
Idd. Janmaat was gewoon echt enorm, enorm, enorm fout. Wilders is ook niet tof, maar toch, 't is anders.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61899578
Nog niet.
Bedoel waar Wilders 3 jaar terug riep `Ik ben niet tegen de Islam maar tegen de uitwassen van de Islam`

Is het nu
Ik ben tegen de Islam en wil hij de Islam verbieden door een Koran verbod.

Nu roept de PVV ; Je ben knettergek, u heeft een zieke geest, u kan de pot op, u lijd zeker aan Alzheimer.

Hoe verzuurt is de PVV over 5 jaar en wat roept Wilders dan om nog de Media te halen.

Ik denk dat hij Janmaat nog wel gaat overtreffen.
3 x links is ook rechts
pi_61900005
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:25 schreef detlevico het volgende:
Verdient Janmaat rehabilitatie?

Ja!, dat heeft Hans Janmaat zeker verdient.
Gezien zijn uitspraken toen,was hij zijn tijd ver voor uit.
Of hij liep ver achter natuurlijk, tenslotte ageerde hij nog tegen joden, hoe 1940 wil je zijn?
quote:
Het waren de traditionele politieke partijen die hem jarenlang het zwijgen oplegden. Ze negeerden hem in debatten, beletten hem het spreken in het openbaar en brachten hem in verband met het nazisme. Je zou het demoniseren kunnen noemen.
Dat was gewoon terecht, als je een minister afwijst omdat hij Joods is dan verdien je niet beter als vergeleken te worden met Mussert en de zijnen. Geldt overigens ook voor Wilders met zijn opmerkingen over Abhoulateb, da's van hetzelfde nivo maar helaas mag dat tegenwoordig wel en dat is een diep treurige situatie.
quote:
Die traditionele partijen waren doodsbang van Janmaat,dat zag je later ook met Fortuyn,Wilders en Verdonk.
De politiek is één pap,er zitten wel rozijnen en krenten in maar het is van het zelfde.
Wie niet in de linkse-multiculti-cultuur past,word verketterd,gedemoniseerd,omgelegd.
Er was niets om bang voor te zijn bij Janmaat, hij was een onzindelijk mannetje wat door de rest van de Kamer gemeden werdt en terecht.

Blablabla, links, blablabla, multi-culti, blablabla, we kennen het zielig rechtse verhaaltje nu wel. Wilders is geen haar beter als Janmaat, Verdonk is een hypocriet blaatschaap en Fortuyn is dood.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2008 11:46:16 ]
pi_61900476
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:32 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Voor dit opstel krijgt u een onvoldoende wegens taalfouten (hetgeen in strijd is met uw idealen) en het spuien van religieus fundamentalisme waardoor er enkele kotsvlekken op uw opstel zijn geraakt. Opnieuw!
Het leugen regeerdt.
pi_61900535
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:23 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Heeft geen hout te maken met consequent zijn, het ligt in het verlgende van zijn ideologie.
Wilders is meer een aftreksel van de Amerikaanse neo-cons, Janmaat eentje van de NSDAP, hij had lange tijd banden met de NVU, een neonazi organisatie. Het is gewoon niet hetzelfde.
Juist, een hemelsbreed verschil. Wilders is niet voor niets fan van George Walker Bush.
quote:
Wilders is niet voor het etnisch zuiveren van Nederland, hij stelt enkel eisen aan gedrag, niet aan ras of afkomst an sich. Ik ben geen adept van hem maar het komt gewoon vanuit een andere hoek aanwaaien. Dat de vroegere CP/CD stemmers nu PVV stemmen is logisch, ze kiezen gewoon voor de partij die de meeste kritiek op de multicultuur geeft.
Yep. En daarom komt die met een moratorium voor (islamitische) nieuwkomers ipv een mortuarium.
quote:
Hij was echter bepaald geen dommerdje en wist al snel dat hij beter niet te ver kon gaan op tv, dus koos hij voor een gematigde toen en noemde hij zijn partij de 'centrum democraten' (genuanceerder kan het niet klinken toch?).
Hij was zeker niet dom. Om te beginnen was hij academicus. Maar weird was hij. Heel erg.

Buiten abjecte ideeën/opvattingen (over Joden bijvoorbeeld) vond ik hem sociaal zwaar onbeholpen.

Dat weerhield veel mensen om op hem te stemmen. Ze dachten dat ie gek was.

[ Bericht 9% gewijzigd door EchtGaaf op 25-09-2008 12:13:03 ]
pi_61900833
quote:
Op donderdag 25 september 2008 01:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb bij GW nog wel het idee dat zijn ongenuanceerde conservatisme nog wel enig geweten kent maar dat had ik niet bij de ronduit fascistische CD>
Je bedoelt het wrs als een understatement, maar ik zou echt niet weten wat er nou fout is aan het verdedigen aan de Joods-Christelijke wortels.

Of verloochen jij liever die?
pi_61901286
quote:
'Mohammedaanse kromzwaardacrobaten...'.
pi_61901355
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Mohammedaanse kromzwaardacrobaten...'.
Hij blijft leuk.
pi_61911282
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:

Hij was zeker niet dom. Om te beginnen was hij academicus. Maar weird was hij. Heel erg.

Buiten abjecte ideeën/opvattingen (over Joden bijvoorbeeld) vond ik hem sociaal zwaar onbeholpen.

Dat weerhield veel mensen om op hem te stemmen. Ze dachten dat ie gek was.

Die sociale zwakte is zelfs het fundament geweest voor zijn zieke ideeën, zoals dat altijd gebeurt bij mensen met zieke politieke ideeën.
Intelligentie staat er daarom los van. Zelfs een zeer hoogbegaafd mens kan omslaan in een maniak als hij sociaal gezien enorm zwak is en als gevolg daarvan getraumatiseerd raakt.
pi_61911766
quote:
Je bedoelt het wrs als een understatement, maar ik zou echt niet weten wat er nou fout is aan het verdedigen aan de Joods-Christelijke wortels.
Kijk daar begint de fout al. We hebben geen joods-christelijke traditie, hoogstens een christelijke traditie. Een traditie die ook Janmaat wilde verdedigen.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')