Dit is een ernstige misvatting. Scholing in de taal van herkomst om integratie te bevorderen is simpelweg gangbaar geweest, net zoals diverse subsidiestromen voor tolken, gemeentebalies die werkten met meerdere voertalen, etc.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aandacht voor taalachterstanden is er in Nederland altijd al geweest. Daar heeft een veranderende kijk op het multiculturalisme in het publieke debat niets aan veranderd. Scholing van allochtonen was een speerpunt van bv de PvdA juist in de tijd dat de multiculturele gedachte opkwam.
Nu komt elke poging om iets voor de integratie te doen vooral van alle kanten op veel kritiek te staan.
Precies, dat vind nu plaats en niet ten tijde van paars of ten tijde van de politiek correctheid.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is een ernstige misvatting. Scholing in de taal van herkomst om integratie te bevorderen is simpelweg gangbaar geweest, net zoals diverse subsidiestromen voor tolken, gemeentebalies die werkten met meerdere voertalen, etc.
Maar laten we het hebben over andere componeneten, bijvoorbeeld sociale componenten; segregatie, etnocentrisme, hogere kosten integratie, sociale achterstand, maatschappelijke spanningen, etc.
De ideologie van het multiculturalisme postvatte langer dan vanaf de jaren'90.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, dat vind nu plaats en niet ten tijde van paars of ten tijde van de politiek correctheid.
Een visie dat niet, maar geen gebrek aan visie.. Was zijn tijd wel voor. Of je het eens met hem was of juist niet, dat kan toch niet ontkend worden.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat sommige van zijn opvattingen min of meer gemeengoed zijn geworden maakt 'm tevens niet direct een visionair.
Ga maar eens opzoeken in welke steden hij steun had, komt verdacht veel overeen met het Widlersvolk.quote:Dat sommige van zijn opvattingen min of meer gemeengoed zijn geworden maakt 'm tevens niet direct een visionair.
quote:Op woensdag 24 september 2008 23:00 schreef Klopkoek het volgende:
Dat hij wat had tegen Joden en Aziaten maakt hem eigenlijk toffer vind ikzelf dan een Wilders die in alle hoeken en gaten kruipt om alleen Arabieren te beledigen. Maarja, ik vind ze uiteindelijk beide even walgelijk.
Maar je kan toch je wortels niet verloochen? Wij zijn een Joods-Christelijke natie van oudsher. . Het Joodse volk is het volk van God. Je kan het niet tof vinden om het Joodse volk zo weg te laten zettenquote:Op woensdag 24 september 2008 23:03 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom? Als je wat tegen buitenlanders hebt en Nederland wilt beschermen tegen buitenlandse cultuurinvloeden dan moet je het gewoon goed doen. Janmaat had ook wat tegen Amerikanen bijvoorbeeld.
Dat heet een consequente visie.
Dat staat zeker niet haaks op het aanbieden van lessen in de Nederlandse taal en extra aandacht voor de taalproblemen bij migrantenkinderen.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is een ernstige misvatting. Scholing in de taal van herkomst om integratie te bevorderen is simpelweg gangbaar geweest, net zoals diverse subsidiestromen voor tolken, gemeentebalies die werkten met meerdere voertalen, etc.
Die zaken gaan met meer polarisatie inderdaad een steeds belangrijkere rol vervullen.quote:Maar laten we het hebben over andere componenten, bijvoorbeeld sociale componenten; segregatie, etnocentrisme, hogere kosten integratie, sociale achterstand, maatschappelijke spanningen, etc.
Heeft geen hout te maken met consequent zijn, het ligt in het verlgende van zijn ideologie.quote:Op woensdag 24 september 2008 23:03 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom? Als je wat tegen buitenlanders hebt en Nederland wilt beschermen tegen buitenlandse cultuurinvloeden dan moet je het gewoon goed doen. Janmaat had ook wat tegen Amerikanen bijvoorbeeld.
Dat heet een consequente visie.
De multiculturalistische ideologie heeft geen breed draagvlak meer (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).quote:Op woensdag 24 september 2008 23:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat staat zeker niet haaks op het aanbieden van lessen in de Nederlandse taal en extra aandacht voor de taalproblemen bij migrantenkinderen.
En formulieren eenvoudiger maken zodat iedereen ze snapt kan ook het aanbieden in diverse talen bijhoren.
Segregatie is in de hand gewerkt door het ontbreken van een duidelijk immigratie- en intgratiebeleid waardoor clustering van etnische minderheden in oude stadswijken ontstond en verloedering optrad, het ontstaan van 'witte' en 'zwarte' scholen, hoge werkloosheid, schooluitval, criminaliteit, etc.quote:Die zaken gaan met meer polarisatie inderdaad een steeds belangrijkere rol vervullen.
Widler?quote:Op woensdag 24 september 2008 23:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ga maar eens opzoeken in welke steden hij steun had, komt verdacht veel overeen met het Widlersvolk.
Nee dat verdient hij niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
Als ik soms oude fragmenten bekijk van Janmaat dan valt het me op hoe weinig me dat tegenwoordig nog doet. Het lijkt wel of ik gewend ben geraakt aan dergelijke uitspraken. En eerlijk is eerlijk: wat Janmaat zei verschilt achteraf gezien weinig van wat Wilders en Verdonk tegenwoordig zeggen.
Een illustratie:
http://www.dumpert.nl/med(...)_maat_van_de_cd.html
Oké, het openlijk voor de camera gaan juichen omdat een PvdA-minister doetdood is gegaan en daarbij roepen 'hopelijk is zij de hele PvdA voorgegaan' zie ik Wilders nog niet zo snel doen. Maar afgezien daarvan....
Verdient hij niet een rehabilitatie? In ieder geval bij rechts Nederland.
Zal ik je een geheimpje vertellen? Ik was vroeger zo rechts als de netequote:Heil Widler.
Dat kwam ook als eerste in mij op. Klinkt wel lekker moet ik zeggen, doet het vast goed op massabijeenkomsten.quote:
Als het om poolse arbeidsmigranten gaat ben je het nog steeds.quote:Op woensdag 24 september 2008 23:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zal ik je een geheimpje vertellen? Ik was vroeger zo rechts als de nete![]()
Je zit nog lekker in het jargon dus.quote:Op woensdag 24 september 2008 23:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zal ik je een geheimpje vertellen? Ik was vroeger zo rechts als de nete![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |