abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 september 2008 @ 06:53:13 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61868585
quote:
Boete voor roken joint in eigen coffeeshop

(Novum) - Een 27-jarige Amsterdammer is maandag beboet voor het roken van een joint in een coffeeshop. Dat bevestigt een politiewoordvoerder dinsdag. De man genoot van een joint in zijn eigen coffeeshop toen hij door een agent op de bon werd geslingerd.

Volgens de woordvoerder ging het niet om een pure joint. Die is wel legaal om te roken in een coffeeshop. De Voedsel en Waren Autoriteit ziet sinds 1 juli toe op de naleving van het rookverbod in de horeca. "Maar als een agent een overtreding constateert, sluit hij zijn ogen daar niet voor. Als de man het niet met de boete eens is, moet hij de zaak voor laten komen", besluit de woordvoerder.


wist trouwens niet dat de politie kennelijk ook boetes hiervoor kan uitdelen??? Dacht enkel dat de VWA hier mee belast was.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61868614
Die agent zal wel niet geneukt hebben het laatste jaar.
  woensdag 24 september 2008 @ 07:11:31 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61868628
quote:
Op woensdag 24 september 2008 07:03 schreef fransbreda het volgende:
Die agent zal wel niet geneukt hebben het laatste jaar.
of is lid van stivoro

Maar concreet; betekent dit nou dat de politie wanneer ze door het uitgaanscentrum wandelen en kroegen binnengaan direct een boete kunnen uitdelen als ze zien dat er gerookt wordt én dit aangemoedigd wordt door de eigenaar?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61868642
quote:
Op woensdag 24 september 2008 07:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

of is lid van stivoro

Maar concreet; betekent dit nou dat de politie wanneer ze door het uitgaanscentrum wandelen en kroegen binnengaan direct een boete kunnen uitdelen als ze zien dat er gerookt wordt én dit aangemoedigd wordt door de eigenaar?
Dit gaat toch over een coffeeshop?
  woensdag 24 september 2008 @ 07:17:01 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61868648
ja, maar op basis van dezelfde wetgeving als die in de gehele horeca is, is die man beboet. Hij rookte tabak op de werkvloer en niet in een speciale ruimte
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61868989
Goeie zaak! Nu nog boetes aan rokers op stations en in winkelcentra.
censuur :O
  woensdag 24 september 2008 @ 08:25:18 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61869086
quote:
quote:
In principe heeft de politie in deze geen taak, maar het lokaal gezag kan zelf besluiten toezicht te houden op naleving. Dat melden woordvoerders van de VWA en de politie woensdag.
nou ja, kennelijk zijn ze bevoegd
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 24 september 2008 @ 08:27:43 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61869116
diepte artikel uit Groningen
quote:


Groningen zet de asbakken terug op de toog

Gepubliceerd: 22 september 2008 15:00 | Gewijzigd: 22 september 2008 23:03
In een toenemend aantal kroegen in Groningen wordt weer gerookt. De Voedsel- en Warenautoriteit weet ervan en kondigt meer controles aan.
Door onze correspondent Karin de Mik

Groningen, 22 sept. Rookverbod in de horeca? Niet in een toenemend aantal Groningse cafés. Stamgasten roken er in de Kale Jonker en De Drie Uiltjes lustig op los.

Minstens twintig kroegbazen zetten enkele weken geleden demonstratief de asbakken terug op de toog. De klanten mogen hun geliefde rokertje weer opsteken.

Rebellie? Nee, pure noodzaak, onderstreept kroegbaas Henk Heukers van De Kale Jonker aan het Gedempte Zuiderdiep. Hij zag zijn omzet sinds 1 juli, toen het rookverbod in de horeca van kracht werd, met de helft afnemen.

Nog even en hij had kunnen sluiten. Zijn 60 vierkante meter grote café is te klein voor een aparte rokersruimte. Zijn klanten bleven weg. „Negentig procent van hen rookt”, weet Heukers. Sinds het binnen van hem weer mag, draait hij zijn normale omzet.

Cora Wolff (56) zit aan de bar, pakje Kent en een volle asbak voor zich. Ja, ze is opgelucht. Toen roken nog verboden was, stond iedereen buiten te paffen. „De kroeg was leeg. Het is nu veel gezelliger.” Zelfs niet-roker Gustaaf Rutgers (41) miste de rook. „Als er geen rooklucht in een café hangt, is het mij te steriel. Relaxen doen veel mensen met een glas bier en een sigaretje. Roken hoort erbij.”

Heukers klinkt strijdvaardig. Hij hoopt op een boete om zo een proefproces te kunnen uitlokken. Hij voelt zich gediscrimineerd. „Ik kan niet tegen de grote cafés op die een rokersruimte kunnen inrichten. Ik ga door tot het Europese Hof.”

Een woordvoerder van de Voedsel- en Warenautoriteit is op de hoogte van de overtredingen in Groningen. „We krijgen signalen dat vooral in Tilburg en Groningen cafés het rookverbod negeren. De komende tijd gaan we gericht actie ondernemen.”

Na een eerste waarschuwing worden boetes opgelegd die oplopen van 300 tot 2.400 euro. „We gaan ervan uit dat café-eigenaren na meerdere boetes eieren voor hun geld kiezen.”

Daar peinst mede-eigenaar Jantineke Westerman van café De Drie Uiltjes aan de Oude Ebbingestraat in Groningen niet over. Vorige week kreeg ze een waarschuwing van de controleur van de Voedsel- en Warenautoriteit. Een volgende keer wordt er een boete opgelegd. „Die betalen we. En de volgende ook. We houden de asbakken op tafel. Dan trekken ze onze vergunning maar in.”

Drie weken geleden werden de asbakken teruggezet. Westerman vertelt dat ze genoeg had van al die „chagrijnige” klanten die buiten op de trap van het café en achter in de tuin rookten. „Het café zelf was helemaal leeg. Klanten moeten het leuk vinden hier te komen. De gezelligheid was weg. Al onze klanten roken. Ze vinden het geweldig dat het weer kan.”

Stamgast en niet-roker Sian Huis (43) heeft er geen probleem mee dat om hem heen weer gerookt wordt. Hij is tegen het rookverbod, maar vraagt zich wel af waarom de VWA niet optreedt. „Het lijkt wel of ze het gedogen. Wees duidelijk vind ik. Nu krijg je een soort tweedeling tussen cafés die elkaar verwijten gaan maken.”

Cees Veen (52) zit aan de bar. Hij rookt alleen als hij uit is. „Roken hoort bij de kroegcultuur”, vindt hij. Caféhouders moeten zelf kunnen bepalen of er gerookt mag worden, zegt hij. „De overheid kan zich beter bezighouden met een streng verbod op alcoholconsumptie bij jongeren, in plaats van oude knarren hun rokertje in de buurtkroeg af te pakken.”

Eigenaar Bert de Kleuver van café De Oude Wacht vindt dat zijn collega’s het „onvermijdelijke uitstellen”. Hij is van mening dat ze „niet constructief” bezig zijn door het rookverbod te ontduiken. „Als je wet- en regelgeving aan je laars lapt, schep je een merkwaardig precedent.”

Hij denkt er niet aan het roken weer te gedogen. In de Oude Wacht bestaat de clientèle voor de helft uit niet-rokers. De Kleuvers omzet is op peil gebleven. „Al weet ik niet hoe het gaat als de temperaturen dalen. Ik heb buiten een heater voor de rokers. Maar buiten roken is niet ideaal.”

Maarten Burger, voorzitter van de Groningse afdeling van Koninklijk Horeca Nederland en eigenaar van café Buckshot, is bezorgd over de tweedeling. „Het is vervelend dat collega’s nu tegenover komen elkaar te staan.”

Klanten vragen hem geregeld of ze een sigaretje mogen roken in zijn café. „Nee, zeg ik dan, maar dan gaan ze naar een collega waar het wel mag. Je wordt haast gedwongen om asbakken op tafel te zetten. Of ik dat doe? Nee.” En na een korte stilte. „Nog niet.”
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 24 september 2008 @ 08:39:06 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61869246
quote:
'Rookverbod zorgt voor chaos'
Uitgegeven: 23 september 2008 19:34
Laatst gewijzigd: 23 september 2008 23:25

WOERDEN - Volgens Koninklijk Horeca Nederland (KHN) is niet de horeca maar de overheid de veroorzaker van de huidige chaos door het rookverbod. Dat zei directeur Lodewijk van der Grinten dinsdag tijdens de ledenraad.

Volgens hem richt de chaos zich onder meer op de handhaving van de wet, de overlast op straat en de vlucht naar illegale zuipketen.

Ondernemers

De organisatie vindt dat de horecaondernemers zelf het beste kunnen bepalen of er in de zaak gerookt mag worden. KHN vindt dat minister Ab Klink onvoldoende heeft nagedacht over de gevolgen van het rookverbod en begrijpt dat er horecaondernemers zijn die de asbakken weer neerzetten in hun zaak.

Toch is dit tegen de wens van de organisatie, omdat het andere ondernemers schaadt die zich wel netjes aan de regels houden.

"Maar hoewel ze de precieze omzetgevolgen nog landelijk gaan onderzoeken, durf ik nu al de noodklok te luiden voor een fors aantal horecabedrijven", zei Van der Grinten. Vooral bij de kleine ondernemers zouden klappen vallen.

Gesprekken

Koninklijk Horeca Nederland wil snel met de gemeenten praten over de mogelijkheden om in de winter aangenaam buiten te kunnen roken.
De organisatie vindt dat de horecaondernemers zelf het beste kunnen bepalen of er in de zaak gerookt mag worden

Ja, dan mag er in elke horecagelegenheid weer gerookt worden.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61869263
De waterpijp.
***** Kraak.....
  woensdag 24 september 2008 @ 08:45:09 #12
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_61869323
politie die een boete uit deelt dus.. grappig... die dat dus niet mag?.. nog grappiger..
politie wist dat niet?.. politie heeft geen opleiding gevolgd
  woensdag 24 september 2008 @ 08:46:07 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61869339
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:45 schreef makkie88 het volgende:
politie die een boete uit deelt dus.. grappig... die dat dus niet mag?.. nog grappiger..
politie wist dat niet?.. politie heeft geen opleiding gevolgd
nou ja, kennelijk mogen ze dat wel al is het geen hoofdtaak. Dat maak ik er uit op althans
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61869370
Dus we moeten van de overheid meer drugs gebruiken en we mogen dat niet voorzichtig doseren. De plant die legaal verbouwd wordt en met accijns is belast maakt het tot een strafbaar feit, terwijl de plant waarvan de kweek een gevangenisstraf oplevert en waarvoor je uit je huis wordt gezet straffeloos opgerookt mag worden.

Goed beleid hoor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61869480
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus we moeten van de overheid meer drugs gebruiken en we mogen dat niet voorzichtig doseren. De plant die legaal verbouwd wordt en met accijns is belast maakt het tot een strafbaar feit, terwijl de plant waarvan de kweek een gevangenisstraf oplevert en waarvoor je uit je huis wordt gezet straffeloos opgerookt mag worden.

Goed beleid hoor.
welkom in Nederland, het land waar we graag dingen verbieden!!

om te janken, die jaren vijftig betuttelende koers van dit kabinet!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  woensdag 24 september 2008 @ 09:46:21 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61870369
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:57 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

welkom in Nederland, het land waar we graag dingen verbieden!!

om te janken, die jaren vijftig betuttelende koers van dit kabinet!
in de jaren vijftig werd roken nog gepropageerd:

Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61870698
Omg een boete voor roken in een coffeeshop. Het is dus echt zo.

Godverdomme wat triest.
Waarom kom je anders in een coffeeshop behalve om te roken.

Nederlandse staat faalt weer hard. En die agent in kwestie moet iemand opzoeken om te neuken.
pi_61870724
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:46 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

in de jaren vijftig werd roken nog gepropageerd:

Dat maakt het des te hypocrieter het 50 jaar later gewoon ongefaseerd te verbieden overal.
pi_61870735
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:00 schreef McKillem het volgende:
Waarom kom je anders in een coffeeshop behalve om te roken.


Roken in een coffeeshop mag gewoon maar dan wel puur.
***** Kraak.....
pi_61870786
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:02 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Roken in een coffeeshop mag gewoon maar dan wel puur.
Lekker interresant. Roken is roken, en roken dat is de core business van een coffeeshop.
Dit is zo triest dat ik er bijna van moet huilen wel.
pi_61870809
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:01 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat maakt het des te hypocrieter het 50 jaar later gewoon ongefaseerd te verbieden overal.
Dat is met opium,cocaine en marihuana ook ooit gebeurd.
***** Kraak.....
pi_61870835
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:05 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Dat is met opium,cocaine en marihuana ook ooit gebeurd.
Dat is ook lekker vergelijkbaar. Iets waar je met een beetje overdosis van doodgaat en een sigaret.
pi_61870870
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:04 schreef McKillem het volgende:

[..]

Lekker interresant. Roken is roken, en roken dat is de core business van een coffeeshop.
Dit is zo triest dat ik er bijna van moet huilen wel.
Tabak is legaal dus dat kun je verbieden, hash en weed zijn gedoogd en daar is nog geen wetgeving voor op dat punt.
***** Kraak.....
pi_61870897
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:06 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is ook lekker vergelijkbaar. Iets waar je met een beetje overdosis van doodgaat en een sigaret.
Je gaat van alle dingen eerder dood, de dosering is belangrijk.
***** Kraak.....
pi_61870952
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:07 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Tabak is legaal dus dat kun je verbieden, hash en weed zijn gedoogd en daar is nog geen wetgeving voor op dat punt.
Dus? Roken is de core business van een coffeeshop. WAAROM zou je daar een rookverbod willen hebben.
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:09 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Je gaat van alle dingen eerder dood, de dosering is belangrijk.
Als ik een slof peuken in een houder doe en dat tegelijk oprook heb ik wat ademhalingsproblemen maar is er verder weinig aan de hand. Als ik een kilo coke gebruik ga ik harstikke dood.

Grens ligt ergens anders.
pi_61873356
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:07 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Tabak is legaal dus dat kun je verbieden, hash en weed zijn gedoogd en daar is nog geen wetgeving voor op dat punt.
Hash en Weed zijn legaal, het verkopen van kleine hoeveelheden is gedoogt, bovendien heb je voor het verkopen van Tabak naar mijn weten ook toestemming nodig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_61873414
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:11 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dus? Roken is de core business van een coffeeshop. WAAROM zou je daar een rookverbod willen hebben.
precies, iedereen die er komt rookt, inclusief medewerkers

dat gejank
pi_61874615
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:47 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

precies, iedereen die er komt rookt, inclusief medewerkers

dat gejank
Zelfs al roken ze niet. Bij een coffeeshop ga je niet werken werken als je problemen hebt met een rokerige omgeving. Een kroeg ook niet trouwens, maar bij coffeshops is dat niet eens een discutabel punt.

Dus dat "recht" op die rookvrije werkplek hoeft daar helemaal niet.
pi_61874669
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:33 schreef McKillem het volgende:


Dus dat "recht" op die rookvrije werkplek hoeft daar helemaal niet.
Tabaksrook.
***** Kraak.....
pi_61874695
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:35 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Tabaksrook.
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:33 schreef McKillem het volgende:

[..]

Zelfs al roken ze niet. Bij een coffeeshop ga je niet werken werken als je problemen hebt met een rokerige omgeving. Een kroeg ook niet trouwens, maar bij coffeshops is dat niet eens een discutabel punt.

Dus dat "recht" op die rookvrije werkplek hoeft daar helemaal niet.
pi_61875231
Je mag wel een pure joint roken maar een joint met tabak is verboden

Ook hier geldt weer: Only in the Netherlands.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_61875245
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:35 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Tabaksrook.
in een coffeeshop gaat het om een joint, dat is wiet/hasj + tabak
pi_61875327
Kinderen mogen nu geen tabak meer roken in de horeca, dus gaan ze maar pure wietjointjes roken, wat een vooruit gang mensen .
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_61878045
Ja en men had ook het geweldige idee om cofeeshops te verbieden in de nabijheid van scholen, gelukkig komen ze nu helemaal niet meer in aanraking met drugs.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 24 september 2008 @ 15:50:36 #35
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61879054
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:01 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat maakt het des te hypocrieter het 50 jaar later gewoon ongefaseerd te verbieden overal.
hoho, dit is een reclame, geen overheidscampagne. En nu is er gewoon veel meer bekend over de schadelijkheid van tabaksrook itt de vroeger dus niet zo gek dat aan de hand daarvan beleid gewijzigd wordt ten opzichte van vroeger. Nu worden er ook hele andere eisen gesteld aan auto's bijvoorbeeld, terwijl je vroeger zonder katalysator of roetfilters rondreet
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61879391
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

hoho, dit is een reclame, geen overheidscampagne. En nu is er gewoon veel meer bekend over de schadelijkheid van tabaksrook itt de vroeger dus niet zo gek dat aan de hand daarvan beleid gewijzigd wordt ten opzichte van vroeger. Nu worden er ook hele andere eisen gesteld aan auto's bijvoorbeeld, terwijl je vroeger zonder katalysator of roetfilters rondreet
En het wordt helemaal niet ongefaseerd verboden, het wordt juist gefaseerd verboden. Eerst in kantoren, dan in openbare gebouwen, nu in de horeca.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 24 september 2008 @ 16:27:17 #37
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61880008
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En het wordt helemaal niet ongefaseerd verboden, het wordt juist gefaseerd verboden. Eerst in kantoren, dan in openbare gebouwen, nu in de horeca.
En al die verboden waren destijds "onvoorstelbaar" en "onhaalbaar" en die gingen voor een nare sfeer zorgen maar zijn nu in retrospectief relatief rustig ingevoerd en geaccepteerd. Ondenkbaar was het dat je op je bureau geen asbakje had staan en niet lekker zat te paffen achter je monitor ook al had je collega naast je astma. Ondenkbaar was het dat niet ff lekker tijdens het forenzen in de trein niet een peukie kon doen. Lekker ontspannend op weg weer naar huis.

en nu? Nu is het de doodnormaalste zaak dat er niet gerookt wordt op de kantoren. Nu is het asociaal als iemand in een trein een sigaret in de brand steekt.

Dit rookverbod in de horeca is wat dat betreft een kwestie van wennen, maar de horeca wilt niet eerst door de zure appel heen bijten. Die verdwijnende rokers komen vanzelf weer terug. Die blijven echt niet weg, die willen ook chicks oppikken in de kroeg danwel versierd worden, die willen ook wel weer eens in een toko dronken worden met een livebandje op het podiumpje. Elke week bij je maten zitten gaat ook vervelen, telkense dezelfde lui. Ach en het gros van de uitgaanders woont nog thuis. Geen ouders die zitten te wachten op elke zaterdag een hok vol rokend puberaal tuig

De terugloop in klanten was voorspeld, dat is uitgekomen alsdus de horecaeigenaren, nu moeten ze wachten tot de volgende voorspelling ook uitkomt; dat mensen ondanks het verbod weer volop uitgaan.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61880194
Ik blijf weg als ik niet mag roken.

Maar ik ga toch en rook gewoon, heb schijt aan jouw.
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:27 schreef MikeyMo het volgende:

De terugloop in klanten was voorspeld, dat is uitgekomen alsdus de horecaeigenaren, nu moeten ze wachten tot ze falliet zijn.
  woensdag 24 september 2008 @ 16:36:25 #39
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61880221
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:35 schreef fransbreda het volgende:
Ik blijf weg als ik niet mag roken.

Maar ik ga toch en rook gewoon, heb schijt aan jouw.
stoer joh
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 24 september 2008 @ 18:11:20 #40
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61882497
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:35 schreef fransbreda het volgende:
Ik blijf weg als ik niet mag roken.
Daarmee kroegeigenaren inkomsten van jou laten missen omdat jij je sigaret belangrijker vindt dan gezelligheid in de kroeg =).
quote:
Maar ik ga toch en rook gewoon, heb schijt aan jouw.
[..]
Daarmee kroegeigenaren het risico laten lopen op een boete van 300 euro die oploopt tot 2400 euro.

Egoisme? NAH!
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_61883888
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:27 schreef MikeyMo het volgende:
Ach en het gros van de uitgaanders woont nog thuis. Geen ouders die zitten te wachten op elke zaterdag een hok vol rokend puberaal tuig
Dat jij tot je dertigste thuis hebt gewoond betekent niet dat dat de norm is. Volgens mij is het grootste deel van het uitgaande publiek tussen de 20 en de 35 en daarvan wonen de meesten (mag ik hopen) toch op zichzelf.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61884028
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:11 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Daarmee kroegeigenaren inkomsten van jou laten missen omdat jij je sigaret belangrijker vindt dan gezelligheid in de kroeg =).
Gezelligheid is er in vele vormen. Hopelijk hoeft het niet alleen gezellig in de kroeg te zijn. Ik ben op enkele zeer leuke feesten geweest waar je gewoon kon roken en waar echt niet continu dezelfde mensen rond liepen.
quote:
Daarmee kroegeigenaren het risico laten lopen op een boete van 300 euro die oploopt tot 2400 euro.

Egoisme? NAH!
Ik houd me keurig aan het rookverbod in de kroeg, ben er alleen een stuk minder geweest en in de gevallen dat ik er was, stonden we gewoon met rokers en niet rokers op het verwarmde terras . Maar toch ontbreekt er een stukje sfeer.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61886654
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:27 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

En al die verboden waren destijds "onvoorstelbaar" en "onhaalbaar" en die gingen voor een nare sfeer zorgen maar zijn nu in retrospectief relatief rustig ingevoerd en geaccepteerd. Ondenkbaar was het dat je op je bureau geen asbakje had staan en niet lekker zat te paffen achter je monitor ook al had je collega naast je astma. Ondenkbaar was het dat niet ff lekker tijdens het forenzen in de trein niet een peukie kon doen. Lekker ontspannend op weg weer naar huis.
Het is ge-accepteerd, maar goedgekeurd?
Sommige rookverboden vind ik terecht, anderen achterlijk. Roken op kantoor lijkt me niet de bedoeling, dat is ook gewoon geen porem.
Rookverbod in een trein vind ik nogsteeds nergens over gaan.
Fucking aparte coupe was ervoor niemand had er last van.
quote:
en nu? Nu is het de doodnormaalste zaak dat er niet gerookt wordt op de kantoren. Nu is het asociaal als iemand in een trein een sigaret in de brand steekt.
Als je met kleine beetjes gaat werken dan kan je ook ongestraft van Nederland een politiestaat maken. Dat is de regering nu aan het bewijzen.
En dat is een soort maatschappelijke kanker waar eens wat aan gedaan moet worden.
We lullen alleenmaar maar niemand doet wat.

Dat maakt het echter niet ge-accepteerd in de zin van dat iedereen het tof vind dat het zo is.
quote:
Dit rookverbod in de horeca is wat dat betreft een kwestie van wennen, maar de horeca wilt niet eerst door de zure appel heen bijten. Die verdwijnende rokers komen vanzelf weer terug. Die blijven echt niet weg, die willen ook chicks oppikken in de kroeg danwel versierd worden, die willen ook wel weer eens in een toko dronken worden met een livebandje op het podiumpje. Elke week bij je maten zitten gaat ook vervelen, telkense dezelfde lui. Ach en het gros van de uitgaanders woont nog thuis. Geen ouders die zitten te wachten op elke zaterdag een hok vol rokend puberaal tuig
Ik denk dat er niet veel keus is op den duur als je nog iets wil. Dus dan word het je in feite gewoon opgedrongen, maar dat hoeft geenszins te betekenen dat iedereen dit tof gaat vinden.

Als je mijn auto afpakt moet ik op den duur ook een nieuwe kopen, maar dat betekend niet dat ik het goed vind dat je mijn auto hebt gejat op het moment dat ik een nieuwe koop.
quote:
De terugloop in klanten was voorspeld, dat is uitgekomen alsdus de horecaeigenaren, nu moeten ze wachten tot de volgende voorspelling ook uitkomt; dat mensen ondanks het verbod weer volop uitgaan.
Owh? Laatste berichten die ik er over las werd er bij hoog en laag beweerd dat het geen noemenswaardig effect zou hebben.
pi_61886850
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

hoho, dit is een reclame, geen overheidscampagne. En nu is er gewoon veel meer bekend over de schadelijkheid van tabaksrook itt de vroeger dus niet zo gek dat aan de hand daarvan beleid gewijzigd wordt ten opzichte van vroeger. Nu worden er ook hele andere eisen gesteld aan auto's bijvoorbeeld, terwijl je vroeger zonder katalysator of roetfilters rondreet
Maar je kan nogsteeds overal autorijden. Over een paar jaar is roken alleen nog thuis mogelijk als het uberhaupt nog niet verbannen is.

50 jaar geleden was het een maatschappelijk standaard, nu word het gedemoniseerd. Het is gewoon hypocriet. Van de regering, van de samenleving, van eigenlijk iedereen die nu heel erg druk bezig is rokers de verdoemenis in te drukken.
  woensdag 24 september 2008 @ 22:25:50 #45
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61890287
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:47 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het is ge-accepteerd, maar goedgekeurd?
Sommige rookverboden vind ik terecht, anderen achterlijk. Roken op kantoor lijkt me niet de bedoeling, dat is ook gewoon geen porem.
Rookverbod in een trein vind ik nogsteeds nergens over gaan.
Fucking aparte coupe was ervoor niemand had er last van.
[..]

Als je met kleine beetjes gaat werken dan kan je ook ongestraft van Nederland een politiestaat maken. Dat is de regering nu aan het bewijzen.
En dat is een soort maatschappelijke kanker waar eens wat aan gedaan moet worden.
We lullen alleenmaar maar niemand doet wat.

Dat maakt het echter niet ge-accepteerd in de zin van dat iedereen het tof vind dat het zo is.
[..]

Ik denk dat er niet veel keus is op den duur als je nog iets wil. Dus dan word het je in feite gewoon opgedrongen, maar dat hoeft geenszins te betekenen dat iedereen dit tof gaat vinden.

Als je mijn auto afpakt moet ik op den duur ook een nieuwe kopen, maar dat betekend niet dat ik het goed vind dat je mijn auto hebt gejat op het moment dat ik een nieuwe koop.
[..]

Owh? Laatste berichten die ik er over las werd er bij hoog en laag beweerd dat het geen noemenswaardig effect zou hebben.
ik heb geen protesten gehoord of gezien toen de rookcoupe's verdwenen. Tuurlijk er waren rokers die het jammer vonden maar verder werd er nauwelijks ophef over gemaakt. Mjah het is alweer lang geleden, maar volgens mij zaten er niet in elke coupe deurafscheidingen tussen hetr ook en niet rook gedeelte. Als je in eenrookvrij coupe te dicht bij het rookgedeelte zat kwamen de walmen je gewoon opzoeken. Dit was ik meen in die koploper treinen, die met die oranje stoelen

Mja, en op den duur zal roken wel uit het leven hier verdwijnen en zal Marlboto nog meer zijn pijlen moet richten op afrika, china e.d. Zoals het er hier naar uitziet wordt het stukje bij beetje teruggedrongen en zal me niets verbazen als het uiteindelijk op de opiumlijst beland.

Ik verras me erover dat dit nog steeds de enige geaccepteerde verslaving is. Vervang tabak voor heroine, cocaine, seks, xtc, wiet, alcohol etc en je moet naar klinieken, aan de methadon, afkicken en sober en clean worden.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2008 @ 23:27:14 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61892718
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:25 schreef MikeyMo het volgende:
Ik verras me erover dat dit nog steeds de enige geaccepteerde verslaving is.
Koffie, thee, gokken, etc. Die laatste heeft de overheid zelfs een monopolie op genomen. Buiten dat is alcohol is allom geaccepteerde harddrug.

Die politie-agent mag die boete trouwens niet uitdelen. Het is gewoon een gefrustreerde dwangneuroot net als alle dwazen in deze topics die er genoegen in te scheppen zich te bemoeien met het leven van anderen en met een pistool op het hoofd denken het recht te hebben te bepalen wat er moet gebeuren in panden van private partijen.
Carpe Libertatem
  woensdag 24 september 2008 @ 23:39:18 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61893068
maar een alcohol verslaving is dat weer niet. Van thee verslavingen heb ik nog nooit gehoord en koffie is een heeft een dubbele moraal. Mensen worden wel wat onrustiger als hun hele leven is ingesteld op 's ochtends een paar bakken koffie voor den arbeid, maar men gaat niet helemaal flippen als men geen koffie kan nuttigen. Waar ik mijn schoonmoeder daarentegen toch de uitgedrukte peuken in de tuin heb zien opsporen om ze vervolgens samen te voegen tot een nieuwe...

Een echte gokverslaving wordt ook behandeld trouwens. Ik heb het dan ook niet over de zgn gezelligheidsroker, maar toch dat overgrote deel van de rokers die van hun lichaam verplicht elke 2/3 uur een sigaret moeten hebben.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 24 september 2008 @ 23:41:47 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61893132
Overigens vandaag nog wat nieuws van het Front:

Minister Klink heeft aangekodigt dat per 1 oktober de intensiviteit van de controles wordt opgevoerd en dat het waarschuwinggedeelte verdwijnt Men heeft nou lang genoeg de tijd gehad om er aan te kunnen wennen, men weet dat het verbod bestaat en vanaf nu is het dus gelijk 300,- boete de eerste keer dat er geconstateerd wordt dat de wet wordt overtreden.

eindelijk, want dat vond ik krom. Als ik geflitst wordt krijg ik ook niet eerste en waarschuwing thuis met: foei niet meer doen En op dit moment weet elke horeca-ondernemer dat de wet is ingegaan en nageleefd dient te worden.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 24 september 2008 @ 23:42:52 #49
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61893167
ah het staat ook op FOK
quote:
Na 1 oktober boetes bij overtreden rookverbod

Horecagelegenheden die het rookverbod overtreden, krijgen vanaf 1 oktober meteen een boete. Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft dat vandaag gezegd in het tv-programma Nova. Tot dusver wordt er bij een overtreding van het rookverbod eerst nog gewaarschuwd.

Eerder op de dag zei Klink het overdreven te vinden dat in de horeca een chaos ontstaan is door het rookverbod, dat afgelopen zomer van kracht werd. Die woorden kwamen van branchevereniging Koninklijk Horeca Nederland. Zij stelt dat het niet goed gaat met de handhaving van het rookverbod. Ook zouden veel kroegen door het rookverbod hun klanten kwijtraken en failliet dreigen te gaan.

Maar volgens de minister zijn er geen harde cijfers over omzetverlies. Klink verwees naar geruststellende cijfers uit landen waar het roken al eerder taboe werd.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61893188
Klink is een nare zure man.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  woensdag 24 september 2008 @ 23:50:31 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61893388
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:43 schreef _Qmars_ het volgende:
Klink is een nare zure man.
Klink wil ook nog steeds Paddo's verbieden?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 25 september 2008 @ 07:20:25 #52
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61895936
quote:
Joop Braakhekke bij Pauw en Witteman

Joop Braakhekke is boos. Boos op omroep BNN voor het eten in zijn restaurant zonder te betalen en boos op het rookverbod waardoor zijn gasten constant naar buiten moeten voor een sigaretje. Vanavond komt hij aan tafel bij Pauw & Witteman stoom afblazen.

Twee medewerkers van BNN kwamen voor het programma Try Before You Die eten in het restaurant van restaurateur Braakhekke zonder te betalen. Later betaalde BNN alsnog de rekening. Joop Braakhekke kon het niet waarderen dat er zonder zijn toestemming filmopnames zijn gemaakt in het restaurant. Daarbij is BNN een publieke omroep dus uiteindelijk betaalt de belastingbetaler voor het etentje van de BNN-medewerkers, zo zegt Braakhekke. Verder windt de topkok zich ontzettend op over het rookverbod, dat volgens hem de sfeer in zijn zaak verpest. En passant vraagt peilt hij bij generaal b.d. Couzy wat Defensie van het plan zou vinden om voor 'onze jongens' Holiday On Ice in Afghanistan op te voeren.

Filmpje:
http://tinyurl.com/braakhekke-bij-p-en-w


Ja, als homo zou Braakhekke eens niet pleiten voor hele goede afzuiging, hij levert wel

[ Bericht 8% gewijzigd door MikeyMo op 25-09-2008 08:30:23 (url omgebouwd naar iets klikbaars) ]
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 25 september 2008 @ 07:26:28 #53
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61895961
quote:
Op donderdag 25 september 2008 07:20 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ja, als homo zou Braakhekke eens niet pleiten voor hele goede afzuiging, hij levert wel
Júist in restaurants vind ik het rookverbod prima. Er is niets zo goor als je net zit te eten en aan de tafel naast je steekt de hele familie een sigaretje op. Verpest de smaak van het eten. Ik vind het zelf ook fijn om een sigaar op te steken na het uit eten, maar dat heb ik altijd al buiten gedaan omdat ik het tamelijk asociaal vind om in een restaurant te roken.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_61896040
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik heb geen protesten gehoord of gezien toen de rookcoupe's verdwenen. Tuurlijk er waren rokers die het jammer vonden maar verder werd er nauwelijks ophef over gemaakt. Mjah het is alweer lang geleden, maar volgens mij zaten er niet in elke coupe deurafscheidingen tussen hetr ook en niet rook gedeelte. Als je in eenrookvrij coupe te dicht bij het rookgedeelte zat kwamen de walmen je gewoon opzoeken. Dit was ik meen in die koploper treinen, die met die oranje stoelen

Mja, en op den duur zal roken wel uit het leven hier verdwijnen en zal Marlboto nog meer zijn pijlen moet richten op afrika, china e.d. Zoals het er hier naar uitziet wordt het stukje bij beetje teruggedrongen en zal me niets verbazen als het uiteindelijk op de opiumlijst beland.

Ik verras me erover dat dit nog steeds de enige geaccepteerde verslaving is. Vervang tabak voor heroine, cocaine, seks, xtc, wiet, alcohol etc en je moet naar klinieken, aan de methadon, afkicken en sober en clean worden.
Zoals ik dus zij dat is een maatschappijke kanker waar wat aan gedaan moet worden. Iederen roept kut maar niemand loopt er op af.
Er word nu voor het eerste een soort van protest gehouden tegen al die privacy belemmerende gebeuren dat de regering de laatste tijd aan het doordrukken is...
We protesteren hier helemaal nooit, wat ik ook direct erken als 1 van de redenen dat dit land naar de kloten gaat trouwens.

Maar uiteindelijk, wie is de regering om te bepalen wat ik met mijn lichaam wil doen? Als je er over nadenkt is het eigenlijk te achterlijk voor woorden dat er iets bestaat als een opium lijst en dat daar dingen op staan die we niet mogen nuttigen/hebben etc.
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:39 schreef MikeyMo het volgende:
maar een alcohol verslaving is dat weer niet. Van thee verslavingen heb ik nog nooit gehoord en koffie is een heeft een dubbele moraal. Mensen worden wel wat onrustiger als hun hele leven is ingesteld op 's ochtends een paar bakken koffie voor den arbeid, maar men gaat niet helemaal flippen als men geen koffie kan nuttigen. Waar ik mijn schoonmoeder daarentegen toch de uitgedrukte peuken in de tuin heb zien opsporen om ze vervolgens samen te voegen tot een nieuwe...

Een echte gokverslaving wordt ook behandeld trouwens. Ik heb het dan ook niet over de zgn gezelligheidsroker, maar toch dat overgrote deel van de rokers die van hun lichaam verplicht elke 2/3 uur een sigaret moeten hebben.
Toen ik nog rookte was het anders geen probleem om ook niet te roken, om maar even een contrast te kweken tegenover jij en je schoonmoeder.
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:42 schreef MikeyMo het volgende:
ah het staat ook op FOK
[..]
Je ziet daar geen enkele vorm van agressie in?
Dit verneukt trouwens wel de bewering dat het maar een paar kroegen zijn die niet luisteren.
  donderdag 25 september 2008 @ 07:46:52 #55
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61896080
quote:
Op donderdag 25 september 2008 07:40 schreef McKillem het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk, wie is de regering om te bepalen wat ik met mijn lichaam wil doen? Als je er over nadenkt is het eigenlijk te achterlijk voor woorden dat er iets bestaat als een opium lijst en dat daar dingen op staan die we niet mogen nuttigen/hebben etc.
helemaal mee eens
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 25 september 2008 @ 08:28:15 #56
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61896406
quote:
Op donderdag 25 september 2008 07:26 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Júist in restaurants vind ik het rookverbod prima. Er is niets zo goor als je net zit te eten en aan de tafel naast je steekt de hele familie een sigaretje op. Verpest de smaak van het eten. Ik vind het zelf ook fijn om een sigaar op te steken na het uit eten, maar dat heb ik altijd al buiten gedaan omdat ik het tamelijk asociaal vind om in een restaurant te roken.
zoals je wellicht hebt kunnen zien werd dat geopped door Jeroen Pauw. Nou daar was Joop het niet mee eens. hence de afzuiging opmerking
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 25 september 2008 @ 08:37:19 #57
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61896506
quote:
Op donderdag 25 september 2008 07:40 schreef McKillem het volgende:
Zoals ik dus zij dat is een maatschappijke kanker waar wat aan gedaan moet worden. Iederen roept kut maar niemand loopt er op af.
Er word nu voor het eerste een soort van protest gehouden tegen al die privacy belemmerende gebeuren dat de regering de laatste tijd aan het doordrukken is...
We protesteren hier helemaal nooit, wat ik ook direct erken als 1 van de redenen dat dit land naar de kloten gaat trouwens.
Nou ja, ben jij de protesten tegen de kruisraketten vergeten?
quote:
Maar uiteindelijk, wie is de regering om te bepalen wat ik met mijn lichaam wil doen? Als je er over nadenkt is het eigenlijk te achterlijk voor woorden dat er iets bestaat als een opium lijst en dat daar dingen op staan die we niet mogen nuttigen/hebben etc.
In principe heb je gelijk. Als jij je helemaal de tiefus wilt zuipen, snuiven, spuiten, slikken vind ik dat prima. Zolang ik maar geen last van je hebt. Dus niet mijn fiets stelen, niet onder invloed me van het zebrapad afrijden, en niet je handje ophouden omdat je geen baan kan behouden. Wie ben ik om jou een heroineshot te ontzeggen. Van jouw spuit gaan mijn ogen niet tranen, danwel worden mijn longen slechter.
quote:
Toen ik nog rookte was het anders geen probleem om ook niet te roken, om maar even een contrast te kweken tegenover jij en je schoonmoeder.
Tja, ondanks de maatschappelijke acceptatie van 40 jaar geleden is haar door de longarts al 100en keren op het hart gedrukt dat ze moet stoppen omdat de longziektes steeds heftiger bij haar worden.
quote:
Je ziet daar geen enkele vorm van agressie in?
Dit verneukt trouwens wel de bewering dat het maar een paar kroegen zijn die niet luisteren.
Dit is gewoon een reactie op al die opstandjes die er nu in 4 steden zijn. De aggressie is daar begonnen, ter illustratie geef ik als voorbeeld al die gefilmde betogen van kroegeigenaren die wel graag een boete wilden hebben zodat ze boetes kunnen gaan aanvechten. Die ze toch gaan verliezen omdat de rechter enkel kijkt of er een wet wordt overtreden en dat dus ook het geval is.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61897408
Je kletst goed maar je vreet beter mikkie.

Als massaal het hele rookververbod door de horeca aan de laars wordt gelapt ligt de anti-rootwet op z'n reet, je weet wel, draagvlak heet dat.
Vort, ga varkens pesten!
  donderdag 25 september 2008 @ 09:45:08 #59
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61897524
Dan gaan er een hele hoop boetes vallen en waarschijnlijk nog veel meer kroegen kapot. Maarja, als ze denken dat failliet gaan beter is dan gewoon niet toestaan te roken moeten ze dat zeker doen. Het is wachten tot de boetes worden opgehoogd en nog strenger worden uitgedeeld als de kroegen zo opstandig blijven.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_61898271
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:45 schreef ethiraseth het volgende:
Dan gaan er een hele hoop boetes vallen en waarschijnlijk nog veel meer kroegen kapot. Maarja, als ze denken dat failliet gaan beter is dan gewoon niet toestaan te roken moeten ze dat zeker doen. Het is wachten tot de boetes worden opgehoogd en nog strenger worden uitgedeeld als de kroegen zo opstandig blijven.
Voor sommige kroegen staat falliessement gelijk aan dat rookverbod.
pi_61898604
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nou ja, ben jij de protesten tegen de kruisraketten vergeten?
[..]
Oeh, dat is er 1.
Nah je hebt gelijk ik zij nooit en jij geeft me er nu 1.

Maar het veranderd het punt niet echt. Iedereen vind alles kut, maar niemand doet wat.
quote:
In principe heb je gelijk. Als jij je helemaal de tiefus wilt zuipen, snuiven, spuiten, slikken vind ik dat prima. Zolang ik maar geen last van je hebt. Dus niet mijn fiets stelen, niet onder invloed me van het zebrapad afrijden, en niet je handje ophouden omdat je geen baan kan behouden. Wie ben ik om jou een heroineshot te ontzeggen. Van jouw spuit gaan mijn ogen niet tranen, danwel worden mijn longen slechter.
[..]
Die paar uur die jij per week doorbrengt in een kroeg daar ga je echt niets van merken...
Ik heb ik sinds mijn 15e of 16e van nelle zwaar gerookt tot mijn 22e en dan ook flink. Ik heb nog niet eens een rokershoestje.
Ik vind dit echt wel een soort van ondergrens wat betreft tolerantie.

Sowieso kan ik gezondheid en kroeg niet in 1 zin horen zonder in de lach te schieten.
quote:
Tja, ondanks de maatschappelijke acceptatie van 40 jaar geleden is haar door de longarts al 100en keren op het hart gedrukt dat ze moet stoppen omdat de longziektes steeds heftiger bij haar worden.
[..]
Maar wat heeft dit er precies mee te maken?
De enige die de verantwoordelijkheid draagt om te stoppen is je schoonmoeder.
quote:
Dit is gewoon een reactie op al die opstandjes die er nu in 4 steden zijn. De aggressie is daar begonnen, ter illustratie geef ik als voorbeeld al die gefilmde betogen van kroegeigenaren die wel graag een boete wilden hebben zodat ze boetes kunnen gaan aanvechten. Die ze toch gaan verliezen omdat de rechter enkel kijkt of er een wet wordt overtreden en dat dus ook het geval is.
Voor opstandjes in 4 steden gaan ze de hele wet aanpassen?
Daar heb ik moeite mee.
  donderdag 25 september 2008 @ 10:36:40 #62
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61898659
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:18 schreef McKillem het volgende:

[..]

Voor sommige kroegen staat falliessement gelijk aan dat rookverbod.
dat beweren ze maar of dat zo is kunnen ze niet waar maken. Ze zien een slechte avond, wijten dat aan het rookverbod en gooien de asbakken op tafel. Op die manier stel je het onvermijdelijk uit
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 25 september 2008 @ 11:22:41 #63
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61899594
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat beweren ze maar of dat zo is kunnen ze niet waar maken.
Nee, in het buitenland zijn ook geen kroegen failliet gegaan
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 25 september 2008 @ 11:36:25 #64
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61899852
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, in het buitenland zijn ook geen kroegen failliet gegaan
in het buitenland is het ook uiteindelijk geaccepteerd en draaien de horeca beter dan voor het rookverbod
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61899939
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

in het buitenland is het ook uiteindelijk geaccepteerd en draaien de horeca beter dan voor het rookverbod
In veel landen waar een rookverbod is, geldt het rookverbod niet voor horeca dat kleiner is dan 75 a 100 vierkante meter.

Dat zal hier straks ook teruggedraaid gaan worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 25 september 2008 @ 12:04:00 #66
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61900443
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

in het buitenland is het ook uiteindelijk geaccepteerd en draaien de horeca beter dan voor het rookverbod
In Spanje, België en Duitsland, waar in veel horeca gewoon gerookt word word dat "rookverbod" idd geaccepteerd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 25 september 2008 @ 12:15:08 #67
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61900752
In Belgie wordt het binnenkort strenger zo heb ik begrepen, in Duitsland hebben 2 deelstaten een tijdelijke ontheffing voor kleine kroegen. Zoals we eerder knden teruglezen ine en van de topics gaat het in ierland prima en ik hoor maartena ook niet klagen over de VS
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61903153
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:15 schreef MikeyMo het volgende:
In Belgie wordt het binnenkort strenger zo heb ik begrepen, in Duitsland hebben 2 deelstaten een tijdelijke ontheffing voor kleine kroegen.
Maar in duitsland heb je nog wel keuze niet alle deelstaten hebben het rookverbod en in oktober wordt in Beieren het rookverbod tijdelijk opgeschort
quote:
Zoals we eerder knden teruglezen ine en van de topics gaat het in ierland prima
Door mazen in de wet wel ja
quote:
en ik hoor maartena ook niet klagen over de VS
Een anti-roker zal dan ook niet snel klagen over het gebrek aan rook
pi_61903895
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:33 schreef McKillem het volgende:

[..]

Oeh, dat is er 1.
Nah je hebt gelijk ik zij nooit en jij geeft me er nu 1.

Maar het veranderd het punt niet echt. Iedereen vind alles kut, maar niemand doet wat.

Dat is sowieso met alles tegenwoordig, mensen zijn te laks en komen niet uit voor hun overtuigingen. Ik ben wel eens bij anti-Irak/Afghanistan demonstraties geweest, maar daar komen van de 16 miljoen Nederlanders ook maar 200 opdagen. Terwijl uit peilingen bleek dat iets meer dan 50% van de Nederlanders tegen onze buitenlandse oorlogen was/is.

Nu is een rookverbod, lijkt me, nog moeilijker om tegen te demonstreren dan bijv. een oorlog. De niet-rokers zullen blijven roepen dat het schadelijk is, en dat je niet tegen iemands wil mensen mag 'doden' met onze tabaksrook.
Stiekem hoop ik dat het antirookbeleid in de coffeeshop nog eens teruggevoerd gaat worden, omdat dit gewoon te belachelijk voor woorden is, en het me een kwestie van tijd lijkt dat de regering dit ook doorkrijgt.
pi_61909116
Even laten zien hoe rokers jarenlang geïndoctrineerd zijn en zijn opgevoed met het idee dat roken stoer, cool en normaal is.
quote:
Rokende sterren kregen dik betaald
LOS ANGELES - Fabrikanten van rookwaren hebben de sterren van de 'gouden jaren' van Hollywood (de jaren dertig, veertig en vijftig) kapitalen gegeven om te roken in films en op promotiefoto's. Dat meldt de BBC.

Eén firma trok zelfs jaarlijks een bedrag voor het paffen door sterren uit dat nu op 3 miljoen dollar zou neerkomen. De University of California in San Francisco stelt dat eigenlijk alle grote namen van destijds betrokken waren: Clark Gable, Cary Grant, Spencer Tracy, Joan Crawford, John Wayne, Bette Davis en Betty Grable. Een vergoeding die nu 150.000 dollar zou zijn, kwam veelvuldig voor.

American Tobacco betaalde Warner Brothers de equivalent van bijna 15 miljoen voor een peuk hier en daar in de film Your Hollywood Parade uit 1937.
Bron: http://www.nu.nl/news/176(...)gen_dik_betaald.html

Dit staaltje propaganda en indoctrinatie speciaal even voor de fervente rokers die voorstanders van het rookbeleid steevast 'fascisten' of 'nazi's' noemen...
  donderdag 25 september 2008 @ 17:18:13 #71
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61909328
quote:
Op donderdag 25 september 2008 17:09 schreef Elfletterig het volgende:
Even laten zien hoe rokers jarenlang geïndoctrineerd zijn en zijn opgevoed met het idee dat roken stoer, cool en normaal is.
[..]

Bron: http://www.nu.nl/news/176(...)gen_dik_betaald.html

Dit staaltje propaganda en indoctrinatie speciaal even voor de fervente rokers die voorstanders van het rookbeleid steevast 'fascisten' of 'nazi's' noemen...
Maar dat cool is wél waar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61909688
quote:
Op donderdag 25 september 2008 17:09 schreef Elfletterig het volgende:
Even laten zien hoe rokers jarenlang geïndoctrineerd zijn en zijn opgevoed met het idee dat roken stoer, cool en normaal is.
[..]

Bron: http://www.nu.nl/news/176(...)gen_dik_betaald.html

Dit staaltje propaganda en indoctrinatie speciaal even voor de fervente rokers die voorstanders van het rookbeleid steevast 'fascisten' of 'nazi's' noemen...
Wat heeft het sponsoren van films te maken met fascisme? En is het erger dan de sponsoring van Dell, Pepsi, Coca Cola, Apple enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz ?

Kortom weer een zeer dubieuze dubbele moraal Elfletterig.
  vrijdag 26 september 2008 @ 00:20:57 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61921438
quote:
Op donderdag 25 september 2008 07:40 schreef McKillem het volgende:
Maar uiteindelijk, wie is de regering om te bepalen wat ik met mijn lichaam wil doen? Als je er over nadenkt is het eigenlijk te achterlijk voor woorden dat er iets bestaat als een opium lijst en dat daar dingen op staan die we niet mogen nuttigen/hebben etc.
Het gaat er ook niet om wat je met je eigen lichaam doet. Sterker nog, ik heb geen enkel probleem met de legalisatie van een flink aantal genotmiddelen die nu nog op de verboden lijst staan, zoals cocaine en xtc, en de alcoholische drank absinth, wat in 2004 in Nederland weer legaal werd.

Het probleem van roken is het effect dat het heeft op andere lichamen die zich in dezelfde ruimte bevinden. Ik vind het ook achterlijk voor woorden dat er zoveel stoffen op de opiumlijst staan, helemaal mee eens. Het enige waar ik problemen mee heb is 1 enkele toedieningsmethode, en dat is de methode waarbij je iets in de fik moet steken. Met vrijwel alle drugs zijn meerdere toedieningsmethoden mogelijk, zoals pillen, en middels drank, en ik ben ook voorstander van een marketingcampagne van nicotinebier, zodat men twee vliegen in 1 klap slaat, en de verkoop van nicotinepillen in de horeca.

Zolang je niet iets hoeft te verbranden, dan maakt het mij niets uit wat je in je eigen lichaam stopt. En als je wel perse iets moet verbranden, dan doe je dat gewoon even buiten, of in een rookruimte.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 26 september 2008 @ 00:52:08 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61921836
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
In Spanje, België en Duitsland, waar in veel horeca gewoon gerookt word word dat "rookverbod" idd geaccepteerd.
In Spanje, België en Duitsland is een andere wetgeving met uitzonderingen voor bepaalde categorieën. In Ierland, het VK en Italië bijvoorbeeld weer niet. Overigens gaat België in 2010 ook over op een compleet verbod, want de huidige wet heeft teveel gaten en geeft oneerlijke concurrentie. In Duitsland is het nog onzeker waar de wet heen gaat, en is het ook per deelstaat net iets anders geregeld.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 26 september 2008 @ 01:09:47 #75
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61922003
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:20 schreef maartena het volgende:


Het probleem van roken is het effect dat het heeft op andere lichamen die zich in dezelfde ruimte bevinden.
Ten eerste heb je dat nog steeds niet bewezen, ten tweede ben je nog steeds niet verplicht bij mij in de kroeg te staan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 26 september 2008 @ 01:11:45 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61922021
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:52 schreef maartena het volgende:

[..]

In Spanje, België en Duitsland is een andere wetgeving
Precies, dus de stelling dat het rookverbod in andere landen ook een succes is is onzin.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61922070
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Goeie zaak! Nu nog boetes aan rokers op stations en in winkelcentra.
Jou moeten ze kaalgeschoren aan je ballen door het stadscentrum slepen.

Kijken of je dan nog zo'n grote smoel hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61922097
quote:
Op donderdag 25 september 2008 17:31 schreef Chewie het volgende:
Wat heeft het sponsoren van films te maken met fascisme? En is het erger dan de sponsoring van Dell, Pepsi, Coca Cola, Apple enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz ?
Kortom weer een zeer dubieuze dubbele moraal Elfletterig.
Het bericht toont aan dat de tabaksindustrie jarenlang op slinkse manier het roken gepropageerd heeft. Dit is geen sponsoring, want dan staat de sponsor duidelijk vermeld: dit is een soort sluikreclame, een soort indoctrinatie.

Niet dat het mij verder uitmaakt; ik breng het alleen even in als aandachtspunt voor diegenen die steeds termen als 'fascisten' en 'nazi's' in de mond nemen. De rokerslobby is niet vies geweest van de nodige propaganda; Hitler zou trots geweest zijn.
pi_61922105
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het bericht toont aan dat de tabaksindustrie jarenlang op slinkse manier het roken gepropageerd heeft. Dit is geen sponsoring, want dan staat de sponsor duidelijk vermeld: dit is een soort sluikreclame, een soort indoctrinatie.

Niet dat het mij verder uitmaakt; ik breng het alleen even in als aandachtspunt voor diegenen die steeds termen als 'fascisten' en 'nazi's' in de mond nemen. De rokerslobby is niet vies geweest van de nodige propaganda; Hitler zou trots geweest zijn.
Gore Goebbels ook.

Wat is je punt?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 26 september 2008 @ 01:26:50 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61922127
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het bericht toont aan dat de tabaksindustrie jarenlang op slinkse manier het roken gepropageerd heeft. Dit is geen sponsoring, want dan staat de sponsor duidelijk vermeld: dit is een soort sluikreclame, een soort indoctrinatie.
Net zoals het Amerikaanse leger bepaalde films van zo veel mogelijk (materiële) steun voorziet, en bepaalde andere films niet. De fascisten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61922154
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jou moeten ze kaalgeschoren aan je ballen door het stadscentrum slepen.

Kijken of je dan nog zo'n grote smoel hebt.
en al dat commentaar van mensen die thuis zitten achter hun PC en nog nooit een kroeg van binnen hebben gezien,
mijn kroeg gaat er aan kapot, de niet rokers komen er nooit, de rokers blijven weg.
een eerder argument dat je geen goede kroeg hebt als je failliet gaat als de rokers wegblijven is een verkeerde instelleing, het is een feit.
De Puta Madre
pi_61922171
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:23 schreef El_Matador het volgende:
Gore Goebbels ook. Wat is je punt?
Dat rokers hoog opgeven door niet-rokers 'fascist' te noemen, terwijl uitgerekend de tabaksindustrie volop propaganda gebruikte om sigaretten aan de man te brengen. De schadelijke gevolgen zijn inmiddels bekend.
pi_61922184
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat rokers hoog opgeven door niet-rokers 'fascist' te noemen, terwijl uitgerekend de tabaksindustrie volop propaganda gebruikte om sigaretten aan de man te brengen. De schadelijke gevolgen zijn inmiddels bekend.
De wereld verdelen in rokers en niet-rokers is er een van een Meki-achtige schoonheid. Alsof er alleen maar alcoholisten en devote moslims zouden bestaan.

Het lult wel lekker makkelijk; dat is waar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61922229
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:32 schreef El_Matador het volgende:
De wereld verdelen in rokers en niet-rokers is er een van een Meki-achtige schoonheid. Alsof er alleen maar alcoholisten en devote moslims zouden bestaan. Het lult wel lekker makkelijk; dat is waar.
Doe me een lol en lees de afgelopen 10 rook-topics nog eens door. Bekijk even wie voortdurend over de scheiding tussen rokers en 'anti-rokers' (in plaats van niet-rokers) heeft gesproken en wie er steeds meer kreten als anti-rook-nazi's en -fascisten heeft lopen strooien.

Overigens zijn er gewoon rokers en niet-rokers, dus ik snap je punt sowieso niet.
  vrijdag 26 september 2008 @ 06:51:59 #85
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61922827
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:30 schreef Killer_Mom het volgende:
de rokers blijven weg.
Dat zegt meer iets over die rokers (die de sigaret belangrijker vinden dan de sociale contacten in een kroeg) dan over het rookverbod zelf.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 26 september 2008 @ 07:06:59 #86
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61922870
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:30 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

en al dat commentaar van mensen die thuis zitten achter hun PC en nog nooit een kroeg van binnen hebben gezien,
mijn kroeg gaat er aan kapot, de niet rokers komen er nooit, de rokers blijven weg.
een eerder argument dat je geen goede kroeg hebt als je failliet gaat als de rokers wegblijven is een verkeerde instelleing, het is een feit.
wel knap dat jij vanaf daar in de levens kunt kijken van die mensen die achter hun pc zitten. Hoe tik jij je berichten op Fok? Zeker niet vanaf een PDA uit je kroeg?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 26 september 2008 @ 07:14:15 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61922899
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:32 schreef El_Matador het volgende:
De wereld verdelen in rokers en niet-rokers is er een van een Meki-achtige schoonheid. Alsof er alleen maar alcoholisten en devote moslims zouden bestaan.

Het lult wel lekker makkelijk; dat is waar.
De rokers worden voornamelijk "rokers" genoemd. Een enkele keer kom je de term "pro-rokers" tegen, maar daar houdt het wel mee op.

De niet-rokers zijn zo'n beetje uitgemaakt voor alles in het politieke, historische, en religieuze spectrum past. Van communisten tot gereformeerden, nazi's, NSB-ers, fascisten, etc, etc.... alles van extreem links tot extreem rechts is er bij gehaald om mensen die het rookverbod steunen te bestempelen. De leukste term is de "anti-roker".

Waarom rokers niet zonder het gebruiken van dergelijke, zeer negatief klinkende termen de zaak kunnen bediscussiëren is me nog steeds niet duidelijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 26 september 2008 @ 07:16:11 #88
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61922911
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:30 schreef Killer_Mom het volgende:
en al dat commentaar van mensen die thuis zitten achter hun PC en nog nooit een kroeg van binnen hebben gezien
en natuurlijk kun jij vanaf je PC zien wat ik zoal doe in het weekend.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 26 september 2008 @ 07:18:53 #89
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61922926
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:14 schreef maartena het volgende:
Waarom rokers niet zonder het gebruiken van dergelijke, zeer negatief klinkende termen de zaak kunnen bediscussiëren is me nog steeds niet duidelijk.
De zurigheid is dat, de frustratie...

Wel raar dat dergelijke termen gebezigd worden door die mensen die o zo gezellig van zichzelf zijn.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61923095
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat rokers hoog opgeven door niet-rokers 'fascist' te noemen, terwijl uitgerekend de tabaksindustrie volop propaganda gebruikte om sigaretten aan de man te brengen. De schadelijke gevolgen zijn inmiddels bekend.
Andere bedrijven doen dat nooit?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 26 september 2008 @ 08:28:12 #91
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61923405
quote:
Als de rook om je hoofd is verdwenen

Ach en wee, het is niet meer gezellig in het café. Allemaal de schuld van het rookverbod. Exploitanten klagen steen en been, want de omzet zou nu al met 30 procent zijn gedaald. Inmiddels staat in bijna één op de vijf cafés de asbak weer op tafel. Dan maar een boete.

Meestal maakt drank de tongen los, maar de peuk kan er blijkbaar ook wat van. In De Volkskrant vertelt een uitbater van een buurtcafé dat zonder sigaret bij hem aan de bar alle gesprekken doodvallen. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. De rook om het hoofd is verdwenen. Stamgasten zien eindelijk de barvrouw. Zo dik als een pad en met beharing onder haar neus. Ze ruiken de vloerbedekking. Daaruit stijgt een nauwelijks te harden walm op van verschraald bier en oud geronnen zweet. Smaakt zo’n kleintje pils á twee euro opeens een stuk minder. Geen wonder dat klanten weg blijven.

En uitbaters maar zeuren dat ze ‘kapot gaan aan het rookverbod’. Vreemd, want sigarettenfabrikanten hoor ik niet klagen. Zij zijn toch degenen die het meest hebben te lijden onder een rookverbod? En hoe zit het met de toeleveranciers van de horeca? Gaat Heineken nu failliet? Of Grolsch? Als cafés beweren dat ze 30 procent minder omzet hebben, moet dat ook voor brouwers gelden. Hoor ik niets over.

Trouwens, over cafés en omzet gesproken. Herinnert u zich de invoering van de euro nog? Op 1 januari 2002 ging de prijs van een pilsje van 2 gulden naar 1,25 euro. Anno 2008 is 2 euro heel normaal. Dat is in zes jaar tijd een prijsstijging van maar liefst 120 procent. Oftewel elk jaar 20 procent er bovenop. En nu opeens een zogenaamde omzetdaling van 30 procent niet kunnen bolwerken. Wat zijn dat voor krokodillentranen? Hoogste tijd dat iemand zegt waar het op staat: als een café niet levensvatbaar is zonder sigaret, dan is het gewoon een waardeloze tent.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 26 september 2008 @ 09:22:04 #92
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61924248
quote:
In de horeca groeit het verzet tegen het rookverbod. Vooral in Tilburg roeren boze kasteleins zich. Metro toog naar Brabant en sprak met twee kroegbazen. De een heeft de asbakken alweer teruggezet, de ander houdt zich (nog) aan het landelijk verbod. Maar voor hoelang?

‘Niet-rokers klagen over ongezelligheid’

Naam: Wichard Taks
Eigenaar van: De Heeren van Tilburg en De Fijnproever in Tilburg

Staat de asbak weer op tafel?
In mijn buurtcafé De Fijnproever wel. Bij De Heeren van Tilburg alleen als de keuken dicht is, dat is na tien uur ’s avonds.

Waarom riskeert u die boete?
Bij De Fijnproever had ik geen keus, mijn omzet daalde. Bij De Heeren van Tilburg riskeer ik de boete omdat ik wil laten zien hoe het in mijn ogen ook kan: eters hebben geen last van rokers, maar rokers hoeven ’s avonds niet naar buiten om een sigaretje op te steken. Ik zit tevergeefs te wachten op die boete zodat ik kan gaan procederen, maar ik heb nog niet eens een waarschuwing.

Is er verschil in omzet merkbaar?
In mijn buurtkroeg ging de omzet met 25 tot 30 procent naar beneden. Natuurlijk kan ik niet bewijzen dat dat alleen door het rookverbod komt, misschien heeft het ook met de economie te maken. Maar één ding staat vast: wat buiten staat bestelt niet.

Wat betekent het rookverbod voor uw café’s?
De niet-rokers klagen bijna meer dan de rokers omdat ze het ongezellig vinden dat er altijd mensen naar buiten moeten voor een sigaret. Mijn personeel moet een half uur eerder beginnen omdat ze buiten het terras en het glas op moeten ruimen. Ik merk dat de agressie op straat toeneemt omdat er altijd mensen voor de deur staan. Dan komen er mensen voorbij, de één roept wat tegen de ander en voor je het weet is er ruzie.

Waarom heeft u geen rokersruimte?
De Heeren van Tilburg is te klein. De Fijnproever ook, en daar is het buiten op straat haast onmogelijk om te staan omdat het aan een drukke weg ligt. Ik heb daar wel een binnenplaatsje maar dat is omringd door woningen. Daar had ik dus al snel klachtenvan buurtbewoners over geluidsoverlast. Het is binnen niet roken en buiten niet praten, een onmogelijke combinatie.

Zijn er horeca-ondernemers die blij zijn met het rookverbod?
Nee dat denk ik niet. Bij ons Horeca Actie Comité Buigen of Barsten hebben zich inmiddels al meer dan duizend ondernemers aangesloten. Ook ondernemers die zich nog aan het rookverbod houden, maar die zien dat sommige collega’s het hoofd niet boven water kunnen houden door deze regel. Ook zij vinden dat ze zelf de keus moeten hebben.

Wat is de oplossing?
We moeten in gesprek zien te komen met de overheid. De ondernemer zou zelf de keuze moeten kunnen maken tussen wel of niet roken. Zo is het in veel andere landen ook geregeld, waarom moet Nederland als enige die Europese wet zo streng uitleggen?

-----------------------------------------------

Naam: Jochen Schlappi
Eigenaar van: Café Schlappi in Tilburg

Staat de asbak weer op tafel?
Nee, voorlopig in ieder geval nog niet.

Bent u bang voor de boete of bevalt het rookverbod u wel?
Het bevalt me zeker niet, maar ik wil even afwachten hoe het gaat lopen. In het straatje waar mijn café is zitten veel meer café’s en er wordt hier nog nergens binnen gerookt. Ik heb me ondertussen wel aangesloten bij het Horeca Actie Comité Buigen of Barsten, maar voer zelf nog geen actie. Mocht de omzet echt gaan dalen, dan wil ik zeker overwegen de asbakken weer op de bar te zetten. Ze staan al schoon en wel te wachten.

Is er verschil in omzet merkbaar?
Het valt nu nog mee, maar ik kijk met argusogen naar de komende maanden als het buiten kouder wordt en de mensen die nu nog buiten staan het daar echt te koud vinden. Van de gemeente mag ik geen windschermen op straat zetten, dus als er een oostenwind de straat in blaast wordt het echt guur voor de rokers, daar helpt mijn terrasverwarming niet tegen.

Wat betekent het rookverbod voor Café Schlappi?
De sfeer is dood. De helft van de mensen staat buiten, de andere helft binnen. Omdat de voorgevel openslaande deuren naar buiten heeft is het misschien iets minder ongezellig omdat veel mensen ook binnen vlak bij de deur kunnen staan en toch nog een beetje met de rokers buiten kunnen communiceren. Maar met de muziek kan ik weer helemaal niks omdat het open is en ik niet teveel geluid mag maken wat buiten te horen is. Bovendien heb ik extra personeelskosten omdat er veel meer mensen buiten staan die bediend moeten worden.

Wat vinden uw klanten van het rookverbod?
Het is het gesprek van de dag, op het irritante af. Ze vinden het stom. En het is lastig, omdat de helft van het gezelschap halverwege een gesprek naar buiten gaat om te roken en de helft binnen achterblijft. Of de rokers zien na hun sigaret op het terras dat hun barkruk opeens bezet is door een ander.

Waarom heeft u geen rokersruimte?
De enige plek die ik heb is voor de nooduitgang, dat mag vast niet. Bovendien zijn de regels voor oppervlakte en afzuiging nog helemaal niet duidelijk. Daar wacht ik dus nog even mee. Bovendien; wie weet hoe lang het verbod op deze manier standhoudt.

Zijn er horeca-ondernemers die blij zijn met het rookverbod?
Ik kan het me niet voorstellen.

[b]Wat is de oplossing?
De keuze zou bij de kastelein moeten liggen. Dan kiest de klant zelf of hij zin heeft om in de rook van een ander te gaan zitten. Ik zou er best ook wat extra geld, in de vorm van extra belasting bijvoorbeeld, voor over hebben. Dan kun je zelf bepalen of het uit gaat als er een paar anti-rokers wegblijven in ruil voor extra omzet van de rokers die anders misschien wegblijven.
Tuurlijk willen ze allemaal zelf de keuze om te bepalen of ze rookvrij zijn. Die hadden ze voor 1 juli al en toen deed niemand er wat mee

Natuurlijk moet men ook wijzen op het feit dat het in andere europese landen zoveel soepeler is. Wat ze weer niet opperen is dat het in veel europese landen ook strenger is dan hier en daar ook gewoon werkt.

Wat ook frappants is dat de horeca enerzijds het verbod aanvecht, waardoor je onzekerheid ontwikkelt of het verbod stand houdt en dan vervolgens gaat zitten klagen dat je niet investeert in ruimtes e.d. omdat er een onzekerheid is

Krokodillentranen ten top!
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61924673
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat rokers hoog opgeven door niet-rokers 'fascist' te noemen, terwijl uitgerekend de tabaksindustrie volop propaganda gebruikte om sigaretten aan de man te brengen. De schadelijke gevolgen zijn inmiddels bekend.
nogmaals dat doen Dell, Apple enz enz enz ook en dat noem je dan reclame.

Overigens staat dat ook niet altijd bij de aftiteling.
  vrijdag 26 september 2008 @ 09:45:18 #94
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61924708
Nee klopt en ik kan me voorstellen dat het destijds werd gedaan. Roken was immers gezond toen, de dokter deed het zelfs! Dus ja, die slijtten hun product destijds op dezelfde manier als Heineken dat in november in de nieuwe James Bond doet
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:54:32 #95
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61926257
quote:
'Politie heeft het drukker door rookverbod'

Uitgegeven: 26 september 2008 09:49
Laatst gewijzigd: 26 september 2008 10:30

AMSTERDAM - De politie heeft het door het rookverbod drukker gekregen. Dat zegt Jeroen Steenmeijer, woordvoerder van de Politie Regio Midden en West-Brabant, tegenover BNR Nieuwsradio.

Volgens Steenmeijer zijn er in zijn regio diverse effecten merkbaar van het rookverbod. Zo is er meer sprake van geluidsoverlast. Ook leidt het rookverbod bij horecagelegenheden tot gedrang bij de deur en discussies op straat.

Ondanks de toegenomen drukte op straat heeft de politie nog geen extra mensen hoeven inzetten, aldus Steenmeijer.

Klachten

Bij de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) zijn sinds het rookverbod in de horeca ruim 1800 klachten binnengekomen. Een VWA-woordvoerder bevestige vrijdag een bericht hierover in het Nederlands Dagblad.

Volgens hem is het aantal klachten over het negeren van het verbod de laatste tijd toegenomen. "Het onderwerp spreekt veel mensen blijkbaar aan.''

Toestaan

Veel klachten gaan over café- en restauranteigenaren die roken in hun zaak toestaan. Klagers kunnen bij de VWA met hun opmerkingen terecht via een klachtenlijn. Controleurs gaan op pad na een klacht.

Woensdag zei minister Ab Klink van Volksgezondheid dat horecagelegenheden die het rookverbod overtreden vanaf 1 oktober meteen een boete krijgen. Nu wordt bij elke overtreding eerst een waarschuwing gegeven.
Stel asocialen, die reaukers
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:16:32 #96
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61926890
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 08:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]


Dit is dus precies zoals ik erover denk. De enige kroegen die ik leeg zie staan zijn de schrale kroegen die er niet uitzien van binnen. Voor de rest is het allemaal gejank en is het misschien wel goed dat er eens een goede schifting door de horeca heengaat om alle slechte delen eruit te filteren.

Vooral die prijzen ja, echt wtf. Ondernemers persen ons al jaren af en dan nu janken omdat ze wat minder omzet draaien.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:18:44 #97
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61926953
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Stel asocialen, die reaukers
De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van de wet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:20:48 #98
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61927001
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van de wet.
Oh, dus iedereen is vrij om met 200 km per uur over de snelweg te rijden? Want ja, waarom heb ik de verantwoordelijkheid me aan verkeersregels te houden, moet de politie me maar tegenhouden hoor.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:25:29 #99
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61927130
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van de wet.
Hey, daar hebben wat die plaat ook weer...

Kraakt en tikt beheurlijk onderhand
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61927242
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:20 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh, dus iedereen is vrij om met 200 km per uur over de snelweg te rijden? Want ja, waarom heb ik de verantwoordelijkheid me aan verkeersregels te houden, moet de politie me maar tegenhouden hoor.
Anti-rokers mogen wel kromme vergelijkingen maken met het rookverbod?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2008 11:32:21 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')