Daarom dus!quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:08 schreef GGMM het volgende:
Omdat er veel aso's zijn zoals jij die gewoon doorrijden.
Hand opsteken?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:08 schreef JanusAnus het volgende:
Ach waarom niet even je hand opsteken?
Ja, okee, en wat moeten wij daar mee?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:09 schreef Roi het volgende:
Radio is draadloze telefonie en telegrafie, maar de betekenis is ruimer dan dat alleen. Het woord radio wordt eveneens gebruikt als afkorting voor radio-omroep, radio-ontvanger en zend- en ontvangapparatuur. Het is een techniek om met radiogolven draadloos boodschappen over te brengen van zender naar ontvanger.
En wat heeft die reactie met dit topic te maken?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:09 schreef Roi het volgende:
Radio is draadloze telefonie en telegrafie, maar de betekenis is ruimer dan dat alleen. Het woord radio wordt eveneens gebruikt als afkorting voor radio-omroep, radio-ontvanger en zend- en ontvangapparatuur. Het is een techniek om met radiogolven draadloos boodschappen over te brengen van zender naar ontvanger.
Omdat het geen moeite is en wel zo netjes.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:07 schreef henkde_j het volgende:
Waarom?! Je hebt toch ver^$$. voorrang! Waarom bedanken!
Wat triest dat je niet even een liedje zingt zeg. Hoe ben jij opgevoed?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hand opsteken?
Ik loop altijd even naar de auto, maak een praatje, geef ze een bos bloemen en een doos bon-bons en ga daarna de toeterende automobilisten erachter gerust stellen door ze stuk voor stuk even rustig aan te spreken.
Gaat het goed te gaan met ons?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:09 schreef Roi het volgende:
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:11 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat triest dat je niet even een liedje zingt zeg. Hoe ben jij opgevoed?
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hand opsteken?
Ik loop altijd even naar de auto, maak een praatje, geef ze een bos bloemen en een doos bon-bons en ga daarna de toeterende automobilisten erachter gerust stellen door ze stuk voor stuk even rustig aan te spreken.
Dat mag niet meer van de politiemeneer omdat ik vals zongquote:Op dinsdag 23 september 2008 23:11 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat triest dat je niet even een liedje zingt zeg. Hoe ben jij opgevoed?
Blijkt maar weer dat dat veel mensen niks meer zegt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:12 schreef Yi-Long het volgende:
Het is gewoon sociaal gedrag zeg maar.
Dat klopt inderdaad... Het is zelfs zó vanzelfsprekend dat er doorgereden wordt, dat ik vaak genoeg fietsers en voetgangers tegenkom die niet eens voorrang meer WILLEN nemen, ook al hebben ze die gewoon.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:08 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Daarom dus!
Het is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend dat je voorrang krijgt, zelfs niet op een zebrapad!
[..]
Hand opsteken?
Dat is echt kut. En dan tegelijkertijd denken dat de ander wacht. En dus tegelijk gaan rijden, dat van elkaar zien en dus weer tegelijkertijd remmen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad... Het is zelfs zó vanzelfsprekend dat er doorgereden wordt, dat ik vaak genoeg fietsers en voetgangers tegenkom die niet eens voorrang meer WILLEN nemen, ook al hebben ze die gewoon.
Had er vandaag ook weer eentje. Oude man op een fiets die rechtdoor ging, ik sloeg rechtsaf en die vent had dus voorrang. Ik stop netjes voor de haaientanden en kijk hem aan, blijft hij maar staan wachten en geeft aan dat IK voor moet gaan.
Ja jezus... Dat is zo mogelijk nog veel irritanter.
Eens.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik stop netjes voor de haaientanden en kijk hem aan, blijft hij maar staan wachten en geeft aan dat IK voor moet gaan.
Ja jezus... Dat is zo mogelijk nog veel irritanter.
Juistem, want omdat mensen niet meer over durven te steken, blijven auto's doorrijden en kun je net zo goed die hele regel in den prullenmand deponeren.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Eens.
Regels zijn er niet alleen om te pesten maar ook om duidelijkheid te scheppen.
Als iedereen zijn eigen regels maakt of van de bestaande regels afwijkt komt er alleen maar onduidelijkheid en mogelijk misverstanden.
Stuk efficiënter inderdaad.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:26 schreef fathank het volgende:
Een zebrapad oversteken zonder een auto te moeten laten stoppen is zonde. Daarom wacht ik altijd totdat er een hoop auto's komen waardoor een file komt voor het zebrapad.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:08 schreef GGMM het volgende:
[..]
Hand opsteken?
Ja? Is dat raar dan?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:30 schreef henkde_j het volgende:
Bedanken jullie ook altijd de mensen die voor rood licht staan en jij door groen mag rijden?
Nee het heeft niet met de regels te maken, maar met de aso's die ze niet naleven en de frequentie dat ze niet worden nageleefd.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:34 schreef henkde_j het volgende:
Als je bedankt bij een zebra pad geef je aan dat je het bijzonder vindt dat er voor je gestopt wordt. Daaruit kan toch de conclusie getrokken worden dat men niet moet maar mag stoppen bij een zebra pad? Worden de verkeersregels door dit soort bedankjes niet veel vager?
Jij groet nooit iemand op straat?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:30 schreef henkde_j het volgende:
Bedanken jullie ook altijd de mensen die voor rood licht staan en jij door groen mag rijden?
Zoals al door meerdere in dit topic gezegd word, het is ook bijzonder dat er gestopt word. Je zal versteld staan hoeveel automobilisten gewoon doorrijden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:34 schreef henkde_j het volgende:
Als je bedankt bij een zebra pad geef je aan dat je het bijzonder vindt dat er voor je gestopt wordt. Daaruit kan toch de conclusie getrokken worden dat men niet moet maar mag stoppen bij een zebra pad? Worden de verkeersregels door dit soort bedankjes niet veel vager?
Heel goed.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:40 schreef The_Terminator het volgende:
Gewoon vriendelijk zijn in het verkeer, kon je een heel end mee. Als ik bij een versmalling mijn tegenligger voorang geef dan zwaaien ze ook vaak, andersom doe ik dat ook. Even vantevoren seinen met de lampen werkt in dat soort situaties ook heel goed als je iemand voor wil laten.
exact my thoughtsquote:Op dinsdag 23 september 2008 23:08 schreef GGMM het volgende:
Opzich heb je ook wel gelijk, het zou op hetzelfde neerkomen bij een verkeerslicht dat voor jou op groen staat en dan zwaaien naar de mensen bij wie het licht op rood staat (en dus moeten wachten).quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:46 schreef henkde_j het volgende:
Het is echt niet zo dat ik een asociaal ben in het verkeer. Integendeel zelfs. Ik vind het altijd wel leuk om een beetje rond te tuffen mensen te groeten met mooie opgeknapte auto's en natuurlijk even in de berm wachten als er brede voertuigen aan komen. Maar bij zebrapaden blijf ik het altijd een vreemd gezicht vinden.
Prima conclusie lijkt mij.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:52 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Opzich heb je ook wel gelijk, het zou op hetzelfde neerkomen bij een verkeerslicht dat voor jou op groen staat en dan zwaaien naar de mensen bij wie het licht op rood staat (en dus moeten wachten).
Maar aan de andere kant, zoals hierboven al vermeld; er zijn genoeg gekken die niet weten wat strepen op de weg betekenen, en zo ook zebrapaden niet herkennen en gewoon doorrijden, ook als een voetganger aangestalte maakt om erover te lopen. Kan me voorstellen dat mensen dan gaan zwaaien tegen de mensen die het wel goed weten.
Beetje van beide, aan de ene kant raar, aan de andere kant begrijpelijk. Ik zwaai zelf overigens niet naar mensen die stoppen voor mij als ik over een zebrapad loop. Het is een verkeersregel dat je op dat moment moet stoppen, mensen die daar schijt aan hebben hebben imo geen recht op hun rijbewijs. Vroeg of laat krijg je er ongelukken door.quote:
... totdat er iemand in zo een gare prius oid aan komt rijden die geen geluid maaktquote:Op woensdag 24 september 2008 00:34 schreef petre86 het volgende:
Als voetganger doe ik altijd net alsof ik de andere kant op kijk als ik een zebra nader.. eerst kijken, geen auto dichtbij, dan niet meer kijken maar goed luisteren of iemand wel remt en dan oversteken en niet twijfelen. Werkt tot nu toe prima,
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:30 schreef henkde_j het volgende:
ooit iemand met een prius harder zien rijden dan 30 ofzo?quote:Op woensdag 24 september 2008 00:38 schreef Palomar het volgende:
[..]
... totdat er iemand in zo een gare prius oid aan komt rijden die geen geluid maakt
splatter bonus
Precies ja. Daarom heb ik maar besloten om in dat soort situaties nóóit voorrang te nemen als ik het ook gewoon niet heb, zelfs niet als die voorrang me wel wordt aangeboden dus.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:23 schreef Cypress_Hill het volgende:
[..]
Dat is echt kut. En dan tegelijkertijd denken dat de ander wacht. En dus tegelijk gaan rijden, dat van elkaar zien en dus weer tegelijkertijd remmen.
Thnx, volgende keer zal ik een klein kind meenemen als ik over moet steken.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Klein kind bij je hebben werkt ook goed. Dan stoppen ze veel eerder.
quote:Op woensdag 24 september 2008 01:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Thnx, volgende keer zal ik een klein kind meenemen als ik over moet steken.
Zet het dan wel in een bakfiets voor op je fiets, achterop werkt nietquote:Op woensdag 24 september 2008 01:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Thnx, volgende keer zal ik een klein kind meenemen als ik over moet steken.
quote:Op woensdag 24 september 2008 02:14 schreef Morwen het volgende:
[..]
Zet het dan wel in een bakfiets voor op je fiets, achterop werkt nietOf werp je kinderwagen ten allen tijden als eerste een drukke weg op, veroorzaakt misschien een kettingbotsing maar jij bent aan de overkant
![]()
Vergelijking gaat mank.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:30 schreef henkde_j het volgende:
Dat dusquote:Op dinsdag 23 september 2008 23:12 schreef Yi-Long het volgende:
Soms bedank ik, soms niet. hangt ook een beetje af van of de auto eigenlijk nog net voor me langs had kunnen rijden, of dat hij gewoon netjes geduldig wacht, etc etc.
Ik vind het zelf ook wel aardig van mensen wanneer ze je even bedanken als je hun voorrang geeft, of ze daar nou recht op hebben of niet. Het is gewoon sociaal gedrag zeg maar.
Pas kwam ik bij zo'n zebrapad met zo'n stuk middenberm er tussen. Oma liep nog op het eerste stuk, eer dat ze bij het tweede gedeelte zou zijn, waar ik aan kwam rijden, zat ik al thuis met een bak koffie, dus ik rij gewoon door. Gooit dat mens ineens de turbo er op. Ze haalde het niet om op het tweede gedeelte te komen voor ik al voorbij was, maar schreeuwen dat ze deed tegen mequote:Op woensdag 24 september 2008 03:28 schreef Sjibble het volgende:
Als ik iemand voorrang geef op het zebrapad en ze zwaaien weet ik dat ze me dankbaar zijn.
Ipv die oma's die er naar toe rennen en dan sloom er overheen lopen.
Daar doe ik het dan voor.
Maar voor jou stopt iedereen toch?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef Breathtaking het volgende:
Ik lach ook altijd even vriendelijk hoorals je ziet hoe weinig mensen er voor je stoppen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Guanine en Cytosine! *O*
Nou, dat valt nog tegen hoorquote:Op woensdag 24 september 2008 10:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar voor jou stopt iedereen toch?
kwijlbakje nodigquote:Op woensdag 24 september 2008 10:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar voor jou stopt iedereen toch?
quote:
Mwah... Bij een verkeerslicht stop je ook voor de andere persoon, en niet voor het verkeerslicht.quote:Op woensdag 24 september 2008 02:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Vergelijking gaat mank.
Bij een zebrapad stopt een auto voor jou (en niet voor een stel witgekalkte strepen).
Bij dat verkeerslicht stopt een auto voor een gloeilamp met een rood glaasje ervoor (en niet voor jou).
En verkeerslichten plegen meestal niet te zwaaien als bedankje![]()
Owquote:Op woensdag 24 september 2008 13:48 schreef Omniej het volgende:
Mwah... Bij een verkeerslicht stop je ook voor de andere persoon, en niet voor het verkeerslicht.
Maar jij gaat toch niet voor een "leeg zebrapad" stoppen? Maar bij een "leeg" rood verkeerslicht stop je wel.quote:Zebrapaden en verkeerslichten zijn allebei middelen om aan te geven wie er eerst mag natuurlijk. Als er bij een zebrapad iemand op het punt staat om over te steken, is het zebrapad vergelijkbaar met een rood verkeerslicht.
inderdaad. ik blijf net zo lang staan dan totdat iedereen gewoon voorrang neemt volgens de regels. (tenzij ik haast heb somsquote:Op woensdag 24 september 2008 09:15 schreef BobbyB het volgende:
Wat ik overigens irritanter vind zijn die zogenaamd sociale mensen die anderen voorrang geven als ze dat niet hebben.
Je mist m'n punt volledig... Ik snap gewoon niet waar jij vandaan haalt dat je bij een zebrapad alleen maar voor een medeweggebruiker stopt, en bij een verkeerslicht alleen maar voor een gloeilamp.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:52 schreef r_one het volgende:
Owdus als er géén ander verkeer is, kan je gewoon door rood jagen?
En als er een andere persoon is (kruisend) en jij hebt groen, dan stop je![]()
Da's gewoon onzin. Ook bij een zebrapad stop je in principe voor de witgekalkte strepen, want als die strepen er niet hadden gelegen, zou je uiteraard ook niet zijn gestopt.quote:Bij een zebrapad stopt een auto voor jou (en niet voor een stel witgekalkte strepen).
Bij dat verkeerslicht stopt een auto voor een gloeilamp met een rood glaasje ervoor (en niet voor jou).
Enige uitzondering daarop kan zijn als iemand vanaf een zijweg of uitrit de weg op wil rijden, maar er een file op de weg staat. Meestal laat ik zo iemand er dan nog wel tussen, ook al hoeft het eigenlijk niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:23 schreef piekartz87 het volgende:
Als mensen voorrang geven als ze dat niet hebben komt er alleen maar verwarring. Nergens voor nodig en kan gevaarlijk zijn soms zelfs.
Als ik inderdaad zie dat alles voor me vast staat voor een stoplicht oid, dan wil ik iemand anders nog wel eens voorrang geven. Maar van die kut mongolen die boven op de rem gaan voor een fietser die uit een zijweg komt en geen voorrang heeft, tja. Het is dat ik altijd afstand houd, maar anders was ik er op geknald.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:32 schreef Omniej het volgende:
[..]
Enige uitzondering daarop kan zijn als iemand vanaf een zijweg of uitrit de weg op wil rijden, maar er een file op de weg staat. Meestal laat ik zo iemand er dan nog wel tussen, ook al hoeft het eigenlijk niet.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:09 schreef Roi het volgende:
quote:Op woensdag 24 september 2008 02:14 schreef Morwen het volgende:
[..]
Zet het dan wel in een bakfiets voor op je fiets, achterop werkt nietOf werp je kinderwagen ten allen tijden als eerste een drukke weg op, veroorzaakt misschien een kettingbotsing maar jij bent aan de overkant
![]()
Volgens mij snap je mijn punt niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:28 schreef Omniej het volgende:
Je mist m'n punt volledig... Ik snap gewoon niet waar jij vandaan haalt dat je bij een zebrapad alleen maar voor een medeweggebruiker stopt, en bij een verkeerslicht alleen maar voor een gloeilamp.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |