abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61865183
Waarom?! Je hebt toch ver^$$. voorrang! Waarom bedanken!
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  Forum Admin dinsdag 23 september 2008 @ 23:08:05 #2
35723 crew  GGMM
pi_61865211
Omdat er veel aso's zijn zoals jij die gewoon doorrijden.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:08:46 #3
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_61865240
Ach waarom niet even je hand opsteken?
pi_61865247
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:08 schreef GGMM het volgende:
Daarom dus!

Het is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend dat je voorrang krijgt, zelfs niet op een zebrapad!
pi_61865268
Idd !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_61865271
Radio is draadloze telefonie en telegrafie, maar de betekenis is ruimer dan dat alleen. Het woord radio wordt eveneens gebruikt als afkorting voor radio-omroep, radio-ontvanger en zend- en ontvangapparatuur. Het is een techniek om met radiogolven draadloos boodschappen over te brengen van zender naar ontvanger.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_61865274
En dan heb je nog die kut fietsers die ook even proberen mee te piepen!
Nou daar stop ik niet voor haaientanden biaaatch.
pi_61865285
Ik vind het altijd wel aardig en blijkbaar is het meer uitzondering dan regel dat een voetganger voorrang krijgt op een zebrapad. Er zijn zat debielen die keihard door racen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_61865293
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:08 schreef JanusAnus het volgende:
Ach waarom niet even je hand opsteken?
Hand opsteken?
Ik loop altijd even naar de auto, maak een praatje, geef ze een bos bloemen en een doos bon-bons en ga daarna de toeterende automobilisten erachter gerust stellen door ze stuk voor stuk even rustig aan te spreken.
pi_61865311
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:09 schreef Roi het volgende:
Radio is draadloze telefonie en telegrafie, maar de betekenis is ruimer dan dat alleen. Het woord radio wordt eveneens gebruikt als afkorting voor radio-omroep, radio-ontvanger en zend- en ontvangapparatuur. Het is een techniek om met radiogolven draadloos boodschappen over te brengen van zender naar ontvanger.
Ja, okee, en wat moeten wij daar mee?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_61865315
quote:
En wat heeft die reactie met dit topic te maken?
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:11:00 #12
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61865321
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:07 schreef henkde_j het volgende:
Waarom?! Je hebt toch ver^$$. voorrang! Waarom bedanken!
Omdat het geen moeite is en wel zo netjes.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  Forum Admin dinsdag 23 september 2008 @ 23:11:05 #13
35723 crew  GGMM
pi_61865325
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hand opsteken?
Ik loop altijd even naar de auto, maak een praatje, geef ze een bos bloemen en een doos bon-bons en ga daarna de toeterende automobilisten erachter gerust stellen door ze stuk voor stuk even rustig aan te spreken.
Wat triest dat je niet even een liedje zingt zeg. Hoe ben jij opgevoed?
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_61865331
quote:
Gaat het goed te gaan met ons?
pi_61865342
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:11 schreef GGMM het volgende:

[..]

pi_61865347
Doe ik ook weleens.

Wat irritant is, bij een rotonde waarbij je geen voorrang hebt, dat mensen op de rem gaan staan om je voor te laten gaan
pi_61865353
quote:

[..]

Hand opsteken?
pi_61865373

[ Bericht 89% gewijzigd door Juup© op 23-09-2008 23:20:47 ]
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:12:55 #19
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61865375
Soms bedank ik, soms niet. hangt ook een beetje af van of de auto eigenlijk nog net voor me langs had kunnen rijden, of dat hij gewoon netjes geduldig wacht, etc etc.
Ik vind het zelf ook wel aardig van mensen wanneer ze je even bedanken als je hun voorrang geeft, of ze daar nou recht op hebben of niet. Het is gewoon sociaal gedrag zeg maar.
pi_61865376
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:11 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat mag niet meer van de politiemeneer omdat ik vals zong
pi_61865416
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:12 schreef Yi-Long het volgende:
Het is gewoon sociaal gedrag zeg maar.
Blijkt maar weer dat dat veel mensen niks meer zegt.
pi_61865502
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:08 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Daarom dus!

Het is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend dat je voorrang krijgt, zelfs niet op een zebrapad!
Dat klopt inderdaad... Het is zelfs zó vanzelfsprekend dat er doorgereden wordt, dat ik vaak genoeg fietsers en voetgangers tegenkom die niet eens voorrang meer WILLEN nemen, ook al hebben ze die gewoon.

Had er vandaag ook weer eentje. Oude man op een fiets die rechtdoor ging, ik sloeg rechtsaf en die vent had dus voorrang. Ik stop netjes voor de haaientanden en kijk hem aan, blijft hij maar staan wachten en geeft aan dat IK voor moet gaan.

Ja jezus... Dat is zo mogelijk nog veel irritanter.
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:18:42 #23
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_61865559
quote:

[..]

Hand opsteken?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:23:09 #24
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_61865659
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:16 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad... Het is zelfs zó vanzelfsprekend dat er doorgereden wordt, dat ik vaak genoeg fietsers en voetgangers tegenkom die niet eens voorrang meer WILLEN nemen, ook al hebben ze die gewoon.

Had er vandaag ook weer eentje. Oude man op een fiets die rechtdoor ging, ik sloeg rechtsaf en die vent had dus voorrang. Ik stop netjes voor de haaientanden en kijk hem aan, blijft hij maar staan wachten en geeft aan dat IK voor moet gaan.

Dat is echt kut. En dan tegelijkertijd denken dat de ander wacht. En dus tegelijk gaan rijden, dat van elkaar zien en dus weer tegelijkertijd remmen.
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
pi_61865677
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:16 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik stop netjes voor de haaientanden en kijk hem aan, blijft hij maar staan wachten en geeft aan dat IK voor moet gaan.

Eens.
Regels zijn er niet alleen om te pesten maar ook om duidelijkheid te scheppen.
Als iedereen zijn eigen regels maakt of van de bestaande regels afwijkt komt er alleen maar onduidelijkheid en mogelijk misverstanden.
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:26:42 #26
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_61865760
Een zebrapad oversteken zonder een auto te moeten laten stoppen is zonde. Daarom wacht ik altijd totdat er een hoop auto's komen waardoor een file komt voor het zebrapad .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_61865777
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Eens.
Regels zijn er niet alleen om te pesten maar ook om duidelijkheid te scheppen.
Als iedereen zijn eigen regels maakt of van de bestaande regels afwijkt komt er alleen maar onduidelijkheid en mogelijk misverstanden.
Juistem, want omdat mensen niet meer over durven te steken, blijven auto's doorrijden en kun je net zo goed die hele regel in den prullenmand deponeren.
pi_61865803
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:26 schreef fathank het volgende:
Een zebrapad oversteken zonder een auto te moeten laten stoppen is zonde. Daarom wacht ik altijd totdat er een hoop auto's komen waardoor een file komt voor het zebrapad .
Stuk efficiënter inderdaad.
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:28:16 #29
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_61865809
Trouwens wel mooi om te zien, iedereen is het niet met de TS eens.
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
pi_61865828
quote:
pi_61865831

Vriendelijk groeten kan toch nooit kwaad?

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61865900
Bedanken jullie ook altijd de mensen die voor rood licht staan en jij door groen mag rijden?
Jij begrijpt _O_
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:31:27 #33
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_61865925
Ik zwaai ook vaak
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:32:34 #34
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_61865956
quote:

[..]

Hand opsteken?

Anyway, als ik voorang krijg (terecht of niet) steek ik altijd uit beleefdheid gewoon mn hand op. Anders hebben die automobilisten ook zoiets van: Nou, dan rij ik voortaan ook maar gewoon door
pi_61865989
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:30 schreef henkde_j het volgende:
Bedanken jullie ook altijd de mensen die voor rood licht staan en jij door groen mag rijden?
Ja? Is dat raar dan?
pi_61866011
Als je bedankt bij een zebra pad geef je aan dat je het bijzonder vindt dat er voor je gestopt wordt. Daaruit kan toch de conclusie getrokken worden dat men niet moet maar mag stoppen bij een zebra pad? Worden de verkeersregels door dit soort bedankjes niet veel vager?
Jij begrijpt _O_
pi_61866058
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:34 schreef henkde_j het volgende:
Als je bedankt bij een zebra pad geef je aan dat je het bijzonder vindt dat er voor je gestopt wordt. Daaruit kan toch de conclusie getrokken worden dat men niet moet maar mag stoppen bij een zebra pad? Worden de verkeersregels door dit soort bedankjes niet veel vager?
Nee het heeft niet met de regels te maken, maar met de aso's die ze niet naleven en de frequentie dat ze niet worden nageleefd.
pi_61866059
quote:
Jij groet nooit iemand op straat?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61866073
Het is ook nooit goed.
0 topics op naam. 14.gif
pi_61866123
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:34 schreef henkde_j het volgende:
Zoals al door meerdere in dit topic gezegd word, het is ook bijzonder dat er gestopt word. Je zal versteld staan hoeveel automobilisten gewoon doorrijden.
pi_61866208
Gewoon vriendelijk zijn in het verkeer, kon je een heel end mee. Als ik bij een versmalling mijn tegenligger voorang geef dan zwaaien ze ook vaak, andersom doe ik dat ook. Even vantevoren seinen met de lampen werkt in dat soort situaties ook heel goed als je iemand voor wil laten.
pi_61866379
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:40 schreef The_Terminator het volgende:
Gewoon vriendelijk zijn in het verkeer, kon je een heel end mee. Als ik bij een versmalling mijn tegenligger voorang geef dan zwaaien ze ook vaak, andersom doe ik dat ook. Even vantevoren seinen met de lampen werkt in dat soort situaties ook heel goed als je iemand voor wil laten.
Heel goed.
Wat veel mensen vergeten is dat verkeer ook een sociaal gebeuren is, je doet het met z'n allen, communiceren is belangrijk dus af en toe een seintje of bedankje naar een medeweggebruiker is helemaal niet vreemd.
Dat heet sociaal.
pi_61866400
Het is echt niet zo dat ik een asociaal ben in het verkeer. Integendeel zelfs. Ik vind het altijd wel leuk om een beetje rond te tuffen mensen te groeten met mooie opgeknapte auto's en natuurlijk even in de berm wachten als er brede voertuigen aan komen. Maar bij zebrapaden blijf ik het altijd een vreemd gezicht vinden.
Jij begrijpt _O_
pi_61866485
quote:
exact my thoughts

Meestal loop ik gewoon lekker door en als ik aangereden wordt is er vast wel iemand die het gezien heeft en het kenteken opschrijft. Krijgt die gast lekker een boete en ik wil een schadevergoeding!

Overigens steek ik dan wel gewoon mijn handje op als bedankje dat ik niet ben aangereden.
Drink geen bier, je doet al gek genoeg
  Redactie Frontpage dinsdag 23 september 2008 @ 23:51:47 #45
197197 Moozze
Plugged
pi_61866565
pi_61866583
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:46 schreef henkde_j het volgende:
Het is echt niet zo dat ik een asociaal ben in het verkeer. Integendeel zelfs. Ik vind het altijd wel leuk om een beetje rond te tuffen mensen te groeten met mooie opgeknapte auto's en natuurlijk even in de berm wachten als er brede voertuigen aan komen. Maar bij zebrapaden blijf ik het altijd een vreemd gezicht vinden.
Opzich heb je ook wel gelijk, het zou op hetzelfde neerkomen bij een verkeerslicht dat voor jou op groen staat en dan zwaaien naar de mensen bij wie het licht op rood staat (en dus moeten wachten).

Maar aan de andere kant, zoals hierboven al vermeld; er zijn genoeg gekken die niet weten wat strepen op de weg betekenen, en zo ook zebrapaden niet herkennen en gewoon doorrijden, ook als een voetganger aangestalte maakt om erover te lopen. Kan me voorstellen dat mensen dan gaan zwaaien tegen de mensen die het wel goed weten.
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:52:48 #47
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_61866591
gewoon flink door-gassen, af en toe iemand op je motor-kap moet kunnen
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_61866684
Dat soort mensen snappen het niet.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_61866700
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:52 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Opzich heb je ook wel gelijk, het zou op hetzelfde neerkomen bij een verkeerslicht dat voor jou op groen staat en dan zwaaien naar de mensen bij wie het licht op rood staat (en dus moeten wachten).

Maar aan de andere kant, zoals hierboven al vermeld; er zijn genoeg gekken die niet weten wat strepen op de weg betekenen, en zo ook zebrapaden niet herkennen en gewoon doorrijden, ook als een voetganger aangestalte maakt om erover te lopen. Kan me voorstellen dat mensen dan gaan zwaaien tegen de mensen die het wel goed weten.
Prima conclusie lijkt mij.
Jij begrijpt _O_
pi_61866987
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:56 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Prima conclusie lijkt mij.
Beetje van beide, aan de ene kant raar, aan de andere kant begrijpelijk. Ik zwaai zelf overigens niet naar mensen die stoppen voor mij als ik over een zebrapad loop. Het is een verkeersregel dat je op dat moment moet stoppen, mensen die daar schijt aan hebben hebben imo geen recht op hun rijbewijs. Vroeg of laat krijg je er ongelukken door.
pi_61867423
Als automobilist zie ik wel eens mensen staan wachten bij een zebra. Als ik dan verderop toch een rood stoplicht zie, dan stop ik netjes en geef zelf met een handgebaar (hand ophouden en iets naar voren bewegen) aan dat ze veilig kunnen oversteken. In Amsterdam zijn veel voetgangers dan oprecht verbaasd . Dàt vind ik nog veel erger eigenlijk.

Als voetganger doe ik altijd net alsof ik de andere kant op kijk als ik een zebra nader.. eerst kijken, geen auto dichtbij, dan niet meer kijken maar goed luisteren of iemand wel remt en dan oversteken en niet twijfelen. Werkt tot nu toe prima, en halverwege kijk ik naar de auto en als diegene er niet al te chagrijnig uit ziet, steek ik wel eens een duim omhoog op . Zeker in de steden waar men normaal asociaal doorrijdt. Gewoon een stukje opvoeden en belonen
dag
pi_61867473
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:34 schreef petre86 het volgende:
Als voetganger doe ik altijd net alsof ik de andere kant op kijk als ik een zebra nader.. eerst kijken, geen auto dichtbij, dan niet meer kijken maar goed luisteren of iemand wel remt en dan oversteken en niet twijfelen. Werkt tot nu toe prima,
... totdat er iemand in zo een gare prius oid aan komt rijden die geen geluid maakt

splatter bonus
pi_61867654
veel mensen blijven ook te vaak staan twijfelen bij een zebrapad. alsof ze nog niet hebben besloten door te lopen.
je moet gewoon het zebrapad oplopen dan stoppen ze vanzelf, gegarandeerd.
mochten ze je aanrijden kun je een smak geld ontvangen probeer je eigen schade te beperken tot iets wat weer kan genezen.

nee maar serieus,, als mensen gaan twijfelen rij ik ook gewoon door. als ze eruit zien dat ze over willen steken stop ik wel.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_61867726
oeh en laatst snapten 2 domme snolletjes de bedoeling van een fietspad ook niet.

die 2 snolletjes dachten dus zo over te mogen steken in 1 keer zonder hand uit steken.
ik reed uiteraard gewoon rechtdoor, ik had mijn raampje iets losstaan en hoorde gescheld richting mijn persoon

ten eerste geld het voor voetgangers zo'n pad. en ten 2de lijkt het me handig dat je laat zien waar je heenwil voor dat je er ineens voor gaat schieten met je fiets.

hoe moet dat als die ooit in een auto komen
as well as infernal
  woensdag 24 september 2008 @ 01:10:15 #55
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61867767
quote:
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61867788
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:38 schreef Palomar het volgende:

[..]

... totdat er iemand in zo een gare prius oid aan komt rijden die geen geluid maakt

splatter bonus
ooit iemand met een prius harder zien rijden dan 30 ofzo?
as well as infernal
pi_61867986
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:23 schreef Cypress_Hill het volgende:

[..]

Dat is echt kut. En dan tegelijkertijd denken dat de ander wacht. En dus tegelijk gaan rijden, dat van elkaar zien en dus weer tegelijkertijd remmen.
Precies ja. Daarom heb ik maar besloten om in dat soort situaties nóóit voorrang te nemen als ik het ook gewoon niet heb, zelfs niet als die voorrang me wel wordt aangeboden dus.

Op zich niets mis mee dat mensen mij voor willen laten gaan, ik weet dat 't goed bedoeld is, maar door van de regels af te wijken wordt natuurlijk wel een irritante situatie gecreëerd. Als je erover nadenkt is het eigenlijk net zo absurd als iemand voorrang geven die voor rood staat, terwijl je zelf groen hebt.
  Donald Duck held woensdag 24 september 2008 @ 01:43:11 #58
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61867998
Klein kind bij je hebben werkt ook goed. Dan stoppen ze veel eerder.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Forum Admin woensdag 24 september 2008 @ 01:53:41 #59
35723 crew  GGMM
pi_61868064
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Klein kind bij je hebben werkt ook goed. Dan stoppen ze veel eerder.
Thnx, volgende keer zal ik een klein kind meenemen als ik over moet steken.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_61868152
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:53 schreef GGMM het volgende:

[..]

There is no love sincerer than the love of food.
pi_61868190
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:53 schreef GGMM het volgende:

[..]

Zet het dan wel in een bakfiets voor op je fiets, achterop werkt niet Of werp je kinderwagen ten allen tijden als eerste een drukke weg op, veroorzaakt misschien een kettingbotsing maar jij bent aan de overkant

Ow, en ik zwaai altijd ook als ik er 1 in mijn kofferbak heb zitten
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  woensdag 24 september 2008 @ 02:18:04 #62
81996 Bond
License to kill
pi_61868203
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:14 schreef Morwen het volgende:

[..]

Zet het dan wel in een bakfiets voor op je fiets, achterop werkt niet Of werp je kinderwagen ten allen tijden als eerste een drukke weg op, veroorzaakt misschien een kettingbotsing maar jij bent aan de overkant
thnx
Geen commentaar
pi_61868211
Ik stop altijd netjes voor een zebrapad en geef dan met handgebaar aan dat voetganger veilig kan oversteken.
***** Kraak.....
pi_61868226
Ik doe het soms ook wel eens, maar dat is dan meestal op een zebrapad waarbij ik weet dat automobilisten er niet snel stoppen. Of als ze aan komen rijden en toch nog de moeite nemen om te remmen.

Als ze het niet doen en ik steek wel over dan is er altijd nog de middelvinger.
pi_61868353
quote:
Vergelijking gaat mank.

Bij een zebrapad stopt een auto voor jou (en niet voor een stel witgekalkte strepen).
Bij dat verkeerslicht stopt een auto voor een gloeilamp met een rood glaasje ervoor (en niet voor jou).
En verkeerslichten plegen meestal niet te zwaaien als bedankje
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61868356
Ik zeg ook altijd netjes bedankt. Het is eigenlijk van de zotte maar de meeste racen gewoon door.
pi_61868394
Als ik iemand voorrang geef op het zebrapad en ze zwaaien weet ik dat ze me dankbaar zijn.

Ipv die oma's die er naar toe rennen en dan sloom er overheen lopen.

Daar doe ik het dan voor.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_61868629
Wees blij dat jullie uberhaupt zebrapaden hebben. Ik moet hier (Mexico Stad) elke ochtend rennen voor me leven.
  woensdag 24 september 2008 @ 07:21:33 #69
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_61868677
Van de week nog een automobilist gegroet dat hij stopte.
Ik stond met kinderwagen voor zebrapad maar auto's reden gewoon door.
Degene die wel netjes stopte, daar zwaaide ik naar.
Niet zozeer als 'bedankt dat ik mijn voorrangsrecht kan uitoefenen', meer als groet naar een mede geciviliseerde burger die wèl weet hoe het werkt.
(en bovendien rekening houdt met het feit dat er een kind, van in dit geval twee jaar oud, in de kinderwagen zit)
Burnt to the core but not broken
pi_61868750
Ik heb het idee dat henkde_j 14 jaar is, geen rijbewijs dus, en op de mavo ineens gaat filosoferen over het leven.

Voorraang is een term uit de jaren 90 trouwens.
pi_61869781
Wat ik overigens irritanter vind zijn die zogenaamd sociale mensen die anderen voorrang geven als ze dat niet hebben.
pi_61871091
Whehe ik doe altijd een Hitler groet.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:21:52 #73
228882 Cell.jpg
Ultimate Perfection
pi_61871216
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:12 schreef Yi-Long het volgende:
Soms bedank ik, soms niet. hangt ook een beetje af van of de auto eigenlijk nog net voor me langs had kunnen rijden, of dat hij gewoon netjes geduldig wacht, etc etc.
Ik vind het zelf ook wel aardig van mensen wanneer ze je even bedanken als je hun voorrang geeft, of ze daar nou recht op hebben of niet. Het is gewoon sociaal gedrag zeg maar.
Dat dus .
Software is like sex. It's better when it's free.
pi_61871277
Ik lach ook altijd even vriendelijk hoor als je ziet hoe weinig mensen er voor je stoppen..
  woensdag 24 september 2008 @ 10:26:34 #75
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_61871343
quote:
Op woensdag 24 september 2008 03:28 schreef Sjibble het volgende:
Als ik iemand voorrang geef op het zebrapad en ze zwaaien weet ik dat ze me dankbaar zijn.

Ipv die oma's die er naar toe rennen en dan sloom er overheen lopen.

Daar doe ik het dan voor.
Pas kwam ik bij zo'n zebrapad met zo'n stuk middenberm er tussen. Oma liep nog op het eerste stuk, eer dat ze bij het tweede gedeelte zou zijn, waar ik aan kwam rijden, zat ik al thuis met een bak koffie, dus ik rij gewoon door. Gooit dat mens ineens de turbo er op. Ze haalde het niet om op het tweede gedeelte te komen voor ik al voorbij was, maar schreeuwen dat ze deed tegen me
Bere irritant! Daar krijg je omakillneigingen van
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_61871856
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef Breathtaking het volgende:
Ik lach ook altijd even vriendelijk hoor als je ziet hoe weinig mensen er voor je stoppen..
Maar voor jou stopt iedereen toch?
  woensdag 24 september 2008 @ 10:58:00 #77
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_61872101
Ik zwaai ook altijd even
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_61872138
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:47 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nou, dat valt nog tegen hoor
  woensdag 24 september 2008 @ 11:11:51 #79
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_61872428
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:47 schreef BobbyB het volgende:

[..]

kwijlbakje nodig
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_61872448
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:11 schreef fathank het volgende:

[..]

kwijlbakje nodig
pi_61876362
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:59 schreef r_one het volgende:

[..]

Vergelijking gaat mank.

Bij een zebrapad stopt een auto voor jou (en niet voor een stel witgekalkte strepen).
Bij dat verkeerslicht stopt een auto voor een gloeilamp met een rood glaasje ervoor (en niet voor jou).
En verkeerslichten plegen meestal niet te zwaaien als bedankje
Mwah... Bij een verkeerslicht stop je ook voor de andere persoon, en niet voor het verkeerslicht.

Zebrapaden en verkeerslichten zijn allebei middelen om aan te geven wie er eerst mag natuurlijk. Als er bij een zebrapad iemand op het punt staat om over te steken, is het zebrapad vergelijkbaar met een rood verkeerslicht.
pi_61876473
Tis meer een soort van groet gewoon.. ff je hand opsteken, niets mis mee toch?

Beetje overtrokken reactie van TS.. zit je in de periode waarin je je overal tegen aan het afzetten bent?
pi_61879119
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:48 schreef Omniej het volgende:
Mwah... Bij een verkeerslicht stop je ook voor de andere persoon, en niet voor het verkeerslicht.
Ow dus als er géén ander verkeer is, kan je gewoon door rood jagen?
En als er een andere persoon is (kruisend) en jij hebt groen, dan stop je
quote:
Zebrapaden en verkeerslichten zijn allebei middelen om aan te geven wie er eerst mag natuurlijk. Als er bij een zebrapad iemand op het punt staat om over te steken, is het zebrapad vergelijkbaar met een rood verkeerslicht.
Maar jij gaat toch niet voor een "leeg zebrapad" stoppen? Maar bij een "leeg" rood verkeerslicht stop je wel.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61879918
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:15 schreef BobbyB het volgende:
Wat ik overigens irritanter vind zijn die zogenaamd sociale mensen die anderen voorrang geven als ze dat niet hebben.
inderdaad. ik blijf net zo lang staan dan totdat iedereen gewoon voorrang neemt volgens de regels. (tenzij ik haast heb soms )

Als mensen voorrang geven als ze dat niet hebben komt er alleen maar verwarring. Nergens voor nodig en kan gevaarlijk zijn soms zelfs.

en als iemand duidelijk zichtbaar maakt dat diegene wil oversteken moet je gewoon stoppen voor het zebrapad.
gewoon doen alsof je al gaat lopen is het beste. niet wachten, dan denkt de automobilist van "oeh het kan nog snel even"
as well as infernal
pi_61884468
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:52 schreef r_one het volgende:
Ow dus als er géén ander verkeer is, kan je gewoon door rood jagen?
En als er een andere persoon is (kruisend) en jij hebt groen, dan stop je
Je mist m'n punt volledig... Ik snap gewoon niet waar jij vandaan haalt dat je bij een zebrapad alleen maar voor een medeweggebruiker stopt, en bij een verkeerslicht alleen maar voor een gloeilamp.

In je eerste post zei je namelijk:
quote:
Da's gewoon onzin. Ook bij een zebrapad stop je in principe voor de witgekalkte strepen, want als die strepen er niet hadden gelegen, zou je uiteraard ook niet zijn gestopt.

Het enige verschil is dat je bij een zebrapad alleen maar hoeft te stoppen als er ook daadwerkelijk iets aankomt, daar waar je bij een verkeerslicht gewoon voor rood zal moeten stoppen, ook als de weg verlaten is. Het zijn allebei gewoon middelen om aan te geven wie er voor gaat, en als je er over nadenkt is zo'n zebrapad eigenlijk een veel 'slimmer' middel dan een verkeerslicht, aangezien je nooit voor jan lul hoeft te stoppen.

Dát probeerde ik te zeggen.
pi_61884576
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:23 schreef piekartz87 het volgende:
Als mensen voorrang geven als ze dat niet hebben komt er alleen maar verwarring. Nergens voor nodig en kan gevaarlijk zijn soms zelfs.
Enige uitzondering daarop kan zijn als iemand vanaf een zijweg of uitrit de weg op wil rijden, maar er een file op de weg staat. Meestal laat ik zo iemand er dan nog wel tussen, ook al hoeft het eigenlijk niet.
pi_61884900
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:32 schreef Omniej het volgende:

[..]

Enige uitzondering daarop kan zijn als iemand vanaf een zijweg of uitrit de weg op wil rijden, maar er een file op de weg staat. Meestal laat ik zo iemand er dan nog wel tussen, ook al hoeft het eigenlijk niet.
Als ik inderdaad zie dat alles voor me vast staat voor een stoplicht oid, dan wil ik iemand anders nog wel eens voorrang geven. Maar van die kut mongolen die boven op de rem gaan voor een fietser die uit een zijweg komt en geen voorrang heeft, tja. Het is dat ik altijd afstand houd, maar anders was ik er op geknald.
pi_61885002
quote:
pi_61885267
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:14 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ik moest lachen
pi_61885298
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:56 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Ik moest lachen
  woensdag 24 september 2008 @ 20:47:47 #91
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_61886659
Vandaag reed ik zo in mijn 316i tupperware uitvoering door een smalle straat. Een vrouw met een klein kind kwamen mij tegemoet rijden. Het kind fietste of zwalkte eerder over de weg en de vrouw maande het kind bij haar te fietsen want ze zag de bui al hangen. ik kwam dichterbij en de vrouw keek me angstig aan, vervolgens stopte ik en ging ik half op de stoep staan zodat de Moeder en haar kroost er ongestoord langs konden.

je zag haar gezicht echt van-->

Naar---> gaan
pi_61886841
Ik rij in een oude Volvo; mensen rekenen er gewoon op dat je stopt.

Anderen zijn dan weer verbaasd dat het nog rijdt...
pi_61889709
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:28 schreef Omniej het volgende:
Je mist m'n punt volledig... Ik snap gewoon niet waar jij vandaan haalt dat je bij een zebrapad alleen maar voor een medeweggebruiker stopt, en bij een verkeerslicht alleen maar voor een gloeilamp.
Volgens mij snap je mijn punt niet.
Ik stop wel voor een mens op een zebrapad (en als ie zwaait, zwaai ik terug ), een leeg zebrapad rijd ik niet-zwaaiend door.
Ik stop ook, altijd, voor een rood verkeerslicht, ongeacht of er mensen in de buurt zijn of niet. Naar dat verkeerslicht zwaai ik dan weer niet.
.
  woensdag 24 september 2008 @ 23:01:08 #94
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_61891686
En een stopbord dan?
pi_61891816
Waar mensen zich al niet druk om maken ... TS, wees blij dat er nog iemand naar je zwaait.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 24 september 2008 @ 23:07:08 #96
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_61891927
Ik stop soms ook voor voetgangers.
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  woensdag 24 september 2008 @ 23:10:38 #97
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_61892080
Gisteren reed ik per ongeluk door terwijl er iemand wilde oversteken. Ik zag het zebrapad te laat.
pi_61892263
beetje vriendelijkheid in t verkeer, prima
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61892325
Zebra's op pad.
  woensdag 24 september 2008 @ 23:18:45 #100
78498 classpc
I don't like change
pi_61892400
Ik geef ze altijd applaus
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_61892768
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:18 schreef classpc het volgende:
Ik geef ze altijd applaus
pi_61892874
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]