abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61820830
Bumperkleven, te hard rijden, door rood rijden ...het is een alledaagse grote ergernis op de weg. En ja, bonnen worden genoeg uitgedeeld, maar het zal de notoire verkeersovertreder niet echt stoppen. De pakkans is gewoon te klein.

Met de voortschrijdende techniek rond gps-navigatie is het mogelijk om een dergelijke box te bouwen, waarbij zeker de hardrijders kunnen worden aangepakt.

Voor te stellen is, dat de box direct de politie belt en melding maakt. Een andere mogelijkheid is het verplicht uitlezen in de zoveel tijd, en ja dat kan ook op afstand.

Handhaving is dan geen enkel probleem mee. In een later stadium, als techniek nog verder is verfijnd, kan bumperkleven ook worden aangepakt.

Wat vinden jullie hiervan?
pi_61820853
De naam "judasbox" is wel goed gevonden
pi_61820859
En weer een stap dichter bij Big Brother.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 september 2008 @ 11:34:28 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61820872
bestaat al...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61820885
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:33 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
De naam "judasbox" is wel goed gevonden
Het zal het meest gehate onderdeel van de auto worden
pi_61820893
Idee is goed helaas niet te verwerkelijken. Hoe moet dat als je in de file rijd en de box het gaat herkennen als bumperkleven.Of als je met haast naar het ziekenhuis moet omdat er een dierbare een ongeluk heeft gehad en je te hard rijd?
nee echt niet !
pi_61820901
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:34 schreef Sjeen het volgende:
bestaat al...
De techniek is er al. Maar ik pleit voor spoedige invoering en ja op iedere auto. Dus niet voor de draaideurgevallen.
pi_61820906
Moeilijke afweging:
Enerzijds een inbreuk op de privacy, anderzijds wel een goed middel tegen wegpiraten.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_61820934
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:35 schreef HighVolume het volgende:
Idee is goed helaas niet te verwerkelijken. Hoe moet dat als je in de file rijd en de box het gaat herkennen als bumperkleven.
Een file is bijzonder gemakkelijk te herkennen met een gps systeem. Gene probleem.
quote:
Of als je met haast naar het ziekenhuis moet omdat er een dierbare een ongeluk heeft gehad en je te hard rijd?
Ook dan mag je niet te hard tijden. De regels gelden dan ook. Wat heb je eraan dat behalve je dierbare jezelf de dood tegemoet rijd?
  Licht Ontvlambaar maandag 22 september 2008 @ 11:37:31 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61820941
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De techniek is er al. Maar ik pleit voor spoedige invoering en ja op iedere auto. Dus niet voor de draaideurgevallen.
Het wordt voornamelijk gebruikt door transporteurs en heeft een shitload aan voordelen, naast het kleine stukje 'vervelende' controle... Maar ik zie dit niet zo snel in elke auto zitten, dan raakt de politie werkeloos
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61820963
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:33 schreef Tristessa het volgende:
En weer een stap dichter bij Big Brother.
Wat dacht je als we straks gaan rekeningrijden? Die kant gaat he toch wel op. Dat is niet te keren.
pi_61820987
Ik ben er absoluut geen fan van.
Het enige wat het oplevert is meer boetes/inkomsten voor de staat en meer mensen die echt alleen maar op de snelheidsmeter letten in plaats van op de weg.
  maandag 22 september 2008 @ 11:39:49 #13
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61820997
Wat mij betreft dien je als overheid je burgers niet te onderwerpen aan dit soort inbreuken op hun privacy als daar geen gerede aanleiding toe is. Preventief bij iedereen zo'n box neerzetten ben ik dan ook 100% op tegen.

Wat wel zou kunnen is dat je het als maatregel oplegt aan personen die al over de schreef zijn gegaan. Dus bij mensen die een of meerdere keren zijn betrapt op ernstige verkeersovertredingen verplicht zo'n kastje in de auto.
  maandag 22 september 2008 @ 11:40:42 #14
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61821012
Ik zie echt niet hoe ze de techniek werkend willen krijgen. Ik denk alleen al een filerijden of fileparkeren, voor het stoplicht... En wat nu als je te dicht op een voorligger terechtkomt? Hoe willen ze nu vaststellen dat het bumperkleven is? En grijpt het systeem in door gas te minderen? Lijkt me niet ongevaarlijk.

Wat ik hier zie is een voorstel van een digibeet, zonder inzicht in de bijkomende problematiek. Ik zie wel een potentieel geldverslindend project. Teveel eisen, geen goed definieerbare omstandigheden, veel verschillende invloedgroepen en veel nieuwe techniek en toepassingen.

Wat dacht je van conflicterende verkeersborden. Het is niet dat dat feilloos geregeld is.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_61821016
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een file is bijzonder gemakkelijk te herkennen met een gps systeem. Gene probleem.
[..]

Ook dan mag je niet te hard tijden. De regels gelden dan ook. Wat heb je eraan dat behalve je dierbare jezelf de dood tegemoet rijd?
En waar stel jij dan voor om de box uit te laten lezen ? Kijk het idee is goed en inbreuk op mijn privacy vind ik ook wel iets meevallen dus ik sta er wel voor open Maar ik voorzie te veel problemen op dit moment. Dit lijkt me weer een goed bedacht idee wat in de praktijk niet zal gaan werken.
nee echt niet !
pi_61821124
Kan die box dan ook lijfstraffen uitdelen? Dat je meteen een stroomschok krijgt ofzo. Of dat je auto alleen maar kan rijden met je creditcard erin, dan schrijft ie meteen de boetes af. Ik bedoel, waar stoppen dit soort maatregelen?
pi_61821145
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:46 schreef dumb_8 het volgende:
Kan die box dan ook lijfstraffen uitdelen? Dat je meteen een stroomschok krijgt ofzo.
nee echt niet !
pi_61821198
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Te hard rijden is niet per definitie gevaarlijk hoor. En in een noodgeval ben je praktisch 2 keer zo snel zelf in een ziekenhuis dan de ambulance.
pi_61821274
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:39 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik ben er absoluut geen fan van.
Het enige wat het oplevert is meer boetes/inkomsten voor de staat en meer mensen die echt alleen maar op de snelheidsmeter letten in plaats van op de weg.

Ik maak het nog makkelijker.

JudasBox V2: begrenst de snelheid. Hoe je helemaal niet meer op je snelheidsmeter te kijken. En dat neemt de schijn ook weg dat het puur om boetes is te doen.
pi_61821350
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:39 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat mij betreft dien je als overheid je burgers niet te onderwerpen aan dit soort inbreuken op hun privacy als daar geen gerede aanleiding toe is. Preventief bij iedereen zo'n box neerzetten ben ik dan ook 100% op tegen.
jij denkt dat je privacy nu nog lang veilig is? Dat rekening rijden komt vroeg of laat toch. Je bent vandaag de dag overal na te sporen. Zelf nu je achter je pc zit.

En bovendien kan je uiteraard maatregelen treffen dat info niet ongeoorloofd wordt gebruikt.
quote:
Wat wel zou kunnen is dat je het als maatregel oplegt aan personen die al over de schreef zijn gegaan. Dus bij mensen die een of meerdere keren zijn betrapt op ernstige verkeersovertredingen verplicht zo'n kastje in de auto.
Dat zou inderdaad een eerste stap kunnen zijn. Maar wat is daar nou op tegen dat je zo'n box in de auto hebt en je gewoon aan de regels houdt?
pi_61821354
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

JudasBox V2: begrenst de snelheid. Hoe je helemaal niet meer op je snelheidsmeter te kijken. En dat neemt de schijn ook weg dat het puur om boetes is te doen.
Dan kies ik het liefste voor JudasBox V3, die ook nog eens de snelheid & afstand bepaald voor de automobilist. Geen boetes, en hopelijk helpt het ook nog eens tegen de files.
pi_61821431
Wie heeft dit nu weer verzonnen, al zou het standaard in elke leasebak moeten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 22 september 2008 @ 12:01:12 #23
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61821459
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

jij denkt dat je privacy nu nog lang veilig is? Dat rekening rijden komt vroeg of laat toch. Je bent vandaag de dag overal na te sporen. Zelf nu je achter je pc zit.

Tja, dit vind ik echt geen geldige redenering hoor. Dat we nu te maken hebben met allemaal privacy-beperkende maatregelen is nu niet bepaald een argument om nóg verder te gaan. Eerder omgekeerd.
pi_61821465
Ik voor JudasBox V4. Je plant een route met je GPS, en je gaat de snelweg op. De box geeft ook gas en stuurt ook voor je daar. Kan je zelf gaan internetten of een boek lezen. Zodra je eraf moet gaan moet de bestuurder het weer overnemen. Als je ondertussen in slaap gevallen bent parkeert ie je auto op de afrit op daarvoor bedoelde plaatsen.

Er is dan geen lol meer aan om op de snelweg te rijden, maar dat was het toch al niet in de file.
pi_61821488
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar wat is daar nou op tegen dat je zo'n box in de auto hebt en je gewoon aan de regels houdt?
De box is ontworpen omdat er dus niet aan de regels gehouden wordt. En boven hoe is die box beveiligd ? De snelheids begrenzers die beginnen te piepen boven de 120 kunnen heel makkelijk worden gesaboteerd door een stukje karton te plaasten tussen de 2 metalen plaatjes die elkaar raken boven de 120km per uur. M.a.w. er zijn nog zoooveel obstakels die eerst eens goed moeten worden onderzocht en getest voordat men hiermee op de markt komt.
nee echt niet !
pi_61821534
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik zie echt niet hoe ze de techniek werkend willen krijgen. Ik denk alleen al een filerijden of fileparkeren, voor het stoplicht... En wat nu als je te dicht op een voorligger terechtkomt? Hoe willen ze nu vaststellen dat het bumperkleven is?
Dat is niet zo moeilijk hoor met de stand van de hedendaagse techniek. De software is voldoende intelligent te maken dat deze zefl in staat is om onderscheid in situaties te maken.

Rood licht: heel eenvoudig. Kast stuurt data door aan verkeers centrale. Dus die data is beschikbaar. En ja die is er al ,want de verkeersstromen worden daar gecontroleerd.

Snelheid controleren: reeds geïmplementeerd in diverse navigatiesystemen.

Judasbox V3: : randgevallen op te lossen door een cameraatje voorkant en achterkant auto. Zodat conflict gevallen altijd kunnen worden nagespoeld. De beelden alleen op te slaan als box een overtreding constateert.
quote:
En grijpt het systeem in door gas te minderen? Lijkt me niet ongevaarlijk.
Nee. In dit stadium nog niet. Neemt niet weg dat in de toekomst chain rijden wel mogelijk wordt door ene dergelijk systeem. Auto's zeer dicht op elkaar laten rijden om files tegen te gaan.
quote:
Wat ik hier zie is een voorstel van een digibeet, zonder inzicht in de bijkomende problematiek. Ik zie wel een potentieel geldverslindend project. Teveel eisen, geen goed definieerbare omstandigheden, veel verschillende invloedgroepen en veel nieuwe techniek en toepassingen.
Zie de uitdaging ipv problemen. Ik voorspel dat het op termijn gewoon wordt ingevoerd. Het zou een uitstekend verkeersmanagement systeem zijn.
quote:
Wat dacht je van conflicterende verkeersborden. Het is niet dat dat feilloos geregeld is.

Het systeem maakt het mogelijk om alle verkeersborden af te schaffen. Dat scheelt heel veel geld en onderhoud.
  maandag 22 september 2008 @ 12:07:02 #27
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_61821570
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Denk je niet dat dat LEVENSGEVAARLIJKE situaties gaat opleveren... Ga je ineens 160 rijden, knalt die judasbox je ineens naar 80 KM/U
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_61821605
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:07 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Denk je niet dat dat LEVENSGEVAARLIJKE situaties gaat opleveren... Ga je ineens 160 rijden, knalt die judasbox je ineens naar 80 KM/U
Hoe kan je ineens 160 gaan rijden met JudasBox V2 met snelheidsbegrenzer?
pi_61821615
Ik vind het wel zielig voor Blik op de Weg en Wegmisbruikers.
Die kunnen straks alleen nog opgevoerde scootertjes achtervolgen. .
pi_61821644
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:56 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Dan kies ik het liefste voor JudasBox V3, die ook nog eens de snelheid & afstand bepaald voor de automobilist. Geen boetes, en hopelijk helpt het ook nog eens tegen de files.
Dat zou DE oplossing zijn tegen de files. De wegcapaciteit wordt dan maximaal benut.

ik heb spijt dat ik me niet heb opgegeven voor het beste idee van Nederland. Want dan had ik deze gewonnen. Noblesse oblige.
pi_61821699
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Tja, dit vind ik echt geen geldige redenering hoor. Dat we nu te maken hebben met allemaal privacy-beperkende maatregelen is nu niet bepaald een argument om nóg verder te gaan. Eerder omgekeerd.
Beleid is altijd een kwestie van keuzes maken. ik begrijp echt niet wat het probleem is, nu we toch al in ene tijd leven waarin je eigenlijk al helemaal gene privacy meer hebt. en zeker niet na 911...

Wat denk jij van alle camera's in in de openbaarheid zijn.....De snelweg staat er vol mee.
pi_61821713
Ik moet zeggen dat ik amper last heb van mensen die overtredingen maken die hiermee te detecteren zijn. Geen richting aangeven, zonder te kijken een weg oversteken of opdraaien, links blijven rijden, nerveus remmen op de snelweg.

Verder weer een stuk privacy kwijt...
pi_61821735
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:01 schreef dumb_8 het volgende:
Ik voor JudasBox V4. Je plant een route met je GPS, en je gaat de snelweg op. De box geeft ook gas en stuurt ook voor je daar. Kan je zelf gaan internetten of een boek lezen. Zodra je eraf moet gaan moet de bestuurder het weer overnemen. Als je ondertussen in slaap gevallen bent parkeert ie je auto op de afrit op daarvoor bedoelde plaatsen.

Er is dan geen lol meer aan om op de snelweg te rijden, maar dat was het toch al niet in de file.
En daar gaat het uiteindelijk wel naar toe, al zou dat nog wel verre toekomst muziek zijn. En nee, autorijden was toch al niet zo gezellig meer.
pi_61821813
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat zou DE oplossing zijn tegen de files. De wegcapaciteit wordt dan maximaal benut.

ik heb spijt dat ik me niet heb opgegeven voor het beste idee van Nederland. Want dan had ik deze gewonnen. Noblesse oblige.
Bovendien kunnen alle auto's dan weer heel dicht achter elkaar aan rijden.
Instant boetemachine voor bumperkleven !
  maandag 22 september 2008 @ 12:20:54 #35
12888 Skull-splitter
pi_61821856
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoe kan je ineens 160 gaan rijden met JudasBox V2 met snelheidsbegrenzer?
Voor een liberaal ben je wel redelijk bekrompen
  maandag 22 september 2008 @ 12:22:02 #36
12888 Skull-splitter
pi_61821876
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En daar gaat het uiteindelijk wel naar toe, al zou dat nog wel verre toekomst muziek zijn. En nee, autorijden was toch al niet zo gezellig meer.
Diverse technische universiteiten zijn er mee bezig, verwacht het binnen 20 jaar ergens te beginnen. Maar dan zit je nog met oudere auto's van mensen die geen nieuwe kunnen betalen...
  maandag 22 september 2008 @ 12:22:41 #37
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61821883
Overigens kan ik me uit mijn eigen jeugd nog een Jeugdjournaal-reportage herinneren (jaja!) waarin al werd gesteld dat in de nabije toekomst alle auto's zelfsturend zouden zijn zodat ze allemaal evenveel afstand zouden houden en er geen files meer zouden zijn.

Voorlopig is het onzin gebleken
  maandag 22 september 2008 @ 12:23:34 #38
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61821896
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Beleid is altijd een kwestie van keuzes maken. ik begrijp echt niet wat het probleem is, nu we toch al in ene tijd leven waarin je eigenlijk al helemaal gene privacy meer hebt. en zeker niet na 911...

Wat denk jij van alle camera's in in de openbaarheid zijn.....De snelweg staat er vol mee.
Ik geloof er niets van dat ik helemaal geen privacy meer heb, er is nog genoeg dat verdedigd kan worden tegen de almaar oprukkende overheid. Nog een maatregel invoeren onder het mom van 'het is toch al te laat' is dan ook onzin.

Maar beleid betekent inderdaad keuzes maken. Ik kies ervoor burgers die niets misdaan hebben niet op te zadelen met een verradersdoosje.
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:20 schreef Skull-splitter het volgende:
TS is dan ook geen liberaal
pi_61822041
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:02 schreef HighVolume het volgende:

[..]

De box is ontworpen omdat er dus niet aan de regels gehouden wordt. En boven hoe is die box beveiligd ? De snelheids begrenzers die beginnen te piepen boven de 120 kunnen heel makkelijk worden gesaboteerd door een stukje karton te plaasten tussen de 2 metalen plaatjes die elkaar raken boven de 120km per uur. M.a.w. er zijn nog zoooveel obstakels die eerst eens goed moeten worden onderzocht en getest voordat men hiermee op de markt komt.
Moet een black box worden. Waarbij de electronica is ingegoten.

Dat kan makkelijk. Alles kan in 1 box.

En verder: fraude aan box=rijbewijs voorgoed kwijt en vier jaar bak.
pi_61822068
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik vind het wel zielig voor Blik op de Weg en Wegmisbruikers.
Die kunnen straks alleen nog opgevoerde scootertjes achtervolgen. .
Nou ik kan die Leo de Haas zo zachtjes aan wel missen hoor.
pi_61822084
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:20 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je weet niet wat latent betekent?
pi_61822116
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Overigens kan ik me uit mijn eigen jeugd nog een Jeugdjournaal-reportage herinneren (jaja!) waarin al werd gesteld dat in de nabije toekomst alle auto's zelfsturend zouden zijn zodat ze allemaal evenveel afstand zouden houden en er geen files meer zouden zijn.

Voorlopig is het onzin gebleken
Je zegt het voorlopig. Maar de techniek staat niet stil. Het kan nog wel even duren, maar dat het er van komt is een kwestie van tijd.
pi_61822144
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:23 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van dat ik helemaal geen privacy meer heb, er is nog genoeg dat verdedigd kan worden tegen de almaar oprukkende overheid. Nog een maatregel invoeren onder het mom van 'het is toch al te laat' is dan ook onzin.

Maar beleid betekent inderdaad keuzes maken. Ik kies ervoor burgers die niets misdaan hebben niet op te zadelen met een verradersdoosje.
[..]
Ik kies liever voor veiligheid. Hoeveel mensen worden er door hufters kapotgereden?
pi_61822152
Lijkt me goed als straf voor mensen die al een keer hun rijbewijs zijn kwijtgeraakt, paar jaar met zo'n ding in de rondte rijden.
Om het voor ietdereen in te voeren lijkt me minder wenselijk.

Problemen met de techniek lijken me er totaal niet. Je koppelt de snelheid aan de afstand tot de voorligger en je weet zo of iemand bumpkleeft of in de file staat.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61822167
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:22 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Diverse technische universiteiten zijn er mee bezig, verwacht het binnen 20 jaar ergens te beginnen. Maar dan zit je nog met oudere auto's van mensen die geen nieuwe kunnen betalen...
Dat laatste hen je nu ook hoor. Auto's worden ook steeds duurder. Ook zonder JudasBox.
pi_61822173
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

ik heb spijt dat ik me niet heb opgegeven voor het beste idee van Nederland. Want dan had ik deze gewonnen.
Wat is jou oplossing voor het onderstaande dan ?

nee echt niet !
  maandag 22 september 2008 @ 12:36:03 #47
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61822196
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je zegt het voorlopig. Maar de techniek staat niet stil. Het kan nog wel even duren, maar dat het er van komt is een kwestie van tijd.
Tja koffiedik-kijken is niet mijn specialiteit. Het zou evengoed kunnen dat tegen de tijd dat de techniek compleet ontwikkeld is en er voldoende draagvlak is om te beginnen met implementatie, de olieprijzen zozeer zijn gestegen dat de file-problematiek geen issue meer is en er veel te weinig auto's rondrijden om te kunnen bumperkleven.

Kwestie van tijd.
pi_61822203
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:34 schreef DroogDok het volgende:
Lijkt me goed als straf voor mensen die al een keer hun rijbewijs zijn kwijtgeraakt, paar jaar met zo'n ding in de rondte rijden.
Om het voor ietdereen in te voeren lijkt me minder wenselijk.

Problemen met de techniek lijken me er totaal niet. Je koppelt de snelheid aan de afstand tot de voorligger en je weet zo of iemand bumpkleeft of in de file staat.
Gelukkig hier ook een technicus die weet waarover hij praat.

En @Rock, ik ben geen digibeet.
  maandag 22 september 2008 @ 12:39:01 #49
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_61822263
quote:

goed idee man

ot:

heeft wel wat... maar ja.. boetes blijven komen..
  maandag 22 september 2008 @ 12:40:13 #50
12888 Skull-splitter
pi_61822287
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laatste hen je nu ook hoor. Auto's worden ook steeds duurder. Ook zonder JudasBox.
Die kun je dus niet verplichten een nieuwe te kopen, zodat er altijd problemen zullen blijven. Ik pleit dan ook meer voor aanpak van individueel rijgedrag dan het preventief plaatsen van een kastje dat registreert/ingrijpt. Elke nooduitwijking (en die heb ik toch al redelijk wat gemaakt dankzij de laksheid van anderen) wordt geregistreerd als ongewenst, mind you...
pi_61822300
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:39 schreef makkie88 het volgende:

[..]

goed idee man

ot:

heeft wel wat... maar ja.. boetes blijven komen..
Dat ligt eraan hoe je het systeem implementeert. Kies je voor een JudasBox die slechts detecteert of eentje die ingrijpt en de overtreding voorkomt.
  maandag 22 september 2008 @ 12:42:05 #52
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61822333
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik kies liever voor veiligheid. Hoeveel mensen worden er door hufters kapotgereden?
Geen idee, vast veel.

Maar hoeveel mensen worden er wel niet verkracht, mishandeld of vermoord zonder dat de dader gepakt wordt? Iedereen maar uitrusten met een tracking-chip zodat we precies kunnen zien wie er bij het slachtoffer in de buurt was? De techniek is er allang, privacy is blijkbaar geen issue meer en het helpt slachtoffers voorkomen. Kwestie van tijd.
pi_61822374
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:42 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Geen idee, vast veel.

Maar hoeveel mensen worden er wel niet verkracht, mishandeld of vermoord zonder dat de dader gepakt wordt? Iedereen maar uitrusten met een tracking-chip zodat we precies kunnen zien wie er bij het slachtoffer in de buurt was? De techniek is er allang, privacy is blijkbaar geen issue meer en het helpt slachtoffers voorkomen. Kwestie van tijd.
Precies. Ik zou zeggen direct invoeren.
  maandag 22 september 2008 @ 12:43:57 #54
Stranger than fiction
pi_61822375
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gelukkig hier ook een technicus die weet waarover hij praat.

En @Rock, ik ben geen digibeet.
Volgens mij worden hier een heleboel versimpelde aannames gedaan. De werkelijkheid is een stuk weerbarstiger dan je nu doet voorkomen.
pi_61822376
Heet het overigens niet ASO-box? Aso-box moet rijgedrag verbeteren

En tuurlijk, dit is weer iets goeds, zodat al die "ASO'S" in het gareel kunnen worden gehouden. Dus als je je gewoon 'netjes' gedraagt op de weg, dan werk je uiteraard mee.

Zoals ik al zei in een ander topic:
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:00 schreef OldJeller het volgende:
Echt zo'n trieste, subjectieve, stemmingmakende naam; 'ASO-box'.
Waarschijnlijk valt 130 - 140 km/h rijden op een lege snelweg ook onder 'ASO'.
Overheidspraktijken waar om te janken is.
  maandag 22 september 2008 @ 12:45:04 #56
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61822394
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Meen je dit serieus of ben je aan het zuigen?
  maandag 22 september 2008 @ 12:46:03 #57
Stranger than fiction
pi_61822419
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je bent gek. Dit is echt met een kanon op een vlieg schieten. Kom eerst maar eens met cijfers waarin de relatie met ongelukken en bumperkleven wordt gelegd. Ik word echt schijtziek van die generieke oplossingen voor kleine problemen. En een geld dat het kost...
pi_61822433
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef OldJeller het volgende:

En tuurlijk, dit is weer iets goeds, zodat al die "ASO'S" in het gareel kunnen worden gehouden. Dus als je je gewoon 'netjes' gedraagt op de weg, dan werk je uiteraard mee.

[..]
Nou ja het geef niet hoe je het ding noemt, er wordt vast wel hetzelfde mee bedoeld.
En tegen die tijd dat het ingevoerd wordt ,gaat het echt geen aso- of JudasBox heten maar iets van TrafficManagementClient ( TMC, kut die afkorting bestaat al )
  maandag 22 september 2008 @ 12:47:23 #59
Stranger than fiction
pi_61822446
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef OldJeller het volgende:

[..]
bovendien kan zo'n systeem nooit rekening houden met alle mogelijke verkeerssituaties. Dan heb ik het nog niet eens gehad over tegenstrijdige verkeersborden
pi_61822476
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Je bent gek. Dit is echt met een kanon op een vlieg schieten. Kom eerst maar eens met cijfers waarin de relatie met ongelukken en bumperkleven wordt gelegd. Ik word echt schijtziek van die generieke oplossingen voor kleine problemen. En een geld dat het kost...
Bumperkleven staat niet voor niet zo hoog in de ongevallenstatistieken . Niet voor niets staan daar hoge boetes op.

Techniek wordt steeds goedkoper. Zal in aanloop best geld kosten. Maar is te integreren in de techniek voor km-beprijzingen en verkeerstroommanagement systemen.

Ergo: weet je wat al die ongelukken de maatschappij kosten?
  maandag 22 september 2008 @ 12:50:47 #61
Stranger than fiction
pi_61822524
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bumperkleven staat niet voor niet zo hoog in de ongevallenstatistieken . Niet voor niets staan daar hoge boetes op.
Als je op de A12 of de A4 rijdt dan doet iedereen aan bumperkleven... Maar goed om hoeveel ongevallen gaat het hier?
pi_61822573
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Als je op de A12 of de A4 rijdt dan doet iedereen aan bumperkleven... Maar goed om hoeveel ongevallen gaat het hier?
Kennelijk zo veel dat boetes zo ongeveer de hoogste zijn die je kan scoren.
pi_61822618
De Judasbox V4 bestaat al lang.

Mar op zich ben ik het er wel mee eens, zolang de burger maar niet op extra kosten wordt gejaagd om dit te realiseren.
Het zal er een stuk veiliger op worden en dat is een belangrijker recht dan de recht op privacy die al eerder werd aangehaald door iemand.

Veiligheid moet trouwens toch altijd bovenaan staan en al het andere kunnen verwerpen.
  maandag 22 september 2008 @ 12:54:33 #64
Stranger than fiction
pi_61822626
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kennelijk zo veel dat boetes zo ongeveer de hoogste zijn die je kan scoren.
Dat staat niet 1 op 1 met het aantal ongevallen. Dat heeft meer te maken met het risico dat je gepakt. Je wordt er niet snel opgepakt dus moet de boete dit compenseren. Pakkans*boete = incentive tot goed gedrag.
  maandag 22 september 2008 @ 12:57:47 #65
Stranger than fiction
pi_61822695
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:54 schreef chatter het volgende:

[ afbeelding ]

Mar op zich ben ik het er wel mee eens, zolang de burger maar niet op extra kosten wordt gejaagd om dit te realiseren.
Het zal er een stuk veiliger op worden en dat is een belangrijker recht dan de recht op privacy die al eerder werd aangehaald door iemand.

Veiligheid moet trouwens toch altijd bovenaan staan en al het andere kunnen verwerpen.
Wat een poep argumentatie. Er is helemaal geen 1 op 1 relatie tussen privacy en veiligheid. Kijk maar eens naar alle veiligheidscamera's in de UK. Je wordt overal gevolgd en het helpt geen reet! Het is wederom met een kanon een vlieg proberen te doden. Het is toch van de zotte dat 6 miljoen mensen moeten moeten boeten omdat het misschien 50doden in een jaar scheelt. Je kunt risico nooit uitbannen, het hoort bij het leven.

En ga er maar vanuit dat het klauwen vol met geld gaat kosten in ontwikkeling, onderhoud en toezicht.
pi_61823056
Goed lezen wat ik zeg, Rock_de_Braziliaan.

Ik zeg dus dat de reden van privacy bullshit is (alleen dan heel netjes), omdat iemand anders van mening is, dat het zijn privacy in gevaar zou brengen.

Van mij mogen ze alle straten in Nederland volhangen met camera's, iets wat ik al jaren roep, trouwens.

Als je versie 4 zou hebben, want daar heb ik het over, zou snelheid en afstand gecontroleerd blijven en wat mooier is, zou je nog maar weinig hoeven te doen, aangezien het via je navigatie aangestuurd zou kunnen worden.

Je bent dan gelijk van die klootzakken af, die proberen om hun stuur op jouw achterbank te plaatsen, de blinden die zomaar van rijbaan veranderen zonder ook maar te kijken en de hersenloze figuren die iedere andere verkeersregel aan hun laars lappen.

Alleen zouden die kosten niet door de burger gedragen moeten worden. De fabrikanten en regeringen hebben genoeg geld om dit te kunnen dragen.

Nu moet je wel beseffen dat dit nog allemaal toekomstplannen zijn, die nog geenszins uitgevoerd zullen gaan worden.
  maandag 22 september 2008 @ 14:05:47 #67
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_61824308
Ik zou nog verder willen gaan:

Plaats een aantal camera's in de auto:
1. een camera voorop de auto om te filmen waar je rijdt
2. een camera gericht op de snelheidsmeter, in sync met camera 1, zodat altijd te controleren is hoe snel je reed op welke weg
3. een camera gericht op de bestuurder, om te controleren of hij/zij aan het bellen is e.d.

Camera 1 kan ook gebruikt worden om te controleren op bumperkleven.

De digitale video bestanden die gemaakt worden door de camera's worden automatisch ge-upload naar een server van het RDW, middels wifi verbindingen langs de kant van de weg. Medewerkers van het RDW controleren steekproefgewijs het rijgedrag van automobilisten. Notoire overtreders worden natuurlijk vaker gecontroleerd.

Omdat camera's steeds kleiner worden, hoeven ze weinig ruimte in het interieur in te nemen. Ook kan een camera heel eenvoudig in de bumper worden ingebouwd. Om te zorgen voor een goede kwaliteit van de videobeelden moeten de camera's wekelijks worden schoongehouden. Om dit te controleren kunnen werklozen worden ingezet, wat de werkloosheid terugdringt. Iedereen met een beetje gezond verstand snapt dat dit mes aan twee kanten snijdt.

Verder zou ik nog een maatregel willen invoeren tegen verkeersergernis nummer 1: het afslaan zonder richting aan te geven
De oplossing is heel simpel:als je op een rotonde rijdt mag je pas afslaan op het moment dat je richting aangeeft. Wil je afslaan zonder richting aan te geven, dan kan simpelweg je stuur niet naar die richting draaien. Dit is heel eenvoudig via gps en software te registreren en te regelen. Als je het hier niet mee eens bent, dan snap je niks van techniek.

Verder moet iedereen die invoegt op de snelweg met minder dan 90% van de max. snelheid worden beboet voor het veroorzaken van files. Natuurlijk kan er heel eenvoudig met software worden berekend of er in het geval van een overtreding reeds sprake was van een file, waardoor de overtreding ongeldig wordt gemaakt. Zelfs mijn neefje van drie snapt hoe eenvoudig het hiermee is om het aantal files drastisch te reduceren.

Om de kosten van deze projecten te financieren moeten de boetes veel duurder worden. Op dit moment zijn boetes schandalig laag en op geen enkele manier een motivatie om iets aan het rijgedrag te veranderen. Dit heeft weer als extra positief effect dat bijstandsgerechtigden en laaggeschoolden harder worden getroffen door een boete waardoor zij minder vaak de auto zullen nemen. Omdat het algemeen bekend is dat mensen met een laag iq slechter auto rijden, snapt iedereen het succes van deze maatregel.
  maandag 22 september 2008 @ 14:53:53 #68
Stranger than fiction
pi_61825333
Dat is met recht een judasbox...
pi_61827397
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:54 schreef chatter het volgende:

Onzinredenering. Privacy is veiligheid. Dit soort plannen zijn een gevaar voor onze veiligheid. Denk er maar eens over na.

[ Bericht 3% gewijzigd door Autodidact op 22-09-2008 16:28:40 ]
  maandag 22 september 2008 @ 16:35:54 #70
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_61827957
Overigens is het een grote denkfout om te veronderstellen dat het veiliger wordt als je alles maar laat regelen door de overheid of door techniek, zodat mensen niet meer zelf hoeven na te denken.
  maandag 22 september 2008 @ 18:04:09 #71
12888 Skull-splitter
pi_61830322
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:05 schreef SjonLok het volgende:

Verder moet iedereen die invoegt op de snelweg met minder dan 90% van de max. snelheid worden beboet voor het veroorzaken van files. Natuurlijk kan er heel eenvoudig met software worden berekend of er in het geval van een overtreding reeds sprake was van een file, waardoor de overtreding ongeldig wordt gemaakt. Zelfs mijn neefje van drie snapt hoe eenvoudig het hiermee is om het aantal files drastisch te reduceren.
Veel plezier met een Volkswagen T3 campeerbusje uit 1985... Sommige invoegstroken zijn daar echt te kort voor.
pi_61830490
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:35 schreef SjonLok het volgende:
Overigens is het een grote denkfout om te veronderstellen dat het veiliger wordt als je alles maar laat regelen door de overheid of door techniek, zodat mensen niet meer zelf hoeven na te denken.
Moet dan ook een hulpmiddel zijn. Bestuurder is en blijft verantwoordelijk.
pi_61830526
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:17 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Onzinredenering. Privacy is veiligheid. Dit soort plannen zijn een gevaar voor onze veiligheid. Denk er maar eens over na.
Juist het tegendeel. Door privacy voor veiligheid te stellen lopen er nog steeds criminelen rond, die allang opgeborgen hadden moeten worden.

Als de veiligheid verbeterd kan worden, mogen ze van mij alles weten en controleren.
Ik heb niets, maar dan ook echt niets te verbergen.
  maandag 22 september 2008 @ 18:25:04 #74
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_61830791
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Bumperkleven, te hard rijden, door rood rijden ...het is een alledaagse grote ergernis op de weg. En ja, bonnen worden genoeg uitgedeeld, maar het zal de notoire verkeersovertreder niet echt stoppen. De pakkans is gewoon te klein.
Onzin, als je je ergert in 't verkeer aan andermans weggedrag, dan ga je maar met 't voor jou bestemde OVeeV, als je toch alle tijd van de wereld hebt! Zeikerts op de weg horen daar niet!!..
quote:
Met de voortschrijdende techniek rond gps-navigatie is het mogelijk om een dergelijke box te bouwen, waarbij zeker de hardrijders kunnen worden aangepakt.
Wie gaat dat dan betalen?? Het wat moet dat gaan kosten?? Ik ga het iig niet betalen, zo'n een beperking in, op of aan m'n auto!! Ze bekijken 't maar!..
quote:
Voor te stellen is, dat de box direct de politie belt en melding maakt. Een andere mogelijkheid is het verplicht uitlezen in de zoveel tijd, en ja dat kan ook op afstand.
Op heterdaad betrapt worden, anders geen zaak, wat mij betreft!..
quote:
Handhaving is dan geen enkel probleem mee. In een later stadium, als techniek nog verder is verfijnd, kan bumperkleven ook worden aangepakt.
..
quote:
Een slecht idee!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_61830821
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Moet dan ook een hulpmiddel zijn. Bestuurder is en blijft verantwoordelijk.
Dat is ook de reden dat geen fabrikant zo gek is zo'n Box V3 te gaan maken. Een zelfsturende auto waarbij je nog alleen maar hoeft in te stappen en je eindpunt hoeft op te geven zal er niet komen. De fabrikant zou bij ongelukken, etc verantwoordelijk zijn en dus flink wat schadeclaims kunnen verwachten. En daar zit de fabrikant niet op te wachten.

Dus er zijn en zullen autos zijn die waarschuwen bij te weinig afstand, die kijken of je niet te snel iemand andert en dan gas terug laten nemen, maar nee, geen auto's die "get in and relax" principes hebben.
Een auto moet je deelname aan het verkeer vergemakkelijken, niet zorgen dat mensen als een neuroot in een auto gaan zitten omdat dat ding elk klein wissewasje zou registreren, ook al is het je schuld niet. Er schuift iemand op de snelweg vlak voor je, heb jij de boete omdat je bumperkleeft als het systeem niet ziet dat dat gebeurd is. Erg fijn autorijden gaat dat worden, niemand durft meer te rijden.
Een oplossing heb je dan wel: geen files meer
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_61832745
Waarom moeten er controles zijn met evt boetes, waarom niet moelijker maken om overtredingen te begaan.
zo is er al een cruise controll die de snelheid aanpast aan je voorganger => genn bumperkleven. Op dezelfde manier zou je iets aan de snelheid kunnen doen.

Ik snap zoiezo niet waarom autos niet (of veel te hoog) begrensd zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik rij ook meer boven de max toegestaane snelheid dan er onder, maar vreemd blijft het wel (maak eens een vergelijking meet brommers enzo)
pi_61836727
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:05 schreef SjonLok het volgende:
Ik zou nog verder willen gaan:

Plaats een aantal camera's in de auto:
1. een camera voorop de auto om te filmen waar je rijdt
2. een camera gericht op de snelheidsmeter, in sync met camera 1, zodat altijd te controleren is hoe snel je reed op welke weg
3. een camera gericht op de bestuurder, om te controleren of hij/zij aan het bellen is e.d.

Camera 1 kan ook gebruikt worden om te controleren op bumperkleven.

De digitale video bestanden die gemaakt worden door de camera's worden automatisch ge-upload naar een server van het RDW, middels wifi verbindingen langs de kant van de weg. Medewerkers van het RDW controleren steekproefgewijs het rijgedrag van automobilisten. Notoire overtreders worden natuurlijk vaker gecontroleerd.

Omdat camera's steeds kleiner worden, hoeven ze weinig ruimte in het interieur in te nemen. Ook kan een camera heel eenvoudig in de bumper worden ingebouwd. Om te zorgen voor een goede kwaliteit van de videobeelden moeten de camera's wekelijks worden schoongehouden. Om dit te controleren kunnen werklozen worden ingezet, wat de werkloosheid terugdringt. Iedereen met een beetje gezond verstand snapt dat dit mes aan twee kanten snijdt.

Verder zou ik nog een maatregel willen invoeren tegen verkeersergernis nummer 1: het afslaan zonder richting aan te geven
De oplossing is heel simpel:als je op een rotonde rijdt mag je pas afslaan op het moment dat je richting aangeeft. Wil je afslaan zonder richting aan te geven, dan kan simpelweg je stuur niet naar die richting draaien. Dit is heel eenvoudig via gps en software te registreren en te regelen. Als je het hier niet mee eens bent, dan snap je niks van techniek.

Om de kosten van deze projecten te financieren moeten de boetes veel duurder worden. Op dit moment zijn boetes schandalig laag en op geen enkele manier een motivatie om iets aan het rijgedrag te veranderen. Dit heeft weer als extra positief effect dat bijstandsgerechtigden en laaggeschoolden harder worden getroffen door een boete waardoor zij minder vaak de auto zullen nemen. Omdat het algemeen bekend is dat mensen met een laag iq slechter auto rijden, snapt iedereen het succes van deze maatregel.
BBBrrrrrrrr enge gast.

Hersenspinsels van een raamambtenaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door detlevico op 22-09-2008 22:05:12 ]
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:44:17 #78
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61937360
quote:

Goed idee maar breidt hem dan gelijk uit naar de van deur tot deur optie. Nog veel veiliger
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62170402
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik vind dat jij steeds vaker totalitaire oprispingen hebt waar zelfs Kim Jong Il van zou schrikken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:25:49 #80
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_62183517
Dus na het rekeningrijden- kastje krijgen we ook nog de aso-box. Het wordt hopen dat men niet nog meer boxen en andere gekkigheid verzint, want ik heb maar 106- je en heb daar allemaal geen ruimte voor.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:38:46 #81
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_62184012
Niet invoeren. Geef mensen lekker de vrijheid om te doen wat ze willen. Al dat veilige en behoudende gedoe is gewoon onzin.
The more debt, the better
pi_62193569
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind dat jij steeds vaker totalitaire oprispingen hebt waar zelfs Kim Jong Il van zou schrikken...
Precies

Ongelooflijk dat er nog zoveel idioten op de wereld zijn zoals EG.
Vort, ga varkens pesten!
pi_62200836
Ik ben erop tegen dat iedereen zomaar zo'n kastje in de auto krijgt, zonder dat daarvoor concrete aanleiding bestaat. Maar voor notoire verkeersovertreders (en dan bedoel ik niet mensen die 5 kilometer te hard langs een flitspaal rijden, maar mensen die meerdere keren zijn beboet voor asociaal en gevaarlijk weggedrag zoals bumperkleven, afsnijden, bepaalde tekens negeren, meer dan 50 km te hard rijden of andere vormen van agressief weggedrag) lijkt het me een prima oplossing. Vergelijk het maar met criminelen die op proefverlof mogen met zo'n zendertje om de enkel.
pi_62207802
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
meer dan 50 km te hard rijden
Ook als het maar 1 km/u is?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:54:26 #85
230445 RonVlieger
Senior Privacy Advisor
pi_62215149
Het feit dat dit soort (provocerende) initiatieven vanuit burgers zelf komen, bezorgt mij nachtmerries. De topicstarter is op zo'n manier geconditioneerd dat hij het normaal vindt dat de Overheid meekijkt over onze schouders.

De technische onhaalbaarheid terzijde, waarom zou je verlangen om iedere ongewenste of asociale gedraging uit een samenleving te verbannen? Waarom moet alles gereguleerd en geregistreerd worden, alleen maar om sommige bange burgers de illusie van veiligheid te geven? Het verlangen om alle onveiligheidsgevoelens en onvolkomenheden uit te bannen en hier privacy voor op te offeren, is dodelijk voor je vrijheid.
het Ministerie van Privacy: Ga nu naar de website, www.minpriv.nl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')