Het zal het meest gehate onderdeel van de auto wordenquote:Op maandag 22 september 2008 11:33 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
De naam "judasbox" is wel goed gevonden
De techniek is er al. Maar ik pleit voor spoedige invoering en ja op iedere auto. Dus niet voor de draaideurgevallen.quote:Op maandag 22 september 2008 11:34 schreef Sjeen het volgende:
bestaat al...
Een file is bijzonder gemakkelijk te herkennen met een gps systeem. Gene probleem.quote:Op maandag 22 september 2008 11:35 schreef HighVolume het volgende:
Idee is goed helaas niet te verwerkelijken. Hoe moet dat als je in de file rijd en de box het gaat herkennen als bumperkleven.
Ook dan mag je niet te hard tijden. De regels gelden dan ook. Wat heb je eraan dat behalve je dierbare jezelf de dood tegemoet rijd?quote:Of als je met haast naar het ziekenhuis moet omdat er een dierbare een ongeluk heeft gehad en je te hard rijd?
Het wordt voornamelijk gebruikt door transporteurs en heeft een shitload aan voordelen, naast het kleine stukje 'vervelende' controle... Maar ik zie dit niet zo snel in elke auto zitten, dan raakt de politie werkeloosquote:Op maandag 22 september 2008 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De techniek is er al. Maar ik pleit voor spoedige invoering en ja op iedere auto. Dus niet voor de draaideurgevallen.
Wat dacht je als we straks gaan rekeningrijden? Die kant gaat he toch wel op. Dat is niet te keren.quote:Op maandag 22 september 2008 11:33 schreef Tristessa het volgende:
En weer een stap dichter bij Big Brother.
En waar stel jij dan voor om de box uit te laten lezen ? Kijk het idee is goed en inbreuk op mijn privacy vind ik ook wel iets meevallen dus ik sta er wel voor open Maar ik voorzie te veel problemen op dit moment. Dit lijkt me weer een goed bedacht idee wat in de praktijk niet zal gaan werken.quote:Op maandag 22 september 2008 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een file is bijzonder gemakkelijk te herkennen met een gps systeem. Gene probleem.
[..]
Ook dan mag je niet te hard tijden. De regels gelden dan ook. Wat heb je eraan dat behalve je dierbare jezelf de dood tegemoet rijd?
quote:Op maandag 22 september 2008 11:46 schreef dumb_8 het volgende:
Kan die box dan ook lijfstraffen uitdelen? Dat je meteen een stroomschok krijgt ofzo.
Te hard rijden is niet per definitie gevaarlijk hoor. En in een noodgeval ben je praktisch 2 keer zo snel zelf in een ziekenhuis dan de ambulance.quote:Op maandag 22 september 2008 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook dan mag je niet te hard tijden. De regels gelden dan ook. Wat heb je eraan dat behalve je dierbare jezelf de dood tegemoet rijd?
quote:Op maandag 22 september 2008 11:39 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik ben er absoluut geen fan van.
Het enige wat het oplevert is meer boetes/inkomsten voor de staat en meer mensen die echt alleen maar op de snelheidsmeter letten in plaats van op de weg.
jij denkt dat je privacy nu nog lang veilig is? Dat rekening rijden komt vroeg of laat toch. Je bent vandaag de dag overal na te sporen. Zelf nu je achter je pc zit.quote:Op maandag 22 september 2008 11:39 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat mij betreft dien je als overheid je burgers niet te onderwerpen aan dit soort inbreuken op hun privacy als daar geen gerede aanleiding toe is. Preventief bij iedereen zo'n box neerzetten ben ik dan ook 100% op tegen.
Dat zou inderdaad een eerste stap kunnen zijn. Maar wat is daar nou op tegen dat je zo'n box in de auto hebt en je gewoon aan de regels houdt?quote:Wat wel zou kunnen is dat je het als maatregel oplegt aan personen die al over de schreef zijn gegaan. Dus bij mensen die een of meerdere keren zijn betrapt op ernstige verkeersovertredingen verplicht zo'n kastje in de auto.
Dan kies ik het liefste voor JudasBox V3, die ook nog eens de snelheid & afstand bepaald voor de automobilist. Geen boetes, en hopelijk helpt het ook nog eens tegen de files.quote:Op maandag 22 september 2008 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik maak het nog makkelijker.
JudasBox V2: begrenst de snelheid. Hoe je helemaal niet meer op je snelheidsmeter te kijken. En dat neemt de schijn ook weg dat het puur om boetes is te doen.
Tja, dit vind ik echt geen geldige redenering hoor. Dat we nu te maken hebben met allemaal privacy-beperkende maatregelen is nu niet bepaald een argument om nóg verder te gaan. Eerder omgekeerd.quote:Op maandag 22 september 2008 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
jij denkt dat je privacy nu nog lang veilig is? Dat rekening rijden komt vroeg of laat toch. Je bent vandaag de dag overal na te sporen. Zelf nu je achter je pc zit.
De box is ontworpen omdat er dus niet aan de regels gehouden wordt. En boven hoe is die box beveiligd ? De snelheids begrenzers die beginnen te piepen boven de 120 kunnen heel makkelijk worden gesaboteerd door een stukje karton te plaasten tussen de 2 metalen plaatjes die elkaar raken boven de 120km per uur. M.a.w. er zijn nog zoooveel obstakels die eerst eens goed moeten worden onderzocht en getest voordat men hiermee op de markt komt.quote:Op maandag 22 september 2008 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar wat is daar nou op tegen dat je zo'n box in de auto hebt en je gewoon aan de regels houdt?
Dat is niet zo moeilijk hoor met de stand van de hedendaagse techniek. De software is voldoende intelligent te maken dat deze zefl in staat is om onderscheid in situaties te maken.quote:Op maandag 22 september 2008 11:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik zie echt niet hoe ze de techniek werkend willen krijgen. Ik denk alleen al een filerijden of fileparkeren, voor het stoplicht... En wat nu als je te dicht op een voorligger terechtkomt? Hoe willen ze nu vaststellen dat het bumperkleven is?
Nee. In dit stadium nog niet. Neemt niet weg dat in de toekomst chain rijden wel mogelijk wordt door ene dergelijk systeem. Auto's zeer dicht op elkaar laten rijden om files tegen te gaan.quote:En grijpt het systeem in door gas te minderen? Lijkt me niet ongevaarlijk.
Zie de uitdaging ipv problemen. Ik voorspel dat het op termijn gewoon wordt ingevoerd. Het zou een uitstekend verkeersmanagement systeem zijn.quote:Wat ik hier zie is een voorstel van een digibeet, zonder inzicht in de bijkomende problematiek. Ik zie wel een potentieel geldverslindend project. Teveel eisen, geen goed definieerbare omstandigheden, veel verschillende invloedgroepen en veel nieuwe techniek en toepassingen.
quote:Wat dacht je van conflicterende verkeersborden.Het is niet dat dat feilloos geregeld is.
Denk je niet dat dat LEVENSGEVAARLIJKE situaties gaat opleveren... Ga je ineens 160 rijden, knalt die judasbox je ineens naar 80 KM/Uquote:Op maandag 22 september 2008 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik maak het nog makkelijker.
JudasBox V2: begrenst de snelheid. Hoe je helemaal niet meer op je snelheidsmeter te kijken. En dat neemt de schijn ook weg dat het puur om boetes is te doen.
Hoe kan je ineens 160 gaan rijden met JudasBox V2 met snelheidsbegrenzer?quote:Op maandag 22 september 2008 12:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Denk je niet dat dat LEVENSGEVAARLIJKE situaties gaat opleveren... Ga je ineens 160 rijden, knalt die judasbox je ineens naar 80 KM/U
Dat zou DE oplossing zijn tegen de files. De wegcapaciteit wordt dan maximaal benut.quote:Op maandag 22 september 2008 11:56 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Dan kies ik het liefste voor JudasBox V3, die ook nog eens de snelheid & afstand bepaald voor de automobilist. Geen boetes, en hopelijk helpt het ook nog eens tegen de files.
Beleid is altijd een kwestie van keuzes maken. ik begrijp echt niet wat het probleem is, nu we toch al in ene tijd leven waarin je eigenlijk al helemaal gene privacy meer hebt. en zeker niet na 911...quote:Op maandag 22 september 2008 12:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tja, dit vind ik echt geen geldige redenering hoor. Dat we nu te maken hebben met allemaal privacy-beperkende maatregelen is nu niet bepaald een argument om nóg verder te gaan. Eerder omgekeerd.
En daar gaat het uiteindelijk wel naar toe, al zou dat nog wel verre toekomst muziek zijn. En nee, autorijden was toch al niet zo gezellig meer.quote:Op maandag 22 september 2008 12:01 schreef dumb_8 het volgende:
Ik voor JudasBox V4. Je plant een route met je GPS, en je gaat de snelweg op. De box geeft ook gas en stuurt ook voor je daar. Kan je zelf gaan internetten of een boek lezen. Zodra je eraf moet gaan moet de bestuurder het weer overnemen. Als je ondertussen in slaap gevallen bent parkeert ie je auto op de afrit op daarvoor bedoelde plaatsen.
Er is dan geen lol meer aan om op de snelweg te rijden, maar dat was het toch al niet in de file.
Bovendien kunnen alle auto's dan weer heel dicht achter elkaar aan rijden.quote:Op maandag 22 september 2008 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat zou DE oplossing zijn tegen de files. De wegcapaciteit wordt dan maximaal benut.
ik heb spijt dat ik me niet heb opgegeven voor het beste idee van Nederland. Want dan had ik deze gewonnen. Noblesse oblige.
Voor een liberaal ben je wel redelijk bekrompenquote:Op maandag 22 september 2008 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe kan je ineens 160 gaan rijden met JudasBox V2 met snelheidsbegrenzer?
Diverse technische universiteiten zijn er mee bezig, verwacht het binnen 20 jaar ergens te beginnen. Maar dan zit je nog met oudere auto's van mensen die geen nieuwe kunnen betalen...quote:Op maandag 22 september 2008 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En daar gaat het uiteindelijk wel naar toe, al zou dat nog wel verre toekomst muziek zijn. En nee, autorijden was toch al niet zo gezellig meer.
Ik geloof er niets van dat ik helemaal geen privacy meer heb, er is nog genoeg dat verdedigd kan worden tegen de almaar oprukkende overheid. Nog een maatregel invoeren onder het mom van 'het is toch al te laat' is dan ook onzin.quote:Op maandag 22 september 2008 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Beleid is altijd een kwestie van keuzes maken. ik begrijp echt niet wat het probleem is, nu we toch al in ene tijd leven waarin je eigenlijk al helemaal gene privacy meer hebt. en zeker niet na 911...
Wat denk jij van alle camera's in in de openbaarheid zijn.....De snelweg staat er vol mee.
TS is dan ook geen liberaalquote:Op maandag 22 september 2008 12:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Voor een liberaal ben je wel redelijk bekrompen
Moet een black box worden. Waarbij de electronica is ingegoten.quote:Op maandag 22 september 2008 12:02 schreef HighVolume het volgende:
[..]
De box is ontworpen omdat er dus niet aan de regels gehouden wordt. En boven hoe is die box beveiligd ? De snelheids begrenzers die beginnen te piepen boven de 120 kunnen heel makkelijk worden gesaboteerd door een stukje karton te plaasten tussen de 2 metalen plaatjes die elkaar raken boven de 120km per uur. M.a.w. er zijn nog zoooveel obstakels die eerst eens goed moeten worden onderzocht en getest voordat men hiermee op de markt komt.
Nou ik kan die Leo de Haas zo zachtjes aan wel missen hoor.quote:Op maandag 22 september 2008 12:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik vind het wel zielig voor Blik op de Weg en Wegmisbruikers.
Die kunnen straks alleen nog opgevoerde scootertjes achtervolgen..
Je weet niet wat latent betekent?quote:Op maandag 22 september 2008 12:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Voor een liberaal ben je wel redelijk bekrompen
Je zegt het voorlopig. Maar de techniek staat niet stil. Het kan nog wel even duren, maar dat het er van komt is een kwestie van tijd.quote:Op maandag 22 september 2008 12:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Overigens kan ik me uit mijn eigen jeugd nog een Jeugdjournaal-reportage herinneren (jaja!) waarin al werd gesteld dat in de nabije toekomst alle auto's zelfsturend zouden zijn zodat ze allemaal evenveel afstand zouden houden en er geen files meer zouden zijn.
Voorlopig is het onzin gebleken
Ik kies liever voor veiligheid. Hoeveel mensen worden er door hufters kapotgereden?quote:Op maandag 22 september 2008 12:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat ik helemaal geen privacy meer heb, er is nog genoeg dat verdedigd kan worden tegen de almaar oprukkende overheid. Nog een maatregel invoeren onder het mom van 'het is toch al te laat' is dan ook onzin.
Maar beleid betekent inderdaad keuzes maken. Ik kies ervoor burgers die niets misdaan hebben niet op te zadelen met een verradersdoosje.
[..]
Dat laatste hen je nu ook hoor. Auto's worden ook steeds duurder. Ook zonder JudasBox.quote:Op maandag 22 september 2008 12:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Diverse technische universiteiten zijn er mee bezig, verwacht het binnen 20 jaar ergens te beginnen. Maar dan zit je nog met oudere auto's van mensen die geen nieuwe kunnen betalen...
Wat is jou oplossing voor het onderstaande dan ?quote:Op maandag 22 september 2008 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ik heb spijt dat ik me niet heb opgegeven voor het beste idee van Nederland. Want dan had ik deze gewonnen.
Tja koffiedik-kijken is niet mijn specialiteit. Het zou evengoed kunnen dat tegen de tijd dat de techniek compleet ontwikkeld is en er voldoende draagvlak is om te beginnen met implementatie, de olieprijzen zozeer zijn gestegen dat de file-problematiek geen issue meer is en er veel te weinig auto's rondrijden om te kunnen bumperkleven.quote:Op maandag 22 september 2008 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zegt het voorlopig. Maar de techniek staat niet stil. Het kan nog wel even duren, maar dat het er van komt is een kwestie van tijd.
Gelukkig hier ook een technicus die weet waarover hij praat.quote:Op maandag 22 september 2008 12:34 schreef DroogDok het volgende:
Lijkt me goed als straf voor mensen die al een keer hun rijbewijs zijn kwijtgeraakt, paar jaar met zo'n ding in de rondte rijden.
Om het voor ietdereen in te voeren lijkt me minder wenselijk.
Problemen met de techniek lijken me er totaal niet. Je koppelt de snelheid aan de afstand tot de voorligger en je weet zo of iemand bumpkleeft of in de file staat.
goed idee manquote:Op maandag 22 september 2008 12:01 schreef dumb_8 het volgende:
Ik voor JudasBox V4. Je plant een route met je GPS, en je gaat de snelweg op. De box geeft ook gas en stuurt ook voor je daar. Kan je zelf gaan internetten of een boek lezen. Zodra je eraf moet gaan moet de bestuurder het weer overnemen. Als je ondertussen in slaap gevallen bent parkeert ie je auto op de afrit op daarvoor bedoelde plaatsen.
Er is dan geen lol meer aan om op de snelweg te rijden, maar dat was het toch al niet in de file.
Die kun je dus niet verplichten een nieuwe te kopen, zodat er altijd problemen zullen blijven. Ik pleit dan ook meer voor aanpak van individueel rijgedrag dan het preventief plaatsen van een kastje dat registreert/ingrijpt. Elke nooduitwijking (en die heb ik toch al redelijk wat gemaakt dankzij de laksheid van anderen) wordt geregistreerd als ongewenst, mind you...quote:Op maandag 22 september 2008 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste hen je nu ook hoor. Auto's worden ook steeds duurder. Ook zonder JudasBox.
Dat ligt eraan hoe je het systeem implementeert. Kies je voor een JudasBox die slechts detecteert of eentje die ingrijpt en de overtreding voorkomt.quote:Op maandag 22 september 2008 12:39 schreef makkie88 het volgende:
[..]
goed idee man![]()
ot:
heeft wel wat... maar ja.. boetes blijven komen..
Geen idee, vast veel.quote:Op maandag 22 september 2008 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kies liever voor veiligheid. Hoeveel mensen worden er door hufters kapotgereden?
Precies. Ik zou zeggen direct invoeren.quote:Op maandag 22 september 2008 12:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Geen idee, vast veel.
Maar hoeveel mensen worden er wel niet verkracht, mishandeld of vermoord zonder dat de dader gepakt wordt? Iedereen maar uitrusten met een tracking-chip zodat we precies kunnen zien wie er bij het slachtoffer in de buurt was? De techniek is er allang, privacy is blijkbaar geen issue meer en het helpt slachtoffers voorkomen. Kwestie van tijd.
Volgens mij worden hier een heleboel versimpelde aannames gedaan. De werkelijkheid is een stuk weerbarstiger dan je nu doet voorkomen.quote:Op maandag 22 september 2008 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gelukkig hier ook een technicus die weet waarover hij praat.
En @Rock, ik ben geen digibeet.
quote:Op maandag 22 september 2008 12:00 schreef OldJeller het volgende:
Echt zo'n trieste, subjectieve, stemmingmakende naam; 'ASO-box'.
Waarschijnlijk valt 130 - 140 km/h rijden op een lege snelweg ook onder 'ASO'.
Overheidspraktijken waar om te janken is.
Meen je dit serieus of ben je aan het zuigen?quote:Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. Ik zou zeggen direct invoeren.
Je bent gek. Dit is echt met een kanon op een vlieg schieten. Kom eerst maar eens met cijfers waarin de relatie met ongelukken en bumperkleven wordt gelegd. Ik word echt schijtziek van die generieke oplossingen voor kleine problemen. En een geld dat het kost...quote:Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. Ik zou zeggen direct invoeren.
Nou ja het geef niet hoe je het ding noemt, er wordt vast wel hetzelfde mee bedoeld.quote:Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef OldJeller het volgende:
Heet het overigens niet ASO-box? Aso-box moet rijgedrag verbeteren
En tuurlijk, dit is weer iets goeds, zodat al die "ASO'S" in het gareel kunnen worden gehouden. Dus als je je gewoon 'netjes' gedraagt op de weg, dan werk je uiteraard mee.
Zoals ik al zei in een ander topic:
[..]
bovendien kan zo'n systeem nooit rekening houden met alle mogelijke verkeerssituaties. Dan heb ik het nog niet eens gehad over tegenstrijdige verkeersbordenquote:Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef OldJeller het volgende:
Heet het overigens niet ASO-box? Aso-box moet rijgedrag verbeteren
En tuurlijk, dit is weer iets goeds, zodat al die "ASO'S" in het gareel kunnen worden gehouden. Dus als je je gewoon 'netjes' gedraagt op de weg, dan werk je uiteraard mee.
Zoals ik al zei in een ander topic:
[..]
Bumperkleven staat niet voor niet zo hoog in de ongevallenstatistieken . Niet voor niets staan daar hoge boetes op.quote:Op maandag 22 september 2008 12:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je bent gek. Dit is echt met een kanon op een vlieg schieten. Kom eerst maar eens met cijfers waarin de relatie met ongelukken en bumperkleven wordt gelegd. Ik word echt schijtziek van die generieke oplossingen voor kleine problemen. En een geld dat het kost...
Als je op de A12 of de A4 rijdt dan doet iedereen aan bumperkleven... Maar goed om hoeveel ongevallen gaat het hier?quote:Op maandag 22 september 2008 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bumperkleven staat niet voor niet zo hoog in de ongevallenstatistieken . Niet voor niets staan daar hoge boetes op.
Kennelijk zo veel dat boetes zo ongeveer de hoogste zijn die je kan scoren.quote:Op maandag 22 september 2008 12:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als je op de A12 of de A4 rijdt dan doet iedereen aan bumperkleven... Maar goed om hoeveel ongevallen gaat het hier?
Dat staat niet 1 op 1 met het aantal ongevallen. Dat heeft meer te maken met het risico dat je gepakt. Je wordt er niet snel opgepakt dus moet de boete dit compenseren. Pakkans*boete = incentive tot goed gedrag.quote:Op maandag 22 september 2008 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kennelijk zo veel dat boetes zo ongeveer de hoogste zijn die je kan scoren.
Wat een poep argumentatie. Er is helemaal geen 1 op 1 relatie tussen privacy en veiligheid. Kijk maar eens naar alle veiligheidscamera's in de UK. Je wordt overal gevolgd en het helpt geen reet! Het is wederom met een kanon een vlieg proberen te doden. Het is toch van de zotte dat 6 miljoen mensen moeten moeten boeten omdat het misschien 50doden in een jaar scheelt. Je kunt risico nooit uitbannen, het hoort bij het leven.quote:Op maandag 22 september 2008 12:54 schreef chatter het volgende:
De Judasbox V4 bestaat al lang.![]()
[ afbeelding ]
Mar op zich ben ik het er wel mee eens, zolang de burger maar niet op extra kosten wordt gejaagd om dit te realiseren.
Het zal er een stuk veiliger op worden en dat is een belangrijker recht dan de recht op privacy die al eerder werd aangehaald door iemand.
Veiligheid moet trouwens toch altijd bovenaan staan en al het andere kunnen verwerpen.
Onzinredenering. Privacy is veiligheid. Dit soort plannen zijn een gevaar voor onze veiligheid. Denk er maar eens over na.quote:Op maandag 22 september 2008 12:54 schreef chatter het volgende:
De Judasbox V4 bestaat al lang.![]()
Het zal er een stuk veiliger op worden en dat is een belangrijker recht dan de recht op privacy die al eerder werd aangehaald door iemand.
Veel plezier met een Volkswagen T3 campeerbusje uit 1985... Sommige invoegstroken zijn daar echt te kort voor.quote:Op maandag 22 september 2008 14:05 schreef SjonLok het volgende:
Verder moet iedereen die invoegt op de snelweg met minder dan 90% van de max. snelheid worden beboet voor het veroorzaken van files. Natuurlijk kan er heel eenvoudig met software worden berekend of er in het geval van een overtreding reeds sprake was van een file, waardoor de overtreding ongeldig wordt gemaakt. Zelfs mijn neefje van drie snapt hoe eenvoudig het hiermee is om het aantal files drastisch te reduceren.
Moet dan ook een hulpmiddel zijn. Bestuurder is en blijft verantwoordelijk.quote:Op maandag 22 september 2008 16:35 schreef SjonLok het volgende:
Overigens is het een grote denkfout om te veronderstellen dat het veiliger wordt als je alles maar laat regelen door de overheid of door techniek, zodat mensen niet meer zelf hoeven na te denken.
Juist het tegendeel. Door privacy voor veiligheid te stellen lopen er nog steeds criminelen rond, die allang opgeborgen hadden moeten worden.quote:Op maandag 22 september 2008 16:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Onzinredenering. Privacy is veiligheid. Dit soort plannen zijn een gevaar voor onze veiligheid. Denk er maar eens over na.
Onzin, als je je ergert in 't verkeer aan andermans weggedrag, dan ga je maar met 't voor jou bestemde OVeeV, als je toch alle tijd van de wereld hebt! Zeikerts op de weg horen daar niet!!..quote:Op maandag 22 september 2008 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Bumperkleven, te hard rijden, door rood rijden ...het is een alledaagse grote ergernis op de weg. En ja, bonnen worden genoeg uitgedeeld, maar het zal de notoire verkeersovertreder niet echt stoppen. De pakkans is gewoon te klein.
Wie gaat dat dan betalen?? Het wat moet dat gaan kosten?? Ik ga het iig niet betalen, zo'n een beperking in, op of aan m'n auto!! Ze bekijken 't maar!..quote:Met de voortschrijdende techniek rond gps-navigatie is het mogelijk om een dergelijke box te bouwen, waarbij zeker de hardrijders kunnen worden aangepakt.
Op heterdaad betrapt worden, anders geen zaak, wat mij betreft!..quote:Voor te stellen is, dat de box direct de politie belt en melding maakt. Een andere mogelijkheid is het verplicht uitlezen in de zoveel tijd, en ja dat kan ook op afstand.
..quote:Handhaving is dan geen enkel probleem mee. In een later stadium, als techniek nog verder is verfijnd, kan bumperkleven ook worden aangepakt.
Een slecht idee!..quote:Wat vinden jullie hiervan?
Dat is ook de reden dat geen fabrikant zo gek is zo'n Box V3 te gaan maken. Een zelfsturende auto waarbij je nog alleen maar hoeft in te stappen en je eindpunt hoeft op te geven zal er niet komen. De fabrikant zou bij ongelukken, etc verantwoordelijk zijn en dus flink wat schadeclaims kunnen verwachten. En daar zit de fabrikant niet op te wachten.quote:Op maandag 22 september 2008 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Moet dan ook een hulpmiddel zijn. Bestuurder is en blijft verantwoordelijk.
BBBrrrrrrrr enge gast.quote:Op maandag 22 september 2008 14:05 schreef SjonLok het volgende:
Ik zou nog verder willen gaan:
Plaats een aantal camera's in de auto:
1. een camera voorop de auto om te filmen waar je rijdt
2. een camera gericht op de snelheidsmeter, in sync met camera 1, zodat altijd te controleren is hoe snel je reed op welke weg
3. een camera gericht op de bestuurder, om te controleren of hij/zij aan het bellen is e.d.
Camera 1 kan ook gebruikt worden om te controleren op bumperkleven.
De digitale video bestanden die gemaakt worden door de camera's worden automatisch ge-upload naar een server van het RDW, middels wifi verbindingen langs de kant van de weg. Medewerkers van het RDW controleren steekproefgewijs het rijgedrag van automobilisten. Notoire overtreders worden natuurlijk vaker gecontroleerd.
Omdat camera's steeds kleiner worden, hoeven ze weinig ruimte in het interieur in te nemen. Ook kan een camera heel eenvoudig in de bumper worden ingebouwd. Om te zorgen voor een goede kwaliteit van de videobeelden moeten de camera's wekelijks worden schoongehouden. Om dit te controleren kunnen werklozen worden ingezet, wat de werkloosheid terugdringt. Iedereen met een beetje gezond verstand snapt dat dit mes aan twee kanten snijdt.
Verder zou ik nog een maatregel willen invoeren tegen verkeersergernis nummer 1: het afslaan zonder richting aan te geven
De oplossing is heel simpel:als je op een rotonde rijdt mag je pas afslaan op het moment dat je richting aangeeft. Wil je afslaan zonder richting aan te geven, dan kan simpelweg je stuur niet naar die richting draaien. Dit is heel eenvoudig via gps en software te registreren en te regelen. Als je het hier niet mee eens bent, dan snap je niks van techniek.
Verder moet iedereen die invoegt op de snelweg met minder dan 90% van de max. snelheid worden beboet voor het veroorzaken van files. Natuurlijk kan er heel eenvoudig met software worden berekend of er in het geval van een overtreding reeds sprake was van een file, waardoor de overtreding ongeldig wordt gemaakt. Zelfs mijn neefje van drie snapt hoe eenvoudig het hiermee is om het aantal files drastisch te reduceren.
Om de kosten van deze projecten te financieren moeten de boetes veel duurder worden. Op dit moment zijn boetes schandalig laag en op geen enkele manier een motivatie om iets aan het rijgedrag te veranderen. Dit heeft weer als extra positief effect dat bijstandsgerechtigden en laaggeschoolden harder worden getroffen door een boete waardoor zij minder vaak de auto zullen nemen. Omdat het algemeen bekend is dat mensen met een laag iq slechter auto rijden, snapt iedereen het succes van deze maatregel.
Goed idee maar breidt hem dan gelijk uit naar de van deur tot deur optie. Nog veel veiligerquote:Op maandag 22 september 2008 12:01 schreef dumb_8 het volgende:
Ik voor JudasBox V4. Je plant een route met je GPS, en je gaat de snelweg op. De box geeft ook gas en stuurt ook voor je daar. Kan je zelf gaan internetten of een boek lezen. Zodra je eraf moet gaan moet de bestuurder het weer overnemen. Als je ondertussen in slaap gevallen bent parkeert ie je auto op de afrit op daarvoor bedoelde plaatsen.
Er is dan geen lol meer aan om op de snelweg te rijden, maar dat was het toch al niet in de file.
Ik vind dat jij steeds vaker totalitaire oprispingen hebt waar zelfs Kim Jong Il van zou schrikken...quote:
Preciesquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dat jij steeds vaker totalitaire oprispingen hebt waar zelfs Kim Jong Il van zou schrikken...
Ook als het maar 1 km/u is?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
meer dan 50 km te hard rijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |