abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61822300
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:39 schreef makkie88 het volgende:

[..]

goed idee man

ot:

heeft wel wat... maar ja.. boetes blijven komen..
Dat ligt eraan hoe je het systeem implementeert. Kies je voor een JudasBox die slechts detecteert of eentje die ingrijpt en de overtreding voorkomt.
  maandag 22 september 2008 @ 12:42:05 #52
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61822333
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik kies liever voor veiligheid. Hoeveel mensen worden er door hufters kapotgereden?
Geen idee, vast veel.

Maar hoeveel mensen worden er wel niet verkracht, mishandeld of vermoord zonder dat de dader gepakt wordt? Iedereen maar uitrusten met een tracking-chip zodat we precies kunnen zien wie er bij het slachtoffer in de buurt was? De techniek is er allang, privacy is blijkbaar geen issue meer en het helpt slachtoffers voorkomen. Kwestie van tijd.
pi_61822374
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:42 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Geen idee, vast veel.

Maar hoeveel mensen worden er wel niet verkracht, mishandeld of vermoord zonder dat de dader gepakt wordt? Iedereen maar uitrusten met een tracking-chip zodat we precies kunnen zien wie er bij het slachtoffer in de buurt was? De techniek is er allang, privacy is blijkbaar geen issue meer en het helpt slachtoffers voorkomen. Kwestie van tijd.
Precies. Ik zou zeggen direct invoeren.
  maandag 22 september 2008 @ 12:43:57 #54
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61822375
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gelukkig hier ook een technicus die weet waarover hij praat.

En @Rock, ik ben geen digibeet.
Volgens mij worden hier een heleboel versimpelde aannames gedaan. De werkelijkheid is een stuk weerbarstiger dan je nu doet voorkomen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_61822376
Heet het overigens niet ASO-box? Aso-box moet rijgedrag verbeteren

En tuurlijk, dit is weer iets goeds, zodat al die "ASO'S" in het gareel kunnen worden gehouden. Dus als je je gewoon 'netjes' gedraagt op de weg, dan werk je uiteraard mee.

Zoals ik al zei in een ander topic:
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:00 schreef OldJeller het volgende:
Echt zo'n trieste, subjectieve, stemmingmakende naam; 'ASO-box'.
Waarschijnlijk valt 130 - 140 km/h rijden op een lege snelweg ook onder 'ASO'.
Overheidspraktijken waar om te janken is.
  maandag 22 september 2008 @ 12:45:04 #56
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61822394
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Meen je dit serieus of ben je aan het zuigen?
  maandag 22 september 2008 @ 12:46:03 #57
Stranger than fiction
pi_61822419
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je bent gek. Dit is echt met een kanon op een vlieg schieten. Kom eerst maar eens met cijfers waarin de relatie met ongelukken en bumperkleven wordt gelegd. Ik word echt schijtziek van die generieke oplossingen voor kleine problemen. En een geld dat het kost...
pi_61822433
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef OldJeller het volgende:

En tuurlijk, dit is weer iets goeds, zodat al die "ASO'S" in het gareel kunnen worden gehouden. Dus als je je gewoon 'netjes' gedraagt op de weg, dan werk je uiteraard mee.

[..]
Nou ja het geef niet hoe je het ding noemt, er wordt vast wel hetzelfde mee bedoeld.
En tegen die tijd dat het ingevoerd wordt ,gaat het echt geen aso- of JudasBox heten maar iets van TrafficManagementClient ( TMC, kut die afkorting bestaat al )
  maandag 22 september 2008 @ 12:47:23 #59
Stranger than fiction
pi_61822446
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef OldJeller het volgende:

[..]
bovendien kan zo'n systeem nooit rekening houden met alle mogelijke verkeerssituaties. Dan heb ik het nog niet eens gehad over tegenstrijdige verkeersborden
pi_61822476
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Je bent gek. Dit is echt met een kanon op een vlieg schieten. Kom eerst maar eens met cijfers waarin de relatie met ongelukken en bumperkleven wordt gelegd. Ik word echt schijtziek van die generieke oplossingen voor kleine problemen. En een geld dat het kost...
Bumperkleven staat niet voor niet zo hoog in de ongevallenstatistieken . Niet voor niets staan daar hoge boetes op.

Techniek wordt steeds goedkoper. Zal in aanloop best geld kosten. Maar is te integreren in de techniek voor km-beprijzingen en verkeerstroommanagement systemen.

Ergo: weet je wat al die ongelukken de maatschappij kosten?
  maandag 22 september 2008 @ 12:50:47 #61
Stranger than fiction
pi_61822524
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bumperkleven staat niet voor niet zo hoog in de ongevallenstatistieken . Niet voor niets staan daar hoge boetes op.
Als je op de A12 of de A4 rijdt dan doet iedereen aan bumperkleven... Maar goed om hoeveel ongevallen gaat het hier?
pi_61822573
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Als je op de A12 of de A4 rijdt dan doet iedereen aan bumperkleven... Maar goed om hoeveel ongevallen gaat het hier?
Kennelijk zo veel dat boetes zo ongeveer de hoogste zijn die je kan scoren.
pi_61822618
De Judasbox V4 bestaat al lang.

Mar op zich ben ik het er wel mee eens, zolang de burger maar niet op extra kosten wordt gejaagd om dit te realiseren.
Het zal er een stuk veiliger op worden en dat is een belangrijker recht dan de recht op privacy die al eerder werd aangehaald door iemand.

Veiligheid moet trouwens toch altijd bovenaan staan en al het andere kunnen verwerpen.
  maandag 22 september 2008 @ 12:54:33 #64
Stranger than fiction
pi_61822626
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kennelijk zo veel dat boetes zo ongeveer de hoogste zijn die je kan scoren.
Dat staat niet 1 op 1 met het aantal ongevallen. Dat heeft meer te maken met het risico dat je gepakt. Je wordt er niet snel opgepakt dus moet de boete dit compenseren. Pakkans*boete = incentive tot goed gedrag.
  maandag 22 september 2008 @ 12:57:47 #65
Stranger than fiction
pi_61822695
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:54 schreef chatter het volgende:

[ afbeelding ]

Mar op zich ben ik het er wel mee eens, zolang de burger maar niet op extra kosten wordt gejaagd om dit te realiseren.
Het zal er een stuk veiliger op worden en dat is een belangrijker recht dan de recht op privacy die al eerder werd aangehaald door iemand.

Veiligheid moet trouwens toch altijd bovenaan staan en al het andere kunnen verwerpen.
Wat een poep argumentatie. Er is helemaal geen 1 op 1 relatie tussen privacy en veiligheid. Kijk maar eens naar alle veiligheidscamera's in de UK. Je wordt overal gevolgd en het helpt geen reet! Het is wederom met een kanon een vlieg proberen te doden. Het is toch van de zotte dat 6 miljoen mensen moeten moeten boeten omdat het misschien 50doden in een jaar scheelt. Je kunt risico nooit uitbannen, het hoort bij het leven.

En ga er maar vanuit dat het klauwen vol met geld gaat kosten in ontwikkeling, onderhoud en toezicht.
pi_61823056
Goed lezen wat ik zeg, Rock_de_Braziliaan.

Ik zeg dus dat de reden van privacy bullshit is (alleen dan heel netjes), omdat iemand anders van mening is, dat het zijn privacy in gevaar zou brengen.

Van mij mogen ze alle straten in Nederland volhangen met camera's, iets wat ik al jaren roep, trouwens.

Als je versie 4 zou hebben, want daar heb ik het over, zou snelheid en afstand gecontroleerd blijven en wat mooier is, zou je nog maar weinig hoeven te doen, aangezien het via je navigatie aangestuurd zou kunnen worden.

Je bent dan gelijk van die klootzakken af, die proberen om hun stuur op jouw achterbank te plaatsen, de blinden die zomaar van rijbaan veranderen zonder ook maar te kijken en de hersenloze figuren die iedere andere verkeersregel aan hun laars lappen.

Alleen zouden die kosten niet door de burger gedragen moeten worden. De fabrikanten en regeringen hebben genoeg geld om dit te kunnen dragen.

Nu moet je wel beseffen dat dit nog allemaal toekomstplannen zijn, die nog geenszins uitgevoerd zullen gaan worden.
  maandag 22 september 2008 @ 14:05:47 #67
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_61824308
Ik zou nog verder willen gaan:

Plaats een aantal camera's in de auto:
1. een camera voorop de auto om te filmen waar je rijdt
2. een camera gericht op de snelheidsmeter, in sync met camera 1, zodat altijd te controleren is hoe snel je reed op welke weg
3. een camera gericht op de bestuurder, om te controleren of hij/zij aan het bellen is e.d.

Camera 1 kan ook gebruikt worden om te controleren op bumperkleven.

De digitale video bestanden die gemaakt worden door de camera's worden automatisch ge-upload naar een server van het RDW, middels wifi verbindingen langs de kant van de weg. Medewerkers van het RDW controleren steekproefgewijs het rijgedrag van automobilisten. Notoire overtreders worden natuurlijk vaker gecontroleerd.

Omdat camera's steeds kleiner worden, hoeven ze weinig ruimte in het interieur in te nemen. Ook kan een camera heel eenvoudig in de bumper worden ingebouwd. Om te zorgen voor een goede kwaliteit van de videobeelden moeten de camera's wekelijks worden schoongehouden. Om dit te controleren kunnen werklozen worden ingezet, wat de werkloosheid terugdringt. Iedereen met een beetje gezond verstand snapt dat dit mes aan twee kanten snijdt.

Verder zou ik nog een maatregel willen invoeren tegen verkeersergernis nummer 1: het afslaan zonder richting aan te geven
De oplossing is heel simpel:als je op een rotonde rijdt mag je pas afslaan op het moment dat je richting aangeeft. Wil je afslaan zonder richting aan te geven, dan kan simpelweg je stuur niet naar die richting draaien. Dit is heel eenvoudig via gps en software te registreren en te regelen. Als je het hier niet mee eens bent, dan snap je niks van techniek.

Verder moet iedereen die invoegt op de snelweg met minder dan 90% van de max. snelheid worden beboet voor het veroorzaken van files. Natuurlijk kan er heel eenvoudig met software worden berekend of er in het geval van een overtreding reeds sprake was van een file, waardoor de overtreding ongeldig wordt gemaakt. Zelfs mijn neefje van drie snapt hoe eenvoudig het hiermee is om het aantal files drastisch te reduceren.

Om de kosten van deze projecten te financieren moeten de boetes veel duurder worden. Op dit moment zijn boetes schandalig laag en op geen enkele manier een motivatie om iets aan het rijgedrag te veranderen. Dit heeft weer als extra positief effect dat bijstandsgerechtigden en laaggeschoolden harder worden getroffen door een boete waardoor zij minder vaak de auto zullen nemen. Omdat het algemeen bekend is dat mensen met een laag iq slechter auto rijden, snapt iedereen het succes van deze maatregel.
  maandag 22 september 2008 @ 14:53:53 #68
Stranger than fiction
pi_61825333
Dat is met recht een judasbox...
pi_61827397
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:54 schreef chatter het volgende:

Onzinredenering. Privacy is veiligheid. Dit soort plannen zijn een gevaar voor onze veiligheid. Denk er maar eens over na.

[ Bericht 3% gewijzigd door Autodidact op 22-09-2008 16:28:40 ]
  maandag 22 september 2008 @ 16:35:54 #70
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_61827957
Overigens is het een grote denkfout om te veronderstellen dat het veiliger wordt als je alles maar laat regelen door de overheid of door techniek, zodat mensen niet meer zelf hoeven na te denken.
  maandag 22 september 2008 @ 18:04:09 #71
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_61830322
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:05 schreef SjonLok het volgende:

Verder moet iedereen die invoegt op de snelweg met minder dan 90% van de max. snelheid worden beboet voor het veroorzaken van files. Natuurlijk kan er heel eenvoudig met software worden berekend of er in het geval van een overtreding reeds sprake was van een file, waardoor de overtreding ongeldig wordt gemaakt. Zelfs mijn neefje van drie snapt hoe eenvoudig het hiermee is om het aantal files drastisch te reduceren.
Veel plezier met een Volkswagen T3 campeerbusje uit 1985... Sommige invoegstroken zijn daar echt te kort voor.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_61830490
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:35 schreef SjonLok het volgende:
Overigens is het een grote denkfout om te veronderstellen dat het veiliger wordt als je alles maar laat regelen door de overheid of door techniek, zodat mensen niet meer zelf hoeven na te denken.
Moet dan ook een hulpmiddel zijn. Bestuurder is en blijft verantwoordelijk.
pi_61830526
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:17 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Onzinredenering. Privacy is veiligheid. Dit soort plannen zijn een gevaar voor onze veiligheid. Denk er maar eens over na.
Juist het tegendeel. Door privacy voor veiligheid te stellen lopen er nog steeds criminelen rond, die allang opgeborgen hadden moeten worden.

Als de veiligheid verbeterd kan worden, mogen ze van mij alles weten en controleren.
Ik heb niets, maar dan ook echt niets te verbergen.
  maandag 22 september 2008 @ 18:25:04 #74
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_61830791
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Bumperkleven, te hard rijden, door rood rijden ...het is een alledaagse grote ergernis op de weg. En ja, bonnen worden genoeg uitgedeeld, maar het zal de notoire verkeersovertreder niet echt stoppen. De pakkans is gewoon te klein.
Onzin, als je je ergert in 't verkeer aan andermans weggedrag, dan ga je maar met 't voor jou bestemde OVeeV, als je toch alle tijd van de wereld hebt! Zeikerts op de weg horen daar niet!!..
quote:
Met de voortschrijdende techniek rond gps-navigatie is het mogelijk om een dergelijke box te bouwen, waarbij zeker de hardrijders kunnen worden aangepakt.
Wie gaat dat dan betalen?? Het wat moet dat gaan kosten?? Ik ga het iig niet betalen, zo'n een beperking in, op of aan m'n auto!! Ze bekijken 't maar!..
quote:
Voor te stellen is, dat de box direct de politie belt en melding maakt. Een andere mogelijkheid is het verplicht uitlezen in de zoveel tijd, en ja dat kan ook op afstand.
Op heterdaad betrapt worden, anders geen zaak, wat mij betreft!..
quote:
Handhaving is dan geen enkel probleem mee. In een later stadium, als techniek nog verder is verfijnd, kan bumperkleven ook worden aangepakt.
..
quote:
Wat vinden jullie hiervan?
Een slecht idee!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_61830821
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Moet dan ook een hulpmiddel zijn. Bestuurder is en blijft verantwoordelijk.
Dat is ook de reden dat geen fabrikant zo gek is zo'n Box V3 te gaan maken. Een zelfsturende auto waarbij je nog alleen maar hoeft in te stappen en je eindpunt hoeft op te geven zal er niet komen. De fabrikant zou bij ongelukken, etc verantwoordelijk zijn en dus flink wat schadeclaims kunnen verwachten. En daar zit de fabrikant niet op te wachten.

Dus er zijn en zullen autos zijn die waarschuwen bij te weinig afstand, die kijken of je niet te snel iemand andert en dan gas terug laten nemen, maar nee, geen auto's die "get in and relax" principes hebben.
Een auto moet je deelname aan het verkeer vergemakkelijken, niet zorgen dat mensen als een neuroot in een auto gaan zitten omdat dat ding elk klein wissewasje zou registreren, ook al is het je schuld niet. Er schuift iemand op de snelweg vlak voor je, heb jij de boete omdat je bumperkleeft als het systeem niet ziet dat dat gebeurd is. Erg fijn autorijden gaat dat worden, niemand durft meer te rijden.
Een oplossing heb je dan wel: geen files meer
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')