Dat is niet zo moeilijk hoor met de stand van de hedendaagse techniek. De software is voldoende intelligent te maken dat deze zefl in staat is om onderscheid in situaties te maken.quote:Op maandag 22 september 2008 11:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik zie echt niet hoe ze de techniek werkend willen krijgen. Ik denk alleen al een filerijden of fileparkeren, voor het stoplicht... En wat nu als je te dicht op een voorligger terechtkomt? Hoe willen ze nu vaststellen dat het bumperkleven is?
Nee. In dit stadium nog niet. Neemt niet weg dat in de toekomst chain rijden wel mogelijk wordt door ene dergelijk systeem. Auto's zeer dicht op elkaar laten rijden om files tegen te gaan.quote:En grijpt het systeem in door gas te minderen? Lijkt me niet ongevaarlijk.
Zie de uitdaging ipv problemen. Ik voorspel dat het op termijn gewoon wordt ingevoerd. Het zou een uitstekend verkeersmanagement systeem zijn.quote:Wat ik hier zie is een voorstel van een digibeet, zonder inzicht in de bijkomende problematiek. Ik zie wel een potentieel geldverslindend project. Teveel eisen, geen goed definieerbare omstandigheden, veel verschillende invloedgroepen en veel nieuwe techniek en toepassingen.
quote:Wat dacht je van conflicterende verkeersborden.Het is niet dat dat feilloos geregeld is.
Denk je niet dat dat LEVENSGEVAARLIJKE situaties gaat opleveren... Ga je ineens 160 rijden, knalt die judasbox je ineens naar 80 KM/Uquote:Op maandag 22 september 2008 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik maak het nog makkelijker.
JudasBox V2: begrenst de snelheid. Hoe je helemaal niet meer op je snelheidsmeter te kijken. En dat neemt de schijn ook weg dat het puur om boetes is te doen.
Hoe kan je ineens 160 gaan rijden met JudasBox V2 met snelheidsbegrenzer?quote:Op maandag 22 september 2008 12:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Denk je niet dat dat LEVENSGEVAARLIJKE situaties gaat opleveren... Ga je ineens 160 rijden, knalt die judasbox je ineens naar 80 KM/U
Dat zou DE oplossing zijn tegen de files. De wegcapaciteit wordt dan maximaal benut.quote:Op maandag 22 september 2008 11:56 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Dan kies ik het liefste voor JudasBox V3, die ook nog eens de snelheid & afstand bepaald voor de automobilist. Geen boetes, en hopelijk helpt het ook nog eens tegen de files.
Beleid is altijd een kwestie van keuzes maken. ik begrijp echt niet wat het probleem is, nu we toch al in ene tijd leven waarin je eigenlijk al helemaal gene privacy meer hebt. en zeker niet na 911...quote:Op maandag 22 september 2008 12:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tja, dit vind ik echt geen geldige redenering hoor. Dat we nu te maken hebben met allemaal privacy-beperkende maatregelen is nu niet bepaald een argument om nóg verder te gaan. Eerder omgekeerd.
En daar gaat het uiteindelijk wel naar toe, al zou dat nog wel verre toekomst muziek zijn. En nee, autorijden was toch al niet zo gezellig meer.quote:Op maandag 22 september 2008 12:01 schreef dumb_8 het volgende:
Ik voor JudasBox V4. Je plant een route met je GPS, en je gaat de snelweg op. De box geeft ook gas en stuurt ook voor je daar. Kan je zelf gaan internetten of een boek lezen. Zodra je eraf moet gaan moet de bestuurder het weer overnemen. Als je ondertussen in slaap gevallen bent parkeert ie je auto op de afrit op daarvoor bedoelde plaatsen.
Er is dan geen lol meer aan om op de snelweg te rijden, maar dat was het toch al niet in de file.
Bovendien kunnen alle auto's dan weer heel dicht achter elkaar aan rijden.quote:Op maandag 22 september 2008 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat zou DE oplossing zijn tegen de files. De wegcapaciteit wordt dan maximaal benut.
ik heb spijt dat ik me niet heb opgegeven voor het beste idee van Nederland. Want dan had ik deze gewonnen. Noblesse oblige.
Voor een liberaal ben je wel redelijk bekrompenquote:Op maandag 22 september 2008 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe kan je ineens 160 gaan rijden met JudasBox V2 met snelheidsbegrenzer?
Diverse technische universiteiten zijn er mee bezig, verwacht het binnen 20 jaar ergens te beginnen. Maar dan zit je nog met oudere auto's van mensen die geen nieuwe kunnen betalen...quote:Op maandag 22 september 2008 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En daar gaat het uiteindelijk wel naar toe, al zou dat nog wel verre toekomst muziek zijn. En nee, autorijden was toch al niet zo gezellig meer.
Ik geloof er niets van dat ik helemaal geen privacy meer heb, er is nog genoeg dat verdedigd kan worden tegen de almaar oprukkende overheid. Nog een maatregel invoeren onder het mom van 'het is toch al te laat' is dan ook onzin.quote:Op maandag 22 september 2008 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Beleid is altijd een kwestie van keuzes maken. ik begrijp echt niet wat het probleem is, nu we toch al in ene tijd leven waarin je eigenlijk al helemaal gene privacy meer hebt. en zeker niet na 911...
Wat denk jij van alle camera's in in de openbaarheid zijn.....De snelweg staat er vol mee.
TS is dan ook geen liberaalquote:Op maandag 22 september 2008 12:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Voor een liberaal ben je wel redelijk bekrompen
Moet een black box worden. Waarbij de electronica is ingegoten.quote:Op maandag 22 september 2008 12:02 schreef HighVolume het volgende:
[..]
De box is ontworpen omdat er dus niet aan de regels gehouden wordt. En boven hoe is die box beveiligd ? De snelheids begrenzers die beginnen te piepen boven de 120 kunnen heel makkelijk worden gesaboteerd door een stukje karton te plaasten tussen de 2 metalen plaatjes die elkaar raken boven de 120km per uur. M.a.w. er zijn nog zoooveel obstakels die eerst eens goed moeten worden onderzocht en getest voordat men hiermee op de markt komt.
Nou ik kan die Leo de Haas zo zachtjes aan wel missen hoor.quote:Op maandag 22 september 2008 12:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik vind het wel zielig voor Blik op de Weg en Wegmisbruikers.
Die kunnen straks alleen nog opgevoerde scootertjes achtervolgen..
Je weet niet wat latent betekent?quote:Op maandag 22 september 2008 12:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Voor een liberaal ben je wel redelijk bekrompen
Je zegt het voorlopig. Maar de techniek staat niet stil. Het kan nog wel even duren, maar dat het er van komt is een kwestie van tijd.quote:Op maandag 22 september 2008 12:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Overigens kan ik me uit mijn eigen jeugd nog een Jeugdjournaal-reportage herinneren (jaja!) waarin al werd gesteld dat in de nabije toekomst alle auto's zelfsturend zouden zijn zodat ze allemaal evenveel afstand zouden houden en er geen files meer zouden zijn.
Voorlopig is het onzin gebleken
Ik kies liever voor veiligheid. Hoeveel mensen worden er door hufters kapotgereden?quote:Op maandag 22 september 2008 12:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat ik helemaal geen privacy meer heb, er is nog genoeg dat verdedigd kan worden tegen de almaar oprukkende overheid. Nog een maatregel invoeren onder het mom van 'het is toch al te laat' is dan ook onzin.
Maar beleid betekent inderdaad keuzes maken. Ik kies ervoor burgers die niets misdaan hebben niet op te zadelen met een verradersdoosje.
[..]
Dat laatste hen je nu ook hoor. Auto's worden ook steeds duurder. Ook zonder JudasBox.quote:Op maandag 22 september 2008 12:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Diverse technische universiteiten zijn er mee bezig, verwacht het binnen 20 jaar ergens te beginnen. Maar dan zit je nog met oudere auto's van mensen die geen nieuwe kunnen betalen...
Wat is jou oplossing voor het onderstaande dan ?quote:Op maandag 22 september 2008 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ik heb spijt dat ik me niet heb opgegeven voor het beste idee van Nederland. Want dan had ik deze gewonnen.
Tja koffiedik-kijken is niet mijn specialiteit. Het zou evengoed kunnen dat tegen de tijd dat de techniek compleet ontwikkeld is en er voldoende draagvlak is om te beginnen met implementatie, de olieprijzen zozeer zijn gestegen dat de file-problematiek geen issue meer is en er veel te weinig auto's rondrijden om te kunnen bumperkleven.quote:Op maandag 22 september 2008 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zegt het voorlopig. Maar de techniek staat niet stil. Het kan nog wel even duren, maar dat het er van komt is een kwestie van tijd.
Gelukkig hier ook een technicus die weet waarover hij praat.quote:Op maandag 22 september 2008 12:34 schreef DroogDok het volgende:
Lijkt me goed als straf voor mensen die al een keer hun rijbewijs zijn kwijtgeraakt, paar jaar met zo'n ding in de rondte rijden.
Om het voor ietdereen in te voeren lijkt me minder wenselijk.
Problemen met de techniek lijken me er totaal niet. Je koppelt de snelheid aan de afstand tot de voorligger en je weet zo of iemand bumpkleeft of in de file staat.
goed idee manquote:Op maandag 22 september 2008 12:01 schreef dumb_8 het volgende:
Ik voor JudasBox V4. Je plant een route met je GPS, en je gaat de snelweg op. De box geeft ook gas en stuurt ook voor je daar. Kan je zelf gaan internetten of een boek lezen. Zodra je eraf moet gaan moet de bestuurder het weer overnemen. Als je ondertussen in slaap gevallen bent parkeert ie je auto op de afrit op daarvoor bedoelde plaatsen.
Er is dan geen lol meer aan om op de snelweg te rijden, maar dat was het toch al niet in de file.
Die kun je dus niet verplichten een nieuwe te kopen, zodat er altijd problemen zullen blijven. Ik pleit dan ook meer voor aanpak van individueel rijgedrag dan het preventief plaatsen van een kastje dat registreert/ingrijpt. Elke nooduitwijking (en die heb ik toch al redelijk wat gemaakt dankzij de laksheid van anderen) wordt geregistreerd als ongewenst, mind you...quote:Op maandag 22 september 2008 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste hen je nu ook hoor. Auto's worden ook steeds duurder. Ook zonder JudasBox.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |