abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61820830
Bumperkleven, te hard rijden, door rood rijden ...het is een alledaagse grote ergernis op de weg. En ja, bonnen worden genoeg uitgedeeld, maar het zal de notoire verkeersovertreder niet echt stoppen. De pakkans is gewoon te klein.

Met de voortschrijdende techniek rond gps-navigatie is het mogelijk om een dergelijke box te bouwen, waarbij zeker de hardrijders kunnen worden aangepakt.

Voor te stellen is, dat de box direct de politie belt en melding maakt. Een andere mogelijkheid is het verplicht uitlezen in de zoveel tijd, en ja dat kan ook op afstand.

Handhaving is dan geen enkel probleem mee. In een later stadium, als techniek nog verder is verfijnd, kan bumperkleven ook worden aangepakt.

Wat vinden jullie hiervan?
pi_61820853
De naam "judasbox" is wel goed gevonden
pi_61820859
En weer een stap dichter bij Big Brother.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 september 2008 @ 11:34:28 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61820872
bestaat al...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61820885
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:33 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
De naam "judasbox" is wel goed gevonden
Het zal het meest gehate onderdeel van de auto worden
pi_61820893
Idee is goed helaas niet te verwerkelijken. Hoe moet dat als je in de file rijd en de box het gaat herkennen als bumperkleven.Of als je met haast naar het ziekenhuis moet omdat er een dierbare een ongeluk heeft gehad en je te hard rijd?
nee echt niet !
pi_61820901
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:34 schreef Sjeen het volgende:
bestaat al...
De techniek is er al. Maar ik pleit voor spoedige invoering en ja op iedere auto. Dus niet voor de draaideurgevallen.
pi_61820906
Moeilijke afweging:
Enerzijds een inbreuk op de privacy, anderzijds wel een goed middel tegen wegpiraten.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_61820934
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:35 schreef HighVolume het volgende:
Idee is goed helaas niet te verwerkelijken. Hoe moet dat als je in de file rijd en de box het gaat herkennen als bumperkleven.
Een file is bijzonder gemakkelijk te herkennen met een gps systeem. Gene probleem.
quote:
Of als je met haast naar het ziekenhuis moet omdat er een dierbare een ongeluk heeft gehad en je te hard rijd?
Ook dan mag je niet te hard tijden. De regels gelden dan ook. Wat heb je eraan dat behalve je dierbare jezelf de dood tegemoet rijd?
  Licht Ontvlambaar maandag 22 september 2008 @ 11:37:31 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61820941
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De techniek is er al. Maar ik pleit voor spoedige invoering en ja op iedere auto. Dus niet voor de draaideurgevallen.
Het wordt voornamelijk gebruikt door transporteurs en heeft een shitload aan voordelen, naast het kleine stukje 'vervelende' controle... Maar ik zie dit niet zo snel in elke auto zitten, dan raakt de politie werkeloos
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61820963
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:33 schreef Tristessa het volgende:
En weer een stap dichter bij Big Brother.
Wat dacht je als we straks gaan rekeningrijden? Die kant gaat he toch wel op. Dat is niet te keren.
pi_61820987
Ik ben er absoluut geen fan van.
Het enige wat het oplevert is meer boetes/inkomsten voor de staat en meer mensen die echt alleen maar op de snelheidsmeter letten in plaats van op de weg.
  maandag 22 september 2008 @ 11:39:49 #13
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61820997
Wat mij betreft dien je als overheid je burgers niet te onderwerpen aan dit soort inbreuken op hun privacy als daar geen gerede aanleiding toe is. Preventief bij iedereen zo'n box neerzetten ben ik dan ook 100% op tegen.

Wat wel zou kunnen is dat je het als maatregel oplegt aan personen die al over de schreef zijn gegaan. Dus bij mensen die een of meerdere keren zijn betrapt op ernstige verkeersovertredingen verplicht zo'n kastje in de auto.
  maandag 22 september 2008 @ 11:40:42 #14
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61821012
Ik zie echt niet hoe ze de techniek werkend willen krijgen. Ik denk alleen al een filerijden of fileparkeren, voor het stoplicht... En wat nu als je te dicht op een voorligger terechtkomt? Hoe willen ze nu vaststellen dat het bumperkleven is? En grijpt het systeem in door gas te minderen? Lijkt me niet ongevaarlijk.

Wat ik hier zie is een voorstel van een digibeet, zonder inzicht in de bijkomende problematiek. Ik zie wel een potentieel geldverslindend project. Teveel eisen, geen goed definieerbare omstandigheden, veel verschillende invloedgroepen en veel nieuwe techniek en toepassingen.

Wat dacht je van conflicterende verkeersborden. Het is niet dat dat feilloos geregeld is.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_61821016
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een file is bijzonder gemakkelijk te herkennen met een gps systeem. Gene probleem.
[..]

Ook dan mag je niet te hard tijden. De regels gelden dan ook. Wat heb je eraan dat behalve je dierbare jezelf de dood tegemoet rijd?
En waar stel jij dan voor om de box uit te laten lezen ? Kijk het idee is goed en inbreuk op mijn privacy vind ik ook wel iets meevallen dus ik sta er wel voor open Maar ik voorzie te veel problemen op dit moment. Dit lijkt me weer een goed bedacht idee wat in de praktijk niet zal gaan werken.
nee echt niet !
pi_61821124
Kan die box dan ook lijfstraffen uitdelen? Dat je meteen een stroomschok krijgt ofzo. Of dat je auto alleen maar kan rijden met je creditcard erin, dan schrijft ie meteen de boetes af. Ik bedoel, waar stoppen dit soort maatregelen?
pi_61821145
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:46 schreef dumb_8 het volgende:
Kan die box dan ook lijfstraffen uitdelen? Dat je meteen een stroomschok krijgt ofzo.
nee echt niet !
pi_61821198
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Te hard rijden is niet per definitie gevaarlijk hoor. En in een noodgeval ben je praktisch 2 keer zo snel zelf in een ziekenhuis dan de ambulance.
pi_61821274
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:39 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik ben er absoluut geen fan van.
Het enige wat het oplevert is meer boetes/inkomsten voor de staat en meer mensen die echt alleen maar op de snelheidsmeter letten in plaats van op de weg.

Ik maak het nog makkelijker.

JudasBox V2: begrenst de snelheid. Hoe je helemaal niet meer op je snelheidsmeter te kijken. En dat neemt de schijn ook weg dat het puur om boetes is te doen.
pi_61821350
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:39 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat mij betreft dien je als overheid je burgers niet te onderwerpen aan dit soort inbreuken op hun privacy als daar geen gerede aanleiding toe is. Preventief bij iedereen zo'n box neerzetten ben ik dan ook 100% op tegen.
jij denkt dat je privacy nu nog lang veilig is? Dat rekening rijden komt vroeg of laat toch. Je bent vandaag de dag overal na te sporen. Zelf nu je achter je pc zit.

En bovendien kan je uiteraard maatregelen treffen dat info niet ongeoorloofd wordt gebruikt.
quote:
Wat wel zou kunnen is dat je het als maatregel oplegt aan personen die al over de schreef zijn gegaan. Dus bij mensen die een of meerdere keren zijn betrapt op ernstige verkeersovertredingen verplicht zo'n kastje in de auto.
Dat zou inderdaad een eerste stap kunnen zijn. Maar wat is daar nou op tegen dat je zo'n box in de auto hebt en je gewoon aan de regels houdt?
pi_61821354
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik maak het nog makkelijker.

JudasBox V2: begrenst de snelheid. Hoe je helemaal niet meer op je snelheidsmeter te kijken. En dat neemt de schijn ook weg dat het puur om boetes is te doen.
Dan kies ik het liefste voor JudasBox V3, die ook nog eens de snelheid & afstand bepaald voor de automobilist. Geen boetes, en hopelijk helpt het ook nog eens tegen de files.
pi_61821431
Wie heeft dit nu weer verzonnen, al zou het standaard in elke leasebak moeten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 22 september 2008 @ 12:01:12 #23
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61821459
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

jij denkt dat je privacy nu nog lang veilig is? Dat rekening rijden komt vroeg of laat toch. Je bent vandaag de dag overal na te sporen. Zelf nu je achter je pc zit.

Tja, dit vind ik echt geen geldige redenering hoor. Dat we nu te maken hebben met allemaal privacy-beperkende maatregelen is nu niet bepaald een argument om nóg verder te gaan. Eerder omgekeerd.
pi_61821465
Ik voor JudasBox V4. Je plant een route met je GPS, en je gaat de snelweg op. De box geeft ook gas en stuurt ook voor je daar. Kan je zelf gaan internetten of een boek lezen. Zodra je eraf moet gaan moet de bestuurder het weer overnemen. Als je ondertussen in slaap gevallen bent parkeert ie je auto op de afrit op daarvoor bedoelde plaatsen.

Er is dan geen lol meer aan om op de snelweg te rijden, maar dat was het toch al niet in de file.
pi_61821488
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar wat is daar nou op tegen dat je zo'n box in de auto hebt en je gewoon aan de regels houdt?
De box is ontworpen omdat er dus niet aan de regels gehouden wordt. En boven hoe is die box beveiligd ? De snelheids begrenzers die beginnen te piepen boven de 120 kunnen heel makkelijk worden gesaboteerd door een stukje karton te plaasten tussen de 2 metalen plaatjes die elkaar raken boven de 120km per uur. M.a.w. er zijn nog zoooveel obstakels die eerst eens goed moeten worden onderzocht en getest voordat men hiermee op de markt komt.
nee echt niet !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')