Onzin.quote:Op zaterdag 20 september 2008 23:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wees blij dat het geen taakstraf is, dan moet je nog langer
maar gast kan je wel stage lopen in een rolstoel?quote:Op zondag 21 september 2008 00:01 schreef Dayuum het volgende:
het moet niet onder schooltijd dus na schooltijd. En ik heb tot aan de zomervakantie de tijd
Dan stop je toch met school? Als je te beroerd bent om iets te doen?quote:Op zondag 21 september 2008 00:26 schreef Strani het volgende:
Toch is het vreemd..kan een school je wel dwingen buiten schooluren iets te doen, behalve het voorbereiden op de volgende les (huiswerk)?
Ik stuur jou de komende veertig weken elke woensdag na je werk nog even naar het bejaardentehuis. Kijken hoe leuk je dat vindt.quote:Op zondag 21 september 2008 00:32 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Dan stop je toch met school? Als je te beroerd bent om iets te doen?
Waar hebben wij het over?? 72 uur!! Komop zeg!!
Bingo doen met oude mensen en vrouwtjes naar hun kamer begeleiden (giggity). Beste optie, lijkt me.quote:Op zondag 21 september 2008 00:36 schreef Dayuum het volgende:
Bejaarden huis: Ik weet niet wat je hier moet doen
5. En dat weet ik ook niet hoe dat kan, Het was een suggestie van de leraar die er over gingquote:Op zondag 21 september 2008 00:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik stuur jou de komende veertig weken elke woensdag na je werk nog even naar het bejaardentehuis. Kijken hoe leuk je dat vindt.
72 uur is in totaal niet veel maar wel als je dat in heel veel korte periodes moet verdelen. En wat als TS al een bijbaan heeft? Moet die dan maar opgezegd worden?
Wel een vraag voor TS: Hoeveel dagen in de week ga je naar school, wel gewoon 5? Hoe zou je dan op een basisschool kunnen werken als je op dat moment normaal al op je eigen school zit?
Lijkt me geweldig, even iets totaal anders doen.quote:Op zondag 21 september 2008 00:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik stuur jou de komende veertig weken elke woensdag na je werk nog even naar het bejaardentehuis. Kijken hoe leuk je dat vindt.
Kwestie van verdelen of combineren?quote:72 uur is in totaal niet veel maar wel als je dat in heel veel korte periodes moet verdelen. En wat als TS al een bijbaan heeft? Moet die dan maar opgezegd worden?
Wat voor bijbanen heb je als je op de middelbare school zit.quote:Wel een vraag voor TS: Hoeveel dagen in de week ga je naar school, wel gewoon 5? Hoe zou je dan op een basisschool kunnen werken als je op dat moment normaal al op je eigen school zit?
TS zit in fucking 4 havoquote:Op zondag 21 september 2008 00:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou, doe het dan gewoon en wacht niet tot iemand je vertelt dat je er heen moet. Vrijwilligers zijn er vast altijd welkom. Rapporteer je wel even elke woensdagavond?quote:Op zondag 21 september 2008 00:38 schreef karr-1 het volgende:
Lijkt me geweldig, even iets totaal anders doen.
Wat hebben ze beter te doen dan? In het park hangen en oude mensen lastig vallen?quote:Op zondag 21 september 2008 00:40 schreef GieJay het volgende:
Beetje leerlingen verplichten kutwerk te doen die ook vast wel wat beters te doen hebben.. BE-LACH-E-LIJK
Jij weet niet wat ik nu al doe in mijn vrije tijd, naast mijn 40 urige werkweek doe ik al bijna 20 uur vrijwilliigerswerk per week.quote:Op zondag 21 september 2008 00:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou, doe het dan gewoon en wacht niet tot iemand je vertelt dat je er heen moet. Vrijwilligers zijn er vast altijd welkom. Rapporteer je wel even elke woensdagavond?
Er zijn trouwens toch zat zestien-jarigen die bijbanen hebben?
Ik ook niet, had het in die tijd graag gedaanquote:Op zondag 21 september 2008 00:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
TS zit in fucking 4 havo
Goed idee die maatschappelijke stage, ik had het zeker niet erg gevonden als ik zoiets had moeten doen
Jij niet nee, maar iedereen is anders. Ik vraag me af wanneer deze maatschappij kinderen gewoon met rust gaat laten. TS werkt straks al tot zijn/haar 65e (of nog langer) voor een of andere pokkebaas. Nu is het tijd om nog even van de jeugd te genieten.quote:Op zondag 21 september 2008 00:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
TS zit in fucking 4 havo
Goed idee die maatschappelijke stage, ik had het zeker niet erg gevonden als ik zoiets had moeten doen
Ik doe Havo. Geen VMBO/Kaderquote:Op zondag 21 september 2008 00:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat hebben ze beter te doen dan? In het park hangen en oude mensen lastig vallen?
Waardering voor wat je doet dan. Maar ik blijf er wel bij dat je dat anderen niet een twee drie kunt opleggen.quote:Op zondag 21 september 2008 00:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij weet niet wat ik nu al doe in mijn vrije tijd, naast mijn 40 urige werkweek doe ik al bijna 20 uur vrijwilliigerswerk per week.
quote:Op zondag 21 september 2008 00:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij niet nee, maar iedereen is anders. Ik vraag me af wanneer deze maatschappij kinderen gewoon met rust gaat laten. TS werkt straks al tot zijn/haar 65e (of nog langer) voor een of andere pokkebaas. Nu is het tijd om nog even van de jeugd te genieten.
Nee! Dat zijn dus foute jongeren en die mag je van mij direct in een strafkamp gooien. Echt niet alle 16-jarigen zijn zo hoor.quote:Op zondag 21 september 2008 00:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
![]()
In het park hangen en oude mensen lastig vallen dus...
Als het bij je opleiding hoort kunnen ze je dat dus wel opleggen. En anders hoor je niet op die opleiding thuisquote:Op zondag 21 september 2008 00:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Waardering voor wat je doet dan. Maar ik blijf er wel bij dat je dat anderen niet een twee drie kunt opleggen.
He heerlijk, af en toe advocaat van de duivel spelen.
Kan je een Havo 4 al zo gericht een opleiding noemen?quote:Op zondag 21 september 2008 00:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als het bij je opleiding hoort kunnen ze je dat dus wel opleggen. En anders hoor je niet op die opleiding thuis
Vrijwilligerswerk ja. Weet je ook nog de betekenis van vrijwillig of moet ik het citeren?quote:Op zondag 21 september 2008 00:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij weet niet wat ik nu al doe in mijn vrije tijd, naast mijn 40 urige werkweek doe ik al bijna 20 uur vrijwilliigerswerk per week.
Bij mij in de regio zat, zal wel aan de instelling van de TS liggen. TS krijgt waarschijnlijk alles van zijn ouders en is daarom een enorme pauper.quote:Op zondag 21 september 2008 00:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou, doe het dan gewoon en wacht niet tot iemand je vertelt dat je er heen moet. Vrijwilligers zijn er vast altijd welkom. Rapporteer je wel even elke woensdagavond?
Er zijn trouwens toch zat zestien-jarigen die bijbanen hebben?
Uhh ik had gewoon een baan (vakkevullerquote:Op zondag 21 september 2008 00:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat hebben ze beter te doen dan? In het park hangen en oude mensen lastig vallen?
Ja ik weet wat het is, maar in het kader van een opleiding is het geen vrijwilligerswerk maar onderdeel van je opleiding, net zoals bv een stage. Je kunt zonder, maar dan haal je de opleiding dus niet.quote:Op zondag 21 september 2008 00:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk ja. Weet je ook nog de betekenis van vrijwillig of moet ik het citeren?
Hoe wil je het dan noemen?quote:Op zondag 21 september 2008 00:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan je een Havo 4 al zo gericht een opleiding noemen?
Tsja dan maak je in ieder geval je school af.quote:Op zondag 21 september 2008 00:48 schreef GieJay het volgende:
[..]
Uhh ik had gewoon een baan (vakkevuller) en moest op 3 avonden plus zaterdag werken.. Dus ik moest vrij vragen voor zaterdagmorgen omdat ik maatschappelijke stage moest doen
Hoger algemeen voortgezet onderwijs? Een vervolgopleiding is pas echt een opleiding. Je leert geen beroep op de HAVO. Een maatschappelijk heeft totaal geen relevant nut, behalve het gat tussen de ingeroosterde 968 uren van de TS zijn school en de 1040-uren norm te vullen.quote:
Dat ben ik met je eens, maar dat is weer een andere discussiequote:Op zondag 21 september 2008 00:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoger algemeen voortgezet onderwijs? Een vervolgopleiding is pas echt een opleiding. Je leert geen beroep op de HAVO. Een maatschappelijk heeft totaal geen relevant nut, behalve het gat tussen de ingeroosterde 968 uren van de TS zijn school en de 1040-uren norm te vullen.
Gewoon school. Een vooropleiding op z'n hoogst. Zo'n maatschappelijke stage kan op de HBO altijd nog en dan zal je toch net even iets gemotiveerded zijn omdat je dan weet waar je het voor doet.quote:
Precies, bedankt.quote:Op zondag 21 september 2008 00:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoger algemeen voortgezet onderwijs? Een vervolgopleiding is pas echt een opleiding. Je leert geen beroep op de HAVO. Een maatschappelijk heeft totaal geen relevant nut, behalve het gat tussen de ingeroosterde 968 uren van de TS zijn school en de 1040-uren norm te vullen.
Wat is dan de discussie?quote:Op zondag 21 september 2008 00:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar dat is weer een andere discussie
De discussie is dat TS volgens sommigen gewoon een luie donder is en niet wil werken.quote:
Mensen als lui betichten die niet zomaar klakkeloos alles willen uitvoeren wat ze opgedragen krijgenquote:Op zondag 21 september 2008 00:57 schreef Strani het volgende:
[..]
De discussie is dat TS volgens sommigen gewoon een luie donder is en niet wil werken.
Want daar draait het om he in het leven.
Mee eens. Ik beschreef dan ook alleen de mening van onze tegenstanders in dit topic he.quote:Op zondag 21 september 2008 00:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Mensen als lui betichten die niet zomaar klakkeloos alles willen uitvoeren wat ze opgedragen krijgen. Deze discussie wil ik ook wel beëindigen door te zeggen dat het niet lui is als je iets niet onbetaald wilt doen waar je het nut niet van inziet.
Weet ik, het was een publiek statement mijnerzijdsquote:Op zondag 21 september 2008 01:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Mee eens. Ik beschreef dan ook alleen de mening van onze tegenstanders in dit topic he.
Okayquote:Op zondag 21 september 2008 01:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Weet ik, het was een publiek statement mijnerzijds.
In vergelijking met wat een student aan uren maakt? Van 9 uur in de ochtend tot 2 uur in de middag? Slaat toch nergens op? Van 8 tot 5 moet het worden ( ja, ik ben zelf nog een student, en zal maar al te graag die zoveel uur les willen krijgen)quote:Op zondag 21 september 2008 01:00 schreef Yildiz het volgende:
Alle mensen die doen alsof 9 dagen niets zou zijn.
Die zie ik nog eventjes niet hun salaris van 9 dagen netto op een rekening van een goed doel storten.
Verder@ maatschappelijke stage. Computers repareren, wtf. Is het in een achterstandswijk ofzo, zodat het misschien nog iets maatschappelijk wordt?
Dat TS te lui is om naar school te gaan en te doen wat hij moet doen.quote:
Waarom?quote:Op zondag 21 september 2008 01:03 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
In vergelijking met wat een student aan uren maakt? Van 9 uur in de ochtend tot 2 uur in de middag? Slaat toch nergens op? Van 8 tot 5 moet het worden ( ja, ik ben zelf nog een student, en zal maar al te graag die zoveel uur les willen krijgen)
Verhuis naar de TU Delft, lekker van half 9 tot half 6 in de weer zijnquote:Op zondag 21 september 2008 01:03 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
In vergelijking met wat een student aan uren maakt? Van 9 uur in de ochtend tot 2 uur in de middag? Slaat toch nergens op? Van 8 tot 5 moet het worden ( ja, ik ben zelf nog een student, en zal maar al te graag die zoveel uur les willen krijgen)
Dan heb je toch echt de verkeerde stage, Mijn allereerste stage was in Australie en daar heb ik toch echt volwaardig meegedraaid in het bedrijfquote:Op zondag 21 september 2008 00:58 schreef Merkie het volgende:
Stages zijn vaak zo nutteloos. In het eerste jaar van mijn (veel zwaarder dan gemiddelde) universitaire studie moest ik ook stage lopen, in de zomervakantie (voor zover dat er is op een universiteit). Maar je kunt dan nog helemaal niks, je kan alleen maar meekijken of dom werk verrichten. Nou, goh, wat een verrijking voor iedere student.
Nee, in vergelijking met de 72 uur die je anders had kunnen gebruiken om betaald werk te doen. Vrijwillig.quote:Op zondag 21 september 2008 01:03 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al zei: het was een eerstejaars stage. Daarnaast was de richtduur van de stage 3 weken. Het is geen volwaardige stage van 3 maanden of een half jaar die studenten verderop in hun opleiding doen.quote:Op zondag 21 september 2008 01:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan heb je toch echt de verkeerde stage, Mijn allereerste stage was in Australie en daar heb ik toch echt volwaardig meegedraaid in het bedrijf
Ow wacht gaan we die kant op. Dus als ik ergens het nut niet van inzie, dan hoef ik het niet te doen. Nou waarom zou ik dan nog gaan werken? Betaal jij mijn salaris dan?quote:Op zondag 21 september 2008 00:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Mensen als lui betichten die niet zomaar klakkeloos alles willen uitvoeren wat ze opgedragen krijgen. Deze discussie wil ik ook wel beëindigen door te zeggen dat het niet lui is als je iets niet onbetaald wilt doen waar je het nut niet van inziet.
Woordje onbetaald niet gelezen?quote:Op zondag 21 september 2008 01:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ow wacht gaan we die kant op. Dus als ik ergens het nut niet van inzie, dan hoef ik het niet te doen. Nou waarom zou ik dan nog gaan werken? Betaal jij mijn salaris dan?
het is pas kansloos als je overal geld uit wilt slaan....quote:Op zondag 21 september 2008 01:08 schreef Yildiz het volgende:
Het gaat me erom dat dit gewoon kansloos is. Maatschappelijk werk, prima, maar laat het dan op z'n minst onder minimum loon gebeuren. Nu is het soort van verplicht (onderdeel opleiding etc.) maar is het gewoon kansloos onbetaald-stagiair werk. Er zijn blijkbaar genoeg handen nodig in o.a. de zorg, en die komen echt niet gratis aanwaaien. Daar zou een stagiair wellicht prima aan de slag kunnen, maar niet gratis. Zo werkt het in het 'echte' leven ook niet.
Het is kansloos als jou verplicht wordt werk te doen waar anderen betaald voor krijgen. Noem mij maar egoïstisch, maar ik zou niet weten waarom het normaal is dat ik bijv. onbetaald een dierenasiel zou moeten schoonmaken.quote:Op zondag 21 september 2008 01:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
het is pas kansloos als je overal geld uit wilt slaan....
Jawel maar dat ging over de stage. Mijn opmerking ging over het feit dat ik volgens jou iets waar ik de zin niet van inzie niet hoef te doen.quote:
Jij trekt wel snel conclusies.quote:Op zondag 21 september 2008 01:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat TS te lui is om naar school te gaan en te doen wat hij moet doen.
Tsja dan doe je het niet, haal je je diploma niet en beland je met een uitkering thuis. Veel plezier.quote:Op zondag 21 september 2008 01:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is kansloos als jou verplicht wordt werk te doen waar anderen betaald voor krijgen.
Ja, dat willen die mensen die dit onbetaalde project leiden inderdaad. Gratis arbeid laten verrichten door kinderen voor niets, noppes, nada 'computers laten repareren'. Iets wat in een normale wereld gewoon geld had gekost wordt nu onder het mom van 'maatschappelijke stage' vrijwillig gedaan.quote:Op zondag 21 september 2008 01:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
het is pas kansloos als je overal geld uit wilt slaan....
Je wilt geen 72 uur stage lopen, daar doelde ik op.quote:Op zondag 21 september 2008 01:11 schreef Dayuum het volgende:
[..]
Jij trekt wel snel conclusies.Wanneer heb ik gezegd dat ik niet naar school ga?
Ik zeg niet dat je het niet hoeft te doen, ik zeg alleen maar dat je niet lui bent alleen maar omdat je je vraagtekens zet bij een bepaalde verplichting. TS zal hoogstwaarschijnlijk de maatschappelijke stage wel doen, maar hij is niet lui omdat hij zijn vraagtekens bij achterliggende bedoeling van de stage zet.quote:Op zondag 21 september 2008 01:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jawel maar dat ging over de stage. Mijn opmerking ging over het feit dat ik volgens jou iets waar ik de zin niet van inzie niet hoef te doen.
quote:Op zondag 21 september 2008 01:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, dat willen die mensen die dit onbetaalde project leiden inderdaad. Gratis arbeid laten verrichten door kinderen voor niets, noppes, nada 'computers laten repareren'. Iets wat in een normale wereld gewoon geld had gekost wordt nu onder het mom van 'maatschappelijke stage' vrijwillig gedaan.
Behoorlijk kansloos, als je het mij vraagt. Laat gewoon iemand minimaal loon krijgen, dan kun je er tenminste nog inzet van verwachten ook.
Ik denk dat TS ook wel weet dat hìj er niet onderuit komt, dus bekijk het niet zo zwart-wit. Het gaan ons om de algemene situatie.quote:Op zondag 21 september 2008 01:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja dan doe je het niet, haal je je diploma niet en beland je met een uitkering thuis. Veel plezier.
Tsja ik zie ook overal de bedoeling niet van, maar ik doe het wel omdat het nu eenmaal bij mijn werk hoort.quote:Op zondag 21 september 2008 01:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het niet hoeft te doen, ik zeg alleen maar dat je niet lui bent alleen maar omdat je je vraagtekens zet bij een bepaalde verplichting. TS zal hoogstwaarschijnlijk de maatschappelijke stage wel doen, maar hij is niet lui omdat hij zijn vraagtekens bij achterliggende bedoeling van de stage zet.
Hij heeft toch al minimum-loon gezegd? In elk geval dat voor 16-jarigen. Is een mooi zakcentje maar haalt het nooit bij een volwaardig salaris van die ervaren medewerkers waar jij het over hebt.quote:Op zondag 21 september 2008 01:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Oke nu kun je me echt opvegen. Onervaren krachten moeten dus hetzelfde krijgen als iemand die het al jaren doet?
Waar slaat dit nou weer op? Iemand die het werk al jaren doet zal hoogstwaarschijnlijk wel ietsjes meer dan minimumloon krijgen, dus dat is zeker niet hetzelfde. Cursusje begrijpend lezen wellicht?quote:Op zondag 21 september 2008 01:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Oke nu kun je me echt opvegen. Onervaren krachten moeten dus hetzelfde krijgen als iemand die het al jaren doet?
Mij ook. Als je nu al geen 72 uur kunt opbrengen dan ga je het nog zwaar krijgen in het echte levenquote:Op zondag 21 september 2008 01:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat TS ook wel weet dat hìj er niet onderuit komt, dus bekijk het niet zo zwart-wit. Het gaan ons om de algemene situatie.
Waarom ga je ervan uit dat het minimum loon van een persoon die in 4 HAVO zit hetzelfde is als iemand die 10 jaar ouder is en waarschijnlijk een opleiding (geen minimum loon, lijkt me) heeft gehad?quote:Op zondag 21 september 2008 01:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
72 uur NAAST je normale bezigheden. GRATIS. Dat jij dat geen probleem vindt wil niet zeggen dat iedereen zo denkt.quote:Op zondag 21 september 2008 01:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mij ook. Als je nu al geen 72 uur kunt opbrengen dan ga je het nog zwaar krijgen in het echte leven
Gelukkig snap ik precies wat er bedoeld wordt, het is zeer lachwekkend.quote:Op zondag 21 september 2008 01:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? Iemand die het werk al jaren doet zal hoogstwaarschijnlijk wel ietsjes meer dan minimumloon krijgen, dus dat is zeker niet hetzelfde. Cursusje begrijpend lezen wellicht?
Tsja ik ben dan ook niet iedereen, dat is duidelijk.quote:Op zondag 21 september 2008 01:16 schreef Strani het volgende:
[..]
72 uur NAAST je normale bezigheden. GRATIS. Dat jij dat geen probleem vindt wil niet zeggen dat iedereen zo denkt.
Geen van beide, ik ben alleen een andere mening toegedaanquote:Op zondag 21 september 2008 01:17 schreef Mainport het volgende:
Is karr-1 nu een troll of zit er echt een steekje los?
Ik weet niet of jij graag 9 dagen achter elkaar onbetaald werk doet voor je baas, maar ik zou met zo'n baas inderdaad gelijk opstappen. Ténzij ik het echt leuk, vrijwillig werk vind, en er zelf voor gekozen zou hebben.quote:Op zondag 21 september 2008 01:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mij ook. Als je nu al geen 72 uur kunt opbrengen dan ga je het nog zwaar krijgen in het echte leven
Pff. Logisch redeneren en daaruit conclusies trekken is een vaardigheid die jij niet echt ten volle beheerst hequote:Op zondag 21 september 2008 01:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je gewoon een andere instelling dan de meesten van ons. Jouw favoriete forum is WGR volgens je Fobo (ja ik heb research gedaan). Dat zegt vrij veel over je. Het is je goed recht, maar anderen hebben soms gewoon andere interesses in het leven.quote:Op zondag 21 september 2008 01:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig snap ik precies wat er bedoeld wordt, het is zeer lachwekkend.
Zoals ik al eerder zei, i werk al minimaal 20 uur per week onbetaald naast mijn gewone baanquote:Op zondag 21 september 2008 01:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij graag 9 dagen achter elkaar onbetaald werk doet voor je baas, maar ik zou met zo'n baas inderdaad gelijk opstappen. Ténzij ik het echt leuk, vrijwillig werk vind, en er zelf voor gekozen zou hebben.
Mag ik vragen waarin? Misschien nog tips voor TS?quote:Op zondag 21 september 2008 01:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, i werk al minimaal 20 uur per week onbetaald naast mijn gewone baan
Vrijwillig. Ik neem aan dat je zelf gekozen hebt voor dat vrijwillige werk, en dat je er voldoening uit haalt, hoe dan ook. In een situatie als waar TS in zit kan dat niet, dat is nogal een verschil.quote:Op zondag 21 september 2008 01:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, i werk al minimaal 20 uur per week onbetaald naast mijn gewone baan
Ik doe genoeg vrijwilligerswerk per week, dus op mij heb je niets aan te merken.quote:Op zondag 21 september 2008 01:19 schreef Merkie het volgende:
[..]
Pff. Logisch redeneren en daaruit conclusies trekken is een vaardigheid die jij niet echt ten volle beheerst he? Het gaat niet om 72 uur opbrengen. Het gaat erom dat het belachelijk is dat TS een onbetaalde stage van 72 uur moet doen. Ik zou persoonlijk absoluut geen zin in zulke ongein hebben. Maar goed, jij hebt er geen problemen mee om 9 dagen onbetaald te werken, dus ik stel voor dat jij een met 9 dagen overeenkomstig salaris overmaakt aan mij, of een andere instelling die het geld goed kan gebruiken.
Een bejaardenhuis en een asielzoekerscentrumquote:Op zondag 21 september 2008 01:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarin? Misschien nog tips voor TS?
Zo zo je hebt research gedaan, toe maarquote:Op zondag 21 september 2008 01:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens mij heb je gewoon een andere instelling dan de meesten van ons. Jouw favoriete forum is WGR volgens je Fobo (ja ik heb research gedaan). Dat zegt vrij veel over je. Het is je goed recht, maar anderen hebben soms gewoon andere interesses in het leven.
Ik lees toch echt 4 keuzes in zijn begin, dus keuze genoegquote:Op zondag 21 september 2008 01:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Vrijwillig. Ik neem aan dat je zelf gekozen hebt voor dat vrijwillige werk, en dat je er voldoening uit haalt, hoe dan ook. In een situatie als waar TS in zit kan dat niet, dat is nogal een verschil.
Niets dan respect dat jij dat doet, maar het is geheel irrelevant daar het je eigen keuze is. Waarom werk je bij je baas?quote:Op zondag 21 september 2008 01:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik doe genoeg vrijwilligerswerk per week, dus op mij heb je niets aan te merken.
Ik waardeer dat je dat doet, daar heb ik ook respect voor, maar ga niet tegen iemand zeggen dat hij het moeilijk gaat krijgen in het 'echte leven' als hij zijn vraagtekens zet bij verplicht, onbetaald maatschappelijk werk waar TS niet zijn eigen keuze in kan maken.quote:Op zondag 21 september 2008 01:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een bejaardenhuis en een asielzoekerscentrum
Lijkt me dat er wel meer beroepen in de wereld zijn dan deze 4.quote:Op zondag 21 september 2008 01:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik lees toch echt 4 keuzes in zijn begin, dus keuze genoeg
Man, jij snapt ook niet wat 'zelfspot' is he. Ik relativeerde m'n eigen post door te zeggen dat ik 'research' heb gedaan.quote:Op zondag 21 september 2008 01:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zo zo je hebt research gedaan, toe maar
Omdat ik mijn werk leuk vind en graag resultaten lever waar anderen ook wat aan hebbenquote:Op zondag 21 september 2008 01:25 schreef Merkie het volgende:
[..]
Niets dan respect dat jij dat doet, maar het is geheel irrelevant daar het je eigen keuze is. Waarom werk je bij je baas?
4 keuzes lijkt me keuze genoeg. Het is maar 72 uur waar praten we over.quote:Op zondag 21 september 2008 01:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik waardeer dat je dat doet, daar heb ik ook respect voor, maar ga niet tegen iemand zeggen dat hij het moeilijk gaat krijgen in het 'echte leven' als hij zijn vraagtekens zet bij verplicht, onbetaald maatschappelijk werk waar TS niet zijn eigen keuze in kan maken.
[..]
Lijkt me dat er wel meer beroepen in de wereld zijn dan deze 4.
lol je moest eens weten. Het gros van de stagiaires krijgt geen vergoeding. En zelfs op IT gerelateerde plekken zijn ze niet meer dan veredelde koffiejuffrouwen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 23:49 schreef Dayuum het volgende:
Ik moet dit jaar (4 havo) verplicht 72 uur maatschaplijk stage lopen. En het is allemaal kut werk en het moet onbetaald vrijwilligers werk zijn. Ik kan kiezen uit
4.Computers repareren(Waarom zou iemand dit onbetaald doen?)
9 dagen, daar praten we over...quote:Op zondag 21 september 2008 01:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
4 keuzes lijkt me keuze genoeg. Het is maar 72 uur waar praten we over.
Over 72 uur lang klokkijken waarschijnlijk. Als ik een bedrijf had zou ik een 16-jarige ook niks concreets laten doen hoor. Gewoon koffie-zetten en vegen dus. Je hebt er niks aan.quote:Op zondag 21 september 2008 01:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
4 keuzes lijkt me keuze genoeg. Het is maar 72 uur waar praten we over.
Niets dus... het is voorbij voor je het weetquote:
Dat ligt dan aan het bedrijf....quote:Op zondag 21 september 2008 01:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Over 72 uur lang klokkijken waarschijnlijk. Als ik een bedrijf had zou ik een 16-jarige ook niks concreets laten doen hoor. Gewoon koffie-zetten en vegen dus. Je hebt er niks aan.
Als jij 72 uur niks vind, dan hebben ze nog genoeg tijd over om de rest van het jaar in het park rond te hangen en ouderen lastig te vallen (wat alle jongeren doen). Dus dan kan je net zo goed helemaal geen stage doen.quote:Op zondag 21 september 2008 01:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niets dus... het is voorbij voor je het weet
Ik moet van mijn school ergens stage lopen. Het kan me niet schelen waar en ik wil ook niks uitvoeren. Als jullie koffie willen zetten jullie het zelf maar. Je moet me wel aannemen anders heb ik geen toekomst omdat ze me anders geen diploma geven. Waar is de wc?quote:Op zondag 21 september 2008 01:41 schreef Dayuum het volgende:
Als het zo simpel was om even langs te komen en het "werk" te doen maar ik moet me ook nog inschrijven en een "sollicitatie gesprek" en een motivatie van minimaal 50 woorden
Nee want je zou toch eens iets nuttigs doen zegquote:Op zondag 21 september 2008 01:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Als jij 72 uur niks vind, dan hebben ze nog genoeg tijd over om de rest van het jaar in het park rond te hangen en ouderen lastig te vallen (wat alle jongeren doen). Dus dan kan je net zo goed helemaal geen stage doen.
quote:Op zondag 21 september 2008 01:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik moet van mijn schoon ergens stage lopen. Het kan me niet schelen waar en ik wil ook niks uitvoeren. Als jullie koffie willen zetten jullie het zelf maar. Je moet me wel aannemen anders heb ik geen toekomst omdat ze me anders geen diploma geven. Waar is de wc?
Precies 50 woorden. Mag je gratis van me copy-pasten.
Of het wel of niet nuttig is, zijn we het dus niet over eens.quote:Op zondag 21 september 2008 01:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee want je zou toch eens iets nuttigs doen zeg
Dat is duidelijkquote:Op zondag 21 september 2008 01:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Of het wel of niet nuttig is, zijn we het dus niet over eens.
Jij zit echt ALLE maar dan ook ALLE meningen/feiten te verdraaien zeg.. Kan een mod niet even ingrijpen?quote:
Hier is maar 1 emoticon voor:quote:Op zondag 21 september 2008 01:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Als jij 72 uur niks vind, dan hebben ze nog genoeg tijd over om de rest van het jaar in het park rond te hangen en ouderen lastig te vallen (wat alle jongeren doen). Dus dan kan je net zo goed helemaal geen stage doen.
Ik geef alleen mijn eigen mening, meer doe ik niet.quote:Op zondag 21 september 2008 02:17 schreef GieJay het volgende:
[..]
Jij zit echt ALLE maar dan ook ALLE meningen/feiten te verdraaien zeg.. Kan een mod niet even ingrijpen?
[..]
Zow hee! Hij mag er maar liefst een maand over doen! Dat is maar 18 uur per week!quote:Op zondag 21 september 2008 08:47 schreef Rnej het volgende:
die maatschappelijke stages zijn ervoor om luie scholiertjes zoals jou wat betrokkenheid bij te brengen...
geloof dat t bij jou niet echt gaat helpen, of wel?
72 uur is nix, zijn zat mensen die dat in 1 week draaien, jij mag er waarschijnlijk een maand over doen...
gigantisch kutwerk? ... beetje helpen in een dierenasiel is niet echt kutwerk... niet veel slechter dan vakkenvullen voor 3 euro per uur bij de Appie heijn... mensen met een kutinstelling hebben dan sowieso al een middelvingermentaliteit dunkt me ... tis 72 uur... man.. das toch geen reet? gemiddelde scholier zit 30 uur per week op school uit zn neus te vreten... laat ze maar ns merken wat werken is.... genoeg mensen hier in dit land zijn maar gewend dat alles aan komt waaien...quote:Op zondag 21 september 2008 08:52 schreef LoggedIn het volgende:
wat voor betrokkenheid ga je kweken door scholieren verplicht onbetaald gigantisch kutwerk te laten doen in de tijd waarin ze waarschijnlijk normaal hun bijbaantje zouden draaien? Volgens mij kweek je daar eerder een middelvingermentaliteit mee dan betrokkenheid..
Waar haal je vandaan dat het gigantisch kutwerk is? Ik geloof niet dat dat ergens genoemd is.quote:Op zondag 21 september 2008 08:52 schreef LoggedIn het volgende:
wat voor betrokkenheid ga je kweken door scholieren verplicht onbetaald gigantisch kutwerk te laten doen in de tijd waarin ze waarschijnlijk normaal hun bijbaantje zouden draaien? Volgens mij kweek je daar eerder een middelvingermentaliteit mee dan betrokkenheid..
Wat jij niet snapt is dat het pubers zijn en die horen ontzettend veel vrije tijd te hebben. Daarvoor ben je puber. Daarnaast hebben ze ook veelal een bijbaan die niet echt goed verdiend en aangezien de maatschappij er toch op uit is om deze doelgroep van veel geld te ontdoen betekent dat ook nog eens veel uren werk.quote:Op zondag 21 september 2008 12:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
gigantisch kutwerk? ... beetje helpen in een dierenasiel is niet echt kutwerk... niet veel slechter dan vakkenvullen voor 3 euro per uur bij de Appie heijn... mensen met een kutinstelling hebben dan sowieso al een middelvingermentaliteit dunkt me ... tis 72 uur... man.. das toch geen reet? gemiddelde scholier zit 30 uur per week op school uit zn neus te vreten... laat ze maar ns merken wat werken is.... genoeg mensen hier in dit land zijn maar gewend dat alles aan komt waaien...
Nog meer vrije tijd? Pubers hebben tegenwoordig veel te veel vrije tijd, vandaar dat ze ook allerlei rottigheid uit kunnen halen. Niets ten nadele van de goeden maar er zijn er bij die het echt verpesten voor de rest. En met die bijbaantjes zal het ook wel meevallen als 15 jarige heb je niet bijzonder veel keuze lijkt mij.quote:Op zondag 21 september 2008 12:22 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt is dat het pubers zijn en die horen ontzettend veel vrije tijd te hebben. Daarvoor ben je puber. Daarnaast hebben ze ook veelal een bijbaan die niet echt goed verdiend en aangezien de maatschappij er toch op uit is om deze doelgroep van veel geld te ontdoen betekent dat ook nog eens veel uren werk.
Echt, je bent een mongool als je vrijwilligerswerk gaat doen als 15jarige.
Met afstand de meest kortzichtige zin in dit topic. Hoe kan je zo enorm generaliseren?? Waarom zouden jongeren nog hun best doen voor wat dan ook als hun klasgenoot gekke Henkie in een rare bui tegen een lantaarnpaal aanschopt en iedereen daar vervolgens de hele jeugd de schuld van geeft?quote:Op zondag 21 september 2008 13:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nog meer vrije tijd? Pubers hebben tegenwoordig veel te veel vrije tijd, vandaar dat ze ook allerlei rottigheid uit kunnen halen. Niets ten nadele van de goeden maar er zijn er bij die het echt verpesten voor de rest. En met die bijbaantjes zal het ook wel meevallen als 15 jarige heb je niet bijzonder veel keuze lijkt mij.
Je bent dus geen mongool als je vrijwilligerswerk gaat doen, je toont aan dat je bereid bent om je in te zetten voor de maatschappij en voor een ander, zonder er meteen geld uit te willen slaan.
dit dus wij waren zo`n proefschool zo`n 4 jaar geleden maar kregen er wel vrij voor natuurlijk geen zak gedaan en bij de mac gezetenquote:Op zondag 21 september 2008 00:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
en dit natuurlijkquote:Op zondag 21 september 2008 13:48 schreef Rucebo het volgende:
Als mensen zich geroepen voelen om zoiets te gaan doen dan doen ze het wel uit zichzelf. De persoon die het werk moet doen heeft er niks aan en ik vraag me af of de 'werkgever' veel heeft aan onervaren en vooral ongemotiveerde krachten.
Kansloze bedoeling dus...
Schitterend was dat ja en Rutte maar zeuren dat we te weinig uren maakten terwijl ik in de winter niet eens daglicht zag dat jaarquote:Op zondag 21 september 2008 01:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Verhuis naar een TU , lekker van half 9 tot half 6 in de weer zijn!
Waarom wordt vrije tijd als iets negatiefs gezien. Dat is er fout aan deze maatschappij, elke vrije minuut moet benut worden om te gaan werken en nog meer werken. En de meeste instellingen zitten nog geen eens op dat verplichte vrijwilligerswerk te wachten. Meestal hebben ze het niet nodig maar verzinnen ze dan maar wat zodat je werk heb. Toen ik moest met een groepje leken we meer een last dan hulp.quote:Op zondag 21 september 2008 13:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nog meer vrije tijd? Pubers hebben tegenwoordig veel te veel vrije tijd, vandaar dat ze ook allerlei rottigheid uit kunnen halen. Niets ten nadele van de goeden maar er zijn er bij die het echt verpesten voor de rest. En met die bijbaantjes zal het ook wel meevallen als 15 jarige heb je niet bijzonder veel keuze lijkt mij.
Je bent dus geen mongool als je vrijwilligerswerk gaat doen, je toont aan dat je bereid bent om je in te zetten voor de maatschappij en voor een ander, zonder er meteen geld uit te willen slaan.
Goed gesproken.quote:Op zondag 21 september 2008 16:30 schreef BK89 het volgende:
[..]
Waarom wordt vrije tijd als iets negatiefs gezien. Dat is er fout aan deze maatschappij, elke vrije minuut moet benut worden om te gaan werken en nog meer werken. En de meeste instellingen zitten nog geen eens op dat verplichte vrijwilligerswerk te wachten. Meestal hebben ze het niet nodig maar verzinnen ze dan maar wat zodat je werk heb. Toen ik moest met een groepje leken we meer een last dan hulp.
KLopt op naar de 4 daagse werkweekquote:Op zondag 21 september 2008 16:30 schreef BK89 het volgende:
[..]
Waarom wordt vrije tijd als iets negatiefs gezien. Dat is er fout aan deze maatschappij, elke vrije minuut moet benut worden om te gaan werken en nog meer werken. En de meeste instellingen zitten nog geen eens op dat verplichte vrijwilligerswerk te wachten. Meestal hebben ze het niet nodig maar verzinnen ze dan maar wat zodat je werk heb. Toen ik moest met een groepje leken we meer een last dan hulp.
Die twee uur was je volledige stage?quote:Op zondag 21 september 2008 17:32 schreef Michel. het volgende:
Haha pwnd vorig jaar moest ik ook maatschappelijke stage doen, een propaganda praatje van het Rode Kruis van 1,5 á 2 uur en nog een heerlijke lunch erbij ook, voor niks, mag dit jaar ook wel weer gebeuren.
Dierenasielquote:Op zaterdag 20 september 2008 23:50 schreef sweetlady-o het volgende:
Dan zou ik gaan voor het dierenasiel.
en 72 uur in hoeveel tijd?
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 21 september 2008 16:30 schreef BK89 het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je meestal iets gedaan zoals iemand vermoord of zoquote:Op zaterdag 20 september 2008 23:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wees blij dat het geen taakstraf is, dan moet je nog langer
Als ze een goeie manager hebben, leren ze op hun bijbaan wel wat werken is - op een veel effectievere manier dan dit programma. En het zijn havo scholieren, geen vmbo'ers; Deze mensen krijgen nog genoeg contact met echt werk tijdens hun studie (studie zelf, bijbaan, stage - ook zo goed als ontbetaald lange weken maken) en zullen uiteindelijk ook niet te lui zijn om te werken (anders deden ze geen havo).quote:Op zondag 21 september 2008 12:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
gigantisch kutwerk? ... beetje helpen in een dierenasiel is niet echt kutwerk... niet veel slechter dan vakkenvullen voor 3 euro per uur bij de Appie heijn... mensen met een kutinstelling hebben dan sowieso al een middelvingermentaliteit dunkt me ... tis 72 uur... man.. das toch geen reet? gemiddelde scholier zit 30 uur per week op school uit zn neus te vreten... laat ze maar ns merken wat werken is.... genoeg mensen hier in dit land zijn maar gewend dat alles aan komt waaien...
Ik zit nu dus met dit probleem, ik kan nu of 3 avonden gaan werken, 2 in een supermarkt en 1 onbetaald, of ik kan op zaterdag gaan werkenquote:Op zondag 21 september 2008 00:36 schreef Strani het volgende:
[..]
72 uur is in totaal niet veel maar wel als je dat in heel veel korte periodes moet verdelen. En wat als TS al een bijbaan heeft? Moet die dan maar opgezegd worden?
Hear hear!quote:Op zondag 21 september 2008 16:30 schreef BK89 het volgende:
[..]
je kan ook gaan rappen voor de oma'squote:Op zondag 21 september 2008 08:10 schreef the_contract_killer het volgende:
doe gewoon het bejaarden tehuis,kan je lekker naar de verhalen luisteren van de 2e wereldoorlog en eenzame oudjes verblijden door even met ze te babbelen.
zo zat ik eens een bakkie te doen bij een oudje wat er stellig van overtuigt was dat het ottomaanse rijk nog steeds bestond en dat ze bezig waren nederland over te nemen,en na enkele keren ja knikken en o ja joh? zeggen tegen het vrouwtje kwam er nog een flink stuk taart aan met het 2e bakkie koffie![]()
gewoon naar het bejaarden tehuis gaan,je zit er warm en je hebt koffie
ik mag er vanuit gaan dat het onder schooltijd is.. anders is het een beetje cru idd...quote:Op zondag 21 september 2008 12:22 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt is dat het pubers zijn en die horen ontzettend veel vrije tijd te hebben. Daarvoor ben je puber. Daarnaast hebben ze ook veelal een bijbaan die niet echt goed verdiend en aangezien de maatschappij er toch op uit is om deze doelgroep van veel geld te ontdoen betekent dat ook nog eens veel uren werk.
Echt, je bent een mongool als je vrijwilligerswerk gaat doen als 15jarige.
je ziet het verschilquote:Op maandag 22 september 2008 18:41 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik mag er vanuit gaan dat het onder schooltijd is.. anders is het een beetje cru idd...
daarnaast is 72 uur 1 3/4e werkweek ... wat is dat nou op 40 schoolweken?
in duitsland en oostenrijk moet je verplicht na je middelbare school 9 maanden lang in dienst van de overheid werken.
't leger in en als je dat niet wil: in een kinderdagverblijf / bejaardentehuis .. etc tegen minimuminkomen werken...
beter alternatief dan? .. dacht het niet...
wat is je punt nou?quote:Op maandag 22 september 2008 18:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je ziet het verschil![]()
Overigens gaat dat daar ook afgeschaft worden samen met de normale dienstplicht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |