abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 september 2008 @ 08:47:38 #121
71115 Rnej
I walk the line
pi_61793824
die maatschappelijke stages zijn ervoor om luie scholiertjes zoals jou wat betrokkenheid bij te brengen...

geloof dat t bij jou niet echt gaat helpen, of wel?

72 uur is nix, zijn zat mensen die dat in 1 week draaien, jij mag er waarschijnlijk een maand over doen...
pi_61793847
wat voor betrokkenheid ga je kweken door scholieren verplicht onbetaald gigantisch kutwerk te laten doen in de tijd waarin ze waarschijnlijk normaal hun bijbaantje zouden draaien? Volgens mij kweek je daar eerder een middelvingermentaliteit mee dan betrokkenheid..
pi_61796037
quote:
Op zondag 21 september 2008 08:47 schreef Rnej het volgende:
die maatschappelijke stages zijn ervoor om luie scholiertjes zoals jou wat betrokkenheid bij te brengen...

geloof dat t bij jou niet echt gaat helpen, of wel?

72 uur is nix, zijn zat mensen die dat in 1 week draaien, jij mag er waarschijnlijk een maand over doen...
Zow hee! Hij mag er maar liefst een maand over doen! Dat is maar 18 uur per week!
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  zondag 21 september 2008 @ 12:10:39 #124
71115 Rnej
I walk the line
pi_61796245
quote:
Op zondag 21 september 2008 08:52 schreef LoggedIn het volgende:
wat voor betrokkenheid ga je kweken door scholieren verplicht onbetaald gigantisch kutwerk te laten doen in de tijd waarin ze waarschijnlijk normaal hun bijbaantje zouden draaien? Volgens mij kweek je daar eerder een middelvingermentaliteit mee dan betrokkenheid..
gigantisch kutwerk? ... beetje helpen in een dierenasiel is niet echt kutwerk... niet veel slechter dan vakkenvullen voor 3 euro per uur bij de Appie heijn... mensen met een kutinstelling hebben dan sowieso al een middelvingermentaliteit dunkt me ... tis 72 uur... man.. das toch geen reet? gemiddelde scholier zit 30 uur per week op school uit zn neus te vreten... laat ze maar ns merken wat werken is.... genoeg mensen hier in dit land zijn maar gewend dat alles aan komt waaien...
  zondag 21 september 2008 @ 12:16:32 #125
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61796367
quote:
Op zondag 21 september 2008 08:52 schreef LoggedIn het volgende:
Waar haal je vandaan dat het gigantisch kutwerk is? Ik geloof niet dat dat ergens genoemd is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_61796461
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:10 schreef Rnej het volgende:

[..]

gigantisch kutwerk? ... beetje helpen in een dierenasiel is niet echt kutwerk... niet veel slechter dan vakkenvullen voor 3 euro per uur bij de Appie heijn... mensen met een kutinstelling hebben dan sowieso al een middelvingermentaliteit dunkt me ... tis 72 uur... man.. das toch geen reet? gemiddelde scholier zit 30 uur per week op school uit zn neus te vreten... laat ze maar ns merken wat werken is.... genoeg mensen hier in dit land zijn maar gewend dat alles aan komt waaien...
Wat jij niet snapt is dat het pubers zijn en die horen ontzettend veel vrije tijd te hebben. Daarvoor ben je puber. Daarnaast hebben ze ook veelal een bijbaan die niet echt goed verdiend en aangezien de maatschappij er toch op uit is om deze doelgroep van veel geld te ontdoen betekent dat ook nog eens veel uren werk.
Echt, je bent een mongool als je vrijwilligerswerk gaat doen als 15jarige.
  zondag 21 september 2008 @ 13:35:38 #127
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61798067
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:22 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Wat jij niet snapt is dat het pubers zijn en die horen ontzettend veel vrije tijd te hebben. Daarvoor ben je puber. Daarnaast hebben ze ook veelal een bijbaan die niet echt goed verdiend en aangezien de maatschappij er toch op uit is om deze doelgroep van veel geld te ontdoen betekent dat ook nog eens veel uren werk.
Echt, je bent een mongool als je vrijwilligerswerk gaat doen als 15jarige.
Nog meer vrije tijd? Pubers hebben tegenwoordig veel te veel vrije tijd, vandaar dat ze ook allerlei rottigheid uit kunnen halen. Niets ten nadele van de goeden maar er zijn er bij die het echt verpesten voor de rest. En met die bijbaantjes zal het ook wel meevallen als 15 jarige heb je niet bijzonder veel keuze lijkt mij.

Je bent dus geen mongool als je vrijwilligerswerk gaat doen, je toont aan dat je bereid bent om je in te zetten voor de maatschappij en voor een ander, zonder er meteen geld uit te willen slaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_61798369
Als mensen zich geroepen voelen om zoiets te gaan doen dan doen ze het wel uit zichzelf. De persoon die het werk moet doen heeft er niks aan en ik vraag me af of de 'werkgever' veel heeft aan onervaren en vooral ongemotiveerde krachten.

Kansloze bedoeling dus...
  zondag 21 september 2008 @ 14:15:02 #129
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61799026
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nog meer vrije tijd? Pubers hebben tegenwoordig veel te veel vrije tijd, vandaar dat ze ook allerlei rottigheid uit kunnen halen. Niets ten nadele van de goeden maar er zijn er bij die het echt verpesten voor de rest. En met die bijbaantjes zal het ook wel meevallen als 15 jarige heb je niet bijzonder veel keuze lijkt mij.

Je bent dus geen mongool als je vrijwilligerswerk gaat doen, je toont aan dat je bereid bent om je in te zetten voor de maatschappij en voor een ander, zonder er meteen geld uit te willen slaan.
Met afstand de meest kortzichtige zin in dit topic. Hoe kan je zo enorm generaliseren?? Waarom zouden jongeren nog hun best doen voor wat dan ook als hun klasgenoot gekke Henkie in een rare bui tegen een lantaarnpaal aanschopt en iedereen daar vervolgens de hele jeugd de schuld van geeft?

En mij maak je niet wijs dat pubers in de jaren 60 minder vrije tijd hadden. Deze maatschappij is gewoon gemaakt voor strebers, blijkbaar.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_61799859
quote:
Op zondag 21 september 2008 00:52 schreef Merkie het volgende:

[..]

Hoger algemeen voortgezet onderwijs? Een vervolgopleiding is pas echt een opleiding. Je leert geen beroep op de HAVO. Een maatschappelijk heeft totaal geen relevant nut, behalve het gat tussen de ingeroosterde 968 uren van de TS zijn school en de 1040-uren norm te vullen.
dit dus wij waren zo`n proefschool zo`n 4 jaar geleden maar kregen er wel vrij voor natuurlijk geen zak gedaan en bij de mac gezeten maar het project was blijkbaar een succes
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_61799884
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:48 schreef Rucebo het volgende:
Als mensen zich geroepen voelen om zoiets te gaan doen dan doen ze het wel uit zichzelf. De persoon die het werk moet doen heeft er niks aan en ik vraag me af of de 'werkgever' veel heeft aan onervaren en vooral ongemotiveerde krachten.

Kansloze bedoeling dus...
en dit natuurlijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_61800175
quote:
Op zondag 21 september 2008 01:07 schreef Merkie het volgende:

[..]

Verhuis naar een TU , lekker van half 9 tot half 6 in de weer zijn !
Schitterend was dat ja en Rutte maar zeuren dat we te weinig uren maakten terwijl ik in de winter niet eens daglicht zag dat jaar
pi_61801425
Ik weet dat ik in vwo deed toen moest ik 90 uur stage lopen ergens. Alleen heette het geen maatschappelijke stage, maar knapzak uren, maar het is gewoon precies hetzelde alleen een andere naam.
TS niet zeuren en gewoon doen.
pi_61802223
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarom wordt vrije tijd als iets negatiefs gezien. Dat is er fout aan deze maatschappij, elke vrije minuut moet benut worden om te gaan werken en nog meer werken. En de meeste instellingen zitten nog geen eens op dat verplichte vrijwilligerswerk te wachten. Meestal hebben ze het niet nodig maar verzinnen ze dan maar wat zodat je werk heb. Toen ik moest met een groepje leken we meer een last dan hulp.
  zondag 21 september 2008 @ 16:40:59 #135
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61802428
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:30 schreef BK89 het volgende:

[..]

Waarom wordt vrije tijd als iets negatiefs gezien. Dat is er fout aan deze maatschappij, elke vrije minuut moet benut worden om te gaan werken en nog meer werken. En de meeste instellingen zitten nog geen eens op dat verplichte vrijwilligerswerk te wachten. Meestal hebben ze het niet nodig maar verzinnen ze dan maar wat zodat je werk heb. Toen ik moest met een groepje leken we meer een last dan hulp.
Goed gesproken.
pi_61802547
quote:

[..]

KLopt op naar de 4 daagse werkweek

Overigens is het in de meeste landen nog erger
pi_61803585
Haha pwnd vorig jaar moest ik ook maatschappelijke stage doen, een propaganda praatje van het Rode Kruis van 1,5 á 2 uur en nog een heerlijke lunch erbij ook, voor niks, mag dit jaar ook wel weer gebeuren .
Come on green white army..
  zondag 21 september 2008 @ 17:36:11 #138
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61803683
quote:
Op zondag 21 september 2008 17:32 schreef Michel. het volgende:
Haha pwnd vorig jaar moest ik ook maatschappelijke stage doen, een propaganda praatje van het Rode Kruis van 1,5 á 2 uur en nog een heerlijke lunch erbij ook, voor niks, mag dit jaar ook wel weer gebeuren .
Die twee uur was je volledige stage?
pi_61803789
Ja, er waren 3 dagen voor uit getrokken in totaal, sommige mensen moesten ook 3 dagen in een verzorgingstehuis rondlopen. Dit jaar is het bij ons ook uitgebreid naar 72 uur, alleen in de derde klas..
Come on green white army..
pi_61803790
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 23:50 schreef sweetlady-o het volgende:
Dan zou ik gaan voor het dierenasiel.

en 72 uur in hoeveel tijd?
Dierenasiel .
Daar stinkt het nog erger dan in een bejaardentehuis.
pi_61805342
quote:

[..]

Helemaal mee eens.

Dat de term 'verplicht vrijwilligerswerk' in dit topic meerdere keren wordt gebruikt zegt wel genoeg. Het is gewoon een onzinnig idee, vrijwilligerswerk is per definitie niet verplicht...
  zondag 21 september 2008 @ 20:11:42 #142
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61807162
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 23:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wees blij dat het geen taakstraf is, dan moet je nog langer
Ja maar dan heb je meestal iets gedaan zoals iemand vermoord of zo
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61807321
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:10 schreef Rnej het volgende:

[..]

Als ze een goeie manager hebben, leren ze op hun bijbaan wel wat werken is - op een veel effectievere manier dan dit programma. En het zijn havo scholieren, geen vmbo'ers; Deze mensen krijgen nog genoeg contact met echt werk tijdens hun studie (studie zelf, bijbaan, stage - ook zo goed als ontbetaald lange weken maken) en zullen uiteindelijk ook niet te lui zijn om te werken (anders deden ze geen havo).

Oh, en in mijn visie is het kutwerk En ik deed naast mn studie productiewerk, dus dat zegt wel iets.

1.Dierenasiel - Half opgevreten worden door die stinkende kutbeesten
2.Helpen op een basis school - Beetje dingen printen, koffie halen en af en toe temidden wat ambtenaren een beetje prutsen in/ aan computers. Get ready for thel ongest 72 hours of your life
3.Bejaarde huis - Soort dierenasiel, maar dan wat meer psychisch gericht
4.Computers repareren(Waarom zou iemand dit onbetaald doen?) - Hokjesdenken medescholieren: Alleen voor nerds

Hoe het precies uitpakt weet je natuurlijk niet, maar ik vertrouw een school er blind op dat ze het niet goed aanpakken en dat het gewoon kut wordt.

En dat ze genoeg vrije tijd hebben vind ik zon onzin argument We hebben het hier niet over uitkeringstrekkers, dit zijn gewoon mensen die nog middenin hun jeugd zitten. Die moeten zich nog ontwikkelen, en geloof het of niet, maar ontwikkelen doe je niet alleen terwijl je je de pleuris werkt voor een ander. Dat doe je ook in een sociale omgeving, wat op die leeftijd heel belangrijk is. En als ze straks een jaar of 22 zijn, vanaf dat moment mogen ze tot hun 50-60e gemiddeld 40u per week werken. Die tijd komt echt wel, daar hoeven ze nu echt niet 72u voor in een dierenasiel te vertoeven. Niks mis met een beetje vrije tijd als je jong bent
pi_61808695
Laat die kinders lekker 72 uur in openbare rechtzaken zitten. Daar krijgen ze meer pit van.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 21 september 2008 @ 20:57:59 #145
198421 ANCT
plus ultra
pi_61808706
quote:
Op zondag 21 september 2008 00:36 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik stuur jou de komende veertig weken elke woensdag na je werk nog even naar het bejaardentehuis. Kijken hoe leuk je dat vindt.

72 uur is in totaal niet veel maar wel als je dat in heel veel korte periodes moet verdelen. En wat als TS al een bijbaan heeft? Moet die dan maar opgezegd worden?
Ik zit nu dus met dit probleem, ik kan nu of 3 avonden gaan werken, 2 in een supermarkt en 1 onbetaald, of ik kan op zaterdag gaan werken
¡ʞǝb sı ʇsǝǝן ʇıp ǝıʍ
pi_61809395
quote:

[..]

Hear hear!
Vanuit eigen ervaring kan ik vertellen dat pubers zich juist moeten gaan vervelen. Pas dan kom je tot goede plannen om of iets creatiefs te doen of iets kapot te maken. Daarvoor ben je nu eenmaal puber. Dat soort tijd mag niet worden weggepakt door mannen in pakken die louter die beslissing genomen hebben om meer status te verkrijgen of behoud om hun positie.
pi_61810359
Ooh heb dit ook gedaan alleen dan 4 dagen achter mekaar .
Nja ik zat bij een voetbalclub was wel lachen op zich.....
  zondag 21 september 2008 @ 22:26:08 #148
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_61811721
In Zweden (en ik dacht duitsland ook) is het heel normaal, mensen met een uitkering en scholieren helpen de wat zwakkeren of helpen een handje in een school of dergelijke. ...Als je het wat slim aanpakt vraag je een gehandicapte met een pgb of je hen mag helpen tegen een vergoeding.
pi_61812411
gezien de keuzes van de ts, bejaardentehuis. Veel verder dan kaarten, thee inschenken en een appel schillen zal het echt niet komen hoor.

tis toch de bedoeling dat je zoiets bv 3 uurtjes in de week doet? t valt natuurlijk wel mee maar of we er nou echt een fijnere maatschappij door krijgen betwijfel ik toch wel. Ken een aantal mensen die zoets op t mbo ook kregen, die waren er opzich nog best over te spreken.. 10x met een andere bejaarde 2 uurtjes kinderboerderij ofzo moesten ze doen :p
  Eindredactie Games zondag 21 september 2008 @ 23:03:03 #150
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_61813048
quote:
Op zondag 21 september 2008 08:10 schreef the_contract_killer het volgende:
doe gewoon het bejaarden tehuis,kan je lekker naar de verhalen luisteren van de 2e wereldoorlog en eenzame oudjes verblijden door even met ze te babbelen.

zo zat ik eens een bakkie te doen bij een oudje wat er stellig van overtuigt was dat het ottomaanse rijk nog steeds bestond en dat ze bezig waren nederland over te nemen,en na enkele keren ja knikken en o ja joh? zeggen tegen het vrouwtje kwam er nog een flink stuk taart aan met het 2e bakkie koffie

gewoon naar het bejaarden tehuis gaan,je zit er warm en je hebt koffie
je kan ook gaan rappen voor de oma's

0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')