jullie hebben ook al zo'n model gezin, net als Sugarquote:Op vrijdag 19 september 2008 21:58 schreef Vivi het volgende:
Wat leuk om zo'n reactie te krijgen Tink!
Even een toepasselijke foto spammen als impressie van mijn vakantie...ik heb voor het eerst van mijn leven bijna moeten janken als een klein kind bij het naar huis gaan.
De schade viel mee, zo'n 60 gram aangekomen...maar de bikinifoto's vond ik toch nog confronterender dan dat ik had gedacht n.a.v. mijn beeltenis in de spiegel(waar ik natuurlijk de meest voordelige pose aannam.. (niet ademend)
).
Vanaf maandag ga ik maar weer ff aan de repen, sporten gaat ook moeilijk omdat ik erg last heb van mijn been momenteel, wel gestepped vanochtend en bij gebrek aan beter op de power plate gelegen.
Oh ja, de foto![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 september 2008 21:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Echt? Dan heb je het te lang laten koken. Zeekraal hoort knapperig te zijn!
Dan laat ik die van mij maar niet zienquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jullie hebben ook al zo'n model gezin, net als Sugar![]()
Van die gezinnen die je in de IKEA gids ziet, en in reclames enzo. Met mooie mensen en engelachtige kinderen enzo
Leuke foto dus![]()
tevens iets uitgebreide TVP
tot morgen
Schijn bedriegt hoor..quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jullie hebben ook al zo'n model gezin, net als Sugar![]()
Van die gezinnen die je in de IKEA gids ziet, en in reclames enzo. Met mooie mensen en engelachtige kinderen enzo
Leuke foto dus![]()
tevens iets uitgebreide TVP
tot morgen
Meen je dat nou? Daar kan ik 3 dagen van eten.quote:Op vrijdag 19 september 2008 21:00 schreef Isegrim het volgende:
Nog even een gebakken eitje gemaakt, want van zo'n bakkie van de Wok To Go zit je ook niet lang vol.
Mijn verhoudingen zijn gelukkig oke iddquote:Op zaterdag 20 september 2008 07:03 schreef Sugar het volgende:
Die foto is inderdaad hartstikke leuk, en Vief, ik heb je gezien en vind je heel mooi, hoor! Ook je verhoudingen enzo!
Wat een mooie!quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:13 schreef Greys het volgende:
Vievje, welkom terug!
Wat zien jullie er heerlijk ontspannen, mooi en gelukkig uit met zijn drietjes!
Morgen gaan we naar het asiel om het resultaat van de Asielactie te overhandigen in Zwolle (2000 euro en bergen spullen, hoezee!) en dan ga ik ook kennis maken met Boris de Bengaal. Is het geen beauty? Ik hoop dat ze ons geschikt vinden voor hem en dat het kliktDe reden dat we voor Boris gaan is zijn good looks čn nog belangrijker, het feit dat er bij de beschrijving staat dat hij een klein hondje als maatje heeft gehad en dat hij dat weer graag wil. Nou, laat onze Bink nou het leukste kleine hondje zijn dat er bestaat!
Meet Boris!
[ afbeelding ]
Wat fijn!quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:10 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ga lekker nog op vakantie!3 weken Japan staan in de planning.
En na 3 weken in mijn nieuwe baan, niet meer 2 uur fietsen per dag en wel lange dagen en veel in de auto zitten, ben ik nog steeds op hetzelfde gewicht!
Ja, naast de mooie jurkjes van kwakveense en het vertrek van Conleche naar Frankrijk, heb je ook de onthulling van mijn buik gemist!quote:Heb ik hier nog spannende of leuke of bijzondere dingen gemist de afgelopen weken?
Tisser meissie?quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:16 schreef Sugar het volgende:
[..]
Wat fijn!
[..]
Ja, naast de mooie jurkjes van kwakveense en het vertrek van Conleche naar Frankrijk, heb je ook de onthulling van mijn buik gemist!![]()
En momenteel houd ik me daar ernstig aan vast, want ik voel me kut.
dat jaquote:Op zaterdag 20 september 2008 09:33 schreef Vivi het volgende:
Ga een lekkere boswandeling met ze maken Sjoeg, jij krijgt beweging, zij kunnen hun energie kwijt en het is er prachtig weer voor. Neem je trommeltjes mee om kastanjes enzo te verzamelen en kunnen ze thuis straks lekker knutselen.
Typefoutje denk ik motobloquote:Op zaterdag 20 september 2008 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
weer op 68,5het gaat echt van 70,5 naar 69,5 enzovoorts
hoop dat ik ooit nog 's onder de 69 kom
quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:50 schreef Sugar het volgende:
Ik zal het proberen. Op dit moment lukt gewoon niks en kan ik alleen maar huilen.
Stom, want ik doe die dingen ook heel vaak met ze. Maar juist als ik me zo hopeloos voel, kan ik me er niet toe zetten. Als een berg zie ik op tegen iedereen in kleren krijgen (ikzelf ben wel al aangekleed, in kleren die me steeds vertellen dat ik een lelijk monster ben) en moeten gaan. Sorry, leukere berichten pers ik er even niet uit.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:50 schreef Sugar het volgende:
Als een berg zie ik op tegen iedereen in kleren krijgen (ikzelf ben wel al aangekleed, in kleren die me steeds vertellen dat ik een lelijk monster ben) en moeten gaan.
Ah, ik ga spontaan even wat topics doorscrollen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:16 schreef Sugar het volgende:
[..]
Wat fijn!
[..]
Ja, naast de mooie jurkjes van kwakveense en het vertrek van Conleche naar Frankrijk, heb je ook de onthulling van mijn buik gemist!![]()
En momenteel houd ik me daar ernstig aan vast, want ik voel me kut.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Soms wens ik jou toe dat jij in Duitsland zou wonen. Klinkt heel gek, maar hier hebben moeders zoals jij (en ik,maar dat vertel ik zo) de mogelijkheid om op een zogenaamde Mutter-Kind-Kur te gaan:
3 weken met de kinderen in een mooie omgeving (vaak bergen of bos). De kinderen gaan overdag naar de opvang (soort kleuterschool of lagere school), jij wordt 3 x per week gemasseerd, sport veel, gaat in de sauna, schildert, tekent of bent op andere wijze creatief bezig, krijgt voedingsadvies, krijgt -indien gewenst en noodzakelijk- intensieve therapie, drie maal daags staat er een gezonde maaltijd voor je neus, je rust veel uit, je krijgt dansles, de kinderen leren zwemmen etc. etc.
Na die 3 weken ben je niet direct "beter", maar het is wel een goede stap om vanuit verder te gaan. En het beste is nog: het wordt betaald door de Krankenkasse én je hoeft er niet eens overspannen ofzo voor te zijn. Het wordt hier ingezet als "Vorsorge".
Ik ga over 6 weekjesHelaas wel net ten tijde van de intocht van Sinterklaas en St.Maarten (daar voel ik me wel een beetje erg schuldig over naar de kinderen toe), maar ik verheug me er toch op.
In mijn omgeving hebben heel veel ouders dit gedaan (zowel mannen als vrouwen), en allemaal kwamen ze een stuk beter, meer ontspannen en gezonder terug dan voordat ze weggingen.
Ik heb bijna nooit last van katers. Lig nu nog wel in bed, maar moet eigenlijk heel hard studeren en 2 hartige taarten maken. Maar goed, tis zaterdag.quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:51 schreef Merel het volgende:
Greys wat een prachtig beest!! Echt, ik ga nóóit meer ergens wonen waar ik geen huisdieren mag, zodra ik een keer verhuisd ben ga ik meteen weer een kat in huis nemen
AKnynke, ben je de kater al een beetje te boven? Ik had gisteren 2 wijntjes en 3 wodka op en liep gewoon te zwalken, echt beschamend![]()
BJ en motorbloempje fijne dag! En Sugar ook, gewoon lekker naar buiten, 't is heerlijk weer!
En ik heb besloten dat ik niet mee hoef naar Rome, ik wil liever in Liejannuhs koffer mee naar Japan!
quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:13 schreef Greys het volgende:
Vievje, welkom terug!
Wat zien jullie er heerlijk ontspannen, mooi en gelukkig uit met zijn drietjes!
Morgen gaan we naar het asiel om het resultaat van de Asielactie te overhandigen in Zwolle (2000 euro en bergen spullen, hoezee!) en dan ga ik ook kennis maken met Boris de Bengaal. Is het geen beauty? Ik hoop dat ze ons geschikt vinden voor hem en dat het kliktDe reden dat we voor Boris gaan is zijn good looks čn nog belangrijker, het feit dat er bij de beschrijving staat dat hij een klein hondje als maatje heeft gehad en dat hij dat weer graag wil. Nou, laat onze Bink nou het leukste kleine hondje zijn dat er bestaat!
Meet Boris!
[ afbeelding ]
Jammerquote:Op zaterdag 20 september 2008 09:51 schreef Merel het volgende:
En ik heb besloten dat ik niet mee hoef naar Rome, ik wil liever in Liejannuhs koffer mee naar Japan!
Dat vind ik zo triest. Dat je daar je gevoel van eigenwaarde uit haaltquote:Op zaterdag 20 september 2008 11:58 schreef Sugar het volgende:
Bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik heb inmiddels S weer om me heen en dus tijd voor mezelf vanmiddag.
En een jurkje in maat 34-36 staat leuk, dus dat scheelt ook iets.
Tinkepink, dat verhaal klinkt echt geweldig, wat zul je ernaar uitkijken! Fijn, joh!
Leuk toch als je een kleine maat past.quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:16 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Dat vind ik zo triest. Dat je daar je gevoel van eigenwaarde uit haalt.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:59 schreef Vivi het volgende:
Zo, het was een *&*&*^&^%&klus maar ik heb 2 slideshows gemaakt van de 78 leukste (!) foto's...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat leukquote:Op zaterdag 20 september 2008 13:00 schreef Vivi het volgende:
Voor degenen die geen leven hebben staat hier een link naar meer vakantieplezier![]()
[..]
Nog even over de zeekraal: het was lekker! Knapperig en zilt. Ik was niet meer gewend om zoute dingen te eten, dus dit vond ik best lekker eigenlijk. Voor herhaling vatbaar!quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:41 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
![]()
Zeekraal kort smoren in wat boter samen met een uitje en peper uit de molen. Eet het met gerookte zalm. Belachelijk simpel, belachelijk lekker.
En ik wil ook op vakontie...
Dat vind ik iets heel anders, eerlijk gezegd. Jij zit in maatje 44+ en verlangt naar de dag waarop je in maat 38 zult passen, maat 38 staat symbool voor een gezond streven, denk ik dan. Je zult huilen van geluk, niet omdat je letterlijk de 38 in je label ziet staan (lijkt me toch), maar omdat je bereikt hebt, wat je heel graag wilde.quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:09 schreef vamperotica het volgende:
En ja...het is treurig, maar ik denk dat ik ga huilen van geluk als ik in een maatje 38/38 ga passen!!
Ik voel me zo verrot met mn 44+......
Dat hoop ik NATUURLIJK ookquote:
Heftig lijkt me. Veel succes dan met een gezonde manier van afvallen dit keer. En hopelijk leer ook jij dan op een gegeven moment op een gezonde manier over jezelf te denken, naar jezelf te kijken.quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:12 schreef vamperotica het volgende:
Ik ben bang dat ik wat dat betreft hetzelfde in elkaar zit als Sugar..... En ik weet dat het niet kwetsend bedoeld is, maar dat we eigenlijk alleen ons zelf kwetsen.
Ik hoop alleen dat als ik inderdaad mn 15 kg kwijt ben ( en dan spreken we eerder over een maat 36 dan/als 38 ik inmiddels zover ben inderdaad in te zien dat dat ene maatje 36 pcies hetzelfde is als de 38 uit een andere winkel...
Mijn "verhaal" nog even in het kort.... tot een jaar of 17 altijd tussen de 50 en 55 kg gezeten met een lengete van 1.63....
Toen omhoog gegaan naar de 80...
En toen begonnen de problemen.... Binnen 6 weken terug naar de 50 en later weer naar de 80 en zo weer terug naar die 50 waren geen uitzonderingen...Littekens op mn handen van het "vingers in de keel" En tijden dat ik gewoon niets at.... Of overdag naar school, 's avonds en 's nachts werken ( overigens maar een week of 3 vol gehouden) en dit alles op een radijsje of 3....
Net voor ik zwanger raakte van mn dochter zat tussen de 44 en 47 kg.... Niet extreem mager, maar de manier waarop......
Ik begrijp je heel goed...het verval is er.quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:36 schreef vamperotica het volgende:
Ja...Ik is dat zwart/wit gebloemde ...eh.... iets!![]()
![]()
Vamp is smaller dan de bruid hoorquote:Op zaterdag 20 september 2008 14:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
wat heb je mooi haar! die eerste foto is echt!
ik dacht eerst dat je de bruid was dus ik dacht, nou ja wel dik maar nog steeds leuk en stralend. Maar toen was je dus die daarnaast? Je hebt echt een mooi gezicht, en ja ik snap wel dat je wat wil afvallen maar je ziet er nu ook al echt heel erg leuk uit!
Ja i kneuwz, daarom noemde ik de bruid dikquote:
Heb ik zeker, maar ik heb pas vanavond mijn eigen laptop weer en kan dan dus bij kim's eten deze week.quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:51 schreef vamperotica het volgende:
Ghehehe... Die lange benen zijn optisch bedrog....In het echt zijn het korte varkenspootjes ( wat ik je al meldde...die dikke bovenbenen!)
maarruh....tnx heur!!
Bruidje is mn zusje en die is op die foto al behoorlijk veel afgevallen.... Beetje jammer dat ze eik al sinds kind zijnde problemen met dr knie heeft en momenteel al een paar jaar posstraumatische dystrofie in dr voet/been heeft.... Dus ze sport ( revalidatie/fysio/hydrotherapiet dr eigen een ongeluk.... Ze zit ook veel aan een rolstoel gekluisterd...
Maar ja....
Het verval is er....En daar kan je in meegaan enzo.... Maar ik ben nu echt op een punt dat ik gewoon lekker in mn vel wil zitten.... En dat zit ik met dit lichaam absoluut niet.... Ik wil niet gaan zwwemmen met de kids, ik wil eigenlijk niets....
Lekekr elke dag wat sporten, op mn voeding letten en 15 tot 20 kg ( weeg nu 74) en dan zien we wel weer verder!
SHE.... Had je toevallig nog aan dat mailtje gedacht?
Je kunt ook met tafels en stoelen trainen zoals SHE al zeiquote:Op zaterdag 20 september 2008 14:59 schreef vamperotica het volgende:
Dan kommut wel goed!
Heb trouwens thuis alleen wat losse gewichten en zo'n lange bodypumpstang.... Is daar wat mee te doen qua thuistraining?
Moet jij niet in de koffer naar Japan?quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:35 schreef Merel het volgende:
Ik heb allemaal gezonde boodschappen gedaan
Dit weekend mag ik van mezelf nog even smokkelen, ik vind het echt zonde om eten weg te gooien, dan eet ik het liever gewoon opEn vanaf maandag ga ik er dan echt tegenaan
wat een schitterend beest!quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:13 schreef Greys het volgende:
Boris de Bengaal. Is het geen beauty?
Krijg er een pipi langkous beeld bij!quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je kunt ook met tafels en stoelen trainen zoals SHE al zei.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 17:27 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Krijg er een pipi langkous beeld bij!
Ik ook. *burp*quote:
Ik ga gewoon uit van de richtlijn van het Voedingscentrum voor het avondeten, die werkt prima voor mijquote:Op zaterdag 20 september 2008 18:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ook. *burp*
Een beetje teveel alleen. Het is moeilijk de maat te vinden waarop je niet verder afvalt, maar ook niet aankomt.
Ook nog even reagerenquote:Op vrijdag 19 september 2008 17:46 schreef vamperotica het volgende:
pilletjes?
Wie zal dat betalen?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:07 schreef Liejannuh het volgende:
Kun je niet beter een nieuw toetsenbord kopen Viking?![]()
Nog niet zo voorspoedig als ik zou willen helaasquote:Hoe gaat het trouwens met jouw banenzoekerij?
Je hebt voorbeeldig gegeten zelfs.quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:52 schreef Laureline het volgende:
Gisteren tassenvol gezonds gehaald op de markt, dus vandaag weer verder gegaan met het opeten ervan!
O: sinaasappelsap, frambozen met yoghurt
T: ham-augurkrolletjes en 3 tomaten
L: salade met garnalen
T: noten, halve appel, kwark
D: paprikasoep met Turks brood
toetje: verse ananas (een derde)
Is wel okee, toch?
Herinner me nog zo'n jaren '90 dieetrage: 'Een leven lang fit' waarbij je tot 12 uur 's middags alleen maar fruit moest eten, omdat het anders, als je het niet op de nuchtere maag at, toch maar 'nutteloos verrotte' in je maag. Moeders van vriendinnetjes zworen er toen bij, maar wij hadden het omgedoopt tot 'Een leven lang honger'.
Toch blijft er bij mij altijd een vage twijfel hangen als ik dus fruit eet, direct na ander eten. Maar er zit toch geen kern van waarheid in (hoop ik)?
Geen idee, wat kost een toetsenbord tegenwoordig? 10 euro gok ik?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wie zal dat betalen?. Had toch niet veel beters te doen
.
Oew, dat is jammer.quote:[..]
Nog niet zo voorspoedig als ik zou willen helaas. Lief dat je het vraagt
.
Ja, een tientje ofzo. Daar kan ik 2 dagen van etenquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:13 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Geen idee, wat kost een toetsenbord tegenwoordig? 10 euro gok ik?
Maar afijn, bezigheidstherapie is ook belangrijk.
Yep, ben helemaal klaar. In oktober heb ik mijn buluitreikingquote:Oew, dat is jammer.Is je studie nu wel helemaal afgerond?
Als het met mijn plannen loopt zoals gehoopt, heb ik binnenkort regelmatig een opdrachtje voor je. Ik kan je niet veel betalen (lees: weinig), want ik vraag nog lage vergoedingen van de klant. Maar zo kan je in ieder geval wat ervaring opdoen! En als we goed werk afleveren, krijg ik vanzelf meer opdrachtgevers waardoor we voor normale tarieven kunnen werken.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:10 schreef Viking84 het volgende:[..]
Nog niet zo voorspoedig als ik zou willen helaas. Lief dat je het vraagt
.
Is dat schrijfwerk?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als het met mijn plannen loopt zoals gehoopt, heb ik binnenkort regelmatig een opdrachtje voor je. Ik kan je niet veel betalen (lees: weinig), want ik vraag nog lage vergoedingen van de klant. Maar zo kan je in ieder geval wat ervaring opdoen! En als we goed werk afleveren, krijg ik vanzelf meer opdrachtgevers waardoor we voor normale tarieven kunnen werken.
Tofquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als het met mijn plannen loopt zoals gehoopt, heb ik binnenkort regelmatig een opdrachtje voor je. Ik kan je niet veel betalen (lees: weinig), want ik vraag nog lage vergoedingen van de klant. Maar zo kan je in ieder geval wat ervaring opdoen! En als we goed werk afleveren, krijg ik vanzelf meer opdrachtgevers waardoor we voor normale tarieven kunnen werken.
Ik ken datquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:18 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Is dat schrijfwerk?
Zo ja, zou ik dan ook eens wat mogen schrijven?Misschien wil ik de journalistiek in namelijk. Favoriete onderwerpen zijn muziek en geschiedenis, en Europa
Ik wil graag ervaring opdoen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Als je ervaring op wilt doen, kan je misschien beter een weblog beginnen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:18 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Is dat schrijfwerk?
Zo ja, zou ik dan ook eens wat mogen schrijven?Misschien wil ik de journalistiek in namelijk. Favoriete onderwerpen zijn muziek en geschiedenis, en Europa
Ik wil graag ervaring opdoen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
OMG, dat is mijn voorgerechtquote:Op zaterdag 20 september 2008 18:49 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ga gewoon uit van de richtlijn van het Voedingscentrum voor het avondeten, die werkt prima voor mij
Dat wil zeggen:
100-120 gram vlees
150 gram pasta/rijst (dus 75 gram afwegen)
150-200 gram groenten
Voor mij precies de goede hoeveelheid.
Bengalen zijn zo mooi!quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:23 schreef Greys het volgende:
Komen jullie even ons nieuwe gezinslid bekijken?
Boris Bengaal, welkom in Huize Greys! O+
Ik ga hier even alles bijlezen!
Nog meer groente eten. De pasta en het vlees halveren. Dan ben je er al. Ik "bespaar" ook niet op groente hoor! Wil niet verhongeren! En afvallen en veel eten gaan best samen. Veel sporten en veel groente eten en je bent er al bijna.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
OMG, dat is mijn voorgerecht
Nee serieus daar kan ik echt niet op leven, ik eet toch minimaal 500 gr. groentes, 150 gram droge pasta en 200 gr. vlees anders word ik toch echt chagrijnig daarna met honger...
Hmmm, hoe kan ik dat dan veranderen??? dat ik aan minder genoeg heb??
(ik beweeg op werkdagen 6 tot 8 uur per dag en vrije dagen 1 1/2 uur)
Ja, Ewelina, kun je geen master journalistiek doen? Achteraf (ja, dat soort dingen bedenk je je altijd achterafquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:26 schreef Tinkepink het volgende:
En als je journalistiek wilt studeren,waarom doe je het dan niet gewoon? Ik heb ook journalistiek gestudeerd (eeuwen geleden) en vond het een geweldige studie.
Mijn advies: niet reageren en al helemaal niet per sms. Je schiet er niets mee op.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:29 schreef mspoez het volgende:
offtopic advies gevraagd
Ik had net repetitie met band, ex had toevallig BBQ op zelfde adres met allemaal mensen die ik ook al eeuwen ken. Vraag niet verder, is gewoon zo. Ex vraagt als ik weg ga KEIhard of hij nog moet smsen 'hoe laat hij thuis komt enzo zodat de deur niet op slot zit'. Ik reageer dat dat zijn keuze is. Ga ik hem nu een sms sturen dat ik het niet leuk vind dat hij me zulke vragen stelt met allemaal bekenden er om heen of laat ik hem in zijn sop gaar koken?
offtpic geluk over
Greys wat een mooie kat!!
quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
OMG, dat is mijn voorgerecht
Nee serieus daar kan ik echt niet op leven, ik eet toch minimaal 500 gr. groentes, 150 gram droge pasta en 200 gr. vlees anders word ik toch echt chagrijnig daarna met honger...
Hmmm, hoe kan ik dat dan veranderen??? dat ik aan minder genoeg heb??
(ik beweeg op werkdagen 6 tot 8 uur per dag en vrije dagen 1 1/2 uur)
Kan je het niet alsnog doen? desnoods in deeltijd?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, Ewelina, kun je geen master journalistiek doen? Achteraf (ja, dat soort dingen bedenk je je altijd achteraf) denk ik dat dat voor mij ook een betere keuze was geweest
.
Omdat HBO Journalistiek niet zo heel veel voorstelt naar mijn idee. Ik heb ooit HBO Communicatie gedaan, als ik daar 1 tentamen heb geleerd is het veelquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je ervaring op wilt doen, kan je misschien beter een weblog beginnen.Geen grapje. Ik heb het Viking ook al aangeraden. Ik geloof trouwens ook niet dat de opdrachten van mijn (mogelijke) klanten echt aansluiten op jouw interesses
![]()
En als je journalistiek wilt studeren,waarom doe je het dan niet gewoon? Ik heb ook journalistiek gestudeerd (eeuwen geleden) en vond het een geweldige studie.
En bedankt.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:33 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Omdat HBO Journalistiek niet zo heel veel voorstelt naar mijn idee.
Wat leukquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:23 schreef Greys het volgende:
Komen jullie even ons nieuwe gezinslid bekijken?
Boris Bengaal, welkom in Huize Greys! O+
Ik ga hier even alles bijlezen!
Er is een mogelijkheid, de UvA heeft een duale master journalistiek. Alleen jammer dat er maar 15 worden aangenomen (uit ongeveer 250 aanmeldingen).quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, Ewelina, kun je geen master journalistiek doen? Achteraf (ja, dat soort dingen bedenk je je altijd achteraf) denk ik dat dat voor mij ook een betere keuze was geweest
.
Ik hoop binnenkort met een loopbaanbegeleider van de uni te kunnen spreken over de stappen die ik nu het beste kan zetten. Ik zit sowieso wel te denken aan aanvullende cursussen, wellicht nog een deeltijdmaster idd... Ik weet nu iig wel wat ik wil, dat scheeltquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Kan je het niet alsnog doen? desnoods in deeltijd?
Ik doelde ook niet zozeer op het praktische gedeelte, maar op de theorie. Op het HBO moest ik ook wel aardig wat doen, maar qua theorie was het echt te makkelijk voor mij.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En bedankt.
Overigens gaat er heeeeeel erg veel tijd in de praktijkopdrachten zitten. Verkijk je er niet op. En in de praktijk haalt maar 30% de eindstreep.
Ik ken dat. Ik wist ook nooit goed wat ik wilde. 'Iets met schrijven', want daar was ik goed in, maar verder?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:35 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Er is een mogelijkheid, de UvA heeft een duale master journalistiek. Alleen jammer dat er maar 15 worden aangenomen (uit ongeveer 250 aanmeldingen).
Buiten dat, ik weet nog niet precies of ik nu journalist wil worden. Onderzoek doen (promoveren) lijkt me ook erg leuk, of publieksgeschiedenis.
Keuzes, keuzes
Dat dusquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind HBO sowieso nogal overrated. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf HBO gedaan. Maar ik heb ook een tijdje een WO-studie gevolgd en het niveauverschil is echt gigantisch. Ik hoefde voor HBO ook niets te doen en ik vond dat de eisen te laag waren. Ik deed Nederlands en een zes op je spellingstoets was genoeg. Nou, het spijt me wel, maar een docent Nederlands die zelf een zes had op een spellingstoets?![]()
Dat de theorie niet niet moeilijk is kan ik inderdaad onderschrijven. Maar dat heeft meer te maken met "goed kunnen leren" dan met een goede journalist/tekstschrijver worden. Want dat is toch echt héél wat anders.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:37 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet zozeer op het praktische gedeelte, maar op de theorie. Op het HBO moest ik ook wel aardig wat doen, maar qua theorie was het echt te makkelijk voor mij.
Het was trouwens niet mijn bedoeling om je te beledigen. SorryWaar heb je het trouwens gedaan?
Dat is ook zo. Leren moet tegenwoordig 'leuk' zijn. Nou, sommige dingen moet je er gewoon in stampen en daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Ik ben wat onderwijs betreft erg van de oude stempel. Ik heb helemaal NIETS met 'het nieuwe leren'.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:42 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat dus
Maar ik heb ook het idee dat het niveau van de opleidingen juist de laatste jaren achteruit is gegaan. De oude docenten van de kweekschool (wat mijn vader heeft gedaan) moesten bijvoorbeeld veel meer dingen kennen en veel meer vaardigheden beheersen, dan de studenten op de PABO nu. Terwijl de kweekschool officieel niet eens HBO niveau was volgens mij.
Ik heb op een dalton school gezetenquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Leren moet tegenwoordig 'leuk' zijn. Nou, sommige dingen moet je er gewoon in stampen en daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Ik ben wat onderwijs betreft erg van de oude stempel. Ik heb helemaal NIETS met 'het nieuwe leren'.![]()
Dat zogenaamde nieuwe leren is een enorme verarming en werkt alleen maar voor kinderen die intrinsiek gemotiveerd zijn en die zijn heel zeldzaam.
Een goed item maken is idd lastig, daarvan hoef je me niet te overtuigen (vaak genoeg zelf ondervondenquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat de theorie niet niet moeilijk is kan ik inderdaad onderschrijven. Maar dat heeft meer te maken met "goed kunnen leren" dan met een goede journalist/tekstschrijver worden. Want dat is toch echt héél wat anders.
Ik zag de theorie meer als een goede basis voor mijn algemene ontwikkeling waar ik de rest van mijn carriere op verder kon bouwen. Een goed stuk (of in mijn geval een goed "item") in elkaar zetten is veel moeilijker dan menigeen denkt. Maar deze discussie heb ik al vaker gevoerd op Fok! (denk Fok!tv).
Dat bedoel ik. Voor de meeste kinderen werkt het gewoon niet...quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik heb op een dalton school gezeten
= alles zelf uitzoeken
middelbare school -> studiehuis oid
= alles zelf uitzoeken
nou, ik heb nog nooit iets geleerd, of huiswerk gemaakt. Ik maakte alleen altijd de opdrachten want anders benadeel je je groepje. Ook kan ik niet plannen of geconcentreerd werken.
Maar goedIk ben nooit te oud om te leren of zo
Vertel mij wat, ik heb ook op een Daltonschool gezeten. Na 2 jaar ervan af gegaan.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
= alles zelf uitzoeken
= alles zelf uitzoeken
nou, ik heb nog nooit iets geleerd, of huiswerk gemaakt. Ik maakte alleen altijd de opdrachten want anders benadeel je je groepje. Ook kan ik niet plannen of geconcentreerd werken.
Ze zeggen misschien dat het niet zo is, maar nu op de uni voel ik me veel meer gedwongen mijn werk bij te houden en huiswerk te maken dan ik ooit op de middelbare school heb gehad. Op de middelbare school was het vaak niet eens nodig om iets te maken, werd toch niet gecontroleerd en je kon alles ook de avond tevoren leren. Nu moet ik huiswerk inleveren (dat ook telt voor het eindcijfer voor het vak), maar controleert verder niemand hoeveel ik zelf aan voorbereiding heb gedaan. Toch hou ik nu alles bij, omdat de stof zo moeilijk wordt dat een weekje niets doen een enorme achterstand betekent. Eigen verantwoordelijkheid hebben werkt wel motiverend bij mijquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
= alles zelf uitzoeken
= alles zelf uitzoeken
Die laatste zin, dat is nou juist datgeen wat ik leuk vindquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:53 schreef Tinkepink het volgende:
Maar Ewelina, sorry als ik iets verkeerds zeg, dan heb je toch helemaal niets te zoeken in de journalistiek? Serieus! De journalistiek heeft m.i. helemaal niets met theorie van doen en al helemaal niet met abstracties! Sterker nog, in de journalstiek probeer je juist van het abstracte iets "grijpbaars" te maken.
eensch.. en ja, ik heb ook een blok HBO meegemaakt...quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind HBO sowieso nogal overrated. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf HBO gedaan. Maar ik heb ook een tijdje een WO-studie gevolgd en het niveauverschil is echt gigantisch. Ik hoefde voor HBO ook niets te doen en ik vond dat de eisen te laag waren. Ik deed Nederlands en een zes op je spellingstoets was genoeg. Nou, het spijt me wel, maar een docent Nederlands die zelf een zes had op een spellingstoets?![]()
Bij mij werd het niet wettelijk bestraft, door de school wel. Alleen dan op zo'n manier dat spijbelen aantrekkelijk werdquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:58 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nooit problemen gehad met zelfstandigheid. Sterker nog: ik zat op de middelbare school toen spijbelen nog niet bestraft werd (er was iig geen eenduidige anti-spijbelwetgeving) en ik ging vaker niet dan wel naar school. Toch haalde ik altijd goede cijfers (top 3 vd klas). Toen iedereen ging staken in december 1999 ben ik ook niet mee geweest, want ik had geen problemen met de Tweede Fase.
Ik heb uit praktische overwegingen uiteindelijk HBO gedaan. Overigens geen spijt van, want ik heb nu een baan die ik erg leuk vind.quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
eensch.. en ja, ik heb ook een blok HBO meegemaakt...
als je niet beter kúnt of wilt, soit, maar als je het kúnt... dan zou ik iedereen aanraden om WO te gaan doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |