abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61786516
Mijn lijstjes zijn nu zo netjes sinds ik het moet bijhouden . Tot nu toe nog niet erg duidelijk hoe eenzijdig alles is, maar dat komt nog wel . Iemand idee voor vanavond? (geen noten, zuivel zou evt wel kunnen, chips ook )

O (11.30) 3 volkoren boterhammen met blue band goede start, 1 met stroop, 1 met appelstroop en 1 met gestampte muisjes
L (13.15) tosti van 2 volkorenboterhammen met blue band goede start en jonge 30+ kaas
T (16.00) Glas versgeperste sinaasappelsap van 3 sinaasappels
D (17.00) Anderhalf volkoren afbakbroodje met sla, visburger (pangafilet, eiwit, broodkruimels, peper, zout en bloem) en sausje (yogonaise en griekse yoghurt met peper en zout). Toetje: 1 sorbetijsje (mango/passievrucht)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_61786557
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als het met mijn plannen loopt zoals gehoopt, heb ik binnenkort regelmatig een opdrachtje voor je. Ik kan je niet veel betalen (lees: weinig), want ik vraag nog lage vergoedingen van de klant. Maar zo kan je in ieder geval wat ervaring opdoen! En als we goed werk afleveren, krijg ik vanzelf meer opdrachtgevers waardoor we voor normale tarieven kunnen werken.
Is dat schrijfwerk?

Zo ja, zou ik dan ook eens wat mogen schrijven? Misschien wil ik de journalistiek in namelijk. Favoriete onderwerpen zijn muziek en geschiedenis, en Europa Ik wil graag ervaring opdoen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:18:36 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61786569
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als het met mijn plannen loopt zoals gehoopt, heb ik binnenkort regelmatig een opdrachtje voor je. Ik kan je niet veel betalen (lees: weinig), want ik vraag nog lage vergoedingen van de klant. Maar zo kan je in ieder geval wat ervaring opdoen! En als we goed werk afleveren, krijg ik vanzelf meer opdrachtgevers waardoor we voor normale tarieven kunnen werken.
Tof .
Ik kan ook nog niet veel vragen, want zoveel ervaring heb ik nog niet . Maar alles is welkom .
Niet meer actief op Fok!
pi_61786641
Ik was jullie kwijt.

Vandaag was een gezonde dag met weinig eten.

O: yogurt met gojimuesli
T: 20 km fietsen en 45 min. paardrijden
T: VitaLinea
L: twee zuurdesemboterhammen met slanke gatenkaas
D: twee tomaten met balsamico-azijn
T: stukje chocola

Er zitten wat kerels te pokeren hier, misschien dat ik vanaaf nog een snackie meepik. Heb nog veel frikandellen, misschien dat die vanavond de frituur ingaan.
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:21:49 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61786650
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:18 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Is dat schrijfwerk?

Zo ja, zou ik dan ook eens wat mogen schrijven? Misschien wil ik de journalistiek in namelijk. Favoriete onderwerpen zijn muziek en geschiedenis, en Europa Ik wil graag ervaring opdoen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Ik ken dat . Je kunt ook eens kijken of je op vrijwillige basis kunt gaan schrijven voor een goed doel? Greenpeace, Unicef, Amnesty International. Of wellicht een studieverenigingsblad of de universiteitskrant?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:22:11 #106
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61786659
Mijn dag was solala:

O: 2 weetabix met halfvolle melk
T: bord met gegrilde groente en een stukje mozarella
T: glaasje averna
L: 2 opscheplepels volkorenpasta met 2 opscheplepels zelfgemaakte tomatensaus en 3 gamba's + rucolasalade met ansjovis en tomaat + tiramisu toe (was cadeautje van dochter , dus verplicht opeten. Ik heb de helft aan de kinderen gegeven)
D: stukje gegrilde kip (halve kipfilet ongeveer) zonder vel met 1 aardappel, courgette en ui in kippenbraadvet + bordje rauwkost

En nu zit ik vol. En heb zin in alcohol. Maar volgens mij ga ik al hard naar de 1800 kcal toe, dus ik wil eigenlijk niets meer.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 20 september 2008 @ 20:23:24 #107
163650 Greys
pi_61786689
Komen jullie even ons nieuwe gezinslid bekijken?

Boris Bengaal, welkom in Huize Greys! O+

Ik ga hier even alles bijlezen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:26:13 #108
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61786743
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:18 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Is dat schrijfwerk?

Als je ervaring op wilt doen, kan je misschien beter een weblog beginnen. Geen grapje. Ik heb het Viking ook al aangeraden. Ik geloof trouwens ook niet dat de opdrachten van mijn (mogelijke) klanten echt aansluiten op jouw interesses

En als je journalistiek wilt studeren,waarom doe je het dan niet gewoon? Ik heb ook journalistiek gestudeerd (eeuwen geleden ) en vond het een geweldige studie.
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:27:21 #109
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_61786768
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:49 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik ga gewoon uit van de richtlijn van het Voedingscentrum voor het avondeten, die werkt prima voor mij

Dat wil zeggen:
100-120 gram vlees
150 gram pasta/rijst (dus 75 gram afwegen)
150-200 gram groenten

Voor mij precies de goede hoeveelheid.
OMG, dat is mijn voorgerecht
Nee serieus daar kan ik echt niet op leven, ik eet toch minimaal 500 gr. groentes, 150 gram droge pasta en 200 gr. vlees anders word ik toch echt chagrijnig daarna met honger...
Hmmm, hoe kan ik dat dan veranderen??? dat ik aan minder genoeg heb??
(ik beweeg op werkdagen 6 tot 8 uur per dag en vrije dagen 1 1/2 uur)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_61786781
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:23 schreef Greys het volgende:

Bengalen zijn zo mooi!
pi_61786812
100-120 gram vlees. Ik eet altijd minimaal 200. Ik weet dat dat eigenlijk niet optimaal gezond is, maar ik hou enorm van vlees.
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:29:55 #112
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_61786845
offtopic advies gevraagd
Ik had net repetitie met band, ex had toevallig BBQ op zelfde adres met allemaal mensen die ik ook al eeuwen ken. Vraag niet verder, is gewoon zo. Ex vraagt als ik weg ga KEIhard of hij nog moet smsen 'hoe laat hij thuis komt enzo zodat de deur niet op slot zit'. Ik reageer dat dat zijn keuze is. Ga ik hem nu een sms sturen dat ik het niet leuk vind dat hij me zulke vragen stelt met allemaal bekenden er om heen of laat ik hem in zijn sop gaar koken?

offtpic geluk over

Greys wat een mooie kat!!
Prrrrr
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:30:05 #113
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61786849
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nee serieus daar kan ik echt niet op leven, ik eet toch minimaal 500 gr. groentes, 150 gram droge pasta en 200 gr. vlees anders word ik toch echt chagrijnig daarna met honger...
Nog meer groente eten. De pasta en het vlees halveren. Dan ben je er al. Ik "bespaar" ook niet op groente hoor! Wil niet verhongeren! En afvallen en veel eten gaan best samen. Veel sporten en veel groente eten en je bent er al bijna.
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:30:33 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61786859
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:26 schreef Tinkepink het volgende:
En als je journalistiek wilt studeren,waarom doe je het dan niet gewoon? Ik heb ook journalistiek gestudeerd (eeuwen geleden ) en vond het een geweldige studie.
Ja, Ewelina, kun je geen master journalistiek doen? Achteraf (ja, dat soort dingen bedenk je je altijd achteraf ) denk ik dat dat voor mij ook een betere keuze was geweest .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:31:05 #115
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61786872
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:29 schreef mspoez het volgende:
offtopic advies gevraagd
Ik had net repetitie met band, ex had toevallig BBQ op zelfde adres met allemaal mensen die ik ook al eeuwen ken. Vraag niet verder, is gewoon zo. Ex vraagt als ik weg ga KEIhard of hij nog moet smsen 'hoe laat hij thuis komt enzo zodat de deur niet op slot zit'. Ik reageer dat dat zijn keuze is. Ga ik hem nu een sms sturen dat ik het niet leuk vind dat hij me zulke vragen stelt met allemaal bekenden er om heen of laat ik hem in zijn sop gaar koken?

offtpic geluk over

Greys wat een mooie kat!!
Mijn advies: niet reageren en al helemaal niet per sms. Je schiet er niets mee op.
pi_61786875
Mooie kat! Die ogen

Hebben jullie nou een mini-Corbusierbankje voor de huisdieren?
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:31:47 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61786884
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

jeetje, dat is best veel. Ik eet 75-100 gram pasta, geen vlees en voor de rest groente. Geen idee hoeveel, dat weeg ik niet af. Schat 400 gram. Ook om te compenseren voor het gebrek aan vlees.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:31:56 #118
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61786890
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, Ewelina, kun je geen master journalistiek doen? Achteraf (ja, dat soort dingen bedenk je je altijd achteraf ) denk ik dat dat voor mij ook een betere keuze was geweest .
Kan je het niet alsnog doen? desnoods in deeltijd?
pi_61786927
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je ervaring op wilt doen, kan je misschien beter een weblog beginnen. Geen grapje. Ik heb het Viking ook al aangeraden. Ik geloof trouwens ook niet dat de opdrachten van mijn (mogelijke) klanten echt aansluiten op jouw interesses

Omdat HBO Journalistiek niet zo heel veel voorstelt naar mijn idee. Ik heb ooit HBO Communicatie gedaan, als ik daar 1 tentamen heb geleerd is het veel Daarnaast wilde ik meer achtergrondkennis en buiten dat, zijn veel journalisten academisch geschoold. Bovendien leer je bij mijn opleiding ook goed schrijven.

Een weblog heb ik trouwens al, hij wordt alleen niet veel gebruikt
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:34:05 #120
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61786944
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Omdat HBO Journalistiek niet zo heel veel voorstelt naar mijn idee.
En bedankt.
Overigens gaat er heeeeeel erg veel tijd in de praktijkopdrachten zitten. Verkijk je er niet op. En in de praktijk haalt maar 30% de eindstreep.
pi_61786955
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:23 schreef Greys het volgende:

Wat leuk . En wat een mooierd zeg . Ga je het allemaal bijhouden in dat topic en daar fotospammen? Of hier ook?
pi_61786981
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Er is een mogelijkheid, de UvA heeft een duale master journalistiek. Alleen jammer dat er maar 15 worden aangenomen (uit ongeveer 250 aanmeldingen).

Buiten dat, ik weet nog niet precies of ik nu journalist wil worden. Onderzoek doen (promoveren) lijkt me ook erg leuk, of publieksgeschiedenis.

Keuzes, keuzes
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:35:26 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61786982
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Kan je het niet alsnog doen? desnoods in deeltijd?
Ik hoop binnenkort met een loopbaanbegeleider van de uni te kunnen spreken over de stappen die ik nu het beste kan zetten. Ik zit sowieso wel te denken aan aanvullende cursussen, wellicht nog een deeltijdmaster idd... Ik weet nu iig wel wat ik wil, dat scheelt .
Niet meer actief op Fok!
pi_61786992
Ik vind HBO sowieso nogal overrated. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf HBO gedaan. Maar ik heb ook een tijdje een WO-studie gevolgd en het niveauverschil is echt gigantisch. Ik hoefde voor HBO ook niets te doen en ik vond dat de eisen te laag waren. Ik deed Nederlands en een zes op je spellingstoets was genoeg. Nou, het spijt me wel, maar een docent Nederlands die zelf een zes had op een spellingstoets?
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:37:17 #125
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61787038
Overigens, Ewelina, niet dat ik op jaknikkers zit te wachten, maar met zo'n neerbuigende houding ten opzichte van de opleiding van je mogelijke opdrachtgever wordt de kans dat je een opdracht krijgt natuurlijk wel erg klein
pi_61787053
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En bedankt.
Overigens gaat er heeeeeel erg veel tijd in de praktijkopdrachten zitten. Verkijk je er niet op. En in de praktijk haalt maar 30% de eindstreep.
Ik doelde ook niet zozeer op het praktische gedeelte, maar op de theorie. Op het HBO moest ik ook wel aardig wat doen, maar qua theorie was het echt te makkelijk voor mij.

Het was trouwens niet mijn bedoeling om je te beledigen. Sorry Waar heb je het gedaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ewelina op 20-09-2008 20:52:19 ]
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:39:46 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61787106
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:35 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Er is een mogelijkheid, de UvA heeft een duale master journalistiek. Alleen jammer dat er maar 15 worden aangenomen (uit ongeveer 250 aanmeldingen).

Buiten dat, ik weet nog niet precies of ik nu journalist wil worden. Onderzoek doen (promoveren) lijkt me ook erg leuk, of publieksgeschiedenis.

Keuzes, keuzes
Ik ken dat. Ik wist ook nooit goed wat ik wilde. 'Iets met schrijven', want daar was ik goed in, maar verder?
Het stomme is: op de RUG moet je een minor journalistiek doen om toegelaten te kunnen worden tot de master (en ja, ook in Groningen is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar), maar ik was zo bang afgewezen te worden dat ik er nooit aan ben begonnen. En achteraf is dat best jammer, want als ik zie wie van mijn medestudenten allemaal zijn toegelaten tot die master... dan had ik het ook best gekund .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:40:29 #128
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61787126
SHE, ik was niet op tijd thuis voor de kip. Kan ik nu morgen de kipdag doen? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61787170
Ik doe morgen ook iets met kip. Ik ga ouderwetsche Hollandsche kippensoep brouwen. Er komt een vriendin eten en ik denk dat ik een soort internationale maaltijd ga maken. Voorgerecht is dus über-Hollandsch. Voor bij het hoofdgerecht heb ik merguez-worstjes. Wat ik daarbij ga maken weet ik nog niet. En nog een toetje bedenken.
pi_61787181
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind HBO sowieso nogal overrated. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf HBO gedaan. Maar ik heb ook een tijdje een WO-studie gevolgd en het niveauverschil is echt gigantisch. Ik hoefde voor HBO ook niets te doen en ik vond dat de eisen te laag waren. Ik deed Nederlands en een zes op je spellingstoets was genoeg. Nou, het spijt me wel, maar een docent Nederlands die zelf een zes had op een spellingstoets?
Dat dus

Maar ik heb ook het idee dat het niveau van de opleidingen juist de laatste jaren achteruit is gegaan. De oude docenten van de kweekschool (wat mijn vader heeft gedaan) moesten bijvoorbeeld veel meer dingen kennen en veel meer vaardigheden beheersen, dan de studenten op de PABO nu. Terwijl de kweekschool officieel niet eens HBO niveau was volgens mij.
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:44:03 #131
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61787214
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:37 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik doelde ook niet zozeer op het praktische gedeelte, maar op de theorie. Op het HBO moest ik ook wel aardig wat doen, maar qua theorie was het echt te makkelijk voor mij.

Het was trouwens niet mijn bedoeling om je te beledigen. Sorry Waar heb je het trouwens gedaan?
Dat de theorie niet niet moeilijk is kan ik inderdaad onderschrijven. Maar dat heeft meer te maken met "goed kunnen leren" dan met een goede journalist/tekstschrijver worden. Want dat is toch echt héél wat anders.
Ik zag de theorie meer als een goede basis voor mijn algemene ontwikkeling waar ik de rest van mijn carriere op verder kon bouwen. Een goed stuk (of in mijn geval een goed "item") in elkaar zetten is veel moeilijker dan menigeen denkt. Maar deze discussie heb ik al vaker gevoerd op Fok! (denk Fok!tv).
pi_61787241
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:42 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat dus

Maar ik heb ook het idee dat het niveau van de opleidingen juist de laatste jaren achteruit is gegaan. De oude docenten van de kweekschool (wat mijn vader heeft gedaan) moesten bijvoorbeeld veel meer dingen kennen en veel meer vaardigheden beheersen, dan de studenten op de PABO nu. Terwijl de kweekschool officieel niet eens HBO niveau was volgens mij.
Dat is ook zo. Leren moet tegenwoordig 'leuk' zijn. Nou, sommige dingen moet je er gewoon in stampen en daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Ik ben wat onderwijs betreft erg van de oude stempel. Ik heb helemaal NIETS met 'het nieuwe leren'. Dat zogenaamde nieuwe leren is een enorme verarming en werkt alleen maar voor kinderen die intrinsiek gemotiveerd zijn en die zijn heel zeldzaam.
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:45:08 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61787245
http://www.studeren.uva.nl/ma-tekst-communicatie

Dit lijkt mij dan wel weer een interessante master . Maar ja, A'dam hč, en ik zit in Groningen .
(één van de redenen dat ik naar de Randstad wil is dat daar meer universiteiten zijn met deeltijdmogelijkheden).
Niet meer actief op Fok!
pi_61787315
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Leren moet tegenwoordig 'leuk' zijn. Nou, sommige dingen moet je er gewoon in stampen en daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Ik ben wat onderwijs betreft erg van de oude stempel. Ik heb helemaal NIETS met 'het nieuwe leren'. Dat zogenaamde nieuwe leren is een enorme verarming en werkt alleen maar voor kinderen die intrinsiek gemotiveerd zijn en die zijn heel zeldzaam.
Ik heb op een dalton school gezeten
= alles zelf uitzoeken
middelbare school -> studiehuis oid
= alles zelf uitzoeken

nou, ik heb nog nooit iets geleerd, of huiswerk gemaakt. Ik maakte alleen altijd de opdrachten want anders benadeel je je groepje. Ook kan ik niet plannen of geconcentreerd werken.

Maar goed Ik ben nooit te oud om te leren of zo
pi_61787364
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat de theorie niet niet moeilijk is kan ik inderdaad onderschrijven. Maar dat heeft meer te maken met "goed kunnen leren" dan met een goede journalist/tekstschrijver worden. Want dat is toch echt héél wat anders.
Ik zag de theorie meer als een goede basis voor mijn algemene ontwikkeling waar ik de rest van mijn carriere op verder kon bouwen. Een goed stuk (of in mijn geval een goed "item") in elkaar zetten is veel moeilijker dan menigeen denkt. Maar deze discussie heb ik al vaker gevoerd op Fok! (denk Fok!tv).
Een goed item maken is idd lastig, daarvan hoef je me niet te overtuigen (vaak genoeg zelf ondervonden )

Maar ik hou gewoon erg van theorie, het liefst abstract. (Hoewel ik dan weer niet van formules hou ) Dus vandaar mijn keuze voor de universiteit.
pi_61787386
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

= alles zelf uitzoeken
= alles zelf uitzoeken

nou, ik heb nog nooit iets geleerd, of huiswerk gemaakt. Ik maakte alleen altijd de opdrachten want anders benadeel je je groepje. Ook kan ik niet plannen of geconcentreerd werken.

Dat bedoel ik. Voor de meeste kinderen werkt het gewoon niet...
pi_61787395
quote:

[..]

= alles zelf uitzoeken
= alles zelf uitzoeken

Vertel mij wat, ik heb ook op een Daltonschool gezeten. Na 2 jaar ervan af gegaan.

Ik heb gezien wat er van mijn oud-klasgenoten is geworden
pi_61787416
quote:

[..]

= alles zelf uitzoeken
= alles zelf uitzoeken

Ze zeggen misschien dat het niet zo is, maar nu op de uni voel ik me veel meer gedwongen mijn werk bij te houden en huiswerk te maken dan ik ooit op de middelbare school heb gehad. Op de middelbare school was het vaak niet eens nodig om iets te maken, werd toch niet gecontroleerd en je kon alles ook de avond tevoren leren. Nu moet ik huiswerk inleveren (dat ook telt voor het eindcijfer voor het vak), maar controleert verder niemand hoeveel ik zelf aan voorbereiding heb gedaan. Toch hou ik nu alles bij, omdat de stof zo moeilijk wordt dat een weekje niets doen een enorme achterstand betekent. Eigen verantwoordelijkheid hebben werkt wel motiverend bij mij . En ook het feit dat je het volgend jaar nog kan inhalen werkt wel mee .

Samenvatting: door de verantwoording volledig bij de student te leggen, maar wel goede kansen te geven om te herkansen zonder vertraging, ga je harder werken! Ik tenminste .
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:53:00 #139
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61787424
Maar Ewelina, sorry als ik iets verkeerds zeg, dan heb je toch helemaal niets te zoeken in de journalistiek? Serieus! De journalistiek heeft m.i. helemaal niets met theorie van doen en al helemaal niet met abstracties! Sterker nog, in de journalstiek probeer je juist van het abstracte iets "grijpbaars" te maken.
pi_61787452
10 chocorozijntjes.
pi_61787456
Ik zag oude rapporten laatst:
PF heeft 3 van de 12 weektaken af, blijf je best doen!
PF heeft 2 van de 12 weektaken af,
PF heeft 5 van de 15 weektaken af

etc

Er waren kinderen die alles dag 1 afhadden Ik ging 4 dagen spelen, dag 5 misschien iets doen, en dan 's middags even nablijven omdat de weektaak niet af was
pi_61787527
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:53 schreef Tinkepink het volgende:
Maar Ewelina, sorry als ik iets verkeerds zeg, dan heb je toch helemaal niets te zoeken in de journalistiek? Serieus! De journalistiek heeft m.i. helemaal niets met theorie van doen en al helemaal niet met abstracties! Sterker nog, in de journalstiek probeer je juist van het abstracte iets "grijpbaars" te maken.
Die laatste zin, dat is nou juist datgeen wat ik leuk vind

Maar ik weet ook nog niet precies wat ik wil, onderzoek doen lijkt me namelijk ook erg leuk (Al moet je je bevindingen natuurlijk wel fatsoenlijk op kunnen schrijven ) Kortom: ik ben nog erg zoekende.

Gelukkig mag ik nog een paar jaar studeren
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:58:10 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61787543
Ik heb nooit problemen gehad met zelfstandigheid. Sterker nog: ik zat op de middelbare school toen spijbelen nog niet bestraft werd (er was iig geen eenduidige anti-spijbelwetgeving) en ik ging vaker niet dan wel naar school. Toch haalde ik altijd goede cijfers (top 3 vd klas). Toen iedereen ging staken in december 1999 ben ik ook niet mee geweest, want ik had geen problemen met de Tweede Fase .
Niet meer actief op Fok!
pi_61787560
even een korte goedenavond

iedereen een beetje een fijne dag gehad?

Hier iig een leuke familiedag gehad.

We kwamen om half 1 aan in Borculo en hebben vervolgens een uur lang in een bootje over de Berkel gevaren onder leiding van een gids in de "Joppe", een replica van zo'n ouderwetse handelsschuit Prachtig! En het was heerlijk weer, heb gewoon met korte mouwen gezeten

daarna zijn we naar een wijnproeverij geweest in de Achterhoek (Geesteren) waar we drie wijnen (wit, rosé en rood) hebben geproefd met veel uitleg en een lekker stukje kaas, olijfje, etc.

Daarna gebbq-ed, waar ik het heel netjes heb gehouden met die kleine stukjes vlees en wat zilveruitjes.

érg gezellig, erg origineel en geweldig weer! Briljant dus
Morgen hard aan de studie, maar vandaag maakt wel een hoop goed
Ja doei.
pi_61787589
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:35 schreef Isegrim het volgende:
eensch.. en ja, ik heb ook een blok HBO meegemaakt...

als je niet beter kúnt of wilt, soit, maar als je het kúnt... dan zou ik iedereen aanraden om WO te gaan doen
Ja doei.
pi_61787641
In de tweede en derde was ik ook wel een van de beste van de klas,
moar toen ging ik braaf nog vijf-zes keer per week trainen,
naar muziekles (al oefende ik nooit thuis), had ik geen msn,
en deed ik elke avond toch wel braaf huiswerk, ik las in ieder geval m'n boeken door om in slaap te komen.
At ik 's ochtends twee boterhammen, een pakje sultana, 's middags weer twee en avond eten zonder jus, En nooit boter. Ik dronk altijd water en at nooit chips of koekjes. Ook ging ik bijna elke avond om 10-11 uur slapen.
Ik sprak alleen nooit af met vrienden, die ik volgens mij niet had Dronk uiteraard geen alcohol en ging niet uit.
Wat regelmatig en discipline achtig. En wat doe ik nu

Oh, en ik deed elke dag 150 sit ups!
pi_61787674
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:58 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nooit problemen gehad met zelfstandigheid. Sterker nog: ik zat op de middelbare school toen spijbelen nog niet bestraft werd (er was iig geen eenduidige anti-spijbelwetgeving) en ik ging vaker niet dan wel naar school. Toch haalde ik altijd goede cijfers (top 3 vd klas). Toen iedereen ging staken in december 1999 ben ik ook niet mee geweest, want ik had geen problemen met de Tweede Fase .
Bij mij werd het niet wettelijk bestraft, door de school wel. Alleen dan op zo'n manier dat spijbelen aantrekkelijk werd

Gevolg: ik was nooit meer op school, en deed echt nooit iets.
pi_61787719
Bij mij was het zo dat er 1x in het half jaar of om de vier maanden een brief naar huis ging waarin stond wanneer je absent was. Als je die wist te onderscheppen was er niks aan de hand

En dan af en toe met een sneu verhaal naar het absentie vrouwtje gaan en alles was weer goed

Slecht eigenlijk
pi_61787734
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 21:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

eensch.. en ja, ik heb ook een blok HBO meegemaakt...

als je niet beter kúnt of wilt, soit, maar als je het kúnt... dan zou ik iedereen aanraden om WO te gaan doen
Ik heb uit praktische overwegingen uiteindelijk HBO gedaan. Overigens geen spijt van, want ik heb nu een baan die ik erg leuk vind.
pi_61787763
Het enige vak waarvan ik spijbelde (in het zesde jaar ben ik er het hele jaar niet geweest) was gymnastiek. Oh, en maatschappijleer, maar daarvan wist ik niet dat ik het had en de docent kende me niet en miste me dus ook niet. Was ook geen vak dat meetelde ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')