Is dat schrijfwerk?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als het met mijn plannen loopt zoals gehoopt, heb ik binnenkort regelmatig een opdrachtje voor je. Ik kan je niet veel betalen (lees: weinig), want ik vraag nog lage vergoedingen van de klant. Maar zo kan je in ieder geval wat ervaring opdoen! En als we goed werk afleveren, krijg ik vanzelf meer opdrachtgevers waardoor we voor normale tarieven kunnen werken.
Tofquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als het met mijn plannen loopt zoals gehoopt, heb ik binnenkort regelmatig een opdrachtje voor je. Ik kan je niet veel betalen (lees: weinig), want ik vraag nog lage vergoedingen van de klant. Maar zo kan je in ieder geval wat ervaring opdoen! En als we goed werk afleveren, krijg ik vanzelf meer opdrachtgevers waardoor we voor normale tarieven kunnen werken.
Ik ken datquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:18 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Is dat schrijfwerk?
Zo ja, zou ik dan ook eens wat mogen schrijven?Misschien wil ik de journalistiek in namelijk. Favoriete onderwerpen zijn muziek en geschiedenis, en Europa
Ik wil graag ervaring opdoen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Als je ervaring op wilt doen, kan je misschien beter een weblog beginnen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:18 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Is dat schrijfwerk?
Zo ja, zou ik dan ook eens wat mogen schrijven?Misschien wil ik de journalistiek in namelijk. Favoriete onderwerpen zijn muziek en geschiedenis, en Europa
Ik wil graag ervaring opdoen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
OMG, dat is mijn voorgerechtquote:Op zaterdag 20 september 2008 18:49 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ga gewoon uit van de richtlijn van het Voedingscentrum voor het avondeten, die werkt prima voor mij
Dat wil zeggen:
100-120 gram vlees
150 gram pasta/rijst (dus 75 gram afwegen)
150-200 gram groenten
Voor mij precies de goede hoeveelheid.
Bengalen zijn zo mooi!quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:23 schreef Greys het volgende:
Komen jullie even ons nieuwe gezinslid bekijken?
Boris Bengaal, welkom in Huize Greys! O+
Ik ga hier even alles bijlezen!
Nog meer groente eten. De pasta en het vlees halveren. Dan ben je er al. Ik "bespaar" ook niet op groente hoor! Wil niet verhongeren! En afvallen en veel eten gaan best samen. Veel sporten en veel groente eten en je bent er al bijna.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
OMG, dat is mijn voorgerecht
Nee serieus daar kan ik echt niet op leven, ik eet toch minimaal 500 gr. groentes, 150 gram droge pasta en 200 gr. vlees anders word ik toch echt chagrijnig daarna met honger...
Hmmm, hoe kan ik dat dan veranderen??? dat ik aan minder genoeg heb??
(ik beweeg op werkdagen 6 tot 8 uur per dag en vrije dagen 1 1/2 uur)
Ja, Ewelina, kun je geen master journalistiek doen? Achteraf (ja, dat soort dingen bedenk je je altijd achterafquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:26 schreef Tinkepink het volgende:
En als je journalistiek wilt studeren,waarom doe je het dan niet gewoon? Ik heb ook journalistiek gestudeerd (eeuwen geleden) en vond het een geweldige studie.
Mijn advies: niet reageren en al helemaal niet per sms. Je schiet er niets mee op.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:29 schreef mspoez het volgende:
offtopic advies gevraagd
Ik had net repetitie met band, ex had toevallig BBQ op zelfde adres met allemaal mensen die ik ook al eeuwen ken. Vraag niet verder, is gewoon zo. Ex vraagt als ik weg ga KEIhard of hij nog moet smsen 'hoe laat hij thuis komt enzo zodat de deur niet op slot zit'. Ik reageer dat dat zijn keuze is. Ga ik hem nu een sms sturen dat ik het niet leuk vind dat hij me zulke vragen stelt met allemaal bekenden er om heen of laat ik hem in zijn sop gaar koken?
offtpic geluk over
Greys wat een mooie kat!!
quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
OMG, dat is mijn voorgerecht
Nee serieus daar kan ik echt niet op leven, ik eet toch minimaal 500 gr. groentes, 150 gram droge pasta en 200 gr. vlees anders word ik toch echt chagrijnig daarna met honger...
Hmmm, hoe kan ik dat dan veranderen??? dat ik aan minder genoeg heb??
(ik beweeg op werkdagen 6 tot 8 uur per dag en vrije dagen 1 1/2 uur)
Kan je het niet alsnog doen? desnoods in deeltijd?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, Ewelina, kun je geen master journalistiek doen? Achteraf (ja, dat soort dingen bedenk je je altijd achteraf) denk ik dat dat voor mij ook een betere keuze was geweest
.
Omdat HBO Journalistiek niet zo heel veel voorstelt naar mijn idee. Ik heb ooit HBO Communicatie gedaan, als ik daar 1 tentamen heb geleerd is het veelquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je ervaring op wilt doen, kan je misschien beter een weblog beginnen.Geen grapje. Ik heb het Viking ook al aangeraden. Ik geloof trouwens ook niet dat de opdrachten van mijn (mogelijke) klanten echt aansluiten op jouw interesses
![]()
En als je journalistiek wilt studeren,waarom doe je het dan niet gewoon? Ik heb ook journalistiek gestudeerd (eeuwen geleden) en vond het een geweldige studie.
En bedankt.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:33 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Omdat HBO Journalistiek niet zo heel veel voorstelt naar mijn idee.
Wat leukquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:23 schreef Greys het volgende:
Komen jullie even ons nieuwe gezinslid bekijken?
Boris Bengaal, welkom in Huize Greys! O+
Ik ga hier even alles bijlezen!
Er is een mogelijkheid, de UvA heeft een duale master journalistiek. Alleen jammer dat er maar 15 worden aangenomen (uit ongeveer 250 aanmeldingen).quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, Ewelina, kun je geen master journalistiek doen? Achteraf (ja, dat soort dingen bedenk je je altijd achteraf) denk ik dat dat voor mij ook een betere keuze was geweest
.
Ik hoop binnenkort met een loopbaanbegeleider van de uni te kunnen spreken over de stappen die ik nu het beste kan zetten. Ik zit sowieso wel te denken aan aanvullende cursussen, wellicht nog een deeltijdmaster idd... Ik weet nu iig wel wat ik wil, dat scheeltquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Kan je het niet alsnog doen? desnoods in deeltijd?
Ik doelde ook niet zozeer op het praktische gedeelte, maar op de theorie. Op het HBO moest ik ook wel aardig wat doen, maar qua theorie was het echt te makkelijk voor mij.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En bedankt.
Overigens gaat er heeeeeel erg veel tijd in de praktijkopdrachten zitten. Verkijk je er niet op. En in de praktijk haalt maar 30% de eindstreep.
Ik ken dat. Ik wist ook nooit goed wat ik wilde. 'Iets met schrijven', want daar was ik goed in, maar verder?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:35 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Er is een mogelijkheid, de UvA heeft een duale master journalistiek. Alleen jammer dat er maar 15 worden aangenomen (uit ongeveer 250 aanmeldingen).
Buiten dat, ik weet nog niet precies of ik nu journalist wil worden. Onderzoek doen (promoveren) lijkt me ook erg leuk, of publieksgeschiedenis.
Keuzes, keuzes
Dat dusquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind HBO sowieso nogal overrated. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf HBO gedaan. Maar ik heb ook een tijdje een WO-studie gevolgd en het niveauverschil is echt gigantisch. Ik hoefde voor HBO ook niets te doen en ik vond dat de eisen te laag waren. Ik deed Nederlands en een zes op je spellingstoets was genoeg. Nou, het spijt me wel, maar een docent Nederlands die zelf een zes had op een spellingstoets?![]()
Dat de theorie niet niet moeilijk is kan ik inderdaad onderschrijven. Maar dat heeft meer te maken met "goed kunnen leren" dan met een goede journalist/tekstschrijver worden. Want dat is toch echt héél wat anders.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:37 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet zozeer op het praktische gedeelte, maar op de theorie. Op het HBO moest ik ook wel aardig wat doen, maar qua theorie was het echt te makkelijk voor mij.
Het was trouwens niet mijn bedoeling om je te beledigen. SorryWaar heb je het trouwens gedaan?
Dat is ook zo. Leren moet tegenwoordig 'leuk' zijn. Nou, sommige dingen moet je er gewoon in stampen en daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Ik ben wat onderwijs betreft erg van de oude stempel. Ik heb helemaal NIETS met 'het nieuwe leren'.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:42 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat dus
Maar ik heb ook het idee dat het niveau van de opleidingen juist de laatste jaren achteruit is gegaan. De oude docenten van de kweekschool (wat mijn vader heeft gedaan) moesten bijvoorbeeld veel meer dingen kennen en veel meer vaardigheden beheersen, dan de studenten op de PABO nu. Terwijl de kweekschool officieel niet eens HBO niveau was volgens mij.
Ik heb op een dalton school gezetenquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Leren moet tegenwoordig 'leuk' zijn. Nou, sommige dingen moet je er gewoon in stampen en daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Ik ben wat onderwijs betreft erg van de oude stempel. Ik heb helemaal NIETS met 'het nieuwe leren'.![]()
Dat zogenaamde nieuwe leren is een enorme verarming en werkt alleen maar voor kinderen die intrinsiek gemotiveerd zijn en die zijn heel zeldzaam.
Een goed item maken is idd lastig, daarvan hoef je me niet te overtuigen (vaak genoeg zelf ondervondenquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat de theorie niet niet moeilijk is kan ik inderdaad onderschrijven. Maar dat heeft meer te maken met "goed kunnen leren" dan met een goede journalist/tekstschrijver worden. Want dat is toch echt héél wat anders.
Ik zag de theorie meer als een goede basis voor mijn algemene ontwikkeling waar ik de rest van mijn carriere op verder kon bouwen. Een goed stuk (of in mijn geval een goed "item") in elkaar zetten is veel moeilijker dan menigeen denkt. Maar deze discussie heb ik al vaker gevoerd op Fok! (denk Fok!tv).
Dat bedoel ik. Voor de meeste kinderen werkt het gewoon niet...quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik heb op een dalton school gezeten
= alles zelf uitzoeken
middelbare school -> studiehuis oid
= alles zelf uitzoeken
nou, ik heb nog nooit iets geleerd, of huiswerk gemaakt. Ik maakte alleen altijd de opdrachten want anders benadeel je je groepje. Ook kan ik niet plannen of geconcentreerd werken.
Maar goedIk ben nooit te oud om te leren of zo
Vertel mij wat, ik heb ook op een Daltonschool gezeten. Na 2 jaar ervan af gegaan.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
= alles zelf uitzoeken
= alles zelf uitzoeken
nou, ik heb nog nooit iets geleerd, of huiswerk gemaakt. Ik maakte alleen altijd de opdrachten want anders benadeel je je groepje. Ook kan ik niet plannen of geconcentreerd werken.
Ze zeggen misschien dat het niet zo is, maar nu op de uni voel ik me veel meer gedwongen mijn werk bij te houden en huiswerk te maken dan ik ooit op de middelbare school heb gehad. Op de middelbare school was het vaak niet eens nodig om iets te maken, werd toch niet gecontroleerd en je kon alles ook de avond tevoren leren. Nu moet ik huiswerk inleveren (dat ook telt voor het eindcijfer voor het vak), maar controleert verder niemand hoeveel ik zelf aan voorbereiding heb gedaan. Toch hou ik nu alles bij, omdat de stof zo moeilijk wordt dat een weekje niets doen een enorme achterstand betekent. Eigen verantwoordelijkheid hebben werkt wel motiverend bij mijquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
= alles zelf uitzoeken
= alles zelf uitzoeken
Die laatste zin, dat is nou juist datgeen wat ik leuk vindquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:53 schreef Tinkepink het volgende:
Maar Ewelina, sorry als ik iets verkeerds zeg, dan heb je toch helemaal niets te zoeken in de journalistiek? Serieus! De journalistiek heeft m.i. helemaal niets met theorie van doen en al helemaal niet met abstracties! Sterker nog, in de journalstiek probeer je juist van het abstracte iets "grijpbaars" te maken.
eensch.. en ja, ik heb ook een blok HBO meegemaakt...quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind HBO sowieso nogal overrated. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf HBO gedaan. Maar ik heb ook een tijdje een WO-studie gevolgd en het niveauverschil is echt gigantisch. Ik hoefde voor HBO ook niets te doen en ik vond dat de eisen te laag waren. Ik deed Nederlands en een zes op je spellingstoets was genoeg. Nou, het spijt me wel, maar een docent Nederlands die zelf een zes had op een spellingstoets?![]()
Bij mij werd het niet wettelijk bestraft, door de school wel. Alleen dan op zo'n manier dat spijbelen aantrekkelijk werdquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:58 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nooit problemen gehad met zelfstandigheid. Sterker nog: ik zat op de middelbare school toen spijbelen nog niet bestraft werd (er was iig geen eenduidige anti-spijbelwetgeving) en ik ging vaker niet dan wel naar school. Toch haalde ik altijd goede cijfers (top 3 vd klas). Toen iedereen ging staken in december 1999 ben ik ook niet mee geweest, want ik had geen problemen met de Tweede Fase.
Ik heb uit praktische overwegingen uiteindelijk HBO gedaan. Overigens geen spijt van, want ik heb nu een baan die ik erg leuk vind.quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
eensch.. en ja, ik heb ook een blok HBO meegemaakt...
als je niet beter kúnt of wilt, soit, maar als je het kúnt... dan zou ik iedereen aanraden om WO te gaan doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |