Dat klinktquote:Op zaterdag 20 september 2008 21:45 schreef renzell het volgende:
Gepofte aardappels met een mengseltje van verse bieslook (total) yoghurt, knoflook, zout en peper.Daarbij gemarineerde en gegrilde vleesspiesjes (wederom veeeeel knoflook) en een salade van gegrilde courgette, feta, olijven en eh.... knoflook.
Lekker, maar veeeeeeeeeet!!!
Dat klinkt ook niet verkeerd.quote:Op zondag 21 september 2008 11:51 schreef DarkElf het volgende:
Klinkt lekker allemaal MiMu
Wij hebben vanmorgen croissantjes gemaakt met een perfect gekookt eitje erbij (altijd maar afwachten of dat lukt) en een kopje thee
Vanmiddag lunchen we met een mooie biefstuk op witbrood met gebakken champignons
Flevosapquote:Op zondag 21 september 2008 12:12 schreef enlightenedwizza het volgende:
Daarbij als drinken een frisse appelsap van het merk Flevosap
quote:Op zondag 21 september 2008 14:56 schreef elcastel het volgende:
Gisteren pizza shoarma
Iets uitgebreider toch maarquote:
Ovenschotel gaat niet door, we hebben beide geen honger meer na het ontbijt en de soep.quote:Op zondag 21 september 2008 11:46 schreef MinderMutsig het volgende:
We waren vroeg wakker vandaag dus we hebben warempel ontbeten op zondag.Een broodje met serranoham, sla en tomaat.
![]()
Straks voor de lunch een lente-uitjessoep met een paar crostini's uit de oven en vanavond een ovenschotel met gehakt, aardappel, aubergine en tomaat.
Klinkt lekker, die salade!quote:Op zondag 21 september 2008 17:41 schreef Windigo het volgende:
[..]
Iets uitgebreider toch maarHeb er een salade van witlof, dadels, vijgen,pijnboompitten en geitenkaas bij gedaan.
zeg, wat heb je er prcies ingegooid, en hoeveel?quote:Op zondag 21 september 2008 17:41 schreef Windigo het volgende:
[..]
Iets uitgebreider toch maarHeb er een salade van witlof, dadels, vijgen,pijnboompitten en geitenkaas bij gedaan.
Ik was alleen, dus het was maar een bordje, maar je kan het natuurlijk wel verdubbelen qua hoeveelheidquote:Op zondag 21 september 2008 23:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
zeg, wat heb je er prcies ingegooid, en hoeveel?
En dan door blijven eten en dan vanavond ontzettend aan de spuitpoep zijn.quote:
Nee, dat staat niet op de planningquote:Op maandag 22 september 2008 15:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dan door blijven eten en dan vanavond ontzettend aan de spuitpoep zijn.
ik hoop tquote:Op maandag 22 september 2008 17:07 schreef renzell het volgende:
Damn Mellow, dat klinkt goed!
het was erg lekkerquote:Op maandag 22 september 2008 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
Mr. MoBlo gaat proberen om pasta pesto te maken
ben benieuwd
dan moet je minimaal 4 doosjes per dag etenquote:Op maandag 22 september 2008 15:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dan door blijven eten en dan vanavond ontzettend aan de spuitpoep zijn.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat een doosje ruim voldoende is,.quote:Op maandag 22 september 2008 21:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dan moet je minimaal 4 doosjes per dag eten
Hoe was het?quote:Op maandag 22 september 2008 17:11 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ik hoop tik heb nog nooit zeekraal gehad
ja lekker, maar zeekraal smaakt dus gewoon naar zoute spinazie, voor die prijs heb ik net zo lief gewone spinazie want het is reteduur spul.quote:
quote:
kruimige aardappels, scheut melk, klontje roomboter, goeie (knoflook)olijfolie, parmezaan of pecorino en een beetje zeezoutquote:Op dinsdag 23 september 2008 14:56 schreef Tezz het volgende:
Hier vanavond ouderwets draadjesvlees, gekookte aardappels (voor de verandering) en sperzieboontjes. Of zal ik goddelijke aardappelpurree maken??
@Mellow: wat is je recept voor goddelijke aardappelpurree???
En dan een paar tenen knoflook meekoken met de aardappels en meepureren.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:05 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
kruimige aardappels, scheut melk, klontje roomboter, goeie (knoflook)olijfolie, parmezaan of pecorino en een beetje zeezout
De bereiding is inderdaad niet al te moeilijkquote:Op dinsdag 23 september 2008 17:57 schreef Trigalti het volgende:
[..]
![]()
Ik was net op zoek naar iets makkelijks.. heb dit dan maar gehaald (nu aan het koken, ben benieuwd).
Was best lekker![]()
Dat is echt goddelijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 07:25 schreef Tezz het volgende:
@mellow en MM: knoflook in de aardappelpurree! Wat een idee! Dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Maar goed, gisteren heb ik hem gewoon standaard gemaakt met volle melk, roomboter en nootmuskaat, maar ik ga het zeker eens proberen met knoflook en pecorini!
Ja potverdorie, ik had vandaag aardappelkroketjes willen maken van het restje purree van gisteren (en dan dus met knoflook en pecorini erdoor), maar manlief had het restje purree van gisteren weggegooid! Grr....quote:Op woensdag 24 september 2008 17:04 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is echt goddelijk.![]()
Wij eten vandaag frietjes. En geen zelfgemaakte frietjes maar een ordinaire zak met diepvriesfriet met diepvrieskroketten en diepvriesfrikadellen en mayonaise uit een pot.
nog steeds nietquote:Op woensdag 24 september 2008 08:54 schreef motorbloempje het volgende:
geen idee wat we vanavond eten...
daarnet twee knackebrodjes smeerkaas op en vanmiddag braaf mn boterhammen met smeerkaas
Tuurlijk mop, ik maak altijd genoeg voor een week en gooi het op de grill in plakken.quote:Op woensdag 24 september 2008 17:50 schreef ColdFeet het volgende:
Oeh polenta, daar heb ik zin in! Wat denk je SHE, als ik vandaag maak en morgen grill, is dat lekker? Heb alleen maar ervarin met vers.
Maar ik eet vandaag lekker-doch-saai courgettesoep met een broodje.
quote:Op woensdag 24 september 2008 19:22 schreef ColdFeet het volgende:
Elf!
SHE, vanavond maar eens maken, dan. Ik mis Little ItalyDe pancetta daar is absoluut verrukkelijk
quote:Op woensdag 24 september 2008 19:57 schreef Xennia het volgende:
Iets met mezzelune, spinazie, champs, ui en ricotta
Leuk zijn jullie hoor.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:25 schreef Windigo het volgende:
Vanavond lamshaas met portsaus, gratin dauphinoise en haricots verts gehadDat was echt heerlijk.
quote:
Bij mij was het vorige week ook dramatisch, dit is enkel om mijn geweten te sussen.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
[..]
Leuk zijn jullie hoor.Spelbrekers, een beetje fatsoenlijk koken.
![]()
Nu heb ik spijt dat ik niet gekookt heb.
Ach, dat komt volgende week wel weerquote:Op woensdag 24 september 2008 20:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
[..]
Leuk zijn jullie hoor.Spelbrekers, een beetje fatsoenlijk koken.
![]()
Nu heb ik spijt dat ik niet gekookt heb.
Ieuw ieuw! Om 7 uur 's ochtends?quote:Op donderdag 25 september 2008 07:04 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ach, dat komt volgende week wel weer![]()
Nu twee geroosterde boterhammen met kruidenkaas en een glas cola(geen koffie meer in huis)
Ik ben daar al mee bezig, 2 crackers met philadelphia kruiden en een beker Optimelquote:Op donderdag 25 september 2008 09:11 schreef motorbloempje het volgende:
zo maar 's aan mn dagelijkse crackers
Tsja cola om die tijd is ook niet mijn favorietquote:Op donderdag 25 september 2008 07:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ieuw ieuw! Om 7 uur 's ochtends?
* MinderMutsig voelt zich ineens veel minder schuldig boven haar grapefruitje en kopje thee.![]()
Ik maak pas weer nieuwe als deze ik grotere eieren heb en die koop ik pas als deze op zijn. Dus nee.quote:
oh ok... ga een quiche maken dan? Dan heb je snel weer nieuwe eieren nodigquote:Op donderdag 25 september 2008 15:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik maak pas weer nieuwe als deze ik grotere eieren heb en die koop ik pas als deze op zijn. Dus nee.
4 varkensfiletlapjesquote:Op donderdag 25 september 2008 16:27 schreef coltje87 het volgende:
Vanavond wil m'n moeder weer eens een gekookte aardappel proeven. Ik heb nog varkensfiletlapjes liggen, weet iemand daar toevallig nog wat leuks mee?
Eén HELE?quote:
Een niet te grote jaquote:Op vrijdag 26 september 2008 16:40 schreef MaLo het volgende:
[..]
Eén HELE?
Een glas roosvicee en een boterham met varkensrollade. Ik heb zoveel honger, ik kan niet wachten tot we straks echt gaan eten
Hey Uniekhoorn!quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Hey MaLo! Wat ga je eten dan?
Wij eten spaghetti met daarbij een grote salade die ik zelf moet opeten denk ik
Recept?quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:50 schreef computergirl het volgende:
net op: salade van geroosterde pompoen&rode ui, met geitenkaas en waterkers
Was erg lekker.
Zelfgemaakt? Recept?quote:Op zaterdag 27 september 2008 07:45 schreef _aurum_ het volgende:
lemon poppy seed muffin
Als ontbijt
Dus jah, je moest welquote:Op zaterdag 27 september 2008 18:20 schreef MaLo het volgende:
Kroketten van de kermis!
Tis voor het goede doel, de opbrengst gaat naar een plaatselijke sportclub.
Preciesquote:
Woei, dat klinkt goed! Heb je het recept gevraagd?quote:Op zondag 28 september 2008 00:32 schreef DarkElf het volgende:
vanavond een lekker stoofpotje met kip en pompoen oa op bij mijn zus
Klinkt echt heerlijkquote:Op zaterdag 27 september 2008 23:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
http://www.culinette.nl/?p=251
Hmm, mijn dochter is duidelijk niet gewend en dit soort vette hap, ik vond haar kapsalon vannacht op de badkamervloer terug.quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:32 schreef Tezz het volgende:
Super vette, ranzige, kleffe en calorierijke kapsalon! Met patat van de frietkraam, shoarma uit de supermarkt en sla van de groenteboer. En knoflooksaus uit een potje.
En het was heel lekker
Hmmz hebben wij het toch beter gehad vanochtend:quote:
quote:Op zondag 28 september 2008 13:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hmmz hebben wij het toch beter gehad vanochtend:
Champagne
gerookte zalm
roomkaas
rookvlees
kaas
gekookt eitje
scrambled eggs met bacon
verse sinaasappel/granaatappelsap
en nog een kan verse jus d'orange
toast
Hij heeft zin in andijviestamppot.quote:Op zondag 28 september 2008 18:23 schreef MinderMutsig het volgende:
Eerst even kijken waar mijn grote liefde vandaag zin in heeft.
waarom ergeren? Wil je daar controle over hebben, zeggen wat anderen moeten eten alleen omdat jij het wil?quote:Op zondag 28 september 2008 16:33 schreef _Arual_ het volgende:
Wij gaan zo Chinees halen. En ik weet nu al dat ik me ga ergeren aan mensen die zonder na te denken 'nasi, babi pangang, saté en een extra portie kroepoek' bestellen. Weet nog niet wat ik zelf ga kiezen.
Ik snap dat ook niet zo goed eigenlijk. Ik roep bij de Chinees ook vaak zonder er over na te denken wat ik hebben wil, net zoals bij de cafetaria. Het is nou niet zo dat je er ingewikkelde culinaire hoogstandjes hoeft te verwachten. Als ik bijzonder eten wil dan staat de Chinees niet bovenaan het lijstje. Die is er voor mij voornamelijk voor de snelle, makkelijke, luie afhaalhap.quote:Op zondag 28 september 2008 20:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
waarom ergeren? Wil je daar controle over hebben, zeggen wat anderen moeten eten alleen omdat jij het wil?
Drank, goed idee.quote:
Effe een hele domme vraag (wellicht): kokosrijst is gewoon basmati of pandan rijst gekookt in kokosmelk in plaats van water??? (het klinkt wel lekker namelijk, maar ik kan me er niets bij voorstellen)quote:Op maandag 29 september 2008 18:28 schreef MissHobje het volgende:
Ik ga kokos rijst met geroekbakte kip,brocoli, uitje en cashewnoten maken
Ja idd! gewoon rijst naar keuze gebruiken.. en ik doe er dan veel kokosmelk met een beetje water, en evt. wat andere kruiden naar keus.quote:Op maandag 29 september 2008 18:38 schreef Tezz het volgende:
[..]
Effe een hele domme vraag (wellicht): kokosrijst is gewoon basmati of pandan rijst gekookt in kokosmelk in plaats van water??? (het klinkt wel lekker namelijk, maar ik kan me er niets bij voorstellen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |