abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61851649
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 00:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar als de buurman om 03:00 Dinsdagnacht keiharde housemuziek aanzet, of de andere buurman op een gezellige zondagmiddag in zijn achtertuin 20 verzamelde vuilniszakken in de fik gaat steken terwijl jij net aan het genieten bent van de zon...... dan bel je wel. Ook als je iemand stomdronken over de snelweg ziet slingeren zul je de politie bellen.

Ik weet dat er rokers zijn die nog steeds meer bewijs willen zien, en niet overtuigd zijn van de schadelijke effecten van meeroken, maar het roken veroorzaakt een bepaalde overlast, waar iemand die belt in de auto dat niet direct doet.

Appels, peren etc.....
Als de buurman housemuziek aan zet en dat houd mij wakker stop ik hem met zijn harses tussen zijn rechter portier en gooi ik hem dicht. (in het geval van een auto) De buurman die de boel in de fik steekt laat ik lekker zijn gang gaan zolang de boel bij mij maar niet affikt.

Je zit mij van appels peren te betichten maar je zit nu zelf voorbeelden uit te zoeken die niet voor gaan komen.

Alles veroorzaakt overlast. Er bestaat helemaal niets, waar daadwerkelijk niemand iets op tegen heeft.
Zeiken over een rokerige kroeg valt in dezelfde strekking als het verraden van mensen die de snel rijden of bellen achter het stuur.
Moet je helemaal zelf weten, maar ik vind je gewoon een NSB'er als je dat doet.
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 07:07 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

als je leest op horeca rookvrij en luistert naar de reclame spotjes wordt het volgende gecommuniceerd:
[..]

Nou, en aangezien we door deze wet het recht gebben gekregen op een rookvrije uitgaansplek kennelijk kun je bij de formulieren ook aangeven dat op het moment dat jij ergens te gast werd het roken werd gefaciliteerd.

Dat heet opkomen voor je rechten
Ik weet ook wel een paar manieren waarmee ik op de harde kern opkom voor mijn rechten maar die gewoon heel achterbaks zijn.
Dus dat zegt geen fuck.

[ Bericht 1% gewijzigd door McKillem op 23-09-2008 15:39:52 ]
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2008 @ 16:41:42 #262
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61853358
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:19 schreef MikeyMo het volgende:
vandaag, praktisch een maand later, heb ik antwoord
Geweldig die overheidsefficientie.

Ze moeten elke keer per brief eerst aankondigen dat ze gaan controleren. Een kat en muis spelletje is dan simpel gedaan.

Brief ontvangen, paar dagen later asbakken van tafel. Controleur geweest, asbakken weer op tafel. Rinse repeat.
Carpe Libertatem
  dinsdag 23 september 2008 @ 17:20:52 #263
3542 Gia
User under construction
pi_61854400
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 16:41 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Geweldig die overheidsefficientie.

Ze moeten elke keer per brief eerst aankondigen dat ze gaan controleren. Een kat en muis spelletje is dan simpel gedaan.

Brief ontvangen, paar dagen later asbakken van tafel. Controleur geweest, asbakken weer op tafel. Rinse repeat.
Ik geloof niet dat ze deze controles aan moeten kondigen. De gewone controles wel, dat klopt.

Lijkt me ook echt van de zotte als ze hun controle op het naleven van het rookverbod, na een klacht, aan gaan kondigen.

Dan zal ik nog wat vaker bij dat restaurant moeten gaan eten en elke keer aanklagen bij de VWA.
pi_61854857
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nou vraag ik me toch af. Al die café's hangen aan de grote klok dat ze roken weer toestaan. Op tv, in de krant etc etc. En als de VWA langs komt hoeven er toch maar 7 boetes en 14 waarschuwing uitgedeeld. Doen die cafe's zich stoerder voor dan ze zijn, gaan de asbakjes snel weer van tafel als de VWA'ers in de buurt worden gespot?
[ PI = ] (sorry, textmode)

Nee, het is veel simpeler. De heren van de VWA zijn ambtenaren. En die "werken" op ma-vr van 08:30 tot max 17:00. Reistijd langer dan normaal valt binnen de werktijd, dus iemand die normaal in een kwartier van kantoor naar huis rijdt, zal zorgen dat-ie om 17:15 thuis is.

Zit je dan wat verder weg, ga je dus eerder naar huis. En aangezien heel veel kroegen pas ergens in de middag opengaan heb je niet zo heel veel tijd om te controleren he?

.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 23 september 2008 @ 17:55:08 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61855210
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nee, het is veel simpeler. De heren van de VWA zijn ambtenaren. En die "werken" op ma-vr van 08:30 tot max 17:00.
Ik heb je al vaker betrapt op het schrijven van onwaarheden..... en dit slaat ook weer nergens op. Het zijn en blijven ambtenaren, dat wel.... maar ze werken gewoon in het weekend en 's avonds.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_61855314
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:55 schreef maartena het volgende:

Ik heb je al vaker betrapt op het schrijven van onwaarheden..... en dit slaat ook weer nergens op.
Nu jezelf nog leren betrappen op onwaarheden, voordat je op 'invoeren' klikt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 23 september 2008 @ 18:02:59 #267
3542 Gia
User under construction
pi_61855345
Van de website van het VWA:
quote:
Tot nu toe zijn er ruim zesduizend rookinspecties uitgevoerd door de VWA. Hierbij zijn ruim driehonderd maatregelen opgemaakt.
http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=119,1639824&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_news_item_id=23642
  dinsdag 23 september 2008 @ 18:08:08 #268
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61855439
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Nu jezelf nog leren betrappen op onwaarheden, voordat je op 'invoeren' klikt.
Ik heb je al eens eerder gevraagd om fatsoenlijk te onderbouwen wat voor onwaarheden ik heb neergezet..... uiteraard naar je eigen eisen met betrekking tot onderzoek. Daar is heel weinig van terecht gekomen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 23 september 2008 @ 18:12:39 #269
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61855561
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:37 schreef MikeyMo het volgende:
mjah die duidelijke regels zijn er nu. Afgedwongen door de horeca zelf. Geen uitzonderingen, iedereen dezelfde spelregels.
Maar heel eerlijk: Een klein cafe moet relatief veel meer investeren voor een rookruimte, omdat ze creatief moeten omgaan met de ruimte.

De Ierse wet is wat dat betreft duidelijker: Roken doe je buiten, en daarmee basta.

Nu vraag ik me wel af of de rokers liever de huidige Nederlandse wetgeving zien (dus met uitzondering voor rookruimtes), of de Ierse wetgeving. (geen rookruimtes toegestaan)
-
  dinsdag 23 september 2008 @ 18:24:52 #270
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61855792
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 18:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar heel eerlijk: Een klein cafe moet relatief veel meer investeren voor een rookruimte, omdat ze creatief moeten omgaan met de ruimte.

De Ierse wet is wat dat betreft duidelijker: Roken doe je buiten, en daarmee basta.

Nu vraag ik me wel af of de rokers liever de huidige Nederlandse wetgeving zien (dus met uitzondering voor rookruimtes), of de Ierse wetgeving. (geen rookruimtes toegestaan)
je vergeet optie 3: geen rookverbod... die heeft ogenschijnlijk de meeste aanhang
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:55:23 #271
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_61858232
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar daar beperk ik andermans vrijheden tenminste niet mee.
Verbazingwekkend dat je nu nog steeds niet door hebt dat juist de vrijheidsbeperkende aard van roken de basis vormt voor de nieuwe wetgeving!
Life is what you make it.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:00:50 #272
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61858428
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:55 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Verbazingwekkend dat je nu nog steeds niet door hebt dat juist de vrijheidsbeperkende aard van roken de basis vormt voor de nieuwe wetgeving!
dat wil hij allemaal niet weten, hij is het slachtoffer, niemand anders...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:01:28 #273
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61858455
quote:

[..]

Aangezien je niet verplicht bent naar de kroeg te gaan is dat dus een slecht argument (voor de 5000ste keer)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:03:18 #274
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_61858514
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aangezien je niet verplicht bent naar de kroeg te gaan is dat dus een slecht argument (voor de 5000ste keer)
Aangezien je ook niet verplicht bent te roken (in de horeca) is het qua argumentatie ijzersterk in dit verband.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:12:44 #275
pi_61858812
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:03 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Aangezien je ook niet verplicht bent te roken (in de horeca) is het qua argumentatie ijzersterk in dit verband.
Nee, dat slaat helemaal nergens op.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_61858951
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:03 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Drinken is ook niet nodig. Opdonderen er mee. Echtwaar.
Als ik ERGENS last van heb als ik op een zaterdagavond wat te zuipen ga halen, zijn het die dronken tokkies die met hun stinkende muil zich tegen je aan gaan bemoeien.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:42:37 #277
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_61859686
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:17 schreef McKillem het volgende:

[..]

Drinken is ook niet nodig. Opdonderen er mee. Echtwaar.
Als ik ERGENS last van heb als ik op een zaterdagavond wat te zuipen ga halen, zijn het die dronken tokkies die met hun stinkende muil zich tegen je aan gaan bemoeien.
En alle gedragingen die daarmee samenhangen die ongewild slecht zijn voor jouw gezondheid zijn dan ook verboden
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:07:00 #278
pi_61860551
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:42 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

En alle gedragingen die daarmee samenhangen die ongewild slecht zijn voor jouw gezondheid zijn dan ook verboden
Maar er word niet tegen opgetreden. hypocriet dus. Alweer.
pi_61860685
quote:
Hou toch op, jij beperkt de vrijheid van de horeca-ondernemer (die volledig eigenaar is van zijn bedrijf) om zijn eigen bedrijfsvoering te mogen uitoefenen. Een schandalige inbreuk op het eigendom van iemand anders. En nee, ik rook niet, en ik vind roken ook smerig.
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:14:31 #280
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_61860824
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hou toch op, jij beperkt de vrijheid van de horeca-ondernemer (die volledig eigenaar is van zijn bedrijf) om zijn eigen bedrijfsvoering te mogen uitoefenen. Een schandalige inbreuk op het eigendom van iemand anders. En nee, ik rook niet, en ik vind roken ook smerig.
Eens. In hoeverre wordt iemand in zijn keuzevrijheid beperkt door een kroeg binnen te stappen waar gerookt wordt? En ja, ik rook maar vind het geen probleem om even naar buiten te lopen c.q. een terrasje te pakken
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')