quote:700cc is wat aan de hoge kant voor melk (of heeft dat een bijzondere reden?)
Lust ze wel sap/ diksap / roosvisee / water / thee?? En hoe geef je het? (Jen wil nog niet uit een tuitbeker, maar gewoon sap uit de fles) Of samen oefenen uit een beker? (is hier feest)
Nou, freecell het begin is er in ieder geval dan al. Voor je het weet rollen ze dus de hele dagquote:Op dinsdag 16 september 2008 11:46 schreef freecell het volgende:
Lieve foto!
Als je Leander op zijn rug legt op het bed of in zijn bedje oid zonder deken over en zonder randjes (dus gelukkig niet op het aankleedkussen). Dan doet hij zijn armpjes en beentjes omhoog en laat zichzelf op zijn zij vallen. Echt rollen is het niet, maar hij komt er wel mee op zijn zij terecht
Ow en hij lachtNiet naar ons, welnee! Hij kijkt ons niet eens erg vaak aan, andere dingen zijn toffer om naar te kijken.
Hij lacht na een voeding, als hij helemaal lekker vol zit. En hij lacht naar mijn tepel aan het begin van een voedingEn soms zomaar in zijn slaap. Maar het zijn wél echte lachjes, niet meer dat per ongeluk zijn mondhoek optillen.
Tinny, je zou haar ook gewoon op bed kunnen leggen... 8 uur achter elkaar wakker is wel heel erg lang hoor. Ze zijn dan zo moe dat ze ook niet meer makkelijk in slaap kunnen komen. Even huilen, zolang je dta ook zelf uithoudt, mag best. Elke 5 minuten zou je kunnen kijken of alles nog goed gaat... Maar als ze echt moe is redt ze de 10 minuten huilen niet hoorquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:04 schreef tinny het volgende:
hier een onrustige Gabi vandaag overdag,
ze werd vrolijk wakker maar ze is nu al 8 uur wakker achter elkaar is dood moe maar wil niet slapen (en wordt daardoor steeds vervelender)
Ik was een keer te laat (10 minuten) en toen kwam er al zo'n heks aan mij vertellen dat ik een afspraak had om -min 10 minuten-. En toen zei ik "ja, dat weet ik". Jamaar, u heeft een afspraak om *insert tijd min 10 minuten!* Dus ik zeg nog een keer "ja, dat weet ik". Echt, ik had d'r toch zo met d'r harses tussen die deur getrokken!quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ze is al te laat eigenlijk, ze zou 28 augustus al dr prikjes hebben gekregen, maar vriendlief had dit verkeerd op de kalender geschrevendus ik werd die middag gebeld door een geirriteerde vrouw van het CB dat we niet op onze afspraak waren verschenen
![]()
maar ik zal in elk geval melden dat ze niet lekker is en dan moeten ze zelf maar kijken wat ze er van vinden.
Ik geloof dat ik daar maar weer mee stopquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:30 schreef p_iglet het volgende:
ticootje, je kan op www.borstvoeding.com ook online de curves bijhouden als je dat leuk vind.
whehe klinkt gezellig iddquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:24 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik was een keer te laat (10 minuten) en toen kwam er al zo'n heks aan mij vertellen dat ik een afspraak had om -min 10 minuten-. En toen zei ik "ja, dat weet ik". Jamaar, u heeft een afspraak om *insert tijd min 10 minuten!* Dus ik zeg nog een keer "ja, dat weet ik". Echt, ik had d'r toch zo met d'r harses tussen die deur getrokken!
En toen moest ik twee weken later terugkomen om nog een keer te wegen (wat ik al onzin vond) en toen diezelfde heks haar gewogen had vroeg ze aan me "En, bent u nu gerustgesteld dat ze weer is aangekomen?" toen had ik ook moeite om mezelf in te houden. Maar ik heb keurig gezegd dat ik van de wijkverpleegkundige moest wegen en dat het wat mij betreft niet nodig was.
Donderdag moet ik weer, ik hoop dat ze weer op me zit te wachten.
Ik krijg echt de neiging hierop te zeggen, waarom ga je dan nog? Je bent niet verplicht om te gaan, al doet het CB het wel zo voorkomen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
owja dat is nog zoiets handigs ja, die vaste dagen die je dus zelf niet kunt kiezen![]()
Ik moet altijd op een woensdag, een van de dagen die ik straks vanaf januari werk en aangezien ik een uur reistijd heb was het praktischer geweest als t gewoon op mijn vrije dag kon.
Nou, om te beginnen, inentingen heeft ze toch echt nodigquote:Op dinsdag 16 september 2008 17:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik krijg echt de neiging hierop te zeggen, waarom ga je dan nog? Je bent niet verplicht om te gaan, al doet het CB het wel zo voorkomen.
Mijn buurvrouw gaat niet. Ze waren niet happy maar ze geven het door aan je huisarts en het is dan je eigen verantwoordelijkheid. Hoe ze dat doet met inentingen weet ik niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Nou, om te beginnen, inentingen heeft ze toch echt nodig![]()
en verder vraag ik me af of je t wel of niet verplicht bent, ik ga er nl van uit dat dat wel het geval is omdat ze je nergens vragen of je behoefte hebt aan CB afspraken, die maken ze gewoon met je.
Hm oke, dacht dat het verplicht was.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn buurvrouw gaat niet. Ze waren niet happy maar ze geven het door aan je huisarts en het is dan je eigen verantwoordelijkheid. Hoe ze dat doet met inentingen weet ik niet eigenlijk.
Wat stom dat je die dag dan weer niet kan wijzigen. Succes met de prikken in ieder geval.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Hm oke, dacht dat het verplicht was.
Maargoed, ik ga er verder geen zeik over bouwen en ga netjes naar de controles als ze tenminste goed op de kalender staanmaar vind het alleen nogal onhandig dat ze je niet gewoon vragen of je voorkeursdagen hebt en je daarna aan de persoon toewijzen die er op die dag zit
Leukquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:30 schreef p_iglet het volgende:
ticootje, je kan op www.borstvoeding.com ook online de curves bijhouden als je dat leuk vind.
Ja het CB is zeker een positieve waardevolle toevoeging. Maar nee ik ben het ook niet altijd met ze eens, en denk zeker dat er verbeteringen mogelijk zijn, met name rondom de borstvoedingsvoorlichting en het op 1 lijn zitten van de diverse medewerkers.quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:42 schreef huuphuup het volgende:
Bottom-line: Ervaren jullie het CB als een positieve waardevolle toevoeging? Of is het meer iets wat je doet "omdat het zo hoort" of vind je het ronduit ...
Ja precies, daar dacht ik dus ook dat het vooral om zou gaan, afwijkingen enzo constateren, maar zoals ik zei is een eventueel kind van mij geestelijk in elk geval goed onder de pannenquote:Op dinsdag 16 september 2008 22:24 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Maar het CB is er ook om de gaten te houden welke kindjes nu net en beetje afwijken van gemiddeld. 99% van de kindjes zullen het allemaal prima doen, maar net die ene % die afwijkt is heel erg gebaad bij tijdige hulp.
En juist omdat het zo algemeen aanvaart is om naar het CB te gaan, gaat ook (bijna) iedereen. En kunnen de kindjes die hulp nodig hebben dus ook op tijd gevonden worden.
Ik ga alleen voor medische controles, ik heb inderdaad wel eens dat er 3 maanden tussen de afspraken zit. Ik vind dat heerlijk. Alleen nu heb ik dus een andere arts omdat ik van dag ben gewisseld. Die heeft me al 2x laten opdraven, dus de volgende keer zeg ik toch weer dat ik gewoon niet elke maand langs wil komen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:46 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja precies, daar dacht ik dus ook dat het vooral om zou gaan, afwijkingen enzo constateren, maar zoals ik zei is een eventueel kind van mij geestelijk in elk geval goed onder de pannenAlleen lichamelijke afwijkingen blijven dan over.
Maar goed, ik neem aan dat je het ook niet kunt maken om in plaats van, ik noem maar wat, elke maand, om dan 1 keer in het half jaar te gaan ofzo? Dat zullen ze je vast ook niet in dank afnemen?
Dat wist ik dus niet, vandaar dat ik vroeg of er een speciale reden was. Voor "normale" kindjes van 10 maanden is 700cc melk namelijk aan de ruime kant.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:57 schreef maffemuts het volgende:
@ ticootje, Rachel moet op 700cc voeding komen omdat ze zogezegd een -1,5/-2 kindje is. kortom een groeiachterstandje (volgens "normale" richtlijnen) terwijl ze qua ontwikkeling juist weer vrij hoog scoort, dus veel verbrand.
Ik heb het al op alle mogelijke manieren aangeboden, flesje, flesje met handgrepen zodat ze zelf n beetje kan rommelen, onder het motto wat er in gaat gaat er in, Tuitbeker, gewoon oefenbekertje kortom je kan het niet opnoemen of het is geprobeert. ook al smaakjes toegevoegd wat in het begin geweldig hielp kan ik nu op mijn buik schrijven.
Rachel is nu bijna 10 maandjes, 69 cm lang en net 7 kilo. Bij haar geboorte was ze 47 cm en 2470 gram (37+1 )
Ze maakt ook geen suffe indruk of zo hoor, dus wat dat aan gaat denk ik ook niet dat ik me super veel zorgen moet maken. Aan de andere kant hebben we dit al eerder met haar mee gemaakt. Toen was ze 3 maanden en bleek dat ze toen eigenlijk al toe was aan andere dingen dan alleen melk. toen dronk ze nog geen 150 op een dag. Kinderarts bevestigde dit en schreef toen ook speciale bijvoeding voor speciale papjes etc. Nu inmiddels niet meer onder controle van de kinderarts.
Wat betreft het CB, Hier wilde de huisartsen niet meewerken wat betreft het inenten, deze gaf aan dat zij dat niet meer "mogen" doen omdat het niet vergoed wordt en zij ook de vaccinatie niet aangeleverd krijgen. En dat de controles bij het CB in een speciaal trackingdossier gaan die minimaal tot groep 8 van je kind bijgehouden wordt. Eerst door het CB en daarna door de schoolarts. deze gegevens zijn in tegenstelling tot het cb wel verplicht en moet ook een dergelijk officieel dossier overhandigd kunnen worden.
Mijn persoonlijke ervaringen zijn gewoon Kwalitatief uittermate teleurstellend om het zo maar te zeggen.
Al bij de intake ging het niet bepaald goed. Om dat ik geen contact heb met mijn eigen ouders zou ik een "minder goede" moeder zijn aldus het rapport wat er opgemaakt is. Daarintegen is het contact met mijn schoonouders juist uittermate goed, wat mij tot een labiele persoonlijkheid maakte.
Daar begon het dus mee en de rest gaat alleen maar in deze trend door.
Overwogen om een ander CB te gaan bezoeken, maar deze nemen geen mensen aan buiten hun regio
Zelfs mijn vriend krijgt er zwaar de kriebels van als het voorkomt dat hij een keertje met me meegaat, of hij alleen met Rachel gaat. Idem aan mijn schoonmoeder.
Mja k ga er dus maar heen voor t wegen en meten (welke ik hier thuis zelf ook kan) en de inentingen.. maar was er n 2e keuze geweest hier, had ik opzeker de 2e keuze genomen.
Zo te zien kan je nu wel eindelijk maat 74 uit de kast halenquote:Op woensdag 17 september 2008 09:44 schreef p_iglet het volgende:
maffemuts, 700cc voeding is heeel veel, als Rachel niet wil dan houd het gewoon op.
Pepijn is ook niet zo groot (zit op de -2,5 lijn, 72cm 8,5kg bij 14,5 maand).
Kleine kindjes hebben ook minder cellen/spiermassa die energie verbruikt, dus minder eten nodig.
Hier werd aangeraden om gewoon ruim eten te geven, en Pepijn zelf de hoeveelheden te laten bepalen. Dus vaak aanbieden, maar niet dwingen. Maar het wel te zoeken in normale etenswaren.
Vooral niet te zuinig met vetten en eiwitten. Bijvoorbeeld af en toe gerookte zalm/makreel ofzo bij de lunch. (vind Pepijn ook echt heerlijk) En volle yoghurt enzo ipv magere. En drinken niet alleen water, maar liever dingen waar ook calorieen inzitten.
Of bijvoorbeeld geen rijstwafel of soepstengel tussendoor, maar een plakje ontbijtkoek of boterham.
En er zijn nou eenmaal altijd kindjes op de -2 lijn, daarvoor is het wat ze statistisch een normale verdeling noemen.
Kleine kindjes zijn wel heel lief hoor. En goedkoop qua kleertjes
hier ook... tussen 19:00 en 20:00 tukkie gedaan toen om 20:00 laatste flesje en na veel vijven en zessen 21:00 slapen.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
22.00 slapen..1.00 tot 2.30 wakker..4.00 weer wakker tot 5.00 en om 7.00 uur alweer
Nu ben ik moe
quote:Op woensdag 17 september 2008 10:47 schreef Ticootje het volgende:
tinny, ze heeft dus van 22:45 tot 3:15 geslapen?? EN van 4 tot 7?? Nou dat is toch heerlijk?????
Edit: Ik zou ervoor tekenen.
Oeh, da's wel hoog Ticootje!quote:Op woensdag 17 september 2008 18:37 schreef Ticootje het volgende:
Jen heeft 39,5 graden koorts.... Dat zou een hoop verklaren!!
Dat is wat mij betreft het grootste voordeel van de overstap op kunstvoeding, dat Stella veel langer doorslaapt 's nachts nu. Ze gaat om 7.00uur naar bed. Tussen 22.00 en 23.00uur maak ik haar nog wakker voor een fles (maar dan slaapt ze eigenlijk gewoon half door) en dan slaapt ze bijna altijd door tot 5.00 of 6.00uurquote:Op woensdag 17 september 2008 10:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
22.00 slapen..1.00 tot 2.30 wakker..4.00 weer wakker tot 5.00 en om 7.00 uur alweer
Nu ben ik moe
Oh, heerlijkquote:Op donderdag 18 september 2008 08:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zolang er gehuild wordt op een normale toon laat ik madam even sudderen, maar als het stil is ga ik altijd wel direct even kijken. Als het huilen te lang duurt ga ik even heen voor de fup, d`r konijn en een aai over de bol. Meestal gaat ze daarna dan wel slapen
Vannacht heeft ze weer doorgeslapen trouwens ^_^ Ze was aan het begin van de nacht wel even heel erg verdrietig..ik vermoed dat de verlatingsangst op gaat spelen nu, maar vanmorgen moest ik haar om 7 uur wekken. dat was al een poosje niet meer voorgekomen
ik zat enorm te twijfelen midden in de nacht, heb uiteindelijk voor het halve gekozen omdat ik bang was dat ze dan weer met een volle maag ging boeren en spugen en het nog lang zou gaan duren voordat ze weer in haar vaste slaap viel (ze wordt vaak na het laatste flesje om de 15 minuten wakker omdat ze een buurtje/spuugje moet doen) het is buikslapen vandaar....quote:Op donderdag 18 september 2008 10:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Tiny, als ze mopperd dat er niet meer in t flesje zit dan heeft ze toch gewoon honger...ik persoonlijk zou haar dan gewoon een heel flesje geven hoor, of is dat niet goed?
maar wanneer is het niet meer klein? want ik hoor dit argument wel vakkerquote:Op donderdag 18 september 2008 10:34 schreef maffemuts het volgende:
...aan de andere kant is jouw kleintje natuurlijk nog echt klein. ...
Ik bedoel dat het kindje van Lizaa nog onder de pasgeborenen valt en net ongv n weekje oud is.quote:Op donderdag 18 september 2008 10:40 schreef tinny het volgende:
[..]
maar wanneer is het niet meer klein? want ik hoor dit argument wel vakker
8< lengtebeperking >8
Nu ligt hij lekker bij me op schoot te slapen hoor, maar 's nachts moet ie maar even alleen in bed slapen, zodat ik ook wat kan rusten. Zorgt voor 'n blije mama, zorgt voor een blije babyquote:Op donderdag 18 september 2008 14:20 schreef Ticootje het volgende:
Liza, een kindje heeft zeker in het begin ook wel mama-honger. Een schone luier, een volle buik is voor die hele kleintjes vaak nog niet genoeg. Ze willen je ruiken, voelen, proeven... Zo'n kleintje zou ik in elk geval niet laten huilen.
Hier ben ik het trouwens mee eens, erg insinuerend! Gaven ze je geen tips hoe je met het gewicht om kon gaan oid? Want opbouwende tips zijn meestal wel welkom, maar er van uitgaan dat de mama niet haar best doet is gewoon gemeen.quote:Op donderdag 18 september 2008 15:22 schreef OooLizaooO het volgende:
En maffemuts, zo grof en gemeen! Tsssssss niks van aantrekken hoor!
en jij hebt een pm terugquote:Op donderdag 18 september 2008 15:01 schreef p_iglet het volgende:
maffemuts ik heb je een PM gestuurd
Wij hebben idd ook een ukkie
quote:Ik ben nogal snel in reageren, soms kan ik beter mn mond houden, helaas denk ik daar wel eens te laat aan
Lief!quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:00 schreef Llewella het volgende:
Van de week heeft ze bij oma voor het eerst echt gegiecheld (ze heeft dit al eerder gedaan, met 6 weken, maar dat was in d'r slaap), en gisteren kwam er ook hier thuis voor het eerst een klein giecheltje uit
quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:05 schreef freecell het volgende:
Trouwens, omdat ik dus niet tegen de K van DKTP kon heb ik daarna alleen nog DTP gehad (houd kinderen met kinkhoest uit mijn buurt SVP) en de vaccinatie tegen rode hond. Rode hond is nl belangrijk ivm met eventuele latere zwangerschappen, maar volgens de huisarts en het CB toen kon ik beter mazelen en bof krijgen dan weer het risico op een allergische reactie te nemen. De mazelen heb ik nooit gehad, de bof een dikke 9 maanden geleden, (op mijn 23e
) wat een iets onverwacht resultaat had op onze anticonceptie! En hier is hij dan, ons kleine wondertje en wéér geëmmer over de vaccinaties
Cirkeltje is rond
![]()
De eerste keer dat ik het hoorde was dus in d'r slaap; ik liep even helemaal over van emotie en blijheid en vertederheid en trots toen ik dat hoorde; ja dat is echt geweldig!!! (En dat was zo onverwachts toen!).quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Lief!Volgens mij is dat heel tof om te horen als papa en mama, of niet?
Nog even tussendoor: ik vind Amber echt een hele mooie naam! Dat wilde ik nog even zeggen!
quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier een madam met de vreethonger`s Morgens als ik haar uit bed haal (vanmorgen was het 6 uur, dus behoorlijk doorgeslapen gelukkig) pakt ze met twee handen m`n gezicht beet en begint alvast aan m`n kin te zuigen. Je weet maar nooit, misschien was er wel een melkomleiding en geeft m`n kin ook ineens melk
ah, dat gold nog voor de oude entingen dusquote:Omdat de bacterie waartegen wordt ingeënt niet meer identiek is aan de bacterie die de meeste besmettingen veroorzaakt, komen betrekkelijk veel gevallen toch bij gevaccineerde personen voor. De ziekte verloopt dan wel duidelijk milder. De bijwerkingen die kunnen optreden leiden echter niet tot blijvende lichamelijke of geestelijke invaliditeit. Vaccinatie (in de vorm van het DKTP-vaccin) geeft een bescherming van ongeveer 90% gedurende een aantal jaren. Vanaf 1 juli 2001 krijgen vierjarigen in Nederland een extra inenting tegen kinkhoest, in verband met deze afgenomen effectiviteit. De inenting geldt voor kinderen die zijn geboren vanaf 1 januari 1998.
Lekker herkenbaar. Al wordt hier niet zoveel gefladderd. En Leander drinkt dus 's avonds en 's nachts meestal om de drie á 3,5 uur en overdag ergens tussen de anderhalf en 3 uur.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:50 schreef Mibos2 het volgende:
Freecell Eva is een 36 wekenkindje en zat nog dik in de vernix, heeft overal nog donshaartjes ook op haar ruggetje (begint nu weg te trekken), fladdert nog erg graag met haar armpjes en beentjes, ligt erg graag in de foetushouding, heeft nog een redelijk grote fontanel maar die stond vooral in het begin nog heel erg open en drinkt zeker 's nachts nog om de twee uur en overdag nu net een weekje om de drie uur en krijgt nog niet meer dan 100/120cc max. Meer krijgt ze nog niet in 1 keertje op. En de mama/papa-honger is soms niet te stillen... Slaapt heel graag bij ons maar wij leggen haar juist om te wennen in de wieg al betekent dat dat ze af en toe even een poosje huilt.
De entingen krijgt ze volgende week voor het eerst dus dan is ze 7 weken en dat zijn de eerste prikken.
Wel een stuk minder heftig gelukkig. Ook met het nieuwe vaccin kán je het nog wel krijgen, maar dan is het kind gewoon ziek en hoesterig voor een tijdje, maar echte risico's zitten er dan niet meer aan.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Maar zelfs als je ingeent bent kun je kinkhoest krijgen, helaas..
Hoe zit dat met dat donshaar? Wanneer verdwijnt dat?quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:50 schreef Mibos2 het volgende:
Freecell Eva is een 36 wekenkindje en zat nog dik in de vernix, heeft overal nog donshaartjes ook op haar ruggetje (begint nu weg te trekken), fladdert nog erg graag met haar armpjes en beentjes, ligt erg graag in de foetushouding, heeft nog een redelijk grote fontanel maar die stond vooral in het begin nog heel erg open en drinkt zeker 's nachts nog om de twee uur en overdag nu net een weekje om de drie uur en krijgt nog niet meer dan 100/120cc max. Meer krijgt ze nog niet in 1 keertje op. En de mama/papa-honger is soms niet te stillen... Slaapt heel graag bij ons maar wij leggen haar juist om te wennen in de wieg al betekent dat dat ze af en toe even een poosje huilt.
De entingen krijgt ze volgende week voor het eerst dus dan is ze 7 weken en dat zijn de eerste prikken.
Dat klinkt als hoopvolle berichten!quote:Op zondag 21 september 2008 14:27 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een lieffie, Madelieve
Met Isis gaat het nog steeds naar omstandigheden goed. Ze is nog altijd stabiel, maar ligt nog wel in het thermopakje omdat het protocol voor het weer opwarmen iets anders bleek te zijn dan ze in eerste instantie bedacht hadden (ze is de eerste baby die ze gekoeld hebben in het LUMC). Maar vanmiddag mag dat er als het goed is nu echt af, zodat we weer wat meer Isis kunnen zien en aanraken. Verder is de slaapmedicatie nu helemaal stopgezet zodat ze, ondanks dat we haar nog steeds alleen maar slapend hebben gezien, wel al veel meer reageert met beweging als je haar aanraaktEn gisterenochtend is Finn voor het eerst bij haar wezen kijken en hij vindt Isis ook helemaal lief
Isis updates zijn een tvp waard!quote:Op zondag 21 september 2008 14:27 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een lieffie, Madelieve
Met Isis gaat het nog steeds naar omstandigheden goed. Ze is nog altijd stabiel, maar ligt nog wel in het thermopakje omdat het protocol voor het weer opwarmen iets anders bleek te zijn dan ze in eerste instantie bedacht hadden (ze is de eerste baby die ze gekoeld hebben in het LUMC). Maar vanmiddag mag dat er als het goed is nu echt af, zodat we weer wat meer Isis kunnen zien en aanraken. Verder is de slaapmedicatie nu helemaal stopgezet zodat ze, ondanks dat we haar nog steeds alleen maar slapend hebben gezien, wel al veel meer reageert met beweging als je haar aanraaktEn gisterenochtend is Finn voor het eerst bij haar wezen kijken en hij vindt Isis ook helemaal lief
Oeh, tinny hoe vind Gabi het wandelen nu? Ik heb er soms ook zo'n zin in om de kinderwagen eraf te halen en de buggy in gebruik te nemen. Kan zij al goed zitten of hoeft dat niet perse?quote:Op zaterdag 20 september 2008 08:22 schreef tinny het volgende:
hier vandaag een grote dag voor Gabi.
Als eerste hebben we de reiswieg van de wandelwagen gehaald... (ze mopperde de laatste tijd veel als we gingen wandelen en drukte zich omhoog/sloeg tegen de wanden) en er zit nu dus de buggy inzet in
overigens stond in de handleiding van de Urban Jungle dat je de buggy al zou mogen gebruiken vanaf 3 maanden!!! of dat zo verstandig is betwijfel ik
en als 2de grote event staat er vandaag het eerste bananhapje/lepeltje op het programma! Misschien nog een beetje vroeg (4 maanden en 3 weken) maar we willen eens kijken wat er gebeurt als we haar 1 lepeltje geven (aangelengd met melk) we denken dat ze er klaar voor is aangezien ze je het eten uit de mond kijkt/kwijlt..
zelfstandig recht opzitten natuurlijk nog niet... maar die buggy bak staat nu in halve wipstoelstand of helemaal plat als ze moei isquote:Op zondag 21 september 2008 21:55 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Oeh, tinny hoe vind Gabi het wandelen nu? Ik heb er soms ook zo'n zin in om de kinderwagen eraf te halen en de buggy in gebruik te nemen. Kan zij al goed zitten of hoeft dat niet perse?
wat een heerlijjk nieuws Jojoquote:Op maandag 22 september 2008 11:45 schreef Jojogirl het volgende:
Ik mocht gisterenavond buidelen met Isis
De beademingstube is eruit en dat gaat goed, ze heeft meteen ook veel minder last van slijm dat weggezogen moet worden, dus dat was kennelijk toch irritatie door de tube. Ze krijgt nu nog wel lichte ondersteuning door een soort neusdingetje, maar dat heeft ze even vooral nodig als ze erg onrustig is en tijdens het verzorgen.
Verder blijft ze nu mooi op temperatuur en omdat dat zo goed gaat en ze nu veel minder slangetjes en snoertjes heeft lopen mocht ik gisterenavond buidelenoftewel heerlijk in een te relaxede stoel liggen met haar op m'n blote borst, 5 kwartier lang Dat was echt zo geweldig dat ik er amper woorden voor heb.... ben ook bijna in slaap gevallen daar, zo heerlijk was het en daarna liep ik echt te stuiteren door de hormonen
Vandaag gaan ze een hersen-MRI maken en daarna mogen er nog weer wat snoertjes en sensoren uit en ook gaan ze beslissen of haar navelinfuus eruit kan.
Het gaat dus allemaal rap de goede kant op en ineens een stuk sneller dan ik van de week had kunnen hopen.
Oh vast wel. Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 22 september 2008 15:02 schreef Ticootje het volgende:
Be, zit daar niet onwijs suiker in? [/bemoeimodus]
Ach met mate is alles wel te doen of bijna allesquote:Op maandag 22 september 2008 15:41 schreef p_iglet het volgende:
ik snap eigenlijk uberhaupt niet waarom je een baby van nog geen 1 al nibbit's en frikandel geeft![]()
kaakje of nijntje koekje zal qua suiker niet zoveel uitmaken. nijntje koekjes en liga's staan ook stijf van de suiker.
Dat valt ook wel weer meequote:Op maandag 22 september 2008 15:51 schreef E.T. het volgende:
hoe kan een baby van een paar weken stiekem snoepen? Volgens mij moet je dan bewust slagroom en mayonaise in het mondje stoppen?![]()
...
Mag je me niet ofzo?quote:Op maandag 22 september 2008 16:12 schreef p_iglet het volgende:
koekjes/papjes en whatever geef je normaal ook niet met een paar weken.
jou dochter mag het jou aanrekenen als ze later chronische darmklachten, voedsel intolleranties etc ontwikkeld. Het word namelijk steeds meer duidelijk dat hele vroege voedselintroductie die dingen kan veroorzaken.
Datzelfde geld voor smaak ontwikkelen, veel vet en zout belemmerd de smaakontwikkeling. Zout word zoiezo afgeraden tot een jaar omdat de nieren dat nog nauwelijks kunnen ontwikkelen.
Vooral doorgaan!! Lekker met je 2e weer zo doen![]()
Gewone melk??quote:Op maandag 22 september 2008 16:19 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Mag je me niet ofzo?ze is kerngezond
Daarbij krijgt ze met een paar weken dus al wel melken dat is ook zuivel, suikers en vet
Wie heeft het over 'veel vet en zout'? Ik had het over 'met mate' wat bij mij neerkomt op een theelepel of minder
Moedermelk heeft veel vet hoorquote:Op maandag 22 september 2008 16:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewone melk??
Proeven is ook bijvoeden...
Ha, welkom in OUDquote:Op maandag 22 september 2008 16:19 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Mag je me niet ofzo?ze is kerngezond
Daarbij krijgt ze met een paar weken dus al wel melken dat is ook zuivel, suikers en vet
Wie heeft het over 'veel vet en zout'? Ik had het over 'met mate' wat bij mij neerkomt op een theelepel of minder
Aangevallen worden door moeders en zwangere vrouwenquote:
He ik had gewaarschuwd!quote:Op maandag 22 september 2008 16:35 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Aangevallen worden door moeders en zwangere vrouwenik kijk voortaan wel uit voor ik een nieuw subforum binnenval
![]()
![]()
'tis waarquote:
eh? Olie mosterd en rauwe eidooiers toch, welke zuivel?quote:Op maandag 22 september 2008 16:29 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
zelfgemaakte mayonaise (van zuivel)
Kun je ook van Yoghurt makenquote:Op maandag 22 september 2008 17:16 schreef moussy het volgende:
[..]
eh? Olie mosterd en rauwe eidooiers toch, welke zuivel?
vergeet niet tegen de grote broers te zeggen dat ze hun schoenen op moeten ruimen... daar wordt hier ook lustig op los gekauwd... Vooral crocs zijn favorietquote:Op maandag 22 september 2008 17:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
scheisse ik moet nou toch eens echt grondig op gaan ruimen en alle playmobil naar de slaapkamers verbannen want madam gaat het hele huis doorZe rolt en draait en rupst net zo lang tot ze is waar ze wezen wil
Iets laten proeven noem ik geen bijvoeden maargoedquote:Op maandag 22 september 2008 17:25 schreef E.T. het volgende:
Misschien dat sommigen hier wat fel zijn, maar toch...
De adviezen om niet bij te voeden tot 6 maanden zijn niet uit de lucht gegrepen natuurlijk..
Ik heb het ook geen fabeltje genoemdquote:ook dat babies moeite hebben met het verteren van pure koemelk is geen fabeltje. Slagroom met een paar weken is dus op z'n minst 'opmerkelijk' te noemen als je je iets verdiept hebt in de voedingsleer voor babies. (ik weet niet of er ook (geraffineerde) suiker in zat?).
Met zelfgemaakte mayonaise bedoel ik yoghurtmayonaisequote:Mayonaise.. zelfgemaakt? rauwe eidooiers (salmonella anyone?), olie?
Ook in kleine hoeveelheden (Je weet dat de maag van een baby ongeveer net zo groot als een knikker is?) heeft vet nogal invloed op de darmen en de spijsvertering.. en salmonella wil je zo'n kleintje al helemaal niet aandoen.
Misschien is zout niet goed, maar nibbit's eet ze ook nog maar sinds een maand ofzo en ze wordt zaterdag 1 jaar, dus dat valt ook wel mee. In Olvarit potjes met vlees zit ook zout (al dan niet natuurlijk).quote:Zelfde met nibb-it.. Tot een jaar geen zout, is geen bangmakerij! De nieren van kinderen zijn nog volop in ontwikkeling en kunnen zout niet verwerken. Na een jaar zou je pas met mate zout kunnen geven en na een jaar is het pas dat een keertje een chipje met mate niet erg is.
Zoals ik al zei, dat soort dingen doe je met mate gewoon omdat je baby het lekker vind of je ze het wil laten proevenquote:En het is nu eenmaal zo.. mocht er door foute voeding in de baby-tijd iets 'ontsporen' in het lichaam, dit kan zich vele jaren later openbaren in dingen die je niet direct zulk linken aan de voeding van tien jaar geleden. Het beschermende laagje dat pasgeborenen hebben wordt door bijvoeding afgebroken, terwijl moedermelk (of flesvoeding) dit laagje alleen maar stimuleert om dikker te worden.
Wellicht iets om een volgende keer anders over na te denken.
quote:Op maandag 22 september 2008 17:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn madam is nog net geen 7 maanden maar die heeft zelfs nog geen aardappel geproefdLiever te voorzichtig dan alles er maar instoppen want 100 jaar geleden deden ze het ook. 100 jaar geleden ging je nog dood aan griep
Mijn nichtjes worden ook zo volgestopt trouwens, met 4 maanden al saromapap eten en zakjes van knorr en honig enzo
Kijk, je bent altijd afhankelijk van anderen. Maar als jij de oma's duidelijk maakt dat je het niet wilt hebben, dan hebben ze zich eraan te houden. Ik zou het "gevaar" eerder verwachten in oudere kinderen in de omgeving die wat aan Dana gevenquote:Op maandag 22 september 2008 18:19 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Jojo wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat. En wat heerlijk dat je lekker met haar hebt mogen buidelen
Wat dat eten betreft, tja als t aan mij ligt krijgt dana het eerste jaar niks van slagroom mayonaise of andere zooi en al helemaal geen chips, ik zie het nut er niet van in en wil haar t liefst zo lang mogenlijk bij dat soort spul vandaan houden. Soepstengels, rijstwafels en stukjes fruit kunnen net zo lekker zijn. De vraag is alleen of me dat gaat lukken en of de oma's zich er ook aan gaan houden![]()
Joh, reageer daar toch gewoon niet op als je je niet aangesproken voelt.quote:Op maandag 22 september 2008 18:37 schreef JapyDooge het volgende:
Alcohol? Pardon?.... Sorry hoor maar er worden me hier woorden in de mond gelegd die ik totaal niet gezegt heb
Waar heb je me zien zeggen dat Alcohol wel kan? Hmm? Allemachtig zeg... Naja je ondertitel staat er tenminste niet voor niets... wtf
Nee, je zegt niet dat alcohol niet mag, ik zeg dan ook dat het een voorbeeld is. Overigens zeg ik ook niet dat jij dat zegt he? Dus wie is nou wie woorden in de mond aan het leggen?quote:Op maandag 22 september 2008 18:37 schreef JapyDooge het volgende:
Alcohol? Pardon?.... Sorry hoor maar er worden me hier woorden in de mond gelegd die ik totaal niet gezegt heb
Waar heb je me zien zeggen dat Alcohol wel kan? Hmm? Allemachtig zeg... Naja je ondertitel staat er tenminste niet voor niets... wtf
ik denk ook wel dat de oma's zich eraan houden als ik aangeef dat ik t echt niet wil hebben. En oudere kinderen...ja mischien heb je een punt, de kleine van mn schoonzus eet dat soort dingen wel gewoon. Achja we zien wel hoe we t aanpakken tegen die tijd , komt vast goedquote:Op maandag 22 september 2008 18:37 schreef Troel het volgende:
Kijk, je bent altijd afhankelijk van anderen. Maar als jij de oma's duidelijk maakt dat je het niet wilt hebben, dan hebben ze zich eraan te houden. Ik zou het "gevaar" eerder verwachten in oudere kinderen in de omgeving die wat aan Dana geven
Ja, jij zegt dat dingen met mate wel kunnen. Vind je het gek dat ik dan daarop reageerquote:Op maandag 22 september 2008 18:42 schreef JapyDooge het volgende:
Ik heb ook helemaal niet gezegd dat alles kan, maar je reageert wel op mij, maargoed...
Maar ach zoek het maar uitde groeten weer iedereen, 't was gezellig
quote:Op maandag 22 september 2008 22:00 schreef Moonah het volgende:
Nou, Japy krijgt een warm welkom hier!
Al kan ik de post van ET volledig onderschrijven.
Staar je niet blind op de 'wetenschappelijkheid' van diverse onderzoeken hoor. Invalshoek, vraagstelling en niet te vergeten de financierder kunnen een zeer sturende factor zijn...quote:Op maandag 22 september 2008 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
Hoewel ik toch zou denken dat die onderzoekers wel weten waar ze mee bezig zijn. Toch?
een matige blauwe tong mag ook vast nog welquote:Op maandag 22 september 2008 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zie het dan helemaal voor me: 'Nee, ze krijgen er geen blauwe tong van, dus het is gezond!Iedereen bijvoeden na 4 maanden'. Dat die kindertjes verder krom liggen van de krampjes doet er niet toe.
![]()
Oh, wat heerlijk voor jullie!quote:Op maandag 22 september 2008 11:45 schreef Jojogirl het volgende:
mocht ik gisterenavond buidelenoftewel heerlijk in een te relaxede stoel liggen met haar op m'n blote borst, 5 kwartier lang Dat was echt zo geweldig dat ik er amper woorden voor heb.... ben ook bijna in slaap gevallen daar, zo heerlijk was het en daarna liep ik echt te stuiteren door de hormonen
quote:
quote:Op maandag 22 september 2008 15:46 schreef JapyDooge het volgende:
Ok geloof dat het met mate allemaal niet zo'n kwaad kan
Toen ons kleintje (wat groot wordt, bijna 1 jaar) nog maar een paar weken was snoepte ze wel eens heel stiekem van dingen als slagroom en mayonaise, Edit:
Jazeker, ik had al mooi 4 uur geslapen. Ik vond het dus niet zo erg. Die fase heb ik echt gehad. Het is gewoon zo. Jen maakt 1 slaapcyclus en is daarna wakker en wilt dan eerst even mama proeven.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:14 schreef freecell het volgende:
pfff Ticoo vermoeiend zeg! Klein hongerlapje is Jen
Ben je wel een beetje uitgerust?
Leuk is dat hè? De dingen van je partner herkennen in je kind!quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jazeker, ik had al mooi 4 uur geslapen. Ik vond het dus niet zo erg. Die fase heb ik echt gehad. Het is gewoon zo. Jen maakt 1 slaapcyclus en is daarna wakker en wilt dan eerst even mama proeven.
Jen was gister echt een bodemloze put, heeft ze van dr vader.
Ik heb wel een foldertje van het cb inderdaadquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:00 schreef Ticootje het volgende:
Je kan op het cb wel even een foldertje vragen over voorkeurshouding. Staan handige tips in. Jen had het ook heel erg.
Eigenlijk deden ze vrijwel niks bij Lilah d'r nek. Meer bij het bekken en de heupen. En ze heeft een paar keer wat met haar schouders gedaan. Maar het is niet zoals bij volwassenen, dat is niet te vergelijken!quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:11 schreef freecell het volgende:
Met zo'n ukkie naar een chiropractor lijkt me zo eng! Gefrummel aan dat kleine nekje... Het is zo kwetsbaar allemaal.
Okquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:15 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Eigenlijk deden ze vrijwel niks bij Lilah d'r nek. Meer bij het bekken en de heupen. En ze heeft een paar keer wat met haar schouders gedaan. Maar het is niet zoals bij volwassenen, dat is niet te vergelijken!
Ja dat heb ik vorige keer ook al aangegeven, maar ze was toch wel weer erg snel met dana uit de box grissenquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:42 schreef E.T. het volgende:
Misschien aan oma vragen om bij binnenkomst Dana alleen even vlug gedag te zeggen en pas later Dana uit de box te halen of er boven gaan hangen?
Oe, herkenbaarquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ja dat heb ik vorige keer ook al aangegeven, maar ze was toch wel weer erg snel met dana uit de box grissenNu was ze ook net terug van vakantie en had dr 10 dagen niet gezien dus die stond vanmorgen vroeg natuurlijk al te trappelen om dr kleindochter weer te zien
![]()
Maar ik zal dr idd nog eens vragen of ze niet eerst gewoon kan gaan zitten en koffie wilt drinken en daarna pas rustig richting dana wilt gaan.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:09 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft vandaag voor het eerst iets aangeboden gekregen
De vrouw bij de bakker vroeg of hij een broodje mocht. Uiteindelijk kreeg hij gewoon een broodkorst, maar hij vond het superleuk! Nu nog leren dat hij dank u wel moet zeggen
Ik zou er geen problemen mee hebben, maar het zelf opetenquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:14 schreef Webkim het volgende:
[..]
![]()
Een meisje bij BakkerBart bood Thomas al met 8 weken een knabbelstengel aan.![]()
Niet veel later mocht hij van de kassajuf bij AlbertHeijn wel een handje zoute stokjes. Maar van mij niet.![]()
Thomas rupst sinds een paar dagen keihard achteruit de kamer door. Vooruit kon hij nog niet. Tot hij vanmiddag midden op het bed lag en ik me twee tellen omdraaide om iets uit de kast te pakken.
BOINK! Huilend kind op de grond, heul geschrokken mama. Maar hij is volgens mij okee. Pfff...![]()
Ze moet ook ineens om vanalles neplachen. Dan zwaait ze met armpjes en beentjes en dan doet ze HUHHUH HUHUH HUHUH, terwijl er helemaal niks aan de hand is. Net zolang totdat ze gaat hoestenquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:50 schreef Maneki.Neko het volgende:
Staan
Dat doet Saar dan nog helegaar niet. Als ik haar op d`r hoefjes zet laat ze zich er zo doorheen zakken.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ze moet ook ineens om vanalles neplachen. Dan zwaait ze met armpjes en beentjes en dan doet ze HUHHUH HUHUH HUHUH, terwijl er helemaal niks aan de hand is. Net zolang totdat ze gaat hoesten.
Lastig is dat hè? Ik heb hier ook pakjes in maat 50 waarvan het broekje past en het truitje nog lang niet. En ook waarvan het broekje past en het truitje veel te klein isquote:Op woensdag 24 september 2008 09:15 schreef Ticootje het volgende:
Het broekje zal wel kleine vallen ofzo. Jen heeft echt nog geen maat 80 hoor. Ik moet gewoon nodig opzoek naar nieuwe kleertjes maat 74.
Als ze anders nóg een keer komt midden in de nacht een heelquote:Op woensdag 24 september 2008 09:32 schreef tinny het volgende:
overigens nog wel een vraagje...
zouden jullie midden in de nacht een heel of een half flesje geven?
Ik heb alles op formaat liggen en dan de leukste dingen bovenop. Toen ik van de kleine maatjes echt gewoon zo veel had, toen heb ik echt al meteen de dingen die ik minder vond niet eens in de kast gegooidquote:Op woensdag 24 september 2008 09:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Lastig is dat hè? Ik heb hier ook pakjes in maat 50 waarvan het broekje past en het truitje nog lang niet. En ook waarvan het broekje past en het truitje veel te klein is
Je moet dingen echt over elkaar heen leggen ipv naar de maat te kijken, want Leander heeft ook een pakje maat 56 die goed zit en dat heeft hij écht nog niet!
Maatje 44 is wel allemaal te klein trouwens inmiddelsHij groeit zowaar. Zometeen even naar het CB om te kijken of hij ook aangekomen is
Hebben jullie trouwens een systeem in de kledingkast? Want ik ben bang dat ik over 5 weken héle toffe kleertjes terug ga vinden die dan te klein zijn en die hij nooit aangehad heeft.
Bekendquote:Op woensdag 24 september 2008 07:53 schreef Llewella het volgende:
[..]
![]()
Toch vermoed ik dat babies meer zien; want amber gaat ook ineens lachen terwijl ze naar het plafond staart ofzow
Een hele natuurlijk. Niks zo irritant als toch nog een fles extra moeten maken omdat er toch nog meer honger is!quote:Op woensdag 24 september 2008 09:32 schreef tinny het volgende:
Gabi heeft ook veel 3/4 broekies die eigenlijk geen 3/4 broekies zijn!![]()
Het was vannacht weer 2 x prijs... 1x om 00:30 en nog een keer om 03:30...
De papa van Gabi hoopt echt dat dit niet al te lang gaat duren...![]()
Oh, maar ze kijkt gewoon mij aan hoor. Ik doe alleen niksquote:Op woensdag 24 september 2008 07:53 schreef Llewella het volgende:
[..]
![]()
Toch vermoed ik dat babies meer zien; want amber gaat ook ineens lachen terwijl ze naar het plafond staart ofzow
Ik maak enkel hele flesjes. Ruben stopt met drinken als hij genoeg heeftquote:Op woensdag 24 september 2008 09:32 schreef tinny het volgende:
Gabi heeft ook veel 3/4 broekies die eigenlijk geen 3/4 broekies zijn!![]()
Het was vannacht weer 2 x prijs... 1x om 00:30 en nog een keer om 03:30...
De papa van Gabi hoopt echt dat dit niet al te lang gaat duren...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |