abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61821994
Dat verschilt ook wel per merk hoor BE. Ik hadJen gister een pyjama aangedaan maat 80. De mouwen moest ik omslaan, maar de pijpen waren te kort.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 september 2008 @ 13:28:46 #152
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61823387
Jojogirl wat fijn om wat van je te horen en dan zulk goed nieuws!!! Wat heerlijk dat je Isis even tegen je aan hebt kunnen voelen wat zul je dat gemist hebben de afgelopen tijd. Ik hoop zo dat het herstel zich in dit tempo doorzet
Lekker douchen!
pi_61823602
Jojogirl, wat een heerlijk bericht
pi_61823632
Jojo wat goed. Wat een bizarre tijd moet dit voor jullie zijn...
Geniet maar lekker van je meisje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61823649
Tof topic

Ik zal ook even 'onze' babies posten:
Anne-Marleen, 27 sept. 2007 (zaterdag 1 jaar dus )
'het' (het wordt een jongen, de naam zeg ik lekker nog niet ) wordt verwacht op 14 december
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  maandag 22 september 2008 @ 13:41:42 #156
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_61823720
Jojo, wat klinkt het goed. En 5 kwartier, heerlijk, eindelijk eens echt de tijd om van je meisje te genieten. Je klinkt zo goed!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 22 september 2008 @ 13:42:55 #157
156412 hestria
erg gastvrij
pi_61823752
Jojo wat fijn dat het goed gaat! heerlijk moet dat zijn om je meisje zo lekker bij je te hebben!

kleding maat 80 is hier te klein. meneer heeft toch echt ondertussen 86 nodig, met rompertjes zit ik zelfs al in 92. met alleen broekjes kan nog wel 80 maar dat zit dan echt wel strak om die pamperkont heen.

Hier gisteren voor het eerst met dennis op de fiets geweest, naar de kinderboerderij was een mooie afstand maar 10 min fietsen. Hij vond het geweldig zijn hoofd draaide zowat 360 graden alle kanten uit om alles maar te zien. op de terugweg was ie zo moe van het fietsen, diertjes aaien en zand eten, dat ie meteen in slaap sukkelde. Natuurlijk heb ik zo'n mooie slaaprol erop zitten, laat nou net mijn zoon besluiten om die niet te gebruiken en zijn hoofd opzij te doen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_61824971
Jojo, wat fijn dat het goed gaat zeg! Heerlijk genoten 5 kwartier met die kleine op je borst, heerlijk!
Fake it till you make it...
pi_61825257
Jojo, wat heerlijk om te lezen dat Isis het zo goed doet!
  maandag 22 september 2008 @ 14:59:17 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61825459
Sasha vond de liga's en de nijntje-koekjes maar helemaal niets de laatste week en dus zit hij nu heerlijk te genieten van een simpel maria-kaakje. Zo lief om te zien.
pi_61825536
Be, zit daar niet onwijs suiker in? [/bemoeimodus]
pi_61826089
BE, hier zijn de nijntje koekjes juist helemaal fantastisch (in tegenstelling tot rijstewafels en soepstengels...) . Laatst toen ik met Mirte bij mn oude peuters was heeft ze een stukje biscuitje meegegeten maar dat leek nog wel wat hard te zijn. Ze moest af en toe flink kuchelen.

Trouwens die kleine heeft vanmorgen een stuk appel opgeknabbeld zonder dat er stukken in haar keel schoten en het zweet mij uitbrak . Ondertandjes zijn handig .
Hebben we er weer een optie bij qua fruit, toch wel fijn!
Fake it till you make it...
pi_61826321
Ik had Jen gister een toastje gegeven met wat smeerworst. Maar Jen is er nogal van dat ze alles zo snel mogelijk in haar mondje propt, zo dus ook de grote stukken toast. En mijn vader maar roepen dat ze daar dus te klein voor is. Tja, zo leert ze dat ze niet zo'n groot stuk in haar mondje moet stoppen.

Overigens, mijn man wilde het uit haar mond halen, dat werd dus niet geaccepteerd, na een worsteling had hij eindelijk het mondje open, maar had ze toch al mooi doorgeslikt. Kan dus wel.
  maandag 22 september 2008 @ 15:37:29 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61826331
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:02 schreef Ticootje het volgende:
Be, zit daar niet onwijs suiker in? [/bemoeimodus]
Oh vast wel. Geen idee eigenlijk.
Zeker bij zoiets futiels als een kaakje in de middag heb ik echt zoiets van 'ik ben er ook groot op geworden'.

Sasha kon echt snoepen van liga's, rijstewafeltjes en die nijntje koekjes maar nu niet meer, nou, dan maar gewoon een kaakje hoor.
pi_61826340
Haha hier zijn Nijntje koekjes niets en gewone kaakjes zijn helemaal het einde

Daarnaast is ze verslaaft aan nibbit's, patat, frikandel en nog veel meer ongezonde dingen
Die geven we dus maar niet al te veel

Ook drinkt ze alleen Roosvicee of Roosvicee + karnemelk + van die voedingsvezels (pyamapapje actige meuk).
Babyoplosmelk vind ze niks, echte melk ook niet.
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_61826388
Vanaf wanneer mag ik Jen een patatje laten ontleden?

We zaten gister te gourmetten, Jen had al lekker sperziebonenprak op, maar ze zat er zo lief bij, ik had haar gewoon graag iets gegeven om op te sabbelen.

En vanaf 9 maanden mag ik koemelk bij Jen introduceren, betekend dat dat ik haar ook een glas karnemelk mag geven??
pi_61826442
ik snap eigenlijk uberhaupt niet waarom je een baby van nog geen 1 al nibbit's en frikandel geeft

kaakje of nijntje koekje zal qua suiker niet zoveel uitmaken. nijntje koekjes en liga's staan ook stijf van de suiker.
pi_61826492
ticootje, patat is niets anders dan aardappel + olie. Zolang je verantwoord frituurt (dus geen enorm oud frituurvet, vloeibaar, of nog beter in de oven ofzo) zou ik niet weten waarom een paar patatjes niet kunnen.

stokbroodjes, komkommer en paprika deden het hier ook altijd goed met gourmetten/verjaardagen etc.

Misschien kun je met de dietiste overleggen over hoe je het handigste koemelk kunt introduceren. Meteen een glas karnemelk lijkt mij wat veel ineens.
Ik zou met theelepeltjes hoeveelheid beginnen zodat je niet meteen met een enorme reactie zit als het misgaat, dat is ook zo zielig.
pi_61826560
Ok geloof dat het met mate allemaal niet zo'n kwaad kan

Toen ons kleintje (wat groot wordt, bijna 1 jaar ) nog maar een paar weken was snoepte ze wel eens heel stiekem van dingen als slagroom en mayonaise, ze is er niet moddervet van geworden ofzo en nooit echt problemen gehad met voeding.
Een patatje sabbelde ze al op met een maand of 6, zolang het maar geen heel bord is en als we nu patat eten en ze heeft na haar eigen voeding nog trek dan eet ze er ook 2 of 3 op ofzo
Karnemelk was een idee van een tante die dat vroegah aan al haar kleintjes gaf, of het officieel mag weet ik niet maar dat moeilijk-woord-bureau waar vrouwlief met kind af en toe enge prikken (brr ) gaat halen enzo weet er van en doet er niet moeilijk over.
Daarnaast hebben we daar te horen gekregen dat we ze zoveel vers fruit mogen geven als ze maar op kan naast haar gewone voeding. Ze is helemaal weg van bananen en appels enzo dus gaan die regelmatig in de blender voor een fris fruitpapje met een beetje Roosvicee er door

We doen wel in de karnemelk wat druppels van een of ander vitamineextract (vitamine D ofzo, kweetni precies ) dat was wel aangeraden weet ik maar voor de rest gaat het allemaal prima op 'alternatieve voeding' en het is een stuk goedkoper ook (ze eet nog wel iedere dag zo'n Olvarit-potje)

Edit:
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:41 schreef p_iglet het volgende:
ik snap eigenlijk uberhaupt niet waarom je een baby van nog geen 1 al nibbit's en frikandel geeft

kaakje of nijntje koekje zal qua suiker niet zoveel uitmaken. nijntje koekjes en liga's staan ook stijf van de suiker.
Ach met mate is alles wel te doen of bijna alles vroeger aten de kinderen ook gewoon met vaders en moeders mee in een prakje dus zoveel kwaad moet het niet kunnen.
Met Nibbit's bedoelde ik deze dus:
pi_61826595
Ik dacht dat rauwe groente nog niet mocht... Dus de komkommer en paprika had ze sowieso nog niet van me gekregen. Ik zat zo te twijfelen... Maar uiteindelijk heb ik haar dus inderdaad een stokbroodje gegeven.

Ik zal inderdaad als het zover is eens mailen met de dietist.

Ik vraag het meer omdat Jen echt heel moeilijk drinkt overdag. Ze wil geen sap, water of thee... Ik ben bang dat als ik haar overdag toch kv ga geven dat het dan met de borstvoeding snel is afgelopen. Bovendien zal ze in elk geval tot de 9 maanden nog peptide voeding moeten hebben en daarna nog HA, dus dat is ook nog eens hartstikke duur. Met dan ook nog geen eens de garantie dat ze dat wel lust.

Dus ik probeer het op deze manier (dat mevrouw vooral 's nachts alles inhaald) maar uit te zingen tot ze 9 maaanden is dan maar iets van zuivel proberen. Ik kan anders toch ook yoghurt met roosvissee geven en een beetje water?
  maandag 22 september 2008 @ 15:51:43 #171
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61826680
hoe kan een baby van een paar weken stiekem snoepen? Volgens mij moet je dan bewust slagroom en mayonaise in het mondje stoppen?

Ik wilde vandaag voor Nienke een banaan staafmixeren om haar voor het eerst met wat anders dan mamamelk te laten kennismaken..
Ik moet een nieuwe staafmixer
Er kwam allemaal zwarte troep (olie?) uit.. Nienke wacht nog maar een dagje, morgen koop ik wel een potje (ik durf niet meer zo goed te rapleyen.. geen idee waarom, misschien omdat bij Tijn iets te vaak m'n hart een paar slagen over heeft geslagen )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61826731
Banaan kun je ook gewoon prakken hoor. Beetje water erbij en je hebt hetzelfde als een potje. Als je banaan pureerd wordt het echt vies (proef maar eens, het heeft een hele andere smaak opeens).
pi_61826765
Je kind van een paar weken slagroom of mayonaise geven

ticootje als ze inderdaad tegen melk kan, dan is karnemelk een prima optie. Beter verteerbaar dan gewone melk. Dus een heel goed alternatief voor overdag om te drinken.
En als je fruithap heel erg verdunt met water, wil ze het dan ook niet? Dat was bij onze slechte drinker nog wel eens een optie.
  maandag 22 september 2008 @ 15:54:30 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61826773
Iew E.T.

Sasha heeft de hele afgelopen week zich 's avonds in de restaurants bezig gehouden met broodkorstjes, ging prima. Oh, en hij heeft meegeproeft van mijn vis en de scampi's enzo. Lekker dat hij dat vond!
pi_61826818
P-iglet een superidee!! Dat ga ik gewoon proberen. Ze drinkt echt zo slecht en ik ben echt zo gebroken van de slapeloze nachten zo.

Fruithap gaat er namelijk enorm goed in!

Oh en ik heb ei-vrije mayo!! Gewoon bij de AH, een of andere saus op yoghurt basis. Ik eet echt weinig mayo, maar een patatje daar hoort mayo bij. Verder begin ik patat met ketchup ook te waarderen (is nog beter ook).
pi_61826870
je kunt ook nog rijstemelk proberen, dat mag ze ook gewoon. Voegt aan voedingswaarde niets toe, maar als je het gewoon als vocht wil gebruiken ipv water of diksap ofzo kan het prima.

BE, leuk he dat meeeten in restaurants. Zo'n frummeltje aan de aparte dingen
pi_61826996
Wij gingen in de vakantie eten bij de buffalogrill. Daar zat het kleine ding dan, in een te grote stoel met een indianen tooi op.
pi_61827128
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:51 schreef E.T. het volgende:
hoe kan een baby van een paar weken stiekem snoepen? Volgens mij moet je dan bewust slagroom en mayonaise in het mondje stoppen?
...
Dat valt ook wel weer mee gewoon voor d'r mond houden, of ze het lekker vind merk je snel genoeg.
Nu vond m'n vrouw m'n actie ook niet helemaal geschikt maar ze is er niks van overkomen en dezelfde ingrediėnten (zuivel, vet en een beetje suikertjes) zitten in melk en koekjes/papjes ook dus whatever

Je kan ook niet alles geven maar zoals ik al zeg, met mate valt het allemaal wel mee. Baby's hebben ook smaak en lusten ook niet alles
pi_61827269
koekjes/papjes en whatever geef je normaal ook niet met een paar weken.

jou dochter mag het jou aanrekenen als ze later chronische darmklachten, voedsel intolleranties etc ontwikkeld. Het word namelijk steeds meer duidelijk dat hele vroege voedselintroductie die dingen kan veroorzaken.
Datzelfde geld voor smaak ontwikkelen, veel vet en zout belemmerd de smaakontwikkeling. Zout word zoiezo afgeraden tot een jaar omdat de nieren dat nog nauwelijks kunnen verwerken.
Vooral doorgaan!! Lekker met je 2e weer zo doen

[ Bericht 0% gewijzigd door p_iglet op 22-09-2008 16:19:54 ]
pi_61827421
Mijn man at met de pot mee vanaf dat hij 3 maanden was. En inderdaad is hij een darmpatient.
pi_61827457
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:12 schreef p_iglet het volgende:
koekjes/papjes en whatever geef je normaal ook niet met een paar weken.

jou dochter mag het jou aanrekenen als ze later chronische darmklachten, voedsel intolleranties etc ontwikkeld. Het word namelijk steeds meer duidelijk dat hele vroege voedselintroductie die dingen kan veroorzaken.
Datzelfde geld voor smaak ontwikkelen, veel vet en zout belemmerd de smaakontwikkeling. Zout word zoiezo afgeraden tot een jaar omdat de nieren dat nog nauwelijks kunnen ontwikkelen.
Vooral doorgaan!! Lekker met je 2e weer zo doen

Mag je me niet ofzo? ze is kerngezond
Daarbij krijgt ze met een paar weken dus al wel melk en dat is ook zuivel, suikers en vet
Wie heeft het over 'veel vet en zout'? Ik had het over 'met mate' wat bij mij neerkomt op een theelepel of minder
pi_61827495
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:19 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

Daarbij krijgt ze met een paar weken dus al wel melk en dat is ook zuivel, suikers en vet
Wie heeft het over 'veel vet en zout'? Ik had het over 'met mate' wat bij mij neerkomt op een theelepel of minder
Gewone melk??

Proeven is ook bijvoeden...
pi_61827773
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewone melk??

Proeven is ook bijvoeden...
Moedermelk heeft veel vet hoor

Daarnaast, dan moet je kind ook haast wel steriele speeltjes hebben. Baby's zuigen overal op en aan dus als zo'n kleine hoeveelheid al zo schadelijk zou zijn dat ze hun hele leven darmklachten houden dan zou ik meteen al het speelgoed verbieden + de knuffelberen die vol zitten met enge microben van alle oude kwijl/melk/sap/enz die er in getrokken is + alle stof omdat zo'n beer overal rondzwerft.

Overdrijven is ook een vak denk ik zo, ik probeerde alleen maar aan te geven dat het heus niet zo'n kwaad kan om je kind eens met mate wat anders te laten proberen/proeven. Baby's willen ontdekken en smaak ontwikkelt ook pas als ze meerdere dingen proeven. Natuurlijk moet je niet overal een pot vet, zout of suiker doorheen gooien maar dat zeg ik toch ook helemaal niet
En uiteraard moet je uitkijken met wat er allemaal aan chemische rommel in producten kan zitten. Als je zoiets doet, probeer het dan ook met wat natuurlijke of biovoeding te doen.

Niets mis met zelfgemaakte slagroom (van zuivel) en zelfgemaakte mayonaise (van zuivel) (en ja dat was het ) maar slagroom uit zo'n spuitbus of mayonaise uit een knijpfles zou ik inderdaad afraden
  maandag 22 september 2008 @ 16:32:22 #184
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61827859
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:19 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

Ha, welkom in OUD .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61827946
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:32 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ha, welkom in OUD .
Aangevallen worden door moeders en zwangere vrouwen ik kijk voortaan wel uit voor ik een nieuw subforum binnenval
pi_61828196
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:35 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

Aangevallen worden door moeders en zwangere vrouwen ik kijk voortaan wel uit voor ik een nieuw subforum binnenval
He ik had gewaarschuwd!
pi_61828365
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

He ik had gewaarschuwd!
'tis waar en ik heb 'Help! Ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' gelezen, dus ik had het kunnen weten
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 17:16:19 #188
7074 moussy
kuttekop
pi_61829103
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:29 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

zelfgemaakte mayonaise (van zuivel)
eh? Olie mosterd en rauwe eidooiers toch, welke zuivel?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_61829194
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:16 schreef moussy het volgende:

[..]

eh? Olie mosterd en rauwe eidooiers toch, welke zuivel?
Kun je ook van Yoghurt maken
pi_61829238
scheisse ik moet nou toch eens echt grondig op gaan ruimen en alle playmobil naar de slaapkamers verbannen want madam gaat het hele huis door Ze rolt en draait en rupst net zo lang tot ze is waar ze wezen wil
Saartje
  maandag 22 september 2008 @ 17:25:51 #191
3011 E.T.
pi_61829406
Misschien dat sommigen hier wat fel zijn, maar toch...
De adviezen om niet bij te voeden tot 6 maanden zijn niet uit de lucht gegrepen natuurlijk.. ook dat babies moeite hebben met het verteren van pure koemelk is geen fabeltje. Slagroom met een paar weken is dus op z'n minst 'opmerkelijk' te noemen als je je iets verdiept hebt in de voedingsleer voor babies. (ik weet niet of er ook (geraffineerde) suiker in zat?). Mayonaise.. zelfgemaakt? rauwe eidooiers (salmonella anyone?), olie?
Ook in kleine hoeveelheden (Je weet dat de maag van een baby ongeveer net zo groot als een knikker is?) heeft vet nogal invloed op de darmen en de spijsvertering.. en salmonella wil je zo'n kleintje al helemaal niet aandoen.
Zelfde met nibb-it.. Tot een jaar geen zout, is geen bangmakerij! De nieren van kinderen zijn nog volop in ontwikkeling en kunnen zout niet verwerken. Na een jaar zou je pas met mate zout kunnen geven en na een jaar is het pas dat een keertje een chipje met mate niet erg is.

En het is nu eenmaal zo.. mocht er door foute voeding in de baby-tijd iets 'ontsporen' in het lichaam, dit kan zich vele jaren later openbaren in dingen die je niet direct zulk linken aan de voeding van tien jaar geleden. Het beschermende laagje dat pasgeborenen hebben wordt door bijvoeding afgebroken, terwijl moedermelk (of flesvoeding) dit laagje alleen maar stimuleert om dikker te worden.

Wellicht iets om een volgende keer anders over na te denken.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 22 september 2008 @ 17:26:46 #192
3011 E.T.
pi_61829431
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
scheisse ik moet nou toch eens echt grondig op gaan ruimen en alle playmobil naar de slaapkamers verbannen want madam gaat het hele huis door Ze rolt en draait en rupst net zo lang tot ze is waar ze wezen wil
vergeet niet tegen de grote broers te zeggen dat ze hun schoenen op moeten ruimen... daar wordt hier ook lustig op los gekauwd... Vooral crocs zijn favoriet
pi_61829473
afgekloven schoenen argh! bah!
Ik denk dat ik hier maar van die blauwe hoesjes neer ga leggen net als op het zwembad
Saartje
pi_61829684
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:25 schreef E.T. het volgende:
Misschien dat sommigen hier wat fel zijn, maar toch...
De adviezen om niet bij te voeden tot 6 maanden zijn niet uit de lucht gegrepen natuurlijk..
Iets laten proeven noem ik geen bijvoeden maargoed zoals ik al zei, als je iets morst op een knuffelbeer ofzo of op speelgoed dan proeven ze het net zo hard en dat heb je niet eens door.
quote:
ook dat babies moeite hebben met het verteren van pure koemelk is geen fabeltje. Slagroom met een paar weken is dus op z'n minst 'opmerkelijk' te noemen als je je iets verdiept hebt in de voedingsleer voor babies. (ik weet niet of er ook (geraffineerde) suiker in zat?).
Ik heb het ook geen fabeltje genoemd en nee er zat geen suiker in, slagroom met suiker
Daarbij heb je ook papjes enzo die je moet aanlengen met melk uit een pak dus ik neem aan dat ze het toch wel mogen daarnaast ging het om een hoeveelheid ter groote van een theelepeltje
quote:
Mayonaise.. zelfgemaakt? rauwe eidooiers (salmonella anyone?), olie?
Ook in kleine hoeveelheden (Je weet dat de maag van een baby ongeveer net zo groot als een knikker is?) heeft vet nogal invloed op de darmen en de spijsvertering.. en salmonella wil je zo'n kleintje al helemaal niet aandoen.
Met zelfgemaakte mayonaise bedoel ik yoghurtmayonaise gewone mayonaise kun je overal kopen, dat heeft geen zin om zelf te maken daarnaast zit in moedermelk ook een hoop vet en als ik zie dat zo'n kleine een flinke fles melk leegdrinkt lijkt mij een maag ter groote van een knikker een beetje overdreven.
quote:
Zelfde met nibb-it.. Tot een jaar geen zout, is geen bangmakerij! De nieren van kinderen zijn nog volop in ontwikkeling en kunnen zout niet verwerken. Na een jaar zou je pas met mate zout kunnen geven en na een jaar is het pas dat een keertje een chipje met mate niet erg is.
Misschien is zout niet goed, maar nibbit's eet ze ook nog maar sinds een maand ofzo en ze wordt zaterdag 1 jaar, dus dat valt ook wel mee. In Olvarit potjes met vlees zit ook zout (al dan niet natuurlijk).
quote:
En het is nu eenmaal zo.. mocht er door foute voeding in de baby-tijd iets 'ontsporen' in het lichaam, dit kan zich vele jaren later openbaren in dingen die je niet direct zulk linken aan de voeding van tien jaar geleden. Het beschermende laagje dat pasgeborenen hebben wordt door bijvoeding afgebroken, terwijl moedermelk (of flesvoeding) dit laagje alleen maar stimuleert om dikker te worden.
Wellicht iets om een volgende keer anders over na te denken.
Zoals ik al zei, dat soort dingen doe je met mate gewoon omdat je baby het lekker vind of je ze het wil laten proeven ik geloof niet dat dat direct kwaad kan. Denk je dat baby's 100 jaar geleden geheel correcte voeding kregen toen er op dat gebied nog veel minder bekend was?
  maandag 22 september 2008 @ 17:46:03 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_61829862
Het is dat het kind anders heet, maar ik herken veel van mijn neefje in jouw verhaal
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61830120
Mijn madam is nog net geen 7 maanden maar die heeft zelfs nog geen aardappel geproefd Liever te voorzichtig dan alles er maar instoppen want 100 jaar geleden deden ze het ook. 100 jaar geleden ging je nog dood aan griep

Mijn nichtjes worden ook zo volgestopt trouwens, met 4 maanden al saromapap eten en zakjes van knorr en honig enzo
Saartje
  maandag 22 september 2008 @ 18:17:49 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_61830620
Ik zou mijn kind nog geen saromapap geven als ie 18 is

Vieze spul
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 september 2008 @ 18:19:28 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61830649
Je kan jezelf ook wel heel erg voor de gek houden he Japy... zout dat van nature in vlees voor komt gaan vergelijken met toegevoegd zout in zoutjes en chips.

Wat overigens niet weg neemt dat mijn wurm van 9 maanden al wel een (afgelebberd) stukje friet heeft gehad en zelfs afgelopen weekend zijn eerste paar likjes/hapjes ijs.
pi_61830651
Jojo wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat. En wat heerlijk dat je lekker met haar hebt mogen buidelen

Wat dat eten betreft, tja als t aan mij ligt krijgt dana het eerste jaar niks van slagroom mayonaise of andere zooi en al helemaal geen chips, ik zie het nut er niet van in en wil haar t liefst zo lang mogenlijk bij dat soort spul vandaan houden. Soepstengels, rijstwafels en stukjes fruit kunnen net zo lekker zijn. De vraag is alleen of me dat gaat lukken en of de oma's zich er ook aan gaan houden
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 september 2008 @ 18:28:10 #200
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61830862
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn madam is nog net geen 7 maanden maar die heeft zelfs nog geen aardappel geproefd Liever te voorzichtig dan alles er maar instoppen want 100 jaar geleden deden ze het ook. 100 jaar geleden ging je nog dood aan griep

Mijn nichtjes worden ook zo volgestopt trouwens, met 4 maanden al saromapap eten en zakjes van knorr en honig enzo
ik las shoarmapap en was me al aan t afvragen wat t was
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')