Oh vast wel. Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 22 september 2008 15:02 schreef Ticootje het volgende:
Be, zit daar niet onwijs suiker in? [/bemoeimodus]
Ach met mate is alles wel te doen of bijna allesquote:Op maandag 22 september 2008 15:41 schreef p_iglet het volgende:
ik snap eigenlijk uberhaupt niet waarom je een baby van nog geen 1 al nibbit's en frikandel geeft![]()
kaakje of nijntje koekje zal qua suiker niet zoveel uitmaken. nijntje koekjes en liga's staan ook stijf van de suiker.
Dat valt ook wel weer meequote:Op maandag 22 september 2008 15:51 schreef E.T. het volgende:
hoe kan een baby van een paar weken stiekem snoepen? Volgens mij moet je dan bewust slagroom en mayonaise in het mondje stoppen?![]()
...
Mag je me niet ofzo?quote:Op maandag 22 september 2008 16:12 schreef p_iglet het volgende:
koekjes/papjes en whatever geef je normaal ook niet met een paar weken.
jou dochter mag het jou aanrekenen als ze later chronische darmklachten, voedsel intolleranties etc ontwikkeld. Het word namelijk steeds meer duidelijk dat hele vroege voedselintroductie die dingen kan veroorzaken.
Datzelfde geld voor smaak ontwikkelen, veel vet en zout belemmerd de smaakontwikkeling. Zout word zoiezo afgeraden tot een jaar omdat de nieren dat nog nauwelijks kunnen ontwikkelen.
Vooral doorgaan!! Lekker met je 2e weer zo doen![]()
Gewone melk??quote:Op maandag 22 september 2008 16:19 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Mag je me niet ofzo?ze is kerngezond
Daarbij krijgt ze met een paar weken dus al wel melken dat is ook zuivel, suikers en vet
Wie heeft het over 'veel vet en zout'? Ik had het over 'met mate' wat bij mij neerkomt op een theelepel of minder
Moedermelk heeft veel vet hoorquote:Op maandag 22 september 2008 16:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewone melk??
Proeven is ook bijvoeden...
Ha, welkom in OUDquote:Op maandag 22 september 2008 16:19 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Mag je me niet ofzo?ze is kerngezond
Daarbij krijgt ze met een paar weken dus al wel melken dat is ook zuivel, suikers en vet
Wie heeft het over 'veel vet en zout'? Ik had het over 'met mate' wat bij mij neerkomt op een theelepel of minder
Aangevallen worden door moeders en zwangere vrouwenquote:
He ik had gewaarschuwd!quote:Op maandag 22 september 2008 16:35 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Aangevallen worden door moeders en zwangere vrouwenik kijk voortaan wel uit voor ik een nieuw subforum binnenval
![]()
![]()
'tis waarquote:
eh? Olie mosterd en rauwe eidooiers toch, welke zuivel?quote:Op maandag 22 september 2008 16:29 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
zelfgemaakte mayonaise (van zuivel)
Kun je ook van Yoghurt makenquote:Op maandag 22 september 2008 17:16 schreef moussy het volgende:
[..]
eh? Olie mosterd en rauwe eidooiers toch, welke zuivel?
vergeet niet tegen de grote broers te zeggen dat ze hun schoenen op moeten ruimen... daar wordt hier ook lustig op los gekauwd... Vooral crocs zijn favorietquote:Op maandag 22 september 2008 17:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
scheisse ik moet nou toch eens echt grondig op gaan ruimen en alle playmobil naar de slaapkamers verbannen want madam gaat het hele huis doorZe rolt en draait en rupst net zo lang tot ze is waar ze wezen wil
Iets laten proeven noem ik geen bijvoeden maargoedquote:Op maandag 22 september 2008 17:25 schreef E.T. het volgende:
Misschien dat sommigen hier wat fel zijn, maar toch...
De adviezen om niet bij te voeden tot 6 maanden zijn niet uit de lucht gegrepen natuurlijk..
Ik heb het ook geen fabeltje genoemdquote:ook dat babies moeite hebben met het verteren van pure koemelk is geen fabeltje. Slagroom met een paar weken is dus op z'n minst 'opmerkelijk' te noemen als je je iets verdiept hebt in de voedingsleer voor babies. (ik weet niet of er ook (geraffineerde) suiker in zat?).
Met zelfgemaakte mayonaise bedoel ik yoghurtmayonaisequote:Mayonaise.. zelfgemaakt? rauwe eidooiers (salmonella anyone?), olie?
Ook in kleine hoeveelheden (Je weet dat de maag van een baby ongeveer net zo groot als een knikker is?) heeft vet nogal invloed op de darmen en de spijsvertering.. en salmonella wil je zo'n kleintje al helemaal niet aandoen.
Misschien is zout niet goed, maar nibbit's eet ze ook nog maar sinds een maand ofzo en ze wordt zaterdag 1 jaar, dus dat valt ook wel mee. In Olvarit potjes met vlees zit ook zout (al dan niet natuurlijk).quote:Zelfde met nibb-it.. Tot een jaar geen zout, is geen bangmakerij! De nieren van kinderen zijn nog volop in ontwikkeling en kunnen zout niet verwerken. Na een jaar zou je pas met mate zout kunnen geven en na een jaar is het pas dat een keertje een chipje met mate niet erg is.
Zoals ik al zei, dat soort dingen doe je met mate gewoon omdat je baby het lekker vind of je ze het wil laten proevenquote:En het is nu eenmaal zo.. mocht er door foute voeding in de baby-tijd iets 'ontsporen' in het lichaam, dit kan zich vele jaren later openbaren in dingen die je niet direct zulk linken aan de voeding van tien jaar geleden. Het beschermende laagje dat pasgeborenen hebben wordt door bijvoeding afgebroken, terwijl moedermelk (of flesvoeding) dit laagje alleen maar stimuleert om dikker te worden.
Wellicht iets om een volgende keer anders over na te denken.
quote:Op maandag 22 september 2008 17:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn madam is nog net geen 7 maanden maar die heeft zelfs nog geen aardappel geproefdLiever te voorzichtig dan alles er maar instoppen want 100 jaar geleden deden ze het ook. 100 jaar geleden ging je nog dood aan griep
Mijn nichtjes worden ook zo volgestopt trouwens, met 4 maanden al saromapap eten en zakjes van knorr en honig enzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |