quote:700cc is wat aan de hoge kant voor melk (of heeft dat een bijzondere reden?)
Lust ze wel sap/ diksap / roosvisee / water / thee?? En hoe geef je het? (Jen wil nog niet uit een tuitbeker, maar gewoon sap uit de fles) Of samen oefenen uit een beker? (is hier feest)
Nou, freecell het begin is er in ieder geval dan al. Voor je het weet rollen ze dus de hele dagquote:Op dinsdag 16 september 2008 11:46 schreef freecell het volgende:
Lieve foto!
Als je Leander op zijn rug legt op het bed of in zijn bedje oid zonder deken over en zonder randjes (dus gelukkig niet op het aankleedkussen). Dan doet hij zijn armpjes en beentjes omhoog en laat zichzelf op zijn zij vallen. Echt rollen is het niet, maar hij komt er wel mee op zijn zij terecht
Ow en hij lachtNiet naar ons, welnee! Hij kijkt ons niet eens erg vaak aan, andere dingen zijn toffer om naar te kijken.
Hij lacht na een voeding, als hij helemaal lekker vol zit. En hij lacht naar mijn tepel aan het begin van een voedingEn soms zomaar in zijn slaap. Maar het zijn wél echte lachjes, niet meer dat per ongeluk zijn mondhoek optillen.
Tinny, je zou haar ook gewoon op bed kunnen leggen... 8 uur achter elkaar wakker is wel heel erg lang hoor. Ze zijn dan zo moe dat ze ook niet meer makkelijk in slaap kunnen komen. Even huilen, zolang je dta ook zelf uithoudt, mag best. Elke 5 minuten zou je kunnen kijken of alles nog goed gaat... Maar als ze echt moe is redt ze de 10 minuten huilen niet hoorquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:04 schreef tinny het volgende:
hier een onrustige Gabi vandaag overdag,
ze werd vrolijk wakker maar ze is nu al 8 uur wakker achter elkaar is dood moe maar wil niet slapen (en wordt daardoor steeds vervelender)
Ik was een keer te laat (10 minuten) en toen kwam er al zo'n heks aan mij vertellen dat ik een afspraak had om -min 10 minuten-. En toen zei ik "ja, dat weet ik". Jamaar, u heeft een afspraak om *insert tijd min 10 minuten!* Dus ik zeg nog een keer "ja, dat weet ik". Echt, ik had d'r toch zo met d'r harses tussen die deur getrokken!quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ze is al te laat eigenlijk, ze zou 28 augustus al dr prikjes hebben gekregen, maar vriendlief had dit verkeerd op de kalender geschrevendus ik werd die middag gebeld door een geirriteerde vrouw van het CB dat we niet op onze afspraak waren verschenen
![]()
maar ik zal in elk geval melden dat ze niet lekker is en dan moeten ze zelf maar kijken wat ze er van vinden.
Ik geloof dat ik daar maar weer mee stopquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:30 schreef p_iglet het volgende:
ticootje, je kan op www.borstvoeding.com ook online de curves bijhouden als je dat leuk vind.
whehe klinkt gezellig iddquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:24 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik was een keer te laat (10 minuten) en toen kwam er al zo'n heks aan mij vertellen dat ik een afspraak had om -min 10 minuten-. En toen zei ik "ja, dat weet ik". Jamaar, u heeft een afspraak om *insert tijd min 10 minuten!* Dus ik zeg nog een keer "ja, dat weet ik". Echt, ik had d'r toch zo met d'r harses tussen die deur getrokken!
En toen moest ik twee weken later terugkomen om nog een keer te wegen (wat ik al onzin vond) en toen diezelfde heks haar gewogen had vroeg ze aan me "En, bent u nu gerustgesteld dat ze weer is aangekomen?" toen had ik ook moeite om mezelf in te houden. Maar ik heb keurig gezegd dat ik van de wijkverpleegkundige moest wegen en dat het wat mij betreft niet nodig was.
Donderdag moet ik weer, ik hoop dat ze weer op me zit te wachten.
Ik krijg echt de neiging hierop te zeggen, waarom ga je dan nog? Je bent niet verplicht om te gaan, al doet het CB het wel zo voorkomen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
owja dat is nog zoiets handigs ja, die vaste dagen die je dus zelf niet kunt kiezen![]()
Ik moet altijd op een woensdag, een van de dagen die ik straks vanaf januari werk en aangezien ik een uur reistijd heb was het praktischer geweest als t gewoon op mijn vrije dag kon.
Nou, om te beginnen, inentingen heeft ze toch echt nodigquote:Op dinsdag 16 september 2008 17:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik krijg echt de neiging hierop te zeggen, waarom ga je dan nog? Je bent niet verplicht om te gaan, al doet het CB het wel zo voorkomen.
Mijn buurvrouw gaat niet. Ze waren niet happy maar ze geven het door aan je huisarts en het is dan je eigen verantwoordelijkheid. Hoe ze dat doet met inentingen weet ik niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Nou, om te beginnen, inentingen heeft ze toch echt nodig![]()
en verder vraag ik me af of je t wel of niet verplicht bent, ik ga er nl van uit dat dat wel het geval is omdat ze je nergens vragen of je behoefte hebt aan CB afspraken, die maken ze gewoon met je.
Hm oke, dacht dat het verplicht was.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn buurvrouw gaat niet. Ze waren niet happy maar ze geven het door aan je huisarts en het is dan je eigen verantwoordelijkheid. Hoe ze dat doet met inentingen weet ik niet eigenlijk.
Wat stom dat je die dag dan weer niet kan wijzigen. Succes met de prikken in ieder geval.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Hm oke, dacht dat het verplicht was.
Maargoed, ik ga er verder geen zeik over bouwen en ga netjes naar de controles als ze tenminste goed op de kalender staanmaar vind het alleen nogal onhandig dat ze je niet gewoon vragen of je voorkeursdagen hebt en je daarna aan de persoon toewijzen die er op die dag zit
Leukquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:30 schreef p_iglet het volgende:
ticootje, je kan op www.borstvoeding.com ook online de curves bijhouden als je dat leuk vind.
Ja het CB is zeker een positieve waardevolle toevoeging. Maar nee ik ben het ook niet altijd met ze eens, en denk zeker dat er verbeteringen mogelijk zijn, met name rondom de borstvoedingsvoorlichting en het op 1 lijn zitten van de diverse medewerkers.quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:42 schreef huuphuup het volgende:
Bottom-line: Ervaren jullie het CB als een positieve waardevolle toevoeging? Of is het meer iets wat je doet "omdat het zo hoort" of vind je het ronduit ...
Ja precies, daar dacht ik dus ook dat het vooral om zou gaan, afwijkingen enzo constateren, maar zoals ik zei is een eventueel kind van mij geestelijk in elk geval goed onder de pannenquote:Op dinsdag 16 september 2008 22:24 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Maar het CB is er ook om de gaten te houden welke kindjes nu net en beetje afwijken van gemiddeld. 99% van de kindjes zullen het allemaal prima doen, maar net die ene % die afwijkt is heel erg gebaad bij tijdige hulp.
En juist omdat het zo algemeen aanvaart is om naar het CB te gaan, gaat ook (bijna) iedereen. En kunnen de kindjes die hulp nodig hebben dus ook op tijd gevonden worden.
Ik ga alleen voor medische controles, ik heb inderdaad wel eens dat er 3 maanden tussen de afspraken zit. Ik vind dat heerlijk. Alleen nu heb ik dus een andere arts omdat ik van dag ben gewisseld. Die heeft me al 2x laten opdraven, dus de volgende keer zeg ik toch weer dat ik gewoon niet elke maand langs wil komen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:46 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja precies, daar dacht ik dus ook dat het vooral om zou gaan, afwijkingen enzo constateren, maar zoals ik zei is een eventueel kind van mij geestelijk in elk geval goed onder de pannenAlleen lichamelijke afwijkingen blijven dan over.
Maar goed, ik neem aan dat je het ook niet kunt maken om in plaats van, ik noem maar wat, elke maand, om dan 1 keer in het half jaar te gaan ofzo? Dat zullen ze je vast ook niet in dank afnemen?
Dat wist ik dus niet, vandaar dat ik vroeg of er een speciale reden was. Voor "normale" kindjes van 10 maanden is 700cc melk namelijk aan de ruime kant.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:57 schreef maffemuts het volgende:
@ ticootje, Rachel moet op 700cc voeding komen omdat ze zogezegd een -1,5/-2 kindje is. kortom een groeiachterstandje (volgens "normale" richtlijnen) terwijl ze qua ontwikkeling juist weer vrij hoog scoort, dus veel verbrand.
Ik heb het al op alle mogelijke manieren aangeboden, flesje, flesje met handgrepen zodat ze zelf n beetje kan rommelen, onder het motto wat er in gaat gaat er in, Tuitbeker, gewoon oefenbekertje kortom je kan het niet opnoemen of het is geprobeert. ook al smaakjes toegevoegd wat in het begin geweldig hielp kan ik nu op mijn buik schrijven.
Rachel is nu bijna 10 maandjes, 69 cm lang en net 7 kilo. Bij haar geboorte was ze 47 cm en 2470 gram (37+1 )
Ze maakt ook geen suffe indruk of zo hoor, dus wat dat aan gaat denk ik ook niet dat ik me super veel zorgen moet maken. Aan de andere kant hebben we dit al eerder met haar mee gemaakt. Toen was ze 3 maanden en bleek dat ze toen eigenlijk al toe was aan andere dingen dan alleen melk. toen dronk ze nog geen 150 op een dag. Kinderarts bevestigde dit en schreef toen ook speciale bijvoeding voor speciale papjes etc. Nu inmiddels niet meer onder controle van de kinderarts.
Wat betreft het CB, Hier wilde de huisartsen niet meewerken wat betreft het inenten, deze gaf aan dat zij dat niet meer "mogen" doen omdat het niet vergoed wordt en zij ook de vaccinatie niet aangeleverd krijgen. En dat de controles bij het CB in een speciaal trackingdossier gaan die minimaal tot groep 8 van je kind bijgehouden wordt. Eerst door het CB en daarna door de schoolarts. deze gegevens zijn in tegenstelling tot het cb wel verplicht en moet ook een dergelijk officieel dossier overhandigd kunnen worden.
Mijn persoonlijke ervaringen zijn gewoon Kwalitatief uittermate teleurstellend om het zo maar te zeggen.
Al bij de intake ging het niet bepaald goed. Om dat ik geen contact heb met mijn eigen ouders zou ik een "minder goede" moeder zijn aldus het rapport wat er opgemaakt is. Daarintegen is het contact met mijn schoonouders juist uittermate goed, wat mij tot een labiele persoonlijkheid maakte.
Daar begon het dus mee en de rest gaat alleen maar in deze trend door.
Overwogen om een ander CB te gaan bezoeken, maar deze nemen geen mensen aan buiten hun regio
Zelfs mijn vriend krijgt er zwaar de kriebels van als het voorkomt dat hij een keertje met me meegaat, of hij alleen met Rachel gaat. Idem aan mijn schoonmoeder.
Mja k ga er dus maar heen voor t wegen en meten (welke ik hier thuis zelf ook kan) en de inentingen.. maar was er n 2e keuze geweest hier, had ik opzeker de 2e keuze genomen.
Zo te zien kan je nu wel eindelijk maat 74 uit de kast halenquote:Op woensdag 17 september 2008 09:44 schreef p_iglet het volgende:
maffemuts, 700cc voeding is heeel veel, als Rachel niet wil dan houd het gewoon op.
Pepijn is ook niet zo groot (zit op de -2,5 lijn, 72cm 8,5kg bij 14,5 maand).
Kleine kindjes hebben ook minder cellen/spiermassa die energie verbruikt, dus minder eten nodig.
Hier werd aangeraden om gewoon ruim eten te geven, en Pepijn zelf de hoeveelheden te laten bepalen. Dus vaak aanbieden, maar niet dwingen. Maar het wel te zoeken in normale etenswaren.
Vooral niet te zuinig met vetten en eiwitten. Bijvoorbeeld af en toe gerookte zalm/makreel ofzo bij de lunch. (vind Pepijn ook echt heerlijk) En volle yoghurt enzo ipv magere. En drinken niet alleen water, maar liever dingen waar ook calorieen inzitten.
Of bijvoorbeeld geen rijstwafel of soepstengel tussendoor, maar een plakje ontbijtkoek of boterham.
En er zijn nou eenmaal altijd kindjes op de -2 lijn, daarvoor is het wat ze statistisch een normale verdeling noemen.
Kleine kindjes zijn wel heel lief hoor. En goedkoop qua kleertjes
hier ook... tussen 19:00 en 20:00 tukkie gedaan toen om 20:00 laatste flesje en na veel vijven en zessen 21:00 slapen.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
22.00 slapen..1.00 tot 2.30 wakker..4.00 weer wakker tot 5.00 en om 7.00 uur alweer
Nu ben ik moe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |