Maar zoveel waren dat er toch niet?quote:Op maandag 22 september 2008 22:40 schreef humberto.tan het volgende:
Dat komt door de Franse boeken waarop mensen gestemd hebben
In de excelsheet kun je alle boeken zien waarop gestemd zijn en kun je bovendien eenvoudig sorteren op land. 42 Franse boeken hebben punten gekregen tegenover 24 Russische.quote:Op maandag 22 september 2008 22:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar zoveel waren dat er toch niet?
Ik zag in de auteurslijst een Houellebecq en een Saint-Exúpery. Ik snap niet dat Rusland onder Frankrijk staat.
Ah, de Excel-sheet heb ik niet gedownload, vandaar.quote:Op maandag 22 september 2008 23:05 schreef humberto.tan het volgende:
In de excelsheet kun je alle boeken zien waarop gestemd zijn en kun je bovendien eenvoudig sorteren op land. 42 Franse boeken hebben punten gekregen tegenover 24 Russische.
Victor Hugo en Albert Camus hebben het ook niet slecht gedaan dit jaarquote:Op maandag 22 september 2008 22:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar zoveel waren dat er toch niet?
Ik zag in de auteurslijst een Houellebecq en een Saint-Exúpery. Ik snap niet dat Rusland onder Frankrijk staat.
Ik heb op dat boek gestemd omdat ik ooit als tiener niet op kon houden met lezen terwijl de tranen over mijn wangen bleven stromenquote:Op maandag 22 september 2008 21:55 schreef hasse8 het volgende:
Damart (en iedereen die geholpen heeft), dank je wel voor dit prachtige en uitputtende werk! Ik heb genoten van het lezen van het excell bestand. Zo nu en dan vloekend (wat denken ze wel, dát werk zo hoog in de lijst?), zo nu en dan juichend (er heeft nog iemand op Hasse Simonsdochter gestemd: wie, wie, wie???), en ook zeer inspirerend... Er staan er flink wat in de lijst die nu op mijn "die-moet-ik-nog-aanschaffen-en-lezen-lijstje" zijn terecht gekomen. Volgend jaar doe ik weer mee.... zeker weten!
Ah, yes same here... En maar brullen en maar doorlezen... wat wás ik verdrietig!quote:Op dinsdag 23 september 2008 07:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb op dat boek gestemd omdat ik ooit als tiener niet op kon houden met lezen terwijl de tranen over mijn wangen bleven stromenMijn moeder zei nog dat ik dat verdrietige boek moest wegleggen, maar dat kon ik niet.
DaMart
Zat eraan te denken om die te lezen. Is het leesbaar?quote:Op dinsdag 23 september 2008 01:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik snap niet dat Dante's goddelijke komedie op plaats 142 staats, veelste laag.
Verder mooie lijst wel al vind ik bij meer boeken de plaats wel apart.
Genoeg leesinspiratie iedergeval.
check,quote:Op donderdag 25 september 2008 17:10 schreef leipelullo het volgende:
Ik snap niet hoe Figuranten van Grunberg in die lijst komt.
Het is zijn meest verschrikkelijke boek.
Ja, maar iets later dan voorgaande jaren, dat kwam qua planning wat beter uit voor mequote:
Er staat mij iets bij dat jij toen in het buitenland zatquote:Op woensdag 2 september 2009 18:40 schreef Frollo het volgende:
Ik blijk vorig jaar niet meegedaan te hebben.
We gaan er op verschillende manieren aandacht aan besteden, dus we zullen zeker niet meteen alle mensen die voorgaande jaren meededen individueel benaderen. Maar als de top 100 tegen het einde loopt, dan is dat iets wat zeker overwogen kan worden, ook afhankelijk van het aantal deelnemers, natuurlijkquote:Op woensdag 2 september 2009 19:34 schreef Troel het volgende:
Oew, is er een mogelijkheid een mass-pm te sturen naar de mensen die vorig jaar meededen?
Dat is een goed idee, ga ik doen!quote:Op woensdag 2 september 2009 19:37 schreef Troel het volgende:
Een linkje in dit topic plaatsen (ook als het al vol is), zou ook wel helpen denk ik
En als je wilt weten hoe snel je moet doorlezen, de start van de boekentop 100 is gepland in het laatste weekend van september.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:35 schreef Foeske het volgende:
Ik zat/zit er al op te wachten! Maar dan kan ik nog mooi een paar extra boekjes proberen te lezen
TVP! En tevens mass-PM-inschrijving, bij dezequote:Op woensdag 2 september 2009 18:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, maar iets later dan voorgaande jaren, dat kwam qua planning wat beter uit voor me.
Maar vanaf eind deze maand organiseer ik de 3e editie van de FOK! boekentop 100!.
Ik juist welquote:
Wacht nog maar even met lijstjes posten hoorquote:Op donderdag 3 september 2009 20:02 schreef Daph_ het volgende:
Nu even een tvp, zal binnenkort mijn top zoveel even posten
Dat ligt niet in de planning. We houden het ook dit jaar bij één keer een lijstje met favoriete boeken posten. Het is een verkiezing van de populairste boeken, op grond van de mening van een grote groep mensen. Als een boek als 1984 wint, dan is dat dus blijkbaar gewoon een populair boekquote:Op donderdag 3 september 2009 22:14 schreef Wouter1989 het volgende:
Misschien is het ook een goed idee om het dit keer in 2 rondes te doen, waarbij je in de 2e kan stemmen op boeken van een vaststaande longlist. Dan wint er niet weer zo'n middlebrow-boek als 1984.
Ik ben ondertussen wel benieuwd naar jouw lijst, waar ik die dan ook terug kan vindenquote:Op donderdag 3 september 2009 22:14 schreef Wouter1989 het volgende:
Misschien is het ook een goed idee om het dit keer in 2 rondes te doen, waarbij je in de 2e kan stemmen op boeken van een vaststaande longlist. Dan wint er niet weer zo'n middlebrow-boek als 1984.
toch niet dat gedrocht van wieringa mag ik hopen?quote:Op woensdag 2 september 2009 23:20 schreef No-P het volgende:
Niet veel aanpassingen voor mijn boeken top 30 dit jaar waarschijnlijk. Zijn denk ik 3 nieuwe boeken bij ingekomen waarvan 1 vrij hoog (iets met boot). Niet zo veel gelezen afgelopen jaar.
Bij dezen een link naar de boekentop 100 2009quote:Op woensdag 2 september 2009 19:42 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat is een goed idee, ga ik doen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |