abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 september 2008 @ 10:05:25 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61668129
liza! wat een wolk van een zoon

Iksje, heel veel sterkte voor je zus en voor jou

slaap lekker reinhilde, en marlieske, veel plezier met piesen, ik hoop dat je niet misselijk wordt

hier is het hoesten nog niet over, zodra ik plat ga hoest ik me de *vul maar in* . ik slaap dus bagger, en heb nu nog hoofdpijn op de koop toe ook. rustig aan doen dus hier.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_61668329
Liza wat een schatje zeg! Leuke naam!
pi_61668602
tijdje geleden dat ik hier heb gepost, zit ook op zoveel fora!

ben nu 34 weken en zie dat het rijtje boven mij steeds korter wordt! verder gaat het wel redelijk. Vind deze zwangerschap veel zwaarder als die van Sarah, heb ook veel meer last van kwaaltjes. Maagzuur is het ergst! Maar ja.. echt klagen mag ik niet Sinds ik Floradix neem (voor mn ijzer) gaat het met de moeheid ook beter. Ben niet meer zo moe als vorige week.

Diaan, een weekendje landal of center parcs? wij zijn vorig jaar naar CP Zandvoort geweest, was erg leuk! En dit jaar gaan we een weekendje naar Parc Sandur in Emmen. Wilde nu niet te ver weg omdat onze 2e dan ongeveer een maand oud is.

Fruppel, leuk! een meisje!!

Jose, hoe was de echo gisteravond?

Liza, nog gefeliciteerd met jullie zoon! wat een mooi ventje

Carmella, ik kwam in mijn vorige zwangerschap de laatste weken elke week een kilo aan, dus toen ging het hard. Maar de eerste maanden ging het heel langzaam, net als nu.. ben nu nog geen 5 kilo aangekomen en ben nu 34 weken
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_61668773
Liza, gefeliciteerd met Ben , wat een lekker mannetje!
(Even iets heel anders: ik dacht te weten dat jij Vlaams was en in Amsterdam woonde. Toen ik op de OK lag was de anesthesist opgepiept omdat er in een andere OK een spoedkeizersnee was. Toen ik later op de verkoever lag hoorde ik op de kamer naast mij die dame met haar familie bellen. Ze was duidelijk Vlaams en het jongetje was met 34 weken geboren. Ik wist dat jij zo rond die tijd zat en heb nog gedacht: zou het Liza zijn . Na een check op het forum las ik dat jij toen nog gewoon lekker zwanger was en ik bleek me ook 2 weken vergist te hebben, jij was toen al 36 weken.)

Joseeee, na een aangekondige echo heb je meldplicht hoor, foto's + verhalen willen we
pi_61669191
Hoi hoi allemaal,

Na alles weer bijgelezen te hebben, wil ik alle verse beebjes welkom heeten in deze (koude grijze) wereld, alle verse mamma's en pappa's feliciteren.
Helaas heb ik ook minder goede dingen gelezen, deze mensen dan ook heel veel sterkte!

Afgelopen dagen weinig tijd en energie gehad om me met de pc bezig te houden, Meneer griep had hier het hele gezin vereerd met een bezoekje en wezijn nu heerlijk snotterend aan het herstellen er van. Verder zware tandjes leed bij ons Dochtertje waar nu 4 tandjes tegelijk op doorbreken staan

Hier met de zwangerschap alles wel goed tot zover, kindje heeft gelukkig weinig hinder gehad van de griep. Verloskundige is wel 3 keer komen checken omdat ik met n koorts van 39.8 zat terwijl mijn standaard temp 36.2 is. Maar kleintje doet t allemaal perfect. Daar ben ik echt heel blij om.
Nu nog even n beetje bijlezen hier en daar en dan weer lekker ff gaan liggen.

*mag tie in de OP ?*
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_61669883
Liza wat een heerlijk ventje hebben jullie gebakken!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_61670433
oooo Liza, Wat een lieverd en wat lijkt januari ineens ver weg haha.
Net even mijn zwangerschapsverklaring ingeleverd, het is wel heel echt ineens
Vraagje: volgens de CAO kan ik aanspraak maken op een uur extra pauze per dag, ik kom er alleen niet achter of die aan mijn reguliere middagpauze vast moet zitten of ik die ook aan het einde van de dag mag nemen, maar ja dan is het niet echt een pauze meer Gezien het stressniveau van de afgelopen weken is het misschien toch wel wat om gebruik te maken van die extra pauze. Heeft iemand een idee hoe dat zit?
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:54:42 #88
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_61670627
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:47 schreef Estrys het volgende:
oooo Liza, Wat een lieverd en wat lijkt januari ineens ver weg haha.
Net even mijn zwangerschapsverklaring ingeleverd, het is wel heel echt ineens
Vraagje: volgens de CAO kan ik aanspraak maken op een uur extra pauze per dag, ik kom er alleen niet achter of die aan mijn reguliere middagpauze vast moet zitten of ik die ook aan het einde van de dag mag nemen, maar ja dan is het niet echt een pauze meer Gezien het stressniveau van de afgelopen weken is het misschien toch wel wat om gebruik te maken van die extra pauze. Heeft iemand een idee hoe dat zit?
Ik heb dat gelezen dat dat zelfs wettelijk bepaald is. Ik moet zeggen dat ik deze "regeling" niet kende ik zit op een P&O-afdeling van een overheidsinstellingen er is bij mijn weten nog nooit gebruik van gemaakt. Niet door mij en niet door mijn collega's, ik heb er zelfs nooit vragen over gekregen. Ik heb me ook afgevraagd hoet dat nu zit.
Make love, not war ☮
pi_61670868
ik kon die pauze tussendoor opnemen, in loop van de ochtend een half uurtje extra
en 'smiddags dan weer...
geen idee of er echt regels aan verbonden zijn !
pi_61670925
ik heb wel gebruik gemaakt van die pauzes, om bij een dienst tot 21.00 de bus van 20.25 naar huis te kunnen pakken ipv die van 21.25.
bij ons werd er niet moeilijk gedaan over pauzetijd aan het eind opnemen ipv ergens in het midden. Maar het staat niet in de arbeidstijden wet wanneer je die precies moet opnemen.
Bij kolftijd staat wel nadrukkelijk gemeld dat dit ook gebruikt mag worden voor eerder weg gaan om te voeden etc.
pi_61671920
Ik kon inderdaad nergens vinden, wellicht is dat iets wat je zelf af moet spreken met je werkgever. Ik heb wel gezien dat je werkgever verplicht is mee te werken aan een uur extra verlof (wanneer je 8 uur werkt). Eigenlijk voel ik me aan de ene kant best bezwaard om die extra pauze aan te vragen maar aan de andere kant kan het misschien net schelen in mijn gemoedstoestand. Weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Ik wil me ook nooit ziek melden, voel ik me ook meteen schuldig over dus dat is dit hetzelfde. Maar een kennisje zei zondag, je bent misschien twee of drie keer zwanger in je leven en dan ook nog zo kort...
Mijn werkgever speelt trouwens nog een beetje voor struisvogel voor wat betreft mijn verlof en minder werken na mijn verlof. Maar dat is zijn probleem.
pi_61673515
Jose nog niet geweest? Ben benieuwd naar hoe de echo was
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 16 september 2008 @ 15:34:58 #93
108648 cattie
lieve moeder
pi_61676201
Estrys, volgens mij is niet vastgelegd wanneer je die extra pauze op kunt/moet nemen. In overleg moet een uur eerder weg of later beginnen dan dus wel kunnen lijkt mij.

Jose, hoe was je echo?
pi_61679089
Jose! Ik ben ook erg benieuwd!

Ik word trouwens steeds minder mobiel.
Naar de AH fietsen (900 meter), boodschappen doen, terug fietsen. Als ik de AH weer uit loop, richting fiets, beginnen de steken al. Soms zo erg dat ik echt moet stoppen en het weg moet puffen. Heel langzaam schuifel ik het winkelcentrum uit, richting fiets. Dan heel langzaam naar huis fietsen, naar binnen en dan moet ik echt bijkomen. Pijn in mn buik, altijd links onder, en pijn in mn rug en vreselijk moe.
Oh, dit is al een week of 2 zo...
Herkend iemand dit? Ik ga het iig bespreken met de verloskundige, maar om hier nou voor te gaan bellen...
pi_61679608
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:11 schreef Reinhilde het volgende:
Jose! Ik ben ook erg benieuwd!

Ik word trouwens steeds minder mobiel.
Naar de AH fietsen (900 meter), boodschappen doen, terug fietsen. Als ik de AH weer uit loop, richting fiets, beginnen de steken al. Soms zo erg dat ik echt moet stoppen en het weg moet puffen. Heel langzaam schuifel ik het winkelcentrum uit, richting fiets. Dan heel langzaam naar huis fietsen, naar binnen en dan moet ik echt bijkomen. Pijn in mn buik, altijd links onder, en pijn in mn rug en vreselijk moe.
Oh, dit is al een week of 2 zo...
Herkend iemand dit? Ik ga het iig bespreken met de verloskundige, maar om hier nou voor te gaan bellen...
Hmmm.. Dat klinkt niet zo lekker zeg.. Heb hier (nog?) geen ervaring mee maar wil je wel even sterkte wensen!
  dinsdag 16 september 2008 @ 18:18:50 #96
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61680771
Ik herken het ook wel hoor, Reinhilde... als ik al 2 dingen achter elkaar doe, bijv. de afwas én afdrogen erachter aan, dan heb ik het ook al helemaal gehad en moet ik bijkomen op de bank... Ik heb dan echt een harde buik, dat kan nl. ook op één punt zitten...
En 's middags ben ik vaak alweer moe en doe ik een dutje op de bank of heel soms in bed.
Ik heb echt het idee dat dit er gewoon bijhoort, al word ik al moe als ik eraan denk dat ik dit nog 12 weken (maximaal) zal hebben
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 16 september 2008 @ 18:21:58 #97
108648 cattie
lieve moeder
pi_61680867
Reinhilde, ik herken het wel. Bij mij begint dat nu ook al en de vorige zwangerschap had ik dat op het einde heel erg, toen kon ik niets meer. Het kan er bij horen, ik kan/kon er niets aan doen, helaas. Sterkte!
pi_61681001
Ik ben nu ineens wel heel snel moe. Ook loop ik niet zo snel meer, terwijl ik een kleine buik heb.
pi_61683641
Bedankt voor de reacties, sterkt me in m'n gevoel dat het erbij hoort, en dat er niet iets mis is met de baby. Ik ga het even aankaarten bij de verloskundige, de eerstvolgende afspraak, tenzij het erger wordt, dan ga ik bellen. Ik ben nu ook weer helemaal total-loss, ik ga even lekker liggen op de bank.
pi_61683954
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:58 schreef Reinhilde het volgende:
Bedankt voor de reacties, sterkt me in m'n gevoel dat het erbij hoort, en dat er niet iets mis is met de baby. Ik ga het even aankaarten bij de verloskundige, de eerstvolgende afspraak, tenzij het erger wordt, dan ga ik bellen. Ik ben nu ook weer helemaal total-loss, ik ga even lekker liggen op de bank.
Ligze!
pi_61684366
Hello, ik kom me hier ook melden Ik ben via 'Wanneer zwanger worden/blijven niet zo makkelijk is" hier terecht gekomen.

Ik had gister een positieve test in handen hoera!
Bij de 4e IUI-poging was het raak Uitgerekend ben ik op 26 mei, als ik het goed berekend heb...

Ik ben niet zo heel vaak aanwezig, maar ga wel proberen om alles een beetje te volgen hoor
pi_61684402
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:23 schreef Kinderwens het volgende:
Hello, ik kom me hier ook melden Ik ben via 'Wanneer zwanger worden/blijven niet zo makkelijk is" hier terecht gekomen.

Ik had gister een positieve test in handen hoera!
Bij de 4e IUI-poging was het raak Uitgerekend ben ik op 26 mei, als ik het goed berekend heb...

Ik ben niet zo heel vaak aanwezig, maar ga wel proberen om alles een beetje te volgen hoor
Ook hier: gefeliciteerd en welkom!
Nog meer mensen in het lijstjeeee!!
  Jubileum moderator dinsdag 16 september 2008 @ 20:24:56 #103
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61684410
Jaa daar ben je Ik zet je in het lijstje

edit= je stond eral enthousiaste Webkim heeft het al gedaan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61684458
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:24 schreef Lois het volgende:
Ik zet je in het lijstje
Had ik al gedaan.

Nogmaals gefeliciteerd met je aankomende lentekind, Kinderwens!
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:34:19 #105
114177 Diaan73
pi_61684735
Reinhilde, het is heel herkenbaar hoor. Ik heb het ook als ik stukken moet lopen of soms ook bij het fietsen. Ik hobbel tegenwoordig ipv dat ik echt loop. Maar zo lang dat kan, wil ik het gewoon volhouden. 's Avonds ben ik ook erg moe

Kinderwens daar ben je dan welkom hier!!!
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator dinsdag 16 september 2008 @ 20:37:40 #106
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61684843
Liza wat een prachtig jongetje heb je daar, prachtige foto ook!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61685081
Kinderwens Gefeliciteerd en welkom

Jose; ik ben benieuwd naar je echo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 september 2008 @ 20:44:07 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61685094
welkom kinderwens!!!

ook ik heb er last van hoor reinhilde, hoewel ik meer last van mijn rug heb, dan van mijn buik .. hopelijk word het niet erger .. ligze op de bank of bed, ik ga je voorbeeld volgen
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_61686783
Welkom Kinderwens
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:32:08 #110
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_61686967
Kinderwens wat super!! Van harte!!!
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:35:18 #111
108648 cattie
lieve moeder
pi_61687056
Welkom Kinderwens! Heel erg gefeliciteerd!
pi_61687062
Kinderwens, fantastisch . Van harte!
Fake it till you make it...
pi_61688581
Kinderwens gefeliciteerd!
pi_61688926
Kinderwens, ook hier nogmaals gefeliciteerd!! Echt super!
pi_61690140
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 10:37 schreef Madelieve het volgende:
Liza, gefeliciteerd met Ben , wat een lekker mannetje!
(Even iets heel anders: ik dacht te weten dat jij Vlaams was en in Amsterdam woonde. Toen ik op de OK lag was de anesthesist opgepiept omdat er in een andere OK een spoedkeizersnee was. Toen ik later op de verkoever lag hoorde ik op de kamer naast mij die dame met haar familie bellen. Ze was duidelijk Vlaams en het jongetje was met 34 weken geboren. Ik wist dat jij zo rond die tijd zat en heb nog gedacht: zou het Liza zijn . Na een check op het forum las ik dat jij toen nog gewoon lekker zwanger was en ik bleek me ook 2 weken vergist te hebben, jij was toen al 36 weken.)
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes!

Madelieve, ik moet ondertussen mijn ondertiteltje aanpassen, want voor de geboorte zijn we teruggekeerd naar België en we hebben hier ondertussen een huisje gekocht, dus Amsterdam is nu verleden tijd...
pi_61691111
Kinderwens wat geweldig welkom hier
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 september 2008 @ 23:55:55 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61691809
stomme vraag misschien, maar is het normaal dat je je baby eens wat minder voelt?? ik heb vandaag een off-day gehad, maar het lijkt wel alsof de baby die ook had, ik heb hem bijna niet gevoeld vandaag

pi_61692672
21 weken echo gedaan en weten nu wat het wordt
Alles was toppie, alles zat erop en eraan, hartkamertjes, navelstreng, hersenen, niertjes enzo zagen er allemaal top uit
pi_61694315
Fijn A_A!
Kinderwens gefeliciteerd!

Gisteravond vroeg mijn bed in gegaan, ik was echt gebroken. Mijn broertje heeft hier gelogeerd, die heb ik net gevoederd en naar de tram gestuurd, nu lig ik weer in bed, even half uurtje nieuws lezen en Fok, en dan weer 3 uurtjes tukken, heeeeeeeerlijk! Ik heb me voorgenomen het huis vandaag niet te verlaten, hoogstens voor een ommetje vanavond als mijn lief weer thuis is. Eens kijken hoe ik me dan voel vanavond.
pi_61694686
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:55 schreef DJMO het volgende:
stomme vraag misschien, maar is het normaal dat je je baby eens wat minder voelt?? ik heb vandaag een off-day gehad, maar het lijkt wel alsof de baby die ook had, ik heb hem bijna niet gevoeld vandaag
Natuurlijk kan het voorkomen dat je het kindje wat minder voelt DJMO, Maar mocht t je toch niet lekker zitten, lekker met je verloskundige bellen
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_61694687
DJMO, verontrustend is dat he ?
het is wel heel normaal dat de bewegingen wisselen..maar dat is echt niet een verklaring waar je ongerustheid weg kunt nemen he ?
Dus; als je inmiddels ook nog het idee hebt dat het verontrustend is zou ik gewoon de vk even bellen!

*meld*
(ik weet nooit of het nou met d of met dt moet ..ik meld me .. marit meldt zich...)
pi_61694819
Kinderwens gefeliciteerd met de positieve test!!
pi_61694958
Fijn dat alles goed was, a_a!

Ga je met ons delen wat het wordt?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 september 2008 @ 09:08:47 #124
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61695262
dank voor jullie reacties marit en MM .. ik heb te vroeg gegild vannacht ik heb een redelijk rustige nacht gehad, zonder al te veel hoestbuien, en mijn hemel, ik heb nog niet eens koffie op en ik word helemaal blauw geschopt.. net alsof JJ ook moe was van mijn hoesten ofzo

A_A nu heb je ons ook wel nieuwsgierig gemaakt wat het wordt hoor

reinhilde, gewoon lekker rustig aan doen

pi_61695483
DJMO, gelukkig maar !
liever blauw geschopt dan ongerust !
  woensdag 17 september 2008 @ 09:31:50 #126
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61695756
Reinhilde ik heb nú al last van die steken..
(dat zijn dus ook de lichamelijke klachtjes die ik noemde in het draagdoeken-meet-topic)

Ik ben ervoor naar de huisarts geweest maar die had verder geen idee wat het zou kunnen zijn zo vroeg in de zwangerschap. (mijn buik was goed soepel zoals hij het zei) Normaal zou hij bij dit soort klachten een echo laten doen om te kijken of het niet een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou zijn maar ik had net de week ervoor mijn (best uitgebreide) echo gehad en daarop was overduidelijk dat ik dat iig niet heb. Ik heb er zonet een potje urine afgeleverd om te kijken of er in die richting iets gezocht moet worden en als het goed is bellen ze me straks terug.

Als ik het maar rustig aan doe dan zijn de steken er wel maar minder en alleen wat lastig soms. Hoe zwaarder de inspanningen hoe pijnlijker en heviger de steken zijn. (Ik heb deze week mijn werk in de beschuit/toastfabriek maar even geschrapt, volgende week kijk ik wel weer)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 17 september 2008 @ 09:32:23 #127
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61695772
quote:
Op woensdag 17 september 2008 09:19 schreef marit1978 het volgende:
DJMO, gelukkig maar !
liever blauw geschopt dan ongerust !
Helemaal mee eenschschsch..
Maxi, Midi & Mini
pi_61696004
Ik voel de baby eigenlijk nauwelijks, overdag zowiezo bijna niet, savonds wat meer. Sta er ook nauwelijks bij stil eigenlijk, dan denk ik aan het einde van de dag heej ik heb hem al lang niet meer voelen bewegen. Ik vergeet trouwens steeds dat ik zwanger ben, haha, sta ik ineens met een zware doos in mn handen en zijn mijn collega's boos dat ik dat niet mag doen. Zou dat ook zwangerschapsdementie zijn? ;-)
pi_61696326
Naa, da's gewoon het geluk hebben om zonder zorgen/kwaaltjes zwanger te zijn
Had ik vorige keer ook... toen hefte ik met 38 weken ook nog dozen ed (je moet wat als je maar met 2 bent en een levering brochures moet wegzetten)
Ging gewoon prima, en ik hoop dat ik het deze keer weer zo kan doen...
Nog even die eerste (misselijke) weken door en dan weer energie krijgen en dingen kunnen doen.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:31:43 #130
114177 Diaan73
pi_61696957
A_A wat fijn dat alles goed is En ik ben natuurlijk ook erg nieuwsgierig naar het geslacht
Make love, not war ☮
  woensdag 17 september 2008 @ 11:05:08 #131
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61697617
Had ik bij de vorige twee ook hoor Iksje.
Ik heb toendertijd bij Hanne wel eens gezegd dat ik zwanger was, niet gehandicapt (ik mocht niet (helpen met) afwassen) en de dag voor de geboorte stonden we te behangen in een hittegolf

Ik hoop dat het ook gewoon wat kwaaltjes zijn die bij het begin van de zwangerschap horen en dat ze straks gewoon lekker weg zijn.
Maxi, Midi & Mini
pi_61697831
hier al weken geen energie, maar sinds ik Floradix heb gekocht gaat het beter.
Had echt pijn in mijn benen als ik een stuk had gelopen of de trap op had gelopen, dan werden mijn benen zo moe dat ik echt 5 minuten moest bijkomen voordat ik weer iets kon doen. Nu is dat minder, maar de moeheid is nog steeds zo erg. Heb mn emmertje sop al weer klaar staan. Vanmorgen iets gedaan, toen gezeten, en nu zo maar weer verder. Zo gaat dat de hele dag..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 17 september 2008 @ 11:38:09 #133
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61698385
Vergat ik helemaal! Mag ik ook in het lijstje? De echo laatst kwam uit op 4 mei 2008.

Oh ja, en hoe zat het ook alweer met waterpokken en zwangerschap?
Een van de kindjes bij onze oppas heeft dus waterpokken. Ik heb ze iig al (goed) gehad, dan maakt het niet heel veel uit toch??

[edit] Doktersass. belde net terug.. Urine was helemaal schoon.
Maxi, Midi & Mini
pi_61698823
noli, als jij ze al gehad hebt is het geen probleem !

hier een ilse-loos dagje tot 17uur
ik ga nu de was ophangen terwijl er een warm bad volloopt...mijn lunch bij mijn boek in bed zetten
en na de lunch even ogen dicht doen
Wát een dag. Morgen kan bevalling beginnen hoor!

Jammer dat de vk me gisteren wees op feit dat ik heus niet voor de 40-41wkn ga bevallen
(ilse bij 42wkn)
Maar, aldus V.: ze zitten zo vaak fout qua informatie/inschatting dat ik dit nu ook niet moet geloven
pi_61699268
het wordt een jongetje
  woensdag 17 september 2008 @ 12:22:21 #136
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61699347
Geniet maar lekker van je bad en lunch en bedje Marit

Ik ben vanmorgen 'even' een bakkie wezen doen op mijn werk. Dat even duurt alleen de hele ochtend... half uur heen met de auto, wel gezellig zitten kletsen enzo en toen nog bij andere collega's langsgeweest, ik liep terug naar de auto en had al gelijk steken in mijn buik... Toen nog een half uur terug en nu zit ik uitgeteld op de bank met mijn lunch en even lekker Fok! bijlezen... 'k Geloof niet dat ik nog veel doe vandaag

Edit: gefeliciteerd A_A, wat leuk een jochie!
  woensdag 17 september 2008 @ 12:26:12 #137
108648 cattie
lieve moeder
pi_61699439
Wat leuk a-a, een jongen! En natuurlijk het belangrijkste: gefeliciteerd met de goede echo!

Marit, doe het lekker rustig aan! Ik merk dat het er bij mij wel inhakt, zwanger zijn en een peuter hebben. Ik kan niet elk moment dat ik daar behoefte aan heb het rustig aan doen of gaan slapen.
Qua over tijd lopen: mijn man heeft de theorie dat Ive 1,5 week te laat was, omdat ik het toen heel rustig aan deed en hij prima zat. Nu ik deze keer een peuter heb, kan ik het niet zo rustig aan doen en ga ik niet over tijd lopen. Mij lijkt dat echt onzin (de gyn zei ook dat over tijd lopen per vrouw verschillende is, sommige vrouwen hebben een langere draagduur dan anderen, als de 1e laat is, is de 2e dat vaak ook). Ik laat mijn man maar in de waan. (Ik wil er zelf ook niet op hopen dat ik niet over tijd loop, want dan duren de laatste weken als ik wel overtijd loop eeuwen.) Ik denk dat ik 23 januari beval!
pi_61699790
Leuk A_A!

Nog steeds niemand iets van Jose gehoord?
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 17 september 2008 @ 12:57:55 #139
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61700116
Leuk A_A!

En Marit bad en bed met boek klinkt heerlijk. Geniet er van!
Maxi, Midi & Mini
pi_61700258
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:33 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben net weer naar de verloskundige geweest. Maakte me vanochtend wat zorgen omdat ik niet zoveel voelde sinds gisterenochtend.
Toen ik daar was leek eerst m'n bloeddruk heel hoog (140 over 95), maar ik kwam ook echt vers van de fiets, dus toen maar eerst even hartje geluisterd. Dat was op zich goed en ukkie reageerde ook wel toen ze wat in m'n buik porde, maar voor de zekerheid wilde ze toch even een afspraak voor hartfilmpje in het ziekenhuis maken. Toen nog een keer bloeddruk opgenomen en die was nu netjes, 120 over 75, zoals gewoonlijk.
En nu zit ik dus te wachten tot ze belt wanneer ik in het ziekenhuis terecht kan, want de poli was net dicht voor lunchpauze toen ik bij de verloskundige zat, dus ze kon nog even geen afspraak maken op dat moment
Wordt vervolgd dus....
Ik kom even binnen vallen hoor, maar hoe is het met Jojo?
Volgens mij heeft ze niets meer gepost na maandagmiddag en ik kreeg vanochtend dr voicemail toen ik probeerde te bellen.
Kortom: ik hoop dat ze aan het bevallen is, maar weet iemand meer?
  woensdag 17 september 2008 @ 13:26:05 #141
114177 Diaan73
pi_61700694
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:41 schreef Fuente het volgende:
Leuk A_A!

A_A wat leuk, weer een jongetje erbij in ons lijstje

Ik heb op de Hyves van Jose gelezen dat de echo goed was en ze heeft gisteren ook nog gepost in Als zwanger worden/blijven niet makkelijk gaat. Ik heb haar toen "gezegd" hier even te komen, maar ze heeft niet geluisterd.
Make love, not war ☮
pi_61700758
Ik ben de hele ochtend nog niet misselijk geweest (*klop het even af*) dus ik voel me wel redelijk vandaag! Wel erg moe nog van de heftige buikpijn die ik vannacht had maar ben allang blij even lekker te kunnen eten..

Ben benieuwd naar de echo van Jose!
pi_61700977
vandaag 26 weken
Zometeen lekker uitwaaien op het strand en en warme chocolademelk tanken
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 17 september 2008 @ 14:02:26 #144
108648 cattie
lieve moeder
pi_61701540
Dat van Jojogirl had ik even gemist! Hopelijk is alles goed.
pi_61702081
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
het wordt een jongetje
Het is zelfs al een jongetje . ok, miereneukmodus weer uit nu...

Leuk .
Fake it till you make it...
pi_61703561
ik was voor mijn studieonderzoek op zoek naar de aangevolen eetwaardes voor ouderen, en kwam ook deze tegen, misschien mensen die ze interressant vinden.
(zijn de gegevens van de officiele richtlijnen voeding, van het voedingscentrum. Ze gaan er daar overigens wel van uit dat je weinig tussendoortjes eet, naast de dingen die op deze lijst staan)

Zwangeren en lacterenden
Productgroep Zwangeren Lacterenden
Groente 200 g 4 opscheplepels 200 g 4 opscheplepels
Fruit 200 g 2 stuks 300 g 3 stuks
Brood 210 g 6 sneetjes 280 g 8 sneetjes
Aardappelen, rijst,
pasta, peulvruchten 200 g 4 aardappelen/ 250 g 5 aardappelen/
opscheplepels opscheplepels
Melk(producten) 450 ml 450 ml
Kaas 1 ½ plak (30 g) 1 ½ plak (30 g)
Vlees(waren), vis,
kip, eieren, vleesvervangers 100-125 g 100-125 g
Halvarine 30 g 5 g/sneetje 40 g 5 g/sneetje
Bereidingsvetten 15 g 15 g
Dranken 1 ½ - 2 liter 2- 2 ½ liter

edit grrr spaties er tussen wil fok niet... nou 1e waarde voor zwangeren, 2e voor lacterenden dus.
pi_61703925
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:28 schreef Raissa het volgende:
Ik ben de hele ochtend nog niet misselijk geweest (*klop het even af*) dus ik voel me wel redelijk vandaag! Wel erg moe nog van de heftige buikpijn die ik vannacht had maar ben allang blij even lekker te kunnen eten..
Heel herkenbaar Raissa, normaal ben ik de hele dag door zo erg misselijk, zelfs als ik s'nachts wakker word, gister geen last van gehad en gewoon goed kunnen eten zonder dat het me tegenstond.
Wat is dat fijn zeg Ik durf het ook nog niet hardop te zeggen, maar hoop dat het iets af gaat nemen.
quote:
Op woensdag 17 september 2008 00:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
21 weken echo gedaan en weten nu wat het wordt
Alles was toppie, alles zat erop en eraan, hartkamertjes, navelstreng, hersenen, niertjes enzo zagen er allemaal top uit
Wat fijn! En wat leuk een jongen
pi_61704664
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:41 schreef Fuente het volgende:
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:37 schreef Diaan73 het volgende:
[offtopic]kom jij je eens melden in Z&G..... we zijn allemaal erg nieuwsgierig[/offtopic]
sorry... ik wilde maandag al posten, maar toen kwam het er niet meer van (waren pas om 23.30 uur thuis en toen gelijk naar bed), gisteravond had ik de laptop in de aanslag, keek eerst naar het topic 'als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat...postte daar net wat en toen... tttrrrriiinnnngggg.....kregen we onverwacht alvast verjaardagsvisite... en nu moet ik het snel doen, want straks krijgen we weer visite
(ben jarig vandaag!! )

Máár: hier dan EINDELIJK de beloofde pretecho foto's! Het was echt zo super leuk! De tranen liepen over mijn wangen naar beneden toen ik ons kindje zo mooi zag bewegen in 4D... 'k was eerst niet zo'n voorstander van 4D (vond het een beetje engig), maar het is zooo gaaf! Ik ben helemaal om! Doe mij maar 3 & 4D i.p.v 2D!

De kleine was erg beweeglijk tijdens het maken van de echo en als 'ie even stil was, zocht ie steeds de placenta op om tegenaan te gaan liggen... net alsof 'ie tegen een kussen aan ging liggen.

Komen de foto's!!

Lachen:

Net vóór het lachen:

Dubbelgevouwen met een been voorlangs... lekker tegen een kussentje aan...

En dan nu: horen, zien.....en.....gaaaapen...:

Vooral dat gapen... de kleine heeft in dat halve uurtje wel een keer of 5 gegaapt. Wij noemen hem/haar daarom maar vast luiwammes

[ Bericht 1% gewijzigd door Jose81 op 17-09-2008 17:18:19 ]
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_61704729
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:57 schreef Jose81 het volgende:

[..]

sorry... ik wilde maandag al posten, maar toen kwam het er niet meer van (waren pas om 23.30 uur thuis en toen gelijk naar bed), gisteravond had ik de laptop in de aanslag, kregen we onverwacht visite... en nu moet ik het snel doen, want straks krijgen we weer visite (ben jarig vandaag!! )

Máár: hier dan EINDELIJK de beloofde pretecho foto's! Het was echt zo super leuk! De tranen liepen over mijn wangen naar beneden toen ik ons kindje zo mooi zag bewegen in 4D... 'k was eerst niet zo'n voorstander van 4D (vond het een beetje engig), maar het is zooo gaaf!

Komen de foto's!!

Lachen:
[ afbeelding ]

Net vóór het lachen:
[ afbeelding ]

Dubbelgevouwen met een been voorlangs:
[ afbeelding ]

En dan nu: horen, zien.... gaaaapen...:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Vooral dat gapen... de kleine heeft in dat halve uurtje wel een keer of 5 gegaapt. Wij noemen hem/haar daarom maar vast luiwammes
Wauw gaaf zeg Hoeveel weken ben je eigenlijk? Wij moeten nog een afspraak maken voor een pret echo en maar weten nog niet in welke week we dat willen
pi_61704758
Trouwens, het geslacht kon niet op de foto worden gezet, want de navelstreng lag er precies voor... dus jullie hoeven niet te speuren op de foto's zoals iedereen op mijn werk doet...

A_A, ik ben nu 25 weken en 5 dagen. De mevrouw bij het pretecho bureau zei dat wij op een mooi moment waren gekomen. Ze zei dat sommige mensen al komen bij de 20 weken, maar dan is de kleine nog heel iel, zei ze. Ik was al bang dat ik misschien wat aan de vroege kant was, maar dat was dus niet zo gelukkig

Trouwens, wat leuk, een jongetje... gefeliciteerd!!

[ Bericht 56% gewijzigd door Jose81 op 17-09-2008 16:11:54 ]
pi_61704989
Jose wauw! Wauw wauw! Heel erg mooi!!!
En van harte gefeliciteerd met je verjaardag
Sara
Merel
Ukje
pi_61705016
ooow wat gaaaaf. Wij hebben 14 oktober een 4D echo, heb er helemaal zin in als ik dat zo zie.
pi_61705295
Jose, wat een mooie echo's! Wij hebben 29 september ook een 3D en 4D pretecho, ik zit dan rond de 20 weken. Voor de 2e pretecho moeten we nog een afspraak maken, die wordt wel een stuk later hoor!

En: Gefeliciteerd met je verjaardag!!
pi_61705845
Dank jullie wel!

Het is echt de moeite waard...! Het is zoo leuk om het te hebben, voor zowel voor jezelf nu als voor de kleine later als hij of zij zelf groot is! We hebben er trouwens ook een DVD bij, waar het hele gebeuren opstaat.

Raissa: Ik ben heel benieuwd hoe jouw 3D/4D echo eruit ziet als je 20 weken bent.. en betaal je die ook zelf of is dat een standaard 20 weken echo waar je dan de mogelijkheid hebt tot het laten maken van een 3D/4D echo ofzo?

Estrys, veel plezier alvast (ook al duurt dat nog even). Een leuk iets om naar uit te kijken...!
pi_61706206
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:42 schreef Jose81 het volgende:
Dank jullie wel!

Het is echt de moeite waard...! Het is zoo leuk om het te hebben, voor zowel voor jezelf nu als voor de kleine later als hij of zij zelf groot is! We hebben er trouwens ook een DVD bij, waar het hele gebeuren opstaat.

Raissa: Ik ben heel benieuwd hoe jouw 3D/4D echo eruit ziet als je 20 weken bent.. en betaal je die ook zelf of is dat een standaard 20 weken echo waar je dan de mogelijkheid hebt tot het laten maken van een 3D/4D echo ofzo?

Estrys, veel plezier alvast (ook al duurt dat nog even). Een leuk iets om naar uit te kijken...!
Ik heb voor mijn verjaardag van mijn een pret-echo-pakket gekregen. Dan kun je 2 pretecho's laten maken in 2D, 3D en 4D, alles wordt op dvd en cd gezet inclusief geluid (dus ook hoe je reageert wanneer ze het geslacht vertellen) en we krijgen verschillende foto's mee. Ben echt heel erg benieuwd en kan haast niet wachten
  woensdag 17 september 2008 @ 16:55:24 #156
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_61706234
Hallo, ik kom me hier ook melden

Ik heb vanmorgen positief getest
Ik weet nog niet wanneer ik dan uitgerekend zou zijn, omdat ik nogal onregelmatige cyclussen heb gehad, maar het zal zo'n beetje eind mei zijn.

Voor degenen die me nog niet kennen uit "wachten op een tweede streepje"... ik ben zwanger geworden via een donor/vriend (wel via de natuurlijke weg)
No more games, no more drama...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 september 2008 @ 16:57:26 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61706281
wat een schitterende echo's jose!!!!
A_A wat leuk ook een knulletje
en welkom A-E!!

pi_61706315
Raissa, dat is wel een heel leuk cadeau om te krijgen! En ja, dat is wel weer het leuke zo rond de 20 weken dat ze dan het geslacht weten... erg leuk voor later idd om de 'live' reactie te horen! Veel plezier alvast!!

Kinderwens... daar ben je dan!! Leuk dat je erbij komt!! En nu lekker genieten van dat kleine, grote wondertje in wording!

Angel-Eyez, gefeliciteerd...
  woensdag 17 september 2008 @ 16:59:00 #159
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61706325
Wat mooi die echo's José!

En Angel_eyez welkom
pi_61706345
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef Angel-Eyez het volgende:
Hallo, ik kom me hier ook melden

Ik heb vanmorgen positief getest
Ik weet nog niet wanneer ik dan uitgerekend zou zijn, omdat ik nogal onregelmatige cyclussen heb gehad, maar het zal zo'n beetje eind mei zijn.

Voor degenen die me nog niet kennen uit "wachten op een tweede streepje"... ik ben zwanger geworden via een donor/vriend (wel via de natuurlijke weg)
Welkom
Ik heb je een klein beetje gevolgd in het wachten op een tweede streepje-topic, maar wat ik niet weet is hoe lang ben je "bezig" geweest met zwanger worden? Ben niet nieuwsgierig hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')