Ik heb dat gelezen dat dat zelfs wettelijk bepaald is. Ik moet zeggen dat ik deze "regeling" niet kende ik zit op een P&O-afdeling van een overheidsinstellingen er is bij mijn weten nog nooit gebruik van gemaakt. Niet door mij en niet door mijn collega's, ik heb er zelfs nooit vragen over gekregen. Ik heb me ook afgevraagd hoet dat nu zit.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:47 schreef Estrys het volgende:
oooo Liza, Wat een lieverd en wat lijkt januari ineens ver weghaha.
Net even mijn zwangerschapsverklaring ingeleverd, het is wel heel echt ineens![]()
Vraagje: volgens de CAO kan ik aanspraak maken op een uur extra pauze per dag, ik kom er alleen niet achter of die aan mijn reguliere middagpauze vast moet zitten of ik die ook aan het einde van de dag mag nemen, maar ja dan is het niet echt een pauze meerGezien het stressniveau van de afgelopen weken is het misschien toch wel wat om gebruik te maken van die extra pauze. Heeft iemand een idee hoe dat zit?
Hmmm.. Dat klinkt niet zo lekker zeg.. Heb hier (nog?) geen ervaring mee maar wil je wel even sterkte wensen!quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:11 schreef Reinhilde het volgende:
Jose! Ik ben ook erg benieuwd!
Ik word trouwens steeds minder mobiel.![]()
Naar de AH fietsen (900 meter), boodschappen doen, terug fietsen. Als ik de AH weer uit loop, richting fiets, beginnen de steken al. Soms zo erg dat ik echt moet stoppen en het weg moet puffen. Heel langzaam schuifel ik het winkelcentrum uit, richting fiets. Dan heel langzaam naar huis fietsen, naar binnen en dan moet ik echt bijkomen. Pijn in mn buik, altijd links onder, en pijn in mn rug en vreselijk moe.
Oh, dit is al een week of 2 zo...
Herkend iemand dit? Ik ga het iig bespreken met de verloskundige, maar om hier nou voor te gaan bellen...
Ligze!quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:58 schreef Reinhilde het volgende:
Bedankt voor de reacties, sterkt me in m'n gevoel dat het erbij hoort, en dat er niet iets mis is met de baby. Ik ga het even aankaarten bij de verloskundige, de eerstvolgende afspraak, tenzij het erger wordt, dan ga ik bellen. Ik ben nu ook weer helemaal total-loss, ik ga even lekker liggen op de bank.
Ook hier: gefeliciteerd en welkom!quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:23 schreef Kinderwens het volgende:
Hello, ik kom me hier ook meldenIk ben via 'Wanneer zwanger worden/blijven niet zo makkelijk is" hier terecht gekomen.
Ik had gister een positieve test in handen hoera!![]()
Bij de 4e IUI-poging was het raakUitgerekend ben ik op 26 mei, als ik het goed berekend heb...
Ik ben niet zo heel vaak aanwezig, maar ga wel proberen om alles een beetje te volgen hoor
Had ik al gedaan.quote:
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes!quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:37 schreef Madelieve het volgende:
Liza, gefeliciteerd met Ben, wat een lekker mannetje!
(Even iets heel anders: ik dacht te weten dat jij Vlaams was en in Amsterdam woonde. Toen ik op de OK lag was de anesthesist opgepiept omdat er in een andere OK een spoedkeizersnee was. Toen ik later op de verkoever lag hoorde ik op de kamer naast mij die dame met haar familie bellen. Ze was duidelijk Vlaams en het jongetje was met 34 weken geboren. Ik wist dat jij zo rond die tijd zat en heb nog gedacht: zou het Liza zijn. Na een check op het forum las ik dat jij toen nog gewoon lekker zwanger was en ik bleek me ook 2 weken vergist te hebben, jij was toen al 36 weken.)
Natuurlijk kan het voorkomen dat je het kindje wat minder voelt DJMO, Maar mocht t je toch niet lekker zitten, lekker met je verloskundige bellenquote:Op dinsdag 16 september 2008 23:55 schreef DJMO het volgende:
stomme vraag misschien, maar is het normaal dat je je baby eens wat minder voelt?? ik heb vandaag een off-day gehad, maar het lijkt wel alsof de baby die ook had, ik heb hem bijna niet gevoeld vandaag
Helemaal mee eenschschsch..quote:Op woensdag 17 september 2008 09:19 schreef marit1978 het volgende:
DJMO, gelukkig maar !
liever blauw geschopt dan ongerust !
Ik kom even binnen vallen hoor, maar hoe is het met Jojo?quote:Op maandag 15 september 2008 13:33 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben net weer naar de verloskundige geweest. Maakte me vanochtend wat zorgen omdat ik niet zoveel voelde sinds gisterenochtend.
Toen ik daar was leek eerst m'n bloeddruk heel hoog (140 over 95), maar ik kwam ook echt vers van de fiets, dus toen maar eerst even hartje geluisterd. Dat was op zich goed en ukkie reageerde ook wel toen ze wat in m'n buik porde, maar voor de zekerheid wilde ze toch even een afspraak voor hartfilmpje in het ziekenhuis maken. Toen nog een keer bloeddruk opgenomen en die was nu netjes, 120 over 75, zoals gewoonlijk.
En nu zit ik dus te wachten tot ze belt wanneer ik in het ziekenhuis terecht kan, want de poli was net dicht voor lunchpauze toen ik bij de verloskundige zat, dus ze kon nog even geen afspraak maken op dat moment
Wordt vervolgd dus....
A_A wat leuk, weer een jongetje erbij in ons lijstjequote:Op woensdag 17 september 2008 12:41 schreef Fuente het volgende:
Leuk A_A!
Nog steeds niemand iets van Jose gehoord?
Het is zelfs al een jongetjequote:
Heel herkenbaar Raissa, normaal ben ik de hele dag door zo erg misselijk, zelfs als ik s'nachts wakker word, gister geen last van gehad en gewoon goed kunnen eten zonder dat het me tegenstond.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:28 schreef Raissa het volgende:
Ik ben de hele ochtend nog niet misselijk geweest (*klop het even af*) dus ik voel me wel redelijk vandaag! Wel erg moe nog van de heftige buikpijn die ik vannacht had maar ben allang blij even lekker te kunnen eten..
Wat fijn!quote:Op woensdag 17 september 2008 00:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
21 weken echo gedaan en weten nu wat het wordt
Alles was toppie, alles zat erop en eraan, hartkamertjes, navelstreng, hersenen, niertjes enzo zagen er allemaal top uit
quote:Op woensdag 17 september 2008 12:41 schreef Fuente het volgende:
Nog steeds niemand iets van Jose gehoord?
sorry...quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:37 schreef Diaan73 het volgende:
[offtopic]kom jij je eens melden in Z&G.....we zijn allemaal erg nieuwsgierig[/offtopic]
Wauwquote:Op woensdag 17 september 2008 15:57 schreef Jose81 het volgende:
[..]
sorry...ik wilde maandag al posten, maar toen kwam het er niet meer van (waren pas om 23.30 uur thuis en toen gelijk naar bed), gisteravond had ik de laptop in de aanslag, kregen we onverwacht visite... en nu moet ik het snel doen, want straks krijgen we weer visite (ben jarig vandaag!!
)
Máár: hier dan EINDELIJK de beloofde pretecho foto's! Het was echt zo super leuk! De tranen liepen over mijn wangen naar beneden toen ik ons kindje zo mooi zag bewegen in 4D... 'k was eerst niet zo'n voorstander van 4D (vond het een beetje engig), maar het is zooo gaaf!![]()
Komen de foto's!!
Lachen:
[ afbeelding ]
Net vóór het lachen:
[ afbeelding ]
Dubbelgevouwen met een been voorlangs:
[ afbeelding ]
En dan nu: horen, zien.... gaaaapen...:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Vooral dat gapen... de kleine heeft in dat halve uurtje wel een keer of 5 gegaapt. Wij noemen hem/haar daarom maar vast luiwammes
Ik heb voor mijn verjaardag van mijnquote:Op woensdag 17 september 2008 16:42 schreef Jose81 het volgende:
Dank jullie wel!![]()
Het is echt de moeite waard...! Het is zoo leuk om het te hebben, voor zowel voor jezelf nu als voor de kleine later als hij of zij zelf groot is! We hebben er trouwens ook een DVD bij, waar het hele gebeuren opstaat.
Raissa: Ik ben heel benieuwd hoe jouw 3D/4D echo eruit ziet als je 20 weken bent.. en betaal je die ook zelf of is dat een standaard 20 weken echo waar je dan de mogelijkheid hebt tot het laten maken van een 3D/4D echo ofzo?
Estrys, veel plezier alvast (ook al duurt dat nog even). Een leuk iets om naar uit te kijken...!
Welkomquote:Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef Angel-Eyez het volgende:
Hallo, ik kom me hier ook melden
Ik heb vanmorgen positief getest
Ik weet nog niet wanneer ik dan uitgerekend zou zijn, omdat ik nogal onregelmatige cyclussen heb gehad, maar het zal zo'n beetje eind mei zijn.
Voor degenen die me nog niet kennen uit "wachten op een tweede streepje"... ik ben zwanger geworden via een donor/vriend (wel via de natuurlijke weg)![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |