abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61637930
Jose, vanavond beebje gluren leuk!
Fake it till you make it...
  maandag 15 september 2008 @ 09:07:51 #52
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_61638192
Jose veel plezier vanavond!! En wat balen van die schuur zeg.....

Raissa ik voelde de baby ook al heel snel, dus dat is zeker wel mogelijk Leuk hoor om te voelen.
Make love, not war ☮
  maandag 15 september 2008 @ 12:04:46 #53
114177 Diaan73
pi_61641553
Peaceman en ik willen begin december nog even een weekendje met zn tweetje weg. Iemand hier een goed/leuk idee? Wel binnen Nederland!!
Make love, not war ☮
  maandag 15 september 2008 @ 13:33:21 #54
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61643568
Een meisje, wat leuk Fruppel

Veel plezier vanavond Jose

En wat een supersonisch teruggeplooide buiken zag ik langskomen. Waar mag ik tekenen voor zo'n uitzicht na 2 dagen?

Ik ben net weer naar de verloskundige geweest. Maakte me vanochtend wat zorgen omdat ik niet zoveel voelde sinds gisterenochtend.
Toen ik daar was leek eerst m'n bloeddruk heel hoog (140 over 95), maar ik kwam ook echt vers van de fiets, dus toen maar eerst even hartje geluisterd. Dat was op zich goed en ukkie reageerde ook wel toen ze wat in m'n buik porde, maar voor de zekerheid wilde ze toch even een afspraak voor hartfilmpje in het ziekenhuis maken. Toen nog een keer bloeddruk opgenomen en die was nu netjes, 120 over 75, zoals gewoonlijk.
En nu zit ik dus te wachten tot ze belt wanneer ik in het ziekenhuis terecht kan, want de poli was net dicht voor lunchpauze toen ik bij de verloskundige zat, dus ze kon nog even geen afspraak maken op dat moment
Wordt vervolgd dus....
pi_61643885
quote:
Op zondag 14 september 2008 14:39 schreef freecell het volgende:
Dit was ik 2 dagen na de geboorte
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wij zijn bijna hetzelfde:

1. de 37e week geboren
2.naar voren dragend
3. niet veel aangekomen
4. zo weer oude gewicht

te vet
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_61643965
JoJogirl, wat fijn dat ze je toch in het ziekenhuis laat checken !
Hier was het zo dat het standaard de dag erna nóg een keer gecheckt werd. Dubbel fijn idee dus.
Succes straks !
pi_61644172
Tskk ze zouden het moeten verbieden, van die turboterugplooifoto’s

Liza, een beetje laat maar gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Kom maar gauw z’n naam verklappen!

Marlieske,welkom!

Ik voelde Liande ook voor ’t eerst toen ik zo’n 17-18 weken was. Duurde een goede week eer ik zeker wist dat het echt de baby was en niet een of ander spiertrekje…

Morgen ongeveer 9 weken zwanger…maar zo voelt het niet, ben er absoluut niet mee bezig zoals de eerste keer, hoewel we het ondertussen al een plaatsje hebben gegeven en al bezig zijn met namen, opvang, bedje etc…

Ik had al een beetje schrik dat er iets mis zou kunnen lopen (in tegenstelling tot vorige keer, toen stond ik er geen moment bij stil) en sinds het nieuws van m’n zusje zit de schrik er bij mij ook in…
M’n zus was zwanger, uitgerekend voor 21 maart (een maand voor mij)… had een goede 8-wekenecho gekregen en afgelopen vrijdag had ze haar 12-wekenecho. Ze zag het meteen: er was niks veranderd… blijkbaar is het vruchtje kort na de vorige echo gestopt met groeien.
Ondertussen bleef ze wel moe en misselijk, ze voelt zich zo bedot door haar lichaam.
En ze vindt het een naar idee dat ze al een paar weken met ‘iets dood’ in zich loopt…Waarschijnlijk woensdag curretage.
Vind het echt zo vreselijk voor haar, ze keek er zo naar uit, had al een paar spulletjes in huis gehaald… stond mee te huilen aan de telefoon…
pi_61644330
Iksje
Fake it till you make it...
pi_61644607
jeetje Iksje, wat naar !
pi_61644734
Iksje wat vervelend zeg

Jose: veel plezier vanavond, kom je de foto's showen?

Ik moet over 2 weken weer bloedprikken om alles goed in de gaten te houden. Waarschijnlijk is mijn innerlijke discussie (wel/niet thuis bevallen) ook niet meer nodig, de medische indicatie is volgens mijn huisarts echt wel nodig.. 6 oktober gaan we naar een informatie avond hier in het ziekenhuis, ben benieuwd.
pi_61645352
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:46 schreef DevilsChase het volgende:

[..]

wij zijn bijna hetzelfde:

1. de 37e week geboren
2.naar voren dragend
3. niet veel aangekomen
4. zo weer oude gewicht

te vet
Whehe
Ik ben in de kraamperiode dan wel weer aangekomen

edit: Iksje, lees het nu pas van je zus, wat jammer joh!
pi_61651622

Ik ben net terug van het ziekenhuis en mijn prachtige zoon licht hier naast mij te slapen .

Hij heet Ben Maarten Lode, was bij de geboorte 54,5 cm en woog 4340 g.

De bevalling heeft 1,5 dag geduurd, het bevallingsverhaal is nou niet bepaald een sprookje, dat post ik wel even in het juiste topic ter zijner tijd.

Verder is het een heel erg rustig kereltje. Regelmatig eten, regelmatig slapen, hij heeft zo z'n alerte uurtjes en dan zit hij met die grote blauwe kijkers in het rond te staren. Ik ben helemaal verliefd .

De borstvoeding verloopt wel moeizamer dan ik verwacht had *auw*, maar ik probeer nog even vol te houden.

Het is gewoon helemaal geweldig zo'n kleintje, ongelofelijk wat het met je doet!

En natuurlijk een fotootje:

pi_61651928
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:11 schreef OooLizaooO het volgende:

Ik ben net terug van het ziekenhuis en mijn prachtige zoon licht hier naast mij te slapen .

De bevalling heeft 1,5 dag geduurd, het bevallingsverhaal is nou niet bepaald een sprookje, dat post ik wel even in het juiste topic ter zijner tijd.

Verder is het een heel erg rustig kereltje. Regelmatig eten, regelmatig slapen, hij heeft zo z'n alerte uurtjes en dan zit hij met die grote blauwe kijkers in het rond te staren. Ik ben helemaal verliefd .

De borstvoeding verloopt wel moeizamer dan ik verwacht had *auw*, maar ik probeer nog even vol te houden.

Het is gewoon helemaal geweldig zo'n kleintje, ongelofelijk wat het met je doet!

[ afbeelding ]
Liza, gefeliciteerd!
  maandag 15 september 2008 @ 18:31:21 #64
114177 Diaan73
pi_61652085
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:11 schreef OooLizaooO het volgende:

[ afbeelding ]
wow Liza wat een prachtig ventje... en leuke naam heeft hij gekregen. Fijn dat alles zo goed gaat en nu lekker genieten!!

Iksje wat verdrietig voor je zusje...
Make love, not war ☮
pi_61652651
Lizaaaa wooooow wat een bink!!!!
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_61652779
Liza, wat een mooie kanjer
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61652867
Wow Liza, wat een schoon ventje!
pi_61653295
Wow Liza !
wat een prachtig kereltje heb je daar zeg !
Fijn dat jullie lekker thuis zijn, veel succes met opknappen en vooral veel genieten !
pi_61654082
Liza gefeliciteerd met je mooie mannetje!!

En Fruppel, een meisje, wat leuk
pi_61654165
Ohhhhh Liza, wat een liefje!

Nogmaals gefeliciteerd!!!
pi_61654359
Liza, wat is Ben een schatje en mooie naam Fijn dat je weer thuis bent!
  maandag 15 september 2008 @ 19:48:17 #72
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61654495
Liza, wat een mooi mannetje en welkom thuis hoor!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_61654767
Jose; ik ben erg benieuwd naar je echo

Iksje; wat naar voor je zus Kan me voorstellen dat de schrik er bij jou goed in zit.
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:46 schreef DevilsChase het volgende:

1. de 37e week geboren
Even een vraagje voor de dames hier die tot de 40/41e week zwanger zijn geweest.
Kom je in de laatste 4 weken nog erg veel aan? Of varieëert dat erg bij iedereen?
pi_61658935
Ikseje wat een naar bericht geloof dat dit de vreugde behoorlijk wegneemt voor jullie als zussen.
Sterkte.

Fruppel wat leuk een meisje

Liza, oooh wat een mooi kereltje heb je daar, rammel rammel.... ooh nee dat hoeft niet meer

Hier vandaag telefoon gehad van Moeders voor Moeders, ik ga weer enorm stinkende groene kannen vol piesen hoop dat ik er nu niet zo misselijk van word als 2 jaar terug, god dat was hell.
Maar ja als er 1 vrouw zwanger zou raken door dat ik mijn watertje afsta is het het me allemaal waard.
Vrijdag middag ff testje doen met de dame en dan kunnen de eerste kannen in de gang gaan staan stinken.

Vandaag vroeg en collega me of we ooit nog een 2de kindje zouden wilden, haha ze moesten eens weten. Hier eigenlijk weinig klachten tot nu toe, wat donker wordende tepels, enorm gevoelige schaamlippen AU! zal vast door de betere doorbloeding komen maar goh opgewonden word je er echt niet van.

en ik zag een vraag over extra aankomen in de laatste weken, ze zeggen dat je dan extra reserves aan kan leggen, het komt dus niet bij iedereen voor dat je juist in die weken extra veel aankomt.
Mama van Isa en Ties
pi_61658979
ooh ja Raissa ik kreeg ook al vroeg een medische indicatie voor mijn CU, dus twijfel er eigenlijk niet aan dat je dat met Chrohn zeker krijgt.
Mama van Isa en Ties
pi_61659804
Liza mooi mannetje heb je gemaakt ook en een mooie naam gekozen, vooral de combinatie!
Komje je verhaal over bv in het bvtopic doen? Misschien kunnen we je helpen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61666364
Jose, hoe was het?

Jojogirl, hoe gaat het met jou?

Zo, ik ben een uurtje wakker geweest, nu ga ik weer 3 uurtjes tukken. (Ja, ik weet het, raar ritme..)
pi_61666610
Liza, wat een mooierd
Gefeliciteerd nog!

Carmella, ik ben ontzettend veel aangekomen in week 39 t/m 41. En mede door de tropische temperaturen toen kwam daar dagelijks nog een paar liter aan vocht bij die niet meer wegwilde.
Ergens eind week 40 begaf mijn huid het pas echt en scheurde ik zo uit mijn velletje. Striae

Iksje, wat een naar bericht. Sterkte voor jou en je zus!
.... met gevoel voor drama....
pi_61666697
Liza tof!
Fijn dat je weer thuis bent!
pi_61666710
Lizaaaa!! Wat een schatje zeg!
Leuke naam ook.
Geniet er lekker van!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 september 2008 @ 10:05:25 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61668129
liza! wat een wolk van een zoon

Iksje, heel veel sterkte voor je zus en voor jou

slaap lekker reinhilde, en marlieske, veel plezier met piesen, ik hoop dat je niet misselijk wordt

hier is het hoesten nog niet over, zodra ik plat ga hoest ik me de *vul maar in* . ik slaap dus bagger, en heb nu nog hoofdpijn op de koop toe ook. rustig aan doen dus hier.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_61668329
Liza wat een schatje zeg! Leuke naam!
pi_61668602
tijdje geleden dat ik hier heb gepost, zit ook op zoveel fora!

ben nu 34 weken en zie dat het rijtje boven mij steeds korter wordt! verder gaat het wel redelijk. Vind deze zwangerschap veel zwaarder als die van Sarah, heb ook veel meer last van kwaaltjes. Maagzuur is het ergst! Maar ja.. echt klagen mag ik niet Sinds ik Floradix neem (voor mn ijzer) gaat het met de moeheid ook beter. Ben niet meer zo moe als vorige week.

Diaan, een weekendje landal of center parcs? wij zijn vorig jaar naar CP Zandvoort geweest, was erg leuk! En dit jaar gaan we een weekendje naar Parc Sandur in Emmen. Wilde nu niet te ver weg omdat onze 2e dan ongeveer een maand oud is.

Fruppel, leuk! een meisje!!

Jose, hoe was de echo gisteravond?

Liza, nog gefeliciteerd met jullie zoon! wat een mooi ventje

Carmella, ik kwam in mijn vorige zwangerschap de laatste weken elke week een kilo aan, dus toen ging het hard. Maar de eerste maanden ging het heel langzaam, net als nu.. ben nu nog geen 5 kilo aangekomen en ben nu 34 weken
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_61668773
Liza, gefeliciteerd met Ben , wat een lekker mannetje!
(Even iets heel anders: ik dacht te weten dat jij Vlaams was en in Amsterdam woonde. Toen ik op de OK lag was de anesthesist opgepiept omdat er in een andere OK een spoedkeizersnee was. Toen ik later op de verkoever lag hoorde ik op de kamer naast mij die dame met haar familie bellen. Ze was duidelijk Vlaams en het jongetje was met 34 weken geboren. Ik wist dat jij zo rond die tijd zat en heb nog gedacht: zou het Liza zijn . Na een check op het forum las ik dat jij toen nog gewoon lekker zwanger was en ik bleek me ook 2 weken vergist te hebben, jij was toen al 36 weken.)

Joseeee, na een aangekondige echo heb je meldplicht hoor, foto's + verhalen willen we
pi_61669191
Hoi hoi allemaal,

Na alles weer bijgelezen te hebben, wil ik alle verse beebjes welkom heeten in deze (koude grijze) wereld, alle verse mamma's en pappa's feliciteren.
Helaas heb ik ook minder goede dingen gelezen, deze mensen dan ook heel veel sterkte!

Afgelopen dagen weinig tijd en energie gehad om me met de pc bezig te houden, Meneer griep had hier het hele gezin vereerd met een bezoekje en wezijn nu heerlijk snotterend aan het herstellen er van. Verder zware tandjes leed bij ons Dochtertje waar nu 4 tandjes tegelijk op doorbreken staan

Hier met de zwangerschap alles wel goed tot zover, kindje heeft gelukkig weinig hinder gehad van de griep. Verloskundige is wel 3 keer komen checken omdat ik met n koorts van 39.8 zat terwijl mijn standaard temp 36.2 is. Maar kleintje doet t allemaal perfect. Daar ben ik echt heel blij om.
Nu nog even n beetje bijlezen hier en daar en dan weer lekker ff gaan liggen.

*mag tie in de OP ?*
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_61669883
Liza wat een heerlijk ventje hebben jullie gebakken!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_61670433
oooo Liza, Wat een lieverd en wat lijkt januari ineens ver weg haha.
Net even mijn zwangerschapsverklaring ingeleverd, het is wel heel echt ineens
Vraagje: volgens de CAO kan ik aanspraak maken op een uur extra pauze per dag, ik kom er alleen niet achter of die aan mijn reguliere middagpauze vast moet zitten of ik die ook aan het einde van de dag mag nemen, maar ja dan is het niet echt een pauze meer Gezien het stressniveau van de afgelopen weken is het misschien toch wel wat om gebruik te maken van die extra pauze. Heeft iemand een idee hoe dat zit?
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:54:42 #88
114177 Diaan73
pi_61670627
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:47 schreef Estrys het volgende:
oooo Liza, Wat een lieverd en wat lijkt januari ineens ver weg haha.
Net even mijn zwangerschapsverklaring ingeleverd, het is wel heel echt ineens
Vraagje: volgens de CAO kan ik aanspraak maken op een uur extra pauze per dag, ik kom er alleen niet achter of die aan mijn reguliere middagpauze vast moet zitten of ik die ook aan het einde van de dag mag nemen, maar ja dan is het niet echt een pauze meer Gezien het stressniveau van de afgelopen weken is het misschien toch wel wat om gebruik te maken van die extra pauze. Heeft iemand een idee hoe dat zit?
Ik heb dat gelezen dat dat zelfs wettelijk bepaald is. Ik moet zeggen dat ik deze "regeling" niet kende ik zit op een P&O-afdeling van een overheidsinstellingen er is bij mijn weten nog nooit gebruik van gemaakt. Niet door mij en niet door mijn collega's, ik heb er zelfs nooit vragen over gekregen. Ik heb me ook afgevraagd hoet dat nu zit.
Make love, not war ☮
pi_61670868
ik kon die pauze tussendoor opnemen, in loop van de ochtend een half uurtje extra
en 'smiddags dan weer...
geen idee of er echt regels aan verbonden zijn !
pi_61670925
ik heb wel gebruik gemaakt van die pauzes, om bij een dienst tot 21.00 de bus van 20.25 naar huis te kunnen pakken ipv die van 21.25.
bij ons werd er niet moeilijk gedaan over pauzetijd aan het eind opnemen ipv ergens in het midden. Maar het staat niet in de arbeidstijden wet wanneer je die precies moet opnemen.
Bij kolftijd staat wel nadrukkelijk gemeld dat dit ook gebruikt mag worden voor eerder weg gaan om te voeden etc.
pi_61671920
Ik kon inderdaad nergens vinden, wellicht is dat iets wat je zelf af moet spreken met je werkgever. Ik heb wel gezien dat je werkgever verplicht is mee te werken aan een uur extra verlof (wanneer je 8 uur werkt). Eigenlijk voel ik me aan de ene kant best bezwaard om die extra pauze aan te vragen maar aan de andere kant kan het misschien net schelen in mijn gemoedstoestand. Weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Ik wil me ook nooit ziek melden, voel ik me ook meteen schuldig over dus dat is dit hetzelfde. Maar een kennisje zei zondag, je bent misschien twee of drie keer zwanger in je leven en dan ook nog zo kort...
Mijn werkgever speelt trouwens nog een beetje voor struisvogel voor wat betreft mijn verlof en minder werken na mijn verlof. Maar dat is zijn probleem.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_61673515
Jose nog niet geweest? Ben benieuwd naar hoe de echo was
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 16 september 2008 @ 15:34:58 #93
108648 cattie
lieve moeder
pi_61676201
Estrys, volgens mij is niet vastgelegd wanneer je die extra pauze op kunt/moet nemen. In overleg moet een uur eerder weg of later beginnen dan dus wel kunnen lijkt mij.

Jose, hoe was je echo?
pi_61679089
Jose! Ik ben ook erg benieuwd!

Ik word trouwens steeds minder mobiel.
Naar de AH fietsen (900 meter), boodschappen doen, terug fietsen. Als ik de AH weer uit loop, richting fiets, beginnen de steken al. Soms zo erg dat ik echt moet stoppen en het weg moet puffen. Heel langzaam schuifel ik het winkelcentrum uit, richting fiets. Dan heel langzaam naar huis fietsen, naar binnen en dan moet ik echt bijkomen. Pijn in mn buik, altijd links onder, en pijn in mn rug en vreselijk moe.
Oh, dit is al een week of 2 zo...
Herkend iemand dit? Ik ga het iig bespreken met de verloskundige, maar om hier nou voor te gaan bellen...
pi_61679608
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:11 schreef Reinhilde het volgende:
Jose! Ik ben ook erg benieuwd!

Ik word trouwens steeds minder mobiel.
Naar de AH fietsen (900 meter), boodschappen doen, terug fietsen. Als ik de AH weer uit loop, richting fiets, beginnen de steken al. Soms zo erg dat ik echt moet stoppen en het weg moet puffen. Heel langzaam schuifel ik het winkelcentrum uit, richting fiets. Dan heel langzaam naar huis fietsen, naar binnen en dan moet ik echt bijkomen. Pijn in mn buik, altijd links onder, en pijn in mn rug en vreselijk moe.
Oh, dit is al een week of 2 zo...
Herkend iemand dit? Ik ga het iig bespreken met de verloskundige, maar om hier nou voor te gaan bellen...
Hmmm.. Dat klinkt niet zo lekker zeg.. Heb hier (nog?) geen ervaring mee maar wil je wel even sterkte wensen!
  dinsdag 16 september 2008 @ 18:18:50 #96
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61680771
Ik herken het ook wel hoor, Reinhilde... als ik al 2 dingen achter elkaar doe, bijv. de afwas én afdrogen erachter aan, dan heb ik het ook al helemaal gehad en moet ik bijkomen op de bank... Ik heb dan echt een harde buik, dat kan nl. ook op één punt zitten...
En 's middags ben ik vaak alweer moe en doe ik een dutje op de bank of heel soms in bed.
Ik heb echt het idee dat dit er gewoon bijhoort, al word ik al moe als ik eraan denk dat ik dit nog 12 weken (maximaal) zal hebben
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 16 september 2008 @ 18:21:58 #97
108648 cattie
lieve moeder
pi_61680867
Reinhilde, ik herken het wel. Bij mij begint dat nu ook al en de vorige zwangerschap had ik dat op het einde heel erg, toen kon ik niets meer. Het kan er bij horen, ik kan/kon er niets aan doen, helaas. Sterkte!
pi_61681001
Ik ben nu ineens wel heel snel moe. Ook loop ik niet zo snel meer, terwijl ik een kleine buik heb.
pi_61683641
Bedankt voor de reacties, sterkt me in m'n gevoel dat het erbij hoort, en dat er niet iets mis is met de baby. Ik ga het even aankaarten bij de verloskundige, de eerstvolgende afspraak, tenzij het erger wordt, dan ga ik bellen. Ik ben nu ook weer helemaal total-loss, ik ga even lekker liggen op de bank.
pi_61683954
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:58 schreef Reinhilde het volgende:
Bedankt voor de reacties, sterkt me in m'n gevoel dat het erbij hoort, en dat er niet iets mis is met de baby. Ik ga het even aankaarten bij de verloskundige, de eerstvolgende afspraak, tenzij het erger wordt, dan ga ik bellen. Ik ben nu ook weer helemaal total-loss, ik ga even lekker liggen op de bank.
Ligze!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')