Inderdaad!!!quote:
Ligt eraan voor welke toepassing! Het maakt voor het eindresultaat best verschil of je hakt, perst of poft. Persen geeft een scherp/pittige smaak. Lekkerquote:Op vrijdag 12 september 2008 19:55 schreef DroogDok het volgende:
Knofloog moet je sowieso niet persen.
Idd erg lekker voor door een dressing ofzoquote:Op zaterdag 13 september 2008 14:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ligt eraan voor welke toepassing! Het maakt voor het eindresultaat best verschil of je hakt, perst of poft. Persen geeft een scherp/pittige smaak. Lekker
Dat vind ik snel te scherp; ik laat liever een heel teentje even 'trekken' in de dressing.quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd erg lekker voor door een dressing ofzo
Oh, da's eigenlijk wel een goeie..normaal snijd ik het altijd (met en goed koksmes gaat dat supermakkelijk) maar met raspen krijg je het natuurlijk nog weer een stuk fijner dan met snijden.quote:
kort blancheren. haal je de scherpte er vanaf en hou je de smaak overquote:Op zaterdag 13 september 2008 19:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat vind ik snel te scherp; ik laat liever een heel teentje even 'trekken' in de dressing.
Bedoel je stoven? Want bij "koken in olie" denk ik aan frituren.quote:Op zaterdag 13 september 2008 23:23 schreef SiGNe het volgende:
Ook lekker, bolletje knoflook een half uurtje op zeer laag vuur in olie laten koken, de olie bewaar je als knoflookolie en de knoflook pureer je met een lepel, zeer lekker op vers stokbrood, de knoflook is een dagje of 3 houdbaar in de koelkast en de knoflookolie is net zolang houdbaar als ze olie zelf, lekker over salades of om in te bakken.
Alleen is de olie nooit (Veilig) in koude gerechten te gebruikenquote:Op zaterdag 13 september 2008 23:57 schreef SiGNe het volgende:
Ik bedoel stoven ja, de knoflook moet absoluut niet frituren.
de temperatuur van de olie moet ongeveer tussen de 60 en de 90 graden blijven, dus een warmhoudplaatje gebruiken is aan te raden.
Maar je krijgt er "oh" zo lekkere knoflookolie door en de knoflookpuree is ook al heerlijk (alleen veel te kort houdbaar helaas)
Hoe doe je dat?quote:Op zondag 14 september 2008 00:13 schreef ColdFeet het volgende:
Niets zo lekker als in de oven gepofte knoflook
Oven op 180 graden, bol knof inwrijven met olie en in zn geheel in de oven. Uurtje ofzo. Dan zijn de teentjes zo zoet en boterzacht dat je ze zo uit de velletjes knijpt en op je brood smeert. Lekkerquote:
Ik zou het toch eng vinden. Het gaat om wat op de knoflook zit, wat onder de olie de botulisme kan ontwikkelen. Hoe weet je dan dat dit niet in de olie komt als je de knoflook dr ook weer uit haalt?quote:Op zondag 14 september 2008 00:32 schreef SiGNe het volgende:
jawel, zolang je de knoflook zelf niet in de olie bewaart heb je geen kans op Botulisme (of hoe heet die bacterie ook alweer)
Tijdens het stoven neemt de olie in elk geval alleen de smaak (essence) op, het duurt 2 weken voor knoflook botulisme kan veroorzaken in olie, voor die tijd heb je de knoflook allang uit de olie gehaald, dat doe je tenslote al een half uurtje na de knoflook in de olie heeft gestoofd.
Maar dat kwam ook al naar voren in je Knoflook + olie = listeria? topic.
En dan mee naar je werk nemen, leuk voor de collega'squote:Op zondag 14 september 2008 00:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oven op 180 graden, bol knof inwrijven met olie en in zn geheel in de oven. Uurtje ofzo. Dan zijn de teentjes zo zoet en boterzacht dat je ze zo uit de velletjes knijpt en op je brood smeert. Lekker
Eerst op eten en dan flink zweten.quote:
Het 'stinkt' significant minder als je het zo bereidtquote:Op zondag 14 september 2008 01:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dan mee naar je werk nemen, leuk voor de collega's
En als je de mogelijkheid hebt, eerst nog even rokenquote:Op zondag 14 september 2008 00:13 schreef ColdFeet het volgende:
Niets zo lekker als in de oven gepofte knoflook
Knoflook roken? Er gaat hier een wereld voor me open!quote:Op zondag 14 september 2008 01:49 schreef Tha-CheF het volgende:
[..]
En als je de mogelijkheid hebt, eerst nog even rokenen daarna verder garen in de oven.
dat geeft pas een lekkere smaak aan je lookjes !
Nou, maak je daar toch maar geen zorgen over. Ik doe het al jàààren op die manier, nog nooit last van gehad.quote:Op zondag 14 september 2008 01:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zou het toch eng vinden. Het gaat om wat op de knoflook zit, wat onder de olie de botulisme kan ontwikkelen. Hoe weet je dan dat dit niet in de olie komt als je de knoflook dr ook weer uit haalt?
Dat is pas een echte geur en smaak sensatiequote:Op zondag 14 september 2008 02:15 schreef MLI het volgende:
[..]
Knoflook roken? Er gaat hier een wereld voor me open!
Simpel: De botulisme-bacterie heeft water nodig om te kunnen groeien.quote:Op zondag 14 september 2008 01:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zou het toch eng vinden. Het gaat om wat op de knoflook zit, wat onder de olie de botulisme kan ontwikkelen. Hoe weet je dan dat dit niet in de olie komt als je de knoflook dr ook weer uit haalt?
Het botulisme wat op die knoflook zit gaat mogelijk over in de olie, maar da's zo minimaal dat het niet gevaarlijk is. Om het gevaarlijk te maken heb je toch echt groeiende en toxine producerende bacteriën nodig. En dus waterquote:Op woensdag 17 september 2008 13:47 schreef Nembrionic het volgende:
Nee, het heeft niet persé water nodig. Maar water vormt wel het gemakkelijkste medium om de omstandigheden te creeeren waarin het goed groeit.
Belangrijkste is het gebrek aan zuurstof. Olie bevat weinig zuurstof.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:59 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Het botulisme wat op die knoflook zit gaat mogelijk over in de olie, maar da's zo minimaal dat het niet gevaarlijk is. Om het gevaarlijk te maken heb je toch echt groeiende en toxine producerende bacteriën nodig. En dus water
Water is essentieel voor alle aardse levensvormen, dus ook voor Clostridium botulinumquote:Op woensdag 17 september 2008 14:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Belangrijkste is het gebrek aan zuurstof. Olie bevat weinig zuurstof.
Mijn God, zo maak je je er wel heel gemakkelijk vanaf hequote:Op woensdag 17 september 2008 14:05 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Water is essentieel voor alle aardse levensvormen, dus ook voor Clostridium botulinum![]()
Geen water = Geen groei
Jaja, een echte TRU dooddoenerquote:Op woensdag 17 september 2008 14:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mijn God, zo maak je je er wel heel gemakkelijk vanaf he
Te kort door de verkeerde bocht.
Oven op 150 graden; bol knoflook in z'n geheel verpakken in aluminiumfolie (glimmende kant aan de binnenkant); 20 minuten rechtop in de oven.quote:
Grote vloe halen, persen, vloeipapiertje vullen, aansteken, en roken maarquote:Op woensdag 17 september 2008 15:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
waar krijg je gerookte knoflook
quote:Op woensdag 17 september 2008 15:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
http://www.smokehouse.nl/quote:Op woensdag 17 september 2008 15:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
Bij een groothandel volgens mij.quote:Op woensdag 17 september 2008 15:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
Mijn voorraad is vandaag binnengekomen. Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 17 september 2008 15:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
http://www.smokey-al.nl/SAG/Home.html
waar gebruik je hem voor?quote:Op woensdag 17 september 2008 22:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mijn voorraad is vandaag binnengekomen. Ik ben benieuwd!
Voor knoflooksoep smoor ik altijd hele, geplette tenen in een beetje olijfolie en boter. Maar dit zal ik ook eens proberen.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:57 schreef Thracier het volgende:
[..]
Oven op 150 graden; bol knoflook in z'n geheel verpakken in aluminiumfolie (glimmende kant aan de binnenkant); 20 minuten rechtop in de oven.
Dan aan de onderkant van de bol +/- een centimeter eraf snijden; de bol vanaf de bovenkant leegdrukken, de tenen vallen er dan zo uit als het goed is.
Lekker voor knoflooksoep, het scherpe is eraf maar nog wel lekker pittig. Voor een smeersel een uur aanhouden.
Zoiets als look, maar dan in de verkeerde stad.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:13 schreef MadMaster het volgende:
Voor de liefhebbers:
[ link | afbeelding ]
Na afloop krijg je een button met de tekst:
'Sorry, I've had diner at The Garlic Queen'...
En die button heb je ook echt nodig, kan ik uit eigen ervaring bevestigen.
In mijn geval zelfs het hele weekend...
Ik vond de knoflooksoep en de porto bello erg lekker daarquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:13 schreef MadMaster het volgende:
Voor de liefhebbers:
[ link | afbeelding ]
Na afloop krijg je een button met de tekst:
'Sorry, I've had diner at The Garlic Queen'...
En die button heb je ook echt nodig, kan ik uit eigen ervaring bevestigen.
In mijn geval zelfs het hele weekend...
Ik de 'In de oven gepofte knoflookbol' als voorafje, maar dat heb ik dus wel geweten...quote:Op maandag 22 september 2008 13:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik vond de knoflooksoep en de porto bello erg lekker daar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |