Ik vind het ook niet heel nuttig, maar ik denk dat het je nog flink tegen gaat vallen als je een poging zou doenquote:Op donderdag 11 september 2008 23:45 schreef stofzuierslang het volgende:
nee, ben te goed om mee te doen.
Ik kan dagenlang zonder vrete en drinken, iedereen kan dat. Komende jaren wel ramadan midden in de zomer, lol. Succes danquote:Op donderdag 11 september 2008 23:45 schreef JanusAnus het volgende:
Denk niet dat jij het ook kan. Je mag ook niet drinken he. Maar ik ben het er wel mee eens dat het een achterlijke bezigheid is.
quote:Op donderdag 11 september 2008 23:49 schreef Het_hupt het volgende:
NSBers in je kennissenkring hebben
Eensh, maar mijn broodjesdieet werkt minstens net zo goedquote:Op donderdag 11 september 2008 23:47 schreef Rekkie het volgende:
Maar, maar het is zo makkelijk afvallen
Doe dan, en post de pics hier aub. Patatboer.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:49 schreef stofzuierslang het volgende:
[..]
Ik kan dagenlang zonder vrete en drinken, iedereen kan dat. Komende jaren wel ramadan midden in de zomer, lol. Succes dan
Wat een schijtopmerking zeg.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:49 schreef Het_hupt het volgende:
Wat hij zegt. Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Doe dan, en post de pics hier aub. Patatboer.
hippiequote:Op donderdag 11 september 2008 23:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat een schijtopmerking zeg.
NSB opmerking.
Je leert eten echt wel meer waarderen. En ironisch genoeg, meestal nadat je hebt gegeten, denk je van. Ja ik heb nu lekker gegeten, dat voelt echt geweldig na de hele dag honger lijden. Terwijl er dus echt mensen zijn die de hele dag honger lijden en vervolgens nog niets eten.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:52 schreef Silven het volgende:
En whats the use.. Die boterham die jij niet eet ligt niet morgen in Afrika.. Waarom jezelf kwellen..? Stelletje retards.
Bikkelen.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:54 schreef stofzuierslang het volgende:
hoe doen ze dat in saudie arabie dan zonder drinken en met 40 graden?
tuurlijk niet johquote:Op donderdag 11 september 2008 23:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
Meedoen met een Turkse vriendin is NSB gedrag? Vind je dat serieus?
Okey, ja ik weet niet meer wat ik wel of niet serieus moet nemen.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:58 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
tuurlijk niet joh![]()
dit is FOK!
hahaha of heel slimquote:Op donderdag 11 september 2008 23:59 schreef On het volgende:
Ik ken een moslim die doet alleen mee met suikerfeest. Dan ben je echt een slappe zak.
Beetje hetzelfde als wel cadeaus krijgen met kerst, maar niet naar de kerk gaan.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:59 schreef On het volgende:
Ik ken een moslim die doet alleen mee met suikerfeest. Dan ben je echt een slappe zak.
Kijken die mee ofzo?quote:Op donderdag 11 september 2008 23:57 schreef Sala-adin het volgende:
Jou maat is een hollander?
Neukt hij zijn turkse vriendin, en wat vind haar vader/broers erbvan?
quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Okey, ja ik weet niet meer wat ik wel of niet serieus moet nemen.
Bij Het_hupt meestal weinigquote:Op vrijdag 12 september 2008 00:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Okey, ja ik weet niet meer wat ik wel of niet serieus moet nemen.
Zeg maar, zoals wij met Pasen of Kerst?quote:Op donderdag 11 september 2008 23:59 schreef On het volgende:
Waarom zou ik een hele dag moeten vasten om daarna pas van mijn eten te genieten/kunnen waarderen. Ik vind ten zo ook wel lekker, en heb geen zin daarvoor honger te gaan lijden. En dat het een gebod is; waarom zou je jezelf onthouden van dingen die je graag diet/eet/drinkt als het gewoon voor handen is? En ik geloof zo ook wel dat er mensen zijn die de hele dag honger lijden en vervolgens niks eten. Ikzelf kan wel eten. En nu..?quote:Op donderdag 11 september 2008 23:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je leert eten echt wel meer waarderen. En ironisch genoeg, meestal nadat je hebt gegeten, denk je van. Ja ik heb nu lekker gegeten, dat voelt echt geweldig na de hele dag honger lijden. Terwijl er dus echt mensen zijn die de hele dag honger lijden en vervolgens nog niets eten.
Verder is het ook een gebod, dus je doet het niet alleen voor de armen. Het is net als 5 keer per dag bidden niet alcohol drinken etc. Je kan ervoor kiezen om het wel of niet te doen.
Je kan dat retard gedrag vinden, dat is een persoonlijke mening. Maar ik vond toch dat je wat uitleg nodig had.
Ah top, ook een voor mij dusquote:Op vrijdag 12 september 2008 00:06 schreef stofzuierslang het volgende:
gewoon doorvreten dan, we kennen niks aan doen. *gooit nog ff 2 frikandellen in de frituur
Dat is het verschil tussen niet geloven en geloven.quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:03 schreef Silven het volgende:
[..]
Waarom zou ik een hele dag moeten vasten om daarna pas van mijn eten te genieten/kunnen waarderen. Ik vind ten zo ook wel lekker, en heb geen zin daarvoor honger te gaan lijden. En dat het een gebod is; waarom zou je jezelf onthouden van dingen die je graag diet/eet/drinkt als het gewoon voor handen is? En ik geloof zo ook wel dat er mensen zijn die de hele dag honger lijden en vervolgens niks eten. Ikzelf kan wel eten. En nu..?
Dan ben je een prima kerelquote:Op donderdag 11 september 2008 23:59 schreef On het volgende:
Nee, die snapt het.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:59 schreef On het volgende:
inteelt trekt inteelt aan ?quote:Op donderdag 11 september 2008 23:51 schreef Ringo het volgende:
What's wrong with it? Ik zou ook meedoen als ik een vastendeTurkse vriendin
had, of nog beter, een
![]()
Marokkaanse vriendin
![]()
.
Al was het alleen maar vanwege de spetterende seks na die maand gezamenlijk afzien.
hypocriet doen om in de hemel te komen is mooi ?quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:36 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het idee achter de ramadan wel mooi... Ik snap niet waarom mensen daar een probleem van maken, behalve dan omdat ze alles wat met de Islam te maken heeft vervloeken.
En best gezond, schijnt.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:47 schreef Rekkie het volgende:
Nl en nooit geneuktquote:Op vrijdag 12 september 2008 03:25 schreef aanbid_de_geit het volgende:
Wilt zeker meer kans hebben om in de hemel te komen
Link?quote:Op vrijdag 12 september 2008 07:16 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Was vorig jaar een onderzoek over, het bleek dus goed voor je te zijn.
Hangt er helemaal van af wat je eet, hoeveel, hoe laat de zon onder gaat en wanneer je gaat slapen. Vasten (ook tijdens ramadan) kan heel gezond zijn, hoeft niet.quote:Op vrijdag 12 september 2008 07:23 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Link?
Het lijkt me namelijk niet gezond om overdag iets te moeten doen op een compleet nuchtere maag,
dan savonds veel te eten en met een volle buik te gaan slapen.
Een beetje als 98% van de carnavalvierders die daarna niet gaan vasten...quote:Op donderdag 11 september 2008 23:59 schreef On het volgende:
Nee, je een maand lang heel bewust bezig houden met de geneugten van het leven (eten, drinken, sex, tabak), nadenken over je houding in het leven, het kopen van cadeau's voor de armen, het meedoen met liefdadigheid.quote:Op vrijdag 12 september 2008 03:28 schreef aanbid_de_geit het volgende:
[..]
hypocriet doen om in de hemel te komen is mooi ?
Niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 03:26 schreef aanbid_de_geit het volgende:
[..]
inteelt trekt inteelt aan ?
Die vinden dat geilquote:Op donderdag 11 september 2008 23:57 schreef Sala-adin het volgende:
Jou maat is een hollander?
Neukt hij zijn turkse vriendin, en wat vind haar vader/broers erbvan?
Je bent echt te simpel.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:44 schreef stofzuierslang het volgende:
Maat van mij heeft turkse vriendin en voor haar doet ie mee met vasten....hoe dom ben je bezig dan :s achterlijk gedoe, en sochtends volvreten he! Lol zo kan ik het ook.
Cadeautjes met kerst heeft niets met religie te maken hoor.quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:00 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als wel cadeaus krijgen met kerst, maar niet naar de kerk gaan.
Ach, je snapt m'n punt hopelijk wel.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:33 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Cadeautjes met kerst heeft niets met religie te maken hoor.
Niet echt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:54 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ach, je snapt m'n punt hopelijk wel.
Tja, als ze samenwonen is het toch een gevalletje van eten wat de pot schaft.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:44 schreef stofzuierslang het volgende:
Maat van mij heeft turkse vriendin en voor haar doet ie mee met vasten....hoe dom ben je bezig dan :s achterlijk gedoe, en sochtends volvreten he! Lol zo kan ik het ook.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:49 schreef KreKkeR het volgende:
Ik moet zeggen, wanneer ik een lekkere Moslim vriendin had die graag wilde dat ik mee zou doen, zou ik er geen probleem mee hebben om erover liegen.
En dan overdag wanneer ze in de buurt is zwaar overdrijven dat ik bijna doodga van de honger, lijkt me wel grappig eigenlijk.
geweaun de hele maand doorsexen lijkt me nog veel beter eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:51 schreef Ringo het volgende:
had, of nog beter, een
![]()
Marokkaanse vriendin
![]()
.
Al was het alleen maar vanwege de spetterende seks na die maand gezamenlijk afzien.
Die kutreligie van je.quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:02 schreef Subversive het volgende:
Als deze gast zogenaamd een loser is, then who the fuck is winning?
boomknuffelaarquote:Op zondag 14 september 2008 11:42 schreef MarMar het volgende:
Of je nu achter de religie staat of niet, er zit een gedachte achter ramadan die je prima los van een religie kan nemen om er aan mee te doen.
Het gaat erom dat je stil staat bij wat je krijgt, dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is als wij "westerlingen" maar gewend zijn.
Als manier om weer even te beseffen wat je krijgt en hier respect voor te houden vind ik het zo gek nog niet.
Zelf probeer ik dat in mijn dagelijks leven te verweven en heb ik minder met af en toe een week ergens aan meedoen als het dieper geworteld niet aanwezig is, maar zolang het oprecht is, dikke prima!
Meedoen uit respect voor de religie van je partner kan ik me ook prima in vinden.
Juist niet, je stofwisseling remt afquote:Op donderdag 11 september 2008 23:47 schreef Rekkie het volgende:
quote:Op vrijdag 12 september 2008 16:25 schreef Taproot het volgende:
De eerste keer dat ik het wel jammer vind dat hier geen noorderlichtfenomenen zijn :-p
Gelukkig dat je zelf om je grap kunt lachen.quote:Op zondag 14 september 2008 23:39 schreef mariobies het volgende:
in Afrika doen ze dus al jaren elke dag aan de rammendan, dagenlang zelfs geen eten![]()
Daar help je echt de armen mee.quote:Op maandag 15 september 2008 09:07 schreef SallySellsSalt het volgende:
Niemand die vermeld dat het uitgangspunt van Ramadam is om te ervaren om honger te hebben, zoals de armen?
Dat kan op gezondere manieren.quote:Zelfdiscipline te ontwikkelen?
Inkeer van wat?quote:Tot inkeer te komen?
1 keer in de vier dagen schijten is ook lekker los van de routine.quote:Los te zijn van routine?
Dat gaat lastig. Moet je eerst met haar trouwen en een bruidschat aan schoonpappa geven, sex voor het huwelijk is haram, jeweetz.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:51 schreef Ringo het volgende:
had, of nog beter, een
![]()
Marokkaanse vriendin
![]()
.
Vastquote:Op maandag 15 september 2008 10:02 schreef PDOA het volgende:
BEGIN MAAR VAST TE WENNEN WANT ALS HET ZO DOOR GAAT DAN ZIJN WE STRAKS ALLEMAAL MOSLIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ah, een kleine geest die klein wil blijven...quote:Op maandag 15 september 2008 09:51 schreef Pakspul het volgende:
Nog z'n boomknuffelaar, waarom honger lijden als je elke dag biefstuk kunt eten?
Beter dan een kleine geest die groot denkt te zijn.quote:Op maandag 15 september 2008 10:10 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Ah, een kleine geest die klein wil blijven...
Ah nog zo'n een... Je reactie slaat echt nergens op, lekker 1-dimensionaal.quote:Op maandag 15 september 2008 09:59 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Daar help je echt de armen mee.
[..]
Dat kan op gezondere manieren.
[..]
Inkeer van wat?
[..]
1 keer in de vier dagen schijten is ook lekker los van de routine.
Oh wacht... "Net afgestudeerd op de kleuter school" I get the picture...quote:Op maandag 15 september 2008 10:12 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Beter dan een kleine geest die groot denkt te zijn. streeft naar een grotere geest.
quote:Op maandag 15 september 2008 10:14 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Oh wacht... "Net afgestudeerd op de kleuter school" I get the picture...
Er staat maar 1 zin, wat is de toevoeging?quote:toevoeging laatste zin
Ben jij er zo`n 1, zo`n vieze vaster? Of ben je zo`n meeloop-figuur die uit solidariteit meevast, puur en alleen om even lekker bij diegene in de kont te kruipen ?quote:Op maandag 15 september 2008 10:14 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Oh wacht... "Net afgestudeerd op de kleuter school" I get the picture...
Het boeit mij niet of iemand nu wel of niet de ramadan wil vieren. Alleen zijn de redenen die je aangeeft nogal zwak. Waarom zou je hetzelfde moeten ondergaan als de armen? En als je hetzelfde wil ondergaan als de armen, waarom gewoon niet een paar dagen in de open lucht slapen? Het zijn gewoon een paar slappe smoesjes om iets als de ramadan te rechtvaardigen wat het natuurlijk niet doet. Het is gewoon een ritueel die totaal geen logica heeft en alleen maar als hoofddoel heeft om je te binden met Allah, verder niets.quote:Op maandag 15 september 2008 10:13 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Ah nog zo'n een... Je reactie slaat echt nergens op, lekker 1-dimensionaal.
Alles kan op een andere manier, maar ieder zijn manier...
Sommigen proberen in elk geval kloten te kweken!
Ach het boeit je niet...wel genoeg om tekst hieraan te wijden...quote:Op maandag 15 september 2008 10:21 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Het boeit mij niet of iemand nu wel of niet de ramadan wil vieren. Alleen zijn de redenen die je aangeeft nogal zwak. Waarom zou je hetzelfde moeten ondergaan als de armen? En als je hetzelfde wil ondergaan als de armen, waarom gewoon niet een paar dagen in de open lucht slapen? Het zijn gewoon een paar slappe smoesjes om iets als de ramadan te rechtvaardigen wat het natuurlijk niet doet. Het is gewoon een ritueel die totaal geen logica heeft en alleen maar als hoofddoel heeft om je te binden met Allah, verder niets.
Volgens mij lees je dus niet echt goed. Maar dat deed je ook al bij het voorgaande niet had ik al het idee.quote:Op maandag 15 september 2008 13:03 schreef SallySellsSalt het volgende:
Ach het boeit je niet...wel genoeg om tekst hieraan te wijden...
Ik zeg dat het de verkeerde manier is om je ontwikkelen. Als je je wilt ontwikkelen door bijvoorbeeld iets meer zelfdiscipline te gaan scheppen dan ga je niet gezamelijk aan de vreetbuien in den avond en gezamelijk 's ochtends weer doen alsof je het zwaar hebt. Dat is geen zelfdiscipline, dat is kuddegedrag.quote:Het gaat erom dat je je als mens wilt ontwikkelen en dat je dan niet altijd de makkelijkste weg daarvoor kiest.
Als jij nou eens inhoudelijk en zinnig zou reageren op punten had je er meer uitgehaald dan wat er in zit.quote:Ik zeg niet dat je per se mee moet Ramadannen en ik zeg ook niet dat een religie de enige manier is.
Ach, what a waiste, ik begrijp dat de meesten gewoon hun stoere reactie zonder bodem willen neerknallen.
Hebben die afrikanen door de ramadan meer te eten? Dacht het niet.quote:Op maandag 15 september 2008 15:20 schreef Ab-Normaal het volgende:
Ik vind het opzich wel wat hebben, ik heb nu een week een turk mee gehad die ik moest inwerken.
Die vast ook maar het lijkt mij nog niet echt bepaald makkelijk.
Heb er best respect voor, wij Nederlanders hebben zoiets van krijg tering jammer voor die mensen in Afrika geen eten hebben, heb ik toch niks mee te maken.
Hun staan er tenminste is bij stil.
nee, xenofoobquote:Op maandag 15 september 2008 16:34 schreef mariobies het volgende:
god bestaat niet
ben ik nu een islamofoob ?
quote:Op maandag 15 september 2008 13:08 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Volgens mij lees je dus niet echt goed. Maar dat deed je ook al bij het voorgaande niet had ik al het idee.
[..]
Ik zeg dat het de verkeerde manier is om je ontwikkelen. Als je je wilt ontwikkelen door bijvoorbeeld iets meer zelfdiscipline te gaan scheppen dan ga je niet gezamelijk aan de vreetbuien in den avond en gezamelijk 's ochtends weer doen alsof je het zwaar hebt. Dat is geen zelfdiscipline, dat is kuddegedrag.
[..]
Als jij nou eens inhoudelijk en zinnig zou reageren op punten had je er meer uitgehaald dan wat er in zit.
Ik vraag dan ook van je waar ik het mis heb, maar echt er op in gaan doe je niet. Mij best. Vooralsnog lijk je me een zeer beperkt persoontje.quote:Op maandag 15 september 2008 18:21 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Haha...de pot verwijt de ketel... Man, kijk eens verder dan je eigen waarneming, jouw overtuiging is zo beperkt, dat er voor jou maar 1 wijze is...blijf jij maar lekker op jouw stukje zitten hoor, wel zo makkelijk en overzichtelijk.
Persoonlijk kader van wat?quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:01 schreef Sowflow het volgende:
Het lijkt me dat je als persoon er niet minder van wordt om aan Ramadan mee te doen al ben je geen Moslim.
Dat verbreedt je persoonlijke kader.
Ja hallo! Wat denk je zelf!?quote:
Pffff...Halloooooooo!quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:40 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Om moslim te zijn? Dat vind ik dan een bekrompen idee van het zijn van een moslim.
LEG HET DAN UIT!!!!quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:49 schreef Sowflow het volgende:
[..]
Pffff...ben je zo stom geworden of zo geboren? Halloooooooo!
Dat snap ik wel, maar ik bedoel wat wil je hier mee verbreden? Tot welk inzicht kom je dan als je hier aan mee doet?quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:37 schreef Sowflow het volgende:
Ik bedoelde met persoonlijk kader, persoonlijke ontwikkeling mee. Je horizon verbreden.
Kun je alleen achterkomen als je het ondergaat...quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:50 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar ik bedoel wat wil je hier mee verbreden? Tot welk inzicht kom je dan als je hier aan mee doet?
Samen lekker eten ookquote:Op dinsdag 16 september 2008 20:55 schreef sempron2400 het volgende:
Een vriendin van mij heeft het weleens gedaan. Hoewel ik zelf christen ben, heb ik toen eens een dagje mee gedaan tijdens een wandeling met een groep. Wel grappig om eens helemaal niets te eten, het creëert ook wel een samen-gevoel.
Laat dat heel dat idee van Islam-ritueel eens los. Je gaat met iemand vasten om welke reden dan ook. Heeft meer met je affectie voor die persoon te maken (of meer over diens leven willen weten) dan met het Islam of geld overhouden.quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:55 schreef Heathen. het volgende:
Flauw antwoord. Daarbij gaat dat echt niet je horizon verbreden. Die ramadan is maar een ritueel van een groter proces. Als je een enkel ritueeltje doet verbreed dat totaal niks. Voor het ' honger lijden' hoef je het niet te doen want iedereen heeft het wel eens meegemaakt om eens een dag totaal zonder eten te zitten. En wellicht een boel studenten ook als ze nog wat maand aan het einde van het geld over hielden.
Meer affectie omdat je met de ander samen gaat vasten lijkt mij meer dan flauwekul. Echt daar klopt geen reden van, het gaat jou om de ander te begrijpen. En kennelijk gaat het jou daar dan meer om dan om voor iemand affectie te tonen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:23 schreef Sowflow het volgende:
Laat dat heel dat idee van Islam-ritueel eens los. Je gaat met iemand vasten om welke reden dan ook. Heeft meer met je affectie voor die persoon te maken (of meer over diens leven willen weten) dan met het Islam of geld overhouden.
Maar daar gaat het om andere motieven, niet eens om het persoonlijk kader te verbreden.quote:Voorbeeld: wilde ik ooit in een synagoge toegelaten worden moest ik een jurk aan en met de vrouwen achterin zitten. Ik was een stoere meid, niemand vertelde me wat ik aan moest trekken en helemaal niet om achterin zitten waar de vrouwen niet zichtbaar waren. Toch heb ik het gedaan, want ik wilde per sé weten hoe zo'n dienst was.
Laat ik met een voorbeeld komen. Als jij bijvoorbeeld je huis schoonmaakt dan is dat met de reden zodat om alles mooi te houden. Dan kom je met de ritueel water in de emmer te doen voor het soppen. Laten we zeggen dat iemand het huis schoonmaken niet begrijpt, dan zal die persoon ook geen flikker begrijpen als ie samen met jou water in de emmer gooit wat er gebeurd. De waardering van jou kant dat hij het probeert is slechts uit medelijden.quote:Ik waardeer het zelf ook van mensen als ze me niet begrijpen, maar wel een poging daartoe wagen.
Oh ja, en vrouwen die pms hebben of ziek zijn door hun menstruatie gebruik deze ook als smoesjes om minder productief -en/of- minder oplettend te zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:36 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het hele idee achter de ramadan sowieso achterhaald, maar als je als niet-moslim ook mee gaat doen is dat inderdaad wel HEEL erg sneu. Doen ze waarschijnlijk omdat ze dan een smoesje hebben waarom ze minder productief en/of oplettend zijn ofzo.
Gewoon smoesjes om hun waardeloosheid te verbergenquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:40 schreef Sowflow het volgende:
[..]
Oh ja, en vrouwen die pms hebben of ziek zijn door hun menstruatie gebruik deze ook als smoesjes om minder productief -en/of- minder oplettend te zijn.
Wat is je punt?quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:40 schreef Sowflow het volgende:
[..]
Oh ja, en vrouwen die pms hebben of ziek zijn door hun menstruatie gebruik deze ook als smoesjes om minder productief -en/of- minder oplettend te zijn.
Jij bent of gewoon beperkt in je begrip dat je niet eens kunt lezen wat er staat of erg jong waardoor je het niet snapt...op kleuterniveau.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:40 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Meer affectie omdat je met de ander samen gaat vasten lijkt mij meer dan flauwekul. Echt daar klopt geen reden van, het gaat jou om de ander te begrijpen. En kennelijk gaat het jou daar dan meer om dan om voor iemand affectie te tonen.
[..]
Maar daar gaat het om andere motieven, niet eens om het persoonlijk kader te verbreden.
[..]
Laat ik met een voorbeeld komen. Als jij bijvoorbeeld je huis schoonmaakt dan is dat met de reden zodat om alles mooi te houden. Dan kom je met de ritueel water in de emmer te doen voor het soppen. Laten we zeggen dat iemand het huis schoonmaken niet begrijpt, dan zal die persoon ook geen flikker begrijpen als ie samen met jou water in de emmer gooit wat er gebeurd. De waardering van jou kant dat hij het probeert is slechts uit medelijden.
Nee, jij snapt het niet helemaal. Ik begrijp wel hoe je denkt hoe ik zou kunnen denken, maar ik wil je een richting op duwen die je zelf kennelijk nog niet zoekt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:48 schreef Sowflow het volgende:
[..]
Jij bent of gewoon beperkt in je begrip dat je niet eens kunt lezen wat er staat of erg jong waardoor je het niet snapt...op kleuterniveau.
En dat had je ook kunnen weten zonder het mee te maken.quote:Als ik een harde kop had gehouden, geen jurk aan had willen doen, niet achterin had willen zitten, had ik nooit geweten dat vrouwen achterin zitten, zodat mannen en vrouwen elkaar niet kunnen afleiden en zich kunnen focussen op de dienst.
Ik begrijp niet waar je al die onzin vandaan haalt. Het gaat hier niet om respect op brengen. Wat ik constant probeer aan te geven dat deelname aan de ramadan louter uit 'verbreden van kader', 'meeleven met armen', totale bullshit is. Dat zegt totaal niets over mij mening over de Islam. Het gaat er juist om dat je andersdenkenden kan begrijpen, maar niet door aan dit soort debiele acties mee te doen. En met debiele acties bedoel ik niet de ramadan an sich maar dat je als buitenstaander participeert met dit gebeuren.quote:Meer respect voor anderen opbrengen past waarschijnlijk niet in jouw straatje, zeker niet wanneer ze andersdenkend zijn. Waarom kijk je niet even verder dan je neus lang is. Als we allemaal zoals jij zouden zijn, hadden we nooit achtergekomen dat de wereld niet plat is.
Die kortzichtigheid kan ik helemaal naar jou toeschuiven. Nog nooit heb ik zo'n iemand als jij meegemaakt die wel zo verblind dat ze alleen nog maar naar anderen kan wijzen en roepen dat ze slecht zijn zonder bekend te zijn met de achterliggende gedachte. Stomme feeks.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:53 schreef SallySellsSalt het volgende:
Sowflow, helemaal met je eens, Heathen is zo'n type: "Zolang mijn voortuin maar netjes is, en ik het haantje kan zijn, zal mij de rest boeien". Kortzichtigheid ten top.
Hoe leer je het beste dan? juist, door dingen te ervaren.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:59 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet helemaal. Ik begrijp wel hoe je denkt hoe ik zou kunnen denken, maar ik wil je een richting op duwen die je zelf kennelijk nog niet zoekt.
Het verbreden van je persoonlijk kader gaat niet om dingen te ervaren maar om de kennis er van te vergaren en inlevingsvermogen. Ik hoef geen ramadan mee te maken om te weten wat er achter steekt en om te weten hoe zwaar het kan zijn.
[..]
En dat had je ook kunnen weten zonder het mee te maken.
[..]
Ik begrijp niet waar je al die onzin vandaan haalt. Het gaat hier niet om respect op brengen. Wat ik constant probeer aan te geven dat deelname aan de ramadan louter uit 'verbreden van kader', 'meeleven met armen', totale bullshit is. Dat zegt totaal niets over mij mening over de Islam. Het gaat er juist om dat je andersdenkenden kan begrijpen, maar niet door aan dit soort debiele acties mee te doen. En met debiele acties bedoel ik niet de ramadan an sich maar dat je als buitenstaander participeert met dit gebeuren.
Ben jij echt zo dom?quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:05 schreef loni55 het volgende:
Hoe leer je het beste dan? juist, door dingen te ervaren.
Off topic
ben je echt zo dom ?!!
Maar je weet dan wel beter dat het niet zo'n goed idee isquote:Op dinsdag 16 september 2008 22:10 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ben jij echt zo dom?
Ik weet dat het niet zo handig is om je zelf in de fik te steken. Maar volgens jou moet ik me eerst zelf in de fik steken om er achter te komen dat het niet zo'n goed idee is.
Ik neem aan dat je basisdingen wel weet...quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:10 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ben jij echt zo dom?
Ik weet dat het niet zo handig is om je zelf in de fik te steken. Maar volgens jou moet ik me eerst zelf in de fik steken om er achter te komen dat het niet zo'n goed idee is.
Dat zou betekenen dat je ook aids in je laat spuiten om te ervaren hoe dat is?quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:50 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je basisdingen wel weet...
En dat geldt ook voor de ramadan. Je hoeft niet iets te ervaren om het te kunnen begrijpen. Of om je kader te verbreden.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:50 schreef loni55 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:50 schreef loni55 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |