abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 september 2008 @ 11:09:12 #76
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_61616401
TS weet niet welke de achterliggende gedachte van Ramadan is...?
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_61616812
Weet je wat ook stom is?
meedoen met Kerst terwijl je geen Christen bent!
Is precies hetzelfde hoor
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_61616856
Of mensen die godverdomme zeggen en zelf niet gelovig zijn.
pi_61616906
Of je nu achter de religie staat of niet, er zit een gedachte achter ramadan die je prima los van een religie kan nemen om er aan mee te doen.
Het gaat erom dat je stil staat bij wat je krijgt, dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is als wij "westerlingen" maar gewend zijn.
Als manier om weer even te beseffen wat je krijgt en hier respect voor te houden vind ik het zo gek nog niet.
Zelf probeer ik dat in mijn dagelijks leven te verweven en heb ik minder met af en toe een week ergens aan meedoen als het dieper geworteld niet aanwezig is, maar zolang het oprecht is, dikke prima!

Meedoen uit respect voor de religie van je partner kan ik me ook prima in vinden.
pi_61617069
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:42 schreef MarMar het volgende:
Of je nu achter de religie staat of niet, er zit een gedachte achter ramadan die je prima los van een religie kan nemen om er aan mee te doen.
Het gaat erom dat je stil staat bij wat je krijgt, dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is als wij "westerlingen" maar gewend zijn.
Als manier om weer even te beseffen wat je krijgt en hier respect voor te houden vind ik het zo gek nog niet.
Zelf probeer ik dat in mijn dagelijks leven te verweven en heb ik minder met af en toe een week ergens aan meedoen als het dieper geworteld niet aanwezig is, maar zolang het oprecht is, dikke prima!

Meedoen uit respect voor de religie van je partner kan ik me ook prima in vinden.
boomknuffelaar
pi_61617308
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:51 schreef Pakspul het volgende:

[..]

boomknuffelaar
Doorsnee consument!

pi_61619963
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:47 schreef Rekkie het volgende:
Maar, maar het is zo makkelijk afvallen
Juist niet, je stofwisseling remt af
  zondag 14 september 2008 @ 15:06:33 #83
135985 nvido
Thrillseeker.
pi_61620868
En die lui stinken al uit hun bek.. en dan ook nog gaan ramadannen
Enschede. Onze stad! Ons domein!
pi_61621028
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 16:25 schreef Taproot het volgende:
De eerste keer dat ik het wel jammer vind dat hier geen noorderlichtfenomenen zijn :-p
pi_61621083
mooier vind ik het nog dat dezelfde gasten de ene keer nadrukkelijk vragen of ergens geen varkensvlees in zit omdat ze dat niet mogen..maar dan tijdens de ramadan toch trouw hun broodjes komen halen...uhuh
pi_61634848
in Afrika doen ze dus al jaren elke dag aan de rammendan, dagenlang zelfs geen eten
  maandag 15 september 2008 @ 02:55:03 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61636939
quote:
Op zondag 14 september 2008 23:39 schreef mariobies het volgende:
in Afrika doen ze dus al jaren elke dag aan de rammendan, dagenlang zelfs geen eten
Gelukkig dat je zelf om je grap kunt lachen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61638197
Niemand die vermeld dat het uitgangspunt van Ramadam is om te ervaren om honger te hebben, zoals de armen?
Zelfdiscipline te ontwikkelen?
Tot inkeer te komen?
Los te zijn van routine?

Vasten komt in elke religie voor en zelfs niet-gelovigen doen aan vasten voor zuivering van het lichaam, geest en ziel.

Zelfs na carnaval hoort een vastentijd, maar dat wordt achterwege gelaten.
pi_61638965
Nog z'n boomknuffelaar, waarom honger lijden als je elke dag biefstuk kunt eten?
pi_61639019
Kan iemand mij uitleggen hoe je honger kan hebben als je tijdens zonne-uren niet eet en het werkelijke tastbare nut ervan?
Vort, ga varkens pesten!
pi_61639094
quote:
Op maandag 15 september 2008 09:07 schreef SallySellsSalt het volgende:
Niemand die vermeld dat het uitgangspunt van Ramadam is om te ervaren om honger te hebben, zoals de armen?
Daar help je echt de armen mee.
quote:
Zelfdiscipline te ontwikkelen?
Dat kan op gezondere manieren.
quote:
Tot inkeer te komen?
Inkeer van wat?
quote:
Los te zijn van routine?
1 keer in de vier dagen schijten is ook lekker los van de routine.
pi_61639123
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:51 schreef Ringo het volgende:
What's wrong with it? Ik zou ook meedoen als ik een vastende Turkse vriendin had, of nog beter, een Marokkaanse vriendin .

Al was het alleen maar vanwege de spetterende seks na die maand gezamenlijk afzien.
Dat gaat lastig. Moet je eerst met haar trouwen en een bruidschat aan schoonpappa geven, sex voor het huwelijk is haram, jeweetz.
pi_61639133
BEGIN MAAR VAST TE WENNEN WANT ALS HET ZO DOOR GAAT DAN ZIJN WE STRAKS ALLEMAAL MOSLIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_61639218
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:02 schreef PDOA het volgende:
BEGIN MAAR VAST TE WENNEN WANT ALS HET ZO DOOR GAAT DAN ZIJN WE STRAKS ALLEMAAL MOSLIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vast
pi_61639276
quote:
Op maandag 15 september 2008 09:51 schreef Pakspul het volgende:
Nog z'n boomknuffelaar, waarom honger lijden als je elke dag biefstuk kunt eten?
Ah, een kleine geest die klein wil blijven...
pi_61639329
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:10 schreef SallySellsSalt het volgende:

[..]

Ah, een kleine geest die klein wil blijven...
Beter dan een kleine geest die groot denkt te zijn.
pi_61639351
quote:
Op maandag 15 september 2008 09:59 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Daar help je echt de armen mee.
[..]

Dat kan op gezondere manieren.
[..]

Inkeer van wat?
[..]

1 keer in de vier dagen schijten is ook lekker los van de routine.
Ah nog zo'n een... Je reactie slaat echt nergens op, lekker 1-dimensionaal.
Alles kan op een andere manier, maar ieder zijn manier...
Sommigen proberen in elk geval kloten te kweken!
pi_61639360
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:12 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Beter dan een kleine geest die groot denkt te zijn. streeft naar een grotere geest.
Oh wacht... "Net afgestudeerd op de kleuter school" I get the picture...

[ Bericht 8% gewijzigd door SallySellsSalt op 15-09-2008 10:15:44 (toevoeging laatste zin) ]
pi_61639440
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:14 schreef SallySellsSalt het volgende:

[..]

quote:
toevoeging laatste zin
Er staat maar 1 zin, wat is de toevoeging?

Maar goed, je gaat mijn quote veranderen en dan zeggen dat hij niet klopt? Je kunt ook gewoon zeggen dat je naar een grotere geest streeft en mijn quote met rust laten. Daarbij komt ook nog dat je het wel met mij eens bent, alleen jij blijft streven naar iets wat er toch niet komt.
pi_61639466
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:14 schreef SallySellsSalt het volgende:

[..]

Ben jij er zo`n 1, zo`n vieze vaster? Of ben je zo`n meeloop-figuur die uit solidariteit meevast, puur en alleen om even lekker bij diegene in de kont te kruipen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')