abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61686060
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:55 schreef sempron2400 het volgende:
Een vriendin van mij heeft het weleens gedaan. Hoewel ik zelf christen ben, heb ik toen eens een dagje mee gedaan tijdens een wandeling met een groep. Wel grappig om eens helemaal niets te eten, het creëert ook wel een samen-gevoel.
Samen lekker eten ook
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:23:49 #127
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_61686663
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:55 schreef Heathen. het volgende:
Flauw antwoord. Daarbij gaat dat echt niet je horizon verbreden. Die ramadan is maar een ritueel van een groter proces. Als je een enkel ritueeltje doet verbreed dat totaal niks. Voor het ' honger lijden' hoef je het niet te doen want iedereen heeft het wel eens meegemaakt om eens een dag totaal zonder eten te zitten. En wellicht een boel studenten ook als ze nog wat maand aan het einde van het geld over hielden.
Laat dat heel dat idee van Islam-ritueel eens los. Je gaat met iemand vasten om welke reden dan ook. Heeft meer met je affectie voor die persoon te maken (of meer over diens leven willen weten) dan met het Islam of geld overhouden.

Voorbeeld: wilde ik ooit in een synagoge toegelaten worden moest ik een jurk aan en met de vrouwen achterin zitten. Ik was een stoere meid, niemand vertelde me wat ik aan moest trekken en helemaal niet om achterin zitten waar de vrouwen niet zichtbaar waren. Toch heb ik het gedaan, want ik wilde per sé weten hoe zo'n dienst was.

Je kunt wel heel persoonlijk gaan doen over dat vrouwen dezelfde rechten hebben enz enz... en het weigeren, maar nu weet ik ook waarom het is en kan ik meer inleven vanuit de ander. Dáár gaat het om.
Want ik heb nooit intenties gehad om Joods te worden.

Ik waardeer het zelf ook van mensen als ze me niet begrijpen, maar wel een poging daartoe wagen.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_61687077
Ik vind het hele idee achter de ramadan sowieso achterhaald, maar als je als niet-moslim ook mee gaat doen is dat inderdaad wel HEEL erg sneu. Doen ze waarschijnlijk omdat ze dan een smoesje hebben waarom ze minder productief en/of oplettend zijn ofzo.
pi_61687188
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:23 schreef Sowflow het volgende:
Laat dat heel dat idee van Islam-ritueel eens los. Je gaat met iemand vasten om welke reden dan ook. Heeft meer met je affectie voor die persoon te maken (of meer over diens leven willen weten) dan met het Islam of geld overhouden.
Meer affectie omdat je met de ander samen gaat vasten lijkt mij meer dan flauwekul. Echt daar klopt geen reden van, het gaat jou om de ander te begrijpen. En kennelijk gaat het jou daar dan meer om dan om voor iemand affectie te tonen.
quote:
Voorbeeld: wilde ik ooit in een synagoge toegelaten worden moest ik een jurk aan en met de vrouwen achterin zitten. Ik was een stoere meid, niemand vertelde me wat ik aan moest trekken en helemaal niet om achterin zitten waar de vrouwen niet zichtbaar waren. Toch heb ik het gedaan, want ik wilde per sé weten hoe zo'n dienst was.
Maar daar gaat het om andere motieven, niet eens om het persoonlijk kader te verbreden.
quote:
Ik waardeer het zelf ook van mensen als ze me niet begrijpen, maar wel een poging daartoe wagen.
Laat ik met een voorbeeld komen. Als jij bijvoorbeeld je huis schoonmaakt dan is dat met de reden zodat om alles mooi te houden. Dan kom je met de ritueel water in de emmer te doen voor het soppen. Laten we zeggen dat iemand het huis schoonmaken niet begrijpt, dan zal die persoon ook geen flikker begrijpen als ie samen met jou water in de emmer gooit wat er gebeurd. De waardering van jou kant dat hij het probeert is slechts uit medelijden.
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:40:35 #130
207555 Sowflow
pi_61687210
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:36 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het hele idee achter de ramadan sowieso achterhaald, maar als je als niet-moslim ook mee gaat doen is dat inderdaad wel HEEL erg sneu. Doen ze waarschijnlijk omdat ze dan een smoesje hebben waarom ze minder productief en/of oplettend zijn ofzo.
Oh ja, en vrouwen die pms hebben of ziek zijn door hun menstruatie gebruik deze ook als smoesjes om minder productief -en/of- minder oplettend te zijn.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
pi_61687276
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:40 schreef Sowflow het volgende:

[..]

Oh ja, en vrouwen die pms hebben of ziek zijn door hun menstruatie gebruik deze ook als smoesjes om minder productief -en/of- minder oplettend te zijn.
Gewoon smoesjes om hun waardeloosheid te verbergen
pi_61687455
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:40 schreef Sowflow het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Als je de ramadan niet aankunt moet je er gewoon niet aan meedoen.
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:48:51 #133
207555 Sowflow
pi_61687512
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:40 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Meer affectie omdat je met de ander samen gaat vasten lijkt mij meer dan flauwekul. Echt daar klopt geen reden van, het gaat jou om de ander te begrijpen. En kennelijk gaat het jou daar dan meer om dan om voor iemand affectie te tonen.
[..]

Maar daar gaat het om andere motieven, niet eens om het persoonlijk kader te verbreden.
[..]

Laat ik met een voorbeeld komen. Als jij bijvoorbeeld je huis schoonmaakt dan is dat met de reden zodat om alles mooi te houden. Dan kom je met de ritueel water in de emmer te doen voor het soppen. Laten we zeggen dat iemand het huis schoonmaken niet begrijpt, dan zal die persoon ook geen flikker begrijpen als ie samen met jou water in de emmer gooit wat er gebeurd. De waardering van jou kant dat hij het probeert is slechts uit medelijden.
Jij bent of gewoon beperkt in je begrip dat je niet eens kunt lezen wat er staat of erg jong waardoor je het niet snapt...op kleuterniveau.

Als ik een harde kop had gehouden, geen jurk aan had willen doen, niet achterin had willen zitten, had ik nooit geweten dat vrouwen achterin zitten, zodat mannen en vrouwen elkaar niet kunnen afleiden en zich kunnen focussen op de dienst.
Het gaat niet om het feit of het wel of niet terecht is dat ze deze keuze hebben gemaakt, maar het feit dat
-mijn- wereld, mijn geest, mijn kennis is vergroot. En dat werkt door in je hele bestaan.
Meer respect voor anderen opbrengen past waarschijnlijk niet in jouw straatje, zeker niet wanneer ze andersdenkend zijn. Waarom kijk je niet even verder dan je neus lang is. Als we allemaal zoals jij zouden zijn, hadden we nooit achtergekomen dat de wereld niet plat is.
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:53:21 #134
227946 SallySellsSalt
...for the wounds
pi_61687680
Sowflow, helemaal met je eens, Heathen is zo'n type: "Zolang mijn voortuin maar netjes is, en ik het haantje kan zijn, zal mij de rest boeien". Kortzichtigheid ten top.
pi_61687939
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:48 schreef Sowflow het volgende:

[..]

Jij bent of gewoon beperkt in je begrip dat je niet eens kunt lezen wat er staat of erg jong waardoor je het niet snapt...op kleuterniveau.
Nee, jij snapt het niet helemaal. Ik begrijp wel hoe je denkt hoe ik zou kunnen denken, maar ik wil je een richting op duwen die je zelf kennelijk nog niet zoekt.

Het verbreden van je persoonlijk kader gaat niet om dingen te ervaren maar om de kennis er van te vergaren en inlevingsvermogen. Ik hoef geen ramadan mee te maken om te weten wat er achter steekt en om te weten hoe zwaar het kan zijn.
quote:
Als ik een harde kop had gehouden, geen jurk aan had willen doen, niet achterin had willen zitten, had ik nooit geweten dat vrouwen achterin zitten, zodat mannen en vrouwen elkaar niet kunnen afleiden en zich kunnen focussen op de dienst.
En dat had je ook kunnen weten zonder het mee te maken.
quote:
Meer respect voor anderen opbrengen past waarschijnlijk niet in jouw straatje, zeker niet wanneer ze andersdenkend zijn. Waarom kijk je niet even verder dan je neus lang is. Als we allemaal zoals jij zouden zijn, hadden we nooit achtergekomen dat de wereld niet plat is.
Ik begrijp niet waar je al die onzin vandaan haalt. Het gaat hier niet om respect op brengen. Wat ik constant probeer aan te geven dat deelname aan de ramadan louter uit 'verbreden van kader', 'meeleven met armen', totale bullshit is. Dat zegt totaal niets over mij mening over de Islam. Het gaat er juist om dat je andersdenkenden kan begrijpen, maar niet door aan dit soort debiele acties mee te doen. En met debiele acties bedoel ik niet de ramadan an sich maar dat je als buitenstaander participeert met dit gebeuren.
pi_61688015
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:53 schreef SallySellsSalt het volgende:
Sowflow, helemaal met je eens, Heathen is zo'n type: "Zolang mijn voortuin maar netjes is, en ik het haantje kan zijn, zal mij de rest boeien". Kortzichtigheid ten top.
Die kortzichtigheid kan ik helemaal naar jou toeschuiven. Nog nooit heb ik zo'n iemand als jij meegemaakt die wel zo verblind dat ze alleen nog maar naar anderen kan wijzen en roepen dat ze slecht zijn zonder bekend te zijn met de achterliggende gedachte. Stomme feeks.
pi_61688189
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:59 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Nee, jij snapt het niet helemaal. Ik begrijp wel hoe je denkt hoe ik zou kunnen denken, maar ik wil je een richting op duwen die je zelf kennelijk nog niet zoekt.

Het verbreden van je persoonlijk kader gaat niet om dingen te ervaren maar om de kennis er van te vergaren en inlevingsvermogen. Ik hoef geen ramadan mee te maken om te weten wat er achter steekt en om te weten hoe zwaar het kan zijn.
[..]

En dat had je ook kunnen weten zonder het mee te maken.
[..]

Ik begrijp niet waar je al die onzin vandaan haalt. Het gaat hier niet om respect op brengen. Wat ik constant probeer aan te geven dat deelname aan de ramadan louter uit 'verbreden van kader', 'meeleven met armen', totale bullshit is. Dat zegt totaal niets over mij mening over de Islam. Het gaat er juist om dat je andersdenkenden kan begrijpen, maar niet door aan dit soort debiele acties mee te doen. En met debiele acties bedoel ik niet de ramadan an sich maar dat je als buitenstaander participeert met dit gebeuren.
Hoe leer je het beste dan? juist, door dingen te ervaren.
Off topic
ben je echt zo dom ?!!
pi_61688335
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:05 schreef loni55 het volgende:
Hoe leer je het beste dan? juist, door dingen te ervaren.
Off topic
ben je echt zo dom ?!!
Ben jij echt zo dom?
Ik weet dat het niet zo handig is om je zelf in de fik te steken. Maar volgens jou moet ik me eerst zelf in de fik steken om er achter te komen dat het niet zo'n goed idee is.
pi_61689286
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:10 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Ben jij echt zo dom?
Ik weet dat het niet zo handig is om je zelf in de fik te steken. Maar volgens jou moet ik me eerst zelf in de fik steken om er achter te komen dat het niet zo'n goed idee is.
Maar je weet dan wel beter dat het niet zo'n goed idee is
pi_61689588
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:10 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Ben jij echt zo dom?
Ik neem aan dat je basisdingen wel weet...
pi_61692599
vasten bestaat niet bij moslims, elke dag je eigen volproppen met vlees en snoep, vasten me reet
pi_61693126
Heel die Ramadan is gewoon kansloos.
pi_61694299
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:50 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat je ook aids in je laat spuiten om te ervaren hoe dat is?
pi_61694877
quote:

[..]

En dat geldt ook voor de ramadan. Je hoeft niet iets te ervaren om het te kunnen begrijpen. Of om je kader te verbreden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Heathen. op 17-09-2008 08:53:42 ]
pi_61727076
quote:

[..]

Zo te lezen niet...
pi_61746277
haha en dan willen ze nog suikerfeest feesten hier in 010 geven om de band tussen allochtonen en autochtonen te versterken, wat een gezeik, hou lekker je suikerfeest bij je thuis dan, dieren op brute wijze doden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')