abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61639477
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:13 schreef SallySellsSalt het volgende:

[..]

Ah nog zo'n een... Je reactie slaat echt nergens op, lekker 1-dimensionaal.
Alles kan op een andere manier, maar ieder zijn manier...
Sommigen proberen in elk geval kloten te kweken!
Het boeit mij niet of iemand nu wel of niet de ramadan wil vieren. Alleen zijn de redenen die je aangeeft nogal zwak. Waarom zou je hetzelfde moeten ondergaan als de armen? En als je hetzelfde wil ondergaan als de armen, waarom gewoon niet een paar dagen in de open lucht slapen? Het zijn gewoon een paar slappe smoesjes om iets als de ramadan te rechtvaardigen wat het natuurlijk niet doet. Het is gewoon een ritueel die totaal geen logica heeft en alleen maar als hoofddoel heeft om je te binden met Allah, verder niets.
  maandag 15 september 2008 @ 13:03:21 #102
227946 SallySellsSalt
...for the wounds
pi_61642790
Lekker off topic jongens!

Het gaat niet om Allah of Islam, het gaat erom wel Ramadannen terwijl je geen moslim bent.
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:21 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Het boeit mij niet of iemand nu wel of niet de ramadan wil vieren. Alleen zijn de redenen die je aangeeft nogal zwak. Waarom zou je hetzelfde moeten ondergaan als de armen? En als je hetzelfde wil ondergaan als de armen, waarom gewoon niet een paar dagen in de open lucht slapen? Het zijn gewoon een paar slappe smoesjes om iets als de ramadan te rechtvaardigen wat het natuurlijk niet doet. Het is gewoon een ritueel die totaal geen logica heeft en alleen maar als hoofddoel heeft om je te binden met Allah, verder niets.
Ach het boeit je niet...wel genoeg om tekst hieraan te wijden...
Het gaat erom dat je je als mens wilt ontwikkelen en dat je dan niet altijd de makkelijkste weg daarvoor kiest. Ik zeg niet dat je per se mee moet Ramadannen en ik zeg ook niet dat een religie de enige manier is.
Ach, what a waiste, ik begrijp dat de meesten gewoon hun stoere reactie zonder bodem willen neerknallen.
pi_61642910
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:03 schreef SallySellsSalt het volgende:
Ach het boeit je niet...wel genoeg om tekst hieraan te wijden...
Volgens mij lees je dus niet echt goed. Maar dat deed je ook al bij het voorgaande niet had ik al het idee.
quote:
Het gaat erom dat je je als mens wilt ontwikkelen en dat je dan niet altijd de makkelijkste weg daarvoor kiest.
Ik zeg dat het de verkeerde manier is om je ontwikkelen. Als je je wilt ontwikkelen door bijvoorbeeld iets meer zelfdiscipline te gaan scheppen dan ga je niet gezamelijk aan de vreetbuien in den avond en gezamelijk 's ochtends weer doen alsof je het zwaar hebt. Dat is geen zelfdiscipline, dat is kuddegedrag.
quote:
Ik zeg niet dat je per se mee moet Ramadannen en ik zeg ook niet dat een religie de enige manier is.
Ach, what a waiste, ik begrijp dat de meesten gewoon hun stoere reactie zonder bodem willen neerknallen.
Als jij nou eens inhoudelijk en zinnig zou reageren op punten had je er meer uitgehaald dan wat er in zit.
pi_61646442
Ik vind het opzich wel wat hebben, ik heb nu een week een turk mee gehad die ik moest inwerken.
Die vast ook maar het lijkt mij nog niet echt bepaald makkelijk.

Heb er best respect voor, wij Nederlanders hebben zoiets van krijg tering jammer voor die mensen in Afrika geen eten hebben, heb ik toch niks mee te maken.
Hun staan er tenminste is bij stil.
pi_61648488
quote:
Op maandag 15 september 2008 15:20 schreef Ab-Normaal het volgende:
Ik vind het opzich wel wat hebben, ik heb nu een week een turk mee gehad die ik moest inwerken.
Die vast ook maar het lijkt mij nog niet echt bepaald makkelijk.

Heb er best respect voor, wij Nederlanders hebben zoiets van krijg tering jammer voor die mensen in Afrika geen eten hebben, heb ik toch niks mee te maken.
Hun staan er tenminste is bij stil.
Hebben die afrikanen door de ramadan meer te eten? Dacht het niet.

Ohnee, ze staan erbij stil............ poehpoeh een geweldige prestatiie om je geweten te sussen. Nu nog hulpvaardige daden maar dat zal wel nooit komen.
Vort, ga varkens pesten!
pi_61648770
god bestaat niet

ben ik nu een islamofoob ?
pi_61650010
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:34 schreef mariobies het volgende:
god bestaat niet

ben ik nu een islamofoob ?
nee, xenofoob
Vort, ga varkens pesten!
pi_61650829
Hahah aan de TT alleen te lezen; terecht
pi_61651149
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:49 schreef Het_hupt het volgende:
NSBers in je kennissenkring hebben
  maandag 15 september 2008 @ 18:21:07 #110
227946 SallySellsSalt
...for the wounds
pi_61651842
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:08 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Volgens mij lees je dus niet echt goed. Maar dat deed je ook al bij het voorgaande niet had ik al het idee.
[..]

Ik zeg dat het de verkeerde manier is om je ontwikkelen. Als je je wilt ontwikkelen door bijvoorbeeld iets meer zelfdiscipline te gaan scheppen dan ga je niet gezamelijk aan de vreetbuien in den avond en gezamelijk 's ochtends weer doen alsof je het zwaar hebt. Dat is geen zelfdiscipline, dat is kuddegedrag.
[..]

Als jij nou eens inhoudelijk en zinnig zou reageren op punten had je er meer uitgehaald dan wat er in zit.
Haha...de pot verwijt de ketel... Man, kijk eens verder dan je eigen waarneming, jouw overtuiging is zo beperkt, dat er voor jou maar 1 wijze is...blijf jij maar lekker op jouw stukje zitten hoor, wel zo makkelijk en overzichtelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door SallySellsSalt op 15-09-2008 21:36:33 ]
pi_61670747
waar komt die vriend nou vandaan dan?
pi_61672478
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:21 schreef SallySellsSalt het volgende:

[..]

Haha...de pot verwijt de ketel... Man, kijk eens verder dan je eigen waarneming, jouw overtuiging is zo beperkt, dat er voor jou maar 1 wijze is...blijf jij maar lekker op jouw stukje zitten hoor, wel zo makkelijk en overzichtelijk.
Ik vraag dan ook van je waar ik het mis heb, maar echt er op in gaan doe je niet. Mij best. Vooralsnog lijk je me een zeer beperkt persoontje.
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:01:03 #113
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_61682026
Het lijkt me dat je als persoon er niet minder van wordt om aan Ramadan mee te doen al ben je geen Moslim.
Dat verbreedt je persoonlijke kader.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_61682145
ik wacht op meki
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_61682735
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:01 schreef Sowflow het volgende:
Het lijkt me dat je als persoon er niet minder van wordt om aan Ramadan mee te doen al ben je geen Moslim.
Dat verbreedt je persoonlijke kader.
Persoonlijk kader van wat?
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:36:22 #116
207555 Sowflow
pi_61683049
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:26 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Persoonlijk kader van wat?
Ja hallo! Wat denk je zelf!?
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
pi_61683140
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:36 schreef Sowflow het volgende:

[..]

Ja hallo! Wat denk je zelf!?
Om moslim te zijn? Dat vind ik dan een bekrompen idee van het zijn van een moslim.
pi_61683228
Wat een dhimmi's
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:49:24 #119
207555 Sowflow
pi_61683402
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:40 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Om moslim te zijn? Dat vind ik dan een bekrompen idee van het zijn van een moslim.
Pffff...Halloooooooo!

[ Bericht 10% gewijzigd door Sowflow op 16-09-2008 20:37:24 ]
pi_61683774
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:49 schreef Sowflow het volgende:

[..]

Pffff...ben je zo stom geworden of zo geboren? Halloooooooo!
LEG HET DAN UIT!!!!
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:37:45 #121
207555 Sowflow
pi_61684849
Ik bedoelde met persoonlijk kader, persoonlijke ontwikkeling mee. Je horizon verbreden.
pi_61685341
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:37 schreef Sowflow het volgende:
Ik bedoelde met persoonlijk kader, persoonlijke ontwikkeling mee. Je horizon verbreden.
Dat snap ik wel, maar ik bedoel wat wil je hier mee verbreden? Tot welk inzicht kom je dan als je hier aan mee doet?
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:52:13 #123
207555 Sowflow
pi_61685407
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:50 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar ik bedoel wat wil je hier mee verbreden? Tot welk inzicht kom je dan als je hier aan mee doet?
Kun je alleen achterkomen als je het ondergaat...
pi_61685552
Flauw antwoord. Daarbij gaat dat echt niet je horizon verbreden. Die ramadan is maar een ritueel van een groter proces. Als je een enkel ritueeltje doet verbreed dat totaal niks. Voor het ' honger lijden' hoef je het niet te doen want iedereen heeft het wel eens meegemaakt om eens een dag totaal zonder eten te zitten. En wellicht een boel studenten ook als ze nog wat maand aan het einde van het geld over hielden.
pi_61685561
Een vriendin van mij heeft het weleens gedaan. Hoewel ik zelf christen ben, heb ik toen eens een dagje mee gedaan tijdens een wandeling met een groep. Wel grappig om eens helemaal niets te eten, het creëert ook wel een samen-gevoel.
pi_61686060
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:55 schreef sempron2400 het volgende:
Een vriendin van mij heeft het weleens gedaan. Hoewel ik zelf christen ben, heb ik toen eens een dagje mee gedaan tijdens een wandeling met een groep. Wel grappig om eens helemaal niets te eten, het creëert ook wel een samen-gevoel.
Samen lekker eten ook
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:23:49 #127
207555 Sowflow
pi_61686663
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:55 schreef Heathen. het volgende:
Flauw antwoord. Daarbij gaat dat echt niet je horizon verbreden. Die ramadan is maar een ritueel van een groter proces. Als je een enkel ritueeltje doet verbreed dat totaal niks. Voor het ' honger lijden' hoef je het niet te doen want iedereen heeft het wel eens meegemaakt om eens een dag totaal zonder eten te zitten. En wellicht een boel studenten ook als ze nog wat maand aan het einde van het geld over hielden.
Laat dat heel dat idee van Islam-ritueel eens los. Je gaat met iemand vasten om welke reden dan ook. Heeft meer met je affectie voor die persoon te maken (of meer over diens leven willen weten) dan met het Islam of geld overhouden.

Voorbeeld: wilde ik ooit in een synagoge toegelaten worden moest ik een jurk aan en met de vrouwen achterin zitten. Ik was een stoere meid, niemand vertelde me wat ik aan moest trekken en helemaal niet om achterin zitten waar de vrouwen niet zichtbaar waren. Toch heb ik het gedaan, want ik wilde per sé weten hoe zo'n dienst was.

Je kunt wel heel persoonlijk gaan doen over dat vrouwen dezelfde rechten hebben enz enz... en het weigeren, maar nu weet ik ook waarom het is en kan ik meer inleven vanuit de ander. Dáár gaat het om.
Want ik heb nooit intenties gehad om Joods te worden.

Ik waardeer het zelf ook van mensen als ze me niet begrijpen, maar wel een poging daartoe wagen.
pi_61687077
Ik vind het hele idee achter de ramadan sowieso achterhaald, maar als je als niet-moslim ook mee gaat doen is dat inderdaad wel HEEL erg sneu. Doen ze waarschijnlijk omdat ze dan een smoesje hebben waarom ze minder productief en/of oplettend zijn ofzo.
pi_61687188
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:23 schreef Sowflow het volgende:
Laat dat heel dat idee van Islam-ritueel eens los. Je gaat met iemand vasten om welke reden dan ook. Heeft meer met je affectie voor die persoon te maken (of meer over diens leven willen weten) dan met het Islam of geld overhouden.
Meer affectie omdat je met de ander samen gaat vasten lijkt mij meer dan flauwekul. Echt daar klopt geen reden van, het gaat jou om de ander te begrijpen. En kennelijk gaat het jou daar dan meer om dan om voor iemand affectie te tonen.
quote:
Voorbeeld: wilde ik ooit in een synagoge toegelaten worden moest ik een jurk aan en met de vrouwen achterin zitten. Ik was een stoere meid, niemand vertelde me wat ik aan moest trekken en helemaal niet om achterin zitten waar de vrouwen niet zichtbaar waren. Toch heb ik het gedaan, want ik wilde per sé weten hoe zo'n dienst was.
Maar daar gaat het om andere motieven, niet eens om het persoonlijk kader te verbreden.
quote:
Ik waardeer het zelf ook van mensen als ze me niet begrijpen, maar wel een poging daartoe wagen.
Laat ik met een voorbeeld komen. Als jij bijvoorbeeld je huis schoonmaakt dan is dat met de reden zodat om alles mooi te houden. Dan kom je met de ritueel water in de emmer te doen voor het soppen. Laten we zeggen dat iemand het huis schoonmaken niet begrijpt, dan zal die persoon ook geen flikker begrijpen als ie samen met jou water in de emmer gooit wat er gebeurd. De waardering van jou kant dat hij het probeert is slechts uit medelijden.
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:40:35 #130
207555 Sowflow
pi_61687210
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:36 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het hele idee achter de ramadan sowieso achterhaald, maar als je als niet-moslim ook mee gaat doen is dat inderdaad wel HEEL erg sneu. Doen ze waarschijnlijk omdat ze dan een smoesje hebben waarom ze minder productief en/of oplettend zijn ofzo.
Oh ja, en vrouwen die pms hebben of ziek zijn door hun menstruatie gebruik deze ook als smoesjes om minder productief -en/of- minder oplettend te zijn.
pi_61687276
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:40 schreef Sowflow het volgende:

[..]

Oh ja, en vrouwen die pms hebben of ziek zijn door hun menstruatie gebruik deze ook als smoesjes om minder productief -en/of- minder oplettend te zijn.
Gewoon smoesjes om hun waardeloosheid te verbergen
pi_61687455
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:40 schreef Sowflow het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Als je de ramadan niet aankunt moet je er gewoon niet aan meedoen.
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:48:51 #133
207555 Sowflow
pi_61687512
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:40 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Meer affectie omdat je met de ander samen gaat vasten lijkt mij meer dan flauwekul. Echt daar klopt geen reden van, het gaat jou om de ander te begrijpen. En kennelijk gaat het jou daar dan meer om dan om voor iemand affectie te tonen.
[..]

Maar daar gaat het om andere motieven, niet eens om het persoonlijk kader te verbreden.
[..]

Laat ik met een voorbeeld komen. Als jij bijvoorbeeld je huis schoonmaakt dan is dat met de reden zodat om alles mooi te houden. Dan kom je met de ritueel water in de emmer te doen voor het soppen. Laten we zeggen dat iemand het huis schoonmaken niet begrijpt, dan zal die persoon ook geen flikker begrijpen als ie samen met jou water in de emmer gooit wat er gebeurd. De waardering van jou kant dat hij het probeert is slechts uit medelijden.
Jij bent of gewoon beperkt in je begrip dat je niet eens kunt lezen wat er staat of erg jong waardoor je het niet snapt...op kleuterniveau.

Als ik een harde kop had gehouden, geen jurk aan had willen doen, niet achterin had willen zitten, had ik nooit geweten dat vrouwen achterin zitten, zodat mannen en vrouwen elkaar niet kunnen afleiden en zich kunnen focussen op de dienst.
Het gaat niet om het feit of het wel of niet terecht is dat ze deze keuze hebben gemaakt, maar het feit dat
-mijn- wereld, mijn geest, mijn kennis is vergroot. En dat werkt door in je hele bestaan.
Meer respect voor anderen opbrengen past waarschijnlijk niet in jouw straatje, zeker niet wanneer ze andersdenkend zijn. Waarom kijk je niet even verder dan je neus lang is. Als we allemaal zoals jij zouden zijn, hadden we nooit achtergekomen dat de wereld niet plat is.
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:53:21 #134
227946 SallySellsSalt
...for the wounds
pi_61687680
Sowflow, helemaal met je eens, Heathen is zo'n type: "Zolang mijn voortuin maar netjes is, en ik het haantje kan zijn, zal mij de rest boeien". Kortzichtigheid ten top.
pi_61687939
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:48 schreef Sowflow het volgende:

[..]

Jij bent of gewoon beperkt in je begrip dat je niet eens kunt lezen wat er staat of erg jong waardoor je het niet snapt...op kleuterniveau.
Nee, jij snapt het niet helemaal. Ik begrijp wel hoe je denkt hoe ik zou kunnen denken, maar ik wil je een richting op duwen die je zelf kennelijk nog niet zoekt.

Het verbreden van je persoonlijk kader gaat niet om dingen te ervaren maar om de kennis er van te vergaren en inlevingsvermogen. Ik hoef geen ramadan mee te maken om te weten wat er achter steekt en om te weten hoe zwaar het kan zijn.
quote:
Als ik een harde kop had gehouden, geen jurk aan had willen doen, niet achterin had willen zitten, had ik nooit geweten dat vrouwen achterin zitten, zodat mannen en vrouwen elkaar niet kunnen afleiden en zich kunnen focussen op de dienst.
En dat had je ook kunnen weten zonder het mee te maken.
quote:
Meer respect voor anderen opbrengen past waarschijnlijk niet in jouw straatje, zeker niet wanneer ze andersdenkend zijn. Waarom kijk je niet even verder dan je neus lang is. Als we allemaal zoals jij zouden zijn, hadden we nooit achtergekomen dat de wereld niet plat is.
Ik begrijp niet waar je al die onzin vandaan haalt. Het gaat hier niet om respect op brengen. Wat ik constant probeer aan te geven dat deelname aan de ramadan louter uit 'verbreden van kader', 'meeleven met armen', totale bullshit is. Dat zegt totaal niets over mij mening over de Islam. Het gaat er juist om dat je andersdenkenden kan begrijpen, maar niet door aan dit soort debiele acties mee te doen. En met debiele acties bedoel ik niet de ramadan an sich maar dat je als buitenstaander participeert met dit gebeuren.
pi_61688015
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:53 schreef SallySellsSalt het volgende:
Sowflow, helemaal met je eens, Heathen is zo'n type: "Zolang mijn voortuin maar netjes is, en ik het haantje kan zijn, zal mij de rest boeien". Kortzichtigheid ten top.
Die kortzichtigheid kan ik helemaal naar jou toeschuiven. Nog nooit heb ik zo'n iemand als jij meegemaakt die wel zo verblind dat ze alleen nog maar naar anderen kan wijzen en roepen dat ze slecht zijn zonder bekend te zijn met de achterliggende gedachte. Stomme feeks.
pi_61688189
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:59 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Nee, jij snapt het niet helemaal. Ik begrijp wel hoe je denkt hoe ik zou kunnen denken, maar ik wil je een richting op duwen die je zelf kennelijk nog niet zoekt.

Het verbreden van je persoonlijk kader gaat niet om dingen te ervaren maar om de kennis er van te vergaren en inlevingsvermogen. Ik hoef geen ramadan mee te maken om te weten wat er achter steekt en om te weten hoe zwaar het kan zijn.
[..]

En dat had je ook kunnen weten zonder het mee te maken.
[..]

Ik begrijp niet waar je al die onzin vandaan haalt. Het gaat hier niet om respect op brengen. Wat ik constant probeer aan te geven dat deelname aan de ramadan louter uit 'verbreden van kader', 'meeleven met armen', totale bullshit is. Dat zegt totaal niets over mij mening over de Islam. Het gaat er juist om dat je andersdenkenden kan begrijpen, maar niet door aan dit soort debiele acties mee te doen. En met debiele acties bedoel ik niet de ramadan an sich maar dat je als buitenstaander participeert met dit gebeuren.
Hoe leer je het beste dan? juist, door dingen te ervaren.
Off topic
ben je echt zo dom ?!!
pi_61688335
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:05 schreef loni55 het volgende:
Hoe leer je het beste dan? juist, door dingen te ervaren.
Off topic
ben je echt zo dom ?!!
Ben jij echt zo dom?
Ik weet dat het niet zo handig is om je zelf in de fik te steken. Maar volgens jou moet ik me eerst zelf in de fik steken om er achter te komen dat het niet zo'n goed idee is.
pi_61689286
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:10 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Ben jij echt zo dom?
Ik weet dat het niet zo handig is om je zelf in de fik te steken. Maar volgens jou moet ik me eerst zelf in de fik steken om er achter te komen dat het niet zo'n goed idee is.
Maar je weet dan wel beter dat het niet zo'n goed idee is
pi_61689588
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:10 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Ben jij echt zo dom?
Ik neem aan dat je basisdingen wel weet...
pi_61692599
vasten bestaat niet bij moslims, elke dag je eigen volproppen met vlees en snoep, vasten me reet
pi_61693126
Heel die Ramadan is gewoon kansloos.
pi_61694299
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:50 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat je ook aids in je laat spuiten om te ervaren hoe dat is?
pi_61694877
quote:

[..]

En dat geldt ook voor de ramadan. Je hoeft niet iets te ervaren om het te kunnen begrijpen. Of om je kader te verbreden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Heathen. op 17-09-2008 08:53:42 ]
pi_61727076
quote:

[..]

Zo te lezen niet...
pi_61746277
haha en dan willen ze nog suikerfeest feesten hier in 010 geven om de band tussen allochtonen en autochtonen te versterken, wat een gezeik, hou lekker je suikerfeest bij je thuis dan, dieren op brute wijze doden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')