Het boeit mij niet of iemand nu wel of niet de ramadan wil vieren. Alleen zijn de redenen die je aangeeft nogal zwak. Waarom zou je hetzelfde moeten ondergaan als de armen? En als je hetzelfde wil ondergaan als de armen, waarom gewoon niet een paar dagen in de open lucht slapen? Het zijn gewoon een paar slappe smoesjes om iets als de ramadan te rechtvaardigen wat het natuurlijk niet doet. Het is gewoon een ritueel die totaal geen logica heeft en alleen maar als hoofddoel heeft om je te binden met Allah, verder niets.quote:Op maandag 15 september 2008 10:13 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Ah nog zo'n een... Je reactie slaat echt nergens op, lekker 1-dimensionaal.
Alles kan op een andere manier, maar ieder zijn manier...
Sommigen proberen in elk geval kloten te kweken!
Ach het boeit je niet...wel genoeg om tekst hieraan te wijden...quote:Op maandag 15 september 2008 10:21 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Het boeit mij niet of iemand nu wel of niet de ramadan wil vieren. Alleen zijn de redenen die je aangeeft nogal zwak. Waarom zou je hetzelfde moeten ondergaan als de armen? En als je hetzelfde wil ondergaan als de armen, waarom gewoon niet een paar dagen in de open lucht slapen? Het zijn gewoon een paar slappe smoesjes om iets als de ramadan te rechtvaardigen wat het natuurlijk niet doet. Het is gewoon een ritueel die totaal geen logica heeft en alleen maar als hoofddoel heeft om je te binden met Allah, verder niets.
Volgens mij lees je dus niet echt goed. Maar dat deed je ook al bij het voorgaande niet had ik al het idee.quote:Op maandag 15 september 2008 13:03 schreef SallySellsSalt het volgende:
Ach het boeit je niet...wel genoeg om tekst hieraan te wijden...
Ik zeg dat het de verkeerde manier is om je ontwikkelen. Als je je wilt ontwikkelen door bijvoorbeeld iets meer zelfdiscipline te gaan scheppen dan ga je niet gezamelijk aan de vreetbuien in den avond en gezamelijk 's ochtends weer doen alsof je het zwaar hebt. Dat is geen zelfdiscipline, dat is kuddegedrag.quote:Het gaat erom dat je je als mens wilt ontwikkelen en dat je dan niet altijd de makkelijkste weg daarvoor kiest.
Als jij nou eens inhoudelijk en zinnig zou reageren op punten had je er meer uitgehaald dan wat er in zit.quote:Ik zeg niet dat je per se mee moet Ramadannen en ik zeg ook niet dat een religie de enige manier is.
Ach, what a waiste, ik begrijp dat de meesten gewoon hun stoere reactie zonder bodem willen neerknallen.
Hebben die afrikanen door de ramadan meer te eten? Dacht het niet.quote:Op maandag 15 september 2008 15:20 schreef Ab-Normaal het volgende:
Ik vind het opzich wel wat hebben, ik heb nu een week een turk mee gehad die ik moest inwerken.
Die vast ook maar het lijkt mij nog niet echt bepaald makkelijk.
Heb er best respect voor, wij Nederlanders hebben zoiets van krijg tering jammer voor die mensen in Afrika geen eten hebben, heb ik toch niks mee te maken.
Hun staan er tenminste is bij stil.
nee, xenofoobquote:Op maandag 15 september 2008 16:34 schreef mariobies het volgende:
god bestaat niet
ben ik nu een islamofoob ?
quote:Op donderdag 11 september 2008 23:49 schreef Het_hupt het volgende:
NSBers in je kennissenkring hebben
quote:Op maandag 15 september 2008 13:08 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Volgens mij lees je dus niet echt goed. Maar dat deed je ook al bij het voorgaande niet had ik al het idee.
[..]
Ik zeg dat het de verkeerde manier is om je ontwikkelen. Als je je wilt ontwikkelen door bijvoorbeeld iets meer zelfdiscipline te gaan scheppen dan ga je niet gezamelijk aan de vreetbuien in den avond en gezamelijk 's ochtends weer doen alsof je het zwaar hebt. Dat is geen zelfdiscipline, dat is kuddegedrag.
[..]
Als jij nou eens inhoudelijk en zinnig zou reageren op punten had je er meer uitgehaald dan wat er in zit.
Ik vraag dan ook van je waar ik het mis heb, maar echt er op in gaan doe je niet. Mij best. Vooralsnog lijk je me een zeer beperkt persoontje.quote:Op maandag 15 september 2008 18:21 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Haha...de pot verwijt de ketel... Man, kijk eens verder dan je eigen waarneming, jouw overtuiging is zo beperkt, dat er voor jou maar 1 wijze is...blijf jij maar lekker op jouw stukje zitten hoor, wel zo makkelijk en overzichtelijk.
Persoonlijk kader van wat?quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:01 schreef Sowflow het volgende:
Het lijkt me dat je als persoon er niet minder van wordt om aan Ramadan mee te doen al ben je geen Moslim.
Dat verbreedt je persoonlijke kader.
Ja hallo! Wat denk je zelf!?quote:
Pffff...Halloooooooo!quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:40 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Om moslim te zijn? Dat vind ik dan een bekrompen idee van het zijn van een moslim.
LEG HET DAN UIT!!!!quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:49 schreef Sowflow het volgende:
[..]
Pffff...ben je zo stom geworden of zo geboren? Halloooooooo!
Dat snap ik wel, maar ik bedoel wat wil je hier mee verbreden? Tot welk inzicht kom je dan als je hier aan mee doet?quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:37 schreef Sowflow het volgende:
Ik bedoelde met persoonlijk kader, persoonlijke ontwikkeling mee. Je horizon verbreden.
Kun je alleen achterkomen als je het ondergaat...quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:50 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar ik bedoel wat wil je hier mee verbreden? Tot welk inzicht kom je dan als je hier aan mee doet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |