Wat je het beste kunt doen is clean opnemen met een DI en dan een uitgang van de DI naar je interface en de andere uitgang doorsturen naar de versterker (of een pod die naar je amp gaat). Dit om 2 redenen:quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Ik een aantal vragen over het opnemen van gitaargeluid.
En dit omdat ik bij het afmixen maximale controle wil hebben over het geluid.
Wat is dan het beste,
- Het gitaargeluid zo clean mogelijk via een DI opnemen.
- Opnemen met speakersimulatie (Hier zit een probleem omdat je dit achteraf beperkt kan veranderen).
- Met microfoon opnemen met het geluid zo goed als af dus inclusief effecten en vervorming.
- Met mic opnemen zonder (modulatie) effecten maar met oversturing Dit is lastig omdat ik dan een ruimte moet huren ivm geluidsoverlast).
- Andere optie's welkom !
*Eigenlijk heb ik de voorkeur om clean op te nemen via DI omdat je dan nog je versterker en speakers kan aanpassen.
Maar geef aub argumenten om dit wel/niet te doen ;-)
bvd,
allsystemshalt
Ik heb er een keer mee gewerkt, maar dat was maar heel kort dus kan er niet goed een echt oordeel over geven. Wat me wel opviel is dat de sound wel meer bass heeft dus dat moet je zeker cutten.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:46 schreef allsystemshalt het volgende:
Thanks voor het meedenken![]()
Maar ik heb weer een nieuwe vraag, Heeft iemand wel eens met zo'n mic/speakerisolatiekist gewerkt?
http://www.demeteramps.com/products/cabinets/ssc1.html
Nog wat vragen daarover;
- Is het echt goed geluidsdempend?
- Heb je alsnog een powersoak nodig om een bepaalde vervormingsgraad te behalen?
- Is de kamer niet te klein om een goed geluid te kunnen krijgen?
- Zijn er geen vervelende bijgeluiden? (In de kast zelf b.v. te veel bas).
- Heeft iemand wel eens zo'kist zelf gemaakt?
- Zijn er minder dure merken die dit aanbieden en aan welk bedrag moet je dan denken?
Hoi,quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Trouwens die demeter cab is wel behoorlijk goedkoop. De meeste van dit soort jongen liggen tussen de 350 en de 600 euro.
o ja sorry, had de option gezien als zijnde het hele cabinet!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:45 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hoi,
De Demeter's zijn te koop vanaf $679.00 (zonder speaker) ik denk dat je verkeerd gekeken hebt.
Maar ik ga eerst eens proberen hoever ik kom met speakersimulatie als het echt te slecht is kan ik alsnog kijken of het de investering waard is.
Groet,
allsystemshalt
Ik heb naar de Korg EMX-1 gekeken en daar kan je op de audio in effectenquote:Op maandag 19 januari 2009 16:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
Je zou de effectenbakken van bijv. TC-electronic kunnen gebruiken. Hiermee kun je via midi je instellingen verandere op de bak en de bak zelf dan als tussenschakel kunnen gebruiken, zelfs met spdif (als je nord dat ook heeft). Echter welke effectenbak je ook gebruikt, het zal altijd enige delay geven in je sound. Wat ik zou aanraden is om een hardwarebak als insert op je spoor te gebruiken en zo aan de slag te gaan...
Als het goed is zou een condensator juist veel meer hoog op moeten nemen dan een dynamische. Maar misschien zijn het de lage frequenties die vanuit je speaker er uit komen die overweldigend zijn en daarom het hoog wat verdrukken. Sowieso zou ik de Nova (nouja iedere condensator met misschien als uitzondering een u67) niet als eerste keus gebruiken voor een gitaaramp. Dit is een leuke mic om 'erbij'te pluggen voor wat hoge definitie maar als main mic werkt een dynamische of ribbon microfoon een stuk beter, omdat deze wat meer 'punch' in de sound brengen. De sm57 is ook de industry standard en dat is een hele goede mic. Ik heb alleen de afgelopen weken een aantal (live) opnames gemaakt met een shure beta 56 (dies ietsjes duurder maar ook kleiner en wellicht handiger te plaatsen in je box) en sta echt verteld van deze microfoon hoe goed hij op gitaarversterkers klinkt (imo beter dan een sm57), een aanrader!!! Iets in me zegt ook dat deze heel goed matcht met een condensatormic.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:10 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ben aan het opnemen (Test van nieuwe gear).
Ik gebruik een M-Audio Nova Condensator mic.
Deze heb ik in een kist gezet met daarin een kleine speaker en een boel kussens en fleace truien om geluid te denpen en reflextie tegen te gaan.
Toch kan je duidelijk een slapback achtige echo horen iemand een iedee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Nog een vraag,
Klopt het dat Condensator mic's minder hoog opnemen?
Zo ja dan moet ik denk ik een 57 erbij kopen.
Die slaback echo kan goed de latency van je geleuidskaart zijn.... heb je een kaart met asio drivers? Zowieso zou ik als je last van latency hebt je bron die je opneemt niet direct monitoren, maar alleen de background soundt. Vaak hoor je je bron die je opneemt goed genoeg dus dat lijkt me geen probleem. Het enige instrument wat ik wel 100% van de tijd direct monitor zijn de vocals.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:19 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik denk dat ik het probleem van de slapback echo gevonden heb.
Als ik aan het inspelen ben hoor ik een echo maar als ik de opname daarna afluister is de echo er niet meer bij.
Kan het zijn dat het converten voor de vertraging zorgd?
En is dat een bekend verschijnsel en zo ja kan je dat oplossen?
Of moet je op een andere manier monitoren?
Signaal spliten voordat het de converter ingaat en dan versterken.
Dat is een Fame W-201 meubel hè?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:17 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ooit beloofd en belofte maakt schuld
[ afbeelding ]
Ik heb hem uit duitsland. Eigenlijk had ik de W200 besteld, maar kreeg deze geleverd. Geen gekke deal.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:06 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Dat is een Fame W-201 meubel hè?
Is dat een beetje stabiel en wat voor een gewicht kan dat maximaal hebben?
Grappig is wel dat ie in Nederland ¤328 kost en in Duitsland ¤199...
Op de onderste plank in ieder geval een piano van zo'n 25 kg plus een ander keyboard op de bovenste plank.quote:Op donderdag 26 februari 2009 08:47 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Ik heb hem uit duitsland. Eigenlijk had ik de W200 besteld, maar kreeg deze geleverd. Geen gekke deal.
Er staat bij mij heel wat op. Zolang je alles goed in elkaar zet, kan hij aardig wat hebben. Maar het ligt eraan wat je er allemaal op wil zetten. Mijn midikeyboard is al flink zwaar.
De handel shaked niet als je het goed stevig monteert. Het is echter wel kersenhout en geen massief bureau, dus je moet er wel voorzichtig mee zijn qua krassen enzo. Aan de andere kant sta ik best 'expressief' te pianoseren hier en niets wiebelt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:20 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Op de onderste plank in ieder geval een piano van zo'n 25 kg plus een ander keyboard op de bovenste plank.
Maar loopt die handel niet heen en weer te shaken als je een beetje enthousiast bezig bent?
quote:En is die plank voor 't computertoetsenbord in en uit te schuiven?
De standaards zitten even ver weg als de hoogste plank, dus dat is het probleem niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:20 schreef Takkesteeg het volgende:
Dank voor de antwoorden!
Misschien dat de W-200 beter geschikt is voor mij, meer ruimte op de bovenste plank + dat ik verder van mijn monitors af kan zitten want volgens mij zit je er bij de W-201 te dicht op als je ze op die kaarsenstandaards zet.
Wat is de afstand naar je monitors toe als jij achter je keyboard zit?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:27 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
De standaards zitten even ver weg als de hoogste plank, dus dat is het probleem niet.
Waar zitten die pads dan?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
hele vette ingebouwde MPC met heel veel mogelijkheden, plus een handige loopeditor erin
op mijn computerscherm, mijn v-drums, mijn midi-keyboard en mn mackie control. Kan zelf kiezen of ik er 1 of ze allemaal gebruikquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:40 schreef Document1 het volgende:
[..]
Waar zitten die pads dan?![]()
Jammer dat niemand hier mijn mint mpc60mk1 opmerkt
Dat is gezichtsbedrog, ze staan in het verlengde van de plankquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:48 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Wat is de afstand naar je monitors toe als jij achter je keyboard zit?
Zit even in die folder van Musicstore te kijken en zie bij de W-201 diepte 130cm en bij de W-200 diepte 196 cm staan.
Op het plaatje wat erbij staat lijkt het alsof die monitorstandaards verder naar achteren lijken te staan dan de bovenste plank, of is dat gezichtsbedrog?
Klinkt allemaal tof, laatste cubase die ik gebruikte was sx1 ofzo..... gebruik al jaren geen computer meer bij het muziek maken... nou ja muziekquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:55 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
op mijn computerscherm, mijn v-drums, mijn midi-keyboard en mn mackie control. Kan zelf kiezen of ik er 1 of ze allemaal gebruik![]()
Nice, die X-board 49 en KRK's heb k ook... Erg tevreden mee... En hoe bevalt dequote:Op donderdag 26 februari 2009 14:10 schreef rihago het volgende:
heej dit topic had ik nog niet gezien...
[ afbeelding ]
mijn studio....
snow bevalt mij perfect...quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:41 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Nice, die X-board 49 en KRK's heb k ook... Erg tevreden mee... En hoe bevalt de
virus snow? (is deze te vergelijken met de gewone Ti? )
hehe, dat maak ik ja...quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:44 schreef Verloren_onschuld het volgende:
De Snow is een TI.( 4 parts ipv 16 en minder polyphony)
Zeg B-FLip maakte jij geen psychedelic trance?
ik hou ook meer van donkerquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:57 schreef Document1 het volgende:
Wow alles wit, ik zou daar niet zo goed tegen kunnen, lekker rommelig daar hou ik van
Me 2quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:48 schreef B-FliP het volgende:
[..]
hehe, dat maak ik ja...(linkje onderaan elke post is een link naar mn MySpace
en heb ook een sideproject genaamd Bionic samen met een maat uit Leiden)
nice mackie....quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
ik hou ook meer van donker:
[ afbeelding ]
eigenlijk liep het gewoon zo...quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:57 schreef Document1 het volgende:
Wow alles wit, ik zou daar niet zo goed tegen kunnen, lekker rommelig daar hou ik van
*Begint een beetje te kwijlen* Man dat ziet er netjes uitquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
ik hou ook meer van donker:
[ afbeelding ]
Cheers!quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:49 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Me 2![]()
Ik zag het al, klinkt goed
Wat gebruik je allemaal voor apparatuur?
Helaas nog geen linkje, maar op komst.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:21 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Cheers!
PC / Cubase + hele lijst VST's
KRK monitors
Presonus Firebox
E-MU X-Board 49
Nord Rack 2X
Access Virus Ti Desktop
-edit- heb net je opzet gezien op de pagina hiervoor, ziet er goed uit!
en hebbie ook een linkje naar jouw muziek? mesa curious!
quote:
thanks!quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:08 schreef Document1 het volgende:
[..]
*Begint een beetje te kwijlen* Man dat ziet er netjes uit
Was ikquote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:56 schreef allsystemshalt het volgende:
??????????????????????
Waarom staat dit topic niet meer in muziek ????????![]()
Om heel eerlijk te zijn, ben ik het niet met je eens. Dat zou immers dan ook betekenen dat de gitaristentopics, bassistentopics, drummertopics etc etc allemaal in uvt thuis horen.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:13 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Was ik![]()
Ik zag hem voorbij komen en na het even nagelezen te hebben vond ik dat tie beter bij UVT hoorde, samen met het DJ-ing en Producing topic.
Welke mic-amp is dat?quote:Op zondag 8 maart 2009 13:37 schreef tomaad het volgende:
nog nooit dit topic gezien, zal mijn studiootje ook even posten![]()
[ afbeelding ]
En dan nog een teringzooi aan vst
Klopt als een busquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:21 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Welke mic-amp is dat?
Ik heb 'm al gevonden Universal Audio Solo 610 ja toch?
[ afbeelding ]
Klopt, zeker een fijn ding als je een bepaalde partij door de mix heen wilt snijdenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:41 schreef tomaad het volgende:
[..]
Klopt als een busFantastisch apparaat, laat zelfs mijn sm57 mic'je enorm goed klinken, hij kan zeker niet worden vergeleken met neumann, maar door zo'n preamp is het een erg degelijk geluid
Pacifica is mij totaal niet bekendquote:Op zondag 15 maart 2009 10:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Klopt, zeker een fijn ding als je een bepaalde partij door de mix heen wilt snijdenheel vet op vox en gitaar! Trouwens zelf lang getwijfeld tussen deze en de a-designs pacifica. Gelukkig was mijn studiowinkel i4-muzique zo aardig om me met een hele bende preamps naar huis te sturen zodat ik ze allemaal kon uitproberen
Uiteindelijk was het heel moeilijk kiezen tussen de 610 en de pacifica, ben ben op het laatst gezwikt voor de pacifica.
Fotootje van de sessie:
[ afbeelding ]
De A-designs pacifica is een re-make van de oude quad-eight consoles die samen met API en Neve tot de grote 3 consolemakers van de jaren 70 behoorden. Je hoort dus als je een mic door die pre gooit echt die vintage pinkfloyd vibe. Druk je dan de PAD knop in, dan verandert de pre drastich en krijg je echt een Neve-ballen ac/dc-sound. Zoals een reviewer van MIX zei: " the balls of a neve, the punch of an api and the top of a GML" en ik geef hem daar helemaal gelijk in. Hij stackt ook (trouwens net als de avalon) echt als een gek: 20 vocals over elkaar klinken nog steeds zonder EQ ontzettend gedefinieerd, en dat is dan ook de ware kracht van het ding en waar een echt goede preamp zich van de rest onderscheidt.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:52 schreef tomaad het volgende:
[..]
Pacifica is mij totaal niet bekendMaar nette opstelling zeg, avalon
Toen ik mijn spullen kocht wist ik geen zak van apparatuur, en de meneer van de winkel vertelde mij dat ik bij mijn neumann microfoon ook even een preamp moest kopen, en 610 zou de goedkopere van de topklasse moeten zijn.
Hoor je nou echt duidelijk verschil met die avalon als je het vergelijkt met goedkopere merken? Ik neem niet aan dat je gelijk met avalon begonnen bentIk heb laatst een behoorlijk dure preamp mogen horen (3000euro) en ik kon het verschil nauwelijks horen. Ook nog een voordeel van de 610, 2 kanaals. Die duurdere zijn vaak meer kanaals, waar je ook voor moet betalen, en die ik dus niet gebruik. Ik neem alleen gitaar + vocals op.
Dat weet ik maar niet iedereen heeft genoeg ruimte dus moet je soms wel...quote:Op zondag 29 maart 2009 14:01 schreef CasB het volgende:
Je moet je speakers ook niet op je bureau zetten.
Ik heb mo pads, ook erg fijn.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:55 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Ik ben aan het knutselen geweest om vervelende resonantie van mijn buroblad te reduceren en het is aardig gelukt :-)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor 30 euro en 15 minuten werk een verbetering van het geluid uit mijn nearfield monitoren![]()
En ik heb nog 4 platen van 100 * 50 over waarmee ik kan dempen misschien een Portable Vocal Booth maken oid
[ afbeelding ]
Volgens mij kan het nooit genoeg fantoomvoeding geven om een fatsoenlijke condenser te laten werken. maargoed, voor fieldrecording met een laptop zou het vast wel z'n werk doen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:01 schreef The_Dean het volgende:
Waarom staat dit niet meer in MUZ? Heb me kapotgezocht man
Maargoed, wat denken jullie hiervan? XLR->USB... lijkt me een toffe oplossing!
Haalt het natuurlijk nooit bij een set goede mics, geluidskaart en mengtafel... maar lijkt me voor de wat minder bedeelde wel redelijk vet
http://pro-audio.musician(...)l-Adapter?sku=580350
Maar voor bijvoorbeeld een sm57 of 58... ?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:07 schreef CasB het volgende:
[..]
Volgens mij kan het nooit genoeg fantoomvoeding geven om een fatsoenlijke condenser te laten werken. maargoed, voor fieldrecording met een laptop zou het vast wel z'n werk doen.
[ ik ben geen protoolskenner]quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:11 schreef allsystemshalt het volgende:
Vraag aan Pro Tools specialisten,
Wat doe ik fout?
Als ik een mix maak en de volumes imho goed op elkaar heb afgestemd. En vervolgens deze mix naar disc bounce dan lijkt het alsof de volumes niet meer op dezelfde verhouding zijn?
Hoe kan dit? wat doe ik fout?
Hoi,quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
[ ik ben geen protoolskenner]
- exporteer je hem misschien naar surround of naar M/S?
- gebeurt dit ook als je de disk op hetzelfde systeem afdraait als waar je hem gemixt hebt?
Wil wil je gaan doen? Als je toch distortion op het eindresultaat wil, kun je het het beste gewoon met distortion opnemen, dat klinkt het meest natuurlijk.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Ik een aantal vragen over het opnemen van gitaargeluid.
En dit omdat ik bij het afmixen maximale controle wil hebben over het geluid.
Wat is dan het beste,
- Het gitaargeluid zo clean mogelijk via een DI opnemen.
- Opnemen met speakersimulatie (Hier zit een probleem omdat je dit achteraf beperkt kan veranderen).
- Met microfoon opnemen met het geluid zo goed als af dus inclusief effecten en vervorming.
- Met mic opnemen zonder (modulatie) effecten maar met oversturing Dit is lastig omdat ik dan een ruimte moet huren ivm geluidsoverlast).
- Andere optie's welkom !
*Eigenlijk heb ik de voorkeur om clean op te nemen via DI omdat je dan nog je versterker en speakers kan aanpassen.
Maar geef aub argumenten om dit wel/niet te doen ;-)
bvd,
allsystemshalt
Check het eerst even met de disk op andere speakers. Wat ook kan is dat bij het branden een limiter aanstaat en je mix misschien te 'heet'was toen ie gebounced werd. De limiter van het brandprogramma chopt dan alle pieken eraf zonder gain erbij te geven waardoor het minder hard kan klinken....quote:Op maandag 6 juli 2009 23:23 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hoi,
Ik bounce het naar Disc.
Misschien komt het door de andere luidsprekers al lijkt me dat vreemd.
Pro Tools zal toch niet een default fader op 0 feature hebben?
Dat ben ik niet met je eens. Ik haal de beste resultaten met re-ampen: eerst het droge signaal uit je amp richting de computer doen en daarna weer terugsturen naar de amps die je wilt. Je hebt er wel een re-ampbox of een DI/splitter voor nodig.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:31 schreef Kinz het volgende:
[..]
Wil wil je gaan doen? Als je toch distortion op het eindresultaat wil, kun je het het beste gewoon met distortion opnemen, dat klinkt het meest natuurlijk.
Ik heb het voor elkaar (misschien niet de juiste manier maar het werkt).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:07 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Check het eerst even met de disk op andere speakers. Wat ook kan is dat bij het branden een limiter aanstaat en je mix misschien te 'heet'was toen ie gebounced werd. De limiter van het brandprogramma chopt dan alle pieken eraf zonder gain erbij te geven waardoor het minder hard kan klinken....
Wel vet hoor, zo'n SSL (Duality?)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:29 schreef guitarist het volgende:
Zie post icon!We zitten nu in de studio met de band. Ik wou dat ik zo'n tafel kon betalen!
Helaas het spijt me, ik hou dan 30HE leeg over....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:32 schreef The_Dean het volgende:
Iemand hier interesse in een grote 19" kast?
Binnenhoogte is 1 meter 60, dus dat maakt hem 36HE, als het goed is. Anders zet ik hem op Markplaats, maar lieve Fok!kertjes hebben voorrang.
Is rijdbaar, zitten wieletjes onder. Voor jullie 100 euro.
[ afbeelding ]
Op de groei kopenquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Helaas het spijt me, ik hou dan 30HE leeg over....
Ik had vroeger 6 HE aan Behringer comps gewoon voor de lichtjesquote:Op woensdag 22 juli 2009 11:13 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik eer ik 30 HE kan vullen ook wel mooie tweedehandse SSL kan betalen...
Wat voor preamps gebruik je momenteel?quote:Op donderdag 23 juli 2009 03:29 schreef fyah het volgende:
En die goede high end preamps geven erg veel verschil in een mix. Je hoort ze niet echt 'droog' met elkaar te vergelijken plus het is inderdaad moeilijk te horen als je weinig ervaring zou hebben met vocals opnemen
Ik ben geen kenner, maar misschien dat de "Rode Videomic" op je camera past?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:53 schreef Susteren het volgende:
Welke microfoon kan ik het beste kopen?
http://www.twenga.nl/prijs-ECM-HGZ1-SONY-Microfoon-122135-0
of
http://www.beslist.nl/com(...)1_%29_Microfoon.html ?
Ik wil hem gaan gebruiken in een studio: het liefste had ik dus heel mooi geluid, zonder dat je de omgeving hoort. Of zijn er nog andere microfoons die op een HDR-SR10E passen?
Alvast bedankt!
wat is de gemiddelde prijs? Kan het niet goed vindenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:10 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner, maar misschien dat de "Rode Videomic" op je camera past?
http://www.i4muzique.nl/video-microfoons-c-52_57.htmlquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:16 schreef Susteren het volgende:
[..]
wat is de gemiddelde prijs? Kan het niet goed vinden
¤150,-quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:32 schreef --H-I-M-- het volgende:
Tja, dan kun je dus ook geen mic op je camera hangen he! Waarom wil je trouwens audio met je cam opnemen? Als je geen video opneemt en alleen audio zijn er veel makkelijker opties....
Wat is je budget als ik vragen mag?
hoezo? En hoe kan ik het goedkoop opnemen met een ander apparaat?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
Er staat over dat ding niks op internet en of het geluid mooi is is natuurlijk subjectief. Afgaande op de technische gegevens (waar bijna niks instaat) zie ik dat het een richtmic is en geluid aan de zij en achterkanten wat weggedrukt wordt dus hij is heel directioneel.
Voor het geld zul je een prima mic krijgen, maar studiokwaliteit zal het niet zijn. Zeker niet omdat de camera niet in staat is om geluid goed te verwerken.
Hopelijk heb je er wat aan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |