Daar kan ik me zo aan ergeren he.quote:Op maandag 22 december 2008 13:13 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Daarentegen als je in clubs en kroegen komt, daar hebben ze gewoon een overload aan sets staan die alleen maar laag en hoog kunnen, maar dat wil niet zeggen dat de mix zo gemaakt is. Sterker nog, de meeste kroegen in NL hebben vaak na hun crossovers bass-enhancers en andere psychacoetische hulpmiddelen aangesloten.
Dat is een hoop geld en kun je leuke dingen van kopen!quote:Op maandag 22 december 2008 13:25 schreef allsystemshalt het volgende:
@ HIM,
Budget mag wel wat zijn hoor dit omdat je meestal vele jaren ermee werkt laten we zeggen 750 euro voor en complete set.
Foto's nog niet tot ik alles weer goed heb aangeslotenquote:Op maandag 22 december 2008 14:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
foto's!
Hoe bevallen die DPA minimics, welke heb je?
Zit aan een DPA te denken voor opnamens met acoestische gitaar.....
Vette shit!quote:Op maandag 22 december 2008 14:10 schreef -lucas- het volgende:
[..]
Foto's nog niet tot ik alles weer goed heb aangesloten
Euhm, 4060s (http://www.thomann.de/nl/dpa_smk_4060_set.htm)
Ze bevallen me goed, ik vind het vooral erg fijne mics om hele brede sound design geluiden op te nemen - bijvoorbeeld machines, dan kan je ze echt naar binnen steken in zo'n apparaat
Heb ze (nog) niet gebruikt op gitaar, maar kan me voorstellen dat dat erg goed werkt. Bij het setje wat ik heb gekocht zitten ook magneten en stickertjes (die geen zooi achterlaten) dus je kan ze goed positioneren.
quote:Op maandag 22 december 2008 16:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Eigenlijk van alles wel, Behalve hardcore en Rap.
MIjn favoriete stylen zijn 50s 60s 70s 80s.
wat is je budget?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:01 schreef guitarist het volgende:
Ik zoek een leuk mixertje minimaal 12 kanaals met USB waarbij je alle kanalen ook los op je pc/mac krijgt. Iemand tips?
Zoiets:quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:01 schreef no1uknow het volgende:
Hey,
Ik heb 1 muziekbron, m'n Mac.
Maar ik heb 3 verschillende 'geluid producerende producten'.
Wat ik zoek is een klein apparaatje waar je je geluidsbron op aan sluit en dan verschillende outputs hebt, waar je dan tussen kan switchen. Dan kan ik het de ene keer over m'n home cinema set gooien, de andere keer over m'n monitors en de 'laatste' keer over m'n hoofdtelefoon.
Iemand enig idee waar ik dan aan moet denken?
Evt. ook linktips?
Alvast bedankt
edit:
Dus eigenlijk zoiets:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=350716
Maar dan de andere kant op
Is inderdaad een goede deal, zeker met de huidige pond!quote:Op zondag 11 januari 2009 12:54 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik denk erover om deze set aan te schaffen.
http://www.dv247.com/invt/49282/
Ik vroeger wel eens met protools gewerkt (op een mac dan) en vond het wel een goed progamma.
En voor de prijs inc 1 mic en active monitoren is het wel verleidelijk.
Heb je al je apparatuur zoals pc, speakers, mics e.d. al gekocht? Zo nee, dan moet je met de aanschaf van de spullen serieus rekening houden met de ruimte aangezien deze een vrij ongewone vorm heeft. Het belangrijkste bij zo'n ongewone kamer is dat de ruimte bepalend is voor het geluid en dus je opnames altijd beinvloedt.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:03 schreef Braddie het volgende:
Ik krijg na een goed gesprek met mijn ma de schuur in mijn bezit voor gebruik als Studio...
Nou zit ik wel met een ruimte probleempje, Er kan eventueel 1 meter in lengte bij gebouwd worden maar dan houd het wel op.
De schuur bedraagt 4 a 5 meter in lengte en in breedte is hij net geen 2 meter...
Hoe kan ik dit het efficientst inrichten?
Er komen wat spullen in:
een LCD scherm.
een TFT scherm.
een platenspeler.
een keyboard.
2 boxen
1 bank
bench voor de honden...
Eventueel een extra raam, En een TL-buis van 60 watt, En een kast voor de platen, en een eventuele verwarming.
Ook komt er tapijt in.
Hoe richt ik dit het efficientst in...
Tips?
Graag...
Groeten, Braddie!!
TIp 1: Zorg dat je aan dat je je bureau in de breedte van 2 meter zet. Zet je bureau iets van de muur af ( een half meter bijvoorbeeld) en plaats je monitoren op pads op het bureau of op stands. LCD-scherm op bureautje. Ik heb zelf net deze aangeschaft, voor jou ook heel geschikt.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:03 schreef Braddie het volgende:
Ik krijg na een goed gesprek met mijn ma de schuur in mijn bezit voor gebruik als Studio...
Nou zit ik wel met een ruimte probleempje, Er kan eventueel 1 meter in lengte bij gebouwd worden maar dan houd het wel op.
De schuur bedraagt 4 a 5 meter in lengte en in breedte is hij net geen 2 meter...
Hoe kan ik dit het efficientst inrichten?
Er komen wat spullen in:
een LCD scherm.
een TFT scherm.
een platenspeler.
een keyboard.
2 boxen
1 bank
bench voor de honden...
Eventueel een extra raam, En een TL-buis van 60 watt, En een kast voor de platen, en een eventuele verwarming.
Ook komt er tapijt in.
Hoe richt ik dit het efficientst in...
Tips?
Graag...
Groeten, Braddie!!
Ik heb het van het weekend al besteld nu is het afwachten wanneer ik het binnenkrijg.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Is inderdaad een goede deal, zeker met de huidige pond!
Je zou de effectenbakken van bijv. TC-electronic kunnen gebruiken. Hiermee kun je via midi je instellingen verandere op de bak en de bak zelf dan als tussenschakel kunnen gebruiken, zelfs met spdif (als je nord dat ook heeft). Echter welke effectenbak je ook gebruikt, het zal altijd enige delay geven in je sound. Wat ik zou aanraden is om een hardwarebak als insert op je spoor te gebruiken en zo aan de slag te gaan...quote:Op maandag 19 januari 2009 15:27 schreef B-FliP het volgende:
Ik heb een Nord Lead 2X waar waarbij er ondanks het wonderschone geluid
nog wat effecten missen, + een arp die gesynct kan worden met de interne
MIDI klok...
Ik vroeg me af ofdat ik tussen de audio uitgang van de Nord en de ingang
van mijn geluidskaart een effectenbak kan plaatsen die gesynct wordt met
de interne MIDI klok van mijn project...
Ik ben het meest geinteresseerd in een Gate Filter, maar meerdere effecten
(zoals delay of arp) zijn zeker welkom...
Weet iemand waar ik naar moet zoeken? Wellicht een merk + model?
De software die ik tot dusver gevonden heb om hetzelfde effect te
bereiken heeft negatieve invloed op het geluid (het geluid wordt dunner
of minder helder)...
Dat hoeft niet. De meeste systemen werken tegenwoordig met clipjes die je zo aan je speaker kunt klikken. ik zou zeggen, draai hem eens open en je ziet het of dat het geval is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 05:12 schreef Man-E-Faces het volgende:
Als ik een woofer wil vervangen op een van mijn Yamaha hs80 speakers. Dan moet ik gaan solderen zeker?
Kraken is vaak geen cpu probleem maar een samplerateverschilprobleem. Gebruik je andere samples dan je normale tracks? (bijv. 24 bit 48000 hz samples en 16 bit 44100 audio)quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:40 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Als ik met Hydrogen 0.9.4 een midi drumtrack afspeel kraakt het af en toe vooral als er veel samples tegelijk gespeeld moeten worden.
Als ik echter dezelfde track met hetzelfde progamma omzet naar .waf dan is het gekraak niet meer te horen.
Als ik met Hydrogen 0.9.4 tijdens het afspelen op m'n taakbeheer naar de CPU en het wisselbestand kijk zit ik nog lang niet in de buurt van de 100 %
Wat kan de oorzaak zijn van het kraken?
Ik denk dat je een moer bedoeltquote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:52 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik heb recentelijk een workstation gekocht bij musicstore.de. Er bleek geen bouwtekening bij te zitten maar met wat boerenwijsheid en boerenvloeken staat hij toch in elkaar voor me.
Nu kom ik er enkel achter dat de gaten in (ingebouwd) rack maar 8 mm ipv 9 mm zijn. De vierkante stoppers die ik heb passen er wel in, maar dan gaat er geen schroef meer doorheen. Wat zijn mijn opties? Zou je ook kunnen volstaan met een bout aan de achterkant?
Als oplossing heb ik inmiddels bedacht dat ik de vierkante stoppers omgekeerd tegen de moer plaats. Dat werkt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik denk dat je een moer bedoelt
dat zal denkik wel gaan....Ik heb zelf een rack met schroefdraad erin (dus zonder die vierkante stoppers) en daarachter zelfs geen moeren er in. ik zou er persoonlijk geen bezwaren tegen hebben, maar wel de moeren alsof je een autowiel vervangt er op draaien (dus kruislings en eerst losvast en daarna vaster) zodat je units niet verfromfraaien aan de oren.
goed bezigquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:03 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Als oplossing heb ik inmiddels bedacht dat ik de vierkante stoppers omgekeerd tegen de moer plaats. Dat werkt.
Mijn oorjes zijn nog intact.
Aha ik gebruik idd van 3 verschillende kits sampels en na controle bleek dat er verschil zat in de samplerate.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Kraken is vaak geen cpu probleem maar een samplerateverschilprobleem. Gebruik je andere samples dan je normale tracks? (bijv. 24 bit 48000 hz samples en 16 bit 44100 audio)
Zijn de samples in het zelfe formaat als je project?
en ten slotte...hoe zit het met je werkgeheugen?
Succes!
Ik heb (onverwacht) weinig problemen met vista 32-bit.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:20 schreef no1uknow het volgende:
Oh da's maar een klein studiootje
godallesjezusjankanker dat ziet er goed uit, alleen jammer van 't Windows
ur welcome!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Aha ik gebruik idd van 3 verschillende kits sampels en na controle bleek dat er verschil zat in de samplerate.
Thanks![]()
![]()
Vette shitquote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:21 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Even een suffe opsomming erbij:ADAM P11A's met Auralex MoPads MOTU 828 mkII Firewire Novation Supernova 2 Rack Sherman Filterbank V2 ( goed gespot) Virus TI Snow Midisport 4X4 Het werkpaard onder de ' hood':
- Pentium 4 Quad Q9450
- 4 GB OCZ,
- Antec P180 behuizing
- XFX 780 sli moederbord
- silent fans
- ordinaire dikke grafische kaart
- 24 inch widescreen Iyama
- Extra 500 gb HD voor samples e.d.Cubase Studio 4 FAME Workstation W201 ( zie musicstore.de ) relaxte stoel, type IKEA Markus
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:17 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ooit beloofd en belofte maakt schuld
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |